Sovražniki narave št.1

Teme, ki niso v povezavi z offroadom
Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4341
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » To Jan 27, 2009 2:00 pm

AŁIEN napisal/-a:Gozdarska inšpekcija in novogoriška policija sta v Trnovskem gozdu zasačili skupino Švicarjev, ki se je po gozdu vozila s terenskimi vozili. Izlet organizirali, prijave pa so zbirali na spletnem portalu (tam so jih tudi odkrili). Kaznivo dejanje je storilo 14 Švicarjev v osmih terencih, zasačili pa so jih na poteh s planote proti Vojskemu. Podjetje, ki je izlet organiziralo, je plačalo 2.000 evrov kazni, odgovorna oseba 200, vozniki pa po 40 evrov.


Seveda da so jih lahko oglobili, če so pa imeli organiziran izlet. Če bi se vozili kar tako brez organizacije, nebi dobili niti 40 evrov kazni.

Kleno napisal/-a:Poteh!? Planinskih poteh?


Ja po planinskih poteh so se organizirano vozili in zato organizacijo so tudi plačali.

Uporabniški avatar
Tinček
Prispevkov: 499
Pridružen: To Jul 17, 2007 10:52 pm
Kraj: ajdovščina
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Tinček » To Jan 27, 2009 2:02 pm

Trnovsko planoto poznam dokaj dobro, vsaj predel od Cola proti Predmeji in naprej proti Golakom in Lokvam, Smrekovi dragi in Dolenji Trebuši. Še zdaj pa ne vem, ali je vožnja npr., Predmeja - Lokve po makadamu prepovedana ali ne. Povejte mi prosim, kako je opredeljena gozdna makadamska cesta, ki ima tablo, Vozite na lastno odgovornost. Ali se lahko peljem do koče na Čavnu, cesta je opremljena z tablo Vozite na lastno odgovornost. Večina gozdnih poti v Trovskem gozdu je označenih s to tablo.
Zato me res zanima, kje so ustavili Švicarje. Na njihovi internetni strani so bile objavljene slike o vožnji skozi gozd, ne pa po gozdnih poteh.
Ne morem verjeti, da je bil kdo kaznovan, zaradi vožnje po gozdni cesti npr.,
na relaciji Predmeja - Mala lazna - Lokve, ali Mala lazna - Dolenja Trebuša.
LP
off road forever
http://4x4ajdovscina.com

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4341
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » To Jan 27, 2009 2:08 pm

Če si sam se po teh gozdnih cestah lahko voziš kolikor ti paše. Problem je pri organiziranih vožnjah po teh cestah - to je prepovedano.

Uporabniški avatar
M/T
Prispevkov: 200
Pridružen: So Mar 12, 2005 6:28 pm
Kraj: Moravče

OdgovorNapisal/-a M/T » To Jan 27, 2009 2:42 pm

Tinček napisal/-a:Trnovsko planoto poznam dokaj dobro, vsaj predel od Cola proti Predmeji in naprej proti Golakom in Lokvam, Smrekovi dragi in Dolenji Trebuši. Še zdaj pa ne vem, ali je vožnja npr., Predmeja - Lokve po makadamu prepovedana ali ne. Povejte mi prosim, kako je opredeljena gozdna makadamska cesta, ki ima tablo, Vozite na lastno odgovornost. Ali se lahko peljem do koče na Čavnu, cesta je opremljena z tablo Vozite na lastno odgovornost. Večina gozdnih poti v Trovskem gozdu je označenih s to tablo.
Zato me res zanima, kje so ustavili Švicarje. Na njihovi internetni strani so bile objavljene slike o vožnji skozi gozd, ne pa po gozdnih poteh.
Ne morem verjeti, da je bil kdo kaznovan, zaradi vožnje po gozdni cesti npr.,
na relaciji Predmeja - Mala lazna - Lokve, ali Mala lazna - Dolenja Trebuša.
LP


Iz Uradnega lista, ZAKON O GOZDOVIH ... Pravilnik o gozdnih prometnicah:


Raba gozdnih cest

18. člen

(uporaba gozdne ceste)

Poleg lastnikov gozdov lahko gozdne ceste uporabljajo tudi drugi uporabniki na lastno odgovornost. ...


19. člen
(režim uporabe gozdne ceste)

... (2) Z režimom uporabe gozdne ceste se lahko na podlagi utemeljenih razlogov določijo:
– trajna in popolna zapora gozdne ceste za vsa vozila, razen za potrebe gospodarjenja z gozdovi,
– začasna ali trajna prepoved uporabe gozdne ceste za določeno vrsto vozila,
– prepoved prometa za vozila nad določeno skupno težo ali nad določeno osno obremenitvijo,
– začasna prepoved prometa za vsa vozila,
– smer prometa,
– prepoved dajanja zvočnih signalov,
– omejitev hitrosti,
– druge prepovedi ali omejitve, če stanje gozdne ceste ali razmere v gozdu to zahtevajo.
(3) Največja dovoljena hitrost vožnje na gozdni cesti je 40 km na uro


20. člen
(označitev gozdne ceste)

(1) Gozdna cesta mora biti označena najmanj z opozorilno tablo, ki je postavljena na začetku ceste ali omrežja gozdnih cest. Vsebina table se glasi »GOZDNA CESTA, uporaba na lastno odgovornost«. ...
lp, ... jana

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » To Jan 27, 2009 2:49 pm

Nebivedu napisal/-a:Če si sam se po teh gozdnih cestah lahko voziš kolikor ti paše.


To ne drži za vse poti. Samo za poti ki so vrisane in v lasti občine.

Uporabniški avatar
Tinček
Prispevkov: 499
Pridružen: To Jul 17, 2007 10:52 pm
Kraj: ajdovščina
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Tinček » To Jan 27, 2009 2:51 pm

Zdaj sem še enkrat pogledal video Švicarske agencije( Manojlovič).Vozili so se po gozdu in vlakah in prav je , da so jih kaznovali. Tako se jaz nisem še nikoli vozil.
LP

http://www.offroad-adventure.ch/html/kurzfilme.html
off road forever

http://4x4ajdovscina.com

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » To Jan 27, 2009 2:57 pm

Vsi tisti. ki vas je strah akcij si dajte med zaznamke stran vaše PU in boste pravočasno vedeli da se pripravlja akcija. Seveda pa se nimate česa bati če se držite pravil in spoštujete zakone. In tudi prav je tako.

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » To Jan 27, 2009 3:05 pm

Kleno napisal/-a:
Ampak Alien, kako pa v gozdu veš katera je občinska cesta? Če ni označena s tablo ne moreš vedet.


Pozanimaš se na svoji občini. Katasterski urad recimo. Je pa to dosegljivo tudi na internetu. Po vseh poteh katere upravlja in vzdržuje občina je vožnja no limits. Za vse ostale se je treba pozanimat v čigavi lasti je zemljišče in kakšen prometni režim velja za določeno pot. Seveda pa vidiš tudi po tem da so poti vzdrževane in normalno prevozne recimo, pa čeprav gre za makadam.

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Sr Jan 28, 2009 12:03 am

Za vse ki jih zanima kaj se dogaja okoli nove uredbe.....

ZGODILO SE JE ... 10.12.2008 - Okrogla miza: Neurejen motorni promet v naravnem okolju

Vožnja v naravnem okolju postaja vse večji problem. Tudi na Radenskem polju beležimo veliko število kršitev Uredbe o prepovedi vožnje v naravnem okolju. Največji problem predstavljajo suha retja, predvsem Srednice, ki so zelo pripraven poligon za motokrosiste ali samo navadne mopede. Z ustanovitvijo krajinskega parka se bo ta dejavnost stroko nadzorovala in tudi kaznovala.

V sredo, 10.12.2008, je v prostorih Planinske zveze potekala okrogla miza v zvezi z neurejenem motornim prometom v naravnem okolju. Okrogla miza je bila organizirana v počastitev mednarodnega dneva gora, ki ga praznujemo 11. decembra. Na okrogli mizi je med drugim sodeloval tudi Krajinski park Radensko polje. Tina Mikuš, sicer tudi članica Komisije za varstvo gorske narave je kot moderatorka povezovala in vodila okroglo mizo, ki je doživela velik odziv, tako po številu sodelujočih (34), kot tudi po zastopanosti različnih sektorjev in strokovnjakov ali interesnih skupin:

okolje in prostor, kmetijstvo, gozdarstvo, lovci, policija, strokovne službe za varstvo narave, inšpekcijske službe, dve zavarovani območji (Triglavski narodni park in Krajinski park Radensko polje - v ustanavljanju), člani PZS ter njene komisije, predstavniki turizma, športa, ter tudi 3 predstavniki ljubiteljev motornih vozil oz. ponudnikov teh vozil na slovenskem trgu.

Okrogla miza je bila zelo konstruktivna, zelo pozitivno naravnana in v splošnem bi lahko strnili vse povedano v naslednje sklepe:

* potrebna je pozitivna kampanija ozaveščanja o obnašanju ljudi v naravnem okolju
* potrebna je novelacija zakonodaje na tem področju (v pripravi je novelacija Uredbe o prepovedi vožnje v naravnem okolju)
* potrebno je zagotoviti poligone za motokrosite, štirikolesnike in sankače in/ali regulacija prometa (v katerih območjih je dovoljeno in kje je absolutno prepovedan dostop z motornimi vozili) npr. veliko jih je poudarilo (tudi predstavniki ljubiteljev motornih vozil), da se strinja s prepovedjo vožnje s takimi vozili po Triglavskem narodnem parku)
* natančna določitev območij za izvajanje te dejavnosti (Zavod za gozdove že pripravlja predlog conacije ),
* poostren nadzor in povečanje glob - sodelovanje različnih resorjev na terenu (primer: skupinske akcije policije in inšpektorjev) ter povečanje pristojnosti za nadzornike
* nujna je registracija (štirikolesnikov, motokrosistov, sankačev), saj sicer legitimacija in nadzor ni možen


Tule je pa še nekaj predlogov o spremembah uredbe


Verjetno se sedaj, ko je Uredba o prepovedi vožnje v naravnem okolju dobila takšno medijsko odzovnost, marsikdaj vprašamo, kje se je sploh še dovoljeno voziti.

Gospa Ani Zavrl Bogataj, gozdarska inšpektorica, je naredila povzetek določb, ki urejajo kolesarjenje in vožnje v naravnem okolju in nakazala postopke, kako se lotiti te pereče problematike.

Zakon o gozdovih - 40. člen

Vožnja v gozdu zunaj gozdnih cest je dovoljena le za potrebe gospodarjenja z gozdovi in reševanje.

Ježa in vožnja s kolesom sta dovoljeni na označenih vlakah in drugih označenih poteh na območjih, ki določenih v prostorskem delu območnega načrta.

Vožnja z motornimi vozili je dovoljena le po gozdnih cestah. Uporabniki morajo spoštovati režime uporabe, ki so označeni na opozorilnih tablah in znakih. Gozdne ceste morajo biti označene, da so gozdne ceste. Kataster gozdnih cest vodi Zavod za gozdove Slovenije.

Predlog: Območni načrti so v prvi fazi priprav, dokončani morajo biti do 2010, zato je primeren čas, da zainteresirane skupine z ZGS uskladijo svoje želje glede območij, kjer bo vožnja s kolesi dovoljena.

Gozdne ceste so skupaj z drugo infrastrukturo javnega pomena prikazane tudi na strani GURS. Gozdne vlake na terenu niso posebej označene, ZGS pa jih ima vrisane v gozdnogojitvene načrte. V dvomu, ali je določena »pot« gozdna vlaka, po kateri je vožnja prepovedana, ali morda javna pot, po kateri je dovoljena, se je potrebno obrniti na občino in pri njej v katastru preveriti njen status.


Zakon o planinskih poteh - 19. člen

Po planinskih poteh ni dovoljena vožnja z gorskimi kolesi, razen za namene oskrbe planinskih koč ali reševanje.

Minister pristojen za šport, na predlog skrbnika planinske poti, določi planinske poti, po katerih je vožnja dovoljena.

Predlog: Skrbnik planinske poti je planinsko društvo, ki ga planinska zveza pogodbeno pooblasti , da skrbi za določeno pot. Minister, pristojen za šport pooblastilo potrdi. Zainteresirane skupine naj se povežejo s planinskimi društvi in jih prepričajo, da bi bile nekatere poti lahko hkrati uporabljene tudi za kolesarjenje, da bodo podali predloge ministru.


Uredba o prepovedi vožnje v naravnem okolju - 1. člen

V naravnem okolju je vožnja tako s kolesi kot vsemi drugimi prevoznimi sredstvi, hitrejšimi od hoje človeka, prepovedana.

Naravno okolje so vsa območja izven ureditvenih območij mest, vasi in drugih naselij, infrastrukturnih objektov republiškega ali lokalnega pomena, rudarskih operacij med izvajanjem rudarskih del – vse to je razvidno iz občinskih prostorskih aktov ter zunaj nekategoriziranih cest in drugih prometnih površin, ki jih pokriva zakon o cestah ter predpisi o varnosti v cestnem prometu.

Predlog: Če drug predpis ne omejuje (npr. ZG po gozdnih vlakah, ker prepoveduje vožnjo izven g. cest!), je vožnja dovoljena po vseh poteh, torej tudi kolovozih, prepovedana je po stezah in pešpoteh. Omejitve za posamezne poti lahko sprejmejo tudi lokalne skupnosti oz. jih določajo varstveni režimi varovanih območij. Informacije o tem, kje in kakšni varstveni režimi so določeni, zainteresirane stranke dobijo pri občinskih oddelkih, pristojnih za prostor.

Občine v svojih prostorskih aktih določijo dopustne rabe prostora. V teku je priprava aktov za novo obdobje. Kdor torej želi neko novo rabo, npr. izgradnjo nove poti, kjer bo dovoljeno kolesarjenje oz. postavitev poligona za ekstremno kolesarjenje, podobno pa velja tudi za druge rabe: motokros, poligone za štirikolesnike, snežne sani ipd., mora podati pobudo občini, da jo ta določi v svojih prostorskih aktih. Zbiranje pobud za spremembe namembnosti je veliko občin že zaključilo, jih je pa možno dodati ob razgrnitvah.

Uporabniški avatar
mamut
Prispevkov: 1378
Pridružen: Sr Jun 11, 2003 12:52 am
Kraj: Mengeš - CRUISERLAND :)
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a mamut » Sr Jan 28, 2009 6:56 pm

Kot rezultat naše prisotnosti na zgoraj omenjenem sestanku je do nas prišel mail s strani MOP, kjer nas obveščajo, da je v pripravi internet stran, katera bo celovito obravnava tematiko vožen z vozili v naravnem okolju.
Na tej strani naj bi bili zbrani vsi zakoni, kateri obravnavajo to problematiko in ostale koristne informacije.
Nekje med vsemi informaciji bo navedena tudi ORZS, kot "zainteresirana javnost" katera je podala pripombe in predloge k spremembam zakonodaje. So povprašali za soglasje če nas lahko navedejo. Alien vas najbrž tudi?

Skratka nekaj se dogaja tudi na tem področju. Samo kot smo predvidevali so se najprej precej ostro lotili represije, glede na zadnje racije. Da pa bi pred represivnimi akcijami omogočili ustrezno legalizacijo bi bila pa čisto preveč za pričakovati v naši ljubi državi.
www.mamut4x4.com ... največji izbor 4x4 opreme v Sloveniji.

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Sr Jan 28, 2009 11:33 pm

No vsaj nekaj. Žal je v tej naši preljubi državi tako kot na naših sodiščih. Če hočeš dobit vsaj nekaj moraš zahtevati veliko. In to na glas. Tako kot nekateri kvazinaravovarstveniki. Ustanivijo društvo za varstvo nečesa za kar še sami ne vedo kaj točno je, ki šteje par članov, derejo pa se tako kot bi jih bilo najmanj tisoč. Nas je več kot njih vseh skupaj pa nas nihče nič ne vpraša. Njih povabijo na okroglo mizo nas pa ne. Zato ker smo tiho! Zato pa jaz želim da strnemo vrste in gremo javno v boj. Na tak način kot so to storili lastniki motornih sank. Saj če že nimamo javnih medijev na razpolago imamo za začetek internet. Zadnji čas je da javnost zve tudi našo plat zgodbe. Da ni vse res kar o nas berejo v medijih. In da se ve da nas obravnavajo kot drugorazredne državljane.
Ni vrag da v medijih ne bi objavili tudi naše plati zgodbe. Konec koncev, če lahko vsak butelj vloži peticijo za vsak k. bi jo lahko tudi mi. Zmenimo se za skupno akcijo z lastniki motornih sank, enduro motorjev, štirikolesnikov in podobno in vložimo peticijo z zahtevo da nas nehajo obravnavat kot drugorazredne državljane in z zahtevo po čimprejšnji ureditvi poligonov ali con za izvajanje naših dejavnosti. Ni vrag da ne bi zbrali nekaj tisoč podpisov. Če ne drugega bodo vedeli da ne gre za tako majhno interesno skupnost.
Ne vem zakaj imam občutek da so vse te represivne akcije in dviganje prahu okoli vožnje v naravnem okolju v skoraj vseh medijih namenjene izključno temu da bo javno mnenje na njihovi strani pri sprejetju nove uredbe o vožnji v naravnem okolju. Razen sankačev še nihče ni javno demantiral neresnic katere zadnje čase beremo po medijih.
Z sestankovanja z nasprotniki bo bore malo izkupička. Itak ne prideš do besede, lahko sediš in poslušaš :pomiluje_ga: na koncu bodo naredili po svoje. In takrat bo prepozno. Za vse čase. Mogoče bodo pa milostni in dali neko deponijo 0,5 ha in rekli izvolite poligon, in pričakovali še ovacije. In jih bodo v javnosti tudi poželi, ker so kao uspešno presekali gordijski vozel in v vsesplošno zadovoljstvo rešili naravno okolje pred norci, ki se vozijo po dolgem in počez po naravi.
In ravno zaradi tega sem, kot veš, izstopil iz skupine za uredbo. Ker z neko tajno celico, ki šteje par ljudi ne moreš narediti nič. Brez podpore v javnosti in močne interesne skupnosti je to sizifov boj. Škoda časa in truda.
Že dve leti nazaj sem opozarjal na te stvari in napisal: "Čez dve leti državnega prvenstva ne bo več. Srčno upam da se motim." No letos je to leto. Živi bili pa videli. Še vedno upam da sem se zmotil. (čeprav je tudi tak DP kot je bil za en k...c za kar ima največ zaslug ORZS, sam bolje išta nego ništa)
Kakšna demokracije pa je, če ti lahko neki rudarski inšpektorček prepove prireditev tik pred zdajci. In to brez pojasnila in zakonske podlage. Kakšna država je to če lahko direktor nekega ministrstva pokliče upravljalce peskokopov in jim zagrozi da bodo imeli težave, če se bo izvajala kakršnakoli offroad dejavnost. Haloooo. Napisal sem takrat: pošljite mi ime in priimek tega drekcapekca od inšpektorja da to dam v javnost na lastno odgovornost, če ne upate sami. Pa ni nihče. Danes vem kdo je in kaj je počel. Samo zdaj je prepozno, ukrepat je treba takoj.
Žal se v svojih napovedih redko zmotim. Bojim se da bodo tudi tokrat psi lajali karavana bo šla pa dalje.......

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4341
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Če Jan 29, 2009 3:27 pm

Naj kdo napiše tako javno pismo, kot so ga sankači in ga objavi tukaj, jaz ga bom pa vsaj še na 5 forumov (kjer sem ali moderator ali administrator) obesil.

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Če Jan 29, 2009 11:35 pm

Nebivedu napisal/-a:Naj kdo napiše tako javno pismo, kot so ga sankači in ga objavi tukaj, jaz ga bom pa vsaj še na 5 forumov (kjer sem ali moderator ali administrator) obesil.


No nekaj takega sem imel v mislih. Sankači so dobro začeli. Takih zadev je treba čim več objavljat.....kajti če bomo v očeh javnosti vedno prikazani v slabi luči se nam slabo piše. Ni nujno da zdaj napadamo vse ki so nam antiproti, treba je le pokazati ljudem da nismo sovražniki narave ampak nasprotno. In da imamo tudi mi pravico do koščka prostora pod soncem.

Tudi taki prispevki so mi všeč:

Kupili ste štirikolesnik, registrirano vozilo, namenjeno vožnji po terenu. Komaj čakate, da zapeljete iz asfaltne gneče, kjer vas dušijo vse ostrejše omejitve in nevarnosti, ki jih vnašajo nesposobni udeleženci v prometu. Želite se varno sprostiti, toda ni vam povsem jasno, kje. V prvo travnato ali gozdno strmino se v civiliziranem svetu pravzaprav ne morete pognati, čeprav so zmogljivosti sodobnih strojev večje od »poguma« večine voznikov. V uteho vabi več kot deset tisoč kilometrov slovenskih gozdnih cest. Tudi na njih ne gre brez omejitev in nevarnosti, le da nekoliko bolj skritih, a zato nič manj bolečih kot v cestnem prometu. In kaj hitro, čeprav nimate slabih namenov, le zaradi neukosti postanete grešniki.

Poglejmo najprej teorijo - Uredba o prepovedi vožnje z motornimi vozili v naravnem okolju jasno določa, da je vožnja zunaj cest prepovedana. V njej je med drugim zapisano, da je v Republiki Sloveniji v naravnem okolju prepovedano voziti, ustavljati, parkirati ali organizirati vožnje z motornimi vozili, s kolesi s pomožnim motorjem in z drugimi prevoznimi sredstvi, ki omogočajo gibanje, hitrejše od hoje pešca, z močjo lastnega motorja in niso namenjena izključno vožnji po cestah in s kolesi ter da je na gozdnih cestah in cestah z makadamskim voziščem v gozdnem prostoru ter cestah v območjih, ki so zavarovana s posebnimi predpisi (naravni in gozdni rezervati, narodni, regijski in krajinski parki, vodni rezervati, varovalni gozdovi, gozdovi s posebnim namenom), prepovedano organiziranje voženj z vozili na motorni pogon ali njihova uporaba za testne in kros vožnje, športne tekmovalne in reklamne vožnje ter njim podobne oblike uporabe.


Če poenostavimo, je v Sloveniji vožnja prepovedana zunaj prometne infrastrukture in nekategoriziranih cest. Dovoljena je na gozdnih cestah, dovoznih cestah in površinah ob objektih, če niso v zasebni lasti ali če ni označeno drugače. Kaj to pomeni v praksi? V praksi je tako, da skoraj vsi za prevoz uporabljamo motorna vozila. Tudi če se odločimo za sprehod v naravi, se bomo do izhodišča pripeljali z vozilom. Vprašanje ekologije je le, kako daleč od mesta, asfalta, makadama ... Zdrava pamet nam pravi, da se mora vožnja nehati tam, kjer ni že obstoječega človeškega posega ali je ta okolju neprimeren. Jasno, da ne bomo drveli med sprehajalci na planinskih poteh, vozili čez drn in strn prek podrasti ali skozi strnjen gozd ter se izživljali na prijetni jasi, dokler ne bomo ob pamet spravili vseh živali in bližnjih prebivalcev.
Toda zdrava pamet pri stvareh, kot je zakonodaja, ni dovolj. Zakon določa stvari drugače, velikokrat nerazumljivo in tudi nelogično: tako enači terenska vozila in kolesa ter kaznuje prijatelje, ki se skupaj peljejo po makadamski cesti, ker je to zanje precej varneje, kot če bi kolovratili vsak zase, le zato, ker se to po črki zakona šteje za organizirano vožnjo, ki je zunaj asfaltnih površin v Sloveniji prepovedana. Še bolj absurdno je, da ne smemo peljati tam, kjer rohnijo težki gozdarski stroji, ki dobesedno trgajo prst iz podlage in s svojimi zastarelimi pogonskimi agregati onesnažujejo zrak in naravo z oljnimi madeži. Njim je to dovoljeno z izgovorom, da je to potrebno za zadovoljevanje potrošniških želja. Kaj pa želje tistih, ki bi se tam radi peljali na izlet z vozilom, ki v zrak spusti manj izpuhov kot katerakoli industrija in katerikoli športni avtomobil? Te željo so večinoma nepomembne, ker so stvar manjšine in se zato najlažje zatrejo. A tudi če se v duhu ekološke zavesti in zakonodaje peš sprehodimo na primer po idiličnih kolovozih Smrekovškega pogorja, s hrupom motornih žag v ušesih in z vonjem smradu šoštanjske termoelektrarne v nosu ugotovimo le, da naš štirikolesnik z najsodobnejšim pogonskim agregatom ni niti pljunek v morje proti strupom in hrupom, ki so v našem (naravnem) okolju povsem zakoniti. Še manj razumemo, zakaj nihče ne preganja kmetovalcev, ki onesnažujejo s traktorji po naravi in s pesticidi po naši hrani ter nastavljajo smrtno nevarne pasti motoristom in voznikom štirikolesnikov v tudi na cestah, kjer je vožnja dovoljena.
A začnimo z ekologijo pri sebi in skušajmo spoštovati zakonodajo, ki pušča kar nekaj možnosti. Toda to ni vedno preprosto. Imamo namreč stotine gozdnih cest, za katere je v praksi nemogoče ugotoviti, ali so gozdne ceste, po katerih je vožnja dovoljena, ali vlake, po katerih ni. Informacije o tem dobimo le na občini, kar pomeni, da bi se morali v nedeljo, ko se sredi gozda odločamo ali smemo levo ali desno, odpeljati nazaj v mesto, tam počakati na ponedeljkovo jutro in na občini skušati ugotoviti, na katerem delu labirinta odcepov sredi gozdov bi radi zakonito zavili. Uporabno informacijo zato tako težko dobimo, z lahkoto pa dobimo občutek, da smo sami krivi za težave in nevšečnosti. Prav nam je, kaj pa se vozimo s štirikolesniki. Če bi kot večina s črednim gonom potovali po asfaltu v koloni od doma v službo in nazaj, brez veliko vprašanj, ovinkov in doživetij, težav ne bi imeli. Kaj pa se nam je treba voziti po godovih. A kdor je enkrat okusil občutek svobode in moči štirikolesnikov, ve, da se je treba zapeljati tudi tja, kjer beseda vožnja dobi še kak drug pomen od stanja v koloni in čim lagodnejšega potovanja od ene točke do druge. Tudi za ceno nevšečnosti v prepričanju, da je z užitek vredno plačati. Tako ali drugače, da le komu (čemu) ne škodimo.

Tudi če se znajdemo in se na podlagi katastrskih zemljevidov že vnaprej odločimo za cesto, po kateri je vožnja dovoljena lahko v praksi nehote zamenjamo povsem podoben odcep, po katerem je vožnja prepovedana. Zakon nam odločitev skuša olajšati z definicijo vlake, po kateri se ne smemo peljati in v teoriji ni širša od treh metrov in pol ter se odceplja od ceste pod majhnim kotom. Toda marsikatera cesta v Sloveniji -tudi asfaltna- se odceplja pod majhnim kotom. Marsikatera vlaka ni le blatna sled skozi gozd, ampak ima široko makadamsko podlago in marsikateri kolovoz je v slabšem stanju od dobrih vlak, pa se načelno po njemu lahko peljemo.
Verjetno je nemogoče z znakom za prepoved označiti vsako vlako, a po drugi strani - zakaj bi bila vožnja po vlaki sploh prepovedana, če je jasno, da je vlaka, kot že pove ime, namenjena temu, da težki stroji po njej vlačijo debla. Je mogoče, da bi štirikolesniki bolj uničevali okolje od težkih delovnih strojev in več tonskih debel? Pa tudi če bi, potem ko je vlaka narejena, tam ni več ničesra kar bi se dalo uničiti. Zato nam bodo domačini, če smo vljudni, največkrat z veseljem dovolili zapeljati čez svojo njivo, ki jo bodo čez nekaj dni tako ali tako povsem preorali s traktorjem. Prav tako nam bodo z veseljem pokazali pot po vlaki, ki so jo že tisočkrat iznakazili z gozdarskimi stroji in debli. Vedo, da s štirikolesnikom ne bomo naredil škode. Toda pisci zakona mislijo drugače in tudi lastniki nimajo popolne pravice za vožnjo po svoji posesti. Bolj odprte roke imajo le lovci, gozdarji in inšpektorji. Zato raje ostanimo na makadamskih cestah, če nismo kateri od njih. A celo na širokih gozdnih cestah ni vse preprosto. Ene so namreč kateogorizirane in druge ne...
In če se nam zgodi, da jih zamenjamo. Upajmo, da so na inšpektoratu ljudje, ki razumejo naše tegobe in ločijo zrnje od plevela: da ločijo nekoga, ki se neškodljivo pelje po široki vlaki, ki je videti kot cesta, in drugega, ki objestno divja po podrasti, ki seveda ni niti najmanj podobna vlaki.
Zato tudi če pri roki nimamo seznama vlak, pazimo predvsem, da ne bomo objestni in da se razumno odločimo, kje bomo puščali svoje sledi in da pri tem ne bomo uničevali narave. S tem bomo za naravo naredili več kot z učenjem vseh ekoloških paragrafov. Pravzaprav si moramo zapomniti le eno stvar: zakon v Sloveniji dovoljuje vožnjo po gozdnih cestah in kolovozih (če ni označeno drugače ali če niso v zasebni lasti), po vlakah pa ne! Pri vlakah sicer ni vedno jasno, kaj so, a če vidimo neutrjeno grbinasto »cesto«, neprevozno z navadnimi avtomobili, je tam skoraj zagotovo promet prepovedan. Pa tudi tam, kjer je vožnja dovoljena, premislimo, ali se res moramo drenjati med planinskimi »romarji« v nedeljo dopoldan, ali res moramo na lovskih pogonih pokazati, kaj znamo na štirikolesniku, in ali moramo res plašiti živali, ko se pridejo oskrbovat s hrano. In če moramo res držati poln plin pri vožnji mimo kmetij in se asfaltni s prostim časom in z dragimi igračami pred ljudmi, ki nam pridelujejo hrano. Včasih je bolje zatreti svoje pritlehne nagone in tudi spremeniti traso vožnje, ne le zaradi narave in živali, ampak tudi (ali pa predvsem) zaradi ljudi. Posamezna neumna dejanja namreč mečejo slabo senco na vse voznike štirikolesnikov, nas pa po nepotrebnem spravijo v kočljiv položaj.
Zavedati se moramo, da štirikolesnikov v civiliziranem svetu ne moremo izkoristiti do meja njihovih zmogljivosti, tako kot to velja za avtomobile ali motocikle. Edina možnost so proge za motokros in posamezni poligoni. Kjer jih imajo. V Sloveniji pa vlada skrbi le za prepovedi, za možnosti moramo bolj ali manj poskrbeti sami. Žal. Vsak dan namreč ne moremo tja, kjer je narava takšna, da je ne moremo uničiti - v peščenih ali kamnitih prostranstvih puščavo. Ali pa si omislimo cestni trikolesnik, ki daje občutek vožnje z ATV-jem, kjer pa se spet srečamo s kopico, predvsem hitrostnih omejitev.


Toda čeprav se tega skoraj nihče ne zaveda, je tudi v naših gozdovih hitrost omejena. Čeprav ni prometnih znakov, na gozdnih cestah velja omejitev hitrosti 40 km/h. Policistov z radarji sicer v gozdu načelno ne bomo videli, je pa res, da je na neutrjeni podlagi že zaradi naše varnosti bolje peljati počasneje. Seveda je to odvisno predvsem od znanja, zbranosti in vozila, a kljub temu ne pozabimo, da na teh cestah, kljub ožini in zapuščenosti, promet poteka dvosmerno in da nas lahko vsak trenutek preseneti kakšen ogromen tovornjak s hlodi. Na gozdni cesti je mogočih veliko drugih presenečenj - od grbin, potokov, skal, hlodov, usekov, nezavarovanih prepadov do kakšnih kosmatincev. In ne pozabimo, da na veliko gozdnih cestah vozimo na lastno odgovornost. V pomoč, ko gre kaj narobe, orientacijsko, mehansko ali še kako drugače, pa priporočamo kupček dodatne opreme: zemljevid, kompas, rezervno gorivo in kakšnega prijatelja za pomoč. Pa pamet v roke!

Ski and sea, Ekologija - jesen 2008

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Če Jan 29, 2009 11:39 pm

Postrene akcije se bodo vršile po celi sloveniji. Napenjanje mišic bo trajalo še do polovice februarja....

Slika

Uporabniški avatar
slayer
Prispevkov: 2042
Pridružen: Pe Okt 31, 2003 1:01 pm

OdgovorNapisal/-a slayer » Pe Jan 30, 2009 12:47 am

AŁIEN napisal/-a:Postrene akcije se bodo vršile po celi sloveniji. Napenjanje mišic bo trajalo še do polovice februarja....

Slika


Komaj čakam da mi 60 km na zadnjem kolesu krosa ošudra te "prijatelje". :oops: :)


Uporabniški avatar
slayer
Prispevkov: 2042
Pridružen: Pe Okt 31, 2003 1:01 pm

OdgovorNapisal/-a slayer » Ne Feb 01, 2009 3:07 pm

A vidim prav da terenskih vozil in motorjev niso vključili v uredbo?

Uporabniški avatar
zuki
Prispevkov: 660
Pridružen: Ne Apr 04, 2004 1:18 pm
Kraj: nova gorica
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a zuki » Ne Feb 01, 2009 5:57 pm

Baje da tiste z terenci in kroslami kar streljajo :twisted:
lp zuki
Slika

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Ne Feb 01, 2009 6:29 pm

Malo offtopic, ali pa ne, saj ga veliko od vas dobro pozna:
z mojim Luciferjem sploh ne sme več v naravo hoditi :evil:
Banda!
Kakšen sprehod je to za mojega ljubčka, če mora ob meni na špagi hoditi? Menda ja ne bom jaz z njim od grma do grma letal? Zadnjič enkrat naju že v Robanov kot niso spustili.
:evil:
Miran
PS: očitno ga bom moral pač z avtom od grma do grma voziti.
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
slayer
Prispevkov: 2042
Pridružen: Pe Okt 31, 2003 1:01 pm

OdgovorNapisal/-a slayer » Ne Feb 01, 2009 11:18 pm

zuki napisal/-a:Baje da tiste z terenci in kroslami kar streljajo :twisted:


Super, najbujše da si kar trugo rezerviramo. :twisted:

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Po Feb 02, 2009 12:07 am

slayer napisal/-a:
zuki napisal/-a:Baje da tiste z terenci in kroslami kar streljajo :twisted:


Super, najbujše da si kar trugo rezerviramo. :twisted:


Pa leseno si rezerviraj. Je bolj zdrava :lol:

http://kvgn.pzs.si/files/File/PLANINE%2 ... E8i%E8.pdf

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Po Feb 02, 2009 8:41 am

A je kdo od nas že dostavil svoj naslov g. Kastelicu? Drugače mu ga pošljem jaz.
LP Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
vigadu
No. 1
Prispevkov: 1323
Pridružen: Ne Maj 18, 2003 9:57 am

OdgovorNapisal/-a vigadu » Po Feb 02, 2009 9:41 am

Pa ga daj in mi potem preposlji.
The price of freedom is responsibility, but it's a bargain, because freedom is priceless. ~ Hugh Downs


Vrni se na “Razno”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov