Imam eno dilemo, ki bo za večino tehničnih navdušencev zgledala smešna, pa vendar. Ker nisem resen off road uporabnik, sem po internetu srfal o raznih pogonih na SUV vozilih in prišel do nekaj zaključkkov, ki bi jih rad z vašo pomočjo potrdil ali ovrgel (in se podučil kako je v resnici s tem). Torej: ali je Haldex sklopka isto kot viskozna sklopka (oz. vsaj deluje podobno), kakršno ima recimo VW T4 Syncro, torej pogon spredaj, ko eno izmed koles zdrsne, se navor prenese še na zadnjo os... Torsen diferencial pa omogoča stalni 4WD in po potrebi več moči da na tisto os, ki to potrebuje. Obe varianti imata opcijsko (od modela odvisno, npr. RAV4 in X-Trail, pa tudi nekateri T4 Syncro) še zaporo sredinskega diferenciala, kar pomeni, da se navor prenaša na obe osi (glede na razmerje, ki ga ponuja) neodvisno od tega katero izmed koles se vrti v prazno.
Hvala, pa ne se smejat mojim vprašanjem
haldex, torsen in ostalo
Vprašanja niso smešna, smešni so odgovori..........
Si pa odprl Pandorino skrinjico s svojimi dilemami.
Torsen itak zmaga, kamorkoli ga že vtakneš, vse ostalo so poiskusi in bedno oponašanje.
Problem ni v teoriji ampak v praksi.
Na koncu sumammasumarum klasika trga gate. Pa obračaj kakor češ.
Seveda se jih bo takoj oglasilo nekaj teoretikov zarote......ki jasno, ničesar od naštetega niso preiskusili v praksi.
Si pa odprl Pandorino skrinjico s svojimi dilemami.
Torsen itak zmaga, kamorkoli ga že vtakneš, vse ostalo so poiskusi in bedno oponašanje.
Problem ni v teoriji ampak v praksi.
Na koncu sumammasumarum klasika trga gate. Pa obračaj kakor češ.
Seveda se jih bo takoj oglasilo nekaj teoretikov zarote......ki jasno, ničesar od naštetega niso preiskusili v praksi.
Torsen je odličen, ampak izredno drag, zato raje vgrajujejo cenejše izvedbe. Pri subaruju torsne dajejo samo v "športne" izvedbe WRX STI, pa še to ne v vse diferenciale. Ponavadi samo sredinski in zadaj, spredaj pa 30% LSD zaporo.
En tak avto, ki je imel vse 3 torsne je bil audi z oznako V8 (4.2 bencin). V sloveniji sta ene 2 komada.
En tak avto, ki je imel vse 3 torsne je bil audi z oznako V8 (4.2 bencin). V sloveniji sta ene 2 komada.
Pred EUR sem bil SIT!
Oj!
Haldex je v osnovi visco, kar pomeni, da se s pomocjo tlaka tekocin sklapljajo lamele. Razlika (elementarno razlozeno) je v tem, da je haldex elektronsko reguliran. Obe varianti nista stalni stirikolesni pogon, vklopita in izklopita se po potrebi glede na "zdrsavanje" (razliko obratov) pogonske in nepogonske osi.
Po podobnem principu deluje se TOD (Torque on demand), ki ni VW produkt ampak od Borg Warner -ja, ki sklaplja in dodaja navor na lamele preko elektromagnetov. Novejse razlice so Fordovi Control Trac, etc.
Imas se stalni stirikolesni pogon preko Torsenovega diffa sredinskega difa, ki pa tudi ni cisto brez lamel. Namrec, ce se ena izmed osi vrti prehitro, druga pa miruje, se segreje olje, sklopijo se lamele in navor se prenese na mirujoco os (zelo enostavno razlozeno, lahko se sam poglabljas v tocnejso razlago).
Jaz imam enega 4M s Torsenovim diffom Passata in Isuzuta, ki ima TOD.
Moje osebno mnenje je, stalni 4M je zakon, ker je prakticen zauporabo, ne rabis razmisljati, samo peljes, da iztiris stalni 4M pri normalni voznji, se rabis res potruditi.
TOD po mojem mnenju ne zaostaja dosti na terenu,je pa res, da je to priklopljivi pogon, kar pomeni, da ce ga bos imel vkljucenega na suhem asfaltu, bos mocno nacel podvozje. Na terenu, snegu, ipd. se obnese ravno tako dobro, samo ne smes ga pozabiti izkljuciti.
Haldex je v osnovi visco, kar pomeni, da se s pomocjo tlaka tekocin sklapljajo lamele. Razlika (elementarno razlozeno) je v tem, da je haldex elektronsko reguliran. Obe varianti nista stalni stirikolesni pogon, vklopita in izklopita se po potrebi glede na "zdrsavanje" (razliko obratov) pogonske in nepogonske osi.
Po podobnem principu deluje se TOD (Torque on demand), ki ni VW produkt ampak od Borg Warner -ja, ki sklaplja in dodaja navor na lamele preko elektromagnetov. Novejse razlice so Fordovi Control Trac, etc.
Imas se stalni stirikolesni pogon preko Torsenovega diffa sredinskega difa, ki pa tudi ni cisto brez lamel. Namrec, ce se ena izmed osi vrti prehitro, druga pa miruje, se segreje olje, sklopijo se lamele in navor se prenese na mirujoco os (zelo enostavno razlozeno, lahko se sam poglabljas v tocnejso razlago).
Jaz imam enega 4M s Torsenovim diffom Passata in Isuzuta, ki ima TOD.
Moje osebno mnenje je, stalni 4M je zakon, ker je prakticen zauporabo, ne rabis razmisljati, samo peljes, da iztiris stalni 4M pri normalni voznji, se rabis res potruditi.
TOD po mojem mnenju ne zaostaja dosti na terenu,je pa res, da je to priklopljivi pogon, kar pomeni, da ce ga bos imel vkljucenega na suhem asfaltu, bos mocno nacel podvozje. Na terenu, snegu, ipd. se obnese ravno tako dobro, samo ne smes ga pozabiti izkljuciti.
Vrni se na “Avtomobili in oprema”
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 65 gostov