Status starodobnika
Status starodobnika
Naša Toyota se je postarala dovolj, da jo lahko prekvalificiramo v starodobnika. Glede na to, da je pogoj za urejanje statusa tudi članstvo v enem od klubov me zanima, če ima kdo kakšno priporočilo za klub v Lj oz okolici in nadalje na katerega tehničnega komisarja Zveze SVS se obrniti, da ne bo kakšnih komplikacij v postopku.
Vnaprej hvala ...
Vnaprej hvala ...
Re: Status starodobnika
Za LJ nevem, za dolenjsko in posavje pa imam človeka kateri zrihta vse.
https://www.bizi.si/OLDTIMER-CLUB-SEVNI ... -podjetje/
Pokliči ga in povprašaj, bo vse pojasnil. Je tudi komisar, prek njega spelješ postopek od začetka do konca.
https://www.bizi.si/OLDTIMER-CLUB-SEVNI ... -podjetje/
Pokliči ga in povprašaj, bo vse pojasnil. Je tudi komisar, prek njega spelješ postopek od začetka do konca.
Don Felipe > Google :D
- Dr.Patrol
- Prispevkov: 1422
- Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
- Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
- Kontakt:
Re: Status starodobnika
A so kakršnekoli omejitve glede starodobnih vozil? Ta naš je tud pihnu 30 svečko...
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)
www.Adventure-Overland.si
www.Adventure-Overland.si
Re: Status starodobnika
Če imaš samo status starodobnika si upravičen do popusta pri zavarovanju, v kolikor daš vpisat v prometno starodobnik (homologirano) potem si upravičen še do cenejše cestnine. V kolikor me spomin ne vara kategorizirajo na 3 vrste.. originalno, restavrirano in sestavljeno.. mislim, da si glede tega potem upravičen do višine popusta, nisem pa prepričan, bi blo treba iz prve roke preverit...
Don Felipe > Google :D
- Dr.Patrol
- Prispevkov: 1422
- Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
- Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
- Kontakt:
Re: Status starodobnika
Sprašujem, ker nekateri omenjajo najvišje število kilometrov, ki jih lahko letno opraviš. Mislim, da 5000km.
Profiti vem kaj so, bolj me zanimajo omejitve...
Profiti vem kaj so, bolj me zanimajo omejitve...
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)
www.Adventure-Overland.si
www.Adventure-Overland.si
Re: Status starodobnika
Baje, da zavarovalnice sploh ne dajejo več popustov na starodobnike (vir: bmwsloforum)..
Don Felipe > Google :D
Re: Status starodobnika
Glede zavarovanja sem slišal od nekega lastnika starodobnika, da, ti krijejo škodo samo, če pride do nesreče kadar greš na razna srečanja in da ima omejitev km na leto, ter da mora imeti obvezno še eno vozilo registrirano na njegovo ime.
Ps. Če se je on zlagal meni, sem se jaz vam.
Ps. Če se je on zlagal meni, sem se jaz vam.
LP by Jereb
Re: Status starodobnika
Ojla, sam sem šel skozi postopek homologacije mojega avta v starodobnika predlani, torej leta 2021.
1. Potreboval sem dokaz, da je avto res star 30 let. Ker je bil 1.5 leta neregistriran, iz prometne in homologacije ni bilo razvidno, da je res star 30, zato sem moral certifikat o starosti vozila dobiti od zastopnika v Sloveniji (Autocommerce).
2. Šel sem v klub starodobnih vozil, po naključju sem izbral http://www.dsvk.si/:
- kjer me je prijazni šefe kluba včlanil v klub in
- prijavil za pregled pri tehničnem komisarju
3. Čez par dni sem se že peljal k tehničnem komisarju, ki je avto pregledal in sestavil 4 stranski Zapisnik o oceni starodobnega vozila. O avtu se je prej pozanimal preko spleta, na licu mesta pa sem mu odgovarjal na vprašanja, kaj je original in kaj ni. Šlo se je za pregled popolnoma vsega. Recimo: nisem imel originalnih luči ampak ekvivalent originalnim. Pregledal pa je vse, tudi če je izpuh originalen (število loncev in pozicija). Seveda ga je najbolj matral motor, če je res originalen, če ni že kateri drug noter dan. Ker sem imel na certifikatu proizvajalca o starosti vozila navedeno tudi številko motorja in menjalnika, smo preverili tudi to in vse je bilo original. Zato sem bil uvrščen kar visoko na lestvico originalnosti in ohranjenosti.
4. Potem sem dobil od kluba Izkaznico o starodobnem vozilu, izdano iz strani ZVEZE SLOVENSKIH DRUŠTEV LJUBITELJEV STARODOBNIH VOZIL. Kot zanimivost naj povem, da sem imel na zadnjih steklih folije, spredaj ščitni lok in bočne stopnice ter kljuko. Vse našteto so vpisali v opombe.
5. S to izkaznico sem že dobil dodatni popust pri zavarovanju vozila (Triglav), to je 85% popusta na zmanjšano nevarnost vozila s statusom starodobnika. Seveda je ta popust le za osnovno zavarovanje, ne pa za kasko. Kasko se plača brez popustov.
6. To pa ni zadosti, če hočeš dobiti popust pri plačevanju letne dajatve za ceste (80% popusta)! Zato moraš vpisati tudi status “starodobnika” v prometno dovoljenje, kar zahteva postopek homologacije pri pristojnem organu (pri meni tam, kjer vsako leto delam tehnične preglede). Pridem tja z avtom in rečem, da želim status starodobnika in potem pokažem, izkaznico o starodobnem vozilu, ki jih sploh ne zanima. Mi reče,da oni so pa resna inštitucija in da jim ta izkaznica ne pomeni nič. In potem se začne postopek pregleda:
- najprej so bile napačne gume. Rešil sem tako, da sem v dveh mesecih dobil certifikat zastopnika v Sloveniji o ustreznih gumah,
- potem so trdili, da je ščitni lok neoriginalen. Sam sem trdil, da je originalen in pokazal vpis v homologacijskem kartončku, kjer je pisalo, da je to original za ta avto. Trdili so, da je že mogoče za ta avto, ampak da ni dokaza, da je to enak, kot so ga lahko dali na ta avto leta 1990. In potem sem dva meseca čakal na certifikat iz Nemčije,
- potem so ugotovili, da leta 1990 še ni bilo mogoče vgrajevat folij za temnenje stekel in sem jih moral dati dol
Potem pa sem imel končno vpisan status tudi v prometno in tako je bil avto v celoti starodobnik
Cene (takrat):
- letno članstvo v klubu in pregled pri tehničnem komisarju ter Izdaja izkaznice o starodobnem vozilu: 135€ (lahko bi bilo cca 40€ manj, samo sem kupil še neke knjige zraven)
- certifikati o ustreznih gumah, ščitnem loku in starosti: 120€
- homologacija starodobnega vozila: 150€
Skupaj: 405€ (lahko bi bilo 120€ do 160€ manj, če ne bi imel za nekatere "čudnih" stvari namontiranih in če ne bi kupil še knjig)
Kasneje sem od drugih izvedel, da bi šlo homologiranje "drugje čez" brez teh nevšečnosti in tudi če bi imel še kaj bolj čudnega namontiranega. Ker pa sem bolj na strani zakona in spoštovanju pravil, mi je čisto v redu, da je bilo tako, kot je bilo.
Če kdo hoče še kakšno malenkost izvedet, kar še nisem omenil, naj pa vpraša.
1. Potreboval sem dokaz, da je avto res star 30 let. Ker je bil 1.5 leta neregistriran, iz prometne in homologacije ni bilo razvidno, da je res star 30, zato sem moral certifikat o starosti vozila dobiti od zastopnika v Sloveniji (Autocommerce).
2. Šel sem v klub starodobnih vozil, po naključju sem izbral http://www.dsvk.si/:
- kjer me je prijazni šefe kluba včlanil v klub in
- prijavil za pregled pri tehničnem komisarju
3. Čez par dni sem se že peljal k tehničnem komisarju, ki je avto pregledal in sestavil 4 stranski Zapisnik o oceni starodobnega vozila. O avtu se je prej pozanimal preko spleta, na licu mesta pa sem mu odgovarjal na vprašanja, kaj je original in kaj ni. Šlo se je za pregled popolnoma vsega. Recimo: nisem imel originalnih luči ampak ekvivalent originalnim. Pregledal pa je vse, tudi če je izpuh originalen (število loncev in pozicija). Seveda ga je najbolj matral motor, če je res originalen, če ni že kateri drug noter dan. Ker sem imel na certifikatu proizvajalca o starosti vozila navedeno tudi številko motorja in menjalnika, smo preverili tudi to in vse je bilo original. Zato sem bil uvrščen kar visoko na lestvico originalnosti in ohranjenosti.
4. Potem sem dobil od kluba Izkaznico o starodobnem vozilu, izdano iz strani ZVEZE SLOVENSKIH DRUŠTEV LJUBITELJEV STARODOBNIH VOZIL. Kot zanimivost naj povem, da sem imel na zadnjih steklih folije, spredaj ščitni lok in bočne stopnice ter kljuko. Vse našteto so vpisali v opombe.
5. S to izkaznico sem že dobil dodatni popust pri zavarovanju vozila (Triglav), to je 85% popusta na zmanjšano nevarnost vozila s statusom starodobnika. Seveda je ta popust le za osnovno zavarovanje, ne pa za kasko. Kasko se plača brez popustov.
6. To pa ni zadosti, če hočeš dobiti popust pri plačevanju letne dajatve za ceste (80% popusta)! Zato moraš vpisati tudi status “starodobnika” v prometno dovoljenje, kar zahteva postopek homologacije pri pristojnem organu (pri meni tam, kjer vsako leto delam tehnične preglede). Pridem tja z avtom in rečem, da želim status starodobnika in potem pokažem, izkaznico o starodobnem vozilu, ki jih sploh ne zanima. Mi reče,da oni so pa resna inštitucija in da jim ta izkaznica ne pomeni nič. In potem se začne postopek pregleda:
- najprej so bile napačne gume. Rešil sem tako, da sem v dveh mesecih dobil certifikat zastopnika v Sloveniji o ustreznih gumah,
- potem so trdili, da je ščitni lok neoriginalen. Sam sem trdil, da je originalen in pokazal vpis v homologacijskem kartončku, kjer je pisalo, da je to original za ta avto. Trdili so, da je že mogoče za ta avto, ampak da ni dokaza, da je to enak, kot so ga lahko dali na ta avto leta 1990. In potem sem dva meseca čakal na certifikat iz Nemčije,
- potem so ugotovili, da leta 1990 še ni bilo mogoče vgrajevat folij za temnenje stekel in sem jih moral dati dol
Potem pa sem imel končno vpisan status tudi v prometno in tako je bil avto v celoti starodobnik

Cene (takrat):
- letno članstvo v klubu in pregled pri tehničnem komisarju ter Izdaja izkaznice o starodobnem vozilu: 135€ (lahko bi bilo cca 40€ manj, samo sem kupil še neke knjige zraven)
- certifikati o ustreznih gumah, ščitnem loku in starosti: 120€
- homologacija starodobnega vozila: 150€
Skupaj: 405€ (lahko bi bilo 120€ do 160€ manj, če ne bi imel za nekatere "čudnih" stvari namontiranih in če ne bi kupil še knjig)
Kasneje sem od drugih izvedel, da bi šlo homologiranje "drugje čez" brez teh nevšečnosti in tudi če bi imel še kaj bolj čudnega namontiranega. Ker pa sem bolj na strani zakona in spoštovanju pravil, mi je čisto v redu, da je bilo tako, kot je bilo.
Če kdo hoče še kakšno malenkost izvedet, kar še nisem omenil, naj pa vpraša.

Do 2023: 5 motorjev, 31 avtov, skupaj 1.516.000 prevoženih km
Re: Status starodobnika
Torej tako po domače, tile naše povišane mrcine z ARB odbijači in vitli in ledbari in šnorkli nimajo nikakršne možnosti postati starodobniki? Avto mora zgledati v piko tak, kot je prilezel iz fabrike?
Re: Status starodobnika
mitjam napisal/-a:Torej tako po domače, tile naše povišane mrcine z ARB odbijači in vitli in ledbari in šnorkli nimajo nikakršne možnosti postati starodobniki? Avto mora zgledati v piko tak, kot je prilezel iz fabrike?
Status iz strani kluba po moje ni problema. Pač bo bolj slabo ocenjen (slab original). Kako pa je s homologacijo v prometni, pa si ne upam trditi, ampak sem jih pa že videl, da imajo tudi to urejeno, pa zgledajo kot dr. Patrol.
Do 2023: 5 motorjev, 31 avtov, skupaj 1.516.000 prevoženih km
Re: Status starodobnika
Rx: in kako kvalificirajo? Kot predelano staro vozilo? Resno sprašujem, ker na spletu vidim samo minimalne razlike med klasifikacijami v stilu: so feltne res 30 let stare ali isti model, samo enkrat vmes menjane.
Glej recimo https://www.amzs.si/storitve/pregledi-in-registracije/preverjanje-skladnosti-homologacija/starodobna-vozila
Glej recimo https://www.amzs.si/storitve/pregledi-in-registracije/preverjanje-skladnosti-homologacija/starodobna-vozila
Re: Status starodobnika
Mislim, da je nekaj v stilu :
-avtentično
-obnovljeno
-sestavljeno
Pa mogoče še kaj.. Treba bo enga poklicat in vprašat iz prve roke.. Mene je ob branju LocoWay-evega prispevka minilo, da bi sploh še rihtal status starodobnika...
-avtentično
-obnovljeno
-sestavljeno
Pa mogoče še kaj.. Treba bo enga poklicat in vprašat iz prve roke.. Mene je ob branju LocoWay-evega prispevka minilo, da bi sploh še rihtal status starodobnika...
Don Felipe > Google :D
Re: Status starodobnika
Samo za enega, če ni ravno velik kubikov se skoraj ne splača. Se pa po mojem pripravlja zvišanje cestnin, dodaten davek za financiranje izgradnje elektro polnilnic itd..
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
Niva 1.9D(PSA) l. 99, 2x Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola
Niva 1.9D(PSA) l. 99, 2x Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola
Re: Status starodobnika
rx napisal/-a: Mene je ob branju LocoWay-evega prispevka minilo, da bi sploh še rihtal status starodobnika...
Joj, to pa res ni bil moj namen

- lokalni zastopnik: za vaš avto nimamo podatkov, zato vam ne moremo pomagati
- nemški proizvajalec: pozanimajte se pri lokalnem zastopniku
- lokalni zastopnik: mi vas nimamo v bazi, amen, ciao
- ugovor nemškemu proizvajalcu, da lokalni zastopnik ne more pomagati
- nemški proizvajalec me napoti v Magna Steyr, kjer mi prijazno odgovorijo, da lahko "zrihtajo" papir ob plačilu zajetnega zneska
- ugovor nemškemu proizvajalcu, da je cena na Magna Steyr nesorazmerna zahtevku
- nemški proizvajalec me napoti na nemški klub ljubiteljev starodobnikov, ki ima nekakšno pooblastilo od proizvajalca za take zadeve
- nemški klub starodobnikov mi pošlje "papir" v pol dneva ali še hitreje. For free.

Do 2023: 5 motorjev, 31 avtov, skupaj 1.516.000 prevoženih km
Re: Status starodobnika
Locoway: morda veš, če je možno status starodobnika dobiti za predelana vozila? Dvignjeno podvozje, jekleni odbijači, vitli, dodatne luči itd.? Kolikor jaz razumem predpise, je starodobnik samo vozilo, ki je čimbolj podobno originalnu in povsem nepredelano. Tebe so lovili na zaščitni lok (je to bulbar?), ki je precej nedolžna predelava, in foljo na šipah.
Glede splačanja: tistim z motorjem nad 2.7L, ki plačujemo 300 ali več evrov cestne takse namesto 100, se verjetno splača.
Glede splačanja: tistim z motorjem nad 2.7L, ki plačujemo 300 ali več evrov cestne takse namesto 100, se verjetno splača.
Re: Status starodobnika
mitjam napisal/-a:Locoway: morda veš, če je možno status starodobnika dobiti za predelana vozila? Dvignjeno podvozje, jekleni odbijači, vitli, dodatne luči itd.? Kolikor jaz razumem predpise, je starodobnik samo vozilo, ki je čimbolj podobno originalnu in povsem nepredelano. Tebe so lovili na zaščitni lok (je to bulbar?), ki je precej nedolžna predelava, in foljo na šipah.
Glede splačanja: tistim z motorjem nad 2.7L, ki plačujemo 300 ali več evrov cestne takse namesto 100, se verjetno splača.
Najprej definicija: Starodobnik je vozilo, ki je bilo izdelano pred 30 leti ali več in je ohranjeno ter tehnično vzdrževano tako, da je skladno z originalno konstrukcijsko sestavo in obliko ter se zaradi svojega zgodovinskega in tehničnega pomena ne uporablja za vsakodnevne prevoze.
V praksi je zaradi zgodovinskega in tehničnega pomena marsičemu možno dati status starodobnika. Prej sem že omenil, da sem videl primere, ko je neko overland vozilo imelo tak status. Torej se da. Nikakor pa ni to direktno 100%, ampak se obravnava od primera do primera. Najbolje je poklicati kakšnega tehničnega komisarja, pa se vidi za dotično vozilo, kako bi bilo s tem. Poudarek na dotično, ker se res vsakega obravnava posebej.
Do 2023: 5 motorjev, 31 avtov, skupaj 1.516.000 prevoženih km
Vrni se na “Offroad - splošno”
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost