fredi 4x4 napisal/-a:Zdravo!!
A se pri tej luknji ko si odšrafal dol prestavno ročico vidi v kaj v menjalnik ???
Malo posveti not pa poglej če se vsi sinhroni in zobniki normalno premikajo sedaj ko imaš notri gostejše olje lahko da kateri ne odvoji dovolj in drgne ob drugega. Kolegu je na wranglerju je ko je skočo čez ležečega policaja zablokirala 3 in 5 brzina.Ko je vzel menjalnik narazen sta bila sinhrona na notranji konični strani čisto zrabljena in sta zapikala na osovino.
LP 4x4
Fredi vse je normalno....tud ko sem imel menjalnik dol se je lepo videlo( kolikor se da videt v drobovje) , da so vsi zobniki lepi brez poškodb.
No pogovorih s parimi mehaniki pa smo prišli do zaključka, da je v menjlaniku toliko ležajev in toliko stvari , da je nemogoče določit kaj bi lahko bilo vzrok za čudne zvokove....na koncu smo se v en glas strinjali, da se pač nardi skupaj in potem sproti ugotavlja kaj in kako.
No in potem men ni dalo mira in sem se zatopil v explozijsko sliko menjalnika....nakar mi po treh urah blodenj uspe ugotovit kaj in kako sploh poteka pogon v tem "traktorskem" menjalniku. Na koncu prideš do ugotovitve, da ta menjalnik (mora) bit glasen (no pač glasnejši kot običajen avtomobilski menjalnik)....Pa naj me strokovnjaki popravijo...
Prvo kaj mi je padlo v oči je bilo tole....Prestavna razmerja....
Transmission 1st 2nd 3rd 4th 5th Rev
AX-15 3.83 2.33 1.44 1.00 0.79 4.22
Ponavadi imajo avti med prvo in vzratno malo ali pa sploh nič razlike....Četrto pa okrog direktnega prenosa (ampak povsem direktno? Z zobniki nemogoče doseč....vsaj na logičen način ne , ker se potem obrabljajo enakomerno...) ampak tukaj pa točno 1?!
Zatopil sem se v tole slikco...
Za lažje razumevanje razlage pa tale skica....
Iz obeh skic je takoj razvidno ,da je vstopna in iztopna os v isti ravnini....Torej mora zarad prenosov biti v mes deljena...kar je tudi videt iz prve skice. Not je očitno igličasti ležaj vsaki strani osi pa (predvidevam) kroglični. Dve osi natakjeni skupaj in vležajeni vsaki strani pa morata malo opletat ( pa naj mi kdo trdi nasprotno kako hudiča lahko dve osi spojiš z ležajem in vsaki strani vležajiš in bo potem cela os na miru? ) oki še ni panike....gremo dalje
Pri izvedbi pogona je razvidno da prvo pride moč iz motorja in žene preko (rdečega) zobnika ( ki je na skici videt celo ravno ozobljen?!) spodnjo "piramidno" os, s katero izbiramo prestave.
Zelena je prva, roza je druga, temno modra je tretja in svetlo modra je peta. Brezbarvno je označena vzratna ( kjer je vidno , da se vrine še en zobnik...zato tudi večji prenos kot v prvi). A kje hudiča je četrta?! Če se spomnimo ima četrta prenos točno 1, torej more bit direkna.....Seveda to tudi je saj se lepo vidi iz prve skice, da se sinhorn četrte prestave nasloni na pogonsko os iz motorja. Seveda pa pri tem povsem normalno leti poleg cela "piramidna" os, ki je gnana preko ravnega zobnika. In ker pa imajo ravni zobniki vedno večjo zračnost kot poševni pa le ta ruži (in pa še prosto se vrti) ..No kot zanimivost je na posnetku ravno četrta prestava in v drugih prestavah tega ruženja ni oz. je komaj kaj slišno, kot drga zanimivost pa , da se ruženje pojavi samo v prostem teku motorja (večji tresljaji motorja) ko pa dodaš malo gasa pa zadeva vtihne (ker se že zobniki vrtijo toliko trdo da jih špana v eno smer) ( seveda če je piramidna os pod obremenitvijo in takrat pač zobniki vtihnejo ...špana jih na eno stran in pač ni moč slišat zračnosti med njimi). Seveda je dopustna možnost , da je menjalnik pri 360 tisoč km že malo načet in da ima tu pa tam kak ležaj malo več zračnosti kot bi imel novi ampak po tej razlagi ima zračnost vedno. In tako mislim, da z menjalnikom ni nič narobe)saj kot pravim se menjuje normalno brez zatikanja in povsem gladko) ampak je pač tako skonstruiran da malo ruži....konec koncev bi bil absurd pričakovat , da se boš z jeepom ( kjer dejansko sediš na menjalniku) peljal enako tiho kot s kakim renojem kjer imaš menjalnik dva metra pred sabo....