MAS - merilec pretoka zraka - čiščenje

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4375
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

MAS - merilec pretoka zraka - čiščenje

OdgovorNapisal/-a miran » Sr Dec 30, 2009 1:54 pm

Poraba na joti se je pričela povečevati, pa so mi na servisu svetovali naj očistim merilec pretoka zraka.
Nežno sem ga spihal z zrakom (predvsem v obratni smeri od pretoka zraka).
Pravijo pa (ne na servisu), da ga je dobro oprati (dobesedno) v izopropilnem alkoholu, ki ga prodajajo pod imenom IZOPROPANOL.
Je kdo že kaj takega poizkusil?
Je senzor preživel? Novi so okoli 300 EUR, pa ne bi rad riskiral.

Opažam pa, da se je že samo po izpihovanju poraba malce zmanjšala.
Hvala in srečno!
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
Tono
Prispevkov: 74
Pridružen: Ne Okt 12, 2008 2:56 pm
Kraj: Ptuj

OdgovorNapisal/-a Tono » Sr Dec 30, 2009 11:04 pm

Zdravo Miran,

LMM (Luftmassenmesser) ali AFM (Air Flow Meter) oz. merilnik mase zraka je lahko izdelan kot merilnik z vročo žičko (starejši), merilnik z vročim filmom (večina trenutno izdelanih) ali ultrazvočni (Karman Vortex; Mistubishi).

Problem pri merilnikih z nitko ali filmom je umazanija, ki se prilepi na merilni element. Tisti z žičko imajo vgrajeno funkcijo "zgorevanja" uamazanije. Ko se motor ugasne, žička za nekaj trenutkov zažari in "skuri" umazanijo. Te funkcije pri merilnikh z vročim filmom ni. Zanje so pogubni razni športni filtri ter vlaga ali olje v sesalnem vodu v kombinaciji s prahom. Merilnik običajno crkne po menjavi zračnega filtra, ker tisti, ki je filter menjaval, ni iz ohišja filtra posesal prahu. Ta se kasneje zavrtinči in pristane na filmu. Film se prepočasi ohlaja pod vplivom zračnega toka, in posledica je napačna meritev. Pri bencinarjih se odraža v pomanjkanju moči, pri dieslih pa v težavah s sistemom za povratek izpušnih plinov.

Rešitev je zamenjava, včasih pomaga čiščenje. Dejansko lahko celi merilnik "okopaš" v isopropanolu ter nato v destilirani vodi, nato pa ga posušiš. V nobenem primeru ga ne smeš izposavljati stisnjenemu zraku ali kakšnim kemikalijam.

Okoli merilnikov mase zraka obstaja še precej tehničnih podrobnosti, predvsem pa je pomembno, da pravilno diagnosticiraš, ali dejansko gre za okvaro ali pa zgolj napako, ki je posledica neke druge okvare. Obstaja več načinom za diagnozo.

Še to: v nobenem primeru ne odstranjevati samega merilnega vložka iz ohišja ali pa zamenjati zgolj merilnega vložka. Slednji je kalibriran skupaj z ohišjem.

Če še kaj ni jasno, vprašaj. Sicer pa, kaj se dogaja z avtom oz. zakaj je servis diagnosticiral okvaro? Na povečanje porabe pri bencinarju (saj imaš bencinarja???) lahko vpliva miljontavžent dejavnikov, merilnik mase zraka pa ti običajno niti ne da možnosti velike porabe, ker avto slabo vleče, saj zaradi napačno izmerjene (premale) mase zraka motor dobi premalo goriva!!!!!!! Prej bo vzrok za povečano porabo kakšen drug!!!! Pri dizlih pa je zgodba spet drugačna.

Lp,

Tono
Nazadnje spremenil Tono, dne Sr Dec 30, 2009 11:30 pm, skupaj popravljeno 2 krat.
Moje vozilo: Steyr-Puch Pinzgauer 710M, l. 1976, ex. JLA

Uporabniški avatar
ferrarist
Moderator
Prispevkov: 1488
Pridružen: To Jun 10, 2003 8:49 pm
Kraj: okolica ajdovščine

OdgovorNapisal/-a ferrarist » Sr Dec 30, 2009 11:17 pm

za vw/audi dizle vem,da lahko RSR(matjaž) eliminira LMM,torej da dela računalnik brez le-tega...vemo,da so bli teli LMMji v TDIjih vedno problematični...

Uporabniški avatar
Tono
Prispevkov: 74
Pridružen: Ne Okt 12, 2008 2:56 pm
Kraj: Ptuj

OdgovorNapisal/-a Tono » Sr Dec 30, 2009 11:28 pm

A pol so pri VWju tako navihani, da massenmesserje v avte vgrajujejo iz čiste žlehtnobe? Če pa avto dela brez njega ... :shock:

Lp,

T
Moje vozilo: Steyr-Puch Pinzgauer 710M, l. 1976, ex. JLA

Uporabniški avatar
ferrarist
Moderator
Prispevkov: 1488
Pridružen: To Jun 10, 2003 8:49 pm
Kraj: okolica ajdovščine

OdgovorNapisal/-a ferrarist » Če Dec 31, 2009 12:26 am

lej,nebom se zdej prerekal spet s tabo,povedal sem kako delajo z TDI-ji,ce ne verjames pa poklici Matjaza in ti bo on razlozil(no,mogoce ti pa tudi on nebo uspel dopovedat)...pa vprasej ga tudi koliko TDIjev se vozi ze po 100000+km po slo. cestah,brez problemov...

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Če Dec 31, 2009 12:54 am

ferrarist napisal/-a:za vw/audi dizle vem,da lahko RSR(matjaž) eliminira LMM,torej da dela računalnik brez le-tega...vemo,da so bli teli LMMji v TDIjih vedno problematični...


Lahko naredi to, da je signal vedno konstanta - to je eliminiranje, ampak to zahtevajo samo tisti, ki bi radi ogromno več konjev in jim je za motor vseeno, ali pa nimajo pojma, kaj taka stvar prinese za sabo kasneje. Sej mogoče se nikol nič ne zgodi, lahko pa gre mašina po gobe - potem pa ljudje jokajo, da jim je RSR slabo naredil in podobno.

Večinoma pa LMM-ja ne eliminira, samo spremeni v računalniku nastavitev za branje iz LMM-ja. Še vedno se podatki berejo, vendar če je vrednost med določeno mejo daje konstaten signal, kot da je vse v redu - to se največkrat nastavlja. Če pade pod to mejo, javlja napako (ker je to treba poštimat, nad to mejo pa so vredosti itak v redu.

Je Jan tam škodo štimal, kasneje pa še 2.7biturbo audija, pa sem mal spremljal zadeve, kaj in kako.
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
Tono
Prispevkov: 74
Pridružen: Ne Okt 12, 2008 2:56 pm
Kraj: Ptuj

OdgovorNapisal/-a Tono » Če Dec 31, 2009 1:33 am

@Ferrarist:
če boš še nekrat prebral post od Mirana, boš mogoče razumel, da sprašuje, kako na Toyoti očistiti merilnik mase zraka. Mislim, da Miran v Toyoti še nima TDIja. Torej zaenkrat "eliminacija" (???) ne pride v poštev. Bo moral avto kar popravit.

Lp,

T
Moje vozilo: Steyr-Puch Pinzgauer 710M, l. 1976, ex. JLA

Uporabniški avatar
ferrarist
Moderator
Prispevkov: 1488
Pridružen: To Jun 10, 2003 8:49 pm
Kraj: okolica ajdovščine

OdgovorNapisal/-a ferrarist » Če Dec 31, 2009 9:33 am

no,mogoce pa lahko RSR naredi podobno tudi pri toyoti...zato sem to napisal,ker vem,da lmm-e pri tdijih vsakodnevno izklaplja,pa da nebo pomote,tudi na avtih brez chiptuninga in ne samo ekstremno navitih...

@nebivedu:no,in kaj ste opazili pri optimizaciji Janovih avtov?res me zanima...

ps:kot si ze sam povedal,je mel oktavio 1.8T in audija 2.7TT...to so bencinci,kjer je stvar cist drugacna...namrec, Motronic v bencincih brez lmm nemore delat,ker nima drugih referenc...

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4375
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Če Dec 31, 2009 9:54 am

Moja Toyota je dizel. D4D.
Nobene napake še ni na diagnostiki, le poraba je za moje gorenjske pojme preveč narastla, za kakšen 0,001 l/100 km se je povečala in že tulijo alarmi pri meni na podstrešju :wink:
OK - sem ga izpihal, ne bi smel :oops: a upam, da ga nisem pokvaril - saj po pihanju sem prevozil že cca 800 km, pa se mi zdi, da se poraba rahlo spušča :skace_od_srece:
OK. Bom še opral s tem izopopoli... in - tako pravi Tono - še splaknil z destilirano vodo. A to splakovanje je OK??

LskorajnovoletniP Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
lisko
Prispevkov: 1645
Pridružen: Ne Jul 01, 2007 11:55 am

OdgovorNapisal/-a lisko » Če Dec 31, 2009 10:53 am

Malenkosten dvig porabe je v zimskih mesecih tko za pričakovat.
Za višjo porabo pa je lahko kriv tudi senzor temparature motorja in pa miljon stvari....če vam povem za koliko sem jaz uspel zmanšat porabo in kaj vse sem nardil se boste smejali.....

igorp8
Prispevkov: 172
Pridružen: Sr Mar 12, 2008 3:05 pm
Kraj: ilirska bistrica

OdgovorNapisal/-a igorp8 » Če Dec 31, 2009 10:59 am

Nazadnje spremenil igorp8, dne Če Dec 31, 2009 11:05 am, skupaj popravljeno 1 krat.

Uporabniški avatar
fonza
Prispevkov: 504
Pridružen: Ne Dec 18, 2005 6:48 pm
Kraj: N 46.08662;E 015.04915

OdgovorNapisal/-a fonza » Če Dec 31, 2009 11:01 am

Miran, da niso za večjo porabo krivi prazniki in rahlo povečanje teže voznika :res_ne_vem: . Tudi jaz grem po novem letu na shujševalno...
Najboljše zdravilo bo pa ob vodi in konzervah :mrgreen:
LP Franci
Wine,Women&LandRovers*Not necessarly in that order

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4375
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Če Dec 31, 2009 11:19 am

fonza napisal/-a:... Tudi jaz ....
LP Franci

Tudi :shock:
A sem mogoče jaz kaj obljubil? :ne_ne_ne: Sem že zdavnaj nehal obljubljati. Saj se vidi, a ne??
Že tako sem tečen za umret, si predstavljaš, da bi bil še lačen zraven?? :lol:

LizzapolnemizeP Miran

PS:
fonza napisal/-a:...Najboljše zdravilo bo pa ob vodi in konzervah ...

... v pesku :skace_od_srece: Ja, konec marca, inšallah!!!
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
Tono
Prispevkov: 74
Pridružen: Ne Okt 12, 2008 2:56 pm
Kraj: Ptuj

OdgovorNapisal/-a Tono » Če Dec 31, 2009 5:45 pm

Miran,

če bi obelodanil bolj podrobne tehnične podatke o avtu bi se lahko še kaj pogovorili.

Aja, napotek servisa (pooblaščenega???), da si spucaj LMM, pa je totalni mimobrc. Še dobro, da ga nisi uničil.

Lp,

T
Moje vozilo: Steyr-Puch Pinzgauer 710M, l. 1976, ex. JLA

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4375
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Če Dec 31, 2009 8:51 pm

Se opravičujem, toliko časa se že kažem okoli s to mojo joto, da mislim, da že vsi vedo, da je 120, dizel (a je sploh kakšna 120 bencinarka v SLO?), prva generacija D4D motorja. Prevoženih dobrih 200 kkm.
Nasvet na servisu se mi ne zdi slab ali celo nevaren. Avto poznajo, vedo, da ima skoraj nove injektorje in vedo, da če le znam, sam šraufam avto.
Kaj pa je lahko poleg umazanega senzorja vzrok povečevanja porabe? Ne nazadnje je čiščenje tega senzorja celo predpisano na velikih servisih.
LradovedenP Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Če Dec 31, 2009 11:05 pm

miran napisal/-a:Kaj pa je lahko poleg umazanega senzorja vzrok povečevanja porabe? Ne nazadnje je čiščenje tega senzorja celo predpisano na velikih servisih.
LradovedenP Miran


Slaba nafta? Voda v nafti? Vlaga na kontaktih in povsod, pa mora alternator več delat kot ponavadi (zarad tega je tut večja poraba lahko)?
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
5x4
Prispevkov: 989
Pridružen: Če Feb 09, 2006 12:18 am
Kraj: Slovenija

OdgovorNapisal/-a 5x4 » Pe Jan 01, 2010 12:06 pm

miran napisal/-a: (a je sploh kakšna 120 bencinarka v SLO?)


je.

Uporabniški avatar
lisko
Prispevkov: 1645
Pridružen: Ne Jul 01, 2007 11:55 am

OdgovorNapisal/-a lisko » Pe Jan 01, 2010 12:13 pm

miran napisal/-a:Se opravičujem, toliko časa se že kažem okoli s to mojo joto, da mislim, da že vsi vedo, da je 120, dizel (a je sploh kakšna 120 bencinarka v SLO?), prva generacija D4D motorja. Prevoženih dobrih 200 kkm.
Nasvet na servisu se mi ne zdi slab ali celo nevaren. Avto poznajo, vedo, da ima skoraj nove injektorje in vedo, da če le znam, sam šraufam avto.
Kaj pa je lahko poleg umazanega senzorja vzrok povečevanja porabe? Ne nazadnje je čiščenje tega senzorja celo predpisano na velikih servisih.
LradovedenP Miran


Kakor hitro si napisal da ima skoraj 200kkm prevoženih....Če se je poraba dvignila kr tko "čez noč" potem je res nekaj kar je šlo rakom žvižgat....če pa se poraba pač povečuje že od novega potem pa to ni nič kaj narobe...

Moj hudo opevani jeep je imel ob nakupo porabo 10.7 (mesečno povprečje), sedaj ( ko verjetno ve cela vesoljna slovenija kaj se je z njim zgodilo) pa ima porabo 8.5 (decembrsko povprečje). Ko se bo otoplilo pričakujem še manj....

Zato pravim ,da je lahko miljon stvari....

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4375
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Pe Jan 01, 2010 12:37 pm

Da ne bomo preveč zbežali od te teme: strinjamo torej se, da lahko senzor operem s tem izopro... in očitno tudi s tem, da ga naj potem še v destilirani vodi (čeprav ne razumem zakaj, saj bi po mojem po pranju - poudarjam PRANJU in ne le splakovanju - z izopro... alkoholom ne bi smelo v senzorju nič ostati) splaknem.
Ko se trgovine odprejo, grem kupit in operem. Pa naredim eno malo daljšo furo in poročam kako in kaj.
LP Miran

PS: teorija o vlagi, slabih kontaktih in večji obremenitvi s strani alternatorje je zanimiva. Vredna podrobnejše debate. :wink:
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
Tono
Prispevkov: 74
Pridružen: Ne Okt 12, 2008 2:56 pm
Kraj: Ptuj

OdgovorNapisal/-a Tono » Pe Jan 01, 2010 3:36 pm

miran napisal/-a:Ne nazadnje je čiščenje tega senzorja celo predpisano na velikih servisih.
LradovedenP Miran


Miran,

če mi zrihtaš servisno navodilo, v katerem piše, da je potrebno po takih in takih kilometrih očistiti merilnik mase zraka, dam za 100 l taboljšega iz ptujske kleti. To je namreč bedarija prve vrste. To čačkanje okoli čiščenja merilnika mase zraka je zgolj izhod v sili, hobi program, fuš. Če je senzor hin, ga z dodatnimi posegi ne moreš še bolj uničiti. Je pa res, da sem v moji 15-letni praksi na avtomobilski elektroniki videl tako divje predelave, da se ničemur več ne čudim. Rekorder je bil majster, ki je iz silikonskega kita zmodeliral konus, s katerim naj bi povečal hitrost zraka skozi merilnik in s tem popravil mersko napako. Aja, ni delalo.

Še okoli spiranja z destilirano vodo: po spiranju s kemikalijo pod lupo poglej, če so na merilnem elementu kakšni drobni madeži ali pikice. Če jih ni, ne rabiš destilate.

Lp,

T
Moje vozilo: Steyr-Puch Pinzgauer 710M, l. 1976, ex. JLA

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4375
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Pe Jan 01, 2010 5:56 pm

Ta senzor na joti 120 izgleda takole
Slika
in ga ne mislim razstavljati, da bi ga pogledal ali ga je treba še dodatno očistiti ali ne.
Ko sem bil enkrat na servisu (ponavadi stojim zraven in jim gledam pod prste) je mehanik vzel ven senzor in rekel, da bi ga moral redno čistiti. Se pa ne spomnim več, kako ga je on potem očistil.
Da je čiščenje tega senzorja nategovanje, se pa ne strinjam. Žičko v senzorju se greje, natančni merilnik pa potem meri, za koliko se hitreje ohlaja zaradi mimoidočega zraka (saj tako nekako delajo ti senzorji, ali ne?) in iz tega izračuna pretok zraka, torej na to žičko se s časom lahko nabere določena umazanija iz zraka. Ta umazanija predstavlja izolator in tako so rezultati meritve lahko popačeni, ravno toliko, da potem računalnik določi napačno količino goriva, ki se vbrizga v motor. In to umazanijo je treba odstraniti. Tako ali drugače - s čiščenjem ali pa zamenjavo tega senzorja.
Tako vsaj razmišlja moj tehnični, a ne elektronski, mozek :wink:
Glede 100 litrov tabulšega :arrow: že iščem servisne manuale :wink:
LP Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
Tono
Prispevkov: 74
Pridružen: Ne Okt 12, 2008 2:56 pm
Kraj: Ptuj

OdgovorNapisal/-a Tono » Pe Jan 01, 2010 6:17 pm

Alo Miran,

velja, samo pravočasno mi javi, da dam pijačo na hladno. :D

Nikoli in nikdar v tovarniškem manualu ne bo pisalo, da naj nekdo popravlja/čisti/šraufa/onegavi neki senozr. To so izdelki, ki se zamenjajo, ko crknejo. V smislu Ljudske tehnike pa ga lahko poskušaš rešiti s takšnimi ali drugačnimi metodami.

Miran, in na kakšno ime sploh sliši tvoja Toyota? A ne bi malce bolj podrobno povedal, za kak avto, kak motor, kateri letnik sploh gre? Sem namreč firbčen, čigava oprema za vbrizgavanje je sploh vgrajena. Domnevam da Denso.

Lp,

T
Moje vozilo: Steyr-Puch Pinzgauer 710M, l. 1976, ex. JLA

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4375
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Pe Jan 01, 2010 7:19 pm

:D Ja pijačo boš dal najprej na hladno, potem jo boš pa še na kakšno OR srečanje prinesel, da jo skupaj požlokamo. :lol: Jaz sam 100 l vina ne spijem v celem življenju. Mleka ja, vina pa ne!
Vse seveda v primeru, če bo treba.
Toyota 120, D4D, prva generacija, letnik 2003. KDJ120L-GKMEYW.

Za tiste, ki imajo čas: tu je opis teh senzorjev
http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_flow_sensor

Čiščenje takega senzorja:
Recimo tukaj govorijo o tem in ga celo svetujejo
http://www.fordscorpio.co.uk/cleanmaf.htm
Uporabljali so kar spraj za čiščenje šob in vplinjača - nič izpiranja z destilirano vodo

Tukaj je celo video o tem (in to še za Toyoto, drug model avta, a senzor izgleda enak kot v moji):
http://www.youtube.com/watch?v=qiEdey2IHcc
Tu uporabi spraj za čiščenje kontaktov

Še bom iskal, a zelo verjetno v tovarniških manualih tega ne bo, fabrike raje zamenjajo in novega računajo, ku... jedne.
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4375
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Po Jan 18, 2010 9:14 am

Kot obljubljeno - tu je kratko poročilo:
- kupil izopropanol in z njim senzor nekajkrat dobro splaknil. Posušil na zraku. Brez pranja z vodo.
- vkljub praznikom in s tem povečanju teže voznika, je poraba (po merilcu povprečne porabe) kar opazno padla (skoraj za en l/100 km). Seveda to ni nevem kako zanesljiv podatek, a ta je edini na voljo.
Sklep št. 1: ta senzor bom od sedaj enkrat letno splaknil.
Sklep št. 2: poraba je še vedno daleč nad željeno

LporočevalskiP Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Vito_
Prispevkov: 997
Pridružen: Po Feb 21, 2005 12:14 pm

OdgovorNapisal/-a Vito_ » Po Jan 18, 2010 9:47 am

Pa kolk maš to porabo? Več kot 9?


Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 124 gostov