Jeep
Jeep
Bi mi znal kdo razložit razlike med pogoni pri Jeep-ih starejših letnikov...
- Cherokee z ročnim menjalnikom je imel Command-Trac - isklopljivi štirikolesni pogon
- Cherokee z avtomatskim menjalnikom je imel Selec-Trac - to naj bi bil stalni štirikolesni pogon
- Grand Cherokee z avtomatskim menjalnikom je imel pa Quadra-Trac
- za Grand Cherokee z ročnim menjalnikom pa ne vem oz. prvi letniki ga mislim da sploh niso imeli
- Wrangler z ročnim menjalnikom je imel tudi Command-Trac
Zanima me predvsem razlika med temi tremi pogoni. Spomnem pa se, da pred leti, ko smo imeli Cherokee-ja z ročnim menjalnikom, se pri prižgamen štirikolesnem pogonu ni dalo ostro zavijat (parkiranje in podobno).
- Cherokee z ročnim menjalnikom je imel Command-Trac - isklopljivi štirikolesni pogon
- Cherokee z avtomatskim menjalnikom je imel Selec-Trac - to naj bi bil stalni štirikolesni pogon
- Grand Cherokee z avtomatskim menjalnikom je imel pa Quadra-Trac
- za Grand Cherokee z ročnim menjalnikom pa ne vem oz. prvi letniki ga mislim da sploh niso imeli
- Wrangler z ročnim menjalnikom je imel tudi Command-Trac
Zanima me predvsem razlika med temi tremi pogoni. Spomnem pa se, da pred leti, ko smo imeli Cherokee-ja z ročnim menjalnikom, se pri prižgamen štirikolesnem pogonu ni dalo ostro zavijat (parkiranje in podobno).
- miha
- Prispevkov: 415
- Pridružen: So Nov 08, 2003 3:33 pm
- Kraj: Gabrovka GPS N46° 00' ,E15° 00'
- Kontakt:
Menjalniki tukaj nimajo nobene veze. Vse to je odvisno od reduktorja, ki pa se imenujejo kot si opisal.
Klasični reduktorji imajo pogon zadaj, pogon na štiri kolesa in pogon na štiri kolesa preko reduktorja.
Nekateri ( select ) pa imajo še lahko tako imenovani stalni pogon na vsa štiri kolesa za na vsako cesto.
Grandi pa imajo zadaj še avtomatsko špero v difrencialu in nima veze z reduktorji.
Vse to je pa tudi pojasneno in narisano v novem Caravaningu 4*4.
V bistvu bi lahko menjaval različne reduktorje in menjalnike med sabo. Najbolje pa bo to vedel Janez.
LP
Klasični reduktorji imajo pogon zadaj, pogon na štiri kolesa in pogon na štiri kolesa preko reduktorja.
Nekateri ( select ) pa imajo še lahko tako imenovani stalni pogon na vsa štiri kolesa za na vsako cesto.
Grandi pa imajo zadaj še avtomatsko špero v difrencialu in nima veze z reduktorji.
Vse to je pa tudi pojasneno in narisano v novem Caravaningu 4*4.
V bistvu bi lahko menjaval različne reduktorje in menjalnike med sabo. Najbolje pa bo to vedel Janez.
LP
Rekli so da tu ni poti, jaz sem jih videl na tisoče !
Dobri planinski čevlji.
Dobri planinski čevlji.
miha, hvala
drugače je pa tudi tule vse razloženo, samo v italjanščini
http://digilander.libero.it/xjconnectio ... d_trac.htm
http://digilander.libero.it/xjconnectio ... t_trac.htm
samo se da s tem prevest
http://babel.altavista.com/
ampak vseeno bi še prosil, da mi kdo razloži, kakšna je razlika v praksi med temi tremi sistemi.
drugače je pa tudi tule vse razloženo, samo v italjanščini
http://digilander.libero.it/xjconnectio ... d_trac.htm
http://digilander.libero.it/xjconnectio ... t_trac.htm
samo se da s tem prevest
http://babel.altavista.com/
ampak vseeno bi še prosil, da mi kdo razloži, kakšna je razlika v praksi med temi tremi sistemi.
- miha
- Prispevkov: 415
- Pridružen: So Nov 08, 2003 3:33 pm
- Kraj: Gabrovka GPS N46° 00' ,E15° 00'
- Kontakt:
Saj ti povem, da sta dva sistema in pri commandu, ko vklopiš vse štiri lahko voziš le po makedamu in offroad, ker se razporedi moč pol na zadnja in pol na prednja kolesa.Če pa imaš select, pa lahko vklopiš še dodatno funcijo, ko se vrtijo vsa štiri kolesa neodvisno eden od drugega in se da voziti tudi po asfaltu ali offroad. Select ima še sredinski difrencial, vsaj mislim po načinu pogona, tako kot audi quattro in avti na 4*4.
Rekli so da tu ni poti, jaz sem jih videl na tisoče !
Dobri planinski čevlji.
Dobri planinski čevlji.
- miha
- Prispevkov: 415
- Pridružen: So Nov 08, 2003 3:33 pm
- Kraj: Gabrovka GPS N46° 00' ,E15° 00'
- Kontakt:
Nekateri reduktorji pa imajo tudi vakumski odklop prednjega difrenciala, pri vožnji na zadnja kolesa. To se pa vidi po cevkah, ki so napeljane od reduktorja na prednjo premo. Katera vozila pa so to imela, pa ni napisanih pravil, mislim da je bilo to kot dodatna možnost.
Rekli so da tu ni poti, jaz sem jih videl na tisoče !
Dobri planinski čevlji.
Dobri planinski čevlji.
zihr?? Ker baje smo se mi s tem part time 4wd vozili tudi po avtocesti in da se ga je dalo vklopiti tudi nad 100km/h. Jst sm bil takrat še ene 11, tako da se lih kej dost ne spomnem.
Je pa res, da ko smo avto prodajali, takrat je bil star 4 leta (od tega smo ga mi imeli dve leti) in ene 100k km je neki čudno delal menjalnik... sam ni blo pa nič hujšega.
Je pa res, da ko smo avto prodajali, takrat je bil star 4 leta (od tega smo ga mi imeli dve leti) in ene 100k km je neki čudno delal menjalnik... sam ni blo pa nič hujšega.
- miha
- Prispevkov: 415
- Pridružen: So Nov 08, 2003 3:33 pm
- Kraj: Gabrovka GPS N46° 00' ,E15° 00'
- Kontakt:
Če se pelješ s part time-om in zavijaš, ti misl na asfaltu vsa kolesa potrgat, zato ste najbrž vi imeli pokvarjen part time in ste ga lahko preklapljal pri 100 na uro.
Ali pa pokvarjen pnevmatski vklop polosovin, če je to imel. Potem pa drži samo eno prednje kolo (mislim).
Ali pa pokvarjen pnevmatski vklop polosovin, če je to imel. Potem pa drži samo eno prednje kolo (mislim).
Rekli so da tu ni poti, jaz sem jih videl na tisoče !
Dobri planinski čevlji.
Dobri planinski čevlji.
Če podtlak vklopi le eno prednje kolo, je to enako 0, le diferencial se bo vrtel z veliko hitrostjo, saj je to enako, kot če bi imel eno kolo ves čas v zraku.
Sicer pa se da štirikolesni pogon vklapljati pri visoki hitrosti (v navodilih za Jimny-ja piše, da to lahko storiš pri hitrostih do 100 km/h).
Zakaj bi ga rabil pri višji hitrosti pa res ne vem, saj če lahko voziš več kot 100 km/h pomeni, da so razmere na cesti relativno dobre.
LP
Samo
Sicer pa se da štirikolesni pogon vklapljati pri visoki hitrosti (v navodilih za Jimny-ja piše, da to lahko storiš pri hitrostih do 100 km/h).
Zakaj bi ga rabil pri višji hitrosti pa res ne vem, saj če lahko voziš več kot 100 km/h pomeni, da so razmere na cesti relativno dobre.
LP
Samo
Ne ne, part time je čist deloval... pri zavijanju je pa res zgledalo, ko da hoče vsa kolesa potrgat in avto raztrgat. Sej, a smo ga res vklapljali nad 100 ne vem, sam smo pa vozili nad 100 z vklopljenim.
Je blo pa tko, da ko si izklopil part time 4wd, se še nekaj časa ni izklopil - pozimi smo se okoli vozili z vklopljenim, ko smo pa recimo prišli domov in ga isklopili pred parkiriščem, pa ni dosti pomagalo, ker se tako ali tako ni še nekaj časa izklopil... je bilo pač malo težje parkirat.
Je blo pa tko, da ko si izklopil part time 4wd, se še nekaj časa ni izklopil - pozimi smo se okoli vozili z vklopljenim, ko smo pa recimo prišli domov in ga isklopili pred parkiriščem, pa ni dosti pomagalo, ker se tako ali tako ni še nekaj časa izklopil... je bilo pač malo težje parkirat.
- miha
- Prispevkov: 415
- Pridružen: So Nov 08, 2003 3:33 pm
- Kraj: Gabrovka GPS N46° 00' ,E15° 00'
- Kontakt:
Jaz z mojim nimam problemov, pa je avto letnik 91 in se res včasih zapeljem vzvratno, da razbremenim pogone. Taki vitalni deli so glavna stvar in jih raje pazim, čeprav jih oče na svojem izklopi tudi med vožnjo ( njegov čiro pa nima izklopa polosovin)
2 Samo: Vem da je pogon ničen, če izklopiš eno polos, ampak na netu je neki ameros predeloval izklop desne polosi in imel stalni vklop enega kolesa (levega), da je dobil kao 3wd ( manj problemov z zavijanjem ). Ker pa mi strojniška amerikanščina ne leži, se nisem poglabljal v potankosti.
2 Samo: Vem da je pogon ničen, če izklopiš eno polos, ampak na netu je neki ameros predeloval izklop desne polosi in imel stalni vklop enega kolesa (levega), da je dobil kao 3wd ( manj problemov z zavijanjem ). Ker pa mi strojniška amerikanščina ne leži, se nisem poglabljal v potankosti.
Rekli so da tu ni poti, jaz sem jih videl na tisoče !
Dobri planinski čevlji.
Dobri planinski čevlji.
- marolt 4x4
- Prispevkov: 2883
- Pridružen: Sr Avg 06, 2003 8:16 am
- Kraj: Mozirje
- Kontakt:
Samo,
Podtlak izklopi eno polosovino, potem ko izklopiš štirikolesni pogon, zato da se med vožnjo kardan in diferencial ne sučeta, kar ima za posledico manjšo porabo goriva, manjše obremenitve sprednjega mosta in seveda mehkejši diferencial. Pri Jeep-ih, se ne sme vklapljati pogona med vožnjo, lahko ga le izklopiš, ker reduktor ni sinhroniziran tako kot je to menjalnik. Pri pretikanju med 4L, N in 4H pa je obveznio treba ustavit.
štirikolesni pogon je vklopljen dokler je pod napetostjo, neglede na to da je ročica izklopljena.
toliko zaenkrat
Podtlak izklopi eno polosovino, potem ko izklopiš štirikolesni pogon, zato da se med vožnjo kardan in diferencial ne sučeta, kar ima za posledico manjšo porabo goriva, manjše obremenitve sprednjega mosta in seveda mehkejši diferencial. Pri Jeep-ih, se ne sme vklapljati pogona med vožnjo, lahko ga le izklopiš, ker reduktor ni sinhroniziran tako kot je to menjalnik. Pri pretikanju med 4L, N in 4H pa je obveznio treba ustavit.
štirikolesni pogon je vklopljen dokler je pod napetostjo, neglede na to da je ročica izklopljena.
toliko zaenkrat
- miha
- Prispevkov: 415
- Pridružen: So Nov 08, 2003 3:33 pm
- Kraj: Gabrovka GPS N46° 00' ,E15° 00'
- Kontakt:
Evo sem šel še enkrat prebrat spise iz onkraj luže:
-tip je z predelavo dobil pogon na zadnja kolesa z reduktorjem - zelo dobro.
-kasneje pa je dodal še prednjo špero in dobil 3 wd, da je lažje zavijal na nekaterih terenih - no ajde.
Onkraj luže tekmujejo na njihovih offroadih večinoma z plezanjem po skalah in kamenju, za kar rabijo okretne, elastične in visoke terence. Ko pa vklopiš pogon na vse štiri, pa avto ni več tako okreten in ga nese ven iz ovinka.
-tip je z predelavo dobil pogon na zadnja kolesa z reduktorjem - zelo dobro.
-kasneje pa je dodal še prednjo špero in dobil 3 wd, da je lažje zavijal na nekaterih terenih - no ajde.
Onkraj luže tekmujejo na njihovih offroadih večinoma z plezanjem po skalah in kamenju, za kar rabijo okretne, elastične in visoke terence. Ko pa vklopiš pogon na vse štiri, pa avto ni več tako okreten in ga nese ven iz ovinka.
Rekli so da tu ni poti, jaz sem jih videl na tisoče !
Dobri planinski čevlji.
Dobri planinski čevlji.
Jimny-ja moraš tudi ustaviti, da vklopiš reduktor, saj reduktor ni sinhroniziran. S podtlakom pa vklapljaš štirikolesni pogon - najbrž se potem prednji kardan suče ves čas.
Če pa pri Jeep-ih izklopi podtlak le eno kolo, pa če izklopiš tudi prednji kardan, pa to najbrž pomeni, da se kardan res ne suče, ampak prednji diferenical se pa z eno priklopljeno osjo mora, a ne? In to z vso hitrostjo, kakor bi se vrteli kolesi v nasprotno smer. Vsaj jaz si ne znam drugače razlagati.
Če pa pri Jeep-ih izklopi podtlak le eno kolo, pa če izklopiš tudi prednji kardan, pa to najbrž pomeni, da se kardan res ne suče, ampak prednji diferenical se pa z eno priklopljeno osjo mora, a ne? In to z vso hitrostjo, kakor bi se vrteli kolesi v nasprotno smer. Vsaj jaz si ne znam drugače razlagati.
- marolt 4x4
- Prispevkov: 2883
- Pridružen: Sr Avg 06, 2003 8:16 am
- Kraj: Mozirje
- Kontakt:
Pravzaprav vem, kako dela diferencial (smo ga z otroci kake pol leta nazaj tudi naredili iz lego kock ). Če odklopiš le eno os, ostane druga priklopljena. In ta priklopljena os bo poganjala en osrednji zobnik. In ta zobnik posledično še vsaj tri druge...
Lahko pa se seveda vrti cel diferencial in se zobniki ne vrtijo, a kaj se dogaja z velikim zobnikom? Ta se v tem slučaju vrti in pogonski pastorek tudi. Kakorkoli obrneš eni zobniki se morajo premikat (razen če bi odmaknil pogonski pastorek).
Za boljšo predstavo evo še ena slikca:
LP
samo
Lahko pa se seveda vrti cel diferencial in se zobniki ne vrtijo, a kaj se dogaja z velikim zobnikom? Ta se v tem slučaju vrti in pogonski pastorek tudi. Kakorkoli obrneš eni zobniki se morajo premikat (razen če bi odmaknil pogonski pastorek).
Za boljšo predstavo evo še ena slikca:
LP
samo
Tukaj je tudi dobro opisano,http://auto.howstuffworks.com/differential1.htm,
http://auto.howstuffworks.com/four-wheel-drive.htm, kako deluje kaka stvar pri 4WD pogonu, pa še par slikic je zraven, ter par filmčkov. Tudi diferencial je zelo dobro opisan in tudi filmček kako deluje med vožnjo je zraven - zelo lepo opisano vse.
LP
Nebivedu
http://auto.howstuffworks.com/four-wheel-drive.htm, kako deluje kaka stvar pri 4WD pogonu, pa še par slikic je zraven, ter par filmčkov. Tudi diferencial je zelo dobro opisan in tudi filmček kako deluje med vožnjo je zraven - zelo lepo opisano vse.
LP
Nebivedu
jereb napisal/-a:Vsaj lastnikom čirotov iz lastnih izkušanj, nebi prporočal vklapljanje pogona med vožnjo! Ker jaz sem samo enkrat probal (ne vem kolk so to delali predhodniki mojega avta)in smo cel dopoldan šraufal, ker zlo rado uniči vilice katere uklapljajo osovino.
??? To pri meni zelo uredu dela, brez problemov. Vklop in izklop do ene 40 na uro sem probal, več pa ne upam. Pa majo pogonski sklopi čez 250.000, je pa res da vsake dve leti zamenjam ATF v razdelilniku pogona (t.i. reduktor). Ko sem ga dobil sem imel težave z izklopom 4WD (prejšnji lastniki so to reč v 10 letih vklopili manj kot 10 krat), pa se je zadeva popravila z enim lončkom QMI za avtomatske menjalnike.
miha napisal/-a:Aleks kaj pa je tvoj za en ??? Čiro ne ???
Mater, poleti bomo naredili en forum piknik !!!!
Samo brez emilij in podobne šare!!!!
Piknik!
Ćiro 2,1 TD, uzignen, pije ko žolna, ne gre nikamer ...
Žal sem zadnji lastnik v vrsti ljudi brez tehnične kulture in kulture vzdrževanja motornih vozil. Med krpanjem sem se počasi naveličal rahlega pomanjkanja motorne moči. Prejšnjega lastnika so nategenli pri menjavi motorja (kao fabrško obnovljeni Renaultov - se izkaže da od MadeinFrance ni ostalo dosti - v !!Turški podružnici sešraufan!! motor), mene je pa zdej že tud 200 jurjov pršlo za obnovo, ampak resno obnovo motorja. Kr pena mi pride na usta .
Uzig avta mi je naredu Igor, dele sem nabavu sam v Dojčlandu, pa še homologacijo mam.
Offroaders do it in the bush. (thanks, no more)
- miha
- Prispevkov: 415
- Pridružen: So Nov 08, 2003 3:33 pm
- Kraj: Gabrovka GPS N46° 00' ,E15° 00'
- Kontakt:
Pri Mraku na Viču je 140000 sit vse za generalno tega motorja. Resno čist vse, ker je oče ravno naredil generalko.
Moj je podoben tvojmu le da ima samo dvoje vrat. Lift pa je 7 cm in upam, da kdaj še kakšen cm gor. Zadovoljen še kar, motor bom moral še pogledat. Moči mu malo pešajo ampak zaenkrat bo. Daj pust številko in če bom kaj hodil po Emoni greva na kakšen pir ali vodo.
Sem pa gledal zadnjič na netu ko so 2,1 zamenjal z 2,8 VM.
Moj je podoben tvojmu le da ima samo dvoje vrat. Lift pa je 7 cm in upam, da kdaj še kakšen cm gor. Zadovoljen še kar, motor bom moral še pogledat. Moči mu malo pešajo ampak zaenkrat bo. Daj pust številko in če bom kaj hodil po Emoni greva na kakšen pir ali vodo.
Sem pa gledal zadnjič na netu ko so 2,1 zamenjal z 2,8 VM.
Rekli so da tu ni poti, jaz sem jih videl na tisoče !
Dobri planinski čevlji.
Dobri planinski čevlji.
Pr men je bil najhujši problem glava. Podroben pregled je odkril razpoke ... napaka ki jo je mel motor že od premontaže, vedno zamaskiran iz novo dihtengo, pa šraufe mal prtegnit. Moj je trenutno še na servisu, bo kmal fertik, pol pa se bo treba lotit sklopke. Pomožni cilinder neče pravočasno spustit sklopke. Pol pa spredno premo, en lager. Tehnični bo najbrž prinesel spet kakšen končnik .
Booh ... nikdar konca. Zato si pa iščem eno Toyoto.
041 363 676
Booh ... nikdar konca. Zato si pa iščem eno Toyoto.
041 363 676
Offroaders do it in the bush. (thanks, no more)
Vrni se na “Avtomobili in oprema”
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 129 gostov