Pajero alternator??
Pajero alternator??
Pajero letnik 90 2.5TD mi je nehal filat akumulator a je nujno alternator al ma še kake releje kje??
vprašam preden začnem razdirat ker se mi zdi precej nedostopno okol alternatorja
vprašam preden začnem razdirat ker se mi zdi precej nedostopno okol alternatorja
Če lučka gori, ko motor miruje in med vožnjo ne gori čeprav bi morala (ker alternator ne deluje) bo potrebno odmontirati alternator in ga pregledati.
Kot je že compadre omenil možnost, da je slaba dioda, je zelo verjetna napaka na usmerniku.
Usmernik ima 6 močnostnih diod, nekateri alternatorji( Bosch, Iskra, ...) imajo tudi tri vzbujalne diode. Za Mitsubishi ne vem ali jih ima. Če jih nima, se alternator vzbuja iz B+ (iz akumulatorja). Alternator, ki ima vzbujalne diode ima priklopljene samo dve žice - debela je B+ in druga tanjša je priklop kontrolne žarnice.
Usmernik - diode pregledamo z instrumentom v prevodni in zaporni smeri (pred meritvijo odspajkamo odcepe statorskega navitja, da nas ne motijo pri merjenju). Slaba dioda je običajno prebita (prevaja v obe smeri).
V kolikor imamo prebito diodo, je bilo navitje statorja v medfaznem stiku in zato preobremenjeno. Možno je, da je navitje pregreto.
V primeru, da sta usmernik in stator dobra, se moramo posvetiti še regulatorju napetosti. Rabimo usmernik, kateremu spreminjamo napetost, žarnico 3 ali 5W in merilni instrument. Žarnico vežemo med obe ščetki, priklopimo + usmernika na D+ (B+) na regulatorju in - usmernika na B- na regulatorju. Vklopimo usmernik - če je napetost manjša od 13,5V mora žarnica goreti. Nato dvigamo napetost do točke, ko žarnica ugasne. Na instrumentu mora biti napetost med 13,8 in 14,5V.
Za nekoga, ki ni še nikoli videl alternator razstavljen na sestavne dele bo to malo težje izvedljivo, nekateri pa to že obvladajo.
Napiši, kaj je bilo slabo.
LP
Kot je že compadre omenil možnost, da je slaba dioda, je zelo verjetna napaka na usmerniku.
Usmernik ima 6 močnostnih diod, nekateri alternatorji( Bosch, Iskra, ...) imajo tudi tri vzbujalne diode. Za Mitsubishi ne vem ali jih ima. Če jih nima, se alternator vzbuja iz B+ (iz akumulatorja). Alternator, ki ima vzbujalne diode ima priklopljene samo dve žice - debela je B+ in druga tanjša je priklop kontrolne žarnice.
Usmernik - diode pregledamo z instrumentom v prevodni in zaporni smeri (pred meritvijo odspajkamo odcepe statorskega navitja, da nas ne motijo pri merjenju). Slaba dioda je običajno prebita (prevaja v obe smeri).
V kolikor imamo prebito diodo, je bilo navitje statorja v medfaznem stiku in zato preobremenjeno. Možno je, da je navitje pregreto.
V primeru, da sta usmernik in stator dobra, se moramo posvetiti še regulatorju napetosti. Rabimo usmernik, kateremu spreminjamo napetost, žarnico 3 ali 5W in merilni instrument. Žarnico vežemo med obe ščetki, priklopimo + usmernika na D+ (B+) na regulatorju in - usmernika na B- na regulatorju. Vklopimo usmernik - če je napetost manjša od 13,5V mora žarnica goreti. Nato dvigamo napetost do točke, ko žarnica ugasne. Na instrumentu mora biti napetost med 13,8 in 14,5V.
Za nekoga, ki ni še nikoli videl alternator razstavljen na sestavne dele bo to malo težje izvedljivo, nekateri pa to že obvladajo.
Napiši, kaj je bilo slabo.
LP
Pozdrav
Kar zbodla me je ta izmerjena napetost pri 3000 obratih. 16,2V je PREVEČ. Ta napetost ni primerna za polnjenje akumulatorja in ostalih porabnikov v vozilu. Če boš tako vozil, bo kmalu izsušilo akumulator, pa tudi crknilo bo nekaj zagotovo.
Primerna napetost za vozilo, ko nimamo vklopljenih luči ali drugih porabnikov je 14 do 14,5V (obratov je lahko 2000 ali pa 3500 - je vseeno). Res je, da nekatere tovarne imajo spodnjo mejo celo nižjo (n. pr. 13,8V), toda nobena ne želi imeti 15V, kaj šele 16,2V
Kar zbodla me je ta izmerjena napetost pri 3000 obratih. 16,2V je PREVEČ. Ta napetost ni primerna za polnjenje akumulatorja in ostalih porabnikov v vozilu. Če boš tako vozil, bo kmalu izsušilo akumulator, pa tudi crknilo bo nekaj zagotovo.
Primerna napetost za vozilo, ko nimamo vklopljenih luči ali drugih porabnikov je 14 do 14,5V (obratov je lahko 2000 ali pa 3500 - je vseeno). Res je, da nekatere tovarne imajo spodnjo mejo celo nižjo (n. pr. 13,8V), toda nobena ne želi imeti 15V, kaj šele 16,2V
V kolikor alternator deluje, (akumulator se polni) potem niso vzrok slabe diode na usmerniku ampak je probem na regulatorju napetosti.
Preverimo ga lahko tudi statično z regulacijskim usmernikom, žarnico (breme) in merilnim instrumentom. Tu izločimo vpliv alternatorja.
Z meritvijo ugotovimo pri kateri napetosti regulator izklopi. Regulator je v bistvu elektronsko stikalo, ki prekinja napajanje rotorskega navitja.
Dinamčno je bil že preverjen v sklopu z alternatorjem na vozilu. Rezultat je bil slab.
LP
Preverimo ga lahko tudi statično z regulacijskim usmernikom, žarnico (breme) in merilnim instrumentom. Tu izločimo vpliv alternatorja.
Z meritvijo ugotovimo pri kateri napetosti regulator izklopi. Regulator je v bistvu elektronsko stikalo, ki prekinja napajanje rotorskega navitja.
Dinamčno je bil že preverjen v sklopu z alternatorjem na vozilu. Rezultat je bil slab.
LP
po moje sem zadnjič narobe meril tisto(13,8V pr cca 3000 obratov pa nekje okol 16,2V.) sem dobil pri odklopljenem akumulatorju
danes sem pa pregledal vse žice porihtal kontakte zemenjal eno klemco in na novo pomeril z akumulatorjem meritev je od 12.8V do max 13.8V
zdej bom pa par dni vozil pa da vidim če bo.
danes sem pa pregledal vse žice porihtal kontakte zemenjal eno klemco in na novo pomeril z akumulatorjem meritev je od 12.8V do max 13.8V
zdej bom pa par dni vozil pa da vidim če bo.
Splošno pravilo je, da se alternator ne sme vrteti brez akumulatorja. Lahko pride do odpovedi regulatorja.
Pri nekaterih alternatorjih ostane napetost enaka, pri nekaterih se napetost dvigne. To je vse odvisno od konstrukcije regulatorja napetosti. Praviloma se napetost ne bi smela dvigniti.
Poznam primer iztovarne Zastave, ko so imeli pomanjkanje akumulatorjev, so z enim akumulatorjem vžigali avtomobile in se nato odpeljali iz proizvodne hale do parkirišča brez akumulatorja. Le te so potem naknadno montirali. Precej regulatorjev napetosti je na ta način odpovedalo - regulator je bil samo še prevodnik - napetost se je dvigala z vrtljaji motorja,
LP
Pri nekaterih alternatorjih ostane napetost enaka, pri nekaterih se napetost dvigne. To je vse odvisno od konstrukcije regulatorja napetosti. Praviloma se napetost ne bi smela dvigniti.
Poznam primer iztovarne Zastave, ko so imeli pomanjkanje akumulatorjev, so z enim akumulatorjem vžigali avtomobile in se nato odpeljali iz proizvodne hale do parkirišča brez akumulatorja. Le te so potem naknadno montirali. Precej regulatorjev napetosti je na ta način odpovedalo - regulator je bil samo še prevodnik - napetost se je dvigala z vrtljaji motorja,
LP
Vrni se na “Avtomobili in oprema”
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 75 gostov