Pajero alternator??

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
maggio
Prispevkov: 152
Pridružen: Sr Jan 14, 2009 1:09 pm
Kraj: Dolenjska

Pajero alternator??

OdgovorNapisal/-a maggio » Če Dec 16, 2010 8:48 am

Pajero letnik 90 2.5TD mi je nehal filat akumulator a je nujno alternator al ma še kake releje kje??

vprašam preden začnem razdirat ker se mi zdi precej nedostopno okol alternatorja

mahvan
Prispevkov: 151
Pridružen: To Nov 30, 2010 1:06 am
Kraj: Prlekija

OdgovorNapisal/-a mahvan » Če Dec 16, 2010 11:50 am

Ko daš kontakt ti sveti kontrolna lučka za akumulator ali ne?

Če ti ne sveti so samo ščetke...

l.p.

maggio
Prispevkov: 152
Pridružen: Sr Jan 14, 2009 1:09 pm
Kraj: Dolenjska

OdgovorNapisal/-a maggio » Če Dec 16, 2010 1:51 pm

sveti pri kontaktu ampak med vožnjo, ko bi morala goreti, ker ne fila je ni??

Zajček
Prispevkov: 907
Pridružen: Če Feb 08, 2007 7:23 am
Kraj: notranjska

OdgovorNapisal/-a Zajček » Če Dec 16, 2010 2:43 pm

Imel podobno zadevo pri Terranu. Samo neki konektorji so imeli slab stik, zamenjal sem pa spotoma še ležaje, ker so bili suhi.

Pri meni pa lučka ponavadi sploh ni gorela, altenator pa je včasih filal, včasih ne.

Poglej vse žice in konektorje okoli altenatorja! :idea:

Uporabniški avatar
primorska
Prispevkov: 215
Pridružen: So Jan 30, 2010 3:12 pm
Kraj: ajdovščina

OdgovorNapisal/-a primorska » Če Dec 16, 2010 8:03 pm

Pozdrav

V kolikor alternator ne deluje so najverjetneje izrabljene ščetke.
Kot naslednje je lahko slab spoj ali prekinitev neke žice in možen je tudi regulator napetosti.

LP

Uporabniški avatar
compadre
Prispevkov: 3175
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 12:19 pm
Kraj: 45.895913, 15.654165

OdgovorNapisal/-a compadre » Če Dec 16, 2010 8:07 pm

lahko tudi pregorela kakšna dioda...
And on the 8th day God created Land Rover

Uporabniški avatar
primorska
Prispevkov: 215
Pridružen: So Jan 30, 2010 3:12 pm
Kraj: ajdovščina

OdgovorNapisal/-a primorska » Če Dec 16, 2010 9:54 pm

Če lučka gori, ko motor miruje in med vožnjo ne gori čeprav bi morala (ker alternator ne deluje) bo potrebno odmontirati alternator in ga pregledati.
Kot je že compadre omenil možnost, da je slaba dioda, je zelo verjetna napaka na usmerniku.
Usmernik ima 6 močnostnih diod, nekateri alternatorji( Bosch, Iskra, ...) imajo tudi tri vzbujalne diode. Za Mitsubishi ne vem ali jih ima. Če jih nima, se alternator vzbuja iz B+ (iz akumulatorja). Alternator, ki ima vzbujalne diode ima priklopljene samo dve žice - debela je B+ in druga tanjša je priklop kontrolne žarnice.
Usmernik - diode pregledamo z instrumentom v prevodni in zaporni smeri (pred meritvijo odspajkamo odcepe statorskega navitja, da nas ne motijo pri merjenju). Slaba dioda je običajno prebita (prevaja v obe smeri).
V kolikor imamo prebito diodo, je bilo navitje statorja v medfaznem stiku in zato preobremenjeno. Možno je, da je navitje pregreto.
V primeru, da sta usmernik in stator dobra, se moramo posvetiti še regulatorju napetosti. Rabimo usmernik, kateremu spreminjamo napetost, žarnico 3 ali 5W in merilni instrument. Žarnico vežemo med obe ščetki, priklopimo + usmernika na D+ (B+) na regulatorju in - usmernika na B- na regulatorju. Vklopimo usmernik - če je napetost manjša od 13,5V mora žarnica goreti. Nato dvigamo napetost do točke, ko žarnica ugasne. Na instrumentu mora biti napetost med 13,8 in 14,5V.
Za nekoga, ki ni še nikoli videl alternator razstavljen na sestavne dele bo to malo težje izvedljivo, nekateri pa to že obvladajo.
Napiši, kaj je bilo slabo.

LP

maggio
Prispevkov: 152
Pridružen: Sr Jan 14, 2009 1:09 pm
Kraj: Dolenjska

OdgovorNapisal/-a maggio » Pe Dec 17, 2010 4:00 pm

a te diode se dajo dobit in kje??

Uporabniški avatar
andsuzuki
Prispevkov: 380
Pridružen: Pe Jul 07, 2006 2:49 pm
Kraj: Banjška planota, Goriška

OdgovorNapisal/-a andsuzuki » Po Dec 20, 2010 10:38 am

Kdor dela, greši, reče petelin in zleze z race
Lp Andrej

maggio
Prispevkov: 152
Pridružen: Sr Jan 14, 2009 1:09 pm
Kraj: Dolenjska

OdgovorNapisal/-a maggio » Pe Dec 24, 2010 7:11 am

Evo zgleda da mam nek slab stik, dans zjutraj je "proradio" sam od sebe.

zmeril sem, na štandgasu ma nekje 13,8V pr cca 3000 obratov pa nekje okol 16,2V.
a je to ok?

no dol ga bom vseeno vzel pa da ornk prečekiram da ni kje slab stik oz. prekinjena žica.

Uporabniški avatar
primorska
Prispevkov: 215
Pridružen: So Jan 30, 2010 3:12 pm
Kraj: ajdovščina

OdgovorNapisal/-a primorska » Pe Dec 24, 2010 7:38 pm

Pozdrav

Kar zbodla me je ta izmerjena napetost pri 3000 obratih. 16,2V je PREVEČ. Ta napetost ni primerna za polnjenje akumulatorja in ostalih porabnikov v vozilu. Če boš tako vozil, bo kmalu izsušilo akumulator, pa tudi crknilo bo nekaj zagotovo.

Primerna napetost za vozilo, ko nimamo vklopljenih luči ali drugih porabnikov je 14 do 14,5V (obratov je lahko 2000 ali pa 3500 - je vseeno). Res je, da nekatere tovarne imajo spodnjo mejo celo nižjo (n. pr. 13,8V), toda nobena ne želi imeti 15V, kaj šele 16,2V

maggio
Prispevkov: 152
Pridružen: Sr Jan 14, 2009 1:09 pm
Kraj: Dolenjska

OdgovorNapisal/-a maggio » So Dec 25, 2010 10:57 am

bom danes podrl in premeril diode.
poročam o napredku

Uporabniški avatar
primorska
Prispevkov: 215
Pridružen: So Jan 30, 2010 3:12 pm
Kraj: ajdovščina

OdgovorNapisal/-a primorska » So Dec 25, 2010 1:07 pm

V kolikor alternator deluje, (akumulator se polni) potem niso vzrok slabe diode na usmerniku ampak je probem na regulatorju napetosti.
Preverimo ga lahko tudi statično z regulacijskim usmernikom, žarnico (breme) in merilnim instrumentom. Tu izločimo vpliv alternatorja.
Z meritvijo ugotovimo pri kateri napetosti regulator izklopi. Regulator je v bistvu elektronsko stikalo, ki prekinja napajanje rotorskega navitja.
Dinamčno je bil že preverjen v sklopu z alternatorjem na vozilu. Rezultat je bil slab.
LP

maggio
Prispevkov: 152
Pridružen: Sr Jan 14, 2009 1:09 pm
Kraj: Dolenjska

OdgovorNapisal/-a maggio » So Dec 25, 2010 5:36 pm

po moje sem zadnjič narobe meril tisto(13,8V pr cca 3000 obratov pa nekje okol 16,2V.) sem dobil pri odklopljenem akumulatorju

danes sem pa pregledal vse žice porihtal kontakte zemenjal eno klemco in na novo pomeril z akumulatorjem meritev je od 12.8V do max 13.8V

zdej bom pa par dni vozil pa da vidim če bo.

Uporabniški avatar
primorska
Prispevkov: 215
Pridružen: So Jan 30, 2010 3:12 pm
Kraj: ajdovščina

OdgovorNapisal/-a primorska » Ne Dec 26, 2010 2:46 pm

Splošno pravilo je, da se alternator ne sme vrteti brez akumulatorja. Lahko pride do odpovedi regulatorja.
Pri nekaterih alternatorjih ostane napetost enaka, pri nekaterih se napetost dvigne. To je vse odvisno od konstrukcije regulatorja napetosti. Praviloma se napetost ne bi smela dvigniti.
Poznam primer iztovarne Zastave, ko so imeli pomanjkanje akumulatorjev, so z enim akumulatorjem vžigali avtomobile in se nato odpeljali iz proizvodne hale do parkirišča brez akumulatorja. Le te so potem naknadno montirali. Precej regulatorjev napetosti je na ta način odpovedalo - regulator je bil samo še prevodnik - napetost se je dvigala z vrtljaji motorja,
LP

maggio
Prispevkov: 152
Pridružen: Sr Jan 14, 2009 1:09 pm
Kraj: Dolenjska

OdgovorNapisal/-a maggio » To Jan 04, 2011 8:44 pm

evo pajero fila normalno zgleda da je bil res kak sab kontakt.

:lol:


Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 75 gostov