Ranger/BT-50 body lift

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
Uporabniški avatar
tomop
Prispevkov: 134
Pridružen: Pe Mar 19, 2010 2:20 pm

Ranger/BT-50 body lift

OdgovorNapisal/-a tomop » Pe Avg 25, 2017 9:23 pm

Pozdrav.

Preden zaviham rokave in se lotim dela me zanima, če je kdo na forumu že montiral body lift na Rangerja PK/PJ oz. Mazdo BT-50 (2007-2011).
So kakšni nepredvidlivi zapleti (cev za tankanje goriva, ročice menjalnika, kakšna napeljava, volanski drog, predji odbijač, hladilnik....)
Kupljen je Milnerjev body lift 1,5 in. oz. 3,8 cm.

Lp, Tomo

Uporabniški avatar
Nazz
Prispevkov: 15
Pridružen: Ne Nov 05, 2017 7:41 pm

Re: Ranger/BT-50 body lift

OdgovorNapisal/-a Nazz » Po Nov 06, 2017 7:28 am

Nobenih problemov ne bi smelo biti, po drugi strani pa razmišljam na glas; body lift razumem na zadnjem paru koles pri listnatih vzemteh. Kako pa rešuješ spredaj, kjer je torzija? Se spomnim, da sem ga sam dvignil 10 cm brez najmanjšega problema.

V kolikor si že namontiral, poročaj kako je šlo.

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

Re: Ranger/BT-50 body lift

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Po Nov 06, 2017 7:31 am

body lift je odmik školjke od šasije.
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
Nazz
Prispevkov: 15
Pridružen: Ne Nov 05, 2017 7:41 pm

Re: Ranger/BT-50 body lift

OdgovorNapisal/-a Nazz » Po Nov 06, 2017 7:36 am

Že, amapk v čem je smisel oz. kaj profitiraš napram zavitju torzije? Podvozje ostane na isti višini...?

mico001
Prispevkov: 183
Pridružen: To Mar 15, 2011 9:07 pm

Re: Ranger/BT-50 body lift

OdgovorNapisal/-a mico001 » Po Nov 06, 2017 7:47 am

Večje gume...

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

Re: Ranger/BT-50 body lift

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Po Nov 06, 2017 12:13 pm

Nazz napisal/-a:Že, amapk v čem je smisel oz. kaj profitiraš napram zavitju torzije? Podvozje ostane na isti višini...?


Pri navitju torzije zmanjšaš "downtravel" prednjih rok, pa avto je pretrd za vožnjo po luknjah. Avto potem premetava po luknjah. Z body kitom pa ostane vse enako, le večje gume lahko daš gor (kot je že predhodnik povedal).
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
tomop
Prispevkov: 134
Pridružen: Pe Mar 19, 2010 2:20 pm

Re: Ranger/BT-50 body lift

OdgovorNapisal/-a tomop » Po Nov 06, 2017 12:14 pm

Gume mam pomoje lih prav velike (polnih 32 col) - gre se mi za druge stvari:

Vstopni/iztopni kot (predvsem zadaj je na pick upih ogromen previs), karoserija je malo varnejša kakšnih poškodb...
Predvsem pa, ker imam namen narediti delilnik ročne zavore - dve ročici, vsaka za svoje zadnje kolo posebaj.
Ranger ima ročico ročne pod volanomm ti dve ročici pa bi montiral na sredinski tunel (kjer je ročica ročne pri "normalnih" avtih) - Zato bi mi teh 4cm več med menjalikom in karoserijo zelo prav prišlo.

Kason je dvignjen brez problemov (cev za dovod goriva je dovolj dolga...) predji konec pa še čaka...

Lp, Tomo

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

Re: Ranger/BT-50 body lift

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Po Nov 06, 2017 12:20 pm

Zakaj rabiš delilnik ročne zavore? Namesto blokade diferenciala?
Kupi blokado pa bo delalo tako kot mora in se ne bo treba ukvarjat s takimi bedarijami kot je dvojna ročna.
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
tomop
Prispevkov: 134
Pridružen: Pe Mar 19, 2010 2:20 pm

Re: Ranger/BT-50 body lift

OdgovorNapisal/-a tomop » Po Nov 06, 2017 12:35 pm

Za driftat.... :twisted:

Mal heca mal zares....
Na ta način lažje manevriraš na spolzkih podlagah in tudi seveda kot pomoč LSD-ju, ko eno kolo izgubi oprijem....

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

Re: Ranger/BT-50 body lift

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Po Nov 06, 2017 3:06 pm

Niti ne, ker blokirano kolo moraš odblokirat na roko, vmes pa že drugo kolo koplje, tako da nisi nič naredil. Pa še veliko počasneje je to počet na roko, kot pa to recimo dela elektronika v avtomobilih. Tvoj avto je pa že tako mlad, da bi to lahko imel.
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
tomop
Prispevkov: 134
Pridružen: Pe Mar 19, 2010 2:20 pm

Re: Ranger/BT-50 body lift

OdgovorNapisal/-a tomop » Po Nov 06, 2017 4:14 pm

Ročice bodo brez zatičev - dokler je roka gor jo z občutkom doziraš, ne pa neka štorasta on/off varjanta....

Moj avto je pa na srečo najmlajši izmed "traktorjev" - brez ESP, ASR, ŽBZ in podobne šare, reduktor na ročico (vzvod dirkt na reduktor brez vakumov in elektromagnetnih stikal). Še ABS je skloplen....

Če bi hotel imet probleme, bi počakal 3 mesece in kupil tanovega ..... ali pa bi uzel Navaro.

Uporabniški avatar
Nazz
Prispevkov: 15
Pridružen: Ne Nov 05, 2017 7:41 pm

Re: Ranger/BT-50 body lift

OdgovorNapisal/-a Nazz » Po Nov 06, 2017 5:59 pm

No ja, če primerjam prejšnjega PJ in zdajšnjega PX/T6, je stari ranger neergonomična krtija za lokalne vožnje, med tem ko z novim pa se brez problema pelješ po AC po Evropi. Ima pa starejši kul faktor, sploh če je povišan. Da pleha sploh ne omenjam, starega prevržeš pa se na njem ne pozna, med tem ko novi je bistveno bolj osebni voz. Problemov pa nisem imel ne z prejšnjim, ne z novim.

mico001 napisal/-a:Večje gume...

Mi je čist padlo iz glave.

Nebivedu napisal/-a:
Nazz napisal/-a:Že, amapk v čem je smisel oz. kaj profitiraš napram zavitju torzije? Podvozje ostane na isti višini...?


Pri navitju torzije zmanjšaš "downtravel" prednjih rok, pa avto je pretrd za vožnjo po luknjah. Avto potem premetava po luknjah. Z body kitom pa ostane vse enako, le večje gume lahko daš gor (kot je že predhodnik povedal).

Da, čeprav se mi zdi, pa je avto premetavalo tako na default višini, kot pri povišanem. Torzija pač.

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

Re: Ranger/BT-50 body lift

OdgovorNapisal/-a miran » Po Nov 06, 2017 8:22 pm

Mojstri teorij okoli navijanja torzije: a ste to kdaj res počeli? In kaj ste naredili?
Moja izkušnja s tem navijanjem torzije je, da se napetosti v torzijskem drogi nič ne povečajo, spremeni se le prijemališče na eni strani in posledično se dvigne/spusti avto. Dvig/spust za seboj potegne en kup sprememb na podvozju/geometriji, a trdote avta ne spremeni. Dokler se seveda ne izniči možnost gibanja obes, amortizerjev in še česa.
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
Nazz
Prispevkov: 15
Pridružen: Ne Nov 05, 2017 7:41 pm

Re: Ranger/BT-50 body lift

OdgovorNapisal/-a Nazz » Po Nov 06, 2017 10:00 pm

Po mojih izkušnjah se je kar višala sila. Pri 10 cm razlike sem končal, ker je bil tovornjak vodoraven. Kaj bi se dogajalo, če bi šel še višje, ne vem. Se mi pa ni zdelo pametno.

Po teoriji bi res morale biti spremembe na podvozju, vse kar sem sam opazil pa je bil na luknje bolj občutljiv volan. Ker je vozilo šlo ravno, ni pobiralo gum (verjetno zanemarljiva vrednost), se nisem ukvarjal z umerjanjem česarkoli.

P.S. to so moje izkušnje, kakšna so dejstva o torziji ne vem, nimam pa nič proti, če bo kdo potanko razložil.

Slika

Uporabniški avatar
tomop
Prispevkov: 134
Pridružen: Pe Mar 19, 2010 2:20 pm

Re: Ranger/BT-50 body lift

OdgovorNapisal/-a tomop » Po Nov 06, 2017 10:43 pm

Če smo že zabluzili....

Avto s tako navitimi torzijami je pogojno vozen po cesti, po makedamu znoriš, ko ti hoče v vsaki luknji odtrgat volan iz roke, po terenu pa neuporaben (kot da nebi imel vzmetenja). Tukaj si mel torzijo navito, da ti je na vozni poziciji roka tiščala v gumi štoper....

In potem so krive torzije.... Torzije so čist OK konstrukcijska rešitev. Edina slabost je da jo lahko vsak po svoje prilagaja in pač nekateri nimajo meje - samo da je avto dvignjen in raven.... :a_se_ti_je_odpeljalo: .... patudi če je nevozen.

Moj je spredaj dvignjen samo 3cm (raj manj), zadaj pa 5cm (al pa še malo več) pa so zadaj tamehki OME fedri in tamehki amortizerji in spredaj je brez prečnega stabilizatorja - pa luknje požira za malo malco, da je UŽITEK vozit to neergonomično krtijo za lokalne vožnje.... 8)

Lp, Tomo

Uporabniški avatar
Nazz
Prispevkov: 15
Pridružen: Ne Nov 05, 2017 7:41 pm

Re: Ranger/BT-50 body lift

OdgovorNapisal/-a Nazz » Po Nov 06, 2017 11:10 pm

Kot prvo, napisal sem, da je bil volan bolj občutljiv, ne da mi je lomilo prste. Kot drugo, nobena roka ni nikamor tiščala. Več let sem ga vozil, pa je bil polno naložen s cementom, vleka prikolic, offroad, makedam, mesta, naselja, polja, etc. nobenih problemov. Ne mehanskih, ne uporabniških.

Če je tebi torzijska vzmet všeč, prav. Meni ni bila. Že kot nov nepovišan avto je bil bolj skokica kot tovornjak.

Če je tebi mazda, ki je narejena za 160 cm visokega azijca, z volanom med nogami, in sedeži brez kakršnekoli opore ali nastavitve užitek vozit, kul, naj ti služi. Samo ne probavaj česa novejšega.

Uporabniški avatar
tomop
Prispevkov: 134
Pridružen: Pe Mar 19, 2010 2:20 pm

Re: Ranger/BT-50 body lift

OdgovorNapisal/-a tomop » Po Nov 06, 2017 11:45 pm

Se opravičujem, če je bil kateri moj post slišati preveč osorno ali jezno - ni bilo tako mišljeno...

Nazz - dobrodošel na forumu!

To, da je bil volan bolj občutljiv na luknje je že znak, da prvim rokam manjka pomika navzdol. Ta pomik omejuje gumi štoper, ki preprečuje prevelik kot polosovin in posledično lom.
To, da je ta avto neergonomična krtija vem tudi sam, samo nekateri smo pač čudaki in malo sadomazo in v takih ali podobnih krtijah celo uživamo.
To, da je skokica sem rešil... http://www.nivaoffroadteam.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=19504
Zakaj sem se takrat odločil za nakup starega Rangerja tik pred prihodom novega PX mi pa še sedaj ni jasno - ampak žal mi ni bilo nikoli....

Uporabniški avatar
Nazz
Prispevkov: 15
Pridružen: Ne Nov 05, 2017 7:41 pm

Re: Ranger/BT-50 body lift

OdgovorNapisal/-a Nazz » To Nov 07, 2017 12:35 am

Dobro. Glede na to, da sem ga vozil 10 let, prevozil slabih 300.000 km in je bil vsaj pol tega časa povišan in še danes normalno obratuje pri novem lastniku, verjemi, imam kar nekaj izkušenj s tem modelom.

No, kakorkoli, nobenih zamer, na sliki tudi verjetno izgleda optična varka. Če se prav spomnim, je bila višina do prednjega blatnika še vedno 5 cm nižja, kot na zdanjem paru. Evo, spodaj boljša slika (tisti z dobro dioptrijo, druga slika je zrcaljena)

Hvala za dobrodošlico!

Slika

Hribovc
Prispevkov: 481
Pridružen: Po Nov 30, 2015 12:46 pm

Re: Ranger/BT-50 body lift

OdgovorNapisal/-a Hribovc » To Nov 07, 2017 9:09 am

Upam, da ne bom zdaj izzval kakšnega hudega razburjanja in zamer. Se pač oglašam kot debitant na tem forumu, pa še nimam blazno veliko izkušenj... Sam si namreč lastim eno neergonomično krtijo za lokalne vožnje. Pa ko berem tole, kar je tu napisano, mi nekaj stvari ne gre ravno skupaj...

Ali res nekdo uporablja takle necestni stvor za vožnjo po avtocestah Evrope? Mislim, pri vseh limuzinah takih in drugačnih zmogljivosti se mi pa tak "traktor" res ne zdi najboljša izbira za "križarko". Vsaj jaz osebno sem svoj "traktor" zadnjič peljal po avtocesti pred dvemi leti, pa še to s prikolico in skupno 3400 kg tovora na kesonu in prikolici... Pri taki obremenitvi je najbrž jasno, da nismo bili na dirki. In nisem opazil nobenega pretiranega premetavanja kompozicije...

Pri vsakodnevnih vožnjah pa... Glede na to, da imam gor montirane tanrtanajtaboljše gume, kar se jih da dobiti, se pravi Malatesta Kobra, in glede na to, da imam v vsako smer, kamor koli se obrnem, vsaj 20 km makadama, preden pridem do asfalta (razen pozimi, ko je sneg namesto makadama), tudi nisem opazil, da bi bil avto prenizek in da bi bilo potrebno dvigovanje. Tudi pri vožnji po gozdnih vlakah je zadeva dovolj visoka in bolj kot drugačno vzmetenje pogrešam popolno blokado (vsaj) zadnjega diferenciala in odbijače iz (vsaj) 5 milimeterske pločevine...

Tudi glede "ravnine" vozila mi ni povsem jasno, o čem govorite, ker moja neergonomična krtija za lokalne vožnje je povsem ravna. No, mogoče zato, ker je vedno kakšnih 200 kg tovora v kesonu... :oops: Če ni nafta za stroje, so pa motorke, cepini, verige in ostala oprema, ali pa krmila za živino, ali pa polena, ali pa hlevski gnoj ali pa... pravzaprav je bolj malokrat samo 200 kg v kesonu... :oops: In le opažam, da je kljun visoko dvignjen, zadaj pa kar sedi...

Upam, da se razumemo. Take neergonomične krtije za lokalne vožnje poskušajo biti delovni stroji, ne pa protokolarne limuzine. Pustimo jim torej to veselje...

In, mimo grede, Mazda, ki je narejena za 160 cm visokega azijca je povsem enaka Fordu Rangerju, ki je narejen za 130 kg američana... :wink:

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

Re: Ranger/BT-50 body lift

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » To Nov 07, 2017 12:31 pm

miran napisal/-a:Mojstri teorij okoli navijanja torzije: a ste to kdaj res počeli? In kaj ste naredili?
Moja izkušnja s tem navijanjem torzije je, da se napetosti v torzijskem drogi nič ne povečajo, spremeni se le prijemališče na eni strani in posledično se dvigne/spusti avto. Dvig/spust za seboj potegne en kup sprememb na podvozju/geometriji, a trdote avta ne spremeni. Dokler se seveda ne izniči možnost gibanja obes, amortizerjev in še česa.
Miran


Na ferozi sem to naredil in spredaj je postala konkretno bolj trda. Ko si zapeljal v luknjo je volan kar trgalo iz rok. Pa avto je premetavalo v luknjah, ker samo kolo ni šlo več dovolj dol (avto izgubil je "downtravel"). Zato sem potem torzijo odvil in dal na avto body lift, da so šle večje gume gor, pa je bilo rešeno. Poleg tega, da so vsi hodi taki kot na serijskem si zaradi večjih gum dobil par cm višine.
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
tomop
Prispevkov: 134
Pridružen: Pe Mar 19, 2010 2:20 pm

Re: Ranger/BT-50 body lift

OdgovorNapisal/-a tomop » Če Apr 25, 2019 10:38 pm

Da malo obudim temo...
Lani jeseni sem se lotil projekta. Dela je kar precej in kar nekaj predvidenih zapletov:
- predelava/rezanje plošče na izhodu prestavnih ročic v kabino
- predelava nosilca zračnega filtra
- ob inštalacije so problematični le kabli (mislim da senzorjev airbaga) pod prvim blatnikom
- pa seveda plastika med hladilnikom in veternico

... in en nepredviden...
- spodnja cev vode iz hladilnika na motor se nasloni na jermenico kompresorja klime :?

Za silo sem stvar rešil z kolenom cevi do pajerota, s tem za sem spajal na železno pušo, dve objemke, čez to pa še eno cev in dve objemki na zunanji strani. Bullet proff. Krivina je OK, ampak je zaradi masivnega spoja je cev zgolj par (manj kot 5) milimetrov od jermenice. Zato sem preventivno snel jermen od klime.

Sem že spraševal, če bi bia kakšna varjanta narediti cev po meri, ampak neuspešno.
Mi je pa kolega predlagal sledečo varjanto: Prvo koleno obstoječa gumi cev, drugo koleno iz obdelane bakrene cevi (krivina in razširjeni konci) in tretje koleno obstoječa gumi cev na blok motorja. Baker se lepo krivi in obdeluje in primeren je za vodne inštalacije... Kaj pa antifriz??? Kakšna bi bila obstojnost??? Gre za spodnjo cev. Če ta poči je lahko motor v trenutku brez vode....

Mogoče kakšna druga varjanta?

Lp, Tomo


Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 42 gostov