MAS - merilec pretoka zraka - čiščenje
MAS - merilec pretoka zraka - čiščenje
Poraba na joti se je pričela povečevati, pa so mi na servisu svetovali naj očistim merilec pretoka zraka.
Nežno sem ga spihal z zrakom (predvsem v obratni smeri od pretoka zraka).
Pravijo pa (ne na servisu), da ga je dobro oprati (dobesedno) v izopropilnem alkoholu, ki ga prodajajo pod imenom IZOPROPANOL.
Je kdo že kaj takega poizkusil?
Je senzor preživel? Novi so okoli 300 EUR, pa ne bi rad riskiral.
Opažam pa, da se je že samo po izpihovanju poraba malce zmanjšala.
Hvala in srečno!
Miran
Nežno sem ga spihal z zrakom (predvsem v obratni smeri od pretoka zraka).
Pravijo pa (ne na servisu), da ga je dobro oprati (dobesedno) v izopropilnem alkoholu, ki ga prodajajo pod imenom IZOPROPANOL.
Je kdo že kaj takega poizkusil?
Je senzor preživel? Novi so okoli 300 EUR, pa ne bi rad riskiral.
Opažam pa, da se je že samo po izpihovanju poraba malce zmanjšala.
Hvala in srečno!
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
Zdravo Miran,
LMM (Luftmassenmesser) ali AFM (Air Flow Meter) oz. merilnik mase zraka je lahko izdelan kot merilnik z vročo žičko (starejši), merilnik z vročim filmom (večina trenutno izdelanih) ali ultrazvočni (Karman Vortex; Mistubishi).
Problem pri merilnikih z nitko ali filmom je umazanija, ki se prilepi na merilni element. Tisti z žičko imajo vgrajeno funkcijo "zgorevanja" uamazanije. Ko se motor ugasne, žička za nekaj trenutkov zažari in "skuri" umazanijo. Te funkcije pri merilnikh z vročim filmom ni. Zanje so pogubni razni športni filtri ter vlaga ali olje v sesalnem vodu v kombinaciji s prahom. Merilnik običajno crkne po menjavi zračnega filtra, ker tisti, ki je filter menjaval, ni iz ohišja filtra posesal prahu. Ta se kasneje zavrtinči in pristane na filmu. Film se prepočasi ohlaja pod vplivom zračnega toka, in posledica je napačna meritev. Pri bencinarjih se odraža v pomanjkanju moči, pri dieslih pa v težavah s sistemom za povratek izpušnih plinov.
Rešitev je zamenjava, včasih pomaga čiščenje. Dejansko lahko celi merilnik "okopaš" v isopropanolu ter nato v destilirani vodi, nato pa ga posušiš. V nobenem primeru ga ne smeš izposavljati stisnjenemu zraku ali kakšnim kemikalijam.
Okoli merilnikov mase zraka obstaja še precej tehničnih podrobnosti, predvsem pa je pomembno, da pravilno diagnosticiraš, ali dejansko gre za okvaro ali pa zgolj napako, ki je posledica neke druge okvare. Obstaja več načinom za diagnozo.
Še to: v nobenem primeru ne odstranjevati samega merilnega vložka iz ohišja ali pa zamenjati zgolj merilnega vložka. Slednji je kalibriran skupaj z ohišjem.
Če še kaj ni jasno, vprašaj. Sicer pa, kaj se dogaja z avtom oz. zakaj je servis diagnosticiral okvaro? Na povečanje porabe pri bencinarju (saj imaš bencinarja???) lahko vpliva miljontavžent dejavnikov, merilnik mase zraka pa ti običajno niti ne da možnosti velike porabe, ker avto slabo vleče, saj zaradi napačno izmerjene (premale) mase zraka motor dobi premalo goriva!!!!!!! Prej bo vzrok za povečano porabo kakšen drug!!!! Pri dizlih pa je zgodba spet drugačna.
Lp,
Tono
LMM (Luftmassenmesser) ali AFM (Air Flow Meter) oz. merilnik mase zraka je lahko izdelan kot merilnik z vročo žičko (starejši), merilnik z vročim filmom (večina trenutno izdelanih) ali ultrazvočni (Karman Vortex; Mistubishi).
Problem pri merilnikih z nitko ali filmom je umazanija, ki se prilepi na merilni element. Tisti z žičko imajo vgrajeno funkcijo "zgorevanja" uamazanije. Ko se motor ugasne, žička za nekaj trenutkov zažari in "skuri" umazanijo. Te funkcije pri merilnikh z vročim filmom ni. Zanje so pogubni razni športni filtri ter vlaga ali olje v sesalnem vodu v kombinaciji s prahom. Merilnik običajno crkne po menjavi zračnega filtra, ker tisti, ki je filter menjaval, ni iz ohišja filtra posesal prahu. Ta se kasneje zavrtinči in pristane na filmu. Film se prepočasi ohlaja pod vplivom zračnega toka, in posledica je napačna meritev. Pri bencinarjih se odraža v pomanjkanju moči, pri dieslih pa v težavah s sistemom za povratek izpušnih plinov.
Rešitev je zamenjava, včasih pomaga čiščenje. Dejansko lahko celi merilnik "okopaš" v isopropanolu ter nato v destilirani vodi, nato pa ga posušiš. V nobenem primeru ga ne smeš izposavljati stisnjenemu zraku ali kakšnim kemikalijam.
Okoli merilnikov mase zraka obstaja še precej tehničnih podrobnosti, predvsem pa je pomembno, da pravilno diagnosticiraš, ali dejansko gre za okvaro ali pa zgolj napako, ki je posledica neke druge okvare. Obstaja več načinom za diagnozo.
Še to: v nobenem primeru ne odstranjevati samega merilnega vložka iz ohišja ali pa zamenjati zgolj merilnega vložka. Slednji je kalibriran skupaj z ohišjem.
Če še kaj ni jasno, vprašaj. Sicer pa, kaj se dogaja z avtom oz. zakaj je servis diagnosticiral okvaro? Na povečanje porabe pri bencinarju (saj imaš bencinarja???) lahko vpliva miljontavžent dejavnikov, merilnik mase zraka pa ti običajno niti ne da možnosti velike porabe, ker avto slabo vleče, saj zaradi napačno izmerjene (premale) mase zraka motor dobi premalo goriva!!!!!!! Prej bo vzrok za povečano porabo kakšen drug!!!! Pri dizlih pa je zgodba spet drugačna.
Lp,
Tono
Nazadnje spremenil Tono, dne Sr Dec 30, 2009 11:30 pm, skupaj popravljeno 2 krat.
Moje vozilo: Steyr-Puch Pinzgauer 710M, l. 1976, ex. JLA
ferrarist napisal/-a:za vw/audi dizle vem,da lahko RSR(matjaž) eliminira LMM,torej da dela računalnik brez le-tega...vemo,da so bli teli LMMji v TDIjih vedno problematični...
Lahko naredi to, da je signal vedno konstanta - to je eliminiranje, ampak to zahtevajo samo tisti, ki bi radi ogromno več konjev in jim je za motor vseeno, ali pa nimajo pojma, kaj taka stvar prinese za sabo kasneje. Sej mogoče se nikol nič ne zgodi, lahko pa gre mašina po gobe - potem pa ljudje jokajo, da jim je RSR slabo naredil in podobno.
Večinoma pa LMM-ja ne eliminira, samo spremeni v računalniku nastavitev za branje iz LMM-ja. Še vedno se podatki berejo, vendar če je vrednost med določeno mejo daje konstaten signal, kot da je vse v redu - to se največkrat nastavlja. Če pade pod to mejo, javlja napako (ker je to treba poštimat, nad to mejo pa so vredosti itak v redu.
Je Jan tam škodo štimal, kasneje pa še 2.7biturbo audija, pa sem mal spremljal zadeve, kaj in kako.
Pred EUR sem bil SIT!
@Ferrarist:
če boš še nekrat prebral post od Mirana, boš mogoče razumel, da sprašuje, kako na Toyoti očistiti merilnik mase zraka. Mislim, da Miran v Toyoti še nima TDIja. Torej zaenkrat "eliminacija" (???) ne pride v poštev. Bo moral avto kar popravit.
Lp,
T
če boš še nekrat prebral post od Mirana, boš mogoče razumel, da sprašuje, kako na Toyoti očistiti merilnik mase zraka. Mislim, da Miran v Toyoti še nima TDIja. Torej zaenkrat "eliminacija" (???) ne pride v poštev. Bo moral avto kar popravit.
Lp,
T
Moje vozilo: Steyr-Puch Pinzgauer 710M, l. 1976, ex. JLA
no,mogoce pa lahko RSR naredi podobno tudi pri toyoti...zato sem to napisal,ker vem,da lmm-e pri tdijih vsakodnevno izklaplja,pa da nebo pomote,tudi na avtih brez chiptuninga in ne samo ekstremno navitih...
@nebivedu:no,in kaj ste opazili pri optimizaciji Janovih avtov?res me zanima...
ps:kot si ze sam povedal,je mel oktavio 1.8T in audija 2.7TT...to so bencinci,kjer je stvar cist drugacna...namrec, Motronic v bencincih brez lmm nemore delat,ker nima drugih referenc...
@nebivedu:no,in kaj ste opazili pri optimizaciji Janovih avtov?res me zanima...
ps:kot si ze sam povedal,je mel oktavio 1.8T in audija 2.7TT...to so bencinci,kjer je stvar cist drugacna...namrec, Motronic v bencincih brez lmm nemore delat,ker nima drugih referenc...
Moja Toyota je dizel. D4D.
Nobene napake še ni na diagnostiki, le poraba je za moje gorenjske pojme preveč narastla, za kakšen 0,001 l/100 km se je povečala in že tulijo alarmi pri meni na podstrešju
OK - sem ga izpihal, ne bi smel a upam, da ga nisem pokvaril - saj po pihanju sem prevozil že cca 800 km, pa se mi zdi, da se poraba rahlo spušča
OK. Bom še opral s tem izopopoli... in - tako pravi Tono - še splaknil z destilirano vodo. A to splakovanje je OK??
LskorajnovoletniP Miran
Nobene napake še ni na diagnostiki, le poraba je za moje gorenjske pojme preveč narastla, za kakšen 0,001 l/100 km se je povečala in že tulijo alarmi pri meni na podstrešju
OK - sem ga izpihal, ne bi smel a upam, da ga nisem pokvaril - saj po pihanju sem prevozil že cca 800 km, pa se mi zdi, da se poraba rahlo spušča
OK. Bom še opral s tem izopopoli... in - tako pravi Tono - še splaknil z destilirano vodo. A to splakovanje je OK??
LskorajnovoletniP Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
lahko bi probal s tem: http://www.kenteurope.com/uk/shop/viewf ... &type=Auto
http://www.at-team.si/at-team/katalog/index.htm
imajo pa ga v boljših avtotrgovinah
http://www.at-team.si/at-team/katalog/index.htm
imajo pa ga v boljših avtotrgovinah
Nazadnje spremenil igorp8, dne Če Dec 31, 2009 11:05 am, skupaj popravljeno 1 krat.
fonza napisal/-a:... Tudi jaz ....
LP Franci
Tudi
A sem mogoče jaz kaj obljubil? Sem že zdavnaj nehal obljubljati. Saj se vidi, a ne??
Že tako sem tečen za umret, si predstavljaš, da bi bil še lačen zraven??
LizzapolnemizeP Miran
PS:
fonza napisal/-a:...Najboljše zdravilo bo pa ob vodi in konzervah ...
... v pesku Ja, konec marca, inšallah!!!
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
Se opravičujem, toliko časa se že kažem okoli s to mojo joto, da mislim, da že vsi vedo, da je 120, dizel (a je sploh kakšna 120 bencinarka v SLO?), prva generacija D4D motorja. Prevoženih dobrih 200 kkm.
Nasvet na servisu se mi ne zdi slab ali celo nevaren. Avto poznajo, vedo, da ima skoraj nove injektorje in vedo, da če le znam, sam šraufam avto.
Kaj pa je lahko poleg umazanega senzorja vzrok povečevanja porabe? Ne nazadnje je čiščenje tega senzorja celo predpisano na velikih servisih.
LradovedenP Miran
Nasvet na servisu se mi ne zdi slab ali celo nevaren. Avto poznajo, vedo, da ima skoraj nove injektorje in vedo, da če le znam, sam šraufam avto.
Kaj pa je lahko poleg umazanega senzorja vzrok povečevanja porabe? Ne nazadnje je čiščenje tega senzorja celo predpisano na velikih servisih.
LradovedenP Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
miran napisal/-a:Kaj pa je lahko poleg umazanega senzorja vzrok povečevanja porabe? Ne nazadnje je čiščenje tega senzorja celo predpisano na velikih servisih.
LradovedenP Miran
Slaba nafta? Voda v nafti? Vlaga na kontaktih in povsod, pa mora alternator več delat kot ponavadi (zarad tega je tut večja poraba lahko)?
Pred EUR sem bil SIT!
miran napisal/-a:Se opravičujem, toliko časa se že kažem okoli s to mojo joto, da mislim, da že vsi vedo, da je 120, dizel (a je sploh kakšna 120 bencinarka v SLO?), prva generacija D4D motorja. Prevoženih dobrih 200 kkm.
Nasvet na servisu se mi ne zdi slab ali celo nevaren. Avto poznajo, vedo, da ima skoraj nove injektorje in vedo, da če le znam, sam šraufam avto.
Kaj pa je lahko poleg umazanega senzorja vzrok povečevanja porabe? Ne nazadnje je čiščenje tega senzorja celo predpisano na velikih servisih.
LradovedenP Miran
Kakor hitro si napisal da ima skoraj 200kkm prevoženih....Če se je poraba dvignila kr tko "čez noč" potem je res nekaj kar je šlo rakom žvižgat....če pa se poraba pač povečuje že od novega potem pa to ni nič kaj narobe...
Moj hudo opevani jeep je imel ob nakupo porabo 10.7 (mesečno povprečje), sedaj ( ko verjetno ve cela vesoljna slovenija kaj se je z njim zgodilo) pa ima porabo 8.5 (decembrsko povprečje). Ko se bo otoplilo pričakujem še manj....
Zato pravim ,da je lahko miljon stvari....
Da ne bomo preveč zbežali od te teme: strinjamo torej se, da lahko senzor operem s tem izopro... in očitno tudi s tem, da ga naj potem še v destilirani vodi (čeprav ne razumem zakaj, saj bi po mojem po pranju - poudarjam PRANJU in ne le splakovanju - z izopro... alkoholom ne bi smelo v senzorju nič ostati) splaknem.
Ko se trgovine odprejo, grem kupit in operem. Pa naredim eno malo daljšo furo in poročam kako in kaj.
LP Miran
PS: teorija o vlagi, slabih kontaktih in večji obremenitvi s strani alternatorje je zanimiva. Vredna podrobnejše debate.
Ko se trgovine odprejo, grem kupit in operem. Pa naredim eno malo daljšo furo in poročam kako in kaj.
LP Miran
PS: teorija o vlagi, slabih kontaktih in večji obremenitvi s strani alternatorje je zanimiva. Vredna podrobnejše debate.
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
miran napisal/-a:Ne nazadnje je čiščenje tega senzorja celo predpisano na velikih servisih.
LradovedenP Miran
Miran,
če mi zrihtaš servisno navodilo, v katerem piše, da je potrebno po takih in takih kilometrih očistiti merilnik mase zraka, dam za 100 l taboljšega iz ptujske kleti. To je namreč bedarija prve vrste. To čačkanje okoli čiščenja merilnika mase zraka je zgolj izhod v sili, hobi program, fuš. Če je senzor hin, ga z dodatnimi posegi ne moreš še bolj uničiti. Je pa res, da sem v moji 15-letni praksi na avtomobilski elektroniki videl tako divje predelave, da se ničemur več ne čudim. Rekorder je bil majster, ki je iz silikonskega kita zmodeliral konus, s katerim naj bi povečal hitrost zraka skozi merilnik in s tem popravil mersko napako. Aja, ni delalo.
Še okoli spiranja z destilirano vodo: po spiranju s kemikalijo pod lupo poglej, če so na merilnem elementu kakšni drobni madeži ali pikice. Če jih ni, ne rabiš destilate.
Lp,
T
Moje vozilo: Steyr-Puch Pinzgauer 710M, l. 1976, ex. JLA
Ta senzor na joti 120 izgleda takole
in ga ne mislim razstavljati, da bi ga pogledal ali ga je treba še dodatno očistiti ali ne.
Ko sem bil enkrat na servisu (ponavadi stojim zraven in jim gledam pod prste) je mehanik vzel ven senzor in rekel, da bi ga moral redno čistiti. Se pa ne spomnim več, kako ga je on potem očistil.
Da je čiščenje tega senzorja nategovanje, se pa ne strinjam. Žičko v senzorju se greje, natančni merilnik pa potem meri, za koliko se hitreje ohlaja zaradi mimoidočega zraka (saj tako nekako delajo ti senzorji, ali ne?) in iz tega izračuna pretok zraka, torej na to žičko se s časom lahko nabere določena umazanija iz zraka. Ta umazanija predstavlja izolator in tako so rezultati meritve lahko popačeni, ravno toliko, da potem računalnik določi napačno količino goriva, ki se vbrizga v motor. In to umazanijo je treba odstraniti. Tako ali drugače - s čiščenjem ali pa zamenjavo tega senzorja.
Tako vsaj razmišlja moj tehnični, a ne elektronski, mozek
Glede 100 litrov tabulšega že iščem servisne manuale
LP Miran
in ga ne mislim razstavljati, da bi ga pogledal ali ga je treba še dodatno očistiti ali ne.
Ko sem bil enkrat na servisu (ponavadi stojim zraven in jim gledam pod prste) je mehanik vzel ven senzor in rekel, da bi ga moral redno čistiti. Se pa ne spomnim več, kako ga je on potem očistil.
Da je čiščenje tega senzorja nategovanje, se pa ne strinjam. Žičko v senzorju se greje, natančni merilnik pa potem meri, za koliko se hitreje ohlaja zaradi mimoidočega zraka (saj tako nekako delajo ti senzorji, ali ne?) in iz tega izračuna pretok zraka, torej na to žičko se s časom lahko nabere določena umazanija iz zraka. Ta umazanija predstavlja izolator in tako so rezultati meritve lahko popačeni, ravno toliko, da potem računalnik določi napačno količino goriva, ki se vbrizga v motor. In to umazanijo je treba odstraniti. Tako ali drugače - s čiščenjem ali pa zamenjavo tega senzorja.
Tako vsaj razmišlja moj tehnični, a ne elektronski, mozek
Glede 100 litrov tabulšega že iščem servisne manuale
LP Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
Alo Miran,
velja, samo pravočasno mi javi, da dam pijačo na hladno.
Nikoli in nikdar v tovarniškem manualu ne bo pisalo, da naj nekdo popravlja/čisti/šraufa/onegavi neki senozr. To so izdelki, ki se zamenjajo, ko crknejo. V smislu Ljudske tehnike pa ga lahko poskušaš rešiti s takšnimi ali drugačnimi metodami.
Miran, in na kakšno ime sploh sliši tvoja Toyota? A ne bi malce bolj podrobno povedal, za kak avto, kak motor, kateri letnik sploh gre? Sem namreč firbčen, čigava oprema za vbrizgavanje je sploh vgrajena. Domnevam da Denso.
Lp,
T
velja, samo pravočasno mi javi, da dam pijačo na hladno.
Nikoli in nikdar v tovarniškem manualu ne bo pisalo, da naj nekdo popravlja/čisti/šraufa/onegavi neki senozr. To so izdelki, ki se zamenjajo, ko crknejo. V smislu Ljudske tehnike pa ga lahko poskušaš rešiti s takšnimi ali drugačnimi metodami.
Miran, in na kakšno ime sploh sliši tvoja Toyota? A ne bi malce bolj podrobno povedal, za kak avto, kak motor, kateri letnik sploh gre? Sem namreč firbčen, čigava oprema za vbrizgavanje je sploh vgrajena. Domnevam da Denso.
Lp,
T
Moje vozilo: Steyr-Puch Pinzgauer 710M, l. 1976, ex. JLA
Ja pijačo boš dal najprej na hladno, potem jo boš pa še na kakšno OR srečanje prinesel, da jo skupaj požlokamo. Jaz sam 100 l vina ne spijem v celem življenju. Mleka ja, vina pa ne!
Vse seveda v primeru, če bo treba.
Toyota 120, D4D, prva generacija, letnik 2003. KDJ120L-GKMEYW.
Za tiste, ki imajo čas: tu je opis teh senzorjev
http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_flow_sensor
Čiščenje takega senzorja:
Recimo tukaj govorijo o tem in ga celo svetujejo
http://www.fordscorpio.co.uk/cleanmaf.htm
Uporabljali so kar spraj za čiščenje šob in vplinjača - nič izpiranja z destilirano vodo
Tukaj je celo video o tem (in to še za Toyoto, drug model avta, a senzor izgleda enak kot v moji):
http://www.youtube.com/watch?v=qiEdey2IHcc
Tu uporabi spraj za čiščenje kontaktov
Še bom iskal, a zelo verjetno v tovarniških manualih tega ne bo, fabrike raje zamenjajo in novega računajo, ku... jedne.
Vse seveda v primeru, če bo treba.
Toyota 120, D4D, prva generacija, letnik 2003. KDJ120L-GKMEYW.
Za tiste, ki imajo čas: tu je opis teh senzorjev
http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_flow_sensor
Čiščenje takega senzorja:
Recimo tukaj govorijo o tem in ga celo svetujejo
http://www.fordscorpio.co.uk/cleanmaf.htm
Uporabljali so kar spraj za čiščenje šob in vplinjača - nič izpiranja z destilirano vodo
Tukaj je celo video o tem (in to še za Toyoto, drug model avta, a senzor izgleda enak kot v moji):
http://www.youtube.com/watch?v=qiEdey2IHcc
Tu uporabi spraj za čiščenje kontaktov
Še bom iskal, a zelo verjetno v tovarniških manualih tega ne bo, fabrike raje zamenjajo in novega računajo, ku... jedne.
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
Kot obljubljeno - tu je kratko poročilo:
- kupil izopropanol in z njim senzor nekajkrat dobro splaknil. Posušil na zraku. Brez pranja z vodo.
- vkljub praznikom in s tem povečanju teže voznika, je poraba (po merilcu povprečne porabe) kar opazno padla (skoraj za en l/100 km). Seveda to ni nevem kako zanesljiv podatek, a ta je edini na voljo.
Sklep št. 1: ta senzor bom od sedaj enkrat letno splaknil.
Sklep št. 2: poraba je še vedno daleč nad željeno
LporočevalskiP Miran
- kupil izopropanol in z njim senzor nekajkrat dobro splaknil. Posušil na zraku. Brez pranja z vodo.
- vkljub praznikom in s tem povečanju teže voznika, je poraba (po merilcu povprečne porabe) kar opazno padla (skoraj za en l/100 km). Seveda to ni nevem kako zanesljiv podatek, a ta je edini na voljo.
Sklep št. 1: ta senzor bom od sedaj enkrat letno splaknil.
Sklep št. 2: poraba je še vedno daleč nad željeno
LporočevalskiP Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
Vrni se na “Avtomobili in oprema”
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 124 gostov