Prosim za pomoč (drugič): kako odviti vijak

Teme, ki niso v povezavi z offroadom
Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

Prosim za pomoč (drugič): kako odviti vijak

OdgovorNapisal/-a miran » Če Avg 15, 2013 10:34 am

Za izpust olja na karterju motorja je vijak z imbus (ključ št 8 ) luknjo.
Uspelo nam jo je uničiti, tako, da ni več šestkotna, ampak okrogla. Vijak je železen, karter pa iz aluminija.
Nisem ravno navdušen, da bi na vijak kaj privaril, še manj, da bi ga prevrtal. Najraje bi s kakšnim posebnim orodjem (za telebane) vijak odvil. A je dokaj dobro zapečen in ne popusti za boga. Zadnje zdihljaje šesterokotnosti smo uničili z odvijačem na udarec (šlagšrauber ali kako se že reče).
Nasvet?
Če res ni drugega, bom tudi varil ali vrtal.
Hvala že v naprej!
LtelebanastP
Miran
Nazadnje spremenil miran, dne Pe Avg 16, 2013 1:37 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1422
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Če Avg 15, 2013 10:47 am

Jst bi prej varil, kot trupil z udarnim vijačem po takem karterju...navari ustrezen vijak, čep boš tako ali tako, moral kupiti nov.. Preden odvijaš vijak, ga še segrej...ni treba pretiravat
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)


www.Adventure-Overland.si

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

Re: Prosim za pomoč (drugič): kako odviti vijak

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Če Avg 15, 2013 11:01 am

miran napisal/-a: Najraje bi s kakšnim posebnim orodjem (za telebane) vijak odvil.

Za telebane je majzl pa kladu........
Sicer pa:

Slika

Od 10 pa tja do 50€ je komplet, dobi se praktično povsod.
Izjemno koristna zadeva, prebija, štema, zabija, reže pločevino, za snemanje starih kosov z avta, pragi, blatniki, obrobe..........izjemno koristna zadeva, če jo znamo uporabljat.
Za Mirana najbolj pomembno: odvije vsak vijak. Tudi izbije zarjavele vijake iz puše.
Kompresor pa imaš, kar jaz vem.

Varjenje vijaka v alu karterju je tvegana reč.

PS
Vijake v karterju, difih, menjalnikih in reduktorjih je pred odvijanjem potrebno narahlo potrkat z manjšim kladivom. Odvijanje je potem precej lažje. Predvsem je pa potrebno imeti dobro orodje, še posebno pri imbus vijakih pa naj si bodo 4 kotni, 6 kotni ali pa torx. Z orodjem slabe kvalitete si boste naredili več škode kot koristi.

Uporabniški avatar
compadre
Prispevkov: 3175
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 12:19 pm
Kraj: 45.895913, 15.654165

OdgovorNapisal/-a compadre » Če Avg 15, 2013 11:03 am

Je inbus ratal okrogel, oziroma inbus luknja ratala okrogla, se večinoma reši tako, da nabiješ torx notri. Vsaj pri meni to večinoma uspe. :wink:
And on the 8th day God created Land Rover

Uporabniški avatar
def110
Prispevkov: 323
Pridružen: To Maj 06, 2008 12:51 pm
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a def110 » Če Avg 15, 2013 11:10 am

Al pa ploščat šraufncigr.
Il potere logora chi non ce l'ha

robinzon
Prispevkov: 1323
Pridružen: Ne Jun 07, 2009 4:05 pm
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a robinzon » Če Avg 15, 2013 11:28 am

Za manjše premere obstaja konus z levim navojem. Prevrtaš vijak in zabiješ konus notr, pa vrtiš v levo. Verjetno obstaja tudi za premere vijaka v karterju. Povprašaj kakega resnega ključavničarja.

Uporabniški avatar
gregor
Moderator
Prispevkov: 3299
Pridružen: Sr Maj 21, 2003 8:33 am
Kraj: Žalec
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a gregor » Če Avg 15, 2013 2:07 pm

Če je dosti vijaka zunaj, bi šlo tudi z dobrimi rorcangami(kleščami za cevi).
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola

tuduki
Prispevkov: 368
Pridružen: To Okt 18, 2011 5:25 pm
Kraj: RIBNICA

OdgovorNapisal/-a tuduki » Če Avg 15, 2013 6:34 pm

tko kot je compadre napisal ti bo 100% ratalo. Vsaj meni vedno. Nabiješ TORX in gas :twisted:
DOKLER NE POIZKUSIM LEVA, JE ZAME ŠE VEDNO PRAŠIČ KRALJ ŽIVALI!!!

bular
Prispevkov: 760
Pridružen: To Okt 26, 2010 1:26 pm
Kraj: bula

OdgovorNapisal/-a bular » Pe Avg 16, 2013 9:13 am

tako je-malo večji torx vendar previdno da ne poči karter :roll:
nissan tractor 3.3sdt

duce
Prispevkov: 1266
Pridružen: To Mar 25, 2008 4:21 pm
Kraj: koper

OdgovorNapisal/-a duce » Pe Avg 16, 2013 9:57 am

avto se pelje na pooblaščeni servis ,pa naj se oni matrajo pa še čep ti bodo oni dali drug ker boš rekel da je itak bil nov. Tako se dela pri nas v slo in na Balkanu:D

Uporabniški avatar
GPW1942
Prispevkov: 421
Pridružen: Po Jan 02, 2006 7:52 pm
Kraj: Brezovica

OdgovorNapisal/-a GPW1942 » Pe Avg 16, 2013 10:03 pm

Kupiš eno Uniorjevo malo dleto, ga pobrusiš par mm več kot je fi "okrogle luknje", pa ga nabiješ not. Zadeva je na zadnji strani šestkotna, gor paše 12 okrogli ključ.
100% deluje. Preverjeno večkrat...

lp in veliko uspeha,
andrej
American Jeep-In War and Peace

Uporabniški avatar
vrecha
Prispevkov: 537
Pridružen: Ne Feb 10, 2008 10:01 pm
Kraj: Ausrd
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a vrecha » So Avg 17, 2013 4:45 pm

Varjenje vijaka v alu karterju je tvegana reč.


Zakaj?
:?:
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...
damjan.vrencur.info

Uporabniški avatar
ferrarist
Moderator
Prispevkov: 1488
Pridružen: To Jun 10, 2003 8:49 pm
Kraj: okolica ajdovščine

OdgovorNapisal/-a ferrarist » So Avg 17, 2013 7:32 pm

...tudi sam se sprašujem zakaj zaboga bi blo to tvegano...načeloma pa...pogret,potolčt,zabit torx,odvit...če ne gre, se malo "špona" in hkrati po vrhu tolče s kladvom...če to ne uspe, prevrtat in z lisičko izšraufat...drugače pa prevrtat in na novo vrezat navoj..ps:nekateri čepi imajo par mm "mesa", ki gleda ven...kot je že nekdo reku-z rorcangami provej ;)

Uporabniški avatar
compadre
Prispevkov: 3175
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 12:19 pm
Kraj: 45.895913, 15.654165

OdgovorNapisal/-a compadre » So Avg 17, 2013 7:35 pm

Eh, najbolje kar po slovensko narediti; avto prodati, se ga znebiti, pa naj se kdo drug jebe z njim :twisted:
And on the 8th day God created Land Rover

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » So Avg 17, 2013 11:15 pm

E... saj ni avto, KTM motor je.
A še nobenega od vaših nasvetov nisem uporabil, ker Gospod Sin nima časa, da bi fotru pomagal lasten motor šraufati :?
Baje jutri bo.
:wink: Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

TRCO1
Prispevkov: 784
Pridružen: Sr Apr 15, 2009 12:16 pm
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a TRCO1 » Ne Avg 18, 2013 11:24 am

miran napisal/-a:E... saj ni avto, KTM motor je.
A še nobenega od vaših nasvetov nisem uporabil, ker Gospod Sin nima časa, da bi fotru pomagal lasten motor šraufati :?
Baje jutri bo.
:wink: Miran


privariš ob enem se še pregreje pa ga z lahkoto odviješ.....pri meni je to šlo skozi že ene dvakrat .....
AVTOVLEKA 051 800 777 I have the body of a God. But it sucks cause it´s Buddha AVTOVLEKA 051 800 777

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Ne Avg 18, 2013 5:21 pm

Nooo, končno sva oba istočasno našla čas in ena-dva-tri sva odvila ta ferdamani vijak:
Slika

v luknjo, ki je bila že krepko čez fi8, sem nabil torx nastavek
Slika

potem sva pa počasi in previdno potegnila ročico
Slika
in vijak se je kot po putrčku odvil.

Še enkrat hvala vsem za dobre nasvete, čeprav nerad, jih bom zanesljivo kdaj še krvavo rabil. Pa kdo drug tudi.
LP
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

tuduki
Prispevkov: 368
Pridružen: To Okt 18, 2011 5:25 pm
Kraj: RIBNICA

OdgovorNapisal/-a tuduki » Po Avg 19, 2013 9:25 am

Ja to je najbolj ainfoh rešitev. Ko nabiješ torx takrat tudi streseš vijak zato se vseskupaj prav lepo odšraufa.. Sam da sta rešila.
lp peter
DOKLER NE POIZKUSIM LEVA, JE ZAME ŠE VEDNO PRAŠIČ KRALJ ŽIVALI!!!


Vrni se na “Razno”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gosta