LC95 tresenje volana

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
mitjam
Prispevkov: 6
Pridružen: To Nov 12, 2013 7:55 pm

LC95 tresenje volana

OdgovorNapisal/-a mitjam » Če Okt 05, 2017 9:36 am

Lep pozdrav!

Na LC95 (letnik 1999) sem ves čas od nakupa imel zoprno tresenje volana nekje od 95km/h dalje (roka na volanu se je premikala za 10cm levo/desno). Po menjavi spodnjih puš na obeh rokah spredaj (vedel sem, da so slabe) in opravljeni optiki je situacija dosti boljša, vendar še vedno ne perfektna. Vse štiri gume so bile dvakrat scentrirane v nulo (prvič je na sprednji desni manjkalo 80g, ostale po 10g; drugič vse OK). Kar je zanimivo, je, da tresenje ni konstantno, imam občutek, da je odvisno od temperature in tipa asfalta. So dnevi in ceste, ko tresenja volana ni sploh, in dnevi, kjer mi roko na volanu premika za 2 cm levo/desno. Resonanca se pojavi tam pri 90-95km/h in traja do 115-120, potem se spet umiri. Ni razlike, če je motor pod obremenitvijo ali v prostem teku, če pospešujem ali zaviram, zato mislim, da to ne izvira iz kardanov ali pogonskega sklopa. Gume so Cooper Discoverer AT3 265/70R16, stare par let. Internet najde kar nekaj ljudi s podobnimi težavami, vendar nobene prave rešitve.

Ima kdo kakšno idejo?

Drugi problem, ki je mogoče povezan s tem, je, da pri menjavi prestave ob prehitrem spuščanju sklopke "udari" in se cel avto zatrese. To se dogaja pri šaltanju v tretjo, še bolj pa v četrto ali peto brzino. Če sem pozoren in sklopko spustim počasi, se to ne zgodi. Kolikor vem, je vztrajnik na 1KZ-TE klasičen enomasni in ne bi smel nagajat. Razmišljam v smeri nosilcev motorja že zaradi starosti vozila.Bi lahko bilo še kaj drugega?

LP, Mitja

Uporabniški avatar
Ipsilon
Prispevkov: 330
Pridružen: Če Jun 01, 2006 6:32 pm
Kraj: Tolmin
Kontakt:

Re: LC95 tresenje volana

OdgovorNapisal/-a Ipsilon » Če Okt 05, 2017 11:38 am

Za tresenje je težko biti pameten, ampak jaz bi (zaradi starosti) razmišljal tudi v smeri gum. Si poskusil, če rotacija gum kaj spremeni situacijo?

Za tolčenje pri menjanju prestav (ki je ponavadi še bolj izrazito, ko menjaš iz višje v nižjo, tega podatka pa nisi napisal), pa je lahko krivih cel kup komponent - od lufta v križih kardana, lufta menjalnika/reduktorja, lufta v samih diferencialih in njihovem vpetju (pušah rok), lufta v polosovinah, homokinetiki in prirobnicah - dostikrat je vsaka komponenta še dokaj solidna, ko pa se vsi lufti seštejejo, je pa težava.

LC 90TD
Prispevkov: 358
Pridružen: So Feb 12, 2005 4:35 pm
Kraj: Kranj

Re: LC95 tresenje volana

OdgovorNapisal/-a LC 90TD » Če Okt 05, 2017 12:54 pm

Živjo,
pred leti sem imel na moji LC95 ( 1 lastnik) popolnoma enake simptome, samo, da je bilo pri meni kar se tiče podvozja, puš, zglobov, silen blockov vse BP. To tresenje se mi je pojavilo po dvigu avtomobila za 5 cm s homologiranim renomiranim podvozjem. Treslo je pa samo ob pospeševanju ali vožnji v klanec med 95 in 110 km/h, pri nižjih hitrostih kakor tudi pri višjih tega ni bilo. Problema pa nisem mogel odpravit na noben način, poleg vsega mogočega, sem na koncu še dal scentrirat prednji kardan, pa ni nič pomagalo.
Sedaj imam LC120, prav tako dvignjeno, še celo za malo več kot 5 cm in tresenja ni, pelje se kot po tračnicah.

lp,

Jure

mitjam
Prispevkov: 6
Pridružen: To Nov 12, 2013 7:55 pm

Re: LC95 tresenje volana

OdgovorNapisal/-a mitjam » Če Okt 05, 2017 5:42 pm

Hvala za odzive. Gum nisem rotiral, bom poskusil ob priliki. Tolčenje je pa približno enako izrazito, ne glede na smer prestavljanja (gor ali dol). Verjetno bo res seštevek vseh luftov, tako kot praviš, ampak verjetno nimam smisla, da ga lovim. Nobena od teh komponent ne izrazito izstopa. Se bo verjetno treba sprijaznit in pazit pri vožnji.

Na LC120 pa ne grem še tako kmalu, mi je 95 s svojo enostavnostjo in retro videzom bolj všeč. :)

Uporabniški avatar
andreju
Prispevkov: 78
Pridružen: Če Dec 15, 2005 11:22 am
Kraj: Kostanjevica na Krki

Re: LC95 tresenje volana

OdgovorNapisal/-a andreju » Pe Okt 06, 2017 12:18 am

Podobno težavo sem imel na Patrolu, sicer malo večje dimenzija gum. 2 leti sem norel, nazadnje smo ugotovili, da gume niso primerno scentrirane oz. zmontirane na feltno.
Rahel zamik gume na feltni, natančno centriranje, praznejnje, polnjenje in še enkrat zentriranje pa je bila zadeva rešena.

Sem imel pa gor nove gume. Ni enostavno zmontirati tako gumo, preverjeno. Tudi uteži ne pomagajo veliko, če guma pleše
Pa veliko uspeha

dulinr
Prispevkov: 231
Pridružen: To Okt 05, 2010 6:17 pm
Kraj: Notranjska

Re: LC95 tresenje volana

OdgovorNapisal/-a dulinr » Pe Okt 06, 2017 1:08 pm

Posveti se gumam, kot pravi Andreju, gumo lahko daš gor kvadratno, z utežmi jo brez problema zbalansiraš, da teče v nulo, peljala se pa še vedno nebo dobro.

Lp Andrej

Uporabniški avatar
gregor
Moderator
Prispevkov: 2767
Pridružen: Sr Maj 21, 2003 8:33 am
Kraj: Žalec
Kontakt:

Re: LC95 tresenje volana

OdgovorNapisal/-a gregor » Pe Okt 06, 2017 1:50 pm

Lahko daš gumo tudi na kvadratno felgo :-)

Drugače je meni na navadni "avtomobilski" centrirki kolega centriral 33ke gume in ni bilo ok. Šele ko sem ji peljal k vulkanizerju s centrirko za kombije, je bil mir.
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
Niva 1.9D(PSA) l. 99, Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado


Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gosti