4x4 pogon

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
Gost

4x4 pogon

OdgovorNapisal/-a Gost » Po Nov 08, 2004 2:40 pm

Pozdravljeni,

dobil sem občutek da pri moji toyoti LC vsa kolesa ne grabijo - večkrat odnaša zadnji del avta.Sprašujem vas ali je možno da bi se pokvaril pogon in bi grabila recimo samo tri kolesa eden pa ne, ali pa recimo samo zadnja ( v 30 stopinjski klanec pa z reduktorjem še vedno gre) in kako je najenostavneje preveriti ali se vrtijo (grabijo) vsa kolesa.
Ali je možno da imam tak občutek tudi zaradi gum - wrangler Ultra Grip.
Hvala za odgovore.

LP Jure

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4375
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Po Nov 08, 2004 8:51 pm

Nisem mehanik, da bi imel kakršnekoli izkušnje s pogoni, vem pa, da se moram na moji LCjki na cesti kar potruditi, da mi spodnese zadnji del. Včasih mi tudi uspe. Powerslide!!! No pa za take stvari obstajajo primernejši in verjetno tudi cenejši avtomobili. Pa mlajši šoferji tudi...
Je pa res, da na blatu in podobnih drsečih terenih pri vožnji po prečnem nagibu zadnji del beži v stran (tako drsenje prejšnji teden se mi je končalo v drevesu). Pa nisem krivil gum (niso Wrangler) ampak šoferja. In fiziko, kišta ima dobri dve toni, ki zlasti pri prehitro vrtečih se kolesih pač hoče in ponavadi tudi gre po hribu navzdol. Ali je krivo razmerje prenosa v centralnem diferencialu med zadnjimi ali sprednjimi kolesi (zadaj je precej manj težka in zato zadaj lažje zakoplje) ali kaj drugega, tega pa ne vem. Ampak pri delujočih klasičnih neblokiranioh diferencialih se avto načelno ne bi smel premikati z enim polomljenim pogonom. Samo LCjka ima srednji diferencial Torsen, najdražja ga ima tudi zadaj. Takrat je štorija malo drugačna. Za preveriti, kako ti vsa kolesa grabijo, dvigni avto z dvigalom - vsa 4 kolesa v zraku - dobi še tri kolege in potem naj vsak vrti svoje kolo in ugotavljajte, kako delujejo diferenciali. Če si kje blizu Obale, lahko to naredimo pri meni v delavnici.
LP
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Gost

OdgovorNapisal/-a Gost » Po Nov 08, 2004 9:31 pm

Miran hvala za odgovor, meni tudi ne uspe zdrsniti zadnjega dela avta na asfaltu niti če je mokra podlaga, zdrsne samo na mokri travi in v blatu in še zlasti v snegu pa se mi to večkrat zgodi na ovinkih, ampak to samo takrat če vozim z vklopljenim sredinskim diferencialom brez reduktorja, z vklopljenim reduktorjem pa ne odnaša zadka, saj so tudi brzine majhne.
Po tvojem odgovoru sodeč menim da je verjetno s pogonom vse vredu, o tem pa me je prepričalo tvoje pojasnilo o drsenju na asfaltu.

LP Jure

Uporabniški avatar
miha
Prispevkov: 415
Pridružen: So Nov 08, 2003 3:33 pm
Kraj: Gabrovka GPS N46° 00' ,E15° 00'
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miha » Po Nov 08, 2004 9:51 pm

Ponavadi odnese zaradi avtomatske špere v zadnjem difu. Posebej rado v zimskem času na zasneženi cesti. Prednje eno kolo se zavrti v prazno, zadnja oba zagrabita in se premaknejo po liniji najmanjšega odpora v dolino, kar je pri nagnjenem cestišču in silami zavijanja vstran.
Rekli so da tu ni poti, jaz sem jih videl na tisoče !
Dobri planinski čevlji.

Gost

OdgovorNapisal/-a Gost » To Nov 09, 2004 1:44 pm

Ja samo moja LCjka je letnik 2001 in zapore diferencialov vklapljam ročno, tako sredinskega kot tudi zadnjega.

Saj verjetno je vse vredu z avtom, samo bega me to, da ko sem imel cherokeeja se mi je zdelo da gre veliko bolše po snegu kot LC, mogoče zaradi priklopljivega pogona (command trac), LC ima pa stalnega.
Mogoče je priklopjivi pogon brez sredinskega diferenciala boljši za spolzke podlage.

Lp Jure

Uporabniški avatar
miha
Prispevkov: 415
Pridružen: So Nov 08, 2003 3:33 pm
Kraj: Gabrovka GPS N46° 00' ,E15° 00'
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miha » Sr Nov 10, 2004 11:01 pm

Čiro se lepše vozi kot Toy, to je pa lepo slišat.
Rekli so da tu ni poti, jaz sem jih videl na tisoče !

Dobri planinski čevlji.

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Če Nov 11, 2004 9:45 am

[quote="Anonymous"]Ja samo moja LCjka je letnik 2001 in zapore diferencialov vklapljam ročno, tako sredinskega kot tudi zadnjega.

Saj verjetno je vse vredu z avtom, samo bega me to, da ko sem imel cherokeeja se mi je zdelo da gre veliko bolše po snegu kot LC, mogoče zaradi priklopljivega pogona (command trac), LC ima pa stalnega.
Mogoče je priklopjivi pogon brez sredinskega diferenciala boljši za spolzke podlage.

Lp Jure[/quote]

Sam imam avto brez sredinskega diferenciala in se po mastni spolzki cesti zelo lepo obnese, tut v nagnjene ovinke lepo pelje. Kolega ima pa isti avto še s sredinskim diferencialom - po mastni spolzki cesti mora pred ovinkom kr dost zabremzat pa potem počasi skozi peljat, ker ga rine naravnost. Tko da jst tut moslim, da je kr velka razlika na cesti. Na terenu je pa obratno.

LP
Nebivedu

Gost

OdgovorNapisal/-a Gost » Če Nov 11, 2004 4:01 pm

Ja na terenu se res obnese, ampak samo ko je pod gumami trda podlaga, gre tudi v zelo strm klanec vredu, ko pa pridem recimo na travo, na dosti manjši strmini in da je samo malo mokra, pa samo vrti in odnaša rit avta, tudi v snegu ni dosti bolje, res pa je da se sneg od snega tudi razlikuje.Včasih se pride zelo daleč, včasih pa nikamor v pol manj globokem snegu.

Lp Jure


Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 58 gostov