Stran 1 od 1

Slabo vžiganje!

Objavljeno: To Okt 25, 2016 6:56 pm
Napisal/-a dule
Pozdravljeni,
potrebujem pomoč pri slabem vžiganu Toyote LC 3.0 TD (92kw)
Ko pade zunanja temperatura pod 5 stopinj avto zelo slabo vžiga-traja kar nekaj časa.Nad to temp.in tudi ko je avto topel vžge takoj.
Grelne sveče nove,rele dela-napetost je,AKU dober 2x100Ah!
????
Lp

Objavljeno: To Okt 25, 2016 7:14 pm
Napisal/-a kloshar
enako je blo pr pr men: vzrok je bila slaba kompresija... sm pol generalko naredu, pa je zdaj vse ok, kresne v prvem obratu motorja

Objavljeno: To Okt 25, 2016 7:39 pm
Napisal/-a dule
Potem najprej merjenje kompresije nato dalje!
Kolikšna pa mora biti vrednost meritev?
Lp

Objavljeno: To Okt 25, 2016 9:01 pm
Napisal/-a kloshar
Tam okrog 21:1

Objavljeno: Sr Okt 26, 2016 6:56 am
Napisal/-a Hribovc
Jaz sem imel podoben primer. Vzrok je bil slab nepovratni ventil na vodu nafte in je nafta počasi "padla". Posledično je morala črpalka opraviti nekaj obratov več, da je avto vžgal. Je pa pomagalo, če sem zjutraj ročno malo napumpal na pumpici pri filtru...

Objavljeno: Sr Okt 26, 2016 9:35 am
Napisal/-a kruster
Hmm?! Kateri manometer pa kaže 21:1? Spodaj je razlaga za nek motor s kompresijskim razmerjem 1:16,55

Osnovna enacba je

p*v=m*R*T

V primeru, da se T ne spreminja (pocasna kompresija) mnozis zacetni tlak z kompresijskim razmerjem, da dobis koncni tlak. (n1=1)

V primeru zelo hitre kompresije (brez toplotnih izgub, kar pomeni cilinder se nima casa segreti), z kapa potenciras.

Drugače pa naj bi proizvajalec motorja podal podatek o kompresijskem razmerju in TLAKU kompresije.

(vhodni (atmosferski) tlak)*(kompresijsko razmerje)^(kapa)
(1 bar)*(16.55)^(1.4) = 50.58 bar
(273°K)*(16.55)^(1.4-1) = 838,85°K ... 565.85°C (temperatura zraka) (ko se zrak ohlaja, kompresija pada)

Vmes namesto kapa uporabis n1, ce ga seveda najdes, drugace ti majnka en podatek - znana (izmerjena) mora biti se koncna temperatura.

Za strojniske preracune nosilnosti cilindra vzame seveda najvecje vrednosti (potenciranje z kapa), da si na varni strani.

...sicer pa naj bi proizvajalec podal podatek o kompresijskem razmerju in pa TLAKU kompresije. [/b]

Objavljeno: Sr Okt 26, 2016 12:36 pm
Napisal/-a PAJEROxxl
kruster napisal/-a:Hmm?! Kateri manometer pa kaže 21:1? Spodaj je razlaga za nek motor s kompresijskim razmerjem 1:16,55

Osnovna enacba je

p*v=m*R*T

V primeru, da se T ne spreminja (pocasna kompresija) mnozis zacetni tlak z kompresijskim razmerjem, da dobis koncni tlak. (n1=1)

V primeru zelo hitre kompresije (brez toplotnih izgub, kar pomeni cilinder se nima casa segreti), z kapa potenciras.

Drugače pa naj bi proizvajalec motorja podal podatek o kompresijskem razmerju in TLAKU kompresije.

(vhodni (atmosferski) tlak)*(kompresijsko razmerje)^(kapa)
(1 bar)*(16.55)^(1.4) = 50.58 bar
(273°K)*(16.55)^(1.4-1) = 838,85°K ... 565.85°C (temperatura zraka) (ko se zrak ohlaja, kompresija pada)

Vmes namesto kapa uporabis n1, ce ga seveda najdes, drugace ti majnka en podatek - znana (izmerjena) mora biti se koncna temperatura.

Za strojniske preracune nosilnosti cilindra vzame seveda najvecje vrednosti (potenciranje z kapa), da si na varni strani.

...sicer pa naj bi proizvajalec podal podatek o kompresijskem razmerju in pa TLAKU kompresije. [/b]
:roll: :roll:

Objavljeno: Sr Okt 26, 2016 12:44 pm
Napisal/-a bular
za bencinarja je kakih 10bar dovolj, dizel bi moral imet pa majčken več.. 8)

Objavljeno: Sr Okt 26, 2016 2:04 pm
Napisal/-a miran
Tile odgovori mi malo smrdijo. Zakaj? Pod 5° so težave, nad njimi pa ne.
Vse teorije o kompresiji težko obrazložijo slabo vžiganje le v mrazu.
Čeprav so nove žarilne svečke in rele in .... še vedno diši po slabem predgretju cilindrov. So vsi kabli v redu? Je napetost res na grelnih svečkah ali le na releju? Koliko voltne so svečke? ... To vse še enkrat temeljito preveriti ne stane nič.
Je pa res: če je motor v dobri kondiciji (kompresija, tlak in vse ostalo), bo brez predgretja vžigal tudi hladnejši.
Miran

Objavljeno: Sr Okt 26, 2016 2:29 pm
Napisal/-a kloshar
miran napisal/-a:Tile odgovori mi malo smrdijo. Zakaj? Pod 5° so težave, nad njimi pa ne.
Vse teorije o kompresiji težko obrazložijo slabo vžiganje le v mrazu.
Čeprav so nove žarilne svečke in rele in .... še vedno diši po slabem predgretju cilindrov. So vsi kabli v redu? Je napetost res na grelnih svečkah ali le na releju? Koliko voltne so svečke? ... To vse še enkrat temeljito preveriti ne stane nič.
Je pa res: če je motor v dobri kondiciji (kompresija, tlak in vse ostalo), bo brez predgretja vžigal tudi hladnejši.
Miran


ja tudi sam nisem preveč verjel našemu vaškemu mehaniku, ki mi je takrat, ko sem imel težave z zagonom hladnega motorja, rekel, da je to slaba kompresija. In sem šel: menjat svečke (dal notri take, ki delajo na obeh napetostih 5v in 11v), preventivno prebrikal rele in zvezal preko stikala in močnostnega releja, preveril da nafta ne pada, kupil nove vložke šob in jih nastavil in zamenjal.....pa še kar nič.... Avto je vžgal pri nizkih temperaturah (recimo pod 5 stopinj in nad nulo) le, če sem ga pogrel kako minuto in pol do dve. Pa še potem je kašljal in kadil pol minute. Pa sem se odločil in sem avto odpeljal v samobor k majstru, ki je podrl motor in mi naredil generalko (ko je motor odprl, so bati v valju kar skakali sem in tja). Od takrat dalje motor vžiga pri minus 10 v prvem obratu po cca. 10 sekundnem predgretju. Tudi ta mehanik mi je potrdil, da je bil motor pač že tako zmatran, da ni bilo zadosti kompresije in ni mogel vžgati. Le po dolgotrajnem predgretju je segrelo predkomoro tolko, da je potem vžgal.

Seveda pa je lahko pri zgoraj omenjeni yoti tudi kaj drugega, mogoče tudi banalnega. Sam sem le povedal, kakšne so bile moje izkušnje in da je vsekakor to slabo vžiganje lahko tudi posledica obrabljenosti motorja, točneje slabe kompresije.

Aja pa še: toyotin 2L motor brez predgretja hladen ne vžge tudi poleti.

Objavljeno: Sr Okt 26, 2016 2:39 pm
Napisal/-a kloshar
Za 1kzt motor je tlak pri novem motorju Cca 31 barov, minimalni dovoljeni pa 20barov

Objavljeno: To Nov 15, 2016 6:26 pm
Napisal/-a dule
Problem rešen!
Kompresija je OK,preventivno pregledane šobe!
Problem so bile grelne sveče,ki so potrebovale več časa da polno zažarijo in pa celo ena sveča je zažarela od znotraj na vzven(proti konici).
Kupljene nove in vgrajene za stare(nove) pa se še borim za zamenjavo!
Hvala za nasvete in pomoč!
Lp