No kaj pa tale uganka ?

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
Uporabniški avatar
vigadu
No. 1
Prispevkov: 1323
Pridružen: Ne Maj 18, 2003 9:57 am

No kaj pa tale uganka ?

OdgovorNapisal/-a vigadu » Po Jun 11, 2007 10:20 pm

Imaš/imam avto z motorjem V8. Lepo in prav. Oba headerja se
združita originalno na desni strani in takoj za tem je O2 senzor
(lambda sonda po slovensko). Tudi lepo in prav.
Potem pa "mojster" začne predelovati avto in bi mu bolj pasalo,
da bi imel namesto enega izpuha dva. Več prostora, bolje
sploh in oh. Zdaj pa uganka - O2 senzor in priklop zanj je en sam,
kaj pa zdaj? Fino bi bilo, da bi motor še vedno deloval
pravilno/optimalno. Kam dati O2 senzor? Seveda vse to s ciljem,
da bo avto še vedno opravil preizkus plinov na tp. :wink: :lol:

Pa tisti, ki mislijo napisati, da je ta predelava itak nedovoljena,
naj se vzdržijo komentarja in si gredo raje spletat venček na travnik.

Aja, kako pa sploh merijo izpušne pline pri avtomobilih z dvemi izpuhi?
The price of freedom is responsibility, but it's a bargain, because freedom is priceless. ~ Hugh Downs

trco
Prispevkov: 482
Pridružen: Ne Jan 25, 2004 6:15 pm
Kraj: LJUBLJANA
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a trco » Po Jun 11, 2007 10:35 pm

Po moje rabiš dve lambde in dva katalizatorja sej po vsej logiki imaš dva kompletna(ločena) auspuha......



kao merijo dva rora....jest sem peljal na tp jaguarja pa sem majstra uprašu kako pa tole in je zmeril samo enega če prav bi moral oba....to je iz ust v ušesa kao je pa po zakonu pa nevem ...logika komot ti ena stran premog ven meče druga je pa OK .......

Uporabniški avatar
vigadu
No. 1
Prispevkov: 1323
Pridružen: Ne Maj 18, 2003 9:57 am

OdgovorNapisal/-a vigadu » Po Jun 11, 2007 10:42 pm

Po moje rabiš dve lambde in dva katalizatorja sej po vsej logiki imaš dva kompletna(ločena) auspuha......


Ok, to še razumem. Ampak kako pa lahko priklopim dve sondi, če
imam pa le en original priklop (od ene originalne sonde). :res_ne_vem:

Verjamem, da imajo avti, ki imajo originalno po dva izpuha tudi dva
priklopa teh dveh sond do računalnika. Kaj pa če tega nimaš ?
The price of freedom is responsibility, but it's a bargain, because freedom is priceless. ~ Hugh Downs

Uporabniški avatar
kloshar
Prispevkov: 1171
Pridružen: So Feb 18, 2006 12:35 pm

OdgovorNapisal/-a kloshar » Po Jun 11, 2007 10:48 pm

po moje je edina rešitev zamenjava računalnika s takim, ki ima priključek za dve sondi (npr. Holley ProJection ali kakšen edelbrock-ov performance ajnšpritc)...ampak.... $$$.....:buta_z_glavo_ob_zid: ::jokam:
Slika

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » To Jun 12, 2007 7:08 am

Lambdo montiraš samo na eno stran. Po možnosti na tisto stran na kateri je termostat.
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
vigadu
No. 1
Prispevkov: 1323
Pridružen: Ne Maj 18, 2003 9:57 am

OdgovorNapisal/-a vigadu » To Jun 12, 2007 8:10 am

Nebivedu, se strinjam, v nebo vpijoče enostavna rešitev. Ampak
ali jo lahko podkrepiš z razmislekom, zakaj bi to bilo v redu ?
Namreč v istem premeru cevi je samo pol izpušnih plinov - torej tudi pol kisika kot bi ga bilo običajno. Po kmečki logiki, bi potem računalnik doziral premalo goriva -> manjša moč motorja.
The price of freedom is responsibility, but it's a bargain, because freedom is priceless. ~ Hugh Downs

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » To Jun 12, 2007 8:18 am

vigadu napisal/-a:Nebivedu, se strinjam, v nebo vpijoče enostavna rešitev. Ampak
ali jo lahko podkrepiš z razmislekom, zakaj bi to bilo v redu ?
Namreč v istem premeru cevi je samo pol izpušnih plinov - torej tudi pol kisika kot bi ga bilo običajno. Po kmečki logiki, bi potem računalnik doziral premalo goriva -> manjša moč motorja.



Kmečka logika za primerjavo z lambdo - pivo ima 4% alkohola - ampak zdej ni važno ali je to deci piva ali liter piva, v vsakem je 4% alkohola. In enako je s plini - ali jih je več ali manj, še vedno dobivaš podatke od dela plinov.
Feroza ima recimo lambdo postavljeno tako da samo drugi in tretji cilinder spušča pline nanjo.


Glede tega zakaj na strani, kjer je termostat - ker so tam največje razlike v temperaturi zaradi odpiranja in zapiranja termostata in to se potem kaže tudi na plinih.
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
Filko
Prispevkov: 337
Pridružen: To Jan 06, 2004 7:58 am
Kraj: Nazarje
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Filko » To Jun 12, 2007 8:41 am

Stvar je lahko čist enostavna. Za pravilno in lepše delovanje V8 motorja z dvema ispušnima cevema je zelo priporočljiva H cev, ki je ponavadi blizu motorja, tu se plini iz obeh strani združijo da se pritisk izenačuje, potem pa gre stvar vsaka v svojo cev.
Tako H ali X cev pa lahko iskoristiš tudi, da v njo montiraš lambda sondo, ki bo potem nadzirala cel motor.
Drugače pa imajo avti z dvema izpuhoma po 4 lambde.

tule je H cev, ampak za dve sondi
http://i16.ebayimg.com/02/i/000/7e/48/7cf5_1.JPG

Najboljše bi blo pa kej takega dat noter, da je pretok čez lambdo lep, kar bi bil pri H cevi problem
http://www.holley.com/data/products/pictures/mediumXPipe.jpg

Lp
Extremely anti diesel guy
It's better been judged by 12 then carried by 6.

Uporabniški avatar
Dimen
Prispevkov: 1136
Pridružen: Sr Mar 23, 2005 10:12 am

OdgovorNapisal/-a Dimen » To Jun 12, 2007 12:45 pm

Mogoče se spuščam na področje na katerem nisem ravno močen. Pa vendarle, tole je moje mnenje.

Pomoje bi zgodba Nebivedu-ja delovala.

Lambde v osnovi opravljajo vse enako delo se pa razlikujejo po pretočnosti plinov. Tukaj pa bi pomoje postal problem. Če bi originalno lambdo postavil samo na eno banko potem bi morebiti lambda pošiljala napačne podatke. Pomoje je pa tako, da če je lambda delana za večjo pretočnost je to samo plus. Mislim, da bi postal problem če bi montiral lambdo, ki bi bila delana za manjšo pretočnost plinov.

Motor bi pa pomoje deloval brezhibno. Saj ni važno od kje dobi podatke (iz ene banke ali obeh). Problem bi bil recimo če bi začela banka, ki nima lamdbe zajebavati (začne ena izmed svečk ali vžigalni kabel prebijati). Računalnik te napake nebi zaznal in nebi mogel prilagoditi režima delovanja oz. te z check engine lučko opozoril na napako.

Moj explorer je imel tri lambde. Za vsako banko (trije cilindri) po eno plus eno za obema katalizatorjema, ki je merila delovanje le teh. Pri Explorerju so me hecali vžigalni kabli na drugi banki in to je koda iz računalnika jasno pokazala.

Po drugi strani pa je rešitev Filkota še njabolj elegantna. :lol:

Prosim, da ravnodušno sprejmete moje mnenje, ker nisem mehanik. Sem pa pozorno poslušal razne mojstre in pridno bral forume. :lol:

Uporabniški avatar
Filko
Prispevkov: 337
Pridružen: To Jan 06, 2004 7:58 am
Kraj: Nazarje
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Filko » To Jun 12, 2007 12:59 pm

Mislim da nima sama pretočnost nobenega vpliva pri lambdi, če gledamo samo univerzalne lambde, ki jih sedaj dobimo povsod, tam je važno samo koliko priključnih kablov ima (2, 3 ali 4), ni pa važno kakšen avto je, oziroma prostornina motorja ali moč.
Lamda tako miri samo količino kisika v ispušnih plinih, da računalnik ve če stehiometrijsko razmerje 14,7 štima.

Avto bi glih tako delal, če daš lambdo na eno stran, ampak ker je boljše da sta obe cevi nekje povezane pri dvojnem izpuhu, mislim da je najboljše da daš sondo v to X cev in imaš potem rešeno vse.
Extremely anti diesel guy

It's better been judged by 12 then carried by 6.

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » To Jun 12, 2007 1:15 pm

Filko napisal/-a:Mislim da nima sama pretočnost nobenega vpliva pri lambdi, če gledamo samo univerzalne lambde, ki jih sedaj dobimo povsod, tam je važno samo koliko priključnih kablov ima (2, 3 ali 4), ni pa važno kakšen avto je, oziroma prostornina motorja ali moč.
Lamda tako miri samo količino kisika v ispušnih plinih, da računalnik ve če stehiometrijsko razmerje 14,7 štima.

Avto bi glih tako delal, če daš lambdo na eno stran, ampak ker je boljše da sta obe cevi nekje povezane pri dvojnem izpuhu, mislim da je najboljše da daš sondo v to X cev in imaš potem rešeno vse.


To sem že govoril par postov nazaj. Važen je procent kisika v izpuhu in ne kakšen je pretok, zato pa sem dal primerjavo

Kmečka logika za primerjavo z lambdo - pivo ima 4% alkohola - ampak zdej ni važno ali je to deci piva ali liter piva, v vsakem je 4% alkohola. In enako je s plini - ali jih je več ali manj, še vedno dobivaš podatke od dela plinov.


Važno je samo to da računa pravo razmerje in to je vse.
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
Sven
Prispevkov: 1092
Pridružen: To Maj 17, 2005 11:30 pm
Kraj: wajdušna
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Sven » To Jun 12, 2007 5:35 pm

Slika
Tole sem našel na ford forumu, tip je obnavljal porsceja.
Pa ima tak auspuh kot je rekel filko, z eno lambo v sredini na križu.

Vir: http://www.ford-team.si/forum/viewtopic.php?t=6749
TUDI NA FB>>>KLIK

Uporabniški avatar
vigadu
No. 1
Prispevkov: 1323
Pridružen: Ne Maj 18, 2003 9:57 am

OdgovorNapisal/-a vigadu » Sr Jun 13, 2007 8:06 am

Hvala za vse lepe nasvete, tudi tale porsche ima lepo narejen izpuh
ampak pri meni je problem (zaradi česar sem tudi začel razmišljati o
dvojnem izpuhu) da ni prostora, da bi prišel z obemi cevmi skupaj,
šlo bi pa zelo elegantno po vsaki strani. No, če se bo po kakšnem
čudežu izšlo bom naredil enojni izpuh, če pa bo treba dvojnega bom
pa poskusil z sondo na eni strani.
The price of freedom is responsibility, but it's a bargain, because freedom is priceless. ~ Hugh Downs

cameron
Prispevkov: 150
Pridružen: Ne Feb 06, 2005 7:21 pm
Kraj: Gradiše

OdgovorNapisal/-a cameron » Sr Jun 13, 2007 10:35 am

Živijo!
V vsak ror daj eno lamdo, vzporedno poveži, pa boš videl kaj bo.
LP
"Life without danger is a waste of oxygen"

Uporabniški avatar
vigadu
No. 1
Prispevkov: 1323
Pridružen: Ne Maj 18, 2003 9:57 am

OdgovorNapisal/-a vigadu » Sr Jun 13, 2007 11:14 am

V vsak ror daj eno lamdo, vzporedno poveži, pa boš videl kaj bo.


Uff, tale je huda. Verjetno te moram se prej poklicati na predstavo, kajne. :roll:
Kakor vem so sonde mini gorivne celice / torej delajo elektricni tok.
The price of freedom is responsibility, but it's a bargain, because freedom is priceless. ~ Hugh Downs

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4375
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Sr Jun 13, 2007 11:16 am

vsak ror daj eno lamdo

Ja, ni problema, saj jih na vsakem vogalu zastonj delijo.

Naj se malo priskledim k tej debati: kje se da dobiti lambda sonde po ugodnih cenah (in dobre kvalitete seveda)? Hvala!
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Sr Jun 13, 2007 11:27 am

Univerzalne na 2, 3 ali 4 konektorje dobiš v ljubljani pri potokarju za ceno okoli 10.000 sit. Za tok sem kupil lambdo s štirimi konektroji pred parimi meseci - suzuki vitara.

Drugače pa saming btc hala A klet ima tudi univerzalne.


Če pa hočeš japonsko kvaliteto pa gama center v btc-ju hala a nasproti lekarne. Ima pa japonske izdelke brez imena firme avtomobila, ampak samo proizvajalčevo oznako (na ta način kot ploščice valeo z dodatnim napisom renault, ki stanejo 8000sit, potem pa dobiš samo ploščice valeo brez napisa renult za 3900 sit). Sam večinoma jemljem tam, ker ima ugodne cene in je edini, ki AISIN-ove zadeve dobavi v tednu dni. Niso pa na zalogi in čakaš kak teden do 10 dni na dobavo.
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
Filko
Prispevkov: 337
Pridružen: To Jan 06, 2004 7:58 am
Kraj: Nazarje
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Filko » Sr Jun 13, 2007 11:48 am

Teoretično bi sicer šlo, ker dobivale bi obe 5V od PCM-a, pa dokler bi bil izstopni signal obeh, recimo 0,7V bi blo vse ok, če pa bi bil na eni izstopni signal drugačen kot na drugi (recimo 0,7V in 0,2V) bi pa lahko izenačevalni tokovi zaradi različnih napetosti uničili lambdo, eno ali celo obe.

To je amatersko mnenje, ker nisem električar, ampak sem še vseeno bolj za eno sondo kot za dve
Extremely anti diesel guy

It's better been judged by 12 then carried by 6.

Uporabniški avatar
marolt 4x4
Prispevkov: 2883
Pridružen: Sr Avg 06, 2003 8:16 am
Kraj: Mozirje
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a marolt 4x4 » Sr Jun 13, 2007 1:54 pm

cameron napisal/-a:Živijo!
V vsak ror daj eno lamdo, vzporedno poveži, pa boš videl kaj bo.


Se mi zdi da če bi Vigadu hotel delati preizkuse nebi tukaj spraševal.

drugače pa je ideja o vzporedni vezavi že v osnovi sfaljena. :oops:
Slika

cameron
Prispevkov: 150
Pridružen: Ne Feb 06, 2005 7:21 pm
Kraj: Gradiše

OdgovorNapisal/-a cameron » Sr Jun 13, 2007 3:29 pm

drugače pa je ideja o vzporedni vezavi že v osnovi sfaljena.

Možno!

Se mi zdi da če bi Vigadu hotel delati preizkuse nebi tukaj spraševal.

Kaj pa dela drugega?! Pravzaprav, kaj vsi delamo drugega kot nekaj preizkušamo??
LP

"Life without danger is a waste of oxygen"

Uporabniški avatar
ferrarist
Moderator
Prispevkov: 1488
Pridružen: To Jun 10, 2003 8:49 pm
Kraj: okolica ajdovščine

OdgovorNapisal/-a ferrarist » Sr Jun 13, 2007 4:07 pm

vigadu,če nimaš v osnovi računalnika z dvemi lambdami,nit ne čarat,ker neboš naredil čisto nič pametnega...najboljša varianta je po moje,da nabaviš kak stand-alone računalnik in je zrihtano...sej dobiš recimo že megasquirt itd zelo ugodno...druga in enostavnejša varianta pa je pač da narediš tisti X-člen,tretja pa da narediš enojni izpuh...


Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 44 gostov