TAM 110 povečanje moči
TAM 110 povečanje moči
Pozdravljeni spet po dolgem premoru
O mojem projektu še ne bom razlagal ampak zanima me, če ima kdo izkušnje s predelavo Deutz F4L413 motorja v TAM 110-ki ali z odpiranjem pumpe ali z dodajanjem turbine.
Res mi je všeč ideja da bi dodal gor eno manjšo turbino tako da dosežem nekje 0.1-0.2 polnilnega tlaka kar bi pomenilo nekje 30 konjev dodatka. Ima kdo izkušnje s tem ? Predvsem mi je všeč to, da turbina dosti stiša izpuh.
Tudi mnenja o tej ideji dobrodošla. Predvsem me zanima do koliko tlaka / konjev bi bilo varno naviti tak motor.
Hvala
O mojem projektu še ne bom razlagal ampak zanima me, če ima kdo izkušnje s predelavo Deutz F4L413 motorja v TAM 110-ki ali z odpiranjem pumpe ali z dodajanjem turbine.
Res mi je všeč ideja da bi dodal gor eno manjšo turbino tako da dosežem nekje 0.1-0.2 polnilnega tlaka kar bi pomenilo nekje 30 konjev dodatka. Ima kdo izkušnje s tem ? Predvsem mi je všeč to, da turbina dosti stiša izpuh.
Tudi mnenja o tej ideji dobrodošla. Predvsem me zanima do koliko tlaka / konjev bi bilo varno naviti tak motor.
Hvala
Re: TAM 110 povečanje moči
Moja je bila navita. Ni pa dovolj sam odpret pumpo, tudi injektorje je treba menjat. Kdo bi to naredil ne vem, je možakar pokojen .
Jst nebi dodajal konjev, ker bo lomilo pogone. Ni to dizajnirano za več moči, ima 110ks z razlogom.
Jst nebi dodajal konjev, ker bo lomilo pogone. Ni to dizajnirano za več moči, ima 110ks z razlogom.
-
- Prispevkov: 175
- Pridružen: So Nov 08, 2008 7:54 am
- Kraj: pesnica
Re: TAM 110 povečanje moči
če pa se namesti kak večji hladilnik zraka pa bo top
Re: TAM 110 povečanje moči
moja.malenkost napisal/-a:če pa se namesti kak večji hladilnik zraka pa bo top
Kam bi ti dal hladilnik in zakaj? V resnic ni velik placa pod kabino okoli motorja. Vse je dokaj na knap, ker je motor gigantski zavoljo zračnega hlajenja. Za info, motor z vztrajnikom tehta 550kg: https://www.youtube.com/watch?v=JX-x-YVkkws
Tale motor kaže da je navit na 130ks. Pokliči in se pozanimaj:
https://www.bolha.com/deli-za-gospodars ... as-2571755
-
- Prispevkov: 175
- Pridružen: So Nov 08, 2008 7:54 am
- Kraj: pesnica
Re: TAM 110 povečanje moči
Kam bi ti dal hladilnik in zakaj? , poskusil bi najt nek primeren plac in s tem bi povečal moč ... ( to sem naredil na hilux u kateri ni imel hladilnika je pa imel turbo ) S prevročim zrakom kmalu upade volumski izkoristek motorja, toplejši zrak namreč zavzame večji volumen kot hladnejši. itd....
Re: TAM 110 povečanje moči
Delam dnevno z dizli in poznam tudi "pumpaše". Ni problem kako navit ampak bral sem na forumu, da motor samo "odpreš" na 130 KS. Kar me bega je to ali ima tak motor kot je na zgornjem linku z bolhe enako "drobovino" kot 110KS varianta. - Ker oznaka je ista, prostornina tudi... ?
Videl sem tudi že turbino od mercedesa na tem motorju tako, da izvedljivo je vse. Zanima me le če ga lahko do 130 KS porinem popolnoma brez težav, do 150 pa že težje. Drugače opcija je da se dobi en zmatran motor pa se ga navije dokler ne poči ampak to je že kar projekt sam po sebi.
Videl sem tudi že turbino od mercedesa na tem motorju tako, da izvedljivo je vse. Zanima me le če ga lahko do 130 KS porinem popolnoma brez težav, do 150 pa že težje. Drugače opcija je da se dobi en zmatran motor pa se ga navije dokler ne poči ampak to je že kar projekt sam po sebi.
Re: TAM 110 povečanje moči
TOTAL napisal/-a:Delam dnevno z dizli in poznam tudi "pumpaše". Ni problem kako navit ampak bral sem na forumu, da motor samo "odpreš" na 130 KS. Kar me bega je to ali ima tak motor kot je na zgornjem linku z bolhe enako "drobovino" kot 110KS varianta. - Ker oznaka je ista, prostornina tudi... ?
Videl sem tudi že turbino od mercedesa na tem motorju tako, da izvedljivo je vse. Zanima me le če ga lahko do 130 KS porinem popolnoma brez težav, do 150 pa že težje. Drugače opcija je da se dobi en zmatran motor pa se ga navije dokler ne poči ampak to je že kar projekt sam po sebi.
Razlika ko jo odpreš na 130 je očitna. Če si že videl predelavo na turbo pol ni dileme, akcija. Sem firbčen kak so speljali preko stock oljnega filtra za zrak. Montaža interkulerja je za moje pojme možna zgolj izven motornega prostora, ni placa, to že veš, če jo imaš na dovozu. Pa ne pozabi, da bo več konj dodatno obremenilo nosilce razvodnika in polosi, ki imajo navrtane luknje zaradi centralnega napihovanja in so posledično nagnjene k lomu. Meni jo je odlomilo točno pri teh luknjah, kakopak. To je inžinirska napaka, vse ostale znamke imajo centralno napihovanje speljano drugače, izven pesta.
Nisi napisal zakaj bi odpiral? Da dobiš večjo končno hitrost na AC ali zavoljo vožnje po terenu? Ker za terene po SLO je 110KS dovolj.
V resnici ti turbina ali odpiranje na 130KS končne brzine ne bo bistveno povečalo, če ne boš zamenjal gum za večje, mnogo večje kot original. Ti tamiči so bili delani do max 80kmh, "lepo" se pelje med 50-60kmh. Zato tudi nimajo pasov, ki niso predpisani za vozila do 80kmh. Če se boš lotil prosim dokumentiraj na forumu.
p.s. Napisal si da bi turbina stišala izpuh.
Izpuha jst na moji nisem zaznal oz. ga slišal, sploh. Motor je glasen, ker je zračno hlajen. Tuki nimaš kaj narest, razen izolirat kabino znotraj in zunaj!
- Dr.Patrol
- Prispevkov: 1422
- Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
- Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
- Kontakt:
Re: TAM 110 povečanje moči
Dimen in TOTAL, samo tako "praktično" razmišljam... Se ti ne zdi da bi z turbino iz teh 110 na 130konjev naredu bolj štalo kot korist? S turbino boš pridobil konje, kaj pa navor na nizkih vrtljajih? Za off road bo pomojem postal manj uporaben. Bo pa nekaj efekta na cesti, ampak bolj v prid poskočnosti, kot končni hitrosti...
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)
www.Adventure-Overland.si
www.Adventure-Overland.si
Re: TAM 110 povečanje moči
Sicer nisem ekspert za te zadeve, ampak par let nazaj mi je nekdo "prodajal" eno zgodbo, za katero niti sam ne vem, a naj verjamem ali ne...
Torej, imel je nek kamiončin (mislim, da ni bil TAM...), atmosferski dizelaš, pa opazim enkrat, da ima na strehi nekaj podobno kot šnorkl, samo da je imel spredaj dve "trobenti". Možakar mi je razložil, da tam zajema zrak, potem gre po cevi za kabino dol, pa v dva "ciklona", nato pa skupaj v eno cev in v filter zraka. Pa še nekam v Šempeter pri Gorici je peljal, da so v računalniku preprogramirali največjo količino nafte. Ko se torej vozi počasi (po gradbišču ali slabem terenu), dela kot običajni atmosferc. Ko pa pride na odprto cesto in dobi hitrost, pa toliko zraka ujame, da lambda sonda prepozna višek in doda še več nafte. Na ta način hitreje ko vozi več zraka ujame več nafte šiba noter in ima več moči.
Kot rečeno, možakar mi je prodajal to zgodbo, koliko je pa resnice v vsem tem, pa ne vem. Se ne spoznam toliko na te zadeve, da bi lahko karkoli komentiral...
Torej, imel je nek kamiončin (mislim, da ni bil TAM...), atmosferski dizelaš, pa opazim enkrat, da ima na strehi nekaj podobno kot šnorkl, samo da je imel spredaj dve "trobenti". Možakar mi je razložil, da tam zajema zrak, potem gre po cevi za kabino dol, pa v dva "ciklona", nato pa skupaj v eno cev in v filter zraka. Pa še nekam v Šempeter pri Gorici je peljal, da so v računalniku preprogramirali največjo količino nafte. Ko se torej vozi počasi (po gradbišču ali slabem terenu), dela kot običajni atmosferc. Ko pa pride na odprto cesto in dobi hitrost, pa toliko zraka ujame, da lambda sonda prepozna višek in doda še več nafte. Na ta način hitreje ko vozi več zraka ujame več nafte šiba noter in ima več moči.
Kot rečeno, možakar mi je prodajal to zgodbo, koliko je pa resnice v vsem tem, pa ne vem. Se ne spoznam toliko na te zadeve, da bi lahko karkoli komentiral...
Re: TAM 110 povečanje moči
kot vidiš je veliko variant za pridobit kakšnega konjička, kaj je izvedljivo in da se izplača je drug zadeva.
Imam podoben motor Tam V6, 125ps, nagibam pa se da bi dodajal LPG v usisno cev, (zelo podobno kot pri bencinskem motorju s karburatorji) s tem pridobiš kakšnega konjička, čistejši izpuh in tudi manjšo porabo nafte.
kako točno je to izvedljivo, še raziskujem, ker pri nas ni nobenega da bi se zanimal za predelavo starih motorjev, vsi delajo samo preko računalnikov...za tako predelavo bi potrebno južnije imajo dosti več izkušenj, samo letos nekako ni bil pravi čas
Slučajno, če ima kdo kakšno informacijo več, se priporočam.
Imam podoben motor Tam V6, 125ps, nagibam pa se da bi dodajal LPG v usisno cev, (zelo podobno kot pri bencinskem motorju s karburatorji) s tem pridobiš kakšnega konjička, čistejši izpuh in tudi manjšo porabo nafte.
kako točno je to izvedljivo, še raziskujem, ker pri nas ni nobenega da bi se zanimal za predelavo starih motorjev, vsi delajo samo preko računalnikov...za tako predelavo bi potrebno južnije imajo dosti več izkušenj, samo letos nekako ni bil pravi čas
Slučajno, če ima kdo kakšno informacijo več, se priporočam.
-
- Prispevkov: 175
- Pridružen: So Nov 08, 2008 7:54 am
- Kraj: pesnica
Re: TAM 110 povečanje moči
Formula
LPG+DIEZEL MOTOR = PIZDARIJA ( ker zariba zaradi preslabe mazalne lastnosti plina), zasledil nekaj takih primerov, zato se mojstri kateri vgrajujejo LPG sisteme na dizle ne poglabljajo oz montirajo. GAME OVER
LPG+DIEZEL MOTOR = PIZDARIJA ( ker zariba zaradi preslabe mazalne lastnosti plina), zasledil nekaj takih primerov, zato se mojstri kateri vgrajujejo LPG sisteme na dizle ne poglabljajo oz montirajo. GAME OVER
Re: TAM 110 povečanje moči
Ok možno... samo, to je sistem brez predelav motorja, plin se dodaja samo zaradi boljšega izgorevanja, ima pa motor svoj mazalni sistem, tako da zarad uvajanja plina neb smel zaribat? dizl.-crpalka ima pa še vedno pretok nafte (se vedno injicira dizel v motor predvsem zaradi vžiga) , se pravi je prav tako mazanja.
Re: TAM 110 povečanje moči
Zanimivi odgovori.
Bomo videli kako se bom odločil in seveda dokumentiram tule. V glavnem se mi gre za stišanje motorja na cesti in povišanje navora v spodnjem delu krivulje, posledično tiščimo manj gasa. Ker rad kompliciram, bi me zanimalo tudi spreminjanje prestavnega razmerja 5-te prestave zaradi tišje in bolj varčne porabe. Večjih gum sigurno ne bom dajal.
Kakšne sile morajo biti, da lomi polosi ? S TAM 150 s 4+ tone težko nadgradnjo delamo vse mogoče, pa še nobena ni šla na terenu. Na cesti smo jo zlomili ker blokade niso spoustile. ?
Bomo videli kako se bom odločil in seveda dokumentiram tule. V glavnem se mi gre za stišanje motorja na cesti in povišanje navora v spodnjem delu krivulje, posledično tiščimo manj gasa. Ker rad kompliciram, bi me zanimalo tudi spreminjanje prestavnega razmerja 5-te prestave zaradi tišje in bolj varčne porabe. Večjih gum sigurno ne bom dajal.
Kakšne sile morajo biti, da lomi polosi ? S TAM 150 s 4+ tone težko nadgradnjo delamo vse mogoče, pa še nobena ni šla na terenu. Na cesti smo jo zlomili ker blokade niso spoustile. ?
Re: TAM 110 povečanje moči
Pozdravljeni,
Še moj skromen prispevek.
F4L413R in F4L413 FR sta motorja z razliko ~300ccm in 20 Nm več(če je tolk). FR ima en batni obroček več in nekej okol hladilnika olja drgač narjeno(že mal bolj butasto kot R).
Oba motorja sta ob hudiča trpežna. Če nisi popoln kr..en sta za vedno.
Povečava moči je mogoča z menjavo močnejših injektorjev ali podlaganjem starih z podložnimi vzmetmi(dokler gre). Seveda, cela zadeva nima popolnoma nobenga smisla, če ne vgradiš močnejše naftne pumpe visokega pritiska.
Drgač se ne da, ker je vse mehansko.
Tist oglas TAM 130 T7 je bil že takrat larifari.
Tisti motorji so se delali v Rijeki - Hrvaška, kot njihov izdelek.
Mal so hotl bit pametni.
Men gre mal čez 90km/h pa je čist dost.
Gume je treba dat kamijonske ......315/80/R22.5 pa bo mal bolš.
S tistmi baloni je sam za v gozd dober.
Navora imaš dovolj. Če se ti zdi da ga manjka, vklop reduktor. Neč bat...noben zdejšn kamijon ga nima tolk, ko boš reduktor kresnu.
Tako kot ti je že edn prej povedal, tišji motor več izolacije. Ni blo to narjano za našmirane bjonde in visoke petke.
To je blo narjano za dedca, kosmatga, smrdljivga, ki se z motorko brije, jè bodečo žico, pije bencin in ščije napalm!
Tud na terenu lahko gre polos, sam blokade pust vkloplene. Aja 150T11 ima 5 ton nosilnosti.
Še moj skromen prispevek.
F4L413R in F4L413 FR sta motorja z razliko ~300ccm in 20 Nm več(če je tolk). FR ima en batni obroček več in nekej okol hladilnika olja drgač narjeno(že mal bolj butasto kot R).
Oba motorja sta ob hudiča trpežna. Če nisi popoln kr..en sta za vedno.
Povečava moči je mogoča z menjavo močnejših injektorjev ali podlaganjem starih z podložnimi vzmetmi(dokler gre). Seveda, cela zadeva nima popolnoma nobenga smisla, če ne vgradiš močnejše naftne pumpe visokega pritiska.
Drgač se ne da, ker je vse mehansko.
Tist oglas TAM 130 T7 je bil že takrat larifari.
Tisti motorji so se delali v Rijeki - Hrvaška, kot njihov izdelek.
Mal so hotl bit pametni.
Men gre mal čez 90km/h pa je čist dost.
Gume je treba dat kamijonske ......315/80/R22.5 pa bo mal bolš.
S tistmi baloni je sam za v gozd dober.
Navora imaš dovolj. Če se ti zdi da ga manjka, vklop reduktor. Neč bat...noben zdejšn kamijon ga nima tolk, ko boš reduktor kresnu.
Tako kot ti je že edn prej povedal, tišji motor več izolacije. Ni blo to narjano za našmirane bjonde in visoke petke.
To je blo narjano za dedca, kosmatga, smrdljivga, ki se z motorko brije, jè bodečo žico, pije bencin in ščije napalm!
Tud na terenu lahko gre polos, sam blokade pust vkloplene. Aja 150T11 ima 5 ton nosilnosti.
Re: TAM 110 povečanje moči
TOTAL napisal/-a:Zanimivi odgovori.
Bomo videli kako se bom odločil in seveda dokumentiram tule. V glavnem se mi gre za stišanje motorja na cesti in povišanje navora v spodnjem delu krivulje, posledično tiščimo manj gasa. Ker rad kompliciram, bi me zanimalo tudi spreminjanje prestavnega razmerja 5-te prestave zaradi tišje in bolj varčne porabe. Večjih gum sigurno ne bom dajal.
Kakšne sile morajo biti, da lomi polosi ? S TAM 150 s 4+ tone težko nadgradnjo delamo vse mogoče, pa še nobena ni šla na terenu. Na cesti smo jo zlomili ker blokade niso spoustile. ?
Dokler nimaš predelave, kot jo je korektno opisal Mr. G nimaš kaj brkljat okol pete prestave. Tudi večje gume ne bodo nič doprinesle, če ni moči. Skratka, serijsko 110-ko z nadgradnjo bo treba tišat, skos, do podna, cegu. Enako je pri kolegu, 110-ka, nadgradnja alu/železni kontejner, mora tišat, do podna, tok da boli noga, je po šestih urah vožnje do trajekta naumil neko varjanto, da je razbremenil nogo.
Pri moji, "naviti verziji" je bilo nekak tko kot ti želiš. Več navora, bolj odzivna (Bosanc, k sem šel po dele v BL mi je reku, da ga navita: "reže") stopalka za plin na 1/3 na potovalki, večje gume in je "letelo" 90kmh, haha. V resnic si lahk tut potegnu relativno enostavno na 100-110 kmh. Sam pol so se začele vibracije, čuda novih zvokov, gume so ga pele k orkester. 85-90kmh je sweet spot za predelano z večjimi gumami, za nepredelano s stock gumami pa 70-75kmh. V vojski je bila predpisana najvišja hitrost 45kmh v konvoju. In pri teh brzinah se prav lepo pelje, sam nikamor ne prideš, bwahahahaa! Jap, vse skup mi je smešno, ko gledam za nazaj.
Špero sem odlomu v pesku. Ker sem jo pozabu izklopit, ker sem imel prevelike gume in navit motor. Sem prletu čez puščavsko travo, je dvignilo zadnjo desno gumo pod gasom, padla nazaj, zagrabila in odlomila osovino. Aja še to, zaradi večje moči mi je načelo nosilec reduktorja/razvodnika. Sem ga skoraj izgubil. Prijatelju je na TAM 150-ki dejansko odletu, na avtocesti, pri polni hitrosti. Kamjon je bil totalka, reduktor je dobesedno razneslo. Ne morš verjet kaj naredijo kardani, v polnih obratih, ko odletijo. Nosilci so na 110 in 150-ki konstrukcijsko trapasto dizajniran. Prav tako mi je uničilo/sesedlo nosilce motorja. Še več, v Libiji mi je zlomilo nosilec motorja, ker sem jo tiščal do amena, cel dan, dan za dnem. Ti motorji so res dobr narejeni. Vse ostalo je za en ku.... In če bi še mal obujal spomine, bi lahk še pisal in pisal. Se ne neha, to je k LR, razen motorja k ga je nemc naredu kot se zagre.
Ne bi jaz na tvojem mestu nič spreminjal. Pusti kot je, vzdrževaj in tankaj v motor enogradno olje, SAE 20. Redno menjaj olje v reduktorju, se greje ko motor, laufa na 80+ stopinj, ko se voziš po AC ure in ure. Toliko, srečno
Re: TAM 110 povečanje moči
Vožnja po letelišču Željava. Na števcu 60kmh pa se zdi k 100 hahaha.
https://www.youtube.com/watch?v=OQUEJus2pmg
Točno 80kmh na AC:
https://www.youtube.com/watch?v=zY4dSmnIa3M
Tunizija:
https://www.youtube.com/watch?v=y7JyA47DWq0
Lybia:
https://www.youtube.com/watch?v=cke7k_vHLLU
Lybia z perspektive ATV-ja:
https://www.youtube.com/watch?v=tfHkeFKvKmk
Pa še ena snežna, mislm da Snežnik
https://www.youtube.com/watch?v=K6AhlNIL1OQ
Zvezda, najboljši kos 110-ke:
https://youtu.be/JX-x-YVkkws
https://www.youtube.com/watch?v=OQUEJus2pmg
Točno 80kmh na AC:
https://www.youtube.com/watch?v=zY4dSmnIa3M
Tunizija:
https://www.youtube.com/watch?v=y7JyA47DWq0
Lybia:
https://www.youtube.com/watch?v=cke7k_vHLLU
Lybia z perspektive ATV-ja:
https://www.youtube.com/watch?v=tfHkeFKvKmk
Pa še ena snežna, mislm da Snežnik
https://www.youtube.com/watch?v=K6AhlNIL1OQ
Zvezda, najboljši kos 110-ke:
https://youtu.be/JX-x-YVkkws
Re: TAM 110 povečanje moči
No, sm se pa še nekej spomnu.
Ko sem jest kupu ta "masterpiece" štajerskega inženiringa(pa ni ravno tako) je bil motor neodziven. Mrtev.
Ga je blo treba kr 2 leti gont brez milosti da se je mal zlaufal.
Ko sem jest kupu ta "masterpiece" štajerskega inženiringa(pa ni ravno tako) je bil motor neodziven. Mrtev.
Ga je blo treba kr 2 leti gont brez milosti da se je mal zlaufal.
Vrni se na “Avtomobili in oprema”
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 69 gostov