Diesel motor na jedilno olje - vojna proti naftni industriji
Objavljeno: Pe Jul 01, 2005 6:27 pm
Živjo.
Čeprav se nekateri v naši državi že vozijo na jedilno olje (več ali manj na odpadno), jih imajo več ali manj za prismuknjene. Nekateri si doma celo proizvajajo biodiesel, a to je v resnici še slabše za avto, kot vožnja na jedilno olje. In kaj je najlepše? Uporaba rastlinskega olja v avtu ni kazniva, ker so goriva iz obnovljivih virov oproščena trošarine - torej če plačaš DDV, je država že zadovoljna.
Uporaba jedilnega olja je v avtu z dieselskim motorjem lahko tudi povsem neškodljiva - in to je preizkusil že g. Diesel, ko je razvil svoj motor. In zakaj tega ni nihče počel že prej? Ker je bilo plinsko olje cenejše od jedilnega olja. Danes ni več tako (in v bodoče ne kaže, da bo kaj dosti bolje). Največ izkušenj na tem področju imajo prav gotovo Nemci, kjer cena dieselskega goriva presega 1.4 EUR (tudi to je že star podatek), liter rastlinskega olja pa znaša cca 0.6 EUR (iz ogrščice ali soje - ta so najcenejša, vozijo pa tudi na sončnično olje,... - skratka na enaka olja, kakršna uporabljamo vsak dan v gospodinjstvu). Velikio starejših avtomobilov (razen pri ekstremno nizkih temperaturah) lahko vozi brez škode na 100% rastlinsko olje, precej novejših na npr. 50% mešanico, najnovejši (common rail) pa brez predelav ne. Najboljši način, ki je zelo razširjen, je z uporabo dveh tankov (enega za plinsko olje, drugega za jedilno olje) in predgretjem jedilnega olja. Tako hladen avto vedno lahko vžgemo na plinsko olje in preklopimio na jedilno, ko lahko zagotovimo dovolj visoko temperaturo le-tega s predgretjem.
In da ne boste misli, da je tole pisanje iz trte zvito:
- forum, kjer debatirajo o vsem kar se tiče vožnje na rastlinsko olje:
http://www.fmpo.de/
- podatki lastnikov avtomobilov, ki vozijo na rastlinsko olje (o predelavah, popravilih, izkušnjah, porabi,...):
http://rapsdb.rapsinfo.de/
- Ostalo (deli za predelavo, navodila,...):
http://www.biocar.de/
http://www.rerorust.de/
http://www.salatoel-kombi.tk/
http://www.monopoel.de/
In zakaj sem vse tole napisal? Jezi me, ker v Sloveniji še ni mogoče nabaviti rastlinskega olja po takih cenah, kot v Nemčiji. Tam ti ga pripeljejo na dom enako kot kurilno olje. In ker več glav več ve: kje bi bilo mogoče nabaviti poceni olje? Pa če bi se nas dovolj skupaj nabralo, ki bi predelali svoje avte, bi se ga splačalo tudi s cisterno iz Madžarske vozit.
LP
Samo
Čeprav se nekateri v naši državi že vozijo na jedilno olje (več ali manj na odpadno), jih imajo več ali manj za prismuknjene. Nekateri si doma celo proizvajajo biodiesel, a to je v resnici še slabše za avto, kot vožnja na jedilno olje. In kaj je najlepše? Uporaba rastlinskega olja v avtu ni kazniva, ker so goriva iz obnovljivih virov oproščena trošarine - torej če plačaš DDV, je država že zadovoljna.
Uporaba jedilnega olja je v avtu z dieselskim motorjem lahko tudi povsem neškodljiva - in to je preizkusil že g. Diesel, ko je razvil svoj motor. In zakaj tega ni nihče počel že prej? Ker je bilo plinsko olje cenejše od jedilnega olja. Danes ni več tako (in v bodoče ne kaže, da bo kaj dosti bolje). Največ izkušenj na tem področju imajo prav gotovo Nemci, kjer cena dieselskega goriva presega 1.4 EUR (tudi to je že star podatek), liter rastlinskega olja pa znaša cca 0.6 EUR (iz ogrščice ali soje - ta so najcenejša, vozijo pa tudi na sončnično olje,... - skratka na enaka olja, kakršna uporabljamo vsak dan v gospodinjstvu). Velikio starejših avtomobilov (razen pri ekstremno nizkih temperaturah) lahko vozi brez škode na 100% rastlinsko olje, precej novejših na npr. 50% mešanico, najnovejši (common rail) pa brez predelav ne. Najboljši način, ki je zelo razširjen, je z uporabo dveh tankov (enega za plinsko olje, drugega za jedilno olje) in predgretjem jedilnega olja. Tako hladen avto vedno lahko vžgemo na plinsko olje in preklopimio na jedilno, ko lahko zagotovimo dovolj visoko temperaturo le-tega s predgretjem.
In da ne boste misli, da je tole pisanje iz trte zvito:
- forum, kjer debatirajo o vsem kar se tiče vožnje na rastlinsko olje:
http://www.fmpo.de/
- podatki lastnikov avtomobilov, ki vozijo na rastlinsko olje (o predelavah, popravilih, izkušnjah, porabi,...):
http://rapsdb.rapsinfo.de/
- Ostalo (deli za predelavo, navodila,...):
http://www.biocar.de/
http://www.rerorust.de/
http://www.salatoel-kombi.tk/
http://www.monopoel.de/
In zakaj sem vse tole napisal? Jezi me, ker v Sloveniji še ni mogoče nabaviti rastlinskega olja po takih cenah, kot v Nemčiji. Tam ti ga pripeljejo na dom enako kot kurilno olje. In ker več glav več ve: kje bi bilo mogoče nabaviti poceni olje? Pa če bi se nas dovolj skupaj nabralo, ki bi predelali svoje avte, bi se ga splačalo tudi s cisterno iz Madžarske vozit.
LP
Samo