Zdravo vsem!
Sem si vzel nekaj časa za opis.
Rabiš dober teden dopusta. Lani in letos smo bili od sobote do sobote. Je pa načeloma stvar dogovora, lahko se dogovorimo tudi od sobote do nedelje, ali od petka do sobote, če to vsem ustreza.
V ukrajino smo prišli v soboto popoldne proti večeru, nastanili smo se v bungalovih (lani v motelu ker so bili bungalovi zaradi poroke zasedeni) ter šli na večerjo. Zjutraj smo imeli zajtrk, potem smo šli še skupaj v mesto v trgovino (ala naši špari) nakupit hrano za par dni (zajtrk, malica namesto kosila) vodo ipd..
Glede hrane se je treba malo prilagodit, kupit suhe klobase ki dlje zdržijo, nutelo spravit h komu ki ima morda prostor v hladilniku itd, za kruh tako ni problem.
V petek smo se popoldne vrnili do izhodišča, šli oprat avte (baje madžari znajo komplicirat če blato dol iz avtov leti), potem pa do naselja z bungalovi. v soboto dopoldne smo šli v lada trgovino, (letos je to dolgo trajalo ker so nemci precej nakupovali), če je treba se še gre do kake delavnice še je kaj za popravit, potem pa domov. Odvisno od sreče na meji si lahko čez v 20 minutah(letos) ali pa traja 5 ur(lani).
Lani smo prespali na enem počivališču, letos smo vztrajali in prišli domov ob štirih zjutraj. Mi je bila lanska varianta bolj všeč.
Med tednom smo letos bili dvakrat v vasi/mestu kjer se je dala v trgovinah kupit hrana pijača itd
Teren je razviden iz slik. Kjer se je letos kdo zakopal, se je po svoji želji, ker je hotel čez najglobjo mlako. Večino mlak se da obvozit. Večine strmih vzponov pa se ne da obvozit.
Dan na terenu je izgledal nekako tako, da smo nekje med deveto in poldeseto zjutraj štartali (po ukrajinskem času, ki je eno uro naprej.)
Torej je brez problema dovolj časa za pripravo zajtrka ter da podreš šotor in vse zložiš v avto.
Vmes med vožnjo se večkrat počaka, tudi kakšna mal daljša pavza tako da se najde čas pojest kakšen kos kruha in klobase ipd. Pozno popoldne, odvisno od situacije na terenu lahko tudi šele zvečer če se je kaj zavleklo, v taboru zakurimo ogenj ter se pripravi večerja.
Krožnike/žlice mora imeti vsak sam s sabo:-)
Kjer je voda pitna, smo jo nalivali v naravi, jaz imam 20l kanister zraven. Drugače se jo lahko kupi v trgovini.
Romi govori angleško, Misha tudi. Precej ukrajinskih besed je podobnih slovenskim, tako da se nekaj da razumet.
Šrauf:
Svojo družino najbolje sam poznaš. Če nisi čisto prepričan, jesen je še dolga, odpravite se skupaj na kakšno srečanje z vožnjo po roadbooku ali kaj podobnega, morda tudi kakšen vikend izlet po sloveniji, same lokalne ceste, makadam, skratka nekaj v stilu 8-10 ur v avtu, pa boš videl reakcijo.
Poglejte si tudi slike od lani, kjer smo imeli par dni res slabega vremena, noč in dan dež z rahlimi prekinitvami. Mokre cote in čevlje smo zvečer sušili v mojem avtu, ki je dve uri laufal za ta namen. Šotor ki zdrži tako vreme je zelo priporočljiv. Nasprotno smo imeli letos samo eno popoldansko ploho.
V Karpatih živijo poleg konjev in krav tudi volkovi in medvedi.
če se ne motim, imaš ti večje gume? Z njimi ne bo šlo. Marcel z zeleno nivo in originalno velikostjo gum je imel v klance na enih treh mestih probleme zaradi premalo moči.
Torej kupit bi moral ene 195/80r15 ali 205/75r15 gume. Pa tudi z ruskimi kramparcami bi moralo it.
Polno naložen avto se po terenu obnaša precej drugače od praznega.
Dva centimetra lifta dobiš dokaj enostavno z menjavo gumijastih podložk na fedrah z debelejšimi, brez da bi se karkoli opazilo.
Priporočam manjši strešni kovček, drugače ne vem kam boš spravil vse stvari.
glede opreme:
izkušnje z vožnjo v terenu, dobra volja
MT gume, tudi rezerva
Vitla ne škoduje, vendar je ne rabiš. Jo ima Romi, Popaj, jaz...
Kakšna gurtna ne škodi. Sicer jih imam jaz tudi dovolj.
Liter motornega in olja za differenciale vedno prav pride.
šotor oz spanje v avtu
Škornji, anorak, topla oblačila za primer slabega vremena, obleka za šraufanje:-)
zdravstveno zavarovanje za tujino(npr triglav družinsko okoli 30 eur za 8 dni), evropska kartica za madžarsko
zelena karta, potni list(z osebno izkaznico ne gre) ,
uradno pooblastilo če je avto na koga drugega pisan
vsaj 10l kangla za gorivo-velja za nivo, terenci z 80l tankom ne rabijo:) )
kangla za vodo, šalce za čaj ipd, krožniki ali kakšne druge posode, žlice, nož, itd
BREZ OROŽJA in prepovedanih opojnih substanc
Cel seznam vseh drobnarij ki jih je dobro imeti zraven bom kasneje objavil.
Na avtu je treba vse stvari ki *bi* lahko na poti crknile, uredit prej doma.
Da ne bomo potem slišal med menjavo sklopke "Se mi zdi da je morda zadnji mesec že malo drsela".
Če se bo slučajno kaj šraufalo, bomo takoalitako vsi stali, saj smo skupina, torej se pričakuje da bomo en drugemu pomagali po svojih močeh. Oziroma se bo organiziral obisk delavnice če bo kaj večjega. Nivaši imamo to srečo, da se praktično vsi deli dobijo takoj, precej se dobi tudi v manjših mestih.
Toliko za orientacijo, jaz sem imel pred odhodom en teden intenzivnega šraufanja, je pa res da sem čez leto menjal samo nujne stvari(to je naftni filter), ostale pa zapisoval na seznam.
Za orodje se bomo že uskladili, da ne bomo imeli s seboj 6 kompletov gedor.
Popaj, greenhorn, vidva planirata z družino/sopotniki?
lp, gregor
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola