Stran 2 od 2

Objavljeno: Ne Okt 24, 2010 1:47 am
Napisal/-a AŁIEN
hitri napisal/-a:v sprednjem ter zadnjem diferencialovu zavaris zobnike skupaj,pa imas 100% zaporo diferenciala :lol: prides lahk kamorkoli sam volana ne mores tko dobr sukat...pa mal cudn poka pa ruzi not ce zelis sukt volan :shock: (koristna zadeva za voznjo naravnost po blatu ...


:shock: bemumast le kdo bi si mislil....kaj pa če bi zobnike ven zmetal pa koj eno štango čes dal......se mi zdi bolj enostavno ane??
Drgač pa za mehanika z dvanajstletnimi iskušnjami zelo neumen post...me spominja na tisto ko je nebivedu z osebnim avtom 4 meterske 90 cm debele štoke vlekel.....za crknt od smeha....
Le zakaj je ena ARB špera tako draga, če imamo take einsteine doma......res čudno....dajmo to izvažat...
Izjemno modra ugotovitv: prides lahk kamorkoli sam volana ne mores tko dobr sukat...
Čak da cero to prebere.......... :lol:
Vsi ostali pa smo ene navadne budale ker smo padli pod vpliv kapitalzma in kupujemo špere za veliko denarja namesto da bi "zvarili" zobnike kot pravi naš domači einstein hitri....
Dečko moj dragi, to so že davno pogruntali, vsi ki dajo nekaj nase pa vedo da je to neumnost. Ti imaš pa kvečjemu 12 let ne pa dvanajstletne iskušnje kot mehanik.....

Objavljeno: Ne Okt 24, 2010 12:53 pm
Napisal/-a hitri
mislim da je zate najbol da gres mal sraufat-da se bos se kej nauciu-bollje kot pa da tukaj nekaj nakuhavas, pa se dolgocasis ter pises bedarije :D res nevem kdo ti bo brau te butaste poste...

Objavljeno: Ne Okt 24, 2010 2:47 pm
Napisal/-a Mitsurugi2
Haha kako vas je ženska sesula z enim nedolžnim vprašanjem :lol:

Slika

Objavljeno: Ne Okt 24, 2010 3:24 pm
Napisal/-a AŁIEN
ja hitri, tokrat se pa prvič strinjam s teboj. bolje je početi karkoli kot pa brati bedarije. In ti jih streljaš kot po tekočem traku.....
Pa človek božji kje ti živiš, da ne veš, da se za pest drobiža dobi locker, za dve pesti drobiža pa avtomatska špera. Le zakaj bi varil in uničil dif....... :shock: Neumnost brez primere. Sorry sam kaj drugega naj rečem.

2mitsurugi....kje si pa ti zdaj žensko najdu :shock:

Objavljeno: Ne Okt 24, 2010 3:30 pm
Napisal/-a Mitsurugi2
A ni ženska? Očitno sem po nicku prehitro sklepal. Zdj je pa res epic fail. :lol:

Objavljeno: Ne Okt 24, 2010 7:22 pm
Napisal/-a Rafter
hitremu bo enkrat še zelo nerodno za te nesmisle in popolne idiotizme, ki jih strelja po našem forumu... BTW, a ni on tudi "prehitri" ali nekaj takega? :lol: :lol: :lol:

Objavljeno: Ne Okt 24, 2010 7:28 pm
Napisal/-a Zajček
jaz bi tudi rekel, da je to mojster, ki je enkrat kupil samurai-a od mene.....najprej je bil prehitri, zdaj je samo še hitri......sem 99%, da je to - to.........no, mal če bit brihten....... :roll: :twisted:

Objavljeno: Ne Okt 24, 2010 8:33 pm
Napisal/-a AŁIEN
Bil.... kot prehitri je še spraševal za nasvete, neke banalne stvari kot nastavitev zauha, če se prav spomnim...
Zdaj je pa hitri, mehanik z dvanajstletnimi izkušnjami in desetimi leti iskušenj z terenskimi vozili. Po njegovih besedah.

Le kdo bi si mislil da z menjavo nicka pridobiš toliko let delovnih iskušenj :lol:

Objavljeno: Po Okt 25, 2010 9:01 pm
Napisal/-a AŁIEN
hitri napisal/-a:v sprednjem ter zadnjem diferencialovu zavaris zobnike skupaj,pa imas 100% zaporo diferenciala :lol: prides lahk kamorkoli sam volana ne mores tko dobr sukat...pa mal cudn poka pa ruzi not ce zelis sukt volan :shock: (koristna zadeva za voznjo naravnost po blatu ...


No zdaj ti bo pa mogoče kapnilo kakšne neumnosti pišeš:
http://www.nivaoffroadteam.com/forum/vi ... hp?t=10032
Ko in če bo kdaj kakšna tema kako iz voznega avtomobila narediti nevoznega se pa le oglasi z nasveti.

Objavljeno: Po Okt 25, 2010 9:51 pm
Napisal/-a stripi
Rafter napisal/-a:Kaže da res nakatere polna luna trka.

Stripi, resnica je taka, da se (s vsem dolžnim spoštovanjem) o ukrepih moderatorjev na razpravlja. Naj zaenkrat ostane pri izrečenem, ostalo se pogovarjajte preko ZS.

Raje se spravite v blato ali pa sneg (tam kjer ga že imate).

R.


Se opravičujem.
Frutek je imel pretečen rok uporabe, luna me pa res dobro trka.
G.Moderator, hvala ti, da si me spomnil na polno luno. :buta_z_glavo_ob_zid:

Objavljeno: Po Okt 25, 2010 11:04 pm
Napisal/-a ferrarist
:lol: np

Objavljeno: To Okt 26, 2010 8:25 am
Napisal/-a r_1
Diferenciali

Diferencial omogoča enak navor koles na eni osi pri vožnji v zavojih, saj se vrtita z različno hitrostjo.
Sprednji in zadnji diferencial torej omogočata kolesom na notranji strani zavoja, da se vrtita počasneje kot kolesi na zunanji strani, ki napravita v enakem časovnem
obdobju daljšo pot.

Naloga diferenciala:
• prenos energije od pogonske gredi na kolesa.

Stranski učinki:
• poveča notranje trenje,
• energija se prenaša po poti najmanjšega upora.

Rešitev = zapora diferenciala (“diff lock”)
• zapora sprednjega ali zadnjega diferenciala,
• zapora sredinskega diferenciala.

Vozilo 4x4 uporablja tri ločene sestave diferencialov.

Sprednji in zadnji diferencial omogočata kolesoma na isti premi pri vožnji v zavojih, ko se vrtita z različno hitrostjo, enak navor.

Sredinski diferencial povezuje
obe premi vozila.

Brez zapore diferenciala

ves navor se prenese na sprednje desno kolo. Vozilo se ustavi.

Zapora sredinskega diferenciala
50% navora se prenese na zadnjo premo. Vozilo napreduje.


Dve nasprotni kolesi izgubita oprijem (kot pri vzpenjanju na večjo oviro).

Zapora sredinskega diferenciala:
desno sprednje in levo zadnje kolo spodrsavata. Vozilo se ustavi.

Zapora sredinskega in zadnjega diferenciala:
navor se razporedi na zadnjo premo. Vozilo napreduje


Zelo slabo oprijemanje (npr. v blatu)

Zapora sprednjega, zadnjega in
sredinskega diferenciala:
navor se razporedi enakomerno na vsa štiri kolesa. Vozilo napreduje.

Objavljeno: To Okt 26, 2010 8:27 am
Napisal/-a r_1
še link do slikc za jasnejši pogled :D

http://www.boltez.si/4x4/tehnologija2.htm

Re: špera

Objavljeno: Po Apr 13, 2020 9:59 pm
Napisal/-a Mesh
Pozdrav vsem!
Imam vprašanje, kako najenostavneje povečat končno hitrosti? (Problem je prekratek prenos, ne max RPM motorja). Doseže 70km/h pri max RPM.
Gre se za Tam tovornjak, transmisija je podobna kot pri večini terenskih vozil, se pravi trije diferenciali z možnostjo vklopa sredinske špere in reduktorja.
Premišljeval sem o menjavi diferencialov oz. menjalnika, to zadevo močno podraži in tudi težko se najde kaj primernega, z menjavo zobnikov je podobna pesem…
Prišel sem na idejo, da bi blokiral pogon iz srednjega na prvi diferencial in dal na prva kolesa vklopnike (kakšne še ne vem..). Z blokado prvega pogona bi pridobil iz sredinskega diferenciala na zadnjega večjo vrtilno frekvenco in seveda večjo hitrost…
Sredinski dif. sem ročno vrtel in če blokiram prvi pogon, se na zadnjem pozna za četrtino več obrata.
Se pravi, da bi bila v praksi končna hitrost 70x1.25=prb. 88km/h pri max RPM motorja.
Pri tem bi še vedno lahko uporabil prvi pogon z deblokado prvega dif-a. in vklopom vklopnikov na prvih kolesih. Pridobil bi pa tudi na porabi katera je sedaj 25l+/100km na cesti
Upam da sem napisal dovolj razumljivo. 
Vem, da je zadeva precej komplicirana, zato bi prosil MOJSTRA kateri se spozna, če je izvedljivo oz. če je lahko kakšen problem na srednjem dif. pri stalni blokadi prvega odgona.

Re: špera

Objavljeno: To Apr 14, 2020 1:12 am
Napisal/-a gregor
Če boš sprednji izhod iz sredinskega diferenciala blokiral, boš imel na zadnjem točno dvakratnik obratov.

Po prvi daljši testni vožnji pa boš verjetno kupoval drug sredinski diferencial.

Diferencial ni predviden za takšne stvari. Običajno ni ležajev na mestih, ki se vrtijo le takrat, ko se izhoda vrtita z različno hitrostjo.

Re: špera

Objavljeno: To Apr 14, 2020 7:47 am
Napisal/-a Mesh
Vem da bi moral bit dvakratnik obratov, samo je zanimivo da je razlika ce blokiram zadnjega, naredi prvi vec obratov kot ce blokiram prvega.... Ce pa vrtim pogonskega se oba vrtita z enako hitrostjo... ?
Ja, to sem se bal, planeti so direkt na osovini brez lezajev, in pri blokiranju ene strani so planeti najbol v funkciji...
Srednjega difa nisem razdiral, da bi ugotovil, ce so planeti slucajno ulezajeni, ceprav dvomim...v premeru da so lezaji pa verjetno ni problema, ce blokiram?
Mogoce kaksna ideja kako najenostavneje spremenit razmerja v prenosu?
Dodal bi se to, da ima v pestih zadnjih koles prav tako planetni prenos 1:1.5 v na prvi aksi je prenos direkten, se pravi da sta razmerja v prvem in zadnjem dif. razlicna...

Re: špera

Objavljeno: To Apr 14, 2020 8:29 am
Napisal/-a Dimen
A lahk napišeš za kateri TAM gre!?

Re: špera

Objavljeno: To Apr 14, 2020 8:35 am
Napisal/-a Mesh
Tam 170 t14 4x4
Dimen, 110 ima prav tako stalni 4 kolesni pogon, ali je priklucljiv?

Re: špera

Objavljeno: Če Apr 16, 2020 8:59 am
Napisal/-a Dimen
Ok, za Tam 170 ne vem, 110-ka nima sredinskega diffa, ima priključljiv 4x4 pogon.

Re: špera

Objavljeno: Če Apr 16, 2020 11:16 am
Napisal/-a Mesh
Zanimivo t170 ima dif, in bi raje vidu da ne, bol enostavno bi bilo predelat (podalsat) prenos. A mogoce ves kolik ima prenos 110 v sredinskem dif.? 170 ima 1.172:1 cesta, 1.78:1 teren

Re: špera

Objavljeno: Ne Apr 19, 2020 1:08 pm
Napisal/-a kloshar
A ring in pinion pa nebi zamenjal?

Re: špera

Objavljeno: Ne Apr 19, 2020 2:48 pm
Napisal/-a Mesh
Bi,oz najraje bi blokiral planete, na zadnjih pestih. Samo tezko bom uskladil oba difa, ker imata razlicne prenose. Problem v bistvu nastane samo pri zaklenjenem srednjem difu...

Re: špera

Objavljeno: Po Apr 20, 2020 8:16 pm
Napisal/-a kloshar
Kakšno pa je razmerje v zadnjih planetih? Mogoče bi z malo sreče lahko našel ustrezno kombinacijo r&p za sprednji diff, da bi ustrezalo zadnjim blokiranim planetom.

Re: špera

Objavljeno: Po Apr 20, 2020 9:19 pm
Napisal/-a Mesh
to bi bilo ok, bi bilo pa treba nekako blokirat zadnje planete, kar je spet novo vpašanje...
zadnji kardan je 41:10 zadnji bočni reduktor je 1:1.53 to je po po papirjih, se pravi skupaj 6,27 . prvega moram pa še enkrat vrtet, ker sem pozabil kakšno je razmerje...
samo bega me, kot sem že par postov prej napisal, zakaj je v reduktorju, če vrtim akso od menjalnika različna hitrost, na prvi oz zadnji pogon, če blokiram prvega oz.zadnjega...naj bi bil 1:2 vendar ni...?
Delam celo študijo kako bi se najbolj elegantno to rešilo... :/