špera

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
metka
Prispevkov: 55
Pridružen: Pe Avg 20, 2010 1:09 pm

špera

OdgovorNapisal/-a metka » To Okt 19, 2010 1:28 pm

Mene pa zanima ali ima kateri terenec do letnika 2000 že v osnovi špero?

Uporabniški avatar
Mitsurugi2
Prispevkov: 660
Pridružen: Po Feb 02, 2009 10:20 pm

OdgovorNapisal/-a Mitsurugi2 » To Okt 19, 2010 1:32 pm

Baje da ja.
VM - Turbotronic®

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6351
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » To Okt 19, 2010 2:14 pm

Patrol GR, puch, samurai, pa še kakšen bi se našel samo mi trenutno ne pade na pamet, imajo 100% špere
Precej jih je pa še z LSD.

bnamurs
Prispevkov: 161
Pridružen: To Sep 07, 2010 9:57 pm
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a bnamurs » To Okt 19, 2010 2:25 pm

To je skoraj tako splošno vprašanje kot če ima terenec 4x4 pogon...

Špero kje, na srednjem difu (če ga ima), zadaj ali spredaj?

Lp,
Boštjan

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6351
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » To Okt 19, 2010 2:56 pm

Če je govora o šperah in ni izrecno povedano da gre za blokado centralnega diferencijala še šteje da gre za blokado diferencijalov. Vsaj v offroaderskih krogih.
Je pa pri serijskih vozilih vedno samo zadaj ali obe, nikoli samo spredaj. Vsaj meni ni znan tak primer.

Drugače pa imaš prav, vprašanje je posplošeno in kot tako nejasno.

Uporabniški avatar
Mitsurugi2
Prispevkov: 660
Pridružen: Po Feb 02, 2009 10:20 pm

OdgovorNapisal/-a Mitsurugi2 » To Okt 19, 2010 7:16 pm

AŁIEN napisal/-a:
Drugače pa imaš prav, vprašanje je posplošeno in kot tako nejasno.


Tako je!
VM - Turbotronic®

metka
Prispevkov: 55
Pridružen: Pe Avg 20, 2010 1:09 pm

OdgovorNapisal/-a metka » Sr Okt 20, 2010 1:29 pm

Hvala za pojasnila. Ja mislil sem blokade na zadnjem pa eventuelno na prvem dif. Če pa ima avto sredinjski dif. pa je tako nujna blokada,drugače je avto neuporaben za teren.

Zanima me če kdo ve kako je z starimi pajeroti in nisani ali imajo kateri že špero. Govorim o 100% blokadah.

Vsak nasvet pa zelo cenim.

Uporabniški avatar
kingroad
Prispevkov: 182
Pridružen: Sr Sep 01, 2010 10:36 am
Kraj: VACCINIUM MYRTILLUS

OdgovorNapisal/-a kingroad » Sr Okt 20, 2010 2:35 pm

patrol GR ima zadaj špero, spredaj ročne vklopnike

lp

metka
Prispevkov: 55
Pridružen: Pe Avg 20, 2010 1:09 pm

OdgovorNapisal/-a metka » Sr Okt 20, 2010 4:17 pm

Z ročnimi vklopniki vklopiš samo pogon. Ali se motim? Blokada je lahko samo v diferencialu mar ne?

Uporabniški avatar
kingroad
Prispevkov: 182
Pridružen: Sr Sep 01, 2010 10:36 am
Kraj: VACCINIUM MYRTILLUS

OdgovorNapisal/-a kingroad » Sr Okt 20, 2010 8:11 pm

Ne, pogon vklopiš v kabini z ročico poleg prestavne ročice- iz 2wd v 4wd. Nato lahko vklopiš še reduktor.
Zadnjo blokado difa vklopiš z stikalom na armaturki. Spredaj pa imaš mehanske vklopnike, to pomeni da moraš iz avta in ročno blokirati sprednji dif.

To velja za patrola GR.

lp

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6351
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Sr Okt 20, 2010 9:18 pm

To ne drži. Vklopniki nimajo nikakršne veze z diferencijalom. Vklopnik je le vez med kolesom in polosovino. Lahko so ročni, avtomatski ali pa jih sploh ni.

Uporabniški avatar
kingroad
Prispevkov: 182
Pridružen: Sr Sep 01, 2010 10:36 am
Kraj: VACCINIUM MYRTILLUS

OdgovorNapisal/-a kingroad » Sr Okt 20, 2010 10:04 pm

Alien: imaš prav!

Patrol GR ima avtomatske, po potrebi jih vklopiš ročno.



lp

pubec
Prispevkov: 101
Pridružen: Sr Jan 23, 2008 12:55 pm

OdgovorNapisal/-a pubec » Če Okt 21, 2010 12:58 pm

kingroad napisal/-a:Patrol GR ima avtomatske, po potrebi jih vklopiš ročno.lp


Daj, prosim, zadihaj, se skoncentriraj, trikrat premisli in potem razumljivo zapiši...

Najprej neke bedarije v prejšnjem postu pišeš, zdaj pa tole skropucalo. Morda si celo prav mislil, napisal pa tako, da bo kakšnega začetnika še bolj zmedlo. Avtomatika pa jo ročno vklapljaš?!?

Uporabniški avatar
lisko
Prispevkov: 1645
Pridružen: Ne Jul 01, 2007 11:55 am

OdgovorNapisal/-a lisko » Če Okt 21, 2010 8:33 pm

pubec napisal/-a:
kingroad napisal/-a:Patrol GR ima avtomatske, po potrebi jih vklopiš ročno.lp


Daj, prosim, zadihaj, se skoncentriraj, trikrat premisli in potem razumljivo zapiši...

Najprej neke bedarije v prejšnjem postu pišeš, zdaj pa tole skropucalo. Morda si celo prav mislil, napisal pa tako, da bo kakšnega začetnika še bolj zmedlo. Avtomatika pa jo ročno vklapljaš?!?


Ker nikoli ne dela :D

pubec
Prispevkov: 101
Pridružen: Sr Jan 23, 2008 12:55 pm

OdgovorNapisal/-a pubec » Pe Okt 22, 2010 8:41 am

Meni je sicer jasno kaj je mislil (se mi zdi :) ), iz napisanega pa lahko sklepaš v več smeri. Tudi tvoja razlaga je povsem ustrezna... Vsaj iz napisanega.

Uporabniški avatar
stripi
Prispevkov: 662
Pridružen: Če Mar 20, 2008 4:06 pm
Kraj: vukojebine

OdgovorNapisal/-a stripi » Pe Okt 22, 2010 11:46 am

:kaj_takega_pa_se_ne: :kaj_takega_pa_se_ne: :kaj_takega_pa_se_ne:

V osnovi naj bi vsi 4x4 imeli 3 differenciale.
Blokada ali zapora diffa ima funkcijo, da se obe osovini vrtita z enako močjo in hitrostjo.
Sredinski diff je na reduktorju, prvi in zadnji pa vsi veste kje je.
Vklopniki so na tistem vozilu, ki ima priklopljiv prvi pogon in je v sami osnovi narejen z blokado sredinskega diffa. Vklopniki imajo funkcijo ločiti pesto od polosovine, da se kardan in polosovine med vožnjo ne vrtijo v prazno.

Veliko vprašanj je bilo, zakaj nekaj poka spredaj.
Zato, ker je zašperan sredinski diff, ki enako poganja oba kardana, prvi in zadnji konec pa ne pobirata enake poti v zavojih.
Dokler se pelješ naravnost, vsa kolesa pobirajo enako pot.
V zavoju pa zunanje kolo porabi veliiiiiiiiiiiiiiko več poti kot notranje.
Od tod posledica pokanja, poskakovanja.

Lada niva ima vse tri diffe, blokado sredinskega.

Če še vedno ni komu jasno, naj si kupi lado nivo na odpadu in naj jo razstavi.
Po dvorišču se malo igraš in vse ti postane kristalno jasno.

Funcija diffov na pogonu je podobna. Zaradi zavijanja se kolesa ne smeta enakomerno vrteti. Posledično na slabi podlagi vrti manj obremenjeno kolo v prazno.

Upam, da je zdaj bolj razumljivo. hihi :lol:
NEMOGOČE NAREDIM TAKOJ, NA ČUDEŽE JE POTREBNO MALCE POČAKATI

Lovro
Prispevkov: 168
Pridružen: Sr Dec 10, 2008 2:55 pm
Kraj: Kostanjevica na Krki

OdgovorNapisal/-a Lovro » Pe Okt 22, 2010 9:01 pm

Zdravo!
Se strinjam s Stripijem. Je pa še ena možnost. Nissan pickup, mitsubishi l-200, nekateri pajero sport in podobni pa se ob preklopu v 4x4 zgodi sledeče.
Prej omenjeni terenci nimajo sredinskega diferenciala, kar pomeni da se ob preklopu v 4x4, prvi in zadnji diferencial togo povežeta. Zato tudi pri teh avtih ni priporočljiva vožnja po asfaltu in manj drseči podlagi ravno zaradi vzroka, ki ga je navedel Stripy. Zadeva zgleda tako kot da bi pri ostalih terencih vklopil zaporo sredinskega diferenciala. Pri mojem l-200 in še nekaterih pa je tudi serijsko vgrajena zadnja špera.

lp

Lovro
tree??? what tree???

Uporabniški avatar
ferrarist
Moderator
Prispevkov: 1488
Pridružen: To Jun 10, 2003 8:49 pm
Kraj: okolica ajdovščine

OdgovorNapisal/-a ferrarist » Pe Okt 22, 2010 9:28 pm

stripi napisal/-a::kaj_takega_pa_se_ne: :kaj_takega_pa_se_ne: :kaj_takega_pa_se_ne:

V osnovi naj bi vsi 4x4 imeli 3 differenciale.

od kdaj pa to?Wrangler?Samurai?Vitara?Pajero?Patrol?Landcruiser40,70 in verjetno še kakšen drugi?
vsi našteti imajo samo dva diferenciala,edino če se ta tretji prevaža v pritlažniku ali kje drugje ;)

Uporabniški avatar
ferrarist
Moderator
Prispevkov: 1488
Pridružen: To Jun 10, 2003 8:49 pm
Kraj: okolica ajdovščine

OdgovorNapisal/-a ferrarist » Pe Okt 22, 2010 9:31 pm

stripi napisal/-a:Vklopniki so na tistem vozilu, ki ima priklopljiv prvi pogon in je v sami osnovi narejen z blokado sredinskega diffa.



hmmm.... :lol: tega pa nit Nebivedu nebi razumel :lol:

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6351
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Pe Okt 22, 2010 11:15 pm

centralni dif imajo ponavadi vozila z stalnim štirikolesnim pogonom, če je pa 4x4 vklopljiv pa ni potrebe za centralnim difom.

Uporabniški avatar
stripi
Prispevkov: 662
Pridružen: Če Mar 20, 2008 4:06 pm
Kraj: vukojebine

OdgovorNapisal/-a stripi » So Okt 23, 2010 1:43 am

Ubogi Rafter se trudi, da bi vsaj slovnico znali uporabljati.
G.FERRARIST- moderator, pa niti slovenščine ne zastopi.

Lahko prevedem v angleščino, nemščino, kitajščino, japonščino, katerikoli jezik želiš, v Ferrariju rabiš samo en ( 1 ) diff brez blokade in šejka, da ti plačuje gorivo. :roll:, pa so vse :zena_z_valjarjem: tvoje.

Nebivedu ima več pojma o teh zadevah, kot se ferrariju sanja.
Nimam želje gnojnice stresat po najbolj pametnih kavčroaderjih.
Preberite si prispevek najmanj 20x, in ga naglas berite, da pride bistvo v vaše otopele možgane, da začno vaše male sive celice nazaj funcionirati.
Če še vedno ne dojamete, vam ni pomoči, ter lahko ostanete na kavču.

Alien je lepo dopisal, čeprav bi moralo biti že iz mojega prispevka razvidno, če ga parkrat prebereš.

V prtljažniku ponavadi prevažam balast, ali pa opremo, da kretene spravim nazaj na cesto.

Sicer pa škoda besed, MODERATOR je najjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjbolj brihten, pa naj vam on odgovarja na vaša neumna vprašanja.
Moja malenkost gre koze past v VUKOJEBINE, vi pa verjemite pametnjakovičem, ki še prave poledice niso videle v življenju, ter sploh ne vedo, kaj pomeni imeti zimske gume na avtu 8 mesecev.

Lovro je nazorno odgovoril na tematiko, potrjujem njegovo mišljenje, da je več kot 90% terencev narejenih brez sredinskega diffa, kar je posledica priklop na 4x4, namesto da bi vozilo imelo stalni 4 kolesni pogon. Stalni 4x4 potrebuje sredinski diff brez blokade, ko pa pride do problemov, najprej vklopiš sredinsko blokado, če še vedno ne gre iz sranja ven, vklopiš zadnjo blokado in tako naprej.
Obstaja tudi križna špera, ampak upam, da bo g.Ferrarist napisal prispevek o tem, kakor ga je za cinkanje v Celju, kar je storil enkrat v življenju, ostali uporabniki tega foruma pa pocinkovalnico uporabljamo najmanj 50X na leto, pa smo še vedno bebci in o tem nimamo blage veze.


Sorry g.Moderator, toliko snega, kot so ga moje roke premetale z lopato, niti tvoje gume na vseh tvojih strojih niso povozile.
Čeprav si kovinar, o transmisijah nimaš blage veze. Preberi si kakšen svoj doktorat, ali pa vprašaj nas idiote, o čem debata sploh teče, da boš lahko naprej pametoval.
Drži se raje tipkovnice, in se ne oglašaj tam, kjer nimaš niti za Burek.
Če želiš, ti ga pošljem po DPD, ali hitri pošti.

Mater si mi dvignu pritisk. Zdaj si grem pa sixpack odpret, pa upam da ne boš pametoval, dokler se ne bom naspal, ker boš drugače slišal tisto kar si zaslužiš.

Rafter in Miran- ne bit jezna, ampak sem bil še nežen, glede na tisto kar mu pripada.
En frutek je bil zadosti, da mi je razfukalo pancirko.

lp :kaj_takega_pa_se_ne: :ah_seveda:
NEMOGOČE NAREDIM TAKOJ, NA ČUDEŽE JE POTREBNO MALCE POČAKATI

Uporabniški avatar
ferrarist
Moderator
Prispevkov: 1488
Pridružen: To Jun 10, 2003 8:49 pm
Kraj: okolica ajdovščine

OdgovorNapisal/-a ferrarist » So Okt 23, 2010 3:16 am

še en tak žaljiv post (do kogarkoli in ne samo mene) pa zastonj letiš do Banovcev in nazaj (ali pa nikoli več nazaj) :wink:

nevem kaj ti je stopilo na živec....glede moje slovnice nevem kaj te moti...mogoče pa samo to,da ti nekaj ne gre v glavo,ne razumeš ali pa si samo nerodno napisal in sem te zato popravil....bistvo je,da si se (verjetno) s tistimi tremi smeški posmehoval nekomu,ki je poskušal po svoje razložit delovanje blokad,si se naredu pameten in ravno tako zajebal...in če ima avto sredinski diferencial,ne more met priklopljivega prednjega...razen redkih izjem...večina ima pa priklopljivga :wink: ...
glede žaljenja:potemtakem bi lahko jaz tebi napisal,da vrni se doktorirat v risanko,pa ti nisem in nebom,ker nisem taka p***a kot ti...je že res da nimam Ferrarija...pa vseeno ne ti meni šalala o šejkih,ferrariju in tankanju goriva....imam avto,ki sem ga predelal kompletno sam in ima konjev kolkor jih ti verjetno nikoli neboš vidu s tremi avti skupaj....no,mogoče pa,ampak še vedno dvomim :wink:
đo Nebivedujevem znanju nisem tukaj čisto nič rekel,fant ve dosti,je fejst fant,ampak na žalost zna vsake tolk mal zakomplicirat....kar gre njemu in kar gre meni sva si že povedala en drugmu in je kadarkoli pri meni dobrodošel in enako tudi mislim da tudi jaz pri njemu....konec koncev-najini odnosi mislim da se te čisto nič ne tičejo :wink:


glede na to,da kot izgleda veš več kot jaz o meni samem.....zdej se pa že bojim,da se pod nickom Stripi skriva moj oče,stric,brat...
tukaj se bom pa ustavil....o mojih doktoratih, transmisijah in burekih pa nebom zgubljal besed....pejd pod mrzel tuš,počaki da mine polna luna,pol pa odpiši če maš kej pametnega za povedat....v nasprotnem primeru pa te raje opozorim da raje dvakrat premisliš
:wink:

LP

Uporabniški avatar
Rafter
Upravnik
Prispevkov: 2027
Pridružen: To Feb 17, 2004 3:03 pm
Kraj: Southern District of Maribor
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Rafter » So Okt 23, 2010 11:35 am

Kaže da res nakatere polna luna trka.

Stripi, resnica je taka, da se (s vsem dolžnim spoštovanjem) o ukrepih moderatorjev na razpravlja. Naj zaenkrat ostane pri izrečenem, ostalo se pogovarjajte preko ZS.

Raje se spravite v blato ali pa sneg (tam kjer ga že imate).

R.
The whole life sponsored by محمد بن راشد المكتوم

hitri
Prispevkov: 35
Pridružen: Ne Maj 02, 2010 12:42 pm

OdgovorNapisal/-a hitri » So Okt 23, 2010 2:25 pm

v sprednjem ter zadnjem diferencialovu zavaris zobnike skupaj,pa imas 100% zaporo diferenciala :lol: prides lahk kamorkoli sam volana ne mores tko dobr sukat...pa mal cudn poka pa ruzi not ce zelis sukt volan :shock: (koristna zadeva za voznjo naravnost po blatu ...

Uporabniški avatar
kingroad
Prispevkov: 182
Pridružen: Sr Sep 01, 2010 10:36 am
Kraj: VACCINIUM MYRTILLUS

OdgovorNapisal/-a kingroad » So Okt 23, 2010 2:54 pm

Res, dajte se nekje zmenit (pa ne prek ZS) pa se pogovorite kot "deci". Za tipkovnico zna bit vsak glasen.

Da si sposodim to temo, lahko pa prestavimo v nov topik. In sicer glede vklopnikov......sem bil pri prvem postu res prehiter kar me je nekdo iz galaksije lepo popravil.

Se pravi, na Patrolu GR imam spredaj te hudičeve preklopnike. Vendar sem očitno ali živel v zmoti ali pa imam celo prav. Preklopnik lahko preklopim v stanje AUTO ali LOCK. Se pravi v stanju AUTO se vklaplja "avtomatsko" v stanju LOCK pa zablokiraš - zakleneš. Se pravi ima ražim delovanja ali avtomatski ali ročni (zaklep). Če nimam prav naj me nekdo prosim popravi.

lp


Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov