Diesel motor na jedilno olje - vojna proti naftni industriji
Pa si se že ukvarjal s predelavo gorilca na jedilno olje? Minimalno je potrebno dvigniti temperaturo predgretja (zamenjati termostat). Če gorilec nima predgretja, najbrž sploh ne gre, ker se olje ne bo vžgalo.
Za podaljšanje življenske dobe pumpe, pa je dobro še segrevati olje, preden pride v pumpo (kar s toplo vodo).
Jaz sem zainteresiran, ampak sem vseakor zainteresiran šele po uspešni predelavi. Nekaj velikega ravno ne boš prišparal. Ekološkost pa je tudi pod vprašajem, če tankaš iz plastenk....
LP
Samo
Za podaljšanje življenske dobe pumpe, pa je dobro še segrevati olje, preden pride v pumpo (kar s toplo vodo).
Jaz sem zainteresiran, ampak sem vseakor zainteresiran šele po uspešni predelavi. Nekaj velikega ravno ne boš prišparal. Ekološkost pa je tudi pod vprašajem, če tankaš iz plastenk....
LP
Samo
Po bratovih poskusih z navadnim gorilcem ki ima predgretje, samo olje ni variante. pol olja(odpadnega starega) -pol kurilca je še šlo. Dišalo pa je.
Pred meseci sem govoril z mojstrom iz okolice Šentjurja, ki dela gorilce za odpadno jedilno in motorno olje. Ima neke posebne šobe večjega premera.
Mato: Kakšno olje je? Iz katere rastline?
Nekaj sem bral, da je problem pri olju v tem, da ti v vročih šobah ostane olje, kar baje ni fajn, ker se rada tvori gumjasta snov. Zato je tudi boljša varianta z dvema tankoma.
Morda to pojasni, zakaj se je pri meni na moči poznalo šele po kakih 500 km prevoženih na olje+malo nafte.
Tudi po prehodu nazaj na nafto, sem imel občutek kot da motor še nekaj časa(100-200km) ni imel normalne moči.
Odkar imam dva tanka in ugašam na nafto, tega ne opazim več.
Iz sojinega olja raje nastane ta gumjasta snov, kot iz recimo oljneogrščice.
P.S. pri računju glede ekonomskega vidika je treba upoštevat tudi kalorično vrednost olja, za nafto je okoli 42-43 MJ/kg, za olje pa okoli 36-37 MJ/kg
Pred meseci sem govoril z mojstrom iz okolice Šentjurja, ki dela gorilce za odpadno jedilno in motorno olje. Ima neke posebne šobe večjega premera.
Mato: Kakšno olje je? Iz katere rastline?
Nekaj sem bral, da je problem pri olju v tem, da ti v vročih šobah ostane olje, kar baje ni fajn, ker se rada tvori gumjasta snov. Zato je tudi boljša varianta z dvema tankoma.
Morda to pojasni, zakaj se je pri meni na moči poznalo šele po kakih 500 km prevoženih na olje+malo nafte.
Tudi po prehodu nazaj na nafto, sem imel občutek kot da motor še nekaj časa(100-200km) ni imel normalne moči.
Odkar imam dva tanka in ugašam na nafto, tega ne opazim več.
Iz sojinega olja raje nastane ta gumjasta snov, kot iz recimo oljneogrščice.
P.S. pri računju glede ekonomskega vidika je treba upoštevat tudi kalorično vrednost olja, za nafto je okoli 42-43 MJ/kg, za olje pa okoli 36-37 MJ/kg
Olje je sončnično. Prav danes sem izvedel, da pa bi lahko dobil odpadno jedilno olje po cca. 80 Sit/l. Ali ima kdo izkušnje kako je s tem? Baje, da če so zraven živalske maščobe, da ni preveč dobro za motor.
Gregor: V kateri avto pa točiš olje? A si predelavo na dva tanka sam delal?
Me zanima, ker se jaz sedaj vozim z mešanico 2 dela svežega jedilnega olja iz Eurospina in en del nafte. Pri 5 stopinjah celzija mi je še normalno vžgal, mogoče pa tudi sam opazim, da malo slabše vleče. Ali se da dobiti naslov od tega tipa, ki dela gorilce za centralno ogrevanje na olje.
Hvala,
Mato
Gregor: V kateri avto pa točiš olje? A si predelavo na dva tanka sam delal?
Me zanima, ker se jaz sedaj vozim z mešanico 2 dela svežega jedilnega olja iz Eurospina in en del nafte. Pri 5 stopinjah celzija mi je še normalno vžgal, mogoče pa tudi sam opazim, da malo slabše vleče. Ali se da dobiti naslov od tega tipa, ki dela gorilce za centralno ogrevanje na olje.
Hvala,
Mato
Po štirih letih sem spet zagnal frontpage. Za tako stran kot je sedaj, bi sicer notepad čist zadoščal.
Od sebe sem spravil vsaj shemo za gorivo. Za bonus sem še malo teksta nametal zraven.
http://users.volja.net/ladaniva/olje/
V prihodnosti se bom poskusil potrudit, da bom malo dokumentiral in podrobneje opisal.
Mato:
V kratkem bom dal na zgoraj omenjeno stran še plan predelave za Xantio. Mislim da bi bila za passata tudi primerna. Imam eno idejo, kako rešit problem, da pri skoraj praznem tanku ne potegne zraka v bošpumpo.
Odpadno po 80sit je po mojem predrago. Razen če je samo tekočo olje in prefiltrirano na par mikronov. Drugače je preveč dela.
Običajno ti na podnu ostane nekaj (lahko tudi veliko!) delno gostih maščob, z njimi si brez ogrevanega tanka nimaš kaj pomagat.
Glede gorilca, zdajle ni primeren čas za iskanje vizitke
prijavi se na forum, da ti lahko pošljem privatno sporočilo, ko najdem.
Mato najprej poglej tole:
http://users.volja.net/ladaniva/olje/
Potrudil sem se kolikortoliko razumljivo napisat, če kaj ni jasno, pa tukaj vprašaj.
Jaz vžigam na nafto, imam dva tanka.
A vžigaš z gasom?
Olje pustim kak mesec, da se usede. Potem ga poberem z vrha in precedim s finim cedilnikom(takim ki ga imajo avtoličarji za barvo cedit), da odstranim še drobtine ki plavajo na vrhu.
Ampak gre hudo počasi čez cedilnik, zato bom nekaj novega moral izumit.
http://users.volja.net/ladaniva/olje/
Potrudil sem se kolikortoliko razumljivo napisat, če kaj ni jasno, pa tukaj vprašaj.
Jaz vžigam na nafto, imam dva tanka.
A vžigaš z gasom?
Olje pustim kak mesec, da se usede. Potem ga poberem z vrha in precedim s finim cedilnikom(takim ki ga imajo avtoličarji za barvo cedit), da odstranim še drobtine ki plavajo na vrhu.
Ampak gre hudo počasi čez cedilnik, zato bom nekaj novega moral izumit.
Redno prebiram dosežke in rezultate vaših poizkusov. Sam se nisem še čist prepričal, da bi se tega lotil. Če zaradi tega crkne npr. bosch pumpa, se bo treba precej vozit, da se bo strošek povrnil.
Mogoče je to neumno vprašanje. Kaj pa mazut, obstajala naj bi tut neka lahka varianta mazuta. Če se ga precedi al pa kej podobnega. Če že ne za avto, pa bi bil mogoče primeren za ogrevanje hiše doma. Cena naj bi bila okoli 100 sit / kg. To je še ceneje kot kurilno olje.
Če se kdo spozna na to bi prosil za komentar
Mogoče je to neumno vprašanje. Kaj pa mazut, obstajala naj bi tut neka lahka varianta mazuta. Če se ga precedi al pa kej podobnega. Če že ne za avto, pa bi bil mogoče primeren za ogrevanje hiše doma. Cena naj bi bila okoli 100 sit / kg. To je še ceneje kot kurilno olje.
Če se kdo spozna na to bi prosil za komentar
imam rezervni motor za v nivo + še dva za dele.
Obnova bošpumpe za xantio 1.9td pride baje(vir znanec mehanik na pežo servisu) ca 40 jurjev, šobe pa okoli 30 jurjev.
Nimam kaj dosti zgubit.
Sigurno pa manj kot tisti, ki v hdije in ostane novejše mašine tankajo rdečega.
Za mazut sem nazadnje slišal pred mnogimi leti ko sem bil še otrok. Me pa zanima, mercedes bi sigurno laufal na to.
Obnova bošpumpe za xantio 1.9td pride baje(vir znanec mehanik na pežo servisu) ca 40 jurjev, šobe pa okoli 30 jurjev.
Nimam kaj dosti zgubit.
Sigurno pa manj kot tisti, ki v hdije in ostane novejše mašine tankajo rdečega.
Za mazut sem nazadnje slišal pred mnogimi leti ko sem bil še otrok. Me pa zanima, mercedes bi sigurno laufal na to.
Kaj pa mazut, obstajala naj bi tut neka lahka varianta mazuta.
Ma kaj se niste v šoli nič naučili: surovo nafto v rafineriji "razbijejo" na frakcije, ki se ločijo predvsem po gostoti: spodaj pri ta gostih je asfalt, potem enkrat mazut, pa naša nafta (dizel), pa bencin pa ne vem do kam vse to še gre.
Če hočeš to goščo (mazut je prekleto gost, lastnosti si poglej v enciklopediji) kuriti, jo moraš prej segreti, bolj je gosta zadeva, bolj jo moraš segreti. Bencina (lahko bi mu malo butasto rekel kar dokaj lahka varianta mazuta) pa ni priporočljivo segrevati drugače kot z odprtim plamenom. Edina težava pri takem gretju bencina je ta, da ga potem ne moreš več za pogon avta uporabiti. Pa saj se ti v bistvu to takrat že kar močno fučka, saj si verjetno že na direktnem letu za nebesa
L pedagoški P Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 47 gostov