haldex, torsen in ostalo

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
mr10
Prispevkov: 3
Pridružen: Po Nov 09, 2015 12:06 pm

haldex, torsen in ostalo

OdgovorNapisal/-a mr10 » Ne Dec 18, 2016 10:56 pm

Imam eno dilemo, ki bo za večino tehničnih navdušencev zgledala smešna, pa vendar. Ker nisem resen off road uporabnik, sem po internetu srfal o raznih pogonih na SUV vozilih in prišel do nekaj zaključkkov, ki bi jih rad z vašo pomočjo potrdil ali ovrgel (in se podučil kako je v resnici s tem). Torej: ali je Haldex sklopka isto kot viskozna sklopka (oz. vsaj deluje podobno), kakršno ima recimo VW T4 Syncro, torej pogon spredaj, ko eno izmed koles zdrsne, se navor prenese še na zadnjo os... Torsen diferencial pa omogoča stalni 4WD in po potrebi več moči da na tisto os, ki to potrebuje. Obe varianti imata opcijsko (od modela odvisno, npr. RAV4 in X-Trail, pa tudi nekateri T4 Syncro) še zaporo sredinskega diferenciala, kar pomeni, da se navor prenaša na obe osi (glede na razmerje, ki ga ponuja) neodvisno od tega katero izmed koles se vrti v prazno.
Hvala, pa ne se smejat mojim vprašanjem :D

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Po Dec 19, 2016 12:32 am

Vprašanja niso smešna, smešni so odgovori..........
Si pa odprl Pandorino skrinjico s svojimi dilemami.
Torsen itak zmaga, kamorkoli ga že vtakneš, vse ostalo so poiskusi in bedno oponašanje.
Problem ni v teoriji ampak v praksi.
Na koncu sumammasumarum klasika trga gate. Pa obračaj kakor češ.
Seveda se jih bo takoj oglasilo nekaj teoretikov zarote......ki jasno, ničesar od naštetega niso preiskusili v praksi.

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Po Dec 19, 2016 8:02 am

Torsen je odličen, ampak izredno drag, zato raje vgrajujejo cenejše izvedbe. Pri subaruju torsne dajejo samo v "športne" izvedbe WRX STI, pa še to ne v vse diferenciale. Ponavadi samo sredinski in zadaj, spredaj pa 30% LSD zaporo.

En tak avto, ki je imel vse 3 torsne je bil audi z oznako V8 (4.2 bencin). V sloveniji sta ene 2 komada.
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
Dardaj
Prispevkov: 505
Pridružen: Pe Jan 17, 2014 6:03 pm
Kraj: Visoko
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Dardaj » To Dec 20, 2016 10:13 am

Oj!

Haldex je v osnovi visco, kar pomeni, da se s pomocjo tlaka tekocin sklapljajo lamele. Razlika (elementarno razlozeno) je v tem, da je haldex elektronsko reguliran. Obe varianti nista stalni stirikolesni pogon, vklopita in izklopita se po potrebi glede na "zdrsavanje" (razliko obratov) pogonske in nepogonske osi.

Po podobnem principu deluje se TOD (Torque on demand), ki ni VW produkt ampak od Borg Warner -ja, ki sklaplja in dodaja navor na lamele preko elektromagnetov. Novejse razlice so Fordovi Control Trac, etc.

Imas se stalni stirikolesni pogon preko Torsenovega diffa sredinskega difa, ki pa tudi ni cisto brez lamel. Namrec, ce se ena izmed osi vrti prehitro, druga pa miruje, se segreje olje, sklopijo se lamele in navor se prenese na mirujoco os (zelo enostavno razlozeno, lahko se sam poglabljas v tocnejso razlago).

Jaz imam enega 4M s Torsenovim diffom Passata in Isuzuta, ki ima TOD.

Moje osebno mnenje je, stalni 4M je zakon, ker je prakticen zauporabo, ne rabis razmisljati, samo peljes, da iztiris stalni 4M pri normalni voznji, se rabis res potruditi.
TOD po mojem mnenju ne zaostaja dosti na terenu,je pa res, da je to priklopljivi pogon, kar pomeni, da ce ga bos imel vkljucenega na suhem asfaltu, bos mocno nacel podvozje. Na terenu, snegu, ipd. se obnese ravno tako dobro, samo ne smes ga pozabiti izkljuciti.

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » To Dec 20, 2016 10:52 am

To pa ne bo držalo. Torsenov diferencial je čisto brez lamel. Gre za čisti zobniški prenos.

Torsen
Slika

LSD
Slika

navaden odprti diferencial
Slika
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
Dardaj
Prispevkov: 505
Pridružen: Pe Jan 17, 2014 6:03 pm
Kraj: Visoko
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Dardaj » To Dec 20, 2016 11:12 am

Wata mistejka to mejka!

imas prov, to je pa tko, ce delas sluzbo in zabavo istocasno :)

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » To Dec 20, 2016 11:32 am

Dokler mešaš teorijo in prakso o diferencialih in ostalih OR stvareh na temle forumu - nul problemos.
Ko pa začnejo dohtarji službo in zabavo mešati med službo -> pa na Žalah 13. plačo talajo.
:wink:
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
Dardaj
Prispevkov: 505
Pridružen: Pe Jan 17, 2014 6:03 pm
Kraj: Visoko
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Dardaj » To Dec 20, 2016 12:22 pm

:D

Ti, ves kaj se pa meni veckrat zgodi, da mesam zabavo in sluzbo med zabavo!? takrat pa v zdravstvu ne talajo 13. place, le Zale je ne dobijo!


Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 50 gostov