Malo updejta.
Nič drastičnega se na avtu ni zgodilo, razen odpovedi alternatorja in problema z gretjem svečk.
Alternator je svojo poslušnost odpovedal malo pred novim letom, pa mu ne zamerim, star je že in ta čas je tudi kje že bil in kaj naredil... Zamenjal sem vse ključne komponente, od ležajev, semeringa, reglerja in diod. Upam, da je sedaj srečen, ker le tako bom srečen tudi sam
Potem se je sorazmerno ob istem času začelo dogajati, da avto težko užge, kadar je temperatura pod 0°C. Ko je užgal, pa se je iz avspuha dobesedno kadila neizgorela nafta, delovanje pa je bilo precej "trdo" kakih 15s, potem pa je delal kot ponavadi. Pri temperaturah nad ničlo, je užgal hitro, delovanje mrzlega motorja pa je bilo enako, kot zgoraj opisano.
Posumil sem, da so ogrevalne svečke naredile svoje in zato naročil nove.
Razočaranje je nastopilo ko, kljub menjavi, razlike pri užigu in delovanju ni bilo.
Avto sem zato odpeljal do avtoelektričarja, kjer sva skupaj premerila delovanje po el. shemi, ki jo nudi service manual, a kakšne vidne napake v delovanju sistema nisva odkrila.
Predlagal je menjavo na "navadne" svečke, kot jih ima novejši Patrol in pa sprožitev le teh na gumb ali časovni rele. No, meni to ni pretirano dišalo, čeprav vem, da bi tak sistem odpravil napako.
Da smetana nebi ostala brez češnje, je avto vsake toliko, brez meni poznanega vzroka v roku dveh do treh ur ostal brez energije v akumulatorju.
Ko sem že skoraj obupal nad vzrokom in čakal toplejše dni
, se je ponudil Ipsilon, da pogledava kaj je vzrok za nastalo zmedo.
Akumulator smo napolnili in s testerjem preverili delovanje in kapaciteto ( akumulator je Exide dual AGM in še v garanciji). Test je pokazal popolno brezhibnost baterije, zato smo vzroke iskali drugje.
Glede na brzinsko izpraznitev akumulatorja, smo sumili večji porabnik in ob dejstvu, da nekaj ni kot mora biti z ogrevalnimi svečkami, smo pregledali releje. Ob pregledu le teh, smo naleteli na težavo enega izmed dveh relejev, ki služita sistemu gretja.
Kot vemo, ima samo Patrol Y60 2,8 (RD28T) svojeglav sistem gretja svečk.
Zadeva je precej kompleksna, a ob poglablanju v delovanje, sila enostavno. RD28T ima 6 ogrevalnih svečk, ki so si med sabo različne. Tako vizualno, kot po delovanju. Za razliko od mlajšega brata ki ima vseh 6 svečk enakih in so 12V, so pri Y60 svečke 6V obrnjeno z polariteto.
Vse svečke so med seboj povezane z letvijo, na katere kratkotrajno (1-5s) priteče 12V ob v klopu prvega releja. Zaradi visoke napetosti, svečke močno in hitro zažarijo, kar omogoča hiter vžig mrzlega motorja.
Posebnost tega sistema je, da so 3 svečke med seboj povezane še z eno letvijo, ki ob vklopu sekundarnega releja oddajajo polovično moč(6v) še cca 30s.
Potem je tu še krmilna enota (pri sovoznikovih nogah v prednjem stebričku karoserije), ki nadzoruje ne vem katere vse parametre, od temperature vode, olja in podobno in po zbranih podatkih omogoča gretje svečk z zmanjšanjo močjo doker voda v motorju ne doseže nekje mislim da 50 stopinj.
Pri meni je bil problem, da je rele predgretja svečk, nekoč zašel v roke "mojstra", ki je očitno okvarjen rele, malce pocinil in zamenjal žico(seveda z neustrezno). Razumem, da rele stane skoraj 100eur, ampak bližnic pri takih zadevah ni. Jaz sem imel srečo, ker sem imel še en tak rele iz prejšnjega avta.
Avto ob zamenjavi releja kresne ko petarda ne glede na zunanjo temperaturo. Tudi delovanje mrzlega motorja je zdej normalno.
Prilagam še nekaj slik. Na njih je vidna razlika med svečkami, vidne so šifre svečk, če bo kdo kupoval nove, lahko pa povem, da so pri meni na voljo svečke, ki so bile prej v avtu. Predvidevam, da so ok (ob priklopu na aku, vse zažarijo), ker niti niso bile vzork za neužiganje. Dam jih za pol cene novih.
Cena popravila alternatorja: 110 eur
Cena novih ogrevalnih svečk: 162 eur