Stran 1 od 1

Polnjenje akumulatorjev na LC80

Objavljeno: Po Okt 10, 2016 7:24 am
Napisal/-a navigator
Ker zadnje čase avto precej stoji, se nagibam v smer, da bo avto dobil polnilec oz. vzdrževalnik akumulatorjev (CTEK mxs 5 ali nekaj podobnega) in bo pač avto cel čas priklopljen na elektriko, podobno kot imajo to narejeno gasilska vozila. Tukaj pa se zadeva zaplete, ker sta v avtu dva akumulatorja in tega načeloma ne sme polniti samo en polnilec, saj le ta naj ne bi bil narejen za hkratno polnjenje dveh akumulatorjev. Kolikor sem se na hitro zanimal, bi moral imeti vsak akumulator svoj polnilec, kar je po eni strani logično, po drugi strani pa zbuja dvome, ali so inštalacije oz sheme v avtu temu primerne in ali lahko v primeru hkratnega polnjenja obeh baterij pride do kakšnih težav. Tukaj se moje laično znanje elektrike neha.

Ali ima kdo kaj izkušnje s tem?

Hvala ...

Objavljeno: Po Okt 10, 2016 9:27 am
Napisal/-a 5x4
Kaj pa izmenično polnjenje? En po en?
Druga opcija pa da ju ločiš in polniš vsakega po svoje?

Objavljeno: Po Okt 10, 2016 10:27 am
Napisal/-a Hribovc
Ne poznam tega vozila, pa bi imel eno vprašanje:

Sta ta dva akumulatorja vezana zaporedno in ima avto 24 voltno elektroinštalacijo (kot tovorna vozila in avtobusi) ali sta vezana vzporedno in ima avto 12 voltno elektroinštalacijo?

Ali pa imaš enega za zagon motorja, drugega pa za porabnike in ČE je sila za pomoč pri zagonu motorja in je elektroinštalacija ravno tako 12 voltov?

Objavljeno: Po Okt 10, 2016 10:30 am
Napisal/-a gregor
Kolikor vem, nič od tega.
12v inštalacija, le za zagon se akumulatorja namesto vzporedno vežeta zaporedno (rele skrbi za to), da štarter dobi 24V napetost.

Objavljeno: Po Okt 10, 2016 11:22 am
Napisal/-a Hribovc
Uf.

To je pa malo preveč zame, bi se moral malo bolj poglobiti v zadevo. Bolje, če dobiš koga, ki se na to bolj spozna.





Načeloma bi vseeno moralo delati z enim polnilcem, ker ti tudi alternator polni 12 voltov. Samo polnilec mora biti dovolj močan. Ker pa gre za vzdrževanje in ne polnjenje, tečejo majhni tokovi. Torej načeloma bi moral kakšen 6A vzdrževalnik napajati oba.

Pa tudi če imaš dva "vzdrževalca", ne bi smelo biti težav. Vsak se prilagaja svoji napetosti in temu prilagaja polnilni tok. Tako da ni problem. Tudi če vžgeš motor in začne alternator polniti baterije, polnilec zazna, da je baterija dovolj polna in zmanjša tok.

Objavljeno: Po Okt 10, 2016 2:16 pm
Napisal/-a navigator
Ja vezava je takšna, kot je napisal Gregor. Avto dela na 12v, štarta na 24v.

Drugi akumulator je dajansko samo za vzporedno vezavo ob startu, za vse ostalo bi bil dovolj samo eden. Ne vem kako imajo to rešeno drugi, ampak tule je na primer eksplicitno napisano, da če npr. priklapljaš kleme za zagon drugega avta, moraš le te priklopiti direktno na prvi akumulator - tudi minus kabel mora biti na akumulatorju in ne na masi vozila.

Objavljeno: Po Okt 10, 2016 3:44 pm
Napisal/-a Ipsilon
Jaz jih vedno polnim (vzdržujem) z enim polnilcem (Bosch C3 3.8A, dokler je delal) tako, da ga priklopim na glavni akumulator. Pač malo dalj časa traja, napolni pa oba. Že tri leta brez težav.

Drugače pa odklopit akumulatorje in vsakega posebej filat.

Objavljeno: Po Okt 10, 2016 7:05 pm
Napisal/-a Dardaj
Poglej si na CTEK.si, tam imajo en kup (sicer ne ravno poceni) opreme za takšna in drugačna polnjenja in vzdrževanja akumulatorjev.

Sam sem notri vgradil še en akku (sicer je le za hladilnik in polnjenja raznih elektronskih pripomočkov, ko vozilo stoji) ter ga povezal preko glavnega z CTEK 250S Dual, kar pomeni, da se med vožnjo polni, ko pa vozilo stoji, pa naprava odklopi drugi akku od zagonskega. Če mi voz stoji več časa, preprosto priključim ponilec CTEK mxs 5.0) na zagonski akumulator (preko priključka v kabini), in potem čez čas spusti CTEK 250s napravica štrom še v drugega.

Sicer navodila pravijo, da potrebuješ zraven še njihov t.i. SMARTPASS, ki ti omogoča, da se oba polneta enakomerno ter prav vzdržujeta, ipd. kar je najbrž res (če imaš le DUAL in polniš akku, tako kot imam jaz, nimajo pravega odgovora, kaj se zgodi :) ).
Sicer je možakar pri CTEK.si kar zgovoren in dobro podkovan v tem, kar prodaja.

Kaj ko bi priključil polnilec in pogledal čez nekaj dni napetosti in ali se polnita oba ali samo eden?

(P.S. Od ctek.si nimam nobene finančne koristi, po mojem (skromnem) mnenju so pač izdelki res dobri, verjamem pa, da obstajajo enako dobre alternative, samo da jih jaz nisem bil sposoben najti) :)

Objavljeno: So Okt 15, 2016 1:46 pm
Napisal/-a Rafter
Dardaj napisal/-a:Sicer je možakar pri CTEK.si kar zgovoren in dobro podkovan v tem, kar prodaja.
Če misliš Edija Branka, tudi jaz garantiram zanj, da je mojster in da ve kaj govori.

Objavljeno: Ne Okt 16, 2016 4:02 pm
Napisal/-a Dardaj
Tega ja, saj je edini tam :) Meni je samo všeč, ko se nekdo tako posveti stvari, ne pa da prodaja meglo :)

@navigator: a si že kaj zrihtal?

Objavljeno: Ne Okt 16, 2016 6:59 pm
Napisal/-a miran
Ne glede na to, kakšna super duper elektronska pomagala boš namestil: če boš akumulatorja samo polnil in nič praznil, ti bosta crknila v letu ali dveh.
Miran

Objavljeno: Po Okt 17, 2016 10:53 am
Napisal/-a navigator
Dardaj napisal/-a:
@navigator: a si že kaj zrihtal?


2 x Ctek, vsak priklopljen direktno na svoj akumulator. Fajn je, ker je polnilcu priložen tudi kabel za direktni priklop in ni treba polniti s klemami.

Ko se vrnem v SLO bom obiskal tega gospoda iz ctek.si, ker vidim, da ima na voljo vse kablovje za eksterne priklope polnilcev. V tujini, kjer sem jaz kupoval polnilce ni bilo kaj dosti od te dodatne opreme na voljo.

Objavljeno: Po Dec 05, 2016 8:41 am
Napisal/-a navigator
Takšen je končni rezultat vsega skupaj:
- narejena instalacija od akumulatorja in do zunanjega magnetnega konentorja za vsak akumulator
- narejen kabel z magnetnima konektorjema na en strani in vtikačem na drugi strani
- instalirana vtičnica na hišo povezana z dvema Ctek polnilcema v garaži


Slika


Slika

Objavljeno: Po Dec 05, 2016 8:49 am
Napisal/-a vrecha
Ne poznam detajlov teh konektorjev ter napeljave zadaj itd, zato sprašujem.
Moj prvi pomislek ob tej sicer elegantni resitvi je bil, da ti tako lahko nekdo nepoklican precej enostavno rabi tok iz akujev oziroma ti jih (buohnedaj) kratkostiči?

Objavljeno: Po Dec 05, 2016 2:30 pm
Napisal/-a navigator
vrecha napisal/-a:Ne poznam detajlov teh konektorjev ter napeljave zadaj itd, zato sprašujem.
Moj prvi pomislek ob tej sicer elegantni resitvi je bil, da ti tako lahko nekdo nepoklican precej enostavno rabi tok iz akujev oziroma ti jih (buohnedaj) kratkostiči?


Prvo je res mogoče v teoriji, v praksi malo težje, ker so precej specifični priklopi.
Kratkostičenje pa ne, so varovalke vmes.