Lisko, Jeep in dogodivščine :)

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
Uporabniški avatar
lisko
Prispevkov: 1645
Pridružen: Ne Jul 01, 2007 11:55 am

OdgovorNapisal/-a lisko » Pe Mar 04, 2011 8:54 pm

fredi 4x4 napisal/-a:Zdravo!!
A se pri tej luknji ko si odšrafal dol prestavno ročico vidi v kaj v menjalnik ???
Malo posveti not pa poglej če se vsi sinhroni in zobniki normalno premikajo sedaj ko imaš notri gostejše olje lahko da kateri ne odvoji dovolj in drgne ob drugega. Kolegu je na wranglerju je ko je skočo čez ležečega policaja zablokirala 3 in 5 brzina.Ko je vzel menjalnik narazen sta bila sinhrona na notranji konični strani čisto zrabljena in sta zapikala na osovino.
LP 4x4

Fredi vse je normalno....tud ko sem imel menjalnik dol se je lepo videlo( kolikor se da videt v drobovje) , da so vsi zobniki lepi brez poškodb.

No pogovorih s parimi mehaniki pa smo prišli do zaključka, da je v menjlaniku toliko ležajev in toliko stvari , da je nemogoče določit kaj bi lahko bilo vzrok za čudne zvokove....na koncu smo se v en glas strinjali, da se pač nardi skupaj in potem sproti ugotavlja kaj in kako.
No in potem men ni dalo mira in sem se zatopil v explozijsko sliko menjalnika....nakar mi po treh urah blodenj uspe ugotovit kaj in kako sploh poteka pogon v tem "traktorskem" menjalniku. Na koncu prideš do ugotovitve, da ta menjalnik (mora) bit glasen (no pač glasnejši kot običajen avtomobilski menjalnik)....Pa naj me strokovnjaki popravijo...

Prvo kaj mi je padlo v oči je bilo tole....Prestavna razmerja....
Transmission 1st 2nd 3rd 4th 5th Rev
AX-15 3.83 2.33 1.44 1.00 0.79 4.22

Ponavadi imajo avti med prvo in vzratno malo ali pa sploh nič razlike....Četrto pa okrog direktnega prenosa (ampak povsem direktno? Z zobniki nemogoče doseč....vsaj na logičen način ne , ker se potem obrabljajo enakomerno...) ampak tukaj pa točno 1?!

Zatopil sem se v tole slikco...
Slika

Za lažje razumevanje razlage pa tale skica....
Slika

Iz obeh skic je takoj razvidno ,da je vstopna in iztopna os v isti ravnini....Torej mora zarad prenosov biti v mes deljena...kar je tudi videt iz prve skice. Not je očitno igličasti ležaj vsaki strani osi pa (predvidevam) kroglični. Dve osi natakjeni skupaj in vležajeni vsaki strani pa morata malo opletat ( pa naj mi kdo trdi nasprotno kako hudiča lahko dve osi spojiš z ležajem in vsaki strani vležajiš in bo potem cela os na miru? ) oki še ni panike....gremo dalje
Pri izvedbi pogona je razvidno da prvo pride moč iz motorja in žene preko (rdečega) zobnika ( ki je na skici videt celo ravno ozobljen?!) spodnjo "piramidno" os, s katero izbiramo prestave.
Zelena je prva, roza je druga, temno modra je tretja in svetlo modra je peta. Brezbarvno je označena vzratna ( kjer je vidno , da se vrine še en zobnik...zato tudi večji prenos kot v prvi). A kje hudiča je četrta?! Če se spomnimo ima četrta prenos točno 1, torej more bit direkna.....Seveda to tudi je saj se lepo vidi iz prve skice, da se sinhorn četrte prestave nasloni na pogonsko os iz motorja. Seveda pa pri tem povsem normalno leti poleg cela "piramidna" os, ki je gnana preko ravnega zobnika. In ker pa imajo ravni zobniki vedno večjo zračnost kot poševni pa le ta ruži (in pa še prosto se vrti) ..No kot zanimivost je na posnetku ravno četrta prestava in v drugih prestavah tega ruženja ni oz. je komaj kaj slišno, kot drga zanimivost pa , da se ruženje pojavi samo v prostem teku motorja (večji tresljaji motorja) ko pa dodaš malo gasa pa zadeva vtihne (ker se že zobniki vrtijo toliko trdo da jih špana v eno smer) ( seveda če je piramidna os pod obremenitvijo in takrat pač zobniki vtihnejo ...špana jih na eno stran in pač ni moč slišat zračnosti med njimi). Seveda je dopustna možnost , da je menjalnik pri 360 tisoč km že malo načet in da ima tu pa tam kak ležaj malo več zračnosti kot bi imel novi ampak po tej razlagi ima zračnost vedno. In tako mislim, da z menjalnikom ni nič narobe)saj kot pravim se menjuje normalno brez zatikanja in povsem gladko) ampak je pač tako skonstruiran da malo ruži....konec koncev bi bil absurd pričakovat , da se boš z jeepom ( kjer dejansko sediš na menjalniku) peljal enako tiho kot s kakim renojem kjer imaš menjalnik dva metra pred sabo....

Uporabniški avatar
zajec
Prispevkov: 218
Pridružen: Pe Avg 29, 2003 11:59 am

OdgovorNapisal/-a zajec » Pe Mar 04, 2011 11:04 pm

Očitno si imel prej, ko glasu ni bilo, menjalnik v okvari,sedaj pa ko ruži se je popravil. :lol:

Uporabniški avatar
lisko
Prispevkov: 1645
Pridružen: Ne Jul 01, 2007 11:55 am

OdgovorNapisal/-a lisko » So Mar 05, 2011 10:13 am

zajec napisal/-a:Očitno si imel prej, ko glasu ni bilo, menjalnik v okvari,sedaj pa ko ruži se je popravil. :lol:


Glasno v kabini je stalno bilo. Reduktor v N pa dat v četrto pa nikoli nisem probal.

Uporabniški avatar
Benfl
Prispevkov: 163
Pridružen: Ne Feb 28, 2010 12:30 pm
Kraj: Goriška

OdgovorNapisal/-a Benfl » So Mar 05, 2011 6:10 pm

To je popolnoma klasična zasnova menjalnika pri vzdolžno postavljenih motorjih in pogonom na zadnje kolesa. Tudi razmerja niso nič posebnega. Pri takih menjalnikih imajo nekateri v IV. prestavi razmerje 1,00, pri drugih pa v V. Primer BMW:
Slika

Prav zaradi načina prenosa; neposredno iz vezne gredi, se v žargonu reče tudi "direktna".
Vsekakor pa je za tvojo težavo kriva zračnost v ležajih, ali pa še kje(ne pa konstrukcija menjalnika) in mogoče bi se s pravim oljem dalo malo ta zvok ublažit.

Uporabniški avatar
lisko
Prispevkov: 1645
Pridružen: Ne Jul 01, 2007 11:55 am

OdgovorNapisal/-a lisko » So Mar 05, 2011 6:40 pm

Peta je "owerdrive", znano pri američanih :D

Sej sem reku , da po 360 tisoč km so pač ležaji že malo zmajani ampak enostavno noben ne ve kater bi bil tisti, ki ima največjo vlogo. Avtek se bo postavil na cesto in se bo vozlo...ko bo nastal problem se bo pa menjalo. Ampak glede na to, da se menjuje tekoče in da ne zruži noben sinhron mislim, da ne bi smelo bit težav.

P.S. Ko sem pred zdaj že devetimi leti kupoval petko je v menjalniku nekaj ružlo. Avto je imel takrat na števcu 170 tisoč....ampak potem ( tudi po generalki in uničenosti motorja) sem dobil podatek , da jih je imel ob nakupo enkrat več....Čeprav menjalnika nisem nikoli odprl (niti menjal sklopke...ružlo pa je približno 2x bolj ...kot zanimivost tudi v prostem teku...med vožnjo pa je mogoče malo zavijalo), je avtek brez težav nardil pri meni še nadaljnih 250 tisoč kilometrov...menjalnik pa se mi še zdaj valja v garaži (zračnost ima os , ki pride iz sklopke)...prestavlja še vedno brez težav.

Uporabniški avatar
lisko
Prispevkov: 1645
Pridružen: Ne Jul 01, 2007 11:55 am

OdgovorNapisal/-a lisko » So Mar 05, 2011 10:35 pm

Menjalnik sma pustila na miru.....in sedaj (ko imama čas :D ) se ukvarjama z malenkostmi.

Tole je bila prej osvetlitev tablice...zgleda da en del blende že manjka, saj je luč svetla okrog in okrog....
Slika

Prvo sem imel idejo, da bi okrog (v polkrogu) nalepil eno plastično blendo in vse skupaj pobarval.....Ampak če smo predelali že toliko zakaj ne bi še to....
Malo sma pobrskala po garaži in porodila se je ideja , da se vzame lučke (plastike) za osvetiltev tablice od petke (počasi bo tole že Jeep-Renault naveza :D )
Slika

Ker so zadnje vrate plastične ni bilo nobenga problema z dremlom lepo nardit iz okrogle pravokotno luknjo....
Slika

Vgradilo se je 3x0.25W ledice....Še E znak je gor :P
Slika

Takole pa izgleda celotna osvetlitev...nič več točkovno ampak lepo osvetlitev celotnega področja tablice.
Slika

Uporabniški avatar
fredi 4x4
Prispevkov: 28
Pridružen: So Okt 23, 2010 9:53 am

OdgovorNapisal/-a fredi 4x4 » Ne Mar 06, 2011 9:47 am

Zdravo!!
Lisko ti boš moral počasi odspredaj na havbi zamenjati znak jeep za RENAULT :lol:
Dobro malo šale!!
Zdaj pa imam jaz en problem.
Skoraj 100% sem da imam hin LMM senzor.
Paše noter od več tipov kot so Reno Opel Iveco daily.....
Skratka zakaj gre. Rad bi preizkusil če je res krivec on preden ga kupim
da ne vržem stran 150 eurov.Moj avto nima ko je mrzel nobene moči.
Zanima me če komu slučajno leži kakšen senzor kje?
Sedaj nimam pri roki serijske številke in slike bom pa jih jutri objavo ker jih imam v delavnici.
LP 4x4

Uporabniški avatar
lisko
Prispevkov: 1645
Pridružen: Ne Jul 01, 2007 11:55 am

OdgovorNapisal/-a lisko » Ne Mar 06, 2011 10:07 am

Hja od renoja je že kr nekaj stvari...polovica vijakov za blende(imam pač torxe zaj :D) , vijaki za pasove, antena, lučke za tablico, kabli in konektorji za priklop....
Kaj pa se zgodi , če ga odklopiš?

Uporabniški avatar
fredi 4x4
Prispevkov: 28
Pridružen: So Okt 23, 2010 9:53 am

OdgovorNapisal/-a fredi 4x4 » Ne Mar 06, 2011 10:34 am

Ja zgodi se to da ni razlike lučka za napako na motorju mi je gorela 2 dni
potem pa je sama od sebe ugasnila.

Uporabniški avatar
stripi
Prispevkov: 662
Pridružen: Če Mar 20, 2008 4:06 pm
Kraj: vukojebine

OdgovorNapisal/-a stripi » Ne Mar 06, 2011 3:42 pm

lisko napisal/-a: (zračnost ima os , ki pride iz sklopke)....


Sam sebi si odgovoril, kateri ležaj je zanič. :lol: :lol: :lol:

Ta ležaj je nonstop pod maksimalno obremenitvijo, mislim, da je celo solo ležajno vpetje v ohišju za zvonom. :P :P
NEMOGOČE NAREDIM TAKOJ, NA ČUDEŽE JE POTREBNO MALCE POČAKATI

Uporabniški avatar
Benfl
Prispevkov: 163
Pridružen: Ne Feb 28, 2010 12:30 pm
Kraj: Goriška

OdgovorNapisal/-a Benfl » Ne Mar 06, 2011 7:07 pm

stripi napisal/-a:
lisko napisal/-a: (zračnost ima os , ki pride iz sklopke)....


Sam sebi si odgovoril, kateri ležaj je zanič. :lol: :lol: :lol:

Ta ležaj je nonstop pod maksimalno obremenitvijo, mislim, da je celo solo ležajno vpetje v ohišju za zvonom. :P :P


Stripi, gred je vpeta na obeh straneh in sicer je na drugi strani vležajena v vstrajnik (ali z lezajem, ali pa z bronzino). Se pa strinjam da je notranji lezaj dokaj obremenjen in možno da "brenči" prav ta :oops:

Uporabniški avatar
stripi
Prispevkov: 662
Pridružen: Če Mar 20, 2008 4:06 pm
Kraj: vukojebine

OdgovorNapisal/-a stripi » Ne Mar 06, 2011 9:10 pm

Z druge strani, ga pa še četrta prestava zagrabi.

Logično bi bilo, da je ravno ta ležaj, ki je vedno na udaru.

Dokler dela dela, ko bo pa zaropotalo, pa takrat zamenjat vse ležaje, pa sinhrone preverit, če bodo še celi.
NEMOGOČE NAREDIM TAKOJ, NA ČUDEŽE JE POTREBNO MALCE POČAKATI

Uporabniški avatar
lisko
Prispevkov: 1645
Pridružen: Ne Jul 01, 2007 11:55 am

OdgovorNapisal/-a lisko » Po Mar 07, 2011 4:02 pm

lisko napisal/-a:
P.S. Ko sem pred zdaj že devetimi leti kupoval petko je v menjalniku nekaj ružlo. Avto je imel takrat na števcu 170 tisoč....ampak potem ( tudi po generalki in uničenosti motorja) sem dobil podatek , da jih je imel ob nakupo enkrat več....Čeprav menjalnika nisem nikoli odprl (niti menjal sklopke...ružlo pa je približno 2x bolj ...kot zanimivost tudi v prostem teku...med vožnjo pa je mogoče malo zavijalo), je avtek brez težav nardil pri meni še nadaljnih 250 tisoč kilometrov...menjalnik pa se mi še zdaj valja v garaži (zračnost ima os , ki pride iz sklopke)...prestavlja še vedno brez težav.


Površno mi bereta vidva :D

Uporabniški avatar
fredi 4x4
Prispevkov: 28
Pridružen: So Okt 23, 2010 9:53 am

OdgovorNapisal/-a fredi 4x4 » To Mar 22, 2011 8:45 am

Zdravo Lisko!!!!
Nič ne poročaš kako daleč z si avtom.
Si zrihto menjalnik, registriro, kdaj gremo na probo?????
LP 4X4

Uporabniški avatar
lisko
Prispevkov: 1645
Pridružen: Ne Jul 01, 2007 11:55 am

OdgovorNapisal/-a lisko » To Mar 22, 2011 4:50 pm

Če prebereš en post nad sabo.....
Menjalnik sem pustil na miru in po nekaj testnih voženj ( tudi z očetom) je prepričan , da je menjalnik ružil točno tako že od vsega začetka kaj sem avto kupo. Torej zaenkrat bom pustil na miru....potihem iskal kak rabljen menjalnik, ko pa se bo pokazala potrebna menjava bomo pa menjali....ena sobota dela.
Prišel je drugi hudič:D Pred nekaj časa sem obnavljal cilindre sklopke. In ker original plastične cevi več nisem moral porabit ( je bila že debata) sem vzel jekleno cev in jo pritrdil z gumi cevmi na cilindre. Po takratnih zagotovilih prodajalca naj bi ta cev bila odporna na zavorno olje.....Mhm dve leti....pa se je vscala na dvorišču :) No sedaj sem iz Lj iz zavornega servisa dobil original zavorno cev, ki pa menda bo zdržala :)

Drgač pa avtek je spoliran, očiščen in čaka financ ministra :D

Uporabniški avatar
lisko
Prispevkov: 1645
Pridružen: Ne Jul 01, 2007 11:55 am

OdgovorNapisal/-a lisko » To Mar 22, 2011 10:40 pm

Eto narjena hidravlika sklopke
Slika

Zdaj ko je jeep stal v garaži kaki teden se je pri vstrajniku spet pojavla kaplja olja, ki sem jo obrisal in je nasljednji dan več ni bilo ampak....
Lisko gre na ziher :D
Narjen dodatni karter :D :D
Laik sploh ne ve , da tole ni original....Po meri narjena posoda ,vpeta na menjalnik in na levi strani čep za izpust olja.
Slika

Malo za šalo malo za res....zmislil si nov znak :D Posodica kjer puščica nakazuje možnost puščanja :D
Slika

Uporabniški avatar
lisko
Prispevkov: 1645
Pridružen: Ne Jul 01, 2007 11:55 am

OdgovorNapisal/-a lisko » To Apr 05, 2011 4:26 pm

Pokazal se je na soncu :) Pripravljen za cesto oz. ne cesto :D

Slika
Slika

Slika
Slika
Slika

Uporabniški avatar
fredi 4x4
Prispevkov: 28
Pridružen: So Okt 23, 2010 9:53 am

OdgovorNapisal/-a fredi 4x4 » To Apr 05, 2011 10:33 pm

Ja super Lisko!

Gremo soboto v Mursko :D

Uporabniški avatar
stripi
Prispevkov: 662
Pridružen: Če Mar 20, 2008 4:06 pm
Kraj: vukojebine

OdgovorNapisal/-a stripi » Pe Apr 08, 2011 3:20 am

Sorry Lisko.

Moj pokojni oče je vedno rekel, da na neumno vprašanje ne more dati pametnega odgovora.
Sedaj, ko si tako spedenal JENKIJA, te bom butasto vprašal.

Pojdi do teh kretenov, testiraj in lomi jim novodobna jajca, ki jim rečejo zadnji krik mode (zadnji krik je od ženske, ko zve ceno od plehovja- brez orgazma, da smo si na jasnem), dobro jim računaj inovacije, ki jih zdresirani ING na 15 potenco ne morejo, da bodo ta novodobna jajca delala vsaj 5 let.


Tačas ko boš ti v Ameriki, imam pa namen Lisičko odpeljat :lol:
Ko boš prišel domov, se boš počutil čisto Ameriško.

pozdrav od žleht stripija
NEMOGOČE NAREDIM TAKOJ, NA ČUDEŽE JE POTREBNO MALCE POČAKATI

Uporabniški avatar
lisko
Prispevkov: 1645
Pridružen: Ne Jul 01, 2007 11:55 am

OdgovorNapisal/-a lisko » Pe Apr 08, 2011 8:41 pm

Lisička gre poleg , ker je kar nekaj inovacij tudi od nje:) Tako, da žal, žleht si lahko lisičke pa ne dobiš :pomiluje_ga:

Uporabniški avatar
stripi
Prispevkov: 662
Pridružen: Če Mar 20, 2008 4:06 pm
Kraj: vukojebine

OdgovorNapisal/-a stripi » To Apr 12, 2011 10:06 pm

lisko napisal/-a:Lisička gre poleg , ker je kar nekaj inovacij tudi od nje:) Tako, da žal, žleht si lahko lisičke pa ne dobiš :pomiluje_ga:


Sem vedel, da si fejst fant. :lol:
Pohvala tebi in Lisički za diplomo iz JENKIJA.

Rožce ji pa le natrgaj, da se bo boljše počutila. :P
NEMOGOČE NAREDIM TAKOJ, NA ČUDEŽE JE POTREBNO MALCE POČAKATI

Uporabniški avatar
lisko
Prispevkov: 1645
Pridružen: Ne Jul 01, 2007 11:55 am

OdgovorNapisal/-a lisko » To Apr 12, 2011 11:23 pm

stripi napisal/-a:
lisko napisal/-a:Lisička gre poleg , ker je kar nekaj inovacij tudi od nje:) Tako, da žal, žleht si lahko lisičke pa ne dobiš :pomiluje_ga:


Sem vedel, da si fejst fant. :lol:
Pohvala tebi in Lisički za diplomo iz JENKIJA.

Rožce ji pa le natrgaj, da se bo boljše počutila. :P


Rožce je treba zalivat ne pa trgat :ne_ne_ne:
Drgač pa čeprav še zdaleč ni od mojih zamisli (manjkajo mu še kake lepe litke, z muziko bo še treba nekaj nardit, z volanom bo se treba še mal poigrat, visko bo počas za menjat...). Bi se pa z veseljem lotu še enkrat enga podobnega.

Uporabniški avatar
Picpoki
Prispevkov: 2103
Pridružen: Če Jan 01, 2009 6:52 pm
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a Picpoki » Sr Apr 13, 2011 7:32 am

lisko napisal/-a:Bi se pa z veseljem lotu še enkrat enga podobnega.


Kdo ne ve, sedaj ko ga poznaš na pamet :D
Land Rovers are like women:
They leak when you don't want them to, moan on long journey's, embarrass you in front of friends and peers, and consume more money than you ever expected once you've commit yourself to one.
ONE LIFE, LIVE IT/antikrist team

Uporabniški avatar
lisko
Prispevkov: 1645
Pridružen: Ne Jul 01, 2007 11:55 am

OdgovorNapisal/-a lisko » Po Apr 18, 2011 4:30 pm

Evo ga v naravnem okolju....
Slika
Slika


Danes nardil tehničnega...Strička s kanala se je samo zaslišalo : Spodaj je nov kaj bom te gledal :D :D :D

RangeRover
Prispevkov: 727
Pridružen: Pe Dec 30, 2005 8:12 pm

OdgovorNapisal/-a RangeRover » To Apr 19, 2011 2:46 pm

Zdaj pa še 4.0 Inline 6cilindorvo pod ahavbo in si zmagal :amen:


Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 60 gostov