Greš v lokalno trgovino kupit gumijaste škornje...
pogled prodajalke, ko rečeš, da jih rabiš za na dopust, je neprecenljiv
Zaenkrat nas je 6 avtov, kratek terrano, mala toyota, dolg pajero, pajero sport, LR disco, in moj patrol.
Če se kdo hitro odloči, mislim da ga lahko še vzamemo zraven.
Malo zbiram skupaj info in kopiram iz preteklih let, za "novinca", ki gre prvič zraven,
ter da malo spomnem "stare mačke", ki so že bili večkrat zraven....
Celotno organizacijo vodi kolega Romi iz Ukrajine,
http://www.karpatentours.comJaz le pomagam pri koordinaciji, ker se mi med sabo slovensko lažje zmenimo.
Slike iz preteklih let so na
http://www.karpatentours.com, ter na
http://www.kodrun.netNa pot proti Ukrajini krenemo v soboto zjutraj, od slovenske meje (Pince) do cilja je ca 600 km.
V soboto prespimo v hotelu. Večerjo in zajtrk imamo tukaj.
v nedeljo gremo še na hitro v nakupovalni center po hrano, kar še komu manjka, potem pa v naravo.
V petek popoldne se vrnemo iz terena, operemo avte, skočimo po kaj v trgovino, potem pa do hotela oz kjerkoli nas bo Romi že namestil
.
Moj predlog, ki smo ga lani sprobali, je, da krenemo iz hotela zgodaj zjutraj brez zajtrka. Zajtrkovat bomo imeli dovolj časa pri čakanju na meji. Prejšnji dan kupimo v trgovini hrano za po poti.
Tako pridemo bolj ali manj še pred temo domov.
Čas na meji je loterija, bili smo čez že v 20 minutah, trajalo pa je tudi že 5 ur.
V naravi bomo vodo natočili pri izvirih, jaz imam 20l kanglo za ta namen. Dobi pa se voda tudi v trgovinah.
Na turi bomo, kot sem že omenil, vsaj vsake dva dni našli lokalno trgovino s hrano, kruhom, pijačo...
Tudi tankanje ne bo problem.
Požrešnejši z manjšimi rezervoarji naj vseeno imajo eno kanglo za gorivo zraven.
Teren je razviden iz slik, ampak je treba pogledat bolj podrobno, ne samo tistih iz travnikov. Precej mlak se da obvozit, včasih pa vseeno ni druge poti. Večine strmih vzponov pa se ne da obvozit.
Dostikrat so na cestah globje kolesnice, ali po sredini sprana cesta.
Na terenu:
Zjutraj se najemo, pospravimo šotore in štartamo. Med vožnjo se večkrat počaka, kratka pavza za slikat, pogledat naravo, kadar je lep razgled... tudi kakšna mal daljša pavza, tako da je čas kaj pojest sredi dneva ali na hitro skuhat kavo. ipd.
Kjer je tehnično bolj zahteven del, se tudi malo ustavi, še posebej, če je v skupini kdo z manj izkušnjami.
Pozno popoldne, odvisno od situacije na terenu lahko tudi šele zvečer, če se kaj zavleče, v taboru zakurimo ogenj.
Romi in Andrej pripravita večerjo. Ne pozabit kake posode oz krožnika, žlic...
Za spanje imam jaz strešni šotor, ni pa nujen. V preteklih turah jih je dosti spalo v navadnih šotorih na tleh.
Če bi se bilo treba bati volkov in medvedov, bi vodič Romi spal na strehi.
Fajn je, če šotor drži vodo, če bo ponoči deževalo. Pomaga tudi, če šotor postaviš ob avto in potegneš od avta preko šotora plahto.
Kampira se ponavadi malo višje, torej je ponoči včasih tudi frišno(imeli smo že samo 4 stopinje sredi poletja), zato je treba imet s seboj kaj toplega za oblečt. Jaz brez zimske jakne ne grem nikamor več
Kjer bo možno, bomo kampirali blizu kakega potoka ali reke, tako da se da, sicer v mrzli vodi, tudi umit.
Glede sporazumevanja, Romi govori angleško. Precej ukrajinskih besed je podobnih slovenskim, tako da se tudi brez angleščine nekaj da razumet.
Drugače bomo pa drugi pomagal.
Avto, Oprema:
MT gume, tudi rezerva naj bo primerna (ne pozabit na vijake, matice, če je rezervna felga drugačna)
Pred odhodom je treba preverit
-zavore, stanje ploščic(iz dosedanjih izkušenj zadnje precej pobira pri vožnji v makadamu, verjetno sprednja kolesa prah mečejo na zadnje diske ) , če vodila niso zarustana ali bateki ne štekajo, količino zavornega olja ter olja za sklopko, če ročna zavora prime
-manšete na polosovinah, kdor jih ima,
-hladilni sistem, cevi, če ni hladilnik od zunaj zasvinjan in ga po potrebi oprat, drugače se bodo avti greli.
-jermene, (jaz imam komplet rezervnih jermenov s sabo)
-če ušesa za šlepanje niso zvita, oziroma če jih ni prejšnji lastnik dol odšraufal...
-križe na kardanih, olja v diferencialih, menjalniku
-zračnost kolesnih ležajev,
-podvozje nasplošno; končniki, pomožni volan, kugle na rokah oz ležaji na premnikih pri togih premah
-če je številka šasije vidna. prvič jo sigurno kontrolirajo
Vitla ne škoduje, vendar ni obvezna, bomo že en drugemu pomagali.
Kakšna gurtna je tud fajn če je zraven. Jaz še moram nabavit, sem nekaj zgubil oz potrgal.
Nekaj motornega in olja za differenciale, atf, zavorno olje vedno prav pride, če je kakšen defekt.
rezervna manšeta, tisti ki jih imajo
rezervni zračni filter (če se znajdeš v preglobokem blatu, glej sliko
https://up.picr.de/34786559fj.jpg)
rezervne ključe je tudi smiselno imeti s sabo.
injekcije za popravilo gum bom imel jaz zraven
Če se bo slučajno kaj šraufalo, bomo takoalitako vsi stali, saj smo skupina, torej se pričakuje da bomo en drugemu pomagali po svojih močeh. Oziroma se bo organiziral obisk delavnice če bo kaj večjega.
šotor oz spanje v avtu, spalka, deka, kovter,
Škornji, anorak, marela, topla oblačila za primer hladnega, slabega vremena, ter kratke hlače če bo vroče, obleka za šraufanje:-)
zdravstveno zavarovanje za tujino(jaz sem dosedaj pri triglavu vzel družinsko za 8 dni), evropska zdravstvena kartica za madžarsko
zelena karta, potni list(z osebno izkaznico ne gre) ,
uradno pooblastilo če je avto na koga drugega pisan
kangla za vodo, krožniki in druge posode za hrano, žlice, nož, itd
BREZ OROŽJA in prepovedanih opojnih substanc
da ne bomo že na meji obstali.
Nož naj bo med priborom za hrano, ne v sredinskem predalu.
Denar menjamo v Ukrajini. Drugače na bencinskih in v supermarketih v mestih tudi (mastercard) kartica običajno dela.
Madžarsko vinjeto kupimo pred mejo, kjer tudi tankamo.
Aja, pri madžarih na mejnem prehodu se ne prestavljat iz ene kolone v drugo čez polno črto. Tudi če se je ravnokar odprla steza poleg tvoje kolone. Da ne bo spet kdo kazni dobil.
Pa teh rož se ne dotikamo. Menda povzročajo resne opekline.