Električni avti in cviček
Re: Električni avti in cviček
V bistvu je trenutno najcenejša varianta bencinar, predelan na plin. Liter plina je konkretno pod evro povsod po evropi.
Pred EUR sem bil SIT!
Re: Električni avti in cviček
Imam opel zafiro na plin original.
1.4 t 140 km
Na morje sem porabil po BC 8 l plina na 100 km, pfi povpr. hitrosti 75 km/h.
Plin sem tankal na interina Kozina po ceni 0.58 €/l.
Morje Pag.
Za nazaj sem bil prvi s trakekta in sem ga malo bolj žgal po magistrali in je bila poraba 9,3 l/100 km.
Doma sem bil 30 min prej.
Se splača po moji računici.
Cenanovega je bila 19500.
Ne vem koliko bi bil en dizel cenovno.
Lp lgor
1.4 t 140 km
Na morje sem porabil po BC 8 l plina na 100 km, pfi povpr. hitrosti 75 km/h.
Plin sem tankal na interina Kozina po ceni 0.58 €/l.
Morje Pag.
Za nazaj sem bil prvi s trakekta in sem ga malo bolj žgal po magistrali in je bila poraba 9,3 l/100 km.
Doma sem bil 30 min prej.
Se splača po moji računici.
Cenanovega je bila 19500.
Ne vem koliko bi bil en dizel cenovno.
Lp lgor
Re: Električni avti in cviček
700W paneli na 100 kWh baterij ... ja hvala, res ... ... ob tem se njihovi reklamni slogani, predvsem tale
Escape the gas pump and the charging station.
berejo kot žalitve za vsakega, ki mu osnovna poštevanka še ni tuja.
Prihodnost je tukaj ... na žalost.
Escape the gas pump and the charging station.
berejo kot žalitve za vsakega, ki mu osnovna poštevanka še ni tuja.
Prihodnost je tukaj ... na žalost.
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...
damjan.vrencur.info
damjan.vrencur.info
Re: Električni avti in cviček
Malo ste mi zasvinjali (beri: offtopic) temo. Pa nič zato, jaz sem prvi, ki se zaradi tega ne smem razburjati.
A moja poanta je (bila in je še vedno): zakaj država forsira avtomobile na gospodinjsko elektriko, a istočasno državni organ (financarji) preganjajo tiste, ki vozijo na gospodinjsko nafto (= cviček)???? Eni in drugi ne plačujejo niti centa za ceste.
A kar se plina tiče: ko sem imel amerikanca na plin, je bilo tankanje z osmakom pravi užitek tudi za mojo gorenjsko dušo. In ker je bil tak užitek, ga je bilo treba vsakih 350 km ponoviti...
Miran
A moja poanta je (bila in je še vedno): zakaj država forsira avtomobile na gospodinjsko elektriko, a istočasno državni organ (financarji) preganjajo tiste, ki vozijo na gospodinjsko nafto (= cviček)???? Eni in drugi ne plačujejo niti centa za ceste.
A kar se plina tiče: ko sem imel amerikanca na plin, je bilo tankanje z osmakom pravi užitek tudi za mojo gorenjsko dušo. In ker je bil tak užitek, ga je bilo treba vsakih 350 km ponoviti...
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
Re: Električni avti in cviček
Zakaj? Zato, ker lahko. Nafto pobarvaš rdeče in takoj veš, za kakšen namen je. Tudi če je malo bolj modra, lahko postane sumljiva (ribiči ne vozijo na cviček). Elektrika je pa elektrika. Če ima spodoben tok, te fino rukne, pa če je iz gospodinjske ali gospodarske vtičnice ali pa na šverc privezana na javno razsvetljavo ali pa iz sončnih celic.
Sicer bo tukaj najbrž kdo drug boljši strokovnjak, a stvar gre nekako takole: država ima neke CO2 kupone. Koliko je teh izpustov, se ugotavlja po porabljenih energentih. In ker je baje cestni promet najbolj uničujoč za Zemljo, je za državo pomembno, da zmanjša porabo nafte za cestni promet. In potem se lahko hvali, kako je zmanjšala onesnaževanje s CO2.
Se pravi, je pri vsem skupaj samo politika in čisto nič drugega. Tudi cena je povsem politično sestavljena. Poglejmo ceno nafte za leto 2020 (povprečje).
Cena nafte je bila 0,419€.
Nato dodajo takso za obremenjevanje zraka z emisijo ogljikovega dioksida: 0,047€. Kam gre ta taksa in za kaj je namenjena? Nimam pojma.
Kakorkoli, zraven nato dodajo še prispevek za energetsko učinkovitost: 0,008€. Kam gre ta prispevek? Kdo bi vedel...
Nato dodajo še prispevek za zagotavljanje podpor proizvodnji električne energije v soproizvodnji z visokim izkoristkom in iz obnovljivih virov energije: 0,01€. Recimo, da gre ta denar res v ta namen...
Sledi še trošarina za energente: 0,388€. Kam gre ta denar? Rad bi vedel.
Torej je samo prispevkov 0,453€, se pravi je prispevkov več kot je osnovna cena. Vse samo zato, da država lahko dokazuje, kako se bori proti onesnaževanju okolja in za zmanjševanje porabe fosilnih goriv.
Sicer bo tukaj najbrž kdo drug boljši strokovnjak, a stvar gre nekako takole: država ima neke CO2 kupone. Koliko je teh izpustov, se ugotavlja po porabljenih energentih. In ker je baje cestni promet najbolj uničujoč za Zemljo, je za državo pomembno, da zmanjša porabo nafte za cestni promet. In potem se lahko hvali, kako je zmanjšala onesnaževanje s CO2.
Se pravi, je pri vsem skupaj samo politika in čisto nič drugega. Tudi cena je povsem politično sestavljena. Poglejmo ceno nafte za leto 2020 (povprečje).
Cena nafte je bila 0,419€.
Nato dodajo takso za obremenjevanje zraka z emisijo ogljikovega dioksida: 0,047€. Kam gre ta taksa in za kaj je namenjena? Nimam pojma.
Kakorkoli, zraven nato dodajo še prispevek za energetsko učinkovitost: 0,008€. Kam gre ta prispevek? Kdo bi vedel...
Nato dodajo še prispevek za zagotavljanje podpor proizvodnji električne energije v soproizvodnji z visokim izkoristkom in iz obnovljivih virov energije: 0,01€. Recimo, da gre ta denar res v ta namen...
Sledi še trošarina za energente: 0,388€. Kam gre ta denar? Rad bi vedel.
Torej je samo prispevkov 0,453€, se pravi je prispevkov več kot je osnovna cena. Vse samo zato, da država lahko dokazuje, kako se bori proti onesnaževanju okolja in za zmanjševanje porabe fosilnih goriv.
Re: Električni avti in cviček
Znamke, kjer ne verjamejo v uspeh elektromobilnosti
Iz Japonske prihaja novica o ustanovitvi novega strateškega zavezništva za promocijo sintetičnih pogonskih goriv in vodika. Vse skupaj so zakuhali pri znamki Toyota, katere vodilni nas že nekaj časa opozarjajo, da nas bo slepo verovanje v 'elektro-nirvano' pripeljalo kvečjemu v novo slepo ulico.
Očitno se japonski poslovneži zavedajo tega, česar evropski politiki sploh ne želijo slišati in razumeti, ker nas v Bruslju pridno prepričujejo, da je elektromobilnost edina možna pot iz okoljevarstvenih zagat našega planeta. S tem se seveda ne strinjajo vsi poznavalci in strokovnjaki, ker ob tem opozarjajo politike na to, da bo tudi v bližnji bodočnosti na cestah tega planeta še vedno v obtoku ogromno fosilno gnanih avtomobilov, zato bo prehod na elektromobilnost samo pogojno uspešen.
V bistvu Evropa drvi iz ene odvisnosti (fosilna goriva) v drugo odvisnost (redke kovine za izdelavo električnih avtomobilov in še večje potrebe po električni energiji), zato smo že pred časom dobili evropsko eFuel zavezništvo, kjer zagovarjajo tezo, da so sintetična goriva edina možna uspešna rešitev za brezemisijski pogon ogromnih vodnih plovil ter ogromnih letal, istočasno pa tudi rešitev za vse starejše avtomobile, ki jih premika fosilno gorivo, ker bomo prehod v bolj trajnostno naravnano družbo lahko uspešno realizirali samo ob uporabi vseh možnih okoljevarstvenih tehnologij. Zato v združenju eFuel Alliance ne podpirajo bruseljskega enoumja, ki favorizira samo elektromobilnost.
Sedaj smo dobili še japonsko 'eFuel' zavezništvo, ki ga trenutno sestavlja pet japonskih proizvajalcev avtomobilov in motociklov (Kawasaki, Mazda, Subaru, Toyota in Yamaha), ker se pri znamkah Kawasaki in Yamaha trenutno ukvarjajo z idejo glede možnega pogona motociklov na vodik. To idejo že nekaj časa podpirajo tudi pri znamki Toyota, sedaj pa skupaj z znamko Mazda, ki je že član evropskega združenja eFuel Alliance, razmišljajo o razvoju sintetičnega dizelskega pogonskega goriva iz biomase. V ta namen so Japonci ustanovili novo tekmovalno serijo (Super Taikyu Series), ki bo zaživela leta 2022. V njej bodo nastopali samo tekmovalni avtomobili, ki jih bo premikalo novo sintetično dizelsko gorivo.
Poleg tega so v teh dneh pri znamki Toyota zelo veseli prvega uspešnega nastopa njihove dirkalne corolle, ki jo premika vodik, vendar ne ob pomoči gorilne celice, temveč kot nadomestek bencina. Po pričakovanjih se bosta temu novemu japonskemu zavezništvu v kratkem pridružili še dve japonski avtomobilski znamki (Honda in Suzuki). Kdo bo resnični zmagovalec v tem avtomobilskem pokru, kjer bodo nekateri proizvajalci avtomobilov polagali vse jajčke v eno košaro (elektromobilnost), medtem ko bodo drugi prisegali na sožitje vseh možnih pogonskih alternativ, pa bo pokazal čas.
https://www.avto.info/Novosti/Znamke_kj ... obilnosti/
Iz Japonske prihaja novica o ustanovitvi novega strateškega zavezništva za promocijo sintetičnih pogonskih goriv in vodika. Vse skupaj so zakuhali pri znamki Toyota, katere vodilni nas že nekaj časa opozarjajo, da nas bo slepo verovanje v 'elektro-nirvano' pripeljalo kvečjemu v novo slepo ulico.
Očitno se japonski poslovneži zavedajo tega, česar evropski politiki sploh ne želijo slišati in razumeti, ker nas v Bruslju pridno prepričujejo, da je elektromobilnost edina možna pot iz okoljevarstvenih zagat našega planeta. S tem se seveda ne strinjajo vsi poznavalci in strokovnjaki, ker ob tem opozarjajo politike na to, da bo tudi v bližnji bodočnosti na cestah tega planeta še vedno v obtoku ogromno fosilno gnanih avtomobilov, zato bo prehod na elektromobilnost samo pogojno uspešen.
V bistvu Evropa drvi iz ene odvisnosti (fosilna goriva) v drugo odvisnost (redke kovine za izdelavo električnih avtomobilov in še večje potrebe po električni energiji), zato smo že pred časom dobili evropsko eFuel zavezništvo, kjer zagovarjajo tezo, da so sintetična goriva edina možna uspešna rešitev za brezemisijski pogon ogromnih vodnih plovil ter ogromnih letal, istočasno pa tudi rešitev za vse starejše avtomobile, ki jih premika fosilno gorivo, ker bomo prehod v bolj trajnostno naravnano družbo lahko uspešno realizirali samo ob uporabi vseh možnih okoljevarstvenih tehnologij. Zato v združenju eFuel Alliance ne podpirajo bruseljskega enoumja, ki favorizira samo elektromobilnost.
Sedaj smo dobili še japonsko 'eFuel' zavezništvo, ki ga trenutno sestavlja pet japonskih proizvajalcev avtomobilov in motociklov (Kawasaki, Mazda, Subaru, Toyota in Yamaha), ker se pri znamkah Kawasaki in Yamaha trenutno ukvarjajo z idejo glede možnega pogona motociklov na vodik. To idejo že nekaj časa podpirajo tudi pri znamki Toyota, sedaj pa skupaj z znamko Mazda, ki je že član evropskega združenja eFuel Alliance, razmišljajo o razvoju sintetičnega dizelskega pogonskega goriva iz biomase. V ta namen so Japonci ustanovili novo tekmovalno serijo (Super Taikyu Series), ki bo zaživela leta 2022. V njej bodo nastopali samo tekmovalni avtomobili, ki jih bo premikalo novo sintetično dizelsko gorivo.
Poleg tega so v teh dneh pri znamki Toyota zelo veseli prvega uspešnega nastopa njihove dirkalne corolle, ki jo premika vodik, vendar ne ob pomoči gorilne celice, temveč kot nadomestek bencina. Po pričakovanjih se bosta temu novemu japonskemu zavezništvu v kratkem pridružili še dve japonski avtomobilski znamki (Honda in Suzuki). Kdo bo resnični zmagovalec v tem avtomobilskem pokru, kjer bodo nekateri proizvajalci avtomobilov polagali vse jajčke v eno košaro (elektromobilnost), medtem ko bodo drugi prisegali na sožitje vseh možnih pogonskih alternativ, pa bo pokazal čas.
https://www.avto.info/Novosti/Znamke_kj ... obilnosti/
Re: Električni avti in cviček
Zanimivo.
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola
Re: Električni avti in cviček
Kar se vodika tiče... Se mi zdi, da je to "Iz dežja pod kap." Za pridobivanje vodika se namreč potrebuje res ogromne količine elektrike...
Ko bo pa ena Švedska 16-letnica... No, 16 jih je imela, ko je "naoblala" evroposrance, da so ji ukradli otroštvo, zdaj jih ima že 19. Torej, ko bo Švedska 19-letnica prišla na Japonsko in jim povedala svoje, bodo tudi oni "spremenili vero"...
Ko bo pa ena Švedska 16-letnica... No, 16 jih je imela, ko je "naoblala" evroposrance, da so ji ukradli otroštvo, zdaj jih ima že 19. Torej, ko bo Švedska 19-letnica prišla na Japonsko in jim povedala svoje, bodo tudi oni "spremenili vero"...
Re: Električni avti in cviček
Temo sem začel, ker se mi ne zdi prav, da so naši in tudi tuji politiki nasedli tej elektro histeriji. In to tako močno, da se strinjajo s tem, da električni avti vozijo na subvencionirano gorivo, ki povrh vsega ne krije stroškov izgradnje in vzdrževanja cestnega omrežja. Povrh vsega pa nas avtomobilistična industrija futra z vedno bolj energetsko pogoltnimi avtomobili in nihče (mogoče se v tem motim) jim ne stopi na prste. Koliko elektro avtov pa ima manj kot 100kW? Kje pa so varčni, a še vedno varni avtomobili z recimo "normalnimi" 40 kW? A s pospeški več kot 10 sekund do 100 se ne da več živeti?
Miran
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
Re: Električni avti in cviček
Pred EUR sem bil SIT!
Re: Električni avti in cviček
Spoštovani gospod Miran, ne razumem in ne razumem. Zato bi rad, da mi malo bolje razložite.
Torej, prej sem opisal, kako je sestavljena cena nafte:
- cena nafte
- taksa za obremenjevanje zraka z emisijo ogljikovega dioksida
- prispevek za energetsko učinkovitost
- prispevek za zagotavljanje podpor proizvodnji električne energije v soproizvodnji z visokim izkoristkom in iz obnovljivih virov energije
- trošarina
- davek na dodano vrednost.
Če električni avto polnijo na gospodinjski vtičnici, se vsemu temu izognejo. Ampak nobena od teh postavk ni namenjena kriju stroškov izgradnje in vzdrževanja cestnega omrežja. Tisto je "cestna taksa", torej letna dajatev za uporabo vozila v cestnem prometu, ki se jo plačuje pri registraciji vozila in temu se tudi električna vozila ne izognejo. Zato ne razumem, kaj ni v redu?
Da pa "štromarji" niso tako poceni, kot se jih prikazuje, Vam pa zaupam, da so mnogi lastniki električnih vozil morali povečati priključno moč. Konkreten primer:
Možakar je imel enofazni priključek in varovalko 25A. Na mesec bi moral plačati 22€ "priključnine". Ker pa s tem ni mogel polniti avta, je šel na trofazni priključek in varovalke 3x25A. Zdaj plačuje na mesec 63 € "priključnine"... Temu se reče: iz dežja pod kap.
Se pa povsem strinjam z Vami: s 40 kW se človek lahko povsem spodobno pelje - če ne živi kje na vrhu hriba. Pa tudi tja se pride s 40 kW. Ampak kaj, ko smo taki, da mora imeti naš avto vsaj 10 kW več kot sosedov... Moj prvi avto je imel 21 kW, pa sem z njim prekrižaril Evropo (razen Švice, Lihtenštajna, Andore, Španije in Portugalske). In ko je šel na odpad, je imel preko 300.000 km. Zdaj imam avto s 105 kW, pa je povsem povprečen osebni avtomobil... Čemu? Prej nisem niti premišljeval o tem, ampak zna bit, da imam v avtu tako močan motor samo zato, da plačujem večjo "cestno takso"... Osebno menim, da zelo zelo redko potrebujem kaj več kot polovico te moči. Konec koncev se Suzuki s 75 kW pelje tja, kamor marsikdo niti peš ne pride...
Torej, prej sem opisal, kako je sestavljena cena nafte:
- cena nafte
- taksa za obremenjevanje zraka z emisijo ogljikovega dioksida
- prispevek za energetsko učinkovitost
- prispevek za zagotavljanje podpor proizvodnji električne energije v soproizvodnji z visokim izkoristkom in iz obnovljivih virov energije
- trošarina
- davek na dodano vrednost.
Če električni avto polnijo na gospodinjski vtičnici, se vsemu temu izognejo. Ampak nobena od teh postavk ni namenjena kriju stroškov izgradnje in vzdrževanja cestnega omrežja. Tisto je "cestna taksa", torej letna dajatev za uporabo vozila v cestnem prometu, ki se jo plačuje pri registraciji vozila in temu se tudi električna vozila ne izognejo. Zato ne razumem, kaj ni v redu?
Da pa "štromarji" niso tako poceni, kot se jih prikazuje, Vam pa zaupam, da so mnogi lastniki električnih vozil morali povečati priključno moč. Konkreten primer:
Možakar je imel enofazni priključek in varovalko 25A. Na mesec bi moral plačati 22€ "priključnine". Ker pa s tem ni mogel polniti avta, je šel na trofazni priključek in varovalke 3x25A. Zdaj plačuje na mesec 63 € "priključnine"... Temu se reče: iz dežja pod kap.
Se pa povsem strinjam z Vami: s 40 kW se človek lahko povsem spodobno pelje - če ne živi kje na vrhu hriba. Pa tudi tja se pride s 40 kW. Ampak kaj, ko smo taki, da mora imeti naš avto vsaj 10 kW več kot sosedov... Moj prvi avto je imel 21 kW, pa sem z njim prekrižaril Evropo (razen Švice, Lihtenštajna, Andore, Španije in Portugalske). In ko je šel na odpad, je imel preko 300.000 km. Zdaj imam avto s 105 kW, pa je povsem povprečen osebni avtomobil... Čemu? Prej nisem niti premišljeval o tem, ampak zna bit, da imam v avtu tako močan motor samo zato, da plačujem večjo "cestno takso"... Osebno menim, da zelo zelo redko potrebujem kaj več kot polovico te moči. Konec koncev se Suzuki s 75 kW pelje tja, kamor marsikdo niti peš ne pride...
Re: Električni avti in cviček
@Nebivedu: slika pove več kot tisoč besed...
Re: Električni avti in cviček
Gospod Miran, upam, da niste česa zamerili?
Vsekakor pa, jaz sem za električne avtomobile in da se jih takole uporabi:
https://www.youtube.com/watch?v=7_9aVzf5fC4&t=3s
In zna biti, da jih bo vedno več takih. Če že ne da res to naredijo, pa vsaj, da si to želijo narediti...
Vsekakor pa, jaz sem za električne avtomobile in da se jih takole uporabi:
https://www.youtube.com/watch?v=7_9aVzf5fC4&t=3s
In zna biti, da jih bo vedno več takih. Če že ne da res to naredijo, pa vsaj, da si to želijo narediti...
Re: Električni avti in cviček
Ups...nisem verjel, a se očitno tudi kaj takega zgodi: cel mesec nisem pogledal, če je kdo kaj pripisal na "mojo" temo. Zameril, niti slučajno!!
Ampak ni mi všeč, da se uničuje avto. Pa magari električnega. Tako ali tako je bil pa možakar precej naiven (da ne rečem butast), da je za tiste ekstremno mrzle kraje kupil električni avto. Mona!
Kar se pa moje osnovne pripombe tiče: koji k.. je važno, kako se imenujejo razne privešene dajatve na gorivo, vse polnejo nek proračun. Dejstvo je, da gorivo za osebne avtomobile ni subvencionirano. Nisem pa prepričan, če je v ceni elektrike za gospodinjstva toliko davčnih priveskov, kot za gorivo. Saj jih tudi v cvičku ni in zato preganjajo vse, ki bi si ga drznili uporabljat. Niti ni važno, ali ga je lahko označiti (pobarvati) ali ne. Niti nisem prepričan, kako je z avti, ki vozijo na fritezo - to bo najbolje vedel Gregor.
Ej ljubi Hribovc (še enkrat me vikaj, pa boš plačal vsej forumaški srenji pijačo!), ko bi ti vedel, kam se je dalo priti s Spačkom, ki je imel realnih 12 ali 13 kW. In s koliko veselja in zadovoljstva! A to je že druga štorija.
LP Miran
Ampak ni mi všeč, da se uničuje avto. Pa magari električnega. Tako ali tako je bil pa možakar precej naiven (da ne rečem butast), da je za tiste ekstremno mrzle kraje kupil električni avto. Mona!
Kar se pa moje osnovne pripombe tiče: koji k.. je važno, kako se imenujejo razne privešene dajatve na gorivo, vse polnejo nek proračun. Dejstvo je, da gorivo za osebne avtomobile ni subvencionirano. Nisem pa prepričan, če je v ceni elektrike za gospodinjstva toliko davčnih priveskov, kot za gorivo. Saj jih tudi v cvičku ni in zato preganjajo vse, ki bi si ga drznili uporabljat. Niti ni važno, ali ga je lahko označiti (pobarvati) ali ne. Niti nisem prepričan, kako je z avti, ki vozijo na fritezo - to bo najbolje vedel Gregor.
Ej ljubi Hribovc (še enkrat me vikaj, pa boš plačal vsej forumaški srenji pijačo!), ko bi ti vedel, kam se je dalo priti s Spačkom, ki je imel realnih 12 ali 13 kW. In s koliko veselja in zadovoljstva! A to je že druga štorija.
LP Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
Re: Električni avti in cviček
... ko bi ti vedel, kam se je dalo priti s Spačkom, ki je imel realnih 12 ali 13 kW. In s koliko veselja in zadovoljstva! A to je že druga štorija.
Ne morem, da ne bi v tej smeri offtopical še korak dlje ter opozoril na intervju z miranom ter njegovo soporogo ... -> Klik <-
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...
damjan.vrencur.info
damjan.vrencur.info
Kdo je na strani
Po forumu brska: zokster in 101 gost