Pokvarjen alternator?

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4375
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Po Dec 01, 2008 11:51 pm

Predpostavljam, da akumulator ni star.
Meni na Rimlnu nikakor tudi po daljši vožnji ne uspe napolniti drugega akumulatorja. Moj prijatelj doktor za elektroniko mi je svetoval - po njegovem - edino dobro rešitev: sfrizirati regler, tako, da v omrežje ne spušča več 13, 5 V ampak recimo 14,2 V.
Po kravarsko mi je to pojasnil s tem, da če je nivo napetosti akumulatorja le malo pod nivojem napetosti alternatorja, se bo akumulator izredno počasi polnil. Na začetku se hitro polne, pozneje vedno počasneje. Pri večji razliki napetosti (torej pri višji napetosti iz alternatorja) to polnenje poteka hitreje, seveda pa obstaja nevarnost, da ti po kakšni dolgi vožnji (par 1000 km v kosu) razžene akumulator. :lol:
Jaz mu bom dal sfrizirati regler. Bom pač na dolgih furah muziko malo bolj naglas navil.
LP Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4343
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » To Dec 02, 2008 12:29 am

Miran, kolikor jaz poznam elektoniko alternatorjev, le ti spuščajo 14,4V v omrežje avtomobila že serijsko in je nekaj narobe z alternatorjem, če polni samo 13,5V.

Uporabniški avatar
Filko
Prispevkov: 337
Pridružen: To Jan 06, 2004 7:58 am
Kraj: Nazarje
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Filko » To Dec 02, 2008 7:12 am

13,5 je premalo, jaz imam na grando skos malo čez 14
Extremely anti diesel guy
It's better been judged by 12 then carried by 6.

Uporabniški avatar
Rafter
Upravnik
Prispevkov: 2028
Pridružen: To Feb 17, 2004 3:03 pm
Kraj: Southern District of Maribor
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Rafter » To Dec 02, 2008 8:38 am

Nazivna napetost je 13,8V in vsaj to bi moral dati od sebe.
The whole life sponsored by محمد بن راشد المكتوم

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4375
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » To Dec 02, 2008 9:42 am

Ne me zdaj loviti za teh 13,5 - ne vem kolikšna je običajna napetost alternatorja, gre za to, da jo dvigneš na višji nivo. Večja ko bo razlika, hitreje bo polnilo akumulator in hitreje ga bo napolnilo do roba = BUM!!!
Bojda nekateri že prodajajo take sfrizirane reglerje (elektronike alternatorjev).
LP Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
Filko
Prispevkov: 337
Pridružen: To Jan 06, 2004 7:58 am
Kraj: Nazarje
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Filko » To Dec 02, 2008 12:24 pm

Ventilator od 5.9 granda ima skoraj 50A v drugi prestavi, v prvi pa pol manj, kar seveda ni malo. Alternator je na grandu 130A - 5.2 in 150A - 5.9.
Sedaj pa sešteješ watt-e od vseh žarnic, deliš z 12, prišteješ še ventilator, sklopko klime, notranji ventilator, pa nekaj amperov gre še za motor, pa bencin pumpa, pol pa skor že elektrike zmanjka od laternatorja :shock:
Men če se vžge druga stopnja ventilatorja mi števec trenutno malo pade ampak ne do 12v, ampak zdele pozimi se mi niti prva ne vžge.

Warnova 8472 ima na blokadi 480A :shock:
Extremely anti diesel guy

It's better been judged by 12 then carried by 6.

Uporabniški avatar
Filko
Prispevkov: 337
Pridružen: To Jan 06, 2004 7:58 am
Kraj: Nazarje
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Filko » To Dec 02, 2008 1:45 pm

Seveda lahko daš 250A alternator, lahko vržeš klimo dol in daš dva, pa ti potem vitla laufa direktno brez akumulatorja, ampak ni potrebe, vsaj pr men je ni. Jaz imam elektro ventilator na 5.2 namesto viska in ni blo nikol problem z elektriko, je 130A čist zadost.
Extremely anti diesel guy

It's better been judged by 12 then carried by 6.

Uporabniški avatar
Rafter
Upravnik
Prispevkov: 2028
Pridružen: To Feb 17, 2004 3:03 pm
Kraj: Southern District of Maribor
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Rafter » To Dec 02, 2008 1:49 pm

Filko napisal/-a:...lahko vržeš klimo dol in daš dva, pa ti potem vitla laufa direktno brez akumulatorja...

Pa jih lahko vežeš direktno vzporedno, a se reglerja ne skregata med sabo?
The whole life sponsored by محمد بن راشد المكتوم

igorp8
Prispevkov: 172
Pridružen: Sr Mar 12, 2008 3:05 pm
Kraj: ilirska bistrica

OdgovorNapisal/-a igorp8 » To Dec 02, 2008 5:19 pm

nekaj nasvetov: po podatkih proizvajalca TAB se lahko polni celica akumulatorja z max 2,6 - 2,75V po celici se pravi max 16,5V - v garaži z polnilcem, na avtu pa ne, zato so reglerji nast. na 14,4V
pri 2,4V po celici se prične plinjenje ( ustvarja se pokalni plin vodik ) :ne_ne_ne: , tako da je treba paziti da se akum. ne pregreje preko 55 st.c.
temp. v mot. prostoru nima veze
glede reglerja - kot avtoelektrikar prvič slišim za frizirane reglerje :kaj_takega_pa_se_ne:
alternatorji obstajajo do pribl. 350A ( teža 19 kg, veliki obrati, tekočinsko hlajeni) tako da dajat gor alternator za nekaj keur :res_ne_vem:
lp, pa brez zamere :amen:

Uporabniški avatar
Rafter
Upravnik
Prispevkov: 2028
Pridružen: To Feb 17, 2004 3:03 pm
Kraj: Southern District of Maribor
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Rafter » To Dec 02, 2008 7:40 pm

Ti, ki si avtoštromar, boš vedel, kako je (če je) možno vezati dva alternatorja (morda tudi tri) vzporedno? Kako ga je treba vzpodbuditi k delovanju?

Slučajno mi je prišla na pamet ena naša pogruntavščina izpred deset in več let, ko smo tako probali vezati tri alternatorje, pa žal ni ratalo.

LP, U.
The whole life sponsored by محمد بن راشد المكتوم

Uporabniški avatar
mjelen2
Prispevkov: 137
Pridružen: So Mar 22, 2008 8:29 pm
Kraj: Žalec Okolica Ponikva pri Žalcu

Re: Pokvarjen alternator?

OdgovorNapisal/-a mjelen2 » To Dec 02, 2008 8:52 pm

Kleno napisal/-a:V mojem GCju 5.2 imam Topla Top 82 Ah akumulator. Pri vsakodnevni uporabi se obnese OK. Ko pa pustim avto v prostem teku in s prižganimi lučmi, se kazalec za polnost akumulatorja kaj kmalu spusti proti rdečem polju. Vedno pazim, da ne pade na rdeče polje in ugašam luči.
Mislim, da mi alternator pri nizkih obratih ne polni dovolj. Saj se kazalec začne dvigati šele nad 1500 vrt/min.

Je težava v originalnem alternatorju in bi moral kupiti močnejšega?
Ali pa je ta originalni že proti koncu? Sicer mi tako dela že par let in se ni s časom nič poslabšalo.
Ali pa bi moral spremeniti prestavno razmerje jermenice, saj itak skoraj nikoli ne vozim nad 3500 vrt/min.
Kaj bi se zgodilo, če bi kar pustil prižgane luči? Bi avto ugasnil? Bi uničil akumulator?

Mislim si kupiti še vitel in s praznim akumulatorjem mi prav nič prav ne pride. :cry:
Da ne omeni, da imam avtomatski menjalnik in se avta ne da vžgati na porivanje! :grozno_prestrasen:


Vse je važno od regulatorja (reglerja) lahk spreminjaš razmerja jermenice pa ne bo nič pomagalo res ,da pod malimi obrati malo manj polni akumolator od 13.2 v do maksimalno 14V napaka v regulatorju napetosti (reglerju) najbolj ,da se zapeljaš do enega auto električarja ,da ti to poštima pa bo mir .

Uporabniški avatar
Filko
Prispevkov: 337
Pridružen: To Jan 06, 2004 7:58 am
Kraj: Nazarje
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Filko » Sr Dec 03, 2008 7:09 am

Za avtodome dobiš elektroniko, ki akumulatorje (beri vse) polni ko se pelješ, v kampu npr. pa ti prazne samo akumulatorje, ki so namenjeni za lučke in ostalo, akumulator za motor pa je izklopljen iz tega tokokroga.
Extremely anti diesel guy

It's better been judged by 12 then carried by 6.

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4375
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Sr Dec 03, 2008 9:46 am

Filko napisal/-a:Za avtodome dobiš elektroniko, ki akumulatorje (beri vse) polni ko se pelješ, v kampu npr. pa ti prazne samo akumulatorje, ki so namenjeni za lučke in ostalo, akumulator za motor pa je izklopljen iz tega tokokroga.

Namesto te elektronike imam jaz enostaven 70A rele. Deluje!
glede reglerja - kot avtoelektrikar prvič slišim za frizirane reglerje kaj_takega_pa_se_ne

Hm.. kateri letnik pa si ti?
Še nisi bil nikoli v stiku s kakšnim zagretim avtoakustičarjem? Oni imajo te reglerje nastavljive, tako da lahko pred tekmo na hitro napolnejo akumulatorje.
Običajno jih navijejo tam do 14,8 V, le izjemoma več. Naši običajni reglerji pa ponavadi držijo napetosti med 13,6 in 14 V.
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
Filko
Prispevkov: 337
Pridružen: To Jan 06, 2004 7:58 am
Kraj: Nazarje
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Filko » Sr Dec 03, 2008 11:01 am

Evo to je elektronika:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/200-AMP- ... 240%3A1318
To pa je ročno stikalo, ki ga v glavnem uporabljajo na čolnih.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2-WAY-BA ... 240%3A1318
Extremely anti diesel guy

It's better been judged by 12 then carried by 6.

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4343
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Sr Dec 03, 2008 11:17 am

Stikalo in elektroniko lahko dobiš v ljubljani v bauhausu takoj desno od informacij in takoj za "piromani", kjer imaš zadeve za jahte, barke in čolne.

Uporabniški avatar
Rafter
Upravnik
Prispevkov: 2028
Pridružen: To Feb 17, 2004 3:03 pm
Kraj: Southern District of Maribor
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Rafter » Sr Dec 03, 2008 11:23 am

Nebivedu napisal/-a:Stikalo in elektroniko lahko dobiš v ljubljani v bauhausu takoj desno od informacij in takoj za "piromani", kjer imaš zadeve za jahte, barke in čolne.

Jebemti, v Mariboru pa tega oddelka nimajo! :evil: :evil: :evil:
The whole life sponsored by محمد بن راشد المكتوم

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4375
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Sr Dec 03, 2008 10:34 pm

Rafter napisal/-a:Jebemti, v Mariboru pa tega oddelka nimajo! :evil: :evil: :evil:

Zato mate pa vi v Maribori punce bolj vesele :roll:
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
JohnB
Prispevkov: 22
Pridružen: Sr Dec 03, 2008 11:00 pm
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a JohnB » Sr Dec 03, 2008 11:49 pm

Dovolite mi, da se čisto nakratko vmešam v vašo temo:

Najprej razjasnimo eno stvar: Tisti kazalec, ki kaže "napolnjenost" akumulatorja je v bistvu V-meter (volt meter), ki prikazuje napetost, ne pa napolnjenosti (trenutne kapacitete, oz pravilno rečeno: naboj akumulatorja, oz. količino elektrine).

Omenjeni V-meter tudi ne prikazuje napetosti akumulatorja, ampak napetost v neki točki na izhodu kontaktne ključavcnice. Po tej poti pa teče tudi tok za veliko večino električnih potrošnikov, ponavadi tudi za notranji ventilator. Ta tok pa povzroči padce napetosti na celotni poti: kontaktni čeveljčki, kontaktna ključavnica, varovalka, žice... Po vsej verjetnosti alternator ne počepne pri vklopu ventilacije, ampak se pojavijo napetostni padci.
Vse skupaj se lahko lepo izmeri z enostavnim "digitalčkom" - univerzalnim inštrumentom. Zaženite motor, nastavite na kakih 2000 obratov in vklopite vse predvidene porabnike (ne pozabite na gretje zadnje šipe). En pol V-metra priključite na +pol alternatorja (debeli drat), z drugim polom inštrumenta pa tipajte ostale točke: akumulator, potrošniki.... Videli boste, da so napetostni padci relativno visoki (že med alternatorjem in akumulatorjem včasih izmerimo tudi 0,7V padca. Pri vsem tem pa alternator še vedno deluje popolnoma v redu, akumulator se pa ne fila.

Preverite tudi maso (napetostni padec med ohišjem akumulatorja in minus polom akumulatorja). Seveda morajo vse omenjene meritve biti izvedene pod bremenom.

Zanimive so tudi meritve napetostnih padcev med + polom akumulatorja in kontaktom na žarometu (zasenčena - dolga). Videli boste, da večina naših žarnic "laufa" na 1V nižji napetosti, kot bi lahko...

Rešitev omenjenih težav je predvsem v dobrih (očiščenih) spojih, debelih vodnikih, dogradnji kakega releja (npr. za luči)...

Kar se tiče "navitih" akumulatorskih reglerjev je pa takole: Kot je že Miran napisal, polnilni tok v akumulator poganja razlika napetosti med pritisnjeno in notranjo napetostjo akumulatorja. Pri polnjenju se napetost akumulatorja počasi zvišuje, torej se razlika napetosti zmanjšuje, kar povzroči počasno padanje polnilnega toka. Sedaj si pa zamislite enega "kampista", ki preko noči popolnoma izprazni svoj sekundarni akumulator. Če bi ga hotel z vožnjo napolniti vsaj na 75%, bi se moiral s klasičnim reglerjem voziti 30 ur.... Z navitim reglerjem na 14,8V, pa "le" 8 - 10 ur. Razlika je očitna. Standardni reglerji naj bi imeli res 14V. A teh 14V "držijo - stabilizirajo" na svoji merilni točki - to pa je znotraj alternatorja, takoj po usmerjanju. Potem pa so tu še priključne sponke, kabel do akumulatorja, klema.... Sam se na kemperju vozim že 5 let z reglerjem na 15V, pa je akumulator še vedno v dobri kondiciji. Pripravil sem si tudi zunanjo zvezno nastavitev željene napetosti, a sem stalno na 15V. Ni panike. Malo bolj razgledani trgovci tudi vedo, da se lahko po naročilu dobi regler na 14,8V, avtoakustičarji za čas tekmovanj sicer malo pretiravajo (grejo tudi preko 16V)...

Malo sem se razpisal, ampak želim, da začutite pomen prehodnih upornosti in napetostnih padcev. Po mojem mnenju nima smisla kupovati močnejših alternatorjev, ampak se posvetite predvsem dobrim kontaktom.

Lep štromarski pozdrav, Janez Bonač, Ljubljana


Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 69 gostov