Optika/centriranje za terensko vozilo

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
Uporabniški avatar
gap
Prispevkov: 3
Pridružen: Sr Jan 29, 2020 12:33 pm
Kraj: Ljubljana

Optika/centriranje za terensko vozilo

OdgovorNapisal/-a gap » To Feb 18, 2020 2:31 pm

Živjo, zanima me, ali ima kdo izkušnje/poznanstvo z mehanikom (po možnosti v osrednji Sloveniji), ki se ukvarja z optiko in centriranjem posebej za malo bolj groba terenska vozila. Je treba malo več ročnega dela kot samo nastavitev po vnaprej določenih parametrih, pa še potem ni idealno. :)

Se mi namreč pojavlja death wobble - nič kaj prijetna oz. kar nevarna stvar med vožnjo, ki je sama optika sicer ne odpravi, je pa eden od začetkov reševanja problema.

Uporabniški avatar
gregor
Moderator
Prispevkov: 2932
Pridružen: Sr Maj 21, 2003 8:33 am
Kraj: Žalec
Kontakt:

Re: Optika/centriranje za terensko vozilo

OdgovorNapisal/-a gregor » To Feb 18, 2020 3:46 pm

Kateri avto?
Na togih premah običajno kaj več kot stekanje tako ne moreš nastavit.

Vsi končniki, kingpin ležaji oz kugle, kolesni ležaji, puše na rokah in panhardu so ok?
Gume balansirane na primerni centrirki? Moj patrol začne srat na 33kah centriranih na "osebni" centrirki.
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
Niva 1.9D(PSA) l. 99, 2x Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola

Uporabniški avatar
rx
Prispevkov: 470
Pridružen: Ne Dec 14, 2014 4:08 pm
Kraj: California

Re: Optika/centriranje za terensko vozilo

OdgovorNapisal/-a rx » To Feb 18, 2020 6:52 pm

diplomiral iz death woobla. optika NE BO rešila nič. začeti je treba sistematično.kot ti je napisal gregor.. kugle, končniki, puše v zgornjih, spodnjih rokah, skratka vse kar je gibljivega v podvozju. ponavadi so problem zluftane roke in zjebani končniki..

avto nesme dobit death woobla tudi če gume niso scentrirane in optika ni v nulo.

optiko lahko naredimo (3d hunter), za offroad vozila se par parametrov malo prilagodi, ni pa to nobena raketna znanost.

za kater avto gre?
Don Felipe > Google :D

Uporabniški avatar
gap
Prispevkov: 3
Pridružen: Sr Jan 29, 2020 12:33 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Optika/centriranje za terensko vozilo

OdgovorNapisal/-a gap » Sr Feb 19, 2020 4:55 pm

Land Cruiser 78, ta stara serija (l. 2001), prema pa je toga. Začeli smo pred dvema letoma z menjavo utrujenega blažilca/steering damperja (rdeče označen spodaj na simbolični sliki), je kar solidno pomagalo, pa tudi nove gume so naredile svoje. Takrat na roke in mišice ni zgledalo, da je v rokah ali kje drugje še kaj lufta.

Zdaj se spet pojavlja in res je, razen centriranja bi bil še bolj vesel mehanika, s katerim bi lahko pogledal celoten sistem krmiljenja! Se da kaj zmenit?
Priponke
stabilizator.jpg
Steering damper LandCruiser 78
stabilizator.jpg (185.29 KiB) Pogledano 605 krat

Uporabniški avatar
rx
Prispevkov: 470
Pridružen: Ne Dec 14, 2014 4:08 pm
Kraj: California

Re: Optika/centriranje za terensko vozilo

OdgovorNapisal/-a rx » Sr Feb 19, 2020 7:13 pm

Sem tudi jaz pred leti najprej hotel zamenjat volanski stabilizator.. ampak sem hitro ugotovil, da bistvene vloge nima, avto mora it naravnost in nesme wooblat tudi če ga stran vzameš.. z menjavo težavo samo malo prikriješ oz zadušiš, rešiš je pa v 99% ne.

Jaz sem povozil znak in zvil špurštango in zjebal oba končnika. posledično sem fasal wooble.. feeling ko te strese prvič je neprecenljiv.. :D

pri kolegu smo zamenjali vse puše na rokah in je težava izginila. trenutno čaka še en cherokee z wooblom kateri pa ima luft na kuglah, par ur dela in bo rešeno :)

lahko se zmenimo za en dan pa dvignemo in pogledamo zadevo. številko dobiš na pm.
Don Felipe > Google :D


Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 19 gostov