špera

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Ne Okt 24, 2010 1:47 am

hitri napisal/-a:v sprednjem ter zadnjem diferencialovu zavaris zobnike skupaj,pa imas 100% zaporo diferenciala :lol: prides lahk kamorkoli sam volana ne mores tko dobr sukat...pa mal cudn poka pa ruzi not ce zelis sukt volan :shock: (koristna zadeva za voznjo naravnost po blatu ...


:shock: bemumast le kdo bi si mislil....kaj pa če bi zobnike ven zmetal pa koj eno štango čes dal......se mi zdi bolj enostavno ane??
Drgač pa za mehanika z dvanajstletnimi iskušnjami zelo neumen post...me spominja na tisto ko je nebivedu z osebnim avtom 4 meterske 90 cm debele štoke vlekel.....za crknt od smeha....
Le zakaj je ena ARB špera tako draga, če imamo take einsteine doma......res čudno....dajmo to izvažat...
Izjemno modra ugotovitv: prides lahk kamorkoli sam volana ne mores tko dobr sukat...
Čak da cero to prebere.......... :lol:
Vsi ostali pa smo ene navadne budale ker smo padli pod vpliv kapitalzma in kupujemo špere za veliko denarja namesto da bi "zvarili" zobnike kot pravi naš domači einstein hitri....
Dečko moj dragi, to so že davno pogruntali, vsi ki dajo nekaj nase pa vedo da je to neumnost. Ti imaš pa kvečjemu 12 let ne pa dvanajstletne iskušnje kot mehanik.....

hitri
Prispevkov: 35
Pridružen: Ne Maj 02, 2010 12:42 pm

OdgovorNapisal/-a hitri » Ne Okt 24, 2010 12:53 pm

mislim da je zate najbol da gres mal sraufat-da se bos se kej nauciu-bollje kot pa da tukaj nekaj nakuhavas, pa se dolgocasis ter pises bedarije :D res nevem kdo ti bo brau te butaste poste...

Uporabniški avatar
Mitsurugi2
Prispevkov: 660
Pridružen: Po Feb 02, 2009 10:20 pm

OdgovorNapisal/-a Mitsurugi2 » Ne Okt 24, 2010 2:47 pm

Haha kako vas je ženska sesula z enim nedolžnim vprašanjem :lol:

Slika
VM - Turbotronic®

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Ne Okt 24, 2010 3:24 pm

ja hitri, tokrat se pa prvič strinjam s teboj. bolje je početi karkoli kot pa brati bedarije. In ti jih streljaš kot po tekočem traku.....
Pa človek božji kje ti živiš, da ne veš, da se za pest drobiža dobi locker, za dve pesti drobiža pa avtomatska špera. Le zakaj bi varil in uničil dif....... :shock: Neumnost brez primere. Sorry sam kaj drugega naj rečem.

2mitsurugi....kje si pa ti zdaj žensko najdu :shock:

Uporabniški avatar
Mitsurugi2
Prispevkov: 660
Pridružen: Po Feb 02, 2009 10:20 pm

OdgovorNapisal/-a Mitsurugi2 » Ne Okt 24, 2010 3:30 pm

A ni ženska? Očitno sem po nicku prehitro sklepal. Zdj je pa res epic fail. :lol:
VM - Turbotronic®

Uporabniški avatar
Rafter
Upravnik
Prispevkov: 2028
Pridružen: To Feb 17, 2004 3:03 pm
Kraj: Southern District of Maribor
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Rafter » Ne Okt 24, 2010 7:22 pm

hitremu bo enkrat še zelo nerodno za te nesmisle in popolne idiotizme, ki jih strelja po našem forumu... BTW, a ni on tudi "prehitri" ali nekaj takega? :lol: :lol: :lol:
The whole life sponsored by محمد بن راشد المكتوم

Zajček
Prispevkov: 907
Pridružen: Če Feb 08, 2007 7:23 am
Kraj: notranjska

OdgovorNapisal/-a Zajček » Ne Okt 24, 2010 7:28 pm

jaz bi tudi rekel, da je to mojster, ki je enkrat kupil samurai-a od mene.....najprej je bil prehitri, zdaj je samo še hitri......sem 99%, da je to - to.........no, mal če bit brihten....... :roll: :twisted:

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Ne Okt 24, 2010 8:33 pm

Bil.... kot prehitri je še spraševal za nasvete, neke banalne stvari kot nastavitev zauha, če se prav spomnim...
Zdaj je pa hitri, mehanik z dvanajstletnimi izkušnjami in desetimi leti iskušenj z terenskimi vozili. Po njegovih besedah.

Le kdo bi si mislil da z menjavo nicka pridobiš toliko let delovnih iskušenj :lol:

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Po Okt 25, 2010 9:01 pm

hitri napisal/-a:v sprednjem ter zadnjem diferencialovu zavaris zobnike skupaj,pa imas 100% zaporo diferenciala :lol: prides lahk kamorkoli sam volana ne mores tko dobr sukat...pa mal cudn poka pa ruzi not ce zelis sukt volan :shock: (koristna zadeva za voznjo naravnost po blatu ...


No zdaj ti bo pa mogoče kapnilo kakšne neumnosti pišeš:
http://www.nivaoffroadteam.com/forum/vi ... hp?t=10032
Ko in če bo kdaj kakšna tema kako iz voznega avtomobila narediti nevoznega se pa le oglasi z nasveti.

Uporabniški avatar
stripi
Prispevkov: 662
Pridružen: Če Mar 20, 2008 4:06 pm
Kraj: vukojebine

OdgovorNapisal/-a stripi » Po Okt 25, 2010 9:51 pm

Rafter napisal/-a:Kaže da res nakatere polna luna trka.

Stripi, resnica je taka, da se (s vsem dolžnim spoštovanjem) o ukrepih moderatorjev na razpravlja. Naj zaenkrat ostane pri izrečenem, ostalo se pogovarjajte preko ZS.

Raje se spravite v blato ali pa sneg (tam kjer ga že imate).

R.


Se opravičujem.
Frutek je imel pretečen rok uporabe, luna me pa res dobro trka.
G.Moderator, hvala ti, da si me spomnil na polno luno. :buta_z_glavo_ob_zid:
NEMOGOČE NAREDIM TAKOJ, NA ČUDEŽE JE POTREBNO MALCE POČAKATI

Uporabniški avatar
ferrarist
Moderator
Prispevkov: 1488
Pridružen: To Jun 10, 2003 8:49 pm
Kraj: okolica ajdovščine

OdgovorNapisal/-a ferrarist » Po Okt 25, 2010 11:04 pm

:lol: np

r_1
Prispevkov: 68
Pridružen: So Feb 20, 2010 3:27 pm

OdgovorNapisal/-a r_1 » To Okt 26, 2010 8:25 am

Diferenciali

Diferencial omogoča enak navor koles na eni osi pri vožnji v zavojih, saj se vrtita z različno hitrostjo.
Sprednji in zadnji diferencial torej omogočata kolesom na notranji strani zavoja, da se vrtita počasneje kot kolesi na zunanji strani, ki napravita v enakem časovnem
obdobju daljšo pot.

Naloga diferenciala:
• prenos energije od pogonske gredi na kolesa.

Stranski učinki:
• poveča notranje trenje,
• energija se prenaša po poti najmanjšega upora.

Rešitev = zapora diferenciala (“diff lock”)
• zapora sprednjega ali zadnjega diferenciala,
• zapora sredinskega diferenciala.

Vozilo 4x4 uporablja tri ločene sestave diferencialov.

Sprednji in zadnji diferencial omogočata kolesoma na isti premi pri vožnji v zavojih, ko se vrtita z različno hitrostjo, enak navor.

Sredinski diferencial povezuje
obe premi vozila.

Brez zapore diferenciala

ves navor se prenese na sprednje desno kolo. Vozilo se ustavi.

Zapora sredinskega diferenciala
50% navora se prenese na zadnjo premo. Vozilo napreduje.


Dve nasprotni kolesi izgubita oprijem (kot pri vzpenjanju na večjo oviro).

Zapora sredinskega diferenciala:
desno sprednje in levo zadnje kolo spodrsavata. Vozilo se ustavi.

Zapora sredinskega in zadnjega diferenciala:
navor se razporedi na zadnjo premo. Vozilo napreduje


Zelo slabo oprijemanje (npr. v blatu)

Zapora sprednjega, zadnjega in
sredinskega diferenciala:
navor se razporedi enakomerno na vsa štiri kolesa. Vozilo napreduje.

r_1
Prispevkov: 68
Pridružen: So Feb 20, 2010 3:27 pm

OdgovorNapisal/-a r_1 » To Okt 26, 2010 8:27 am

še link do slikc za jasnejši pogled :D

http://www.boltez.si/4x4/tehnologija2.htm

Mesh
Prispevkov: 16
Pridružen: Sr Nov 10, 2010 3:19 pm
Kraj: dolenjska

Re: špera

OdgovorNapisal/-a Mesh » Po Apr 13, 2020 9:59 pm

Pozdrav vsem!
Imam vprašanje, kako najenostavneje povečat končno hitrosti? (Problem je prekratek prenos, ne max RPM motorja). Doseže 70km/h pri max RPM.
Gre se za Tam tovornjak, transmisija je podobna kot pri večini terenskih vozil, se pravi trije diferenciali z možnostjo vklopa sredinske špere in reduktorja.
Premišljeval sem o menjavi diferencialov oz. menjalnika, to zadevo močno podraži in tudi težko se najde kaj primernega, z menjavo zobnikov je podobna pesem…
Prišel sem na idejo, da bi blokiral pogon iz srednjega na prvi diferencial in dal na prva kolesa vklopnike (kakšne še ne vem..). Z blokado prvega pogona bi pridobil iz sredinskega diferenciala na zadnjega večjo vrtilno frekvenco in seveda večjo hitrost…
Sredinski dif. sem ročno vrtel in če blokiram prvi pogon, se na zadnjem pozna za četrtino več obrata.
Se pravi, da bi bila v praksi končna hitrost 70x1.25=prb. 88km/h pri max RPM motorja.
Pri tem bi še vedno lahko uporabil prvi pogon z deblokado prvega dif-a. in vklopom vklopnikov na prvih kolesih. Pridobil bi pa tudi na porabi katera je sedaj 25l+/100km na cesti
Upam da sem napisal dovolj razumljivo. 
Vem, da je zadeva precej komplicirana, zato bi prosil MOJSTRA kateri se spozna, če je izvedljivo oz. če je lahko kakšen problem na srednjem dif. pri stalni blokadi prvega odgona.

Uporabniški avatar
gregor
Moderator
Prispevkov: 3299
Pridružen: Sr Maj 21, 2003 8:33 am
Kraj: Žalec
Kontakt:

Re: špera

OdgovorNapisal/-a gregor » To Apr 14, 2020 1:12 am

Če boš sprednji izhod iz sredinskega diferenciala blokiral, boš imel na zadnjem točno dvakratnik obratov.

Po prvi daljši testni vožnji pa boš verjetno kupoval drug sredinski diferencial.

Diferencial ni predviden za takšne stvari. Običajno ni ležajev na mestih, ki se vrtijo le takrat, ko se izhoda vrtita z različno hitrostjo.
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola

Mesh
Prispevkov: 16
Pridružen: Sr Nov 10, 2010 3:19 pm
Kraj: dolenjska

Re: špera

OdgovorNapisal/-a Mesh » To Apr 14, 2020 7:47 am

Vem da bi moral bit dvakratnik obratov, samo je zanimivo da je razlika ce blokiram zadnjega, naredi prvi vec obratov kot ce blokiram prvega.... Ce pa vrtim pogonskega se oba vrtita z enako hitrostjo... ?
Ja, to sem se bal, planeti so direkt na osovini brez lezajev, in pri blokiranju ene strani so planeti najbol v funkciji...
Srednjega difa nisem razdiral, da bi ugotovil, ce so planeti slucajno ulezajeni, ceprav dvomim...v premeru da so lezaji pa verjetno ni problema, ce blokiram?
Mogoce kaksna ideja kako najenostavneje spremenit razmerja v prenosu?
Dodal bi se to, da ima v pestih zadnjih koles prav tako planetni prenos 1:1.5 v na prvi aksi je prenos direkten, se pravi da sta razmerja v prvem in zadnjem dif. razlicna...

Uporabniški avatar
Dimen
Prispevkov: 1136
Pridružen: Sr Mar 23, 2005 10:12 am

Re: špera

OdgovorNapisal/-a Dimen » To Apr 14, 2020 8:29 am

A lahk napišeš za kateri TAM gre!?

Mesh
Prispevkov: 16
Pridružen: Sr Nov 10, 2010 3:19 pm
Kraj: dolenjska

Re: špera

OdgovorNapisal/-a Mesh » To Apr 14, 2020 8:35 am

Tam 170 t14 4x4
Dimen, 110 ima prav tako stalni 4 kolesni pogon, ali je priklucljiv?

Uporabniški avatar
Dimen
Prispevkov: 1136
Pridružen: Sr Mar 23, 2005 10:12 am

Re: špera

OdgovorNapisal/-a Dimen » Če Apr 16, 2020 8:59 am

Ok, za Tam 170 ne vem, 110-ka nima sredinskega diffa, ima priključljiv 4x4 pogon.

Mesh
Prispevkov: 16
Pridružen: Sr Nov 10, 2010 3:19 pm
Kraj: dolenjska

Re: špera

OdgovorNapisal/-a Mesh » Če Apr 16, 2020 11:16 am

Zanimivo t170 ima dif, in bi raje vidu da ne, bol enostavno bi bilo predelat (podalsat) prenos. A mogoce ves kolik ima prenos 110 v sredinskem dif.? 170 ima 1.172:1 cesta, 1.78:1 teren

Uporabniški avatar
kloshar
Prispevkov: 1171
Pridružen: So Feb 18, 2006 12:35 pm

Re: špera

OdgovorNapisal/-a kloshar » Ne Apr 19, 2020 1:08 pm

A ring in pinion pa nebi zamenjal?
Slika

Mesh
Prispevkov: 16
Pridružen: Sr Nov 10, 2010 3:19 pm
Kraj: dolenjska

Re: špera

OdgovorNapisal/-a Mesh » Ne Apr 19, 2020 2:48 pm

Bi,oz najraje bi blokiral planete, na zadnjih pestih. Samo tezko bom uskladil oba difa, ker imata razlicne prenose. Problem v bistvu nastane samo pri zaklenjenem srednjem difu...

Uporabniški avatar
kloshar
Prispevkov: 1171
Pridružen: So Feb 18, 2006 12:35 pm

Re: špera

OdgovorNapisal/-a kloshar » Po Apr 20, 2020 8:16 pm

Kakšno pa je razmerje v zadnjih planetih? Mogoče bi z malo sreče lahko našel ustrezno kombinacijo r&p za sprednji diff, da bi ustrezalo zadnjim blokiranim planetom.
Slika

Mesh
Prispevkov: 16
Pridružen: Sr Nov 10, 2010 3:19 pm
Kraj: dolenjska

Re: špera

OdgovorNapisal/-a Mesh » Po Apr 20, 2020 9:19 pm

to bi bilo ok, bi bilo pa treba nekako blokirat zadnje planete, kar je spet novo vpašanje...
zadnji kardan je 41:10 zadnji bočni reduktor je 1:1.53 to je po po papirjih, se pravi skupaj 6,27 . prvega moram pa še enkrat vrtet, ker sem pozabil kakšno je razmerje...
samo bega me, kot sem že par postov prej napisal, zakaj je v reduktorju, če vrtim akso od menjalnika različna hitrost, na prvi oz zadnji pogon, če blokiram prvega oz.zadnjega...naj bi bil 1:2 vendar ni...?
Delam celo študijo kako bi se najbolj elegantno to rešilo... :/


Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 50 gostov