Kompresor za polnjenje pnevmatik
Kompresor za polnjenje pnevmatik
Živjo.
Rabim kompresor za polnjenje pnevmatik - kaj takega prenosnega in ne predragega. Sem nekje drugje prebral, da s čim takim le ene 3x napolniš gume, potem pa ribne. Mi kdo ve svetovati kaj in kje kupiti?
LP
Samo
Rabim kompresor za polnjenje pnevmatik - kaj takega prenosnega in ne predragega. Sem nekje drugje prebral, da s čim takim le ene 3x napolniš gume, potem pa ribne. Mi kdo ve svetovati kaj in kje kupiti?
LP
Samo
Jaz sem lani za v Tunizijo kupil v Angliji od Sealeya en heavy-duty kompresor. Cena 47 GBP(cca 17 kSIT) + poštnina. Pa je pošta zamočila, da sem ga šele po povratku iz Tunizije dobil, tako, da ga še nisem preizkusil.
Poglej, kaj o njemu pravijo na 4x4 winches: http://www.4x4winches.com/truckair.htm
Res je težji od onega iz OBIja (ki zanesljivo NE napumpa gume -pazi: moje so 17 colske- v normalnem času), ampak .... prav z zaupanjem me ne navdaja. Ker mi je doli v Tuniziji bogu za hrbtom uspelo preluknjati gumo (in to z vejico skozi bok gume!!), me za bodoče raide kar malo strah mori. Razmišljam, da bi si od kakšnega potapljača eno aluminijasto jeklenko zraka sposodil. Baje s tistim zrakom iz 10l jeklenke kar precejkrat gumo napumpaš.
BRANE!!! Kje si?? Kaj naj naredimo??
LP
MIran
Poglej, kaj o njemu pravijo na 4x4 winches: http://www.4x4winches.com/truckair.htm
Res je težji od onega iz OBIja (ki zanesljivo NE napumpa gume -pazi: moje so 17 colske- v normalnem času), ampak .... prav z zaupanjem me ne navdaja. Ker mi je doli v Tuniziji bogu za hrbtom uspelo preluknjati gumo (in to z vejico skozi bok gume!!), me za bodoče raide kar malo strah mori. Razmišljam, da bi si od kakšnega potapljača eno aluminijasto jeklenko zraka sposodil. Baje s tistim zrakom iz 10l jeklenke kar precejkrat gumo napumpaš.
BRANE!!! Kje si?? Kaj naj naredimo??
LP
MIran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
Jaz gume v Tuniziji sicer nisem preluknjal, a sem jih na pesku spustil na 0.8 bara. Ko jih je bilo spet treba napumpati je sovoznik na eni strani pumpal s kompresorjem (nekim zelo majhnim), na drugi strani pa jaz z nožno pumpo. Da sva gumo spravila nazaj na 1.6 bara sva porabila približno enako časa.
Torej definitivno rabim kaj bolj učinkovitega in tudi bolj zanesljivega (tista reč se je kar precej grela).
Sicer pa se tudi jaz potapljam, pa sem tudi jaz že pomilil na jeklenko. Če imaš 10l in napolnjeno na 200 barov, to pomeni, da boš na dveh barih imel 1000 litrov zraka, kar je veliko več, kolikor boš rabil na enem raidu - torej bi lahko imel s sabo tudi manjšo jeklenko. Problem je, da ima zrak, ki gre ven iz jeklenke (če ne uporabljaš regulatorja - npr. potapljaškega) 200 barov - pojma nimam, kako bi polnil gumo s takim tlakom. A lahko pištolo z manometrom (kakršne imajo tudi na črpalkah sploh priključiš na tak tlak? Se mi zdi, da ne bi bilo v redu. Druga težava je, da je tudi transport polne jeklenke malo problematičen - mora biti izredno dobro fiksirana v avtu, da ti med offroadanjem ne udari ob kako drugo reč. Če bi odbil ventil iz jeklenke je možnost zelo hudih poškodb za potnike.
LP
Samo
Torej definitivno rabim kaj bolj učinkovitega in tudi bolj zanesljivega (tista reč se je kar precej grela).
Sicer pa se tudi jaz potapljam, pa sem tudi jaz že pomilil na jeklenko. Če imaš 10l in napolnjeno na 200 barov, to pomeni, da boš na dveh barih imel 1000 litrov zraka, kar je veliko več, kolikor boš rabil na enem raidu - torej bi lahko imel s sabo tudi manjšo jeklenko. Problem je, da ima zrak, ki gre ven iz jeklenke (če ne uporabljaš regulatorja - npr. potapljaškega) 200 barov - pojma nimam, kako bi polnil gumo s takim tlakom. A lahko pištolo z manometrom (kakršne imajo tudi na črpalkah sploh priključiš na tak tlak? Se mi zdi, da ne bi bilo v redu. Druga težava je, da je tudi transport polne jeklenke malo problematičen - mora biti izredno dobro fiksirana v avtu, da ti med offroadanjem ne udari ob kako drugo reč. Če bi odbil ventil iz jeklenke je možnost zelo hudih poškodb za potnike.
LP
Samo
Poglej moj (nedelujoči) izum za pumpanje gum v Tuniziji: http://lenuh.no-ip.org/slike/polnilnica.JPG
V ospredju OBI kompresor. Lonec naj bi bil tudi za kuhanje.
Imam en reducirni ventil za kisik jeklenko (od rešilca), vendar pojma nimam, kakšen ima tlak na izhodni strani. Če rabiš, ti ga lahko posodim.
Imam pa še enega od CO2 jeklenke - tudi ta bi bil mogoče v redu.
Mala medicinska kisik jeklenka ima 2 litra - 200 litrov na 2 bara. Ni težav s težo, majhna je, jo daš kar v gajbo med konzerve. Sliši se preveč idealna rešitev, da bi bila v redu. Ampak: polneš jo lahko samo v polnilnicah jeklenk - v puščavi jih polnejo v vsaki fatamorgani
LP Miran
V ospredju OBI kompresor. Lonec naj bi bil tudi za kuhanje.
Imam en reducirni ventil za kisik jeklenko (od rešilca), vendar pojma nimam, kakšen ima tlak na izhodni strani. Če rabiš, ti ga lahko posodim.
Imam pa še enega od CO2 jeklenke - tudi ta bi bil mogoče v redu.
Mala medicinska kisik jeklenka ima 2 litra - 200 litrov na 2 bara. Ni težav s težo, majhna je, jo daš kar v gajbo med konzerve. Sliši se preveč idealna rešitev, da bi bila v redu. Ampak: polneš jo lahko samo v polnilnicah jeklenk - v puščavi jih polnejo v vsaki fatamorgani
LP Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
Žal ne - jeklenk je šlo kar nekaj skozi moji roki, ko sem opremo za rešilce dobavljal. Ventil je višek ostal, jeklenka pa žal ne. Ampak, če je ideja uporabna, bi se tudi jeklenko kje dalo najti, pa magari sposoditi. Ne nazadnje tudi za kupit ne bi smelo biti dosti denarja.
Pa se bojim, da ideja ni prav super: malo računice:
v 2 l jeklenki pri 200 bar je pri 2barih 200 l zraka. Prav?
Ena zračnica (17 colska 255/70) ima cca 35 l volumna. Prav?
Torej v eni 2l jeklenki za cca 6x napumpat. Se po mojem skoraj ne splača. 10 l jeklenka = 30 pumpanj: to je že boljše. Pa je veliko, težko, nevarno, na koncu tudi drago.
Boljše in ceneje dober kompresor. Ampak z eno manjšo posodo - rezervoarjem stisnjenega zraka. S kompresorjem brez rezervoarja ne moreš filtra vsako jutro izpihat. Še z mojim "piskrom" sem pa to lahko vsako jutro naredil.
Sicer sem jaz v teoriji zelo dobro podkovan, v praksi pa ....
LP Miran
Pa se bojim, da ideja ni prav super: malo računice:
v 2 l jeklenki pri 200 bar je pri 2barih 200 l zraka. Prav?
Ena zračnica (17 colska 255/70) ima cca 35 l volumna. Prav?
Torej v eni 2l jeklenki za cca 6x napumpat. Se po mojem skoraj ne splača. 10 l jeklenka = 30 pumpanj: to je že boljše. Pa je veliko, težko, nevarno, na koncu tudi drago.
Boljše in ceneje dober kompresor. Ampak z eno manjšo posodo - rezervoarjem stisnjenega zraka. S kompresorjem brez rezervoarja ne moreš filtra vsako jutro izpihat. Še z mojim "piskrom" sem pa to lahko vsako jutro naredil.
Sicer sem jaz v teoriji zelo dobro podkovan, v praksi pa ....
LP Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
Ampak Miran, tale tvoj OBI kompresor je pa res ena miniaturka. Tisti s katerim sem jaz napihoval gume je bil recimo 2x vecji, se vedno ena Bauhaus varianta, ampak je napolnil gumo recimo v 5 minutah, kar je za napet urnik, ki ga imas ponavadi v pesku prav idealno. Ce pa je prevroce, pa tako kot je rekel Samo - pocakas, da sonce zapusti vidno polje.
Je pa tako fantje - malo denarja, majhen in len kompresor.
Je pa tako fantje - malo denarja, majhen in len kompresor.
miran napisal/-a: Baje s tistim zrakom iz 10l jeklenke kar precejkrat gumo napumpaš.
Z zrakom iz 3 litrske jeklenke, ki je poljnjena s kisikom za varjenje (200 barov) napihnem 2.5m dolg čoln "Beograd sport". Res pa je, da je čoln napihnjen že ze zelo nizkim tlakom. Jeklenka se kupi v Črnučah, kjer jih polnijo. Stane 10k sit (pod roko), polnjenje pa je cca jurja. Nanjo priviješ reducirni manometer za varjenje, ki ima dva števca. Eden kaže pritisk v flaši, drugi pa izhodni tlak. Če spustiš zrak iz jeklenke direkt brez reducirja, tako pihne, da bi se dalo tudi "šluflos" gumo zmontirat.
Majhno jeklenko se da polnit tudi iz velike direkt in ni treba v polnilnico vsakič, seveda pod pogojem da imaš "močan" suport....
NE bi pa bilo slabo si naredit na avtu en 5 l rezervoarček in ga filat s kompresorjem ko je čas. Ko pa rabiš zrak, pa sam cev gor natakneš ali pa pištolo in izpihaš.
LP Ludwig
God shave the queen...
3 litska 200 barska jeklenka bi bila idealna. Pa tudi nič večja od kakega kompresorja, ki ni ravno igračka. Pa na dveh barih je to 300 litrov zraka, kar je dovolj za celih 14 dni, če ne pretiravaš z zniževanjem tlaka ravno vsak dan, pa še kakšno polnenje iz nule v slučaju gumidefekta si lahko privoščiš. A se da obična pištola z manometrom nekako priklopiti na ta reducirni ventil (brez da bi kaj ekstra izumil? - če so že drugi, potem to običajno dela ).
Pa še eno vprašanje - morda kdo ve, kako se obnese kisik v gumah? Če bi flašo polnil v kakem dive centru, potem ni problema - bo notri zrak in to brez vlage. Če pa je notri kisik... Predstavlja to kako dodatno nevarnost?
Ideja z jeklenko za varjenje mi je veliko bolj všeč, kot tole s 5 l rezervarčkom. Ker onboard kompresorji običajno ne zmorejo proizvesti ravno 200 barov tlaka - še za tista 2 bara, na kolikor je treba napumpati gumo, se običajno precej mučijo - ti zaloga 5 l pri nekem nizkem tlaku ne pomaga kaj dosti - morda za dopumpat eno gumo, ko se vrneš na asfalt. Sicer pa sem na dirki videl vgrajene kompresorje in rezervoarje - ampak to so bolj hude variante in ne take, katere lahko sestaviš za 20k SIT. Pa jasno potem še cevke do vsakega kolesa posebej, da lahko pritisk reguliraš kar med vožnjo in tako prihraniš dragocene sekunde.
LP
Samo
Pa še eno vprašanje - morda kdo ve, kako se obnese kisik v gumah? Če bi flašo polnil v kakem dive centru, potem ni problema - bo notri zrak in to brez vlage. Če pa je notri kisik... Predstavlja to kako dodatno nevarnost?
Ideja z jeklenko za varjenje mi je veliko bolj všeč, kot tole s 5 l rezervarčkom. Ker onboard kompresorji običajno ne zmorejo proizvesti ravno 200 barov tlaka - še za tista 2 bara, na kolikor je treba napumpati gumo, se običajno precej mučijo - ti zaloga 5 l pri nekem nizkem tlaku ne pomaga kaj dosti - morda za dopumpat eno gumo, ko se vrneš na asfalt. Sicer pa sem na dirki videl vgrajene kompresorje in rezervoarje - ampak to so bolj hude variante in ne take, katere lahko sestaviš za 20k SIT. Pa jasno potem še cevke do vsakega kolesa posebej, da lahko pritisk reguliraš kar med vožnjo in tako prihraniš dragocene sekunde.
LP
Samo
Ludwig: Kaj v Črnučah ti polnejo z zrakom, kisikom ali CO2 ? In 3 (tri) litrske jeklenke imajo? Tudi jaz mislim, da je najboljše en mali rezervoarček nekje pod podom, ki ga polneš s kompresorjem, ki ga pač imaš s seboj. Ne nazadnje ga lahko napolneš tudi s priklopom na kakšen kamion, ki ga mogoče srečaš. Ni pravega kamiona brez takega rezervoarčka.
Samo: priključki niso problem. Jaz tako ne bi s kisikom polnil: saj sem na morju doma. V kakšno staro (neatestirano) jeklenko, ti tako ne bi smeli nobenega plina polniti. Če pa imaš požegnano, pa nikakor ne kisik. Pa ne zato ker in če sploh poškoduje gumo, ampak da pri spuščanju iz gume kakšnega prisotnega kadilca ne zakuriš. Saj veš, požarna obramba: za gorjenje rabiš tri stvari: kisik (v gumi), toploto (ponavadi je v puščavi toplo ) in gorljivo snov (kakšen masten zraven stoječi bi mogoče bil pravi). Če že plin, potem raje CO2, dušik ali argon - vse so tehnični plini.
LP
Miran
Samo: priključki niso problem. Jaz tako ne bi s kisikom polnil: saj sem na morju doma. V kakšno staro (neatestirano) jeklenko, ti tako ne bi smeli nobenega plina polniti. Če pa imaš požegnano, pa nikakor ne kisik. Pa ne zato ker in če sploh poškoduje gumo, ampak da pri spuščanju iz gume kakšnega prisotnega kadilca ne zakuriš. Saj veš, požarna obramba: za gorjenje rabiš tri stvari: kisik (v gumi), toploto (ponavadi je v puščavi toplo ) in gorljivo snov (kakšen masten zraven stoječi bi mogoče bil pravi). Če že plin, potem raje CO2, dušik ali argon - vse so tehnični plini.
LP
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
miran napisal/-a:Ludwig: Kaj v Črnučah ti polnejo z zrakom, kisikom ali CO2 ? In 3 (tri) litrske jeklenke imajo? Tudi jaz mislim, da je najboljše en mali rezervoarček nekje pod podom, ki ga polneš s kompresorjem, ki ga pač imaš s seboj. Ne nazadnje ga lahko napolneš tudi s priklopom na kakšen kamion, ki ga mogoče srečaš. Ni pravega kamiona brez takega rezervoarčka.
Samo: priključki niso problem. Jaz tako ne bi s kisikom polnil: saj sem na morju doma. V kakšno staro (neatestirano) jeklenko, ti tako ne bi smeli nobenega plina polniti. Če pa imaš požegnano, pa nikakor ne kisik. Pa ne zato ker in če sploh poškoduje gumo, ampak da pri spuščanju iz gume kakšnega prisotnega kadilca ne zakuriš. Saj veš, požarna obramba: za gorjenje rabiš tri stvari: kisik (v gumi), toploto (ponavadi je v puščavi toplo ) in gorljivo snov (kakšen masten zraven stoječi bi mogoče bil pravi). Če že plin, potem raje CO2, dušik ali argon - vse so tehnični plini.
LP
Miran
Fantje
Miran ima prav, nikakor ne z kisikom polnit, ta ni preveč priporočljiv za te zadeve, ker je včasih zadosti kakšen masten madež ali pa mastne roke in eksplozija je zelo verjetna, kisik namreč v stiku z maščobami tvori eksplozijsko mešanico.
Stanko
miran napisal/-a:Pa se bojim, da ideja ni prav super: malo računice:
v 2 l jeklenki pri 200 bar je pri 2barih 200 l zraka. Prav?
Ena zračnica (17 colska 255/70) ima cca 35 l volumna. Prav?
Torej v eni 2l jeklenki za cca 6x napumpat. Se po mojem skoraj ne splača.
Tvoja računica drži. Jaz mislim uporabit 3 l flašo, kar pomeni potem 300 l pri dveh barih. Če gumo preluknjaš, je to eno, če pa jih le dopumpaš, ker si jih prej malo spustil za vožnjo po pesku, je pa drugo. Pri dofilavanju dvigneš tlak iz 1 bar na 2 - torej porabiš le pol toliko zraka. Torej lahko dofilaš gume več kot 4x. Kar je za en 14 dnevni raid povsem dovolj.
Pišem pa ti, ker kupujem reducirni ventil - ti medicinski običano znižajo tlak na 5 bar-ov, kar je ravno prav za tako rabo. Torej - ga prodaš? Seveda moram še najti fašo, na katero paše.
LP
Samo
Ne, prodam ga pa ne. Posodim pa vedno kadar ga rabiš - saj drugam kot na kakšno pot po Afriki ga tako ne rabiš. Če bova šla skupaj ali istočasno, se bova pa zmenila.
Ampak do naslednje poti dol (pred jesenjo mi moja tako ne pusti iti) bom pa tudi tisti moj sistem z ekonom loncem izpopolnil - to bo svetovno čudo
Kar se pa 5 barov tiče, se pa bojim, da ne bo toliko: ta reducirni ventil ima namreč fiksno nastavljen izhodni pretok (medicince zanima pretok in ne tlak) in dvomim, da je 5 barov - si predstavljaš, da si v nezavesti in ti masko na ksiht nataknejo, ki ti kisik s 5 bari vate fila??? Bibendum!
Kdaj pa greš dol?
Počakaj, da objavim sliko mojega Sealey-a.
LP Miran
Ampak do naslednje poti dol (pred jesenjo mi moja tako ne pusti iti) bom pa tudi tisti moj sistem z ekonom loncem izpopolnil - to bo svetovno čudo
Kar se pa 5 barov tiče, se pa bojim, da ne bo toliko: ta reducirni ventil ima namreč fiksno nastavljen izhodni pretok (medicince zanima pretok in ne tlak) in dvomim, da je 5 barov - si predstavljaš, da si v nezavesti in ti masko na ksiht nataknejo, ki ti kisik s 5 bari vate fila??? Bibendum!
Kdaj pa greš dol?
Počakaj, da objavim sliko mojega Sealey-a.
LP Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
- marolt 4x4
- Prispevkov: 2883
- Pridružen: Sr Avg 06, 2003 8:16 am
- Kraj: Mozirje
- Kontakt:
miran napisal/-a:Kar se pa 5 barov tiče, se pa bojim, da ne bo toliko: ta reducirni ventil ima namreč fiksno nastavljen izhodni pretok (medicince zanima pretok in ne tlak) in dvomim, da je 5 barov - si predstavljaš, da si v nezavesti in ti masko na ksiht nataknejo, ki ti kisik s 5 bari vate fila??? Bibendum!
Kdaj pa greš dol?
Počakaj, da objavim sliko mojega Sealey-a.
Dol gremo za čez prvomajske (skupaj s Climberjem, Noisom in ostalo motociklistično bando ). Upam, da bo Ludwig-ov poizkus uspel, saj je spodoben kompresor takoj par sto evrov. Kar pa se čiščenja zračnega filtra tiče - najbolje je seveda, če imaš šnorkel (po možnosti s ciklonom na vrhu). Če nočeš vrtati pleha, lahko ciklon vgradiš pod havbo (a za to največkrat ni dovolj prostora). Zuki je lani šel v Saharo z Jimny-jem, brez da bi karkoli predelal sesanje zraka. Ravno tako en, ki je imel Galloperja, le da je bil Galloper poln peska, Jimny pa ne - ker Jimny sesa zrak izza žarometa, Galloper (in tudi večina Toyot) pa iz blatnika (ker je tam hladnejši zrak, kot pod motornim pokrovom). Ko avto malo zakoplje v pesku, je blatnik takoj poln peska, ki ga motor potem posesa v airbox. Vse kar je treba spremeniti, je to, da odstraniš cev med airbox-om in blatnikom in jo morda še nadomestiš z 90 stopinjskim kolenom - pa ti ne bo treba vsako jutro filtra pucat.
LP
Samo
Filter bom še vedno vsako jutro doli pucal - najprej bo še ene par let trajalo, da bom puf odplačal, potem bi se pa rad še ene par let z res mojim avtom vozil, potem bi ga pa rad še dobro prodal - vse to so razlogi, ki govorijo, da je filter pametno vsak dan izpihati. Imaš pa prav, kar se zajema zraka tiče. Jemlje ga izpod blatnika. Za pravi ciklon pa je pod haubo bolj malo prostora.
Kar se zraka tiče: vulkanizerji zdaj polnejo v gume dušik iz velikih 40 litrskih jeklenk vendar polnjenih samo na 100 barov. Mož mi je rekel, da z eno jeklenko napumpa 10 osebnih avtomobilov to je 40 koles od osebnih avtov.
Malo preračunaj.....
LP Miran
Kar se zraka tiče: vulkanizerji zdaj polnejo v gume dušik iz velikih 40 litrskih jeklenk vendar polnjenih samo na 100 barov. Mož mi je rekel, da z eno jeklenko napumpa 10 osebnih avtomobilov to je 40 koles od osebnih avtov.
Malo preračunaj.....
LP Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
- marolt 4x4
- Prispevkov: 2883
- Pridružen: Sr Avg 06, 2003 8:16 am
- Kraj: Mozirje
- Kontakt:
- marolt 4x4
- Prispevkov: 2883
- Pridružen: Sr Avg 06, 2003 8:16 am
- Kraj: Mozirje
- Kontakt:
Vrni se na “Avtomobili in oprema”
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 173 gostov