Električni avti in cviček

Teme, ki niso v povezavi z offroadom
Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4256
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

Električni avti in cviček

OdgovorNapisal/-a miran » Ne Dec 20, 2020 9:36 am

Lastnike dizel avtov nas je vedno mamilo, da bi natočili v rezervoar kaj takega, kar ni bilo obremenjeno z raznimi na ceste vezanimi taksami. Pa nas je Država preganjala, včasih tudi ujela in ustrezno kaznovala. Kurilno olje so tudi zato obarvali z zelo težko odstranljivo rdečo barvo. Še danes finančni kavboji jemljejo vzorce goriva iz rezervoarjev tovornjakov, mogoče tudi kombijev. Vse z izgovorom, da je treba pač plačevati za uporabo cest.

Električne avte (priključne hibride in prave električne) pa nam ponujajo, kaj ponujajo, država to še subvencionira, z možnostjo polnjenja na domačo 220V vtičnico. Štrom brez cestnih taks in podobnega. Hm...????
Logika??
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4224
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

Re: Električni avti in cviček

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Ne Dec 20, 2020 11:38 am

Logika je. Čimveč na svinjske elektro avte, da nam bodo potem podražili vso elektriko. Bo še več padlo v mavho.

Svinjske elektro avte pa pravim zato, ker večino elektrike dobimo s premoga, kar pomeni, da dimijo bolj kot ...
Pred EUR sem bil SIT!

jjernej
Prispevkov: 48
Pridružen: Ne Okt 28, 2007 12:40 pm

Re: Električni avti in cviček

OdgovorNapisal/-a jjernej » So Jan 02, 2021 1:16 pm

Zmeraj manj je subvencij in zastonj polnjenja. Pa tudi ce ne vprasas, ti nihce ne bo povedal, da se na 220 vticnici, dve fazi polni renault jajc zoe skoraj 24ur. Poznam cloveka, ki se je zajebal s tem. :D

jjernej
Prispevkov: 48
Pridružen: Ne Okt 28, 2007 12:40 pm

Re: Električni avti in cviček

OdgovorNapisal/-a jjernej » So Jan 02, 2021 1:17 pm

Drgac pa tko kot nebivedu prav. Scasoma nam bodo prepovedali dizle, kasneje bencinarje. Fasisticna evropa, nic drugega.

Uporabniški avatar
Dardaj
Prispevkov: 497
Pridružen: Pe Jan 17, 2014 6:03 pm
Kraj: Visoko
Kontakt:

Re: Električni avti in cviček

OdgovorNapisal/-a Dardaj » To Jan 26, 2021 10:35 pm

Nije tako loše kao što izgleda;
Električni polnilec polni 2kw na uro, potem pa računaj, koliko časa se polni Zoe.
Naši prijatelji ga imajo, zvečer ga priklopi, zjutraj je poln, pozimi naredi 90 km, poleti 140 km cca. Avto ni več mlad.

Tudi jaz sem zamenjal vsakodnevnega dizla za elektriko.

Doma ima polnilnico na 3 fazni tok, polni ob normalni obremenitvi električnega sistema v hiši od 5 do 11 kwh, kar pomeni, da ko ga zvečer prheftam na štrom, imam čez noč polnega.
Cena polnilnice je skupaj z 6,5 m polnilnega kabla in montažo na predpripravljeno elektriko (še cca. 300 evrov) bila malo pod 1200 evrov. Polnilnica se "zna umikati" drugim porabnikom v hiši, tako da ne pride do preobremenitve varovalk. Vse se seveda da upravljati preko appa.

Cena je cca. 4,2 ojra za 300 km, če polnim doma. Vse avtocestne polnilnice so drage kot žafran (na Kelagu 15 evrov za 100 km, polni z 50 kw/h) ma se peljem raje z Dodge Ramom ali s čim podobnim, če bi moral tako tankati redno).

Registracija je bila 40 evrov. Nimaš cestnih taks, subvencije so pa zmanjšali na 4500 Evrov namesto 6000 evrov.

Vožnja zakon, avto ima 205 KM, leti čez Wurzenpass 130 km/h plus v 18% klanec, vleče zvezno, zadnji pogon, powerslide čez ovinke, domet pozimi 250 km, poleti 100 km več. Fajn je, ker te čaka avto zjutraj segret in z odtaljenimi šipami (greje na elektriko,ne rabiš smrdečega Webastota).

Interface obupen, prav tako nimaš niti možnosti namontirati stojala za telefon :( In pa imaš SOS knof, to je to!

Lokalno ne delam svinjarije, globalno ...... ne bi niti pomislil. Sam sem mnenja, da naš 27 let star T4 pod črto naredi manj globalne svinjarije kot katerikoli elektroavto. Ampak to je bolj "po Gefühlu".

Je pa menda avto skoraj veganski, karkoli že to pomeni. me vsaj ne bodo obmetavali z zeljem in solato privrženci te stroke.
In priznam, postal sem občutljiv, mi postajajo izpuhi smrdeči.

In naj vas potolažim, novi avto je že en teden na bolniški, ker se ni hotel odpeljati iz domačega dvorišča. So se samo lučke prižgale. Samo tu ne moreš zamenjati nečesa, je še slabše, ker edina stvar, ki jih jebe, je software, to je pa nagradna pitalica.
Imam nadomestnega na bencin :)

Ko bo enkrat delal in dokler bo elektrika poceni ..... JUHU!

P.S. LC jko imam še zmeraj, služi kot nadomestni avto,kadar se pokvari kakšen ljudski :) Pa seveda za vse avanture, dopuste, ali pa kadar hočem srečati Hoky Poky -ja. Moja otroka ga obožujeta :) Kje ga pa najdeš, pa ne povem :D

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4256
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

Re: Električni avti in cviček

OdgovorNapisal/-a miran » Sr Jan 27, 2021 12:26 pm

Ej, malo si offtopic. Čeprav sem velik mojster za offtopice, te teme nisem začel zaradi reklame za štromarje (tudi jaz bi ga imel, če bi se še kam v službo vozil), ampak ker se mi zdi svinjsko, da štromarji lahko uporabljajo ceste z gorivom na gospodinjsko tarifo, avti z motorji na notranje izgorevanje pa gospodinjskega (kurilnega, jedilnega) olja ali plina pa ne smejo uporabljati.
Ah ni kaj, tako je ...
Miran

PS: Dardaj, s temle se pa v celoti strinjam: "...Lokalno ne delam svinjarije, globalno ...... ne bi niti pomislil. Sam sem mnenja, da naš 27 let star T4 pod črto naredi manj globalne svinjarije kot katerikoli elektroavto..."
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Hribovc
Prispevkov: 387
Pridružen: Po Nov 30, 2015 12:46 pm

Re: Električni avti in cviček

OdgovorNapisal/-a Hribovc » Ne Jan 31, 2021 5:10 pm

No, kar se električnih vozil tiče... Torej, z lopato se ne pospravlja seno in z vilami se ne kida sneg. Se pravi, vsakemu svoje. Za vožnjo po mestu od semaforja do semaforja in z veliko čakanja na semaforjih ter z veliko kratkih razdalj je štromar nekaj boljšega. Bi pa morala država motivirati ljudi, da jih kupujejo, ne pa, da so prepovedali prodajo vozil na fosilna goriva (Zakon stopi v veljavo leta 2026). Pri "motiviranju ljudi" pa ne mislim na podražitve naftnih derivatov do onemoglosti, da se ne razumemo narobe.

Kar se pa cene tiče, pa... Saj veste, zgodovina se ponavlja. V davnih časih so ljudje kurili na premog in kurilno olje. Nato se je pojavil zemeljski plin. Ki je bil tako smešno poceni, da so se nekateri pri prenovi kotlarne odločili za ta energent. Nekateri pa so celo še dobre peči na kurilno olje "ven metali" in montirali peči, ki so jih priklopili na zemeljski plin. Ko je enkrat zemeljski plin imel določen odstotek odjemnih mest, je pa cena začela naraščati, celo do te mere, da je bil zemeljski plin nekaj časa dražji od kurilnega olja. Nato so se pojavili peleti. Prešano žganje. In kot lesni odpad je bil smešno poceni. Zdaj pa je vsako leto višja cena. Ko sem se zadnjič srečal s peleti (lani avgusta sem nekomu v vasi peljal 1500 kg pelet), je bila 15 kg vreča A1 že po 4,16€... Tako bo tudi z elektriko. Najnovejših podatkov nimam, zato bom uporabil stare. Torej, v Sloveniji je bilo leta 2018 registriranih 1.165.371 osebnih vozil.
Zdaj pa vzemimo en hipotetični primer. Recimo, da bo polovica teh vozil v ne tako zelo oddaljeni prihodnjosti električnih. Torej lahko računamo na 580.000 električnih vozil. Recimo, da bodo lastniki ta vozila polnili med 22:00 in 6:00, torej v nočnem času, ko jih ne potrebujejo in so vozila itak parkirana. In recimo, da bo za vsako vozilo potrebno 10 kWh električne energije. Električni avti imajo porabo nekje med 17 in 27 kWh na 100 km. Ampak recimo, da se na dan v povprečju prevozi samo 50 km... Zdaj pa začnimo množiti. Da napolnimo 580.000 električnih vozil z 10 kWh električne energije, potrebujemo 5.800.000 kWh električne energije. Rekli smo, da bomo to polnjenje opravili v 8 nočnih urah. Torej potrebujemo vir elektrike z močjo 725.000 kW oz. 725 MW. To pomeni, da jedrska elektrarna Krško ne bo dovolj, kompletna termoelektrarna Šoštanj z vsemi bloki, ki jih ima, bi pa to že lahko zagotovila. Rezultat? Glede na to, da v Sloveniji elektrike že zdaj primanjkuje, ne bo druge, kot postaviti nove elektrarne. Kar se tiče hidroelektrarn, smo zmerno do pretežno že vse izkoristili. Lahko se postavi še nekaj majhnih hidroelektrarn, pravzaprav bolj mikro hidroelektrarne, kaj spodobno velikega glede na napovedano povpraševanje pa ni več kje postaviti. V Sloveniji imamo to smolo, da so naši ptiči tako butasti, da se zaletavajo v vetnice vetrnih elektrarn (za razliko od Nizozemskih, Nemških, Španskih in Avstrijskih ptičev, ki najdejo pot okoli vetrnic. Še več, v stebrih vetrnic si delajo gnezda, med tem, ko naše ptiče hrup vetrnic moti). Zato tudi tega vira ne moremo uporabiti. Da bi toliko elektrike pridobili iz sončnih elektrarn, bi morali posekati okoli 200.000 ha gozda, da bi dobili dovolj prostora, kar spet ni spejemljivo. Torej, da se ne bo kadilo iz izpušne cevi vsakega vozila, bo potrebno postaviti še en tak kompleks blokov termoelektrarne, kot je eden že v Šoštanju. Kaj mislite, da nas bodo častili s tem? O, ne, to bomo vse pošteno plačali. Ne le lastniki električnih vozil, tudi tisti, ki ne bomo imeli električnih vozil. In ko bo enkrat določen delež električnih vozil, se bo spremenila zakonodaja tako, da bo država spet dobila svoje. Tako kot sem na začetku pisal o zemeljskem plinu in peletih... Pa tu se zadeva še ne konča. Ne vem, kako je drugod, toda mi doma imamo "pancerko" 16A. To je glavna varovalka. In linija je enofazna. To je tako, če živiš na vrhu planote... Torej, 16A na eno fazo je najosnovnejši polnilec. Če hočem trofazno elektriko, mora Elektro dodat liniji še vsaj dve žici... Pa tudi, če bi zgolj močnejšo varovalko in ostanemo na enofaznem priključku, ne bo šlo skozi, ker bo potem za ostale zmanjkovalo. Če pa se na planoti zamenja polovica vozil in bodo vsi hoteli polniti doma, ne bo druge kot dodaten daljnovod. Seveda pa močnejša varovalka pomeni tudi višjo omrežnino, tako da je ceni elektrike na kilometer potrebno dodati še to. In potem pridemo do ugotovitve, da električni avto sploh ni poceni. Mimogrede: ADAC je ugotavljal, da je cena električnega vozila od 103 do 316 € na 1 km - vključuje pa nabavno ceno novega vozila, predvideno vzdrževanje in porabljeno elektriko v predvideni življenjski dobi vozila... Škoda, da ni tega ugotavljal tudi za vozila na fosilna goriva, bi bila zanimiva primerjava. V glavnem, ja, kot sem že na začetku zapisal: z vilami se ne kida sneg in z lopato se ne pospravlja seno. Za po centru mest in bližnji okolici je električni avto nekaj boljšega. Za vse ostalo pa je tu dizel... Pri vsem skupaj je pa najhujše to, da večina od 705 evropskih poslancev razmišlja z glavo Švedske 18-letnice namesto, da bi razmišljali s svojo glavo in skrbeli za dobrobit tistih, ki so jih izvolili in ki jim od svojih davkov dajejo plačo.

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4256
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

Re: Električni avti in cviček

OdgovorNapisal/-a miran » Ne Jan 31, 2021 7:47 pm

:nazdravljamo:
Uj, si se pa razpisal. Ne sicer o razliki plačila prispevkov med priljubljenimi in nepriljubljenimi vrstami goriv, a se v glavnem strinjam s teboj.
Pa dajmo na splošno o električnih avtih. Bo mogoče bolj zanimivo.
Ti štromarji so v bistvu en nateg naivnega folka, ki mu vsi nasedajo, s politiki na čelu. Ljudje ne sprevidijo, da avtomobilska industrija še vedno dela enake avtomobile, le malo so spremenili pogonske sklope. In nič drugega! Poglejte: razen nekaterih res redkih izjem so ti elektro avtomobili grozotni požiralci energije. Kako ima lahko avto z eko oznako krepko čez 100 kW motor? Ej!! Ne nameravam sedaj kot predstavnik odmirajoče generacije starčkov opevati starih časov, a moj študentski Spaček je imel (nov) 14 kW, moj je bil zgonjen in jih je imel še manj. Pa sem vseeno z njim prefural en kup zabavnih kilometrov. Doma in po svetu. Danes pa že obljubljajo Dakar z električnimi avti ... ojojoj!
Torej dajmo o + in - električne mobilnosti - vsaka boljša alternativa bo dobrodošla.
Miran
:stari_pridiga:
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4224
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

Re: Električni avti in cviček

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Ne Jan 31, 2021 8:34 pm

Minusi:
- draga in umazana izdelava baterij
- še bolj draga razgradnja baterij

plusi:
- baterije se bodo pocenile
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
gregor
Moderator
Prispevkov: 3055
Pridružen: Sr Maj 21, 2003 8:33 am
Kraj: Žalec
Kontakt:

Re: Električni avti in cviček

OdgovorNapisal/-a gregor » Ne Jan 31, 2021 11:17 pm

Meni je velik plus to, da ga lahko mrzlega goniš.
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
Niva 1.9D(PSA) l. 99, Niva 2131 l.2018, 2x Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola

Uporabniški avatar
jereb
Prispevkov: 622
Pridružen: Pe Okt 10, 2003 11:11 pm
Kraj: Logatec

Re: Električni avti in cviček

OdgovorNapisal/-a jereb » Po Feb 01, 2021 10:43 am

gregor napisal/-a:Meni je velik plus to, da ga lahko mrzlega goniš.

Kaj ti pomaga, ker te bo zeblo, ker ne boš smel vklopiti gretja, ker bo prehitro prazen :twisted:

Hribovec
Drugače glede dobave električne energije, niste problem samo v hribih, nekdo od vzdrževalcev mi je rekel, da že za tekočo oskrbo blokov je večina mest na meji vzdržljivega.
Kar se cena naftnega plina tiče, je zanimivo, da te ceneje košta tankanje avtomobila po litru 0.7 eur ,kot ogrevanje 0.97eur.
LP by Jereb

Japonc
Prispevkov: 32
Pridružen: So Nov 04, 2017 1:16 am

Re: Električni avti in cviček

OdgovorNapisal/-a Japonc » Po Feb 01, 2021 5:29 pm

Ma kje so dobili cifro 100 - 300€ / km? :O

Jaz sem dobil cca. 0,3€ / km. Če recimo kupim avto za 30.000€, z njim na leto naredim 15.000km, življenska doba 25 let, v tem času naredim 5x glavni servis (recimo 1000€ / servis - vsakih 5 let), prav tako 25x redni servis (recimo 100€ / servis - vsako leto), v življenski dobi cca. 10.000 stroškov (potrošni material in gume), poraba 8l/100, cena goriva 1,1€/l. Vse računano "od oka". Pa če damo še zavarovanje zraven po 1000€ / leto, pridemo recimo na (dajmo zaokrožit) 0,5€ / km v njegovi življenski dobi :)

Se pa strinjam ja, tudi moj XJ overall verjetno manj onesnaži okolje kot en elektro avto :)

Ampak nobenega ne zanima ozadje (pridobivanje elektrike, izdelava baterij), samo da je lep elektro avto, ki ne prdne nič ;) Elektriko se že da dobit (veter, jedrska energija, ...), tako da minimalno onesnažuje, ampak baterije bodo pa vedno ...

Japonc
Prispevkov: 32
Pridružen: So Nov 04, 2017 1:16 am

Re: Električni avti in cviček

OdgovorNapisal/-a Japonc » Po Feb 01, 2021 5:32 pm

Sploh pa se kregajo o nekem onesnaženju avtomobilov, medtem ko se vsako leto razlije v morje (nesreče tankerjev, itd.) na miljone litrov nafte, da o porabi ladij ne govorimo ;)

In potem so krave krive za ozonsko luknjo xD

Uporabniški avatar
tomop
Prispevkov: 134
Pridružen: Pe Mar 19, 2010 2:20 pm

Re: Električni avti in cviček

OdgovorNapisal/-a tomop » Po Feb 01, 2021 5:44 pm

Čase nazaje je veljalo RAZMIŠLJAJ GLOBALNO, DELUJ LOKALNO! Sedaj pa zgleda velja BODI EKO LOKALNO IN SVINJA GLOBALNO!

Za električnem avtu se resda ne kadi, ampak ma en velik dimnik v Šoštanju, enega (ne prav majhnega) na Kitajskem v tovarni nepotrebnih fotovoltajk in še par manjših v vseh plinkih elektrarnah, ki vzdržujejo stalnost našega (predvsem zaradi Ekoskladov) zbombardiranega elektrodistribucijskega sistema. Rezultat tega je, da ima električen avto (iskoristek in ekonorme) večjo obremenitev z dušikovimi oksidi in žveplovim dioksidom in podobno obremenitev CO2 kot primerljiv na dizel :oops:

Drugo ekovodilo je bilo včasih TRAJNOST.

Po mojem mnenju bo življenska doba elektroavtov precej kratka. Predvsem zaradi stroška, ki ga zasabo potegne baterija. Teško bo plačevati 100€ najemnine na mesec za deset let star avto (vreden 0€), če le za par deset evrov lahko voziš novejšega, bol avtonomnega z boljšim softwerom...
In je treba reciklirat in na novo neredit. To je pa povezano z ogromno porabo energije, katera je v veliki večini obremenjena z toplogrednimi plini...

Koncec koncev nisem samo ljubtelj narave, mogoče sem tudi malo ECOFrendly kljub mojim 250gCO2/km.

Niso pa vse ideje elektromobilnosti slabe, pa ne mislim na car- shering.

Uporabniški avatar
gregor
Moderator
Prispevkov: 3055
Pridružen: Sr Maj 21, 2003 8:33 am
Kraj: Žalec
Kontakt:

Re: Električni avti in cviček

OdgovorNapisal/-a gregor » Po Feb 01, 2021 8:19 pm

jereb napisal/-a:
gregor napisal/-a:Meni je velik plus to, da ga lahko mrzlega goniš.

Kaj ti pomaga, ker te bo zeblo, ker ne boš smel vklopiti gretja, ker bo prehitro prazen :twisted:

Hribovec
Drugače glede dobave električne energije, niste problem samo v hribih, nekdo od vzdrževalcev mi je rekel, da že za tekočo oskrbo blokov je večina mest na meji vzdržljivega.
Kar se cena naftnega plina tiče, je zanimivo, da te ceneje košta tankanje avtomobila po litru 0.7 eur ,kot ogrevanje 0.97eur.


Maš prav. Brat od sodelavca se je precejkrat peljal kot potnik preko prevozi.org in je povedal, da ga je v električnih avtih zeblo.

Mogoče so električni avti zaradi tega posredno celo bolj nevarni kot dinozavrski.
Inštruktorji varne vožnje učijo, da je treba bundo slečt v avtu, ker zavit v bundo nisi tako odziven v prometu. Enako bi naj dojenčka v otroški sedež privezal brez bunde, ker je lahko zaradi bunde pas preohlapen in ga v primeru trga ne zadrži.
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
Niva 1.9D(PSA) l. 99, Niva 2131 l.2018, 2x Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola

Hribovc
Prispevkov: 387
Pridružen: Po Nov 30, 2015 12:46 pm

Re: Električni avti in cviček

OdgovorNapisal/-a Hribovc » To Feb 02, 2021 2:57 pm

Kar se bunde in varnostnega pasu tiče: dokler je vse v redu, je itak vse v redu. Težave nastanejo pri prometni nesreči. Če nimaš bunde, je varnostni pas direktno na telesu in telo zadrži na mestu. Če pa je človek v bundi, ki je po možnosti debela puhovka, je pa varnostni pas nekaj cm proč od telesa. Ob trku se torej trup premakne za tistih nekaj cm naprej in dobesedno udari ob pas, ki ga istočasno zategovalec v primeru nesreče zategne. In ta udarec naredi nepotrebne poškodbe, ki so v seštevku z ostalimi silami in poškodbami lahko usodne...

Kar se stroškov na kilometer tiče: za 30.000 € bo bolj švoh električni avto. Če bo kakšna Tesla, bo kar 3 x po 30.000 €. Že navaden Opel eCorsa je 32.500€, tudi Renault Zoe ima podobno ceno, VW ID.3 je od 32.500 pa tja do 45.600 €... Poleg tega ta vozila ne bodo zdržala 300.00 km in več. In glede na to, da baterija zdrži, kolikor zdrži, potem jo je pa potrebno zamenjati (kar ni zanemarljiv strošek) oz. plačevati vsak mesec najemnino okoli 100€,... Pa rad bi videl junaka, ki mu uspe z električnim avtom narediti 15.000 km na leto, zraven pa priti poceni skozi, se pravi polniti baterijo doma in ne na hitrih polnilnicah, kjer je elektrika dražja. Se pravi dobiš dražji avto in manj kilometrov na razpolago, potem pa računaj, koliko te pridejo vsi stroški skupaj na prevožen kilometer. Pa, kot sem že zapisal, test je delal ADAC. Ne vem, po koliko je cena elektrike v Nemčiji...

Nekdo je omenil izpušne pline ladij. A mogoče kdo od vas ve, koliko izpušnih plinov ima letalo? Pa ne kakšen frčomatik od Pipistrela, ampak tisto, pravo letalo. Kar pozanimajte se, jaz bom napisal samo to, da tako letalo pokuri v dveh urah toliko goriva, kot ga jaz v svojem dizlu v celem letu (okoli 27.000 km na leto - drugače ne bi imel dizla)... Pa malo preštejte, koliko letal je vsako uro v zraku samo nad Evropo - pa zdaj, v času korone, ko komaj katero letalo leti!

Je pa dejstvo tako: od 1.1.2026 se v Sloveniji ne bo več prodajalo vozil z pogonom na fosilna goriva. Najbrž jih bo že prej zmanjkalo, ker trgovci ne bodo do zadnjega držali teh vozil, ker če jim kakšen ostane, ga ne bodo mogli prodati in bodo zato že prej prisilili kupce v nakup električnih vozil. Že zdaj je težava dobiti novega dizla in silijo kupce v bencinarje. En ruski pregovor pravi: Ne glede na to, kaj bo nevesta na ohceti govorila, bo na poročno noč seksala. Tako pa tukaj: ne glede na to, kaj boste tu ugotavljali, boste kmalu vozili na elektriko. Ker je neka 16-letnica s Švedske pred dvemi leti naredila tak halo, da ste ji ukradli otroštvo, ker ste planet tako umazali s svojimi nagavžnimi dizli, da so se v Bruslju takoj odločili, da predlagajo vladam EU, da prepovedo vozila na fosilna goriva in večina vlad se je zavezala, da bo to tudi res naredila...

Uporabniški avatar
gregor
Moderator
Prispevkov: 3055
Pridružen: Sr Maj 21, 2003 8:33 am
Kraj: Žalec
Kontakt:

Re: Električni avti in cviček

OdgovorNapisal/-a gregor » To Feb 02, 2021 4:09 pm

No glede neprodane zaloge ni panike. Pred kako tako spremembo se vozila na zalogi za en dan registrirajo in je problem rešen.
V mojem primeru je 15000 km tamali problem. Zjutraj in popoldne razvoz otrok in služba 70 km lokalnih cest. Popoldne še kakšna vožnja ali dve v mesto, torej dodatnih 20-40 km.


Če hočeš bit drotar, tudi ni treba dat 30 jurjev.
Za manj kot 15 dobiš praktično novega Citroen c-zero recimo.
Pa še bolj ekološki je, kot ta od Dardaj-a, ki sedaj s presežkom moči čez prelaz skozi ovinke radira gume in povzroča onesnaženje s pm-10. :twisted:
Potem pa tisti prah pihne v dolino tja na senzor in moramo dizlaši vozit 100 po avtocesti zaradi IGL. :twisted: :twisted:


Predlani jeseni sem razmišljal, da bi naročil novo tisto malo elektično škodo citigo. Pa je potem prišlo do spremembe zaradi povečanja družine...
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
Niva 1.9D(PSA) l. 99, Niva 2131 l.2018, 2x Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola

Uporabniški avatar
gregor
Moderator
Prispevkov: 3055
Pridružen: Sr Maj 21, 2003 8:33 am
Kraj: Žalec
Kontakt:

Re: Električni avti in cviček

OdgovorNapisal/-a gregor » Če Feb 18, 2021 2:52 pm

Požarna varnost in elektroavti

V eni garažni hiši v nemčiji so prepovedali električne avte.

https://www.focus.de/auto/ratgeber/sich ... 82445.html
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
Niva 1.9D(PSA) l. 99, Niva 2131 l.2018, 2x Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola


Vrni se na “Razno”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost