Diesel motor na jedilno olje - vojna proti naftni industriji
Brez skrbi da sem prebral. Sedaj se tudi že da predelovati dizle na plin, ki je trenutno najcenejši in najbolj čist, zato sem to napisal.
Za olje bi se blo pa potrebno pozanimat v avstriji, sedaj ko nimamo več meje in ni carine, davek je pa isti, bi moralo bit par tisoč litrov olja v eni cisterni ceneje iz avstrije kot pa pri nas iz kake oljarice ali GEe.
Smo pa bencinci na boljšem zdaj ko lahko tankamo super 100, ki je brez žvepla.
Za olje bi se blo pa potrebno pozanimat v avstriji, sedaj ko nimamo več meje in ni carine, davek je pa isti, bi moralo bit par tisoč litrov olja v eni cisterni ceneje iz avstrije kot pa pri nas iz kake oljarice ali GEe.
Smo pa bencinci na boljšem zdaj ko lahko tankamo super 100, ki je brez žvepla.
Pred EUR sem bil SIT!
hmmm
Cena ladijskega dizla je približno 500$ za tono kar bi znašalo po današnjem tečaju približno 99 SIT za liter, pa tudi tukaj so že oderuški % noter všteti.
Za info:: cena težkega goriva (podobne predelave kot iz dizla na olje) pa je nekje 310$ za tono.
Karkoli vzeli od plina do olja ali vodika, je še vedno nafta najcenejša.
Odvisno je le kaj ti v pasošu not piše.
Cena ladijskega dizla je približno 500$ za tono kar bi znašalo po današnjem tečaju približno 99 SIT za liter, pa tudi tukaj so že oderuški % noter všteti.
Za info:: cena težkega goriva (podobne predelave kot iz dizla na olje) pa je nekje 310$ za tono.
Karkoli vzeli od plina do olja ali vodika, je še vedno nafta najcenejša.
Odvisno je le kaj ti v pasošu not piše.
Pa saj meni je to jasno - zato se mi pa zdi too much, ko me takole odirajo. Cene za gorivo so čisto fantazijske - tako kot za zemljo in nepremičnine. Pa iz čisto enostavnega razloga - ker je tega končno mnogo in ker so se tisti, ki te stvari imajo, odločili, da bo to pač postalo dražje. Edino konkurenca lahko pomaga. In če so se naftarji združili v pakt, je treba konkurenco narediti drugje.
LP
Samo
P.S.: Seveda je vprašanje tudi, koliko so goriva pridelana iz rastlin v resnici čista - onesneževanju ob izgorevanju je potrebno prišteti še onesneževanje ob pridelavi surovin. Enako velja za električne avtomobile (ki so kao "zero emission").
LP
Samo
P.S.: Seveda je vprašanje tudi, koliko so goriva pridelana iz rastlin v resnici čista - onesneževanju ob izgorevanju je potrebno prišteti še onesneževanje ob pridelavi surovin. Enako velja za električne avtomobile (ki so kao "zero emission").
Lastovo ima v bistvu le eno cesto iz ene strani otoka na drugega, ki poteka po severni strani (z več odcepi, seveda ), dolga pa je ene 50 km. Po južni strani gre preko hriba še makadam, kjer se folk bolj s kakimi terenci vozi - ampak jaz nisem vedel da je tako "hudo", pa sem se kar z laguno tam peljal - izkušnje iz offroada prav pridejo .
Skratka: peš je daleč, po morju imaš tudi včasih velike valove. Trajekt do Splita je relativno drag, tako da so avti več ali manj kar na otoku. Tako da če je avto neregistriran, ne predstavlja večjih problemov.
LP
Samo
Skratka: peš je daleč, po morju imaš tudi včasih velike valove. Trajekt do Splita je relativno drag, tako da so avti več ali manj kar na otoku. Tako da če je avto neregistriran, ne predstavlja večjih problemov.
LP
Samo
Skrajno neekološko je, če bi npr. kupoval olje v plastičnih litrcah. Sedaj pa tudi mene že mika, da bi prešaltal na olje. Alternativa je plin. Za diesle že delajo predelave v UK, Lovato pa tako napravo še razvija.
Olje pa bo najbrž še ceneje, ko bo Aldi v SLO odprl svoje trgovine (in baje že delajo na tem).
Seveda je pri olju mikavno, da lahko tank za olje uporabljaš tudi za nafto, ko potuješ kje po svetu (razen če nisi uporabil kar kakega plastičnega v prtljažniku). Long Ranger bi prišel ene 2000 EUR, kaj doma zašvasanega pa mi tudi ni všeč.
Tako se še nisem uspel odločiti, ampak nekaj bo definitivno treba nabavit.
LP
Samo
Olje pa bo najbrž še ceneje, ko bo Aldi v SLO odprl svoje trgovine (in baje že delajo na tem).
Seveda je pri olju mikavno, da lahko tank za olje uporabljaš tudi za nafto, ko potuješ kje po svetu (razen če nisi uporabil kar kakega plastičnega v prtljažniku). Long Ranger bi prišel ene 2000 EUR, kaj doma zašvasanega pa mi tudi ni všeč.
Tako se še nisem uspel odločiti, ampak nekaj bo definitivno treba nabavit.
LP
Samo
Samo napisal/-a:Skrajno neekološko je, če bi npr. kupoval olje v plastičnih litrcah. Sedaj pa tudi mene že mika, da bi prešaltal na olje. Alternativa je plin. Za diesle že delajo predelave v UK, Lovato pa tako napravo še razvija.
Olje pa bo najbrž še ceneje, ko bo Aldi v SLO odprl svoje trgovine (in baje že delajo na tem).
Seveda je pri olju mikavno, da lahko tank za olje uporabljaš tudi za nafto, ko potuješ kje po svetu (razen če nisi uporabil kar kakega plastičnega v prtljažniku). Long Ranger bi prišel ene 2000 EUR, kaj doma zašvasanega pa mi tudi ni všeč.
Tako se še nisem uspel odločiti, ampak nekaj bo definitivno treba nabavit.
LP
Samo
Samo jst sm dal en link kjer te pride tank za toyoto od 600 australskih dolarjev naprej - delajo pa tudi take, ki imajo 170 in več litrov prostornine.
Za ferozo pride 99 litrski(39 litrov več kot serijski tank) v našem denarju 60.000 sit čakam pa še kok bo carina in davk, ker so ga poslali po pošti.
Pred EUR sem bil SIT!
Samo, ko si na potovanju v tujini, greš vedno najprej v trgovino preverit ceno olja, šele potem po nafto, če je ceneje.
Takole pa zgleda predelava enotanknega sistema v xantiji.
Predfilter in dodatna pumpa, Izmenjevalec/grelec iz Audija A8.
Jaz bom dodal še vsaj elektro grelec tik pred bošpumpo, če ne bom naredil 2tank sistema.
Če bo cena d2 še malo narastla, bom spomladi predelal. Do takrat pa še imam zalogo nafte doma.
Takole pa zgleda predelava enotanknega sistema v xantiji.
Predfilter in dodatna pumpa, Izmenjevalec/grelec iz Audija A8.
Jaz bom dodal še vsaj elektro grelec tik pred bošpumpo, če ne bom naredil 2tank sistema.
Če bo cena d2 še malo narastla, bom spomladi predelal. Do takrat pa še imam zalogo nafte doma.
Saj če bi jaz imel kako zalogo poceni goriva, se tudi ne bi preveč sekiral
Sicer pa: saj so tudi sistemi z enim tankom čisto OK. Mogoče vžge malo težje, ko je olje hladno, pa pozimi moraš dodajat notri D2, ampak sicer pa po mojem ni problemov.
2 Nebivedu: in zakaj ti rabiš večji tank? Še vedno bo šel avto na bencin, pa karkoli boš naredil. Misliš iti kam daleč po svetu? Nabavljati tank iz AU je tudi problem, ker ne veš, kako bo potem kaj pasalo, pa za mojo Toyoto tudi ni bil ravno 600 AUD.
Če bom predeloval na olje, bom najbrž za sistem z enim tankom, saj je sicer predrago. Še najbolj pa mi je všeč predelava na plin. Zaradi boljšega izgorevanja in vožnjo na do 80% avtoplina (na štandgasu teče samo na D2), se stroški za gorivo po navedbah Lovata prepolovijo. Tega pa se z jedilnim oljem še ne da doseči. Poleg tega ima ta varianta boljše izgorevanje in motor je čistejši - no sicer pa je pri jedilnem olju tudi čistejši - najslabša varianta je ravno D2.
LP
Samo
Sicer pa: saj so tudi sistemi z enim tankom čisto OK. Mogoče vžge malo težje, ko je olje hladno, pa pozimi moraš dodajat notri D2, ampak sicer pa po mojem ni problemov.
2 Nebivedu: in zakaj ti rabiš večji tank? Še vedno bo šel avto na bencin, pa karkoli boš naredil. Misliš iti kam daleč po svetu? Nabavljati tank iz AU je tudi problem, ker ne veš, kako bo potem kaj pasalo, pa za mojo Toyoto tudi ni bil ravno 600 AUD.
Če bom predeloval na olje, bom najbrž za sistem z enim tankom, saj je sicer predrago. Še najbolj pa mi je všeč predelava na plin. Zaradi boljšega izgorevanja in vožnjo na do 80% avtoplina (na štandgasu teče samo na D2), se stroški za gorivo po navedbah Lovata prepolovijo. Tega pa se z jedilnim oljem še ne da doseči. Poleg tega ima ta varianta boljše izgorevanje in motor je čistejši - no sicer pa je pri jedilnem olju tudi čistejši - najslabša varianta je ravno D2.
LP
Samo
Pri sosedu je znižanje goriva napovedano šele za jutri, danes so še stare cene.
Samo: zaloge mi tudi kar pridno zmanjkuje, naslednje naročilo pa bo precej dražje, ker je cena vezana na uradno ceno.
Tako da če bo spomladi se dalo dobit olje po 150-170, bom verjetno vozil na olje.
Se pa bojim, da se bo polovico stroškov dizla z oljem kmalu dalo doseči.
S tako predelavo kot je na linku za xantio opisana+elektrogrelec, bom sigurno prišel skozi za 50 jurjev. (seveda bom kaj tud sam naredil)
Samo: zaloge mi tudi kar pridno zmanjkuje, naslednje naročilo pa bo precej dražje, ker je cena vezana na uradno ceno.
Tako da če bo spomladi se dalo dobit olje po 150-170, bom verjetno vozil na olje.
Se pa bojim, da se bo polovico stroškov dizla z oljem kmalu dalo doseči.
S tako predelavo kot je na linku za xantio opisana+elektrogrelec, bom sigurno prišel skozi za 50 jurjev. (seveda bom kaj tud sam naredil)
Samo napisal/-a:
2Nebivedu: in zakaj ti rabiš večji tank? Še vedno bo šel avto na bencin, pa karkoli boš naredil. Misliš iti kam daleč po svetu? Nabavljati tank iz AU je tudi problem, ker ne veš, kako bo potem kaj pasalo, pa za mojo Toyoto tudi ni bil ravno 600 AUD.
LP
Samo
Jst zdej tankam enkrat na teden po 45 litrov in se vozim cel teden s tem bencinom - nardim okol 550 do 600 kilometrov, bolj všeč mi je pa ideja da lahko tankam 100 litrov pa se vozim 2 tedna skupaj, sploh ob naših podražitvah.
Poleg tega pa imam v načrtu za naslednje leto si s to mojo škatlco ogledat Tunizijo, pa še malo dlje in ker ima ta avto plastično streho je nanj malo težje postavit prtljažnik in imet stvari na prtljažniku, tko da je treba vse spravit v prtljažnik - v ta namen v avtu tudi ni več zadnjih sedežev, da je več placa, pa da ima mali haski lahko zadaj velik placa.
Pred EUR sem bil SIT!
Feroza pije kot pije. Vem da noben ne verjame, samo če nikoli ne voziš nad 100km/h pije ta avto samo od 7,5 do 9 litra bencina na 100 km prevoženih. Če moraš bit pa frajer pa gont ta avto pol je pa žejen in pije od 14 do 15 - sem sam sprobal na svojem. Tko da s 100 litri nardim od 650(15 litrov) pa do 1350km(7,5litra) - odvisno od teže noge. večinoma pa imam porabo okol 8,7 litra, tko da bi s 100 litrskim tankom naredu okol 1150 kilometrov, kar pa je že čist dovolj tut za razmere v puščavi.
Pred EUR sem bil SIT!
Nebivedu pravi
Eni makarončki so v svojem potopisu napisali, da Feroza v ekstremnih razmerah ne pije veliko ampak GOLTA, toliko, da so morali še pred ciljem iti nazaj na črpalko
http://www.siciliain4x4.it/SudSafari4x4 ... isia_2004/
L P Miran
100 litrskim tankom naredu okol 1150 kilometrov, kar pa je že čist dovolj tut za razmere v puščavi
Eni makarončki so v svojem potopisu napisali, da Feroza v ekstremnih razmerah ne pije veliko ampak GOLTA, toliko, da so morali še pred ciljem iti nazaj na črpalko
http://www.siciliain4x4.it/SudSafari4x4 ... isia_2004/
L P Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
miran napisal/-a:Nebivedu pravi100 litrskim tankom naredu okol 1150 kilometrov, kar pa je že čist dovolj tut za razmere v puščavi
Eni makarončki so v svojem potopisu napisali, da Feroza v ekstremnih razmerah ne pije veliko ampak GOLTA, toliko, da so morali še pred ciljem iti nazaj na črpalko
http://www.siciliain4x4.it/SudSafari4x4 ... isia_2004/
L P Miran
Miran to je čist odvisno od noge voznika. Jst mam malo porabo tut na terenu, ker avta ne silim v obrate, ampak vozim raje v prestavi višje pa vklopim reduktor. Nekako se bolje obnese in še povsod leze. Priznam da mi pa mal zmanjka druga prestava je še premočna, tretja pa premalo - tukaj se pozna - manjka ena vmesna prestava.
Pred EUR sem bil SIT!
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 94 gostov