vrecha napisal/-a:Meni se zdi še vedno fajn imet dva zagonska akumulatorja oz. taka, ki oba lahko (skupaj ali vsak zase) kresneta avto ali obračata vitel.
Tudi sam sem vedno podobno razmišljal ter opremljal svoja vozila, je pa vseeno treba priznati, da je to načelo obvezno upoštevati le v primerih, ko gre za eno vozilo, ki mora biti kar najbolj samostojno (daljša solo bivanja v krajih, kjer ne moreš računati na dovolj zanesljivo ali dosegljivo ali hitro pomoč drugih). V večini primerov uporabe je to načelo čisto ok kompromitirati v korist česa drugega.
Kdaj je OK kompromitirat, je stvar vsakega posameznika in njegovega načina uporabe vozila. Ti presojaš z vidika ekspedicijskega popotnika, jaz pa z vidika serviserja, ki ob 3h zjutraj v snegu na hribu popravlja oddajnik (tudi to počnem, pa ne zato, ker bi bila to moja služba, zgolj iz mazohističnega hobija). In čakat na jutro, da me nekdo izvleče ali priklopi na kable, mi je prbiližno toliko prijetno kot tebi ostati sredi puščave 300km od civilizacije,,,
vrecha napisal/-a:LFP baterije so krasne za delovno-ciklično rabo, ampak zagonskega toka pa ne prenesejo.
Obstajajo tudi takšne, ki čisto dostojno parirajo v CCA in so uporabne ter zanesljive za primer, ko je treba pomagati zagonski bateriji.
Obstajajo že, ampak še vedno kot eksotika. Velika večina LFPjev pač temu ni primerna, zato se boš moral potrudit in najti tako, ki avto zažene.
O martketinškem in povsem zgrešenem imenu "baterijski generator" ne bom izgubljal časa, kot vidiš, sem sam uporabljal izraz power bank, ki dosti bolj točno opiše izdelek in namen. Vseeno pa želim nasloviti nekaj konkretnih zadev.
vrecha napisal/-a:1) Ponujene kapacitete so relativno male v primerjavi s tipičnimi kapacitetami, s katerimi smo navajeni operirati. Kar bode je dejstvo, da se že od samega začetka oglaševalci izogibajo vprašanja kapacitete vgrajenih baterij. V najboljšem primeru meglijo razgled - omenjeni EcoFlow River je tipični primer. Nikjer v predstavitvi ne najdeš podatka o kapaciteti, ker je lepše videti številke moči, 800W, 1600W ... kot pa kapaciteto, za katero je treba odklikati do tehničnega lista, kjer pa tudi najprej opaziš navidezno spodbudnih 768Wh, nato 40Ah 19.5V (wtf&why), namesto da bi preprosto napisali 65Ah 12V, ki se jih da enostavno primerjati z enoto, s katero smo navajeni meriti akuje.
No, s tako interpretacijo se ne strinjam povsem. Meritev kapacitete v Ah ima smisel v sistemih, kjer imaš eno napetost. Ko govorimo o 12V avtomobilskih akumulatorjih, 65 Ah pove dovolj in vsi vejo, da je 95 Ah dovolj in 55 Ah premalo za resen avto. Čim pogledaš malo dlje od avtomobilov, pa energetiki radi govorijo v Wh, še zlasti takrat, ko imaš v sistemu različne napetosti, da odpade vsa mentalna aritmetika. Moj prenosnik rabi 60W, pa če ga napajam iz 230V ali 12V ai 5V USB-C (ima vse tri možnosti), kakšen tok porabi na katerem viru in koliko časa bo vir zdržal? Kako bi korektno predstavil kapaciteto naprave, ki ti ponuja vse tri napetosti? Preračunavanje na "ekvivalentno kapaciteto 12V akumulatorja" je potem spet marketinški trik. Inženirsko korektno je kapaciteto navajati v Wh, ker te zanima shranjena energija.
Glede relativne majhnosti kapacitet pa je spet zadeva odvisna od tega, kaj rabiš. Najmanjši Ecoflow ima 256 Wh (ali po tvoje ekvivalent 21 Ah), največji pa 3600 Wh (ekvivalent 300 Ah 12V akumulatorja). Vmes pa še cel rang. To pa sploh ni malo.
vrecha napisal/-a:2) Kljub temu, da so te škatle oglaševane kot ultimativno "off grid" zadeva, ni v tem konceptu prav ničesar posebno "off-gridovskega." Večinoma se bo polnila kar lepo na "gridu." To je pač energija, zapakirana v prenosno obliko, zgolj ena od mnogih oblik tega, pa še to v precej razsipni obliki - bencin na primer hrani petnajstktat več energije v cca isti teži ...
Yep, zato jaz temu rečem power bank in si prav nič ne domišljam, da je kaj več od tega. Power bank, ki ga lahko nafilaš na terenu, večinoma bo pa kar doma iz vtičnice.
vrecha napisal/-a:Cenovno pa cela naprava stane toliko, kolikor bi dal samo za LFP baterijo enake kapacitete ...
To je sicer pretiravanje, iznajdljivi samograditelj bo izdelal kvalitetnejši sestav za manj denarja, a zadeva ni namenjena takim. Za tiste, katerim je namenjena, je 800 EUR (kot trenutno stane prej omenjeni produkt) za delujoči paket z garancijo fenomenalna ponudba. Vprašanje je samo, ali je res to to, kar potrebuje. To bo pa spoznal šele z uporabo, drugače ne gre ...
V energetiki je čez palec cena 1 kWh LFP baterije 1000 USD - glej recimo zalogovnike za solarne sisteme. Seveda pa če zadevo narediš z LiPo, bo cena manjša, z AGM pa še manj. Razlika med posameznimi kemijami baterij je pa očitna - od mase, števila ciklov do "varnosti" take koncentracije energije na majhnem prostoru. Zato previdno pred primerjanjem jabolk in hrušk, čeprav sta oba zelo dobra sadeža.
Glede iznajdljivega samograditelja in kvalitetnejšega sestava - to je tudi malo popuistična izjava. Iznajdljiv samograditelj bo vzel kitajski inverter, kitajski MPPT in DC-DC buck coverter in to zložil v škatlo zraven baterije iz Veloga. Še vedno bodo to trije ločene naprave v eni škatli, vsaka bo delala svoje delo in imela svoje "komande" - poglej malo više, kako je Dr. Patrol zadovoljen s svojo "kitajsko" samogradnjo in kako je preklopil na stestiran priznan izdelek.
Če je med nami pravi samograditelj, torej tisti, ki bi napravo kot celoto sam razvil iz nule s primerno močnostno in krmilno elektroniko, in ki bi bila boljša in kvalitetnejša - globalni trg bi bil nad tako napravo navdušen in tak človek bi se hitro uvrstil med miljonarje.