Patrol: Nov začetek, stari problemi
Objavljeno: Po Jun 22, 2015 5:05 pm
Nov začetek torej.
Doma je sicer že pol leta, vendar nisem odpiral teme, dokler ni prišel na cesto.
Prvi japonski avto. Patrol Y61 2.8TD "avtobus".
Za v trgovino, otroke peljat v šolo, občasno vleko prikolice bo dober.
Za resen teren zaenkrat še ostaja Niva.
Kupil sem mačka v žaklju, ki je bil vsaj karoserijsko soliden ter tudi v notranjosti ohranjen.
Maček v žaklju pravim zato, ker neregistriranega ne moreš kaj dosti sprobat, avto je imel nekaj težav, zaradi katerih je verjetno že več prejšnjih lastnikov obupalo, v eni temi smo se že ukvarjali s tem patrolom, ki nima moči in močno kadi, pa še menjalnik je glasen.
Tak je bil ob nakupu, s premajhnimi gumami:
Za pravo barvo je bilo treba počakat par dni, da je posijalo sonce
Menjalnik je tulil v vseh prestavah, razen četrti.
Sicer so poskušali z menjavo olja, vendar nakup olja in loto listka še ne prinese rešitve.
Po iskanju drugega menjalnika, zagotovilih prodajalcev, da paše od Y60, in malo googlanja po tujih forumih, sem ugotovil, da
ku*ac paše.
Y60 menjalnik sicer paše na motor, vendar moraš menjat komplet sklopko in vztrajnik(y61 ima dvomasni vztrajnik). Potem je menjalnik ca 2 cm naprej in so problemi s šaltheblom. In tudi kardani ne pašejo več. Baje.
Pri demontaži menjalnika sem kljub večkratnemu špricanju z "WDjem" odtrgal dva vijaka nosilca menjalnika. Ampak nisem bil prvi.
Če sem menjaval ležaje na mercedezovem in ladinem menjalniku, bom pa še japonskega spravil v red.
Snemalec je bil prekratek, zato sem improviziral. Doma narejeni "podaljški".
Takole so izgledali ležaji. V menjalniku je bilo tudi zelo veliko "dreka". Verjetno bi ob redni menjavi olja menjalnik držal dlje.
Sestavljanje skupaj z novimi ležaji. Večina je standardnih Koyo.
Sklopka je praktično nova, niti usedla se še ni povsem.
Ampak vijaki nosilca menjalnika pa zarustani, da sem dva odtrgal, glej zgoraj.
Ko sem ležal pod avtom in prevejal sklopko, sem oko vrgel še okoli po šasiji, ki je bila sedaj dosti lažje vidna.
Za kovinsko zaščito cevi je bilo precej dreka, zato sem se odločil, da pogledam, kaj je spodaj. Ko sem jo odšraufal, pravzaprav odtrgal, se je pokazala rahla luknjica.
Po parih udarcih kladiva je nastalo to:
Problem na tem mestu je v tem, da je znotraj v šasiji še ojačitev. Torej dvojni pleh, vmes pride vlaga, in rusta. Šasija pa očitno nikoli ali že zelo dolgo ni bila zaščitena od znotraj. No, saj tudi od zunaj ne, le neko trdo izolacijo so našpricali čez, da so skrili površinsko rjo.
Sem prepričan, da tu nebi bilo kaj švasat, če bi vsakih par let bila šasija našpricana recimo s Krown oljem.
2 mm pleh, najprej uvarjen "na stik" v šasijo.
Nato še en pleh, ki je bil navarjen s prekrivanjem. Čez luknje bom oba pleha zvaril skupaj. Kao punktiranje. Tako je bilo tudi original.
Pleh privarjen, namazano znotraj in zunaj z Mike Sanders mastjo.
Vmes je prišla še pošiljka parih originalnih delov, ki so obležali v skladišču za neeekaj let in posledično je bila cena primerljiva z aftermarket deli.
Na ebayu sem dobil komplet letnih gum originalne velikosti(265/70-16) z originalnimi felgami.
Prodajalec je bil par km stran od kolega, ki jih je pobral za mene in pripeljal s seboj na srečanje v avstrijo. Sicer sem licitiral zgolj zaradi platišč, vendar so gume dobre, tako da bodo v uporabi te, dokler ne bo terenskih voženj... Danke Uli.
vmes je bilo porihtanih še par stvari, npr menjane grelne svečke, nastavitev kolesnih ležajev, menjava končnikov, itd...
Tudi kolesne matice sem menjal, ker je nekdo od prejšnjih lastnikov železne felge prišraufal s konusnimi maticami za alu felge. Da so sploh stisnile tanjšo železno felgo, pa je zategnil nekajkrat preveč.
Hkrati sem ugotovil še, da je rezervna guma original alu brez originalnih matic(na podložko) popolnoma neuporabna. Sem našel viška nekaj ladinih, ki z manjšo predelavo pašejo.
Potem je prišel čas za tehničnega
No to je tudi posebna zgodba.
Čeprav sem prej po lokalnih cestah naredil že ca 100 km, se je problem zares pojavil točno na tehničnih pregledih. Z nekaj težav je zmogel tistih 200m in prestal meritve plinov, in domov je šel zopet z vleko.
Razlog je bil, kot je to običajno v 95% vseh težav s starejšimi dizel motorji, zrak v sistemu.
Cev dovoda goriva je prerjavela.
Brat je menjal obe cevi z bakrenimi, dovodno sem dal 12mm, ter tudi menjal komplet dovodno cev do motorja. Tudi kabel za lučko za gorivo sem prilotal nazaj.
Takoj po ureditvi dovoda je avto dobil biogorivo. Zaenkrat narejenih dobrih 600 km.
Po menjavi dovoda za gorivo avto ne kadi več pretirano, po občutku ima normalno moč, predvsem v nižjih obratih mu je prej manjkalo konjev. Tudi vžge sedaj takoj, prej ga je bilo treba verglat par sekund.
In vse zaradi zelo majhne luknjice v dovodu.
V prihodnje se bo še nadaljevalo....
Tesnilo koolektorjev je treba menjat.
Spomladi mi je forumaš posredoval link do nemškega oglasa z ARBjevim odbijačem. Prodajalec je bil le ca 50 km od kolega iz Nemčije, tako da ga je kolega kupil za mene in shranil na varno.
Sicer je že preživel rahel trk, vendar je kompleten, z originalnimi lučmi.
Potreben je lepotnih popravkov, in bo zmontiran nekoč kasneje, ko bo čas, verjetno istočasno z vitlom.
Hvala Timaj. Danke Christian.
Naredit je treba velik servis, ker nimam pojma, kdaj je bil jermen zamenjan, po vizualni kontroli ni več ravno nov.
Potrebno je odstranit staro izolacijo, ki odpada, ker je pod njo rja, in avto pošteno zaščitit.
Za zimo so že nabavljene par kilometrov rabljene zimske gume 285/75-16.
Tudi kasnejše AT ali MT gume bodo šle gor v tej velikosti.
S podvozjem sem zaenkrat zadovoljem(pravzaprav se mi zdi nenaložen pretrd, tako kot nemški avti), zato bom verjetno naredil le 3-4cm lifta z distančniki, ko bo potrebno.
Doma je sicer že pol leta, vendar nisem odpiral teme, dokler ni prišel na cesto.
Prvi japonski avto. Patrol Y61 2.8TD "avtobus".
Za v trgovino, otroke peljat v šolo, občasno vleko prikolice bo dober.
Za resen teren zaenkrat še ostaja Niva.
Kupil sem mačka v žaklju, ki je bil vsaj karoserijsko soliden ter tudi v notranjosti ohranjen.
Maček v žaklju pravim zato, ker neregistriranega ne moreš kaj dosti sprobat, avto je imel nekaj težav, zaradi katerih je verjetno že več prejšnjih lastnikov obupalo, v eni temi smo se že ukvarjali s tem patrolom, ki nima moči in močno kadi, pa še menjalnik je glasen.
Tak je bil ob nakupu, s premajhnimi gumami:
Za pravo barvo je bilo treba počakat par dni, da je posijalo sonce
Menjalnik je tulil v vseh prestavah, razen četrti.
Sicer so poskušali z menjavo olja, vendar nakup olja in loto listka še ne prinese rešitve.
Po iskanju drugega menjalnika, zagotovilih prodajalcev, da paše od Y60, in malo googlanja po tujih forumih, sem ugotovil, da
ku*ac paše.
Y60 menjalnik sicer paše na motor, vendar moraš menjat komplet sklopko in vztrajnik(y61 ima dvomasni vztrajnik). Potem je menjalnik ca 2 cm naprej in so problemi s šaltheblom. In tudi kardani ne pašejo več. Baje.
Pri demontaži menjalnika sem kljub večkratnemu špricanju z "WDjem" odtrgal dva vijaka nosilca menjalnika. Ampak nisem bil prvi.
Če sem menjaval ležaje na mercedezovem in ladinem menjalniku, bom pa še japonskega spravil v red.
Snemalec je bil prekratek, zato sem improviziral. Doma narejeni "podaljški".
Takole so izgledali ležaji. V menjalniku je bilo tudi zelo veliko "dreka". Verjetno bi ob redni menjavi olja menjalnik držal dlje.
Sestavljanje skupaj z novimi ležaji. Večina je standardnih Koyo.
Sklopka je praktično nova, niti usedla se še ni povsem.
Ampak vijaki nosilca menjalnika pa zarustani, da sem dva odtrgal, glej zgoraj.
Ko sem ležal pod avtom in prevejal sklopko, sem oko vrgel še okoli po šasiji, ki je bila sedaj dosti lažje vidna.
Za kovinsko zaščito cevi je bilo precej dreka, zato sem se odločil, da pogledam, kaj je spodaj. Ko sem jo odšraufal, pravzaprav odtrgal, se je pokazala rahla luknjica.
Po parih udarcih kladiva je nastalo to:
Problem na tem mestu je v tem, da je znotraj v šasiji še ojačitev. Torej dvojni pleh, vmes pride vlaga, in rusta. Šasija pa očitno nikoli ali že zelo dolgo ni bila zaščitena od znotraj. No, saj tudi od zunaj ne, le neko trdo izolacijo so našpricali čez, da so skrili površinsko rjo.
Sem prepričan, da tu nebi bilo kaj švasat, če bi vsakih par let bila šasija našpricana recimo s Krown oljem.
2 mm pleh, najprej uvarjen "na stik" v šasijo.
Nato še en pleh, ki je bil navarjen s prekrivanjem. Čez luknje bom oba pleha zvaril skupaj. Kao punktiranje. Tako je bilo tudi original.
Pleh privarjen, namazano znotraj in zunaj z Mike Sanders mastjo.
Vmes je prišla še pošiljka parih originalnih delov, ki so obležali v skladišču za neeekaj let in posledično je bila cena primerljiva z aftermarket deli.
Na ebayu sem dobil komplet letnih gum originalne velikosti(265/70-16) z originalnimi felgami.
Prodajalec je bil par km stran od kolega, ki jih je pobral za mene in pripeljal s seboj na srečanje v avstrijo. Sicer sem licitiral zgolj zaradi platišč, vendar so gume dobre, tako da bodo v uporabi te, dokler ne bo terenskih voženj... Danke Uli.
vmes je bilo porihtanih še par stvari, npr menjane grelne svečke, nastavitev kolesnih ležajev, menjava končnikov, itd...
Tudi kolesne matice sem menjal, ker je nekdo od prejšnjih lastnikov železne felge prišraufal s konusnimi maticami za alu felge. Da so sploh stisnile tanjšo železno felgo, pa je zategnil nekajkrat preveč.
Hkrati sem ugotovil še, da je rezervna guma original alu brez originalnih matic(na podložko) popolnoma neuporabna. Sem našel viška nekaj ladinih, ki z manjšo predelavo pašejo.
Potem je prišel čas za tehničnega
No to je tudi posebna zgodba.
Čeprav sem prej po lokalnih cestah naredil že ca 100 km, se je problem zares pojavil točno na tehničnih pregledih. Z nekaj težav je zmogel tistih 200m in prestal meritve plinov, in domov je šel zopet z vleko.
Razlog je bil, kot je to običajno v 95% vseh težav s starejšimi dizel motorji, zrak v sistemu.
Cev dovoda goriva je prerjavela.
Brat je menjal obe cevi z bakrenimi, dovodno sem dal 12mm, ter tudi menjal komplet dovodno cev do motorja. Tudi kabel za lučko za gorivo sem prilotal nazaj.
Takoj po ureditvi dovoda je avto dobil biogorivo. Zaenkrat narejenih dobrih 600 km.
Po menjavi dovoda za gorivo avto ne kadi več pretirano, po občutku ima normalno moč, predvsem v nižjih obratih mu je prej manjkalo konjev. Tudi vžge sedaj takoj, prej ga je bilo treba verglat par sekund.
In vse zaradi zelo majhne luknjice v dovodu.
V prihodnje se bo še nadaljevalo....
Tesnilo koolektorjev je treba menjat.
Spomladi mi je forumaš posredoval link do nemškega oglasa z ARBjevim odbijačem. Prodajalec je bil le ca 50 km od kolega iz Nemčije, tako da ga je kolega kupil za mene in shranil na varno.
Sicer je že preživel rahel trk, vendar je kompleten, z originalnimi lučmi.
Potreben je lepotnih popravkov, in bo zmontiran nekoč kasneje, ko bo čas, verjetno istočasno z vitlom.
Hvala Timaj. Danke Christian.
Naredit je treba velik servis, ker nimam pojma, kdaj je bil jermen zamenjan, po vizualni kontroli ni več ravno nov.
Potrebno je odstranit staro izolacijo, ki odpada, ker je pod njo rja, in avto pošteno zaščitit.
Za zimo so že nabavljene par kilometrov rabljene zimske gume 285/75-16.
Tudi kasnejše AT ali MT gume bodo šle gor v tej velikosti.
S podvozjem sem zaenkrat zadovoljem(pravzaprav se mi zdi nenaložen pretrd, tako kot nemški avti), zato bom verjetno naredil le 3-4cm lifta z distančniki, ko bo potrebno.