Gume za splošno uporabo
Re: Gume za splošno uporabo
Pa dobr kaj pomeni snežinka? A kdo ve? Da je boljša v trakciji na snegu kot neka referenčna guma. Katera? Jaz ne najdem nič konkretno o tem na netu.
Če imajo lahko kobre NT in kaimance gor snežinko, to že ni nek hud preizkus v zimskih razmerah.
Sicer je pa preprosto. Nekdo ki ima na osebnem avtu zimsko s 3.5mm profila in je z njo zadovoljen, ta bo tudi z novimi kao zimskimi AT zadovoljen.
Eni smo pač razvajeni in zimske s 5 mm vržemo dol iz avta.
Če imajo lahko kobre NT in kaimance gor snežinko, to že ni nek hud preizkus v zimskih razmerah.
Sicer je pa preprosto. Nekdo ki ima na osebnem avtu zimsko s 3.5mm profila in je z njo zadovoljen, ta bo tudi z novimi kao zimskimi AT zadovoljen.
Eni smo pač razvajeni in zimske s 5 mm vržemo dol iz avta.
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola
Re: Gume za splošno uporabo
gregor napisal/-a:Pa dobr kaj pomeni snežinka? A kdo ve? Da je boljša v trakciji na snegu kot neka referenčna guma. Katera? Jaz ne najdem nič konkretno o tem na netu.
Three-Peak Mountain Snowflake Symbol
https://www.tires-easy.com/blog/mountai ... ke-symbol/
https://www.tirerack.com/tires/tiretech ... techid=125
3-Peak Mountain Snowflake Tires
https://www.youtube.com/watch?v=qAZ1tIflLkc
Razlika med letno in zimsko gumo je predvsem v tem da ene prenašajo visoke temperature druge pa niske. Večina ljudi misli da je razlika le v profilu. Če bi bilo tako enostavno, potem letnih in zimskih gum sploh ne bi potrebovali, celoletne in gas.... Pri M+S gre v prvi vrsti za bolj grob profil. Snežinka pa pomeni da guma izpolnjuje vsaj minimalne zahteve za zimsko gumo. Ponekod je pozimi dovoljena izključno guma z snežinko. M+S ni dovolj.
Re: Gume za splošno uporabo
Winter Snow Tires vs All-Season Tires vs Summer Tires testing on Ice
https://www.youtube.com/watch?v=L2wTg0l3_wI
https://www.youtube.com/watch?v=L2wTg0l3_wI
Re: Gume za splošno uporabo
Še v slovenščini:
https://siol.net/avtomoto/nasveti/slove ... ska-509764
"Tudi profili gum se med gumami M+S in tistimi s snežinko opazno razlikujejo. Slednja je prilagojena tudi boljšemu delovanju pri zimskih temperaturah (pod 7 stopinjami Celzija). Pri izdelavi gume uporabijo tudi več naravne gume, zato ta pri nizkih temperaturah (umetni materiali se tam strdijo) ostaja mehka in nudi boljši oprijem."
https://avto-magazin.metropolitan.si/na ... pnevmatik/
"Ob tem velja poudariti, da oznako M+S najdeno tudi na celoletnih gumah. Z njimi je avto sicer zakonsko ustrezen, a v snegu precej nebogljen. Prave zimske gume boste prepoznali po znaku snežinke v piktogramu gore in le tako označene gume so prave zimske gume!"
https://goodyear-slovenija.si/kako-izbr ... nevmatiko/
"Če ste pomislili, da bi na avtomobil namestili letne terenske ali polterenske pnevmatike, vam to vsekakor odsvetujemo. Te sicer imajo malo bolj grob profil, ki vsaj na pogled deluje, kot da bo poskrbel za dober oprijem v snegu (kot poskrbi za dober oprijem na kamenju, skalah ali v blatu), a jim manjkata glavni lastnosti zimske pnevmatike. To sta mehkejša in v mrazu bolj oprijemljiva mešanica gume ter lamele v blokih tekalne površine, ki ‘zarežejo’ v sneg in v resnici poskrbijo za oprijem. Marsikateri voznik športnega terenca je zato neprijetno presenečen, ko z navadno terensko pnev¬matiko zapelje na zglajen sneg na cesti, saj oprijem ni nič boljši, kot ga nudi navadna letna pnevmatika."
https://siol.net/avtomoto/nasveti/slove ... ska-509764
"Tudi profili gum se med gumami M+S in tistimi s snežinko opazno razlikujejo. Slednja je prilagojena tudi boljšemu delovanju pri zimskih temperaturah (pod 7 stopinjami Celzija). Pri izdelavi gume uporabijo tudi več naravne gume, zato ta pri nizkih temperaturah (umetni materiali se tam strdijo) ostaja mehka in nudi boljši oprijem."
https://avto-magazin.metropolitan.si/na ... pnevmatik/
"Ob tem velja poudariti, da oznako M+S najdeno tudi na celoletnih gumah. Z njimi je avto sicer zakonsko ustrezen, a v snegu precej nebogljen. Prave zimske gume boste prepoznali po znaku snežinke v piktogramu gore in le tako označene gume so prave zimske gume!"
https://goodyear-slovenija.si/kako-izbr ... nevmatiko/
"Če ste pomislili, da bi na avtomobil namestili letne terenske ali polterenske pnevmatike, vam to vsekakor odsvetujemo. Te sicer imajo malo bolj grob profil, ki vsaj na pogled deluje, kot da bo poskrbel za dober oprijem v snegu (kot poskrbi za dober oprijem na kamenju, skalah ali v blatu), a jim manjkata glavni lastnosti zimske pnevmatike. To sta mehkejša in v mrazu bolj oprijemljiva mešanica gume ter lamele v blokih tekalne površine, ki ‘zarežejo’ v sneg in v resnici poskrbijo za oprijem. Marsikateri voznik športnega terenca je zato neprijetno presenečen, ko z navadno terensko pnev¬matiko zapelje na zglajen sneg na cesti, saj oprijem ni nič boljši, kot ga nudi navadna letna pnevmatika."
Re: Gume za splošno uporabo
gregor napisal/-a:Če imajo lahko kobre NT in kaimance gor snežinko, to že ni nek hud preizkus v zimskih razmerah.
.
To je dokaz da ne gre vsemu verjeti, kar je na gumi napisano.
Sicer pa močno dvomim, da je kakšen nadzor ali testiranje nad nalitimi gumami. Če ima lahko guma z oznako 205/70 73 cm premera, kaj je šele z materialom? To ne vesta niti Bog niti ciganka........
Sicer si me pa dobro sprehodil......... Na kobrah sicer še nisem videl snežinke, a sem šel v garažo vseeno preverit.
Na treh samuraih imam kobro NT........ni snežink. Na dveh imam kobro Trac in BF MT ........ni snežink. Na vitari imam BF AT, edina s snežinko. Na drugi vitari Dueler HT.....piše gor M+S, a glej ga zlomka, zopet prodajajo pod letne 4x4.
https://www.liderpnevmatik.si/avto-pnev ... 12t-790199
Prav tako kobre prodajajo pod letne in zimske, pri veliki večini pa so tiho in piše samo terenske gume ali off road gume.
Zdaj pa ne vem, ali so snežinke samo na eni strani in imam jaz čisto vse gume narobe obrnjene, ali pa imam pretoplo garažo in so se snežinke stajale.
Re: Gume za splošno uporabo
https://www.y-yokohama.com/global/product/tire/pdf/tires/catalogue/YOKOHAMA_eng_20170217_fix03.pdf
Na strani 29 (zanimivo, da nikjer nimajo napisano, da je za v sneg!!!, samo suho in mokro, ne pa snega):
Na italjanski strani (naš uvoznik dobi gume od yokohama.it), pa piše, da so vse geolandar AT s snežinko
https://www.yokohama-online.com/Tyres/Car-Tyres/SUV-Off-Road-Tyres/(product)/G015
A če ni na gumi oznake, je guma verjetno ponaredek?
Na strani 29 (zanimivo, da nikjer nimajo napisano, da je za v sneg!!!, samo suho in mokro, ne pa snega):
Triple Polymer:
The compound is a blend of three types of polymer with differing functions. All of the
functions required of the compound have been improved, namely wear resistance,
flexibility in low temperatures and resistance to cuts and chipping.
Orange oil:
Blending in Orange Oil realizes a fl exible
compound at the micro level. This improves
tracking performance over minute undulations in
the road surface as well as enhancing grip strength
on both wet and dry roads.
Sillica:
For silica, which enhances performance in the wet,
it is critical that particles inside the compound are
dispersed evenly. YOKOHAMA promotes the
uniform dispersion of silica through its unique
compounding technology.
Na italjanski strani (naš uvoznik dobi gume od yokohama.it), pa piše, da so vse geolandar AT s snežinko
https://www.yokohama-online.com/Tyres/Car-Tyres/SUV-Off-Road-Tyres/(product)/G015
All sizes stamped with Snow Flake mark
A če ni na gumi oznake, je guma verjetno ponaredek?
Pred EUR sem bil SIT!
Re: Gume za splošno uporabo
Za vsak izdelek katetega delamo mali obrtniki bi morali delati po nekih standardih, ampak, ker mali nimamo denarja za standardizacijo delamo po zdravi kmečki pameti in naši izdelki klubujejo času in svojemu namenu, čeprav smo v prekršku, tvegamo kazenske in odškidninske odgovornosti.
Veliki so si pa omislili, da bodo svojo kakovost zagotavljali z nekaterimi oznakami katere zagotavljajo kvaliteto za svoj namen.
To se pravi, da ne bom pri vsakem izdelku katerega imam namen kupit tri dni brskal po internetu in preučeval ali imajo na izdelku opravičeno neke oznake katere naj bi zagotavljale določen standard, ampak jim naj bi verjel. Saj druge možnosti tudi nimamo, ker tudi, če se gremo na koncu pravdat z velikimi, da so nas zavedli, tako zmaga tisti kateri ima več denarja za odvetnike in ne kdo ima prav. Oziroma je isto kot bi scal proti vetru.
Ko sem prvič kupoval bfg at gume še za jeepa cheroke-ija, leta, hm, tako dolgo nazaj, da se že ne spomnim več, mi je bilo jasno povedano, da to niso zimske gume. A glej ga zlomka s tistim gumami sem se ustavil. Te so pa pravo nasprotje, ampak te so s določenim oznakami za katerim naj bi stala določena standardizacija.
Veliki so si pa omislili, da bodo svojo kakovost zagotavljali z nekaterimi oznakami katere zagotavljajo kvaliteto za svoj namen.
To se pravi, da ne bom pri vsakem izdelku katerega imam namen kupit tri dni brskal po internetu in preučeval ali imajo na izdelku opravičeno neke oznake katere naj bi zagotavljale določen standard, ampak jim naj bi verjel. Saj druge možnosti tudi nimamo, ker tudi, če se gremo na koncu pravdat z velikimi, da so nas zavedli, tako zmaga tisti kateri ima več denarja za odvetnike in ne kdo ima prav. Oziroma je isto kot bi scal proti vetru.
Ko sem prvič kupoval bfg at gume še za jeepa cheroke-ija, leta, hm, tako dolgo nazaj, da se že ne spomnim več, mi je bilo jasno povedano, da to niso zimske gume. A glej ga zlomka s tistim gumami sem se ustavil. Te so pa pravo nasprotje, ampak te so s določenim oznakami za katerim naj bi stala določena standardizacija.
LP by Jereb
Re: Gume za splošno uporabo
Problem BFG na lahkem avtu je da poberejo ogromno moči, ker so pretežke gume. Sej jih američani tlačijo tudi lahke avtomobile (ma na vse jih tlačijo), zgledajo dobro, kako se pa potem to vozi, je pa drugo vprašanje. Ampak važno, da je lep izgled, uporabnost je itak drugotnega pomena. Po ravnini do gostilne se pa itak z vsakimi pripelješ. Pa BFG AT lih tako drsijo po zbitem snegu. Vsaj v dimenziji 215/75/15 sem moral vedno pred križiščem met trojno varnostno razdaljo, da sem se ustavil s tono pa še mal težkim avtom.
Pa pri isti dimenziji BFG AT ali yoko AT razlika skoraj 5kg na gumo, torej 20kg za vse 4, ki jih mora majhen mlinček pod havbo premaknit. Že med navadno letno in yoko AT je kr dost razlike in se to tudi opazi takoj na porabi, Z BFG AT se pa poraba še dodatno poveča. Pa pri majhnem mlinčku pod havbo si potem na avtocesti tam nekje kot kamioni. Voziš 90km/h, prehitevaš pa samo po klancu navzdol, če je slučajno levi pas prazen, ker rabiš par kilometrov, da prehitiš tistih par kamionov.
Potem pa iščeš nek kompromis med tem kar je na voljo v tvoji dimenziji, kar je še vedno dobro za poleti in po terenu, ter zadovoljivo za zimo, pa da ne bo avtu pobralo vseh konjev in da ne boš vsake pol leta menjal glede na sezono. In glede na to, se moraš potem odločit. Sprobal sem jih kar nekaj, pa od vseh teh mi je po uporabnosti najboljša yokohama. Glede na izgled bi pa raje imel kaj drugega.
Pa pri isti dimenziji BFG AT ali yoko AT razlika skoraj 5kg na gumo, torej 20kg za vse 4, ki jih mora majhen mlinček pod havbo premaknit. Že med navadno letno in yoko AT je kr dost razlike in se to tudi opazi takoj na porabi, Z BFG AT se pa poraba še dodatno poveča. Pa pri majhnem mlinčku pod havbo si potem na avtocesti tam nekje kot kamioni. Voziš 90km/h, prehitevaš pa samo po klancu navzdol, če je slučajno levi pas prazen, ker rabiš par kilometrov, da prehitiš tistih par kamionov.
Potem pa iščeš nek kompromis med tem kar je na voljo v tvoji dimenziji, kar je še vedno dobro za poleti in po terenu, ter zadovoljivo za zimo, pa da ne bo avtu pobralo vseh konjev in da ne boš vsake pol leta menjal glede na sezono. In glede na to, se moraš potem odločit. Sprobal sem jih kar nekaj, pa od vseh teh mi je po uporabnosti najboljša yokohama. Glede na izgled bi pa raje imel kaj drugega.
Pred EUR sem bil SIT!
Re: Gume za splošno uporabo
Alien, zaj*al sem.
Potrugalska Nortehna grab plus je. Letnik 2020.
Oblika profila pa kot kobra nt.
Potrugalska Nortehna grab plus je. Letnik 2020.
Oblika profila pa kot kobra nt.
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola
Re: Gume za splošno uporabo
Če smo že pri kobri NT. Kobra nt je v bistvu oblika yokohama geolandar MT
Pred EUR sem bil SIT!
Re: Gume za splošno uporabo
gregor napisal/-a:Alien, zaj*al sem.
Nič hudega, nisi ne prvi ne zadnji, gum s takim profilom je malo morje........vseh mogočih znamk, pravih in nalitih.
Tako da je nemogoče za vse vedeti kakšna je katera oziroma kako so označene in katere vrste naj bi bile.
Re: Gume za splošno uporabo
Nebivedu napisal/-a:Če smo že pri kobri NT. Kobra nt je v bistvu oblika yokohama geolandar MT
Take gume yokohama izdeluje v namenski dimenziji prav za Suziki Jimny in Samurai. Tudi za ostale kei terence seveda, a razvili so jo prav za Jimny.
Imam nekje video, kako resno se oni ubadajo s tem, bom probal izkopat, teško je s tistimi njihovimi črkami, čeprav imaš v zaznamkih....
Re: Gume za splošno uporabo
Nebivedu napisal/-a:
A če ni na gumi oznake, je guma verjetno ponaredek?
Malo verjetno, da bi si to dovolili. Ne bi rad nekaj ugipal, tja v tri dni................ampak mogoče res označujejo gume namensko za določene trge, da bi zadovoljili zakonodaji. Po drugi strani pa vem, da v prizvodnji gum ni noben problem zamenjati zmes, pač v mešalec vržeš zmes po drugem receptu, i to ni neke razlike v ceni. Profil je pa nekaj čisto drugega, to pa ni tako poceni, orodja so zelo draga. Tako ja je čisto mogoče, da uporabljajo tudi drugačno zmes za tople in hladne trge, profil pa ostaja enak.
Tako da bi bilo čisto nespametno karkoli trditi.
Re: Gume za splošno uporabo
jereb napisal/-a:Za vsak izdelek katetega delamo............
Se strinjam z vsem, kar si napisal. Točno tako je......
Drgače pa obstaja nek zakon v EU o tem sprejet že davnega leta 2012, če se ne motim. Se pravi, da se bo začel izvajat tam nekje 2040, če bo Ne vem, nisem doma preveč v teh temah
Nazadnje spremenil AŁIEN, dne Po Mar 01, 2021 10:30 am, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Gume za splošno uporabo
Še dva karatka o gumah....
Juraj Šebalj, desetkratni državni prvak v rallyu, v dveh minutah razloži bistvo.....
Prava resnica o all season gumah
https://www.youtube.com/watch?v=6725Tu_1Bbo
Zakaj ne vozite zimskih gum poleti!
https://www.youtube.com/watch?v=G6ZN1SIEiYo
Kratko in jedrnato razloženo.
Juraj Šebalj, desetkratni državni prvak v rallyu, v dveh minutah razloži bistvo.....
Prava resnica o all season gumah
https://www.youtube.com/watch?v=6725Tu_1Bbo
Zakaj ne vozite zimskih gum poleti!
https://www.youtube.com/watch?v=G6ZN1SIEiYo
Kratko in jedrnato razloženo.
Re: Gume za splošno uporabo
https://www.youtube.com/watch?v=N3JlhCfUS-0
Pa še textovno gradivo za primerjavo vseh testov
https://www.tirerack.com/tires/tests/testDisplay.jsp?ttid=210
Pa še textovno gradivo za primerjavo vseh testov
https://www.tirerack.com/tires/tests/testDisplay.jsp?ttid=210
Pred EUR sem bil SIT!
-
- Prispevkov: 10
- Pridružen: Sr Dec 02, 2020 4:27 pm
Re: Gume za splošno uporabo
supy napisal/-a:Pozdrav! Po dolgih letih sem si nabavil svoj sanjski avto Ford Ranger. Tipsko so na njem gume 17col bi pa zamenjal z 19 ali 20col. Noro všeč so mi kramparce kot npr BF Goodrich Mud-Terrain T/A® KM2.
Mislim, da se bom bolj malo vozil po norih terenih. V glavnini 20 km na šiht, družinski izleti, avtocesta. Tu pa tam malo po gozdu...4x4 rabim bolj pozimi ker sem malo na samem.
Torej katero gumo za moje potrebe pa da zgleda na avtu.
Zanima me rezmerje med ceno, kvaliteto in uporabnostjo.
Hvala za pomoč!
Glede na navedeno ne bi nič drugega kot H/T gume sploh za zimo, morda letne 20/80 oz 30/70 on /off road (https://magazine.unsealed4x4.com.au/uns ... yers_guide).
Iz prakse povem povem - na službenih Hiluxhih so montirane Dueler H/T pa se je tudi s temi dalo po blatu v Pivki voziti. Na privat dusterju 4x4 pa imam Sava HP2 in poleti Hankok Ventus Prime 3. Z obojimi se brez problema vozim po gozdnih cestah (čeravno malo pazim na štrleče zadeve na vozišču). Vsekakor kar je bilo že napisano zimska guma za zimo, letna za leto; namenska seveda za namen kot je - ob tem da je dobro vedeti omejitve.
Vsekakor verjamem da noro dobro zgleda A/T, M/T prnevmatika na Rangerju, še bolje pa noro dobro zgleda, ko se avto drži površine na kateri se vozimo
Re: Gume za splošno uporabo
Vozim Pajerota V60 V78W 3.2D, ob nakupu pred kratkim so bile namontirane BFG AT, ki so na mokri cesti kot bi se stalno drsal.
Prelistal sem veliko testov in glede razpoložljivost pri nas se nagibam k Goodyear WRANGLER AT ADVENTURE ali pa Falken Wildpeak AT3W (zaenkrat jih ni v prodaji). Žal tudi Maxxis RAZR AT811 v EU ne bo v prodaji.
Prelistal sem veliko testov in glede razpoložljivost pri nas se nagibam k Goodyear WRANGLER AT ADVENTURE ali pa Falken Wildpeak AT3W (zaenkrat jih ni v prodaji). Žal tudi Maxxis RAZR AT811 v EU ne bo v prodaji.
Re: Gume za splošno uporabo
SKIPOSI napisal/-a:Vozim Pajerota V60 V78W 3.2D, ob nakupu pred kratkim so bile namontirane BFG AT, ki so na mokri cesti kot bi se stalno drsal.
Prelistal sem veliko testov in glede razpoložljivost pri nas se nagibam k Goodyear WRANGLER AT ADVENTURE ali pa Falken Wildpeak AT3W (na voljo v dimenziji 265/75 R16 ?!). Žal Maxxis RAZR AT811 v EU ne bo v prodaji.
Re: Gume za splošno uporabo
Koliko so bile pa BFG stare? Verjetno par let in prevoženih celo morje kilometrov. Ker nove po mokrih cestah definitivno ne drsijo.
Pred EUR sem bil SIT!
Re: Gume za splošno uporabo
Se strinjam z Nebivedujem. Sem dolgo kolebal, katere gume naj kupim, ker se Wrangler Duratrac ne dobi več, sem se odločil, da prvič od kar imam terence (23 let) dam priložnost BFG AT KO2 gumam. Namontirane so bile oktobra 2020. Gume so TOP, za sneg super (nesplužena avtocesta - kot po suhem, zavorna pot v snegu - super, vožnja po mokrem asfaltu pri nizkih temperaturah - vredu, zafrkancija po zasneženi Jelovici - odlično, avto drži v ovinku nenormalno. Skratka moja opažanja glede te gume so sami plusi. Res pa je, da je to prvo leto in prvo leto je skoraj vsaka guma dobra za vse pogoje. Bom napisal, kako se bo začela obnašati čez čas.
Lp,
Jure
Lp,
Jure
Re: Gume za splošno uporabo
BFG AT KO2 so tudi po mojih izkušnjah precej optimizirane na "civilno" rabo v primerjavi z KO1 ...
... kar je dobro za večino uporabnikov. Za mojo uporabo so se KO2 žal izkazale za prenežne kar se trajnosti profila tiče (za bule, ki sem jih pridelal, sem bil sam kriv, ker nisem bil pozoren na specifikacije nosilnosti v moji dimenziji). Kogar zanima celotna saga, naj izvoli:
Prva hvala.
Prva opažanja, da je masa profila prenežna.
Šok ...
Mea Culpa ...
Bye bye BFG ter zamenjava za Turčina zaenkrat.
... se nadaljuje.
... kar je dobro za večino uporabnikov. Za mojo uporabo so se KO2 žal izkazale za prenežne kar se trajnosti profila tiče (za bule, ki sem jih pridelal, sem bil sam kriv, ker nisem bil pozoren na specifikacije nosilnosti v moji dimenziji). Kogar zanima celotna saga, naj izvoli:
Prva hvala.
Prva opažanja, da je masa profila prenežna.
Šok ...
Mea Culpa ...
Bye bye BFG ter zamenjava za Turčina zaenkrat.
... se nadaljuje.
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...
damjan.vrencur.info
damjan.vrencur.info
- OrangePower
- Prispevkov: 1111
- Pridružen: Sr Avg 30, 2006 2:16 pm
Re: Gume za splošno uporabo
K je že tema odprta, kaj menite o Pirelli scorpion AT+ ali generla grabber at3?
Iščem gumo za 80% zjahanega svalta, ostalo makadam pa kakšna luža
Iščem gumo za 80% zjahanega svalta, ostalo makadam pa kakšna luža
Re: Gume za splošno uporabo
Poglej še FALKEN AT3WA, sem jih letos namontiral in zaenkrat vse OK
Vrni se na “Avtomobili in oprema”
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 189 gostov