No kaj pa tale uganka ?
No kaj pa tale uganka ?
Imaš/imam avto z motorjem V8. Lepo in prav. Oba headerja se
združita originalno na desni strani in takoj za tem je O2 senzor
(lambda sonda po slovensko). Tudi lepo in prav.
Potem pa "mojster" začne predelovati avto in bi mu bolj pasalo,
da bi imel namesto enega izpuha dva. Več prostora, bolje
sploh in oh. Zdaj pa uganka - O2 senzor in priklop zanj je en sam,
kaj pa zdaj? Fino bi bilo, da bi motor še vedno deloval
pravilno/optimalno. Kam dati O2 senzor? Seveda vse to s ciljem,
da bo avto še vedno opravil preizkus plinov na tp.
Pa tisti, ki mislijo napisati, da je ta predelava itak nedovoljena,
naj se vzdržijo komentarja in si gredo raje spletat venček na travnik.
Aja, kako pa sploh merijo izpušne pline pri avtomobilih z dvemi izpuhi?
združita originalno na desni strani in takoj za tem je O2 senzor
(lambda sonda po slovensko). Tudi lepo in prav.
Potem pa "mojster" začne predelovati avto in bi mu bolj pasalo,
da bi imel namesto enega izpuha dva. Več prostora, bolje
sploh in oh. Zdaj pa uganka - O2 senzor in priklop zanj je en sam,
kaj pa zdaj? Fino bi bilo, da bi motor še vedno deloval
pravilno/optimalno. Kam dati O2 senzor? Seveda vse to s ciljem,
da bo avto še vedno opravil preizkus plinov na tp.
Pa tisti, ki mislijo napisati, da je ta predelava itak nedovoljena,
naj se vzdržijo komentarja in si gredo raje spletat venček na travnik.
Aja, kako pa sploh merijo izpušne pline pri avtomobilih z dvemi izpuhi?
The price of freedom is responsibility, but it's a bargain, because freedom is priceless. ~ Hugh Downs
Po moje rabiš dve lambde in dva katalizatorja sej po vsej logiki imaš dva kompletna(ločena) auspuha......
kao merijo dva rora....jest sem peljal na tp jaguarja pa sem majstra uprašu kako pa tole in je zmeril samo enega če prav bi moral oba....to je iz ust v ušesa kao je pa po zakonu pa nevem ...logika komot ti ena stran premog ven meče druga je pa OK .......
kao merijo dva rora....jest sem peljal na tp jaguarja pa sem majstra uprašu kako pa tole in je zmeril samo enega če prav bi moral oba....to je iz ust v ušesa kao je pa po zakonu pa nevem ...logika komot ti ena stran premog ven meče druga je pa OK .......
Po moje rabiš dve lambde in dva katalizatorja sej po vsej logiki imaš dva kompletna(ločena) auspuha......
Ok, to še razumem. Ampak kako pa lahko priklopim dve sondi, če
imam pa le en original priklop (od ene originalne sonde).
Verjamem, da imajo avti, ki imajo originalno po dva izpuha tudi dva
priklopa teh dveh sond do računalnika. Kaj pa če tega nimaš ?
The price of freedom is responsibility, but it's a bargain, because freedom is priceless. ~ Hugh Downs
Nebivedu, se strinjam, v nebo vpijoče enostavna rešitev. Ampak
ali jo lahko podkrepiš z razmislekom, zakaj bi to bilo v redu ?
Namreč v istem premeru cevi je samo pol izpušnih plinov - torej tudi pol kisika kot bi ga bilo običajno. Po kmečki logiki, bi potem računalnik doziral premalo goriva -> manjša moč motorja.
ali jo lahko podkrepiš z razmislekom, zakaj bi to bilo v redu ?
Namreč v istem premeru cevi je samo pol izpušnih plinov - torej tudi pol kisika kot bi ga bilo običajno. Po kmečki logiki, bi potem računalnik doziral premalo goriva -> manjša moč motorja.
The price of freedom is responsibility, but it's a bargain, because freedom is priceless. ~ Hugh Downs
vigadu napisal/-a:Nebivedu, se strinjam, v nebo vpijoče enostavna rešitev. Ampak
ali jo lahko podkrepiš z razmislekom, zakaj bi to bilo v redu ?
Namreč v istem premeru cevi je samo pol izpušnih plinov - torej tudi pol kisika kot bi ga bilo običajno. Po kmečki logiki, bi potem računalnik doziral premalo goriva -> manjša moč motorja.
Kmečka logika za primerjavo z lambdo - pivo ima 4% alkohola - ampak zdej ni važno ali je to deci piva ali liter piva, v vsakem je 4% alkohola. In enako je s plini - ali jih je več ali manj, še vedno dobivaš podatke od dela plinov.
Feroza ima recimo lambdo postavljeno tako da samo drugi in tretji cilinder spušča pline nanjo.
Glede tega zakaj na strani, kjer je termostat - ker so tam največje razlike v temperaturi zaradi odpiranja in zapiranja termostata in to se potem kaže tudi na plinih.
Pred EUR sem bil SIT!
Stvar je lahko čist enostavna. Za pravilno in lepše delovanje V8 motorja z dvema ispušnima cevema je zelo priporočljiva H cev, ki je ponavadi blizu motorja, tu se plini iz obeh strani združijo da se pritisk izenačuje, potem pa gre stvar vsaka v svojo cev.
Tako H ali X cev pa lahko iskoristiš tudi, da v njo montiraš lambda sondo, ki bo potem nadzirala cel motor.
Drugače pa imajo avti z dvema izpuhoma po 4 lambde.
tule je H cev, ampak za dve sondi
http://i16.ebayimg.com/02/i/000/7e/48/7cf5_1.JPG
Najboljše bi blo pa kej takega dat noter, da je pretok čez lambdo lep, kar bi bil pri H cevi problem
http://www.holley.com/data/products/pictures/mediumXPipe.jpg
Lp
Tako H ali X cev pa lahko iskoristiš tudi, da v njo montiraš lambda sondo, ki bo potem nadzirala cel motor.
Drugače pa imajo avti z dvema izpuhoma po 4 lambde.
tule je H cev, ampak za dve sondi
http://i16.ebayimg.com/02/i/000/7e/48/7cf5_1.JPG
Najboljše bi blo pa kej takega dat noter, da je pretok čez lambdo lep, kar bi bil pri H cevi problem
http://www.holley.com/data/products/pictures/mediumXPipe.jpg
Lp
Extremely anti diesel guy
It's better been judged by 12 then carried by 6.
It's better been judged by 12 then carried by 6.
Mogoče se spuščam na področje na katerem nisem ravno močen. Pa vendarle, tole je moje mnenje.
Pomoje bi zgodba Nebivedu-ja delovala.
Lambde v osnovi opravljajo vse enako delo se pa razlikujejo po pretočnosti plinov. Tukaj pa bi pomoje postal problem. Če bi originalno lambdo postavil samo na eno banko potem bi morebiti lambda pošiljala napačne podatke. Pomoje je pa tako, da če je lambda delana za večjo pretočnost je to samo plus. Mislim, da bi postal problem če bi montiral lambdo, ki bi bila delana za manjšo pretočnost plinov.
Motor bi pa pomoje deloval brezhibno. Saj ni važno od kje dobi podatke (iz ene banke ali obeh). Problem bi bil recimo če bi začela banka, ki nima lamdbe zajebavati (začne ena izmed svečk ali vžigalni kabel prebijati). Računalnik te napake nebi zaznal in nebi mogel prilagoditi režima delovanja oz. te z check engine lučko opozoril na napako.
Moj explorer je imel tri lambde. Za vsako banko (trije cilindri) po eno plus eno za obema katalizatorjema, ki je merila delovanje le teh. Pri Explorerju so me hecali vžigalni kabli na drugi banki in to je koda iz računalnika jasno pokazala.
Po drugi strani pa je rešitev Filkota še njabolj elegantna.
Prosim, da ravnodušno sprejmete moje mnenje, ker nisem mehanik. Sem pa pozorno poslušal razne mojstre in pridno bral forume.
Pomoje bi zgodba Nebivedu-ja delovala.
Lambde v osnovi opravljajo vse enako delo se pa razlikujejo po pretočnosti plinov. Tukaj pa bi pomoje postal problem. Če bi originalno lambdo postavil samo na eno banko potem bi morebiti lambda pošiljala napačne podatke. Pomoje je pa tako, da če je lambda delana za večjo pretočnost je to samo plus. Mislim, da bi postal problem če bi montiral lambdo, ki bi bila delana za manjšo pretočnost plinov.
Motor bi pa pomoje deloval brezhibno. Saj ni važno od kje dobi podatke (iz ene banke ali obeh). Problem bi bil recimo če bi začela banka, ki nima lamdbe zajebavati (začne ena izmed svečk ali vžigalni kabel prebijati). Računalnik te napake nebi zaznal in nebi mogel prilagoditi režima delovanja oz. te z check engine lučko opozoril na napako.
Moj explorer je imel tri lambde. Za vsako banko (trije cilindri) po eno plus eno za obema katalizatorjema, ki je merila delovanje le teh. Pri Explorerju so me hecali vžigalni kabli na drugi banki in to je koda iz računalnika jasno pokazala.
Po drugi strani pa je rešitev Filkota še njabolj elegantna.
Prosim, da ravnodušno sprejmete moje mnenje, ker nisem mehanik. Sem pa pozorno poslušal razne mojstre in pridno bral forume.
Mislim da nima sama pretočnost nobenega vpliva pri lambdi, če gledamo samo univerzalne lambde, ki jih sedaj dobimo povsod, tam je važno samo koliko priključnih kablov ima (2, 3 ali 4), ni pa važno kakšen avto je, oziroma prostornina motorja ali moč.
Lamda tako miri samo količino kisika v ispušnih plinih, da računalnik ve če stehiometrijsko razmerje 14,7 štima.
Avto bi glih tako delal, če daš lambdo na eno stran, ampak ker je boljše da sta obe cevi nekje povezane pri dvojnem izpuhu, mislim da je najboljše da daš sondo v to X cev in imaš potem rešeno vse.
Lamda tako miri samo količino kisika v ispušnih plinih, da računalnik ve če stehiometrijsko razmerje 14,7 štima.
Avto bi glih tako delal, če daš lambdo na eno stran, ampak ker je boljše da sta obe cevi nekje povezane pri dvojnem izpuhu, mislim da je najboljše da daš sondo v to X cev in imaš potem rešeno vse.
Extremely anti diesel guy
It's better been judged by 12 then carried by 6.
It's better been judged by 12 then carried by 6.
Filko napisal/-a:Mislim da nima sama pretočnost nobenega vpliva pri lambdi, če gledamo samo univerzalne lambde, ki jih sedaj dobimo povsod, tam je važno samo koliko priključnih kablov ima (2, 3 ali 4), ni pa važno kakšen avto je, oziroma prostornina motorja ali moč.
Lamda tako miri samo količino kisika v ispušnih plinih, da računalnik ve če stehiometrijsko razmerje 14,7 štima.
Avto bi glih tako delal, če daš lambdo na eno stran, ampak ker je boljše da sta obe cevi nekje povezane pri dvojnem izpuhu, mislim da je najboljše da daš sondo v to X cev in imaš potem rešeno vse.
To sem že govoril par postov nazaj. Važen je procent kisika v izpuhu in ne kakšen je pretok, zato pa sem dal primerjavo
Kmečka logika za primerjavo z lambdo - pivo ima 4% alkohola - ampak zdej ni važno ali je to deci piva ali liter piva, v vsakem je 4% alkohola. In enako je s plini - ali jih je več ali manj, še vedno dobivaš podatke od dela plinov.
Važno je samo to da računa pravo razmerje in to je vse.
Pred EUR sem bil SIT!
Tole sem našel na ford forumu, tip je obnavljal porsceja.
Pa ima tak auspuh kot je rekel filko, z eno lambo v sredini na križu.
Vir: http://www.ford-team.si/forum/viewtopic.php?t=6749
TUDI NA FB>>>KLIK
Hvala za vse lepe nasvete, tudi tale porsche ima lepo narejen izpuh
ampak pri meni je problem (zaradi česar sem tudi začel razmišljati o
dvojnem izpuhu) da ni prostora, da bi prišel z obemi cevmi skupaj,
šlo bi pa zelo elegantno po vsaki strani. No, če se bo po kakšnem
čudežu izšlo bom naredil enojni izpuh, če pa bo treba dvojnega bom
pa poskusil z sondo na eni strani.
ampak pri meni je problem (zaradi česar sem tudi začel razmišljati o
dvojnem izpuhu) da ni prostora, da bi prišel z obemi cevmi skupaj,
šlo bi pa zelo elegantno po vsaki strani. No, če se bo po kakšnem
čudežu izšlo bom naredil enojni izpuh, če pa bo treba dvojnega bom
pa poskusil z sondo na eni strani.
The price of freedom is responsibility, but it's a bargain, because freedom is priceless. ~ Hugh Downs
V vsak ror daj eno lamdo, vzporedno poveži, pa boš videl kaj bo.
Uff, tale je huda. Verjetno te moram se prej poklicati na predstavo, kajne.
Kakor vem so sonde mini gorivne celice / torej delajo elektricni tok.
The price of freedom is responsibility, but it's a bargain, because freedom is priceless. ~ Hugh Downs
Univerzalne na 2, 3 ali 4 konektorje dobiš v ljubljani pri potokarju za ceno okoli 10.000 sit. Za tok sem kupil lambdo s štirimi konektroji pred parimi meseci - suzuki vitara.
Drugače pa saming btc hala A klet ima tudi univerzalne.
Če pa hočeš japonsko kvaliteto pa gama center v btc-ju hala a nasproti lekarne. Ima pa japonske izdelke brez imena firme avtomobila, ampak samo proizvajalčevo oznako (na ta način kot ploščice valeo z dodatnim napisom renault, ki stanejo 8000sit, potem pa dobiš samo ploščice valeo brez napisa renult za 3900 sit). Sam večinoma jemljem tam, ker ima ugodne cene in je edini, ki AISIN-ove zadeve dobavi v tednu dni. Niso pa na zalogi in čakaš kak teden do 10 dni na dobavo.
Drugače pa saming btc hala A klet ima tudi univerzalne.
Če pa hočeš japonsko kvaliteto pa gama center v btc-ju hala a nasproti lekarne. Ima pa japonske izdelke brez imena firme avtomobila, ampak samo proizvajalčevo oznako (na ta način kot ploščice valeo z dodatnim napisom renault, ki stanejo 8000sit, potem pa dobiš samo ploščice valeo brez napisa renult za 3900 sit). Sam večinoma jemljem tam, ker ima ugodne cene in je edini, ki AISIN-ove zadeve dobavi v tednu dni. Niso pa na zalogi in čakaš kak teden do 10 dni na dobavo.
Pred EUR sem bil SIT!
Teoretično bi sicer šlo, ker dobivale bi obe 5V od PCM-a, pa dokler bi bil izstopni signal obeh, recimo 0,7V bi blo vse ok, če pa bi bil na eni izstopni signal drugačen kot na drugi (recimo 0,7V in 0,2V) bi pa lahko izenačevalni tokovi zaradi različnih napetosti uničili lambdo, eno ali celo obe.
To je amatersko mnenje, ker nisem električar, ampak sem še vseeno bolj za eno sondo kot za dve
To je amatersko mnenje, ker nisem električar, ampak sem še vseeno bolj za eno sondo kot za dve
Extremely anti diesel guy
It's better been judged by 12 then carried by 6.
It's better been judged by 12 then carried by 6.
- marolt 4x4
- Prispevkov: 2883
- Pridružen: Sr Avg 06, 2003 8:16 am
- Kraj: Mozirje
- Kontakt:
vigadu,če nimaš v osnovi računalnika z dvemi lambdami,nit ne čarat,ker neboš naredil čisto nič pametnega...najboljša varianta je po moje,da nabaviš kak stand-alone računalnik in je zrihtano...sej dobiš recimo že megasquirt itd zelo ugodno...druga in enostavnejša varianta pa je pač da narediš tisti X-člen,tretja pa da narediš enojni izpuh...
Vrni se na “Avtomobili in oprema”
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 38 gostov