Iščem neko napravo
Iz izkušenj kar nekaj uporabnikov po svetu in vsaj dveh iz Slovenije ti priporočam tale prikazovalnik in pripadajočo sondo. Imaš tudi sestavljene komplete tega proizvajalca na e-bayu, seveda po malo višji ceni, kot če naročiš direktno pri proizvajalcu. Rok dobave je pri meni bil manj kot teden dni. Mislim da ima spodobne EGT števce na zalogi tudi A3M tuning na Brnčičevi v Ljubljani.
Poceni igračk iz e-baya (~40 EUR), z izvorom v Hong Kongu ipd. se izogiblji.
Pomembnost mesta montaže sonde je odvisna od namena, za kaj boš stvar rabil.
- Če gre zgolj za okvirno preventivo in grobo kontrolo, kdaj se začne sranje dogajati z vbrizgom goriva, kdaj preveč tiščiš ipd, potem je dovolj tudi montaža za turbino (ponavadi enostavneje izvedljivo). Iz izkušenj drugih uporabnikov (istega motorja!!!) oceniš približen padec temp. čez turbino in itak te v tem primeru zanima natančnost le tam na par deset stopinj, tako da ni panike glede grobih ocen.
- Če si bolj natančen oziroma če se boš igral z nastavitvami vbrizga, potem vsekakor senzor pred turbino. Sicer ne vem, zakaj bi moral komplicirati s centimetri kje in kako, zavrtaš tam, kjer imaš plac, nekje, kjer se vodi kolektorja združijo.
- Če se misliš iti pa picajzlesrki tuning, potem pa tako rabiš večkanalni merilec in v vsaki veji izpušnega kolektorja svojo sondo ($$$).
Še eno opozorilo: naokoli se govori o nekih zabetoniranih mejah, koliko naj bi bile "varne" meje temperature izpušnih plinov. Zavedaj se, da je v resnici vsak motor zgodba zase in da se lahko tovarniško-dizajnersko predvidene "varne" temperature med na prvi pogled zelo podobnimi motorji istega proizvajalca razlikujejo tudi za 200° C.
Primer montaže v 80ki:
Poceni igračk iz e-baya (~40 EUR), z izvorom v Hong Kongu ipd. se izogiblji.
Pomembnost mesta montaže sonde je odvisna od namena, za kaj boš stvar rabil.
- Če gre zgolj za okvirno preventivo in grobo kontrolo, kdaj se začne sranje dogajati z vbrizgom goriva, kdaj preveč tiščiš ipd, potem je dovolj tudi montaža za turbino (ponavadi enostavneje izvedljivo). Iz izkušenj drugih uporabnikov (istega motorja!!!) oceniš približen padec temp. čez turbino in itak te v tem primeru zanima natančnost le tam na par deset stopinj, tako da ni panike glede grobih ocen.
- Če si bolj natančen oziroma če se boš igral z nastavitvami vbrizga, potem vsekakor senzor pred turbino. Sicer ne vem, zakaj bi moral komplicirati s centimetri kje in kako, zavrtaš tam, kjer imaš plac, nekje, kjer se vodi kolektorja združijo.
- Če se misliš iti pa picajzlesrki tuning, potem pa tako rabiš večkanalni merilec in v vsaki veji izpušnega kolektorja svojo sondo ($$$).
Še eno opozorilo: naokoli se govori o nekih zabetoniranih mejah, koliko naj bi bile "varne" meje temperature izpušnih plinov. Zavedaj se, da je v resnici vsak motor zgodba zase in da se lahko tovarniško-dizajnersko predvidene "varne" temperature med na prvi pogled zelo podobnimi motorji istega proizvajalca razlikujejo tudi za 200° C.
Primer montaže v 80ki:
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...
damjan.vrencur.info
damjan.vrencur.info
lepo napisano,mogoče samo en mali popravek:˝meje˝ so bolj zaradi turbotov,ne toliko zaradi motorjev in tam čez 900 stopinj pomeni prej ali slej smrt za ˝klasične˝ turbine,zdej nekatere so narjene za visoke temperature-z uporabo inconela,uporabljajo pa se več ali manj vWRC avtomobilih,kjer dosegajo turboti do 1200 stopinj,zaradi antilaga,recimo t.i. ballbearing pa ne prenesejo niti tolk... to je to...pri močnem ˝odpiranju˝ turbotov je potem bolj problem,ker nastajajo dosti večje temperature vstopnega zraka,kar posledično obremenjuje motor...tako,da....kar se motorja in turbota tiče(pri LC80),bi sam toplo priporočal najprej montažo ICja
Verjetno si mislil nekaj podobnega:
http://www.landyonline.co.za/workshop/e ... auges.html
LP Franci
http://www.landyonline.co.za/workshop/e ... auges.html
LP Franci
Wine,Women&LandRovers*Not necessarly in that order
- Mitsurugi2
- Prispevkov: 660
- Pridružen: Po Feb 02, 2009 10:20 pm
Vrecha hvala za razlago.
Nekateri univ.dipl.ing pravijo da je neka meja 720°C.
Zdj pa še neki... če se igram z vbrizgom goriva ali je nujno da bo temperatura preskočila "mejo". Zanima me še kdaj se to zgodi - torej kako hitro poraste temp. in kdaj - pri polnem gasu ali tudi recimo pri 1800obr?
Pa bo uredu če ga namontiram v cev kjer je na koncu EGR ventil?
Merilec EGT bom pa sam naredil saj me elementi pridejo 40-50eur.
Hvala in lp
Nekateri univ.dipl.ing pravijo da je neka meja 720°C.
Zdj pa še neki... če se igram z vbrizgom goriva ali je nujno da bo temperatura preskočila "mejo". Zanima me še kdaj se to zgodi - torej kako hitro poraste temp. in kdaj - pri polnem gasu ali tudi recimo pri 1800obr?
Pa bo uredu če ga namontiram v cev kjer je na koncu EGR ventil?
Merilec EGT bom pa sam naredil saj me elementi pridejo 40-50eur.
Hvala in lp
VM - Turbotronic®
- Mitsurugi2
- Prispevkov: 660
- Pridružen: Po Feb 02, 2009 10:20 pm
če hočeš ti naročim jaz, pokliči 031720676
www.mamut4x4.com ... največji izbor 4x4 opreme v Sloveniji.
- Mitsurugi2
- Prispevkov: 660
- Pridružen: Po Feb 02, 2009 10:20 pm
- Mitsurugi2
- Prispevkov: 660
- Pridružen: Po Feb 02, 2009 10:20 pm
Ja če ni nateg pol lohk naročva prek Igorja.
21 dolarjev al eur? No v vsakem primeru je zelo poceni. Dodava še dajatev za mamutovo posredovanje
Jst sm pa mislu z multimetrom merit ker ima priključek za K tip tipala torej do 1370°C, tipalo pride 10eur ampak bi bilo nekak preveč po bosansko narjen. Tole bo kr prava zadevca!
Lp
21 dolarjev al eur? No v vsakem primeru je zelo poceni. Dodava še dajatev za mamutovo posredovanje
Jst sm pa mislu z multimetrom merit ker ima priključek za K tip tipala torej do 1370°C, tipalo pride 10eur ampak bi bilo nekak preveč po bosansko narjen. Tole bo kr prava zadevca!
Lp
VM - Turbotronic®
21€ skupaj s poštnino do slo
če bo Igor za stvar, bo povedal potem kako naprej....plačam pa lahko tudi vnaprej
pošiljka pa poutje slab mesec od dneva plačila (sem že naročeval iz azije preko ebay-a, nikoli problemov do zdaj, le počakati je treba)
eh. tak je, če nekomu delaš uslugo, potem zase nimaš več rezerve
če bo Igor za stvar, bo povedal potem kako naprej....plačam pa lahko tudi vnaprej
pošiljka pa poutje slab mesec od dneva plačila (sem že naročeval iz azije preko ebay-a, nikoli problemov do zdaj, le počakati je treba)
eh. tak je, če nekomu delaš uslugo, potem zase nimaš več rezerve
And on the 8th day God created Land Rover
lej sej ni panike, če sta za bom naročil + še enga zase pa bomo videl.
smo naj kdo, ki ima čas pogleda zadevo če je približno funkcionalna, ker neke kvazi števce imet v avtu je brezveze.
Na prvi uč pa zadeva ne izgleda slabo.
Mamut provizije ne rabi, tolk kot bo koštalo si bomo podelili na tri kose in gotova zgodba.
lp
Mamut
smo naj kdo, ki ima čas pogleda zadevo če je približno funkcionalna, ker neke kvazi števce imet v avtu je brezveze.
Na prvi uč pa zadeva ne izgleda slabo.
Mamut provizije ne rabi, tolk kot bo koštalo si bomo podelili na tri kose in gotova zgodba.
lp
Mamut
www.mamut4x4.com ... največji izbor 4x4 opreme v Sloveniji.
- Mitsurugi2
- Prispevkov: 660
- Pridružen: Po Feb 02, 2009 10:20 pm
- Mitsurugi2
- Prispevkov: 660
- Pridružen: Po Feb 02, 2009 10:20 pm
Sam informativno!
Za pošiljke do cene z poštnino vred(cena artikla + cena pošilke) DO 21€ je brez ddv-ja, od bilo kje po svetu, carina se začne od 150€ naprej po različni carinski stopnji(od 3 pa do 9%)razen zdravil in knjig(baje naj se to ne bi carinlo) , določi jo carinik ob pregledu računa (potrdilo ebaya ali payp.)če ti računajo davek ali davek + carina moraš plačat še poštnino iz Lj.(carinska pošta)ali MB.(carinska pošta).
Pa še to, od ljudi z očmi postrani se naročil ziher za več kot 2,5k€ različnih stvari in pri tem nikoli imel problemov, plačujem pa izključno z payp ker si zavarovan do 1000$.
Lp Martin!
Za pošiljke do cene z poštnino vred(cena artikla + cena pošilke) DO 21€ je brez ddv-ja, od bilo kje po svetu, carina se začne od 150€ naprej po različni carinski stopnji(od 3 pa do 9%)razen zdravil in knjig(baje naj se to ne bi carinlo) , določi jo carinik ob pregledu računa (potrdilo ebaya ali payp.)če ti računajo davek ali davek + carina moraš plačat še poštnino iz Lj.(carinska pošta)ali MB.(carinska pošta).
Pa še to, od ljudi z očmi postrani se naročil ziher za več kot 2,5k€ različnih stvari in pri tem nikoli imel problemov, plačujem pa izključno z payp ker si zavarovan do 1000$.
Lp Martin!
To ste se pa nitro-hitro zmenili!
Samo v opozorilo: zelo podobno, če ne celo isto stvar sem namontiral v 95ko in je zdržala cele 3 mesece prikazovanja temparatur. Ravno dovolj dolgo, da sem se navadil biti nežnejši z gasom.
Zato sem sedaj za v 80ko nabavil nekoliko dražjo in baje da precej boljšo zadevo (post višje zgoraj).
Vso srečo z nakupom.
Samo v opozorilo: zelo podobno, če ne celo isto stvar sem namontiral v 95ko in je zdržala cele 3 mesece prikazovanja temparatur. Ravno dovolj dolgo, da sem se navadil biti nežnejši z gasom.
Zato sem sedaj za v 80ko nabavil nekoliko dražjo in baje da precej boljšo zadevo (post višje zgoraj).
Vso srečo z nakupom.
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...
damjan.vrencur.info
damjan.vrencur.info
- Mitsurugi2
- Prispevkov: 660
- Pridružen: Po Feb 02, 2009 10:20 pm
- Mitsurugi2
- Prispevkov: 660
- Pridružen: Po Feb 02, 2009 10:20 pm
Eh sem tolk že preštuderu VM motoje (od 3 do 12 cilindrov) da vem kje je problem. Sploh pa če glave niso že počene. Prvo je treba vedt da so te AMC glave (k jih poceni kupujemo) zanič, kot drugo bo pa treba vijake menjat ker tud niso uredu. Sploh pa motor je odličen, samo v čirokija in grand čirokija ne paše in pa tak motor je potrebno vzdrževat kokr se spodobi.
Če ne potem iščeš težave. Drgač pa lisko imam VM workmanuale tko da če boš rabu razstavt in sestavt povej. Čist vsak košček motorja je not, pa tud za tvojga čirokija imam manual (tudi optiko podvozja). Če še nimaš povej.
Če ne potem iščeš težave. Drgač pa lisko imam VM workmanuale tko da če boš rabu razstavt in sestavt povej. Čist vsak košček motorja je not, pa tud za tvojga čirokija imam manual (tudi optiko podvozja). Če še nimaš povej.
VM - Turbotronic®
- Mitsurugi2
- Prispevkov: 660
- Pridružen: Po Feb 02, 2009 10:20 pm
Še tale link bi si mogu vsak z VM motorjem prebrat En nemc se je razgovoru. Zgleda da ve kaj govori, poučno branje.
http://www.ausjeepoffroad.com/forum/showthread.php?t=96380
Lp
http://www.ausjeepoffroad.com/forum/showthread.php?t=96380
Lp
VM - Turbotronic®
BTW kolk pa ti misliš da je max temp. ?
Ne vem.
Kot razumem zaenkrat, je to bolj zapletena stvar, kot zgleda na prvi pogled in o njej bi ti znal verjetno kompetentno svetovati kdo od strojnikov. Jaz to nisem, sem zgolj (zainteresiran) laik. Splošne meje, ki jih je svetoval ferrarist glede nevarnosti za turbino se mi zdijo zelo smiselne.
Sam sem v zvezi z EGTjem bolj zainteresiran nad spremljanjem sprememb pri delovanju motorja v smislu "bolje sprečiti nego lječiti". Namreč ko se enkrat navadiš na delovne temperature motorja pri določenih pogojih, zelo hitro opaziš spremembe, ki nastanejo kot posledica kakšnega odpovedujočega dela: umazan filter zraka, popuščajoč injektor, delno zamašen izpuh in še več se da zaznati s spremembo EGTja v trenutku, ko problem nastopi.
Tisto glede neobstoja svete meje varnega EGTje sem mislil z vidika dogajanja v motorju. Vsak motor je dizajniran drugače, zelo različne so tudi temperature, ki jih odčitaš na izpušnem kolektorju in na neenake načine so te temperature povezane z dogajanjem v cilindrih in gretjem glave in batov. Nekaj več o tej temi je pomoje lepo razloženo na primeru Toyotinih 1H**** motorjih v dveh temah na LCOOL forumu (ena, dva).
Sam imam izkušnje le pri spremljanju EGTja na dveh Toyotinih motorjih:
1KZ-TE in 1HD-T, obeh v dobri kondiciji in s "stock" nastavitvami.
Prvega z lahkoto spraviš do strašljivih 900° C, kar je ob dejstvu, da gre za motor z indirektnim vbrizgom, alu glavo in hladilnim sistemom, ki je že v originalu narejen na meji zadovoljivega, še bolj strašljivo. Vemo, da glave tega motorja niso njihova najbolj bleščeča točka. Vsem uporabnikom svetujem zelo konzervativno vožnjo v avtocestne klance. Zanimivo, da je ob delovanju na terenu kazal precej lepšo temperaturno sliko (peska žal nisem imel priložnosti preizkusiti z njim).
1HD-T ima v primerjevi s prvim rezerv za izvažati. Zelo zelo se moraš potruditi, da ga spraviš čez 750° C. Kjerkoli, tudi v pesku. Čakam edino še na preizkus v kakšnih res dolgih, strmih peščenih vzponih - baje je to najbolj garaška stvar, ki jo lahko privoščiš makini.
Toliko vem in verjamem zaenkrat, bom pa kot vedno vesel, če bo kakšen znalec kaj dodal in me popravil, kjer se motim.
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...
damjan.vrencur.info
damjan.vrencur.info
Vrni se na “Avtomobili in oprema”
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 83 gostov