Vleka prikolice in sprememba predpisov

Teme, ki niso v povezavi z offroadom
Uporabniški avatar
Civava
Prispevkov: 273
Pridružen: So Okt 01, 2011 7:55 pm
Kraj: Škofja loka

Vleka prikolice in sprememba predpisov

OdgovorNapisal/-a Civava » Po Jan 28, 2013 6:10 pm

V Sloveniji sta 1. 7. 2011 pričela veljati nova zakona, ki pokrivata tudi področje vleke počitniških prikolic in sicer Zakon o voznikih in Zakon o pravilih cestnega prometa - Ur. list 109/2010 , ki pa ne prinašata bistvenih novosti. Sprememba zakona ZPrCP iz leta 2012 pa prinaša višjo maksimalno hitrost vozil (do 3,5t) s prikolico, ki lahko po novem na hitrih cestah in avtocestah vozijo 100 km/h, na cestah izven naselji pa 90 km/h.

Vleka počitniške prikolice z B kategorijo vozniškega dovoljenja
Zakon o voznikih (56. člen) določa, da lahko voznik z B kategorijo vozniškega dovoljenja vozi skupino vozil (vozilo + prikolica) katere največja dovoljena masa ne presega (NDM - masa vozila + nosilnost vozila + masa prikolice + nosilnost prikolice) 3.500 kg in vozilo poleg sedeža za voznika nima več kot 8 sedežev. prevoz počitniške prikolice

Pomembno dodatno določilo je, da prikolica ne sme posegati v pravila o homologaciji vozil, kar pomeni, da morate pred vleko priklopnika obvezno pogledati omejitve vleke vašega vozila, ki so zapisane v homologaciji vašega vozila v rubriki O-Največja tehnično dovoljena masa priklopnega vozila.

Za policista ni pomembno, da vi s prikolico v danem trenutku ne presegate največje dovoljene mase, ker vozite manj tovora, kot je največja dovoljena nosilnost priklopnika. Policist bo pregledal samo dokumente vozila in priklopnika in v primeru preseganja NDM 3.500 kg bo zahteval drugo kategorijo vozniškega dovoljenja in izrekel kazen v višini 500 evrov.

Vleka lahkega priklopnika
Z B kategorijo vozniškega dovoljenja lahko vozimo tudi vsa vozila te kategorije (do NDM 3.500 kg), katerim je dodan lahki priklopnik, za katerega je značilno, da njegova največja dovoljena masa ne presega 750 kg in ne potrebuje dodatne registracije (samo tehnični pregled na vsaka 4 leta in dodatno registrsko tablico, ki mora biti enaka kot jo ima vlečno vozilo).

Kategorija B + koda 96
Že prejšnji zakon je predvidel tudi možnost vleke težjih počitniških prikolic. V primeru, ko skupina vozil (vozilo + prikolica), katere največja dovoljena masa presega (NDM) 3.500 kg, a ne presega 4.250 kg in prikolica ne posega v homologacijo vozila, mora voznik dodatno opraviti izpit za B kategorijo z dodatno kodo 96.

Tako mora voznik s tako skupino vozil v avtošoli opraviti praktični del usposabljanja (min. 9 ur) in dodatno še praktični del izpita. Po opravljenem izpitu voznik na upravni enoti pridobiti vpis nove kategorije B z dodatno kodo 96 (NMD skupine vozil > 3500 ≤ 4250). Omenjena koda je sprejeta s strani EU in tako priznana tudi v tujih državah ( po podatkih hrvaškega MUP je dovoljena vožnja tudi na Hrvaškem).
Po naših podatkih pripravo na tak izpit v okolici Ljubljane opravljata samo avtošoli Brulc in Korelat.

Kategorija B+E
Če bi želeli voziti tudi težje počitniške prikolice, pa svetujemo, da v eni od avtošol opravite vozniško dovoljenje BE kategorije, ki omogoča vožnjo vozila B kategorije in počitniške prikolice, pri čemer NDM prikolice ne presega 3.500 kg in seveda ne posega v homologacijo vozila.prevoz počitniške prikolice

Za pridobitev vozniškega dovoljena BE boste morali opraviti zdravniški pregled, v avtošoli teoretični del in tudi praktični preizkus vožnje osebnega vozila s priklopnikom.


Praktični primeri vleke priklopnika in potrebne kategorije vozniškega dovoljenja:
Da malce bolj pojasnimo novost je najbolje da opišemo nekaj možnosti prevoza prikolic:

1. Kombi mase 2.100 kg, nosilnosti 700 kg, želimo vleči lahki priklopnik (do 750kg):
Za to skupino vozil zadostuje B vozniško dovoljenje, saj vozilo glede na NDM 2.800 kg sodi v B kategorijo, za katere zakon določa, da lahko vlečejo katerikoli lahki priklopnik, ne glede na skupno NDM, ki v tem primeru celo presega 3.500 kg.

2. Osebni avto mase 1.550 kg, nosilnosti 600 kg, želimo vleči prikolico NDM 1.400 kg
V tem primeru skupina vozil presega NDM 3.500 kg, zato boste za vleko potrebovali vsaj novo kategorijo B z dodano kodo 96 ali pa kategorijo BE Seveda pa morate v homologaciji vozila, v kategoriji O pogledati na morebitne omejitve vleke vašega osebnega vozila.

3. Osebni avto mase 1.300 kg, nosilnosti 400 kg, želimo vleči prikolico NDM 1.400 kg
Največja dovoljena masa te skupine vozil je 3.100 kg, vendar NDM masa prikolice presega samo težo vozila. V tem primeru bi po stari razlagi zakona nujno potrebovali kategorijo BE, po novem zakonu, ki tega določila ne pozna več, pa lahko to skupino vozil vozite tudi samo z B kategorijo, a je potrebno upoštevati, da skupina vozil ne posega v pravila o homologaciji vozil.

4. Kombi mase 2.200 kg, nosilnosti 800 kg, želimo vleči avtoprikolico NDM 1.500 kg
Skupina vozil ima NDM 4.500 kg, zato nujno potrebujte vozniško dovoljenje BE kategorije, prav tako pa morate tudi preveriti, da ne presegate zahtev za vleko prikolice, ki so zapisane v homologaciji kombija.


Registracija lahkega priklopnika in počitniške prikolice
Registracija lahkega priklopnika (največja dovoljena masa do 750 kg) ni potrebna, saj je zavarovan prek vlečnega vozila, zato mora biti pri vleki vedno označen z enako registrsko tablico kot vlečno vozilo. Tehnični pregled za lahke priklopnike je treba opravljati vsaka 4 leta.

Za ostale priklopnike je potrebna registracija le, če je največja dovoljena masa nad 750 kg. V tem primeru je potrebno vsako leto plačati zavarovanje priklopnika in povračilo za uporabo cest, priklopnik pa ima svoje prometno dovoljenje in registrsko tablico. Tehnični pregled počitniških prikolic in prikolic za prevoz čolnov oz. skuterjev pa se opravlja vsaka 4 leta.


Obvezna oprema priklopnikov, označitev tovora in način vožnje
Počitniške prikolice morajo imeti na zadnjem delu dva trikotna odsevnika, homologirano vlečno napravo in rezervno kolo. Oznaka države SLO mora biti vidna tudi na prikolici, še posebej to velja v državah, ki niso članice EU. Glede označitve najvišje dovoljene hitrosti 47. člen Zakona o pravilih cestnega prometa določa, da morajo imeti na zadnji levi strani označbo največje dovoljene hitrosti, ki je predpisana za to vrsto vozil le avtobusi, tovorna vozila, katerih NDM presega 3,5t, ter priklopna vozila, razen lahkih in bivalnih priklopnikov.

Po pravilniku o merah in masah vozil sta lahko avtomobil in priklopnik skupaj dolga do 24 metrov, vendar je potrebno upoštevati, da je največja dovoljena dolžina priklopnika 12 m.

V primeru da prikolica ali tovor na prikolici zakriva vidno polje v vzvratnih ogledalih, je treba namestiti dodatni vzvratni ogledali, ki omogočata normalno vidno polje. Širina priklopnika skupaj s tovorom ne sme presegati 2,55 m.

Tovor lahko sega največ 1,5 m preko zadnjega dela vozila oziroma priklopnika, pri čemer mora biti tovor na vozilu oprt na najmanj 5/6 svoje dolžine. Če sega tovor več kot 1 m preko zadnjega dela vozila, mora biti na najbolj izpostavljeni točki označen na:

1. osebnih avtomobilih, trikolesih, lahkih štirikolesih, štirikolesih in lahkih priklopnikih (NDM do 750 kg), ki jih vlečejo osebni avtomobili s tablo, veliko najmanj 25 × 25 cm, pobarvano izmenično s poševnimi trakovi rdeče in bele barve, ki odseva svetlobo, nameščeno prečno na smer vožnje;

2. drugih vozilih (tudi priklopnikih z NDM nad 750 kg) – s tablo, veliko najmanj 40 × 40 cm, pobarvano izmenično s poševnimi trakovi rdeče in bele barve, ki odseva svetlobo, nameščeno prečno na smer vožnje.

Če tovor sega na bočnih straneh čez vozilo, je ravno tako potrebna označitev s tablami na bočno najbolj izpostavljenih mestih na sprednji in zadnji strani, ki morajo biti nameščene prečno na smer vožnje. Ob zmanjšani vidljivosti in ponoči je treba znaku dodati rdečo neslepečo svetilko.

Če tovor, naložen na motornem ali priklopnem vozilu, ali naprave, ki so namenjene za prevoz ali pritrditev tovora, zakrivajo mesto, na katerem je nameščena registrska tablica ali svetilke na zadnji strani vozila, mora biti kot najbolj izpostavljen del na zadnji strani vozila nameščen nosilec z registrsko tablico in predpisanimi svetilkami in odsevniki.

Največja dovoljena hitrost vožnje vozila do NDM 3,5t s priklopnikom je na avtocestah in hitrih cestah po Sloveniji omejena na 100 km/h, izven naselja je omejitev 90 km/h, v naselju pa 50 km/h. Opozarjamo, da je v številnih državah maksimalna hitrost na avtocestah pri vleki prikolice omejena na 80km/h: Hrvaška, Italija, Grčija, Črna gora, Srbija, BiH, Češka, Madžarska, zato bodite ob prestopu meje pozorni na posebne obcestne table, ki vas obveščajo na splošne omejitve v tisti državi.

Pred vožnjo na priklopniku preverite tudi brezhibnost delovanja vseh svetlobnih naprav, globino profila pnevmatik (najmanj 1,6 mm), stanje vlečne naprave in varnostne vezi ter zavor, če jih priklopnik ima.

Pri vleki priklopnika posebej pazite pri zaviranju, zavirajte pravočasno in z občutkom, ter se izogibajte prehitevanju. Pri prevozu bivalnega priklopnika bodite pozorni na bočni veter, saj vam lahko tudi pri manjših hitrostih zaradi velike bočne površine veter prevrne vozilo. V bivalnem priklopniku ni dovoljeno prevažati ljudi.

Uporabniški avatar
zacki
Prispevkov: 298
Pridružen: To Dec 07, 2010 7:55 am
Kraj: ljubno

Re: Vleka prikolice in sprememba predpisov

OdgovorNapisal/-a zacki » Po Jan 28, 2013 6:25 pm

Civava napisal/-a:(NDM - masa vozila + nosilnost vozila + masa prikolice + nosilnost prikolice) 3.500 kg


Civava ali si siguren da gre po novem tudi nosilnost osebnega vozila zraven ??
prej je bilo masa (vlečnega) vozila + NDM ( masa + nosilnost ) prikolice

Zakaj sprašujem
imam jeepa z maso 1775kg in prikolico z NDM 1500kg
do sedaj je to šlo normalno z B kategorijo :roll:
The Diesels are nice, if you do your homework.
If not, they will turn into a neverending nightmare

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Po Jan 28, 2013 6:33 pm

:aplavz: :aplavz:
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
charly
Prispevkov: 67
Pridružen: Če Feb 09, 2012 6:13 pm
Kraj: ljubljana
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a charly » Po Jan 28, 2013 6:41 pm

KODO 96 lahko opraviš tudi pri avtošoli RETOS v Mengšu,tam sem jaz vozil,je pa pri teh pšredpisih en kup nonsensov,na primer:
imam prikolico 1300 kg NDM,tast jo lahko vozi s Stilotom brez dodatnih papirjev jaz sem moral delat pa kodo ker jo vlečem z Terrracanom,ne glede na to ,da je itak varneje vlečt s težjim vozilom ali se motim? :veselo_za_volanom:
CHARLY :-P

robinzon
Prispevkov: 1323
Pridružen: Ne Jun 07, 2009 4:05 pm
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a robinzon » Po Jan 28, 2013 7:08 pm

A nalepka SLO še kar ostaja? Kljub SLO napisu na tablicah?

Uporabniški avatar
gregor
Moderator
Prispevkov: 3299
Pridružen: Sr Maj 21, 2003 8:33 am
Kraj: Žalec
Kontakt:

Re: Vleka prikolice in sprememba predpisov

OdgovorNapisal/-a gregor » Po Jan 28, 2013 7:28 pm

zacki napisal/-a:
Civava napisal/-a:(NDM - masa vozila + nosilnost vozila + masa prikolice + nosilnost prikolice) 3.500 kg


Civava ali si siguren da gre po novem tudi nosilnost osebnega vozila zraven ??
prej je bilo masa (vlečnega) vozila + NDM ( masa + nosilnost ) prikolice

Zakaj sprašujem
imam jeepa z maso 1775kg in prikolico z NDM 1500kg
do sedaj je to šlo normalno z B kategorijo :roll:


Pri pogoju da je moralo biti manj kot 3500 kg se je vedno štela NDM avta + NDM prikolice.

Če si prišel čez kontrolo tako kot opisuješ, si imel srečo. Ne poskušaj več, zaradi vožnje brez ustrezne kategorije izpita gre prikolica s policisti.
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola

Uporabniški avatar
gregor
Moderator
Prispevkov: 3299
Pridružen: Sr Maj 21, 2003 8:33 am
Kraj: Žalec
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a gregor » Po Jan 28, 2013 7:30 pm

robinzon napisal/-a:A nalepka SLO še kar ostaja? Kljub SLO napisu na tablicah?


Da. Rabiš jo izven EU. Nekatere države sicer priznavajo oznako na tablici.
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola

Uporabniški avatar
zacki
Prispevkov: 298
Pridružen: To Dec 07, 2010 7:55 am
Kraj: ljubno

Re: Vleka prikolice in sprememba predpisov

OdgovorNapisal/-a zacki » Po Jan 28, 2013 7:40 pm

gregor napisal/-a:Pri pogoju da je moralo biti manj kot 3500 kg se je vedno štela NDM avta + NDM prikolice.

Kaj pa v primeru da NDM avta ni definirana ????
tako v prometni kot v homologacijskem kartončku imam pri največji dovoljeni masi številko "0"

gregor napisal/-a:Če si prišel čez kontrolo tako kot opisuješ, si imel srečo. Ne poskušaj več, zaradi vožnje brez ustrezne kategorije izpita gre prikolica s policisti.

Jaz imam E kat. Ampak sem bil parkrat sopotnik ko smo bili kontrolirani pa ni bilo nikdar težav
Nazadnje spremenil zacki, dne Po Jan 28, 2013 8:46 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
The Diesels are nice, if you do your homework.

If not, they will turn into a neverending nightmare

Uporabniški avatar
gregor
Moderator
Prispevkov: 3299
Pridružen: Sr Maj 21, 2003 8:33 am
Kraj: Žalec
Kontakt:

Re: Vleka prikolice in sprememba predpisov

OdgovorNapisal/-a gregor » Po Jan 28, 2013 8:36 pm

Pomembno dodatno določilo je, da prikolica ne sme posegati v pravila o homologaciji vozil, kar pomeni, da morate pred vleko priklopnika obvezno pogledati omejitve vleke vašega vozila, ki so zapisane v homologaciji vašega vozila v rubriki O-Največja tehnično dovoljena masa priklopnega vozila.

V tem primeru šteje dejanska masa priklopljene prikolice, tehtano na kolesih. Masa s katero prikolica sedi na priklopu, se ne šteje zraven, zato se tehta priklopljena prikolica. (to zadnje velja za nemčijo, kako si pri nas to razlagajo ne vem)
Moja BE izpitna vožnja: avto 1389kg+610kg nosilnosti= 1999kg NDM
rubrika O1: 1200 kg
Prikolica NDM 2500kg, dejanska masa s tovorom ca 1000kg.

Pri tem pa je treba pazit, da dejanska masa prikolice + dejanska masa avta ne presega mase navedene v rubriki F3: Največja dov. masa skupine vozil.
Namreč precej novejših avtov ne sme biti polno naloženih, če želimo vleči prikolico z maso ki je navedena v rubriki O1.

Še eno opozorilo. Za lahke priklopnike do 750kg ndm naletna zavora ni potrebna. To pa ne pomeni, da lahko vsako vozilo vleče takšno prikolico. Precej avtov ima v rubriki O2(Največja masa nezaviranega priklopnika) vpisano manjšo maso


Za policista ni pomembno, da vi s prikolico v danem trenutku ne presegate največje dovoljene mase, ker vozite manj tovora, kot je največja dovoljena nosilnost priklopnika. Policist bo pregledal samo dokumente vozila in priklopnika in v primeru preseganja NDM 3.500 kg bo zahteval drugo kategorijo vozniškega dovoljenja in izrekel kazen v višini 500 evrov.


Drži, ko nas zanima kaj sme vozik peljati, se gleda NDM prikolice.
Ko nas zanima kaj sme avto vleči, se pa gleda dejanska masa prikolice, kot sem zgoraj napisal.



3. Osebni avto mase 1.300 kg, nosilnosti 400 kg, želimo vleči prikolico NDM 1.400 kg
Največja dovoljena masa te skupine vozil je 3.100 kg, vendar NDM masa prikolice presega samo težo vozila. V tem primeru bi po stari razlagi zakona nujno potrebovali kategorijo BE, po novem zakonu, ki tega določila ne pozna več, pa lahko to skupino vozil vozite tudi samo z B kategorijo, a je potrebno upoštevati, da skupina vozil ne posega v pravila o homologaciji vozil.


V Sloveniji ja, v tujini pa običajno velja tudi pogoj, da NDM prikolice ne sme presegat mase avta, tako kot je bilo pri nas včasih. Torej v Avstriji, Nemčiji taka kombinacija ni dovoljena samo z B kategorijo.
Za hrvaško ne vem, vsekakor se pa je treba prej pozanimat.



Obvezna oprema priklopnikov, označitev tovora in način vožnje
Počitniške prikolice morajo imeti na zadnjem delu dva trikotna odsevnika, homologirano vlečno napravo in rezervno kolo. Oznaka države SLO mora biti vidna tudi na prikolici, še posebej to velja v državah, ki niso članice EU. Glede označitve najvišje dovoljene hitrosti 47. člen Zakona o pravilih cestnega prometa določa, da morajo imeti na zadnji levi strani označbo največje dovoljene hitrosti, ki je predpisana za to vrsto vozil le avtobusi, tovorna vozila, katerih NDM presega 3,5t, ter priklopna vozila, razen lahkih in bivalnih priklopnikov.


Za tovorne prikolice je v obvezni opremi avta treba imeti dodaten trikotnik!

Pred vožnjo na priklopniku preverite tudi brezhibnost delovanja vseh svetlobnih naprav, globino profila pnevmatik (najmanj 1,6 mm), stanje vlečne naprave in varnostne vezi ter zavor, če jih priklopnik ima.

Mislim da v zimskih razmerah morajo bit tudi na prikolici zimske gume. Torej če je sneg na cesti, z letnimi gumami nimaš kaj iskat.



Koda 96 ali kategorija BE?

Pri BE rabiš 18 ur, pišeš občinske pole, voziš izpitno vožnjo dve šolski uri, zdravniški je obvezen(tak kot za C, tudi psihotesti, ca 100 eur)

Jaz bi v vsakem primeru svetoval it delat BE kategorijo, razen če si res prepričan da ti bo vedno dovolj koda 96. Avti so vsak dan težji, prikolice pa tudi :-) Danes je lahko koda96 dovolj, čez eno leto pa bo k hiši prispel večji terenec in bo spet premalo.
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola

Uporabniški avatar
gregor
Moderator
Prispevkov: 3299
Pridružen: Sr Maj 21, 2003 8:33 am
Kraj: Žalec
Kontakt:

Re: Vleka prikolice in sprememba predpisov

OdgovorNapisal/-a gregor » Po Jan 28, 2013 8:43 pm

zacki napisal/-a:
gregor napisal/-a:Pri pogoju da je moralo biti manj kot 3500 kg se je vedno štela NDM avta + NDM prikolice.

Kaj pa v primeru da NDM ni definirana ????
tako v prometni kot v homologacijskem kartončku imam pri največji dovoljeni masi številko "0"

Dobro vprašanje, marsikdo na starejšem avtu ima tako vpisano.
Ne vem. Načeloma velja masa vozila + nosilnost= NDM
Bi bilo dobro če bi se kateri od policistov tu gor oglasil in povedal, kaj je v praksi v takem primeru.
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola

Uporabniški avatar
eentox
Prispevkov: 281
Pridružen: To Nov 30, 2010 8:17 pm
Kraj: Domžale

Re: Vleka prikolice in sprememba predpisov

OdgovorNapisal/-a eentox » Sr Sep 04, 2013 3:03 pm

gregor napisal/-a:
zacki napisal/-a:
gregor napisal/-a:Pri pogoju da je moralo biti manj kot 3500 kg se je vedno štela NDM avta + NDM prikolice.

Kaj pa v primeru da NDM ni definirana ????
tako v prometni kot v homologacijskem kartončku imam pri največji dovoljeni masi številko "0"

Dobro vprašanje, marsikdo na starejšem avtu ima tako vpisano.
Ne vem. Načeloma velja masa vozila + nosilnost= NDM
Bi bilo dobro če bi se kateri od policistov tu gor oglasil in povedal, kaj je v praksi v takem primeru.


a slučajno že kdo ve kako gre v tem primeru?
If it seems too good to be true, it probably is

luka32
Prispevkov: 200
Pridružen: To Nov 16, 2010 2:49 pm
Kraj: Litija

OdgovorNapisal/-a luka32 » Sr Sep 04, 2013 7:20 pm

V tem primeru gre tako, da ima vsak avto nekje na sprednji vezni steni ali kje drugje tablico s podatki in težami. Tam pišejo vse teže.

Uporabniški avatar
kloshar
Prispevkov: 1171
Pridružen: So Feb 18, 2006 12:35 pm

OdgovorNapisal/-a kloshar » Če Sep 05, 2013 6:37 am

luka32 napisal/-a:V tem primeru gre tako, da ima vsak avto nekje na sprednji vezni steni ali kje drugje tablico s podatki in težami. Tam pišejo vse teže.
:ne_ne_ne: tole pa ne bo štimalo....
Slika

luka32
Prispevkov: 200
Pridružen: To Nov 16, 2010 2:49 pm
Kraj: Litija

OdgovorNapisal/-a luka32 » Če Sep 05, 2013 12:34 pm

Zakaj ne?

Uporabniški avatar
kloshar
Prispevkov: 1171
Pridružen: So Feb 18, 2006 12:35 pm

OdgovorNapisal/-a kloshar » Če Sep 05, 2013 11:51 pm

Ker od mojih avtov NOBEN nima take tablice. V prometni pa tudi nosilnosti ni navedene. So pa avti starejšega letnika. Tako da VSAK avto nima take tablce...
Slika

luka32
Prispevkov: 200
Pridružen: To Nov 16, 2010 2:49 pm
Kraj: Litija

OdgovorNapisal/-a luka32 » Pe Sep 06, 2013 3:47 pm

Nevem no, jaz imam volkswagen type 3 letnik 1968, pa ima tako tablico, tudi golf 1, itd. Tako da jaz sem skoraj 100% da mora to imet vsak avto, saj je to identifikacija vozila, kjer piše proizvajalec, model, št. šasije in teže.

general lee
Prispevkov: 103
Pridružen: Po Dec 17, 2012 10:04 am
Kraj: istra

OdgovorNapisal/-a general lee » Pe Mar 21, 2014 10:43 am

a s tem zakonom ni več nujno da je vozilo ki vleče prikolico težje od tovora ki ga vleče?

Uporabniški avatar
gregor
Moderator
Prispevkov: 3299
Pridružen: Sr Maj 21, 2003 8:33 am
Kraj: Žalec
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a gregor » Pe Mar 21, 2014 1:05 pm

Ne več
pogoj je samo da ndm prikolice + ndm avta ne presega 3500kg.
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola

Uporabniški avatar
Dimen
Prispevkov: 1136
Pridružen: Sr Mar 23, 2005 10:12 am

OdgovorNapisal/-a Dimen » So Mar 22, 2014 10:38 am

Kako je pa v praksi? Pišejo kazni al bolj opozarjajo, če vlečeš kamp prikolco na morje?

Imam počitniško prikolco ndm 1100kg in jo bom letos šlepal na hrvašk. A nej grem zdej delat ekb sam za eno vleko????

Če pelem z oplom sem v prekršku (ndm - 2.700kg), če vlečem z nissanom note pa ne. Note bo pa pomoje izdihnu, ker ima zgolj bencinskih 80 konj. Imam C kategorijo po kateri lahk peljem tovorno vozilo do 12T.

luka32
Prispevkov: 200
Pridružen: To Nov 16, 2010 2:49 pm
Kraj: Litija

OdgovorNapisal/-a luka32 » So Mar 22, 2014 12:08 pm

Naredi kodo 96 in si dober do 4250 ndm.

Uporabniški avatar
gregor
Moderator
Prispevkov: 3299
Pridružen: Sr Maj 21, 2003 8:33 am
Kraj: Žalec
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a gregor » So Mar 22, 2014 1:25 pm

Z Note z 80 konji ne bos najhitrejsi, je pa izvedljivo. Nemci z nivami tudi 1400-1500kg kamp prikolice vlacijo z 80 konji.
Vsekakor bolje kot da ti prikolico zaradi voznje brez ustreznega izpita zasezejo.
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola

Uporabniški avatar
jereb
Prispevkov: 641
Pridružen: Pe Okt 10, 2003 11:11 pm
Kraj: Logatec

OdgovorNapisal/-a jereb » So Mar 22, 2014 5:39 pm

Poglej v homologacijo od nota kolk lahko sploh vlečeš.
LP by Jereb

supero
Prispevkov: 1
Pridružen: Če Nov 19, 2015 9:30 pm

OdgovorNapisal/-a supero » Pe Nov 20, 2015 2:44 pm

Dimen napisal/-a:Kako je pa v praksi? Pišejo kazni al bolj opozarjajo, če vlečeš kamp prikolco na morje?

Imam počitniško prikolco ndm 1100kg in jo bom letos šlepal na hrvašk. A nej grem zdej delat ekb sam za eno vleko????

Če pelem z oplom sem v prekršku (ndm - 2.700kg), če vlečem z nissanom note pa ne. Note bo pa pomoje izdihnu, ker ima zgolj bencinskih 80 konj. Imam C kategorijo po kateri lahk peljem tovorno vozilo do 12T.


Morda bi bilo dobro, da opravite voznišk izpit za kodo 96. Zakon o voznikih v 37. členu (peti odstavek pravi sledeče:

Kandidat, ki se usposablja za vožnjo skupine vozil, katere največja dovoljena masa presega 3.500 kg in ne presega 4.250 kg, če je vlečnemu vozilu dodano priklopno vozilo, ki ni lahki priklopnik, mora opraviti praktični del usposabljanja v trajanju najmanj devet ur.

Več o kodi 96 najdete na sledeči povezavi:

http://vozniski-izpit.com/kako-do-izpita/koda-96/


Vrni se na “Razno”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 0 gostov