game-on
game-on
Torej, da ne vlačim vsega skupaj bom povedal na hitro, da sem star 13 let in da pač imam veliko zanimanje v avte(še posebaj terence in imamo doma tudi Daihatsu Ferozo na kateri pa me uči o motorju in teh stvareh dedek)! Upam, da imate radi potem tudi malo mlade krvi med vami na tem forumu, ki še ne ve toliko...
Nothing more to say!
Nothing more to say!
Nazadnje spremenil game-on, dne Pe Jan 07, 2022 12:18 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
pa nonota pozdravi.
Pazi le da ne boš ril v naravnem okolju pa bo vse OK, če pa boš pa
Pa le glej da te ne dobimo da tole temo "bereš"
http://www.nivaoffroadteam.com/forum/vi ... start=1215
Mladoletnim vstop prepovedan.
Lp
Pazi le da ne boš ril v naravnem okolju pa bo vse OK, če pa boš pa
Pa le glej da te ne dobimo da tole temo "bereš"
http://www.nivaoffroadteam.com/forum/vi ... start=1215
Mladoletnim vstop prepovedan.
Lp
Zanimivo kako hitro beži čas. Po šestih letih 'tihe aktivnosti' na forumu sem se sedaj tudi jaz odločil, da predstavim projekt, ki se odvija v domači garaži. Gre za Daihatsu Ferozo, ki je v družini že od leta 1992. Avto me tako po letih prekaša za okroglih 5 let.
Sam sicer z obnovo avtomobilov, razen ogleda stoterih oddaj in internetne teorije, večjih izkušenj nimam. Držim se načela, da vse delam strogo po navodilih v service manualu in vsak del, preden se ga dotaknem, dobro poslikam.
Če bo kak ferozar zašel v to temo in bo slučajno potreboval omenjeno:
http://offroad.si/docs.php#feroza
F300=Feroza
Vsaj pri nas. V VB jih imenujejo Sportrak, v ZDA in Avstraliji pa Rocky. Zgodnji avstralski Rocky, je sicer britanski Fourtrak oziroma indonezijska Feroza. Pozneje je avstralski Rocky, indonezijski Rocky oziroma britanski Fourtrak.
Vglavnem gromozanska zmeda.
Ob nakupovanju delov se je zato najlažje držati oznak.
F300 = Sportrak = Feroza
F310 = Feroza s širšimi blatniki (pri nas še je nisem videl)
F70,73,75,78,77,80,85, 93, 98 itd. = Fourtrak (pri nas Rocky)
V Fourtrakih je nameščen 2.8 turbo dizel motor, katerega bi si osebno želel tudi v Ferozi. So presneto vzdržljivi in zanesljivi.
Oh, in ja. Obstajajo tudi druge različice, npr. Bertone Freeclimber (BMW motor), Hi Line (5 vratni model, vendar le za indonezijski trg), TAFT (Tough Almighty Fourwheeldrive Transport ) = F20, F50, F55, F25, F65 (oklicani tudi Wildcat, Pionier, Scat).
Preden preveč zaidem .... Ferozo sem v garažo postavil pred dvema dnevoma. Sicer se mi je ideja o začetku dela na njej v glavi mudila že skozi celotno leto, vendar sem šele zdaj (v počitnicah med srednjo šolo in študijem = 3 mesece) našel čas zanjo.
Trenutno stanje:
[imghttp://offroad.si/images/feroza/6.jpeg[/img]
[imghttp://offroad.si/images/feroza/8.jpeg[/img]
Zadnji desni blatnik je že povarjen, kakor tudi pragovi (sicer že pred parimi leti in imajo že par pikic površinske rje).
Zadan načrt je v osnovi preprost - lift 5cm, speskana in prašno pobarvana platišča, nov zadnji in sprednji odbijač, barvanje & zaščita podvozja.
Glede zadnjega odbijača, se bom najverjetneje zgledoval po tem:
Glede sprednjega pa po tem:
Hec, hec
Po tem:
V zadnjem času se je sicer doma nabralo tudi že nekaj delov:
Nove, iz Indonezije, kjer deluje še zadnja tovarna za starejše Daihatsu dele. Presenetljivo ni bilo potrebno plačati carine.
Namestil jih bom namesto zadnjih gornjih slepih luči:
Podvozje pa imam namen zaščititi z temeljno Rezistolom in potem še s tem:
Za konec, če se še komu lušta obiskat Ptuj
Sam sicer z obnovo avtomobilov, razen ogleda stoterih oddaj in internetne teorije, večjih izkušenj nimam. Držim se načela, da vse delam strogo po navodilih v service manualu in vsak del, preden se ga dotaknem, dobro poslikam.
Če bo kak ferozar zašel v to temo in bo slučajno potreboval omenjeno:
http://offroad.si/docs.php#feroza
F300=Feroza
Vsaj pri nas. V VB jih imenujejo Sportrak, v ZDA in Avstraliji pa Rocky. Zgodnji avstralski Rocky, je sicer britanski Fourtrak oziroma indonezijska Feroza. Pozneje je avstralski Rocky, indonezijski Rocky oziroma britanski Fourtrak.
Vglavnem gromozanska zmeda.
Ob nakupovanju delov se je zato najlažje držati oznak.
F300 = Sportrak = Feroza
F310 = Feroza s širšimi blatniki (pri nas še je nisem videl)
F70,73,75,78,77,80,85, 93, 98 itd. = Fourtrak (pri nas Rocky)
V Fourtrakih je nameščen 2.8 turbo dizel motor, katerega bi si osebno želel tudi v Ferozi. So presneto vzdržljivi in zanesljivi.
Oh, in ja. Obstajajo tudi druge različice, npr. Bertone Freeclimber (BMW motor), Hi Line (5 vratni model, vendar le za indonezijski trg), TAFT (Tough Almighty Fourwheeldrive Transport ) = F20, F50, F55, F25, F65 (oklicani tudi Wildcat, Pionier, Scat).
Preden preveč zaidem .... Ferozo sem v garažo postavil pred dvema dnevoma. Sicer se mi je ideja o začetku dela na njej v glavi mudila že skozi celotno leto, vendar sem šele zdaj (v počitnicah med srednjo šolo in študijem = 3 mesece) našel čas zanjo.
Trenutno stanje:
[imghttp://offroad.si/images/feroza/6.jpeg[/img]
[imghttp://offroad.si/images/feroza/8.jpeg[/img]
Zadnji desni blatnik je že povarjen, kakor tudi pragovi (sicer že pred parimi leti in imajo že par pikic površinske rje).
Zadan načrt je v osnovi preprost - lift 5cm, speskana in prašno pobarvana platišča, nov zadnji in sprednji odbijač, barvanje & zaščita podvozja.
Glede zadnjega odbijača, se bom najverjetneje zgledoval po tem:
Glede sprednjega pa po tem:
Hec, hec
Po tem:
V zadnjem času se je sicer doma nabralo tudi že nekaj delov:
Nove, iz Indonezije, kjer deluje še zadnja tovarna za starejše Daihatsu dele. Presenetljivo ni bilo potrebno plačati carine.
Namestil jih bom namesto zadnjih gornjih slepih luči:
Podvozje pa imam namen zaščititi z temeljno Rezistolom in potem še s tem:
Za konec, če se še komu lušta obiskat Ptuj
Nazadnje spremenil game-on, dne Pe Jan 07, 2022 12:18 pm, skupaj popravljeno 6 krat.
Hvala za spodbudo!
Avto sedaj v garaži 'sedi' že dober teden in delo počasi napreduje. Verjetno se moja neizkušenost tako najbolj kaže ravno v porabljenem času. Z gimnazijsko izobrazbo si pač ne pridobiš praktičnega znanja in znanja o avtomobilih nasploh. Zato pa verjetno toliko bolj uživam zdaj, ko se lahko v miru in brez časovnih ovir o vsem (delno) poučim sam.
Če strnem opravljeno:
➡ V notranjosti Feroze je bilo opravljenega kup brušenja in odkrivanja novih lukenj
↳ Pravzaprav je v veliki večini šlo za odkrivanje prerjavelih in zgnitih lukenj. Na mojo žalost sem lukenj odkril relativno veliko. Tako sedaj nastopi dilema, ali naj sam kupim varilni aparat in se o krpanju lukenj poučim sam, ali pa naj za to delo poiščem kakšnega lokalnega mojstra (cena bi najverjetneje bila podobna).
Slike neljube rje:
Gre za sopotnikova tla. Sprva sem menil, da gre le za površinsko rjo, vendar sem se vseeno želel prepričati in sem zato odstranil izolacijo oziroma karkoli ta guma je. Z nekaj muke sem jo dobil ven. Potem pa je po rahlih udarcih zazevala luknja.
Voznikova stran. Tako je izgledala ta 'guma'. Odstranil bom jo tudi na tej strani, da me še tukaj ne preseneti kakšna gniloba.
Slike vseh lukenj, velikih in malih. Upam, da bodo takšen čas naslednjega tedna že pokrpane.
➡ Na zadku so se zvezale tudi nove luči, popravili stari in dotrajani kabli ter na luči povezal priključek za priklop/prikolico.
↳ S kabli se je bilo treba precej mučiti. Bili so stari, dotrajani in jih ni bilo mogoče le potegniti v zgornjo luknjo, da bi na njih povezal nove luči (prej so bile zgoraj slepe in v odbijaču prave). Hkrati so bili tudi prekratki. Zato se je levji delež kablovja zamenjal z novim in obenem menjal konektor, ki na novih lučeh (zanimivo) ni enak.
➡ Kupil sem amortizerje Trailmaster.
↳ Sicer so potrebni malce barve, da jih rešimo površinskih rjastih pik, in novih puš. Toda vendarle menim, da bodo odlično doprinesli h končnemu izdelku (kadarkoli bo že to). Avto bo z njimi 5 cm višji.
↳ In seveda 'shout-out'(zahvala) duceju, ki se je izkazal za zanesljivega in prijaznega prodajalca.
↳ Pisal sem tudi Trailmasterju in se dogovoril, da mi bodo po tem, ko jim pošljem slike nameščenih amortizerjev, poslali tudi TUV.
Ideje:
➤ Prišel sem tudi na idejo, da bi avto foliral. Slednje ima namreč kar nekaj prednosti pred barvo. Prva je cena (ne v vseh primerih). Druga je izogibanje vpisa nove barve, saj folija ne spremeni barve vozila (preverjeno pri gospodu modrem in na tehničnem). Tretja je, v mojem primeru, da bi se zadeve lotil sam in menim, da bi slednje opravil bolje kot pa, da bi avtomobil sam v celoti prebarval. Sam bi se sicer odločil za temno sivo barvo folije.
➤ Notranjost bi najprej pobarval z neko dobro temeljno barvo, zaščitil stike s PU, nato pa mogoče vse skupaj pobarval z U-pol Raptor Linerjem v črni barvi? Stvar naj bi bila vodo neprepustna, UV odporna in v določeni meri tudi proti rji.
(Vse to po 'flikanju' lukenj, seveda.)
https://www.youtube.com/watch?v=vP-Xjtdhvr0 (nekaj takšnega)
Upam, da nisem preveč dolg in preveč razsipen s slikami. Upam le, da bo kdo podal lastno mnenje, da dobim čim več informacij in se čim bolje poučim, preden pošteno vsekam mimo zaradi nevednosti.
Pa prijetne pozdrave!
Avto sedaj v garaži 'sedi' že dober teden in delo počasi napreduje. Verjetno se moja neizkušenost tako najbolj kaže ravno v porabljenem času. Z gimnazijsko izobrazbo si pač ne pridobiš praktičnega znanja in znanja o avtomobilih nasploh. Zato pa verjetno toliko bolj uživam zdaj, ko se lahko v miru in brez časovnih ovir o vsem (delno) poučim sam.
Če strnem opravljeno:
➡ V notranjosti Feroze je bilo opravljenega kup brušenja in odkrivanja novih lukenj
↳ Pravzaprav je v veliki večini šlo za odkrivanje prerjavelih in zgnitih lukenj. Na mojo žalost sem lukenj odkril relativno veliko. Tako sedaj nastopi dilema, ali naj sam kupim varilni aparat in se o krpanju lukenj poučim sam, ali pa naj za to delo poiščem kakšnega lokalnega mojstra (cena bi najverjetneje bila podobna).
Slike neljube rje:
Gre za sopotnikova tla. Sprva sem menil, da gre le za površinsko rjo, vendar sem se vseeno želel prepričati in sem zato odstranil izolacijo oziroma karkoli ta guma je. Z nekaj muke sem jo dobil ven. Potem pa je po rahlih udarcih zazevala luknja.
Voznikova stran. Tako je izgledala ta 'guma'. Odstranil bom jo tudi na tej strani, da me še tukaj ne preseneti kakšna gniloba.
Slike vseh lukenj, velikih in malih. Upam, da bodo takšen čas naslednjega tedna že pokrpane.
➡ Na zadku so se zvezale tudi nove luči, popravili stari in dotrajani kabli ter na luči povezal priključek za priklop/prikolico.
↳ S kabli se je bilo treba precej mučiti. Bili so stari, dotrajani in jih ni bilo mogoče le potegniti v zgornjo luknjo, da bi na njih povezal nove luči (prej so bile zgoraj slepe in v odbijaču prave). Hkrati so bili tudi prekratki. Zato se je levji delež kablovja zamenjal z novim in obenem menjal konektor, ki na novih lučeh (zanimivo) ni enak.
➡ Kupil sem amortizerje Trailmaster.
↳ Sicer so potrebni malce barve, da jih rešimo površinskih rjastih pik, in novih puš. Toda vendarle menim, da bodo odlično doprinesli h končnemu izdelku (kadarkoli bo že to). Avto bo z njimi 5 cm višji.
↳ In seveda 'shout-out'(zahvala) duceju, ki se je izkazal za zanesljivega in prijaznega prodajalca.
↳ Pisal sem tudi Trailmasterju in se dogovoril, da mi bodo po tem, ko jim pošljem slike nameščenih amortizerjev, poslali tudi TUV.
Ideje:
➤ Prišel sem tudi na idejo, da bi avto foliral. Slednje ima namreč kar nekaj prednosti pred barvo. Prva je cena (ne v vseh primerih). Druga je izogibanje vpisa nove barve, saj folija ne spremeni barve vozila (preverjeno pri gospodu modrem in na tehničnem). Tretja je, v mojem primeru, da bi se zadeve lotil sam in menim, da bi slednje opravil bolje kot pa, da bi avtomobil sam v celoti prebarval. Sam bi se sicer odločil za temno sivo barvo folije.
➤ Notranjost bi najprej pobarval z neko dobro temeljno barvo, zaščitil stike s PU, nato pa mogoče vse skupaj pobarval z U-pol Raptor Linerjem v črni barvi? Stvar naj bi bila vodo neprepustna, UV odporna in v določeni meri tudi proti rji.
(Vse to po 'flikanju' lukenj, seveda.)
https://www.youtube.com/watch?v=vP-Xjtdhvr0 (nekaj takšnega)
Upam, da nisem preveč dolg in preveč razsipen s slikami. Upam le, da bo kdo podal lastno mnenje, da dobim čim več informacij in se čim bolje poučim, preden pošteno vsekam mimo zaradi nevednosti.
Pa prijetne pozdrave!
Nazadnje spremenil game-on, dne Pe Jan 07, 2022 12:18 pm, skupaj popravljeno 3 krat.
Pohvalno, kako si se zadeve lotil, in upam, da ti bo uspelo. Bi ti pa svetoval:
1. če si se tako resno lotil in boš vztrajal, razmisli, da bi karoserijo ločil od šasije. Lažje in bolje boš lahko delal.
2. vrzi ferosan v smeti. Čim prej. Za ustavljanje rje si nabavi nekaj podobnega, naredi dobro podlago tudi za barvanje in se ne lušči kot ferosan
http://www.ebay.de/itm/251609045219
3. vrzi Impo v smeti in nov pleh in podvozje zaščiti z ustrezno osnovno in pokrivno poliuretansko barvo, potem daj čez še body premaz, če je ravno treba zaradi kamenčkov
4. ne pozabi dobro zaščitit varov in spojev pleha s kitom. Silco http://www.silco-automotive.com/sl/ ima kar nekaj uporabnih izdelkov
Pa fajn delaj!
1. če si se tako resno lotil in boš vztrajal, razmisli, da bi karoserijo ločil od šasije. Lažje in bolje boš lahko delal.
2. vrzi ferosan v smeti. Čim prej. Za ustavljanje rje si nabavi nekaj podobnega, naredi dobro podlago tudi za barvanje in se ne lušči kot ferosan
http://www.ebay.de/itm/251609045219
3. vrzi Impo v smeti in nov pleh in podvozje zaščiti z ustrezno osnovno in pokrivno poliuretansko barvo, potem daj čez še body premaz, če je ravno treba zaradi kamenčkov
4. ne pozabi dobro zaščitit varov in spojev pleha s kitom. Silco http://www.silco-automotive.com/sl/ ima kar nekaj uporabnih izdelkov
Pa fajn delaj!
LP, Y.
Destination: Overland
Destination: Overland
Pri prejšnji obnovi sem delal z Epolor HB (ki se ga baje ne dobi več) in potem poliuretansko barvo, zmešano v Chemotu. Rezultati so bili zadovoljivi, niso pa bili presežek. Zdaj delam z Wurth rust converterjem in Hammerite barvo... imam občutek, da se bolje prime. Ko sem peskal, je kombinacija epolor + pokrivna barva šla dol s pleha bistveno hitreje kot hammerite.
LP, Y.
Destination: Overland
Destination: Overland
Jaz uporabljam Loctite 7500 rust konverter, v Tinex-u je 1L okoli 50€. Za protikorozijsko zaščito pločevine pa imam sam najbojše izkušnje z Rezistol trislojnim sistemom (2x epoksi, na koncu poliuretan). Z epolorjem smo včasih veliko delal, ampak je rezistol troslojni sistem veeeliko boljši, vsaj za delo v ekstremnih pogojih (kamni in zemlja letijo po stroju).
Kje pa kupujete Rezistol? Kakšne so kaj cene?
Na angleških straneh je trenutno zelo popularno tole:
http://buzzweld.com/products
In pa seveda, da ne bo kdo mislil, da ne počnem ničesar. Sicer sem v preteklih dneh imel še kup drugih opravil, vendar sem vseeno pobarval amortizerje. Trenutno tudi čakam na gospoda, da si pride ogledat avto in povedat ceno varjenja.
Blažilniki so imeli precej površinskih rjastih pikic, vendar so brez udrtin in kakršnihkoli drugih poškodb. Zadeve sem se lotil tako, da sem jih najprej dobro umil in z njih spravil vso svinjarijo. Nato sem pa v roke vzel brusni papir (od hrapavega do malce bolj finega) in jih dobro pobrusil. Pri dveh je slednje zadostovalo, druga dva pa sem odrešil barve in rje ter ju zbrusil do kovine (nežno, tako da nisem povzročil kakšnih poškodb). Barval sem s toploto odporno barvo. Najprej sem jih pobarval s temeljno barvo, nato pa še s 5 relativno tankimi sloji črne barve ter lakom. Upam, da sem ji zdaj vsaj za nekaj časa obvaroval rje in da bo barva obstojna. Sedaj pa še morem samo nabavit nove puše (SuperPro?) in bo to to.
& upam, da nisem spet pretiraval s slikami
Na angleških straneh je trenutno zelo popularno tole:
http://buzzweld.com/products
In pa seveda, da ne bo kdo mislil, da ne počnem ničesar. Sicer sem v preteklih dneh imel še kup drugih opravil, vendar sem vseeno pobarval amortizerje. Trenutno tudi čakam na gospoda, da si pride ogledat avto in povedat ceno varjenja.
Blažilniki so imeli precej površinskih rjastih pikic, vendar so brez udrtin in kakršnihkoli drugih poškodb. Zadeve sem se lotil tako, da sem jih najprej dobro umil in z njih spravil vso svinjarijo. Nato sem pa v roke vzel brusni papir (od hrapavega do malce bolj finega) in jih dobro pobrusil. Pri dveh je slednje zadostovalo, druga dva pa sem odrešil barve in rje ter ju zbrusil do kovine (nežno, tako da nisem povzročil kakšnih poškodb). Barval sem s toploto odporno barvo. Najprej sem jih pobarval s temeljno barvo, nato pa še s 5 relativno tankimi sloji črne barve ter lakom. Upam, da sem ji zdaj vsaj za nekaj časa obvaroval rje in da bo barva obstojna. Sedaj pa še morem samo nabavit nove puše (SuperPro?) in bo to to.
& upam, da nisem spet pretiraval s slikami
Nazadnje spremenil game-on, dne Pe Jan 07, 2022 12:18 pm, skupaj popravljeno 3 krat.
Ker je avto pri mojstru, ki pridno vari luknje, se mene loteva dolgčas. Da preženem brezdelje, sem se zato odločil malce opisati svojo izbiro barve za zaščito spodnjega dela vozila. O slednjem je sicer na forumu napisanega še in še, vendar bi vseeno rad podal svoje izsledke.
Izbral sem Rezistol troslojni sistem. O njem pa me je prepričal naslednji prispevek (bom ga quotal in označil, od kje sem ga skopiral, da ne bo kdaj kakšnih težav z nedelujočimi linki).
VIR: http://robin2.r.uni-mb.si/~marijan/Land%20Rover/Barvanje/Zascitni_premazi.htm
Barva je tako že doma in tudi pridno čaka na vrnitev povarjene Feroze.
Cena troslojnega sistema (vključno z vsemi razredčili in trdilci) je nanesla 348€. Sem pa vzel v pakiranju 3x7,75l, ker me je tako prišlo približno enako kot če bi kupil po 5l (ker prodajajo le v pakiranjih po 7,75l ali pa po 1l).
Iz peskanja ter prašnega barvanja pa so prišla tudi platišča.
Izbral sem Rezistol troslojni sistem. O njem pa me je prepričal naslednji prispevek (bom ga quotal in označil, od kje sem ga skopiral, da ne bo kdaj kakšnih težav z nedelujočimi linki).
Po dveh brezupnih poskusih (s prevodom povzeto iz "metod uzaludnih pokušaja") barvanja šasije po nasvetih raznih "strokovnjakov, sem se odločil, da se za nasvet obrnem na strokovnjake. Zato sem v dopisu opisal moj "projekt" in že naslednji dan dobil prijazen odgovor. Ključni napotki so bili takšni:
Zahvaljujem se Vam za povpraševanje in Vam pošiljam naslednji dopis:
Kar se tiče protikorozijske zasčite šasije motornega vozila Vam lahko svetujem 2 tipa sistemov. Prvi sistem je dvoslojen (temelj + emajl), drugi sistem pa troslojen (temelj + medslojni + emajl).
Za doseganje najboljsega rezultata PKZ zasčite na tako izpostavljeni povrsini ( peskanje od koles, sol pozimi) Vam svetujem uporabo drugega tipa sistema, čeprav bo aplikacija zahtevala nekaj več časa, kot pri prvem sistemu.
Povrsino je potrebno ročno ali strojno očistiti če je možno do pločevine oziroma do največje možne stopnje, ter obvezno odstraniti vse nečistoče (zaradi kotov in nedostopnih mest priporočam razpihavanje s kompresorjem, če je mozno). Po čisčenju površine obvezno sledi razmaščevanje (najbolje z ANTISILIKONSKIM ČISTILOM MOBIHEL - dobite ga v trgovinah MAVRICA), ter sušenje, nato pa je tako pripravljena površina primerna za aplikacijo TEMELJNEGA PREMAZA REZISTOL osnovna barva E-ZP (2K epoksi temeljni premaz v oksidno rdeči ali sivi niansi). Temeljni premaz naj se suši pri temperaturi 20 °C in RH med 50 in 70% vsaj preko noči.
Kot medslojni premaz uporabite Rezistol E, DBS (2K epoksi debeloslojni premaz, dobite ga v katerikoli RAL niansi). Medslojni premaz naj se suši pri enakih pogojih kot temeljni premaz vsaj 24 ur.
Kot pokrivni premaz uporabite Rezistol emajl 2 K Pur (poliuretanski pokrivni premaz, dobite ga v katerikoli RAL niansi). Po nanosu pokrivnega premaza naj se sistem pred kakrsnim koli rokovanjem susi se 7 dni pri omenjenih pogojih.
Pri aplikaciji s čopičem bi morala debelina suhega filma sistema dosegati cca 180-200 µm, kar je primerno za zelo zahtevne pogoje izpostave. V kolikor želite povišati debelino suhega filma sistema, po 24 urah ponovite nanos pokrivnega premaza. Opozarjem Vas da je potrebno v tem primeru pokrivni premaz na novo pripraviti ker je življenska doba oziroma pot life premaza po zmešanju komponent A in B le okrog 6-8 ur. Enako velja tudi za temeljni in medslojni premaz.
V kolikor bi želeli prihraniti na času in materialu, lahko izpustite aplikacijo medslojnega premaza, vendar pa Vam to močno odsvetujem, saj se vam to pri vsem vloženem delu in času nikakor ne izplača, ker vam ta poteza močno skrajsa zivljensko dobo sistema, ter močno zniza debelino suhega filma.
Po teh nasvetih sem tudi zaščitil šasijo. Prvi premaz je bil epoksi temeljni premaz Rezistol E-ZP , ki zagotavlja dobro antikorozivno zaščito. Izbrana barva je v mojem primeru značilne rdeče oksidne barve :
(glej tisti avto na levi v ospredju, ta bo večen, medtem ko onega drugega čez deset let verjetno ne bo več!)
Po nasvetu heliosovih strokovnjakov sledi vmesni debeloslojni epoksi premaz Rezistol E-dbs, Landi se je kot kameleon obarval v belo:
Končni, vremensko zelo obstojni premaz mora biti na osnovi poliuretana, izbral sem Rezistol 2K-PUR, seveda v črni, "originalni" barvi:
Skupek premazov daje vtis dobre zaščite, pravega preizkusa pa seveda še ni bilo, saj se bo kakovost premaza izkazala šele čez leta. Kar se tiče trdote barve, oziroma njene odpornosti na obremenitve (drgnjenje, praskanje, udarci), nimam nobenih pripomb. Po koncu vsakega barvanja sem z ostankom barve ponavadi napacal še kakšen kos pločevine ali kaj drugega. Kot zanimivost lahko omenim, da sem ob priliki s temeljno barvo Rezistol E-ZP prebarval lopato in kramp, ki sta v naslednje pol leta pri gradnji brežine ceste imela kar precej stika z zemljo in kamenjem. Premaz se je presenetljivo dobro upiral obrabi, saj se je spraskal le na robovih, oziroma ostrini orodja. Da bi tako ali podobno testiral tudi Landijevo šasijo, pa enostavno nisem imel srca!
Strokovne nasvete o protikorozivni zaščiti si človek lahko prebere v Helios-ovem glasilu Barve, glej članek g. Boruta Vezočnika na strani 2:
http://www.helios.si/pdf/barve_8.pdf
VIR: http://robin2.r.uni-mb.si/~marijan/Land%20Rover/Barvanje/Zascitni_premazi.htm
Barva je tako že doma in tudi pridno čaka na vrnitev povarjene Feroze.
Cena troslojnega sistema (vključno z vsemi razredčili in trdilci) je nanesla 348€. Sem pa vzel v pakiranju 3x7,75l, ker me je tako prišlo približno enako kot če bi kupil po 5l (ker prodajajo le v pakiranjih po 7,75l ali pa po 1l).
Iz peskanja ter prašnega barvanja pa so prišla tudi platišča.
Nazadnje spremenil game-on, dne Pe Jan 07, 2022 12:18 pm, skupaj popravljeno 3 krat.
Vrni se na “Povejmo kaj o sebi”
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 117 gostov