Polnjenje akumulatorjev na LC80
Polnjenje akumulatorjev na LC80
Ker zadnje čase avto precej stoji, se nagibam v smer, da bo avto dobil polnilec oz. vzdrževalnik akumulatorjev (CTEK mxs 5 ali nekaj podobnega) in bo pač avto cel čas priklopljen na elektriko, podobno kot imajo to narejeno gasilska vozila. Tukaj pa se zadeva zaplete, ker sta v avtu dva akumulatorja in tega načeloma ne sme polniti samo en polnilec, saj le ta naj ne bi bil narejen za hkratno polnjenje dveh akumulatorjev. Kolikor sem se na hitro zanimal, bi moral imeti vsak akumulator svoj polnilec, kar je po eni strani logično, po drugi strani pa zbuja dvome, ali so inštalacije oz sheme v avtu temu primerne in ali lahko v primeru hkratnega polnjenja obeh baterij pride do kakšnih težav. Tukaj se moje laično znanje elektrike neha.
Ali ima kdo kaj izkušnje s tem?
Hvala ...
Ali ima kdo kaj izkušnje s tem?
Hvala ...
Ne poznam tega vozila, pa bi imel eno vprašanje:
Sta ta dva akumulatorja vezana zaporedno in ima avto 24 voltno elektroinštalacijo (kot tovorna vozila in avtobusi) ali sta vezana vzporedno in ima avto 12 voltno elektroinštalacijo?
Ali pa imaš enega za zagon motorja, drugega pa za porabnike in ČE je sila za pomoč pri zagonu motorja in je elektroinštalacija ravno tako 12 voltov?
Sta ta dva akumulatorja vezana zaporedno in ima avto 24 voltno elektroinštalacijo (kot tovorna vozila in avtobusi) ali sta vezana vzporedno in ima avto 12 voltno elektroinštalacijo?
Ali pa imaš enega za zagon motorja, drugega pa za porabnike in ČE je sila za pomoč pri zagonu motorja in je elektroinštalacija ravno tako 12 voltov?
Kolikor vem, nič od tega.
12v inštalacija, le za zagon se akumulatorja namesto vzporedno vežeta zaporedno (rele skrbi za to), da štarter dobi 24V napetost.
12v inštalacija, le za zagon se akumulatorja namesto vzporedno vežeta zaporedno (rele skrbi za to), da štarter dobi 24V napetost.
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola
Uf.
To je pa malo preveč zame, bi se moral malo bolj poglobiti v zadevo. Bolje, če dobiš koga, ki se na to bolj spozna.
Načeloma bi vseeno moralo delati z enim polnilcem, ker ti tudi alternator polni 12 voltov. Samo polnilec mora biti dovolj močan. Ker pa gre za vzdrževanje in ne polnjenje, tečejo majhni tokovi. Torej načeloma bi moral kakšen 6A vzdrževalnik napajati oba.
Pa tudi če imaš dva "vzdrževalca", ne bi smelo biti težav. Vsak se prilagaja svoji napetosti in temu prilagaja polnilni tok. Tako da ni problem. Tudi če vžgeš motor in začne alternator polniti baterije, polnilec zazna, da je baterija dovolj polna in zmanjša tok.
To je pa malo preveč zame, bi se moral malo bolj poglobiti v zadevo. Bolje, če dobiš koga, ki se na to bolj spozna.
Načeloma bi vseeno moralo delati z enim polnilcem, ker ti tudi alternator polni 12 voltov. Samo polnilec mora biti dovolj močan. Ker pa gre za vzdrževanje in ne polnjenje, tečejo majhni tokovi. Torej načeloma bi moral kakšen 6A vzdrževalnik napajati oba.
Pa tudi če imaš dva "vzdrževalca", ne bi smelo biti težav. Vsak se prilagaja svoji napetosti in temu prilagaja polnilni tok. Tako da ni problem. Tudi če vžgeš motor in začne alternator polniti baterije, polnilec zazna, da je baterija dovolj polna in zmanjša tok.
Ja vezava je takšna, kot je napisal Gregor. Avto dela na 12v, štarta na 24v.
Drugi akumulator je dajansko samo za vzporedno vezavo ob startu, za vse ostalo bi bil dovolj samo eden. Ne vem kako imajo to rešeno drugi, ampak tule je na primer eksplicitno napisano, da če npr. priklapljaš kleme za zagon drugega avta, moraš le te priklopiti direktno na prvi akumulator - tudi minus kabel mora biti na akumulatorju in ne na masi vozila.
Drugi akumulator je dajansko samo za vzporedno vezavo ob startu, za vse ostalo bi bil dovolj samo eden. Ne vem kako imajo to rešeno drugi, ampak tule je na primer eksplicitno napisano, da če npr. priklapljaš kleme za zagon drugega avta, moraš le te priklopiti direktno na prvi akumulator - tudi minus kabel mora biti na akumulatorju in ne na masi vozila.
Jaz jih vedno polnim (vzdržujem) z enim polnilcem (Bosch C3 3.8A, dokler je delal) tako, da ga priklopim na glavni akumulator. Pač malo dalj časa traja, napolni pa oba. Že tri leta brez težav.
Drugače pa odklopit akumulatorje in vsakega posebej filat.
Drugače pa odklopit akumulatorje in vsakega posebej filat.
LP, Y.
Destination: Overland
Destination: Overland
Poglej si na CTEK.si, tam imajo en kup (sicer ne ravno poceni) opreme za takšna in drugačna polnjenja in vzdrževanja akumulatorjev.
Sam sem notri vgradil še en akku (sicer je le za hladilnik in polnjenja raznih elektronskih pripomočkov, ko vozilo stoji) ter ga povezal preko glavnega z CTEK 250S Dual, kar pomeni, da se med vožnjo polni, ko pa vozilo stoji, pa naprava odklopi drugi akku od zagonskega. Če mi voz stoji več časa, preprosto priključim ponilec CTEK mxs 5.0) na zagonski akumulator (preko priključka v kabini), in potem čez čas spusti CTEK 250s napravica štrom še v drugega.
Sicer navodila pravijo, da potrebuješ zraven še njihov t.i. SMARTPASS, ki ti omogoča, da se oba polneta enakomerno ter prav vzdržujeta, ipd. kar je najbrž res (če imaš le DUAL in polniš akku, tako kot imam jaz, nimajo pravega odgovora, kaj se zgodi ).
Sicer je možakar pri CTEK.si kar zgovoren in dobro podkovan v tem, kar prodaja.
Kaj ko bi priključil polnilec in pogledal čez nekaj dni napetosti in ali se polnita oba ali samo eden?
(P.S. Od ctek.si nimam nobene finančne koristi, po mojem (skromnem) mnenju so pač izdelki res dobri, verjamem pa, da obstajajo enako dobre alternative, samo da jih jaz nisem bil sposoben najti)
Sam sem notri vgradil še en akku (sicer je le za hladilnik in polnjenja raznih elektronskih pripomočkov, ko vozilo stoji) ter ga povezal preko glavnega z CTEK 250S Dual, kar pomeni, da se med vožnjo polni, ko pa vozilo stoji, pa naprava odklopi drugi akku od zagonskega. Če mi voz stoji več časa, preprosto priključim ponilec CTEK mxs 5.0) na zagonski akumulator (preko priključka v kabini), in potem čez čas spusti CTEK 250s napravica štrom še v drugega.
Sicer navodila pravijo, da potrebuješ zraven še njihov t.i. SMARTPASS, ki ti omogoča, da se oba polneta enakomerno ter prav vzdržujeta, ipd. kar je najbrž res (če imaš le DUAL in polniš akku, tako kot imam jaz, nimajo pravega odgovora, kaj se zgodi ).
Sicer je možakar pri CTEK.si kar zgovoren in dobro podkovan v tem, kar prodaja.
Kaj ko bi priključil polnilec in pogledal čez nekaj dni napetosti in ali se polnita oba ali samo eden?
(P.S. Od ctek.si nimam nobene finančne koristi, po mojem (skromnem) mnenju so pač izdelki res dobri, verjamem pa, da obstajajo enako dobre alternative, samo da jih jaz nisem bil sposoben najti)
Dardaj napisal/-a:
@navigator: a si že kaj zrihtal?
2 x Ctek, vsak priklopljen direktno na svoj akumulator. Fajn je, ker je polnilcu priložen tudi kabel za direktni priklop in ni treba polniti s klemami.
Ko se vrnem v SLO bom obiskal tega gospoda iz ctek.si, ker vidim, da ima na voljo vse kablovje za eksterne priklope polnilcev. V tujini, kjer sem jaz kupoval polnilce ni bilo kaj dosti od te dodatne opreme na voljo.
Ne poznam detajlov teh konektorjev ter napeljave zadaj itd, zato sprašujem.
Moj prvi pomislek ob tej sicer elegantni resitvi je bil, da ti tako lahko nekdo nepoklican precej enostavno rabi tok iz akujev oziroma ti jih (buohnedaj) kratkostiči?
Moj prvi pomislek ob tej sicer elegantni resitvi je bil, da ti tako lahko nekdo nepoklican precej enostavno rabi tok iz akujev oziroma ti jih (buohnedaj) kratkostiči?
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...
damjan.vrencur.info
damjan.vrencur.info
vrecha napisal/-a:Ne poznam detajlov teh konektorjev ter napeljave zadaj itd, zato sprašujem.
Moj prvi pomislek ob tej sicer elegantni resitvi je bil, da ti tako lahko nekdo nepoklican precej enostavno rabi tok iz akujev oziroma ti jih (buohnedaj) kratkostiči?
Prvo je res mogoče v teoriji, v praksi malo težje, ker so precej specifični priklopi.
Kratkostičenje pa ne, so varovalke vmes.
Vrni se na “Avtomobili in oprema”
Kdo je na strani
Po forumu brska: Google [Bot] in 78 gostov