Stran 1 od 8

Patrol: Nov začetek, stari problemi

Objavljeno: Po Jun 22, 2015 5:05 pm
Napisal/-a gregor
Nov začetek torej.
Doma je sicer že pol leta, vendar nisem odpiral teme, dokler ni prišel na cesto.
Prvi japonski avto. Patrol Y61 2.8TD "avtobus".
Za v trgovino, otroke peljat v šolo, občasno vleko prikolice bo dober.
Za resen teren zaenkrat še ostaja Niva. :-)


Kupil sem mačka v žaklju, ki je bil vsaj karoserijsko soliden ter tudi v notranjosti ohranjen.

Maček v žaklju pravim zato, ker neregistriranega ne moreš kaj dosti sprobat, avto je imel nekaj težav, zaradi katerih je verjetno že več prejšnjih lastnikov obupalo, v eni temi smo se že ukvarjali s tem patrolom, ki nima moči in močno kadi, pa še menjalnik je glasen.


Tak je bil ob nakupu, s premajhnimi gumami:
Slika

Za pravo barvo je bilo treba počakat par dni, da je posijalo sonce :)
Slika



Menjalnik je tulil v vseh prestavah, razen četrti.
Sicer so poskušali z menjavo olja, vendar nakup olja in loto listka še ne prinese rešitve.
Po iskanju drugega menjalnika, zagotovilih prodajalcev, da paše od Y60, in malo googlanja po tujih forumih, sem ugotovil, da
ku*ac paše.
Y60 menjalnik sicer paše na motor, vendar moraš menjat komplet sklopko in vztrajnik(y61 ima dvomasni vztrajnik). Potem je menjalnik ca 2 cm naprej in so problemi s šaltheblom. In tudi kardani ne pašejo več. Baje.

Pri demontaži menjalnika sem kljub večkratnemu špricanju z "WDjem" odtrgal dva vijaka nosilca menjalnika. Ampak nisem bil prvi.

Če sem menjaval ležaje na mercedezovem in ladinem menjalniku, bom pa še japonskega spravil v red.

Slika



Snemalec je bil prekratek, zato sem improviziral. Doma narejeni "podaljški".
Slika


Takole so izgledali ležaji. V menjalniku je bilo tudi zelo veliko "dreka". Verjetno bi ob redni menjavi olja menjalnik držal dlje.
Slika

Sestavljanje skupaj z novimi ležaji. Večina je standardnih Koyo.
Slika


Sklopka je praktično nova, niti usedla se še ni povsem.
Ampak vijaki nosilca menjalnika pa zarustani, da sem dva odtrgal, glej zgoraj. :roll:
Slika


Ko sem ležal pod avtom in prevejal sklopko, sem oko vrgel še okoli po šasiji, ki je bila sedaj dosti lažje vidna.
Za kovinsko zaščito cevi je bilo precej dreka, zato sem se odločil, da pogledam, kaj je spodaj. Ko sem jo odšraufal, pravzaprav odtrgal, se je pokazala rahla luknjica.
Po parih udarcih kladiva je nastalo to:

Slika


Problem na tem mestu je v tem, da je znotraj v šasiji še ojačitev. Torej dvojni pleh, vmes pride vlaga, in rusta. Šasija pa očitno nikoli ali že zelo dolgo ni bila zaščitena od znotraj. No, saj tudi od zunaj ne, le neko trdo izolacijo so našpricali čez, da so skrili površinsko rjo.
Sem prepričan, da tu nebi bilo kaj švasat, če bi vsakih par let bila šasija našpricana recimo s Krown oljem.

Slika


2 mm pleh, najprej uvarjen "na stik" v šasijo.
Slika

Nato še en pleh, ki je bil navarjen s prekrivanjem. Čez luknje bom oba pleha zvaril skupaj. Kao punktiranje. Tako je bilo tudi original.
Slika


Pleh privarjen, namazano znotraj in zunaj z Mike Sanders mastjo.
Slika



Vmes je prišla še pošiljka parih originalnih delov, ki so obležali v skladišču za neeekaj let in posledično je bila cena primerljiva z aftermarket deli.
Slika

Na ebayu sem dobil komplet letnih gum originalne velikosti(265/70-16) z originalnimi felgami.
Prodajalec je bil par km stran od kolega, ki jih je pobral za mene in pripeljal s seboj na srečanje v avstrijo. Sicer sem licitiral zgolj zaradi platišč, vendar so gume dobre, tako da bodo v uporabi te, dokler ne bo terenskih voženj... Danke Uli.
Slika

Slika

vmes je bilo porihtanih še par stvari, npr menjane grelne svečke, nastavitev kolesnih ležajev, menjava končnikov, itd...
Tudi kolesne matice sem menjal, ker je nekdo od prejšnjih lastnikov železne felge prišraufal s konusnimi maticami za alu felge. Da so sploh stisnile tanjšo železno felgo, pa je zategnil nekajkrat preveč.
Hkrati sem ugotovil še, da je rezervna guma original alu brez originalnih matic(na podložko) popolnoma neuporabna. Sem našel viška nekaj ladinih, ki z manjšo predelavo pašejo.


Potem je prišel čas za tehničnega
Slika

No to je tudi posebna zgodba.
Čeprav sem prej po lokalnih cestah naredil že ca 100 km, se je problem zares pojavil točno na tehničnih pregledih. Z nekaj težav je zmogel tistih 200m in prestal meritve plinov, in domov je šel zopet z vleko. :-)

Razlog je bil, kot je to običajno v 95% vseh težav s starejšimi dizel motorji, zrak v sistemu.
Cev dovoda goriva je prerjavela.
Slika

Brat je menjal obe cevi z bakrenimi, dovodno sem dal 12mm, ter tudi menjal komplet dovodno cev do motorja. Tudi kabel za lučko za gorivo sem prilotal nazaj.
Slika


Takoj po ureditvi dovoda je avto dobil biogorivo. Zaenkrat narejenih dobrih 600 km.
Po menjavi dovoda za gorivo avto ne kadi več pretirano, po občutku ima normalno moč, predvsem v nižjih obratih mu je prej manjkalo konjev. Tudi vžge sedaj takoj, prej ga je bilo treba verglat par sekund.
In vse zaradi zelo majhne luknjice v dovodu.





V prihodnje se bo še nadaljevalo....

Tesnilo koolektorjev je treba menjat.
Slika



Spomladi mi je forumaš posredoval link do nemškega oglasa z ARBjevim odbijačem. Prodajalec je bil le ca 50 km od kolega iz Nemčije, tako da ga je kolega kupil za mene in shranil na varno.
Sicer je že preživel rahel trk, vendar je kompleten, z originalnimi lučmi.
Potreben je lepotnih popravkov, in bo zmontiran nekoč kasneje, ko bo čas, verjetno istočasno z vitlom.
Hvala Timaj. Danke Christian.
Slika


Naredit je treba velik servis, ker nimam pojma, kdaj je bil jermen zamenjan, po vizualni kontroli ni več ravno nov.


Potrebno je odstranit staro izolacijo, ki odpada, ker je pod njo rja, in avto pošteno zaščitit.


Za zimo so že nabavljene par kilometrov rabljene zimske gume 285/75-16.
Tudi kasnejše AT ali MT gume bodo šle gor v tej velikosti.
S podvozjem sem zaenkrat zadovoljem(pravzaprav se mi zdi nenaložen pretrd, tako kot nemški avti), zato bom verjetno naredil le 3-4cm lifta z distančniki, ko bo potrebno.

Objavljeno: Po Jun 22, 2015 5:37 pm
Napisal/-a Dr.Patrol
Dobrodošel v klubu! :lol:

Objavljeno: Po Jun 22, 2015 8:43 pm
Napisal/-a šrauf
Uf, je pa velka krava tole...

Objavljeno: Po Jun 22, 2015 10:22 pm
Napisal/-a uzitek
lepa predstava. dolgčas ti ne bo. Čim več brezkrbnih km.... :)

Objavljeno: Po Jun 22, 2015 10:30 pm
Napisal/-a gregor
Ja, rabiš par dni, da se navadiš. Na redkokaterem parkplacu so boxi dovolj dolgi :-)

Po terenu pa itak nisem pričakoval, da bom s kravo peljal tam, kjer sem z nivo.

uzitek: do zdaj je bilo tako, da karkoli sem prijel v roke na tem avtu, je razpadlo. konektor za luč, kabel za maso, kabli za smerokaze štukani po domače od monterja priklopa, cevi goriva, me je kr strah kaj primit. :-)

Objavljeno: To Jun 23, 2015 6:46 am
Napisal/-a rx
Lušna gajbica, všeč mi je opis... dejansko se bere kot, da bi bil zraven v garaži :) :)

veliko varnih kilometrov..

Objavljeno: To Jun 23, 2015 12:49 pm
Napisal/-a gregor
Prve priprave na kasnejšo montažo offroad odbijača.

Slika


Pa še po tablici se vidi, da je dober terenec. :lol:

Objavljeno: Sr Jun 24, 2015 10:42 pm
Napisal/-a jovan
:veselo_za_volanom: :aplavz:

Objavljeno: Po Jul 13, 2015 9:21 am
Napisal/-a gregor
Stestiran z vleko prikolice. Izpolnil pričakovanja. :D


Slika

Objavljeno: Po Jul 13, 2015 7:04 pm
Napisal/-a Hellreiser
gregor ne sekiraj se, jest sem mojega lastnik že več kot 10 let, pa ga skoz nekaj popravljamo, samo kar nekako ga nočem prodati, ker mi že ves čas odlično služi.
lp pa veliko kilometrov!

Objavljeno: Pe Jul 17, 2015 8:35 am
Napisal/-a gregor
Hja,
vsake toliko je nekaj, ja.


Mi lahko kdo pove, koliko dolgo gori lučka za olje pri hladnem zagonu?

Meni 3-4 sekunde. Menjal sem olje in filter, dobil sem Boschev filter. Prej je bil japanparts, jakoparts ali nekaj takega. Konstrukcijsko zgleda čisto drugače narejen. Bi rekel, da je stari imel nepovratni ventil, za novega pa nisem prepričan, da ga ima.
Se mi zdi, da je prej lučka hitreje ugasnila. Mogoče se mi pa samo zdi.

Objavljeno: Pe Jul 17, 2015 5:46 pm
Napisal/-a šrauf
Če ima filter tako kot Toyota (postavljen na glavo in tako velik) da vedno steče iz filtra vse olje, potem sveti nekaj dlje, ker mora kar nekaj olja pognati skoz da napolni sistem in doseže pritisk. Zato sigurno traja malo dlje.

Objavljeno: Pe Jul 17, 2015 6:18 pm
Napisal/-a Dr.Patrol
Nima, Patrol ima na boku motorja filter olja postavljen vodoravno oz. malce navzdol, tako da večino olja ostane v njem. Lučka pri hladnem zagonu sveti malce dlje, tako da brez panike ;) Ne zaradi filtra, ampak pomojem, ker iz samega motorja izteve več olja v karter in rabi malce več časa, da uspostavi tlak.

BOSCHov filter mora imeto kataloško 0 986 452 046

Objavljeno: So Jul 18, 2015 1:06 pm
Napisal/-a gregor
Ja, tega imam.

Prej je bil pa Nipparts J1311020.

Objavljeno: Ne Jul 19, 2015 8:36 am
Napisal/-a lisko
Popaj napisal/-a:Nima, Patrol ima na boku motorja filter olja postavljen vodoravno oz. malce navzdol, tako da večino olja ostane v njem. Lučka pri hladnem zagonu sveti malce dlje, tako da brez panike ;) Ne zaradi filtra, ampak pomojem, ker iz samega motorja izteve več olja v karter in rabi malce več časa, da uspostavi tlak.

BOSCHov filter mora imeto kataloško 0 986 452 046



Točno tako se je dogajal pri starem jeepu. Lučka ni ugasnila takoj in kmalu za tem se je oglasil alarm za premali tlak olja.. . AMPAK če sem montiral filter z nepovratnim ventilom ( se ga lepo vidi) pa je lučka UGASNILA TAKOJ ob vžigu brez piskanja...

P.S in ta filter ni bil original za moj motor....po kataloški seveda. Zahteval je pa točno tega.

Objavljeno: To Jul 28, 2015 10:14 am
Napisal/-a gregor
Ko spraviš dol izolacijo, ki je služila za komuflažo...


Slika


Na srečo je na šasiji povsod le površinska rja, nikjer prerustano.

Trenutno bo našpricano znotraj in zunaj s Fluidfilm oljem, da ima čas zlezit v vse vmesne prostore med dvojnim plehom, konec poletja pa še z Mike sanders mastjo.

Prag in okoli zadnjega blatnika, skrito pod odbijačem, bo pa, kot je bilo pričakovano, treba v prihodnosti pošvasat.

Objavljeno: To Avg 04, 2015 7:22 pm
Napisal/-a gregor
Za arhiv:
6203 17x40x12 je ležaj na jermenici/šponerju jermena za klimo.

edit: Jermen klime 13x900, ampak je treba za montažo odšraufati jermenico šponerja, da dobiš jermen v jermenico.

Objavljeno: So Sep 05, 2015 2:17 pm
Napisal/-a gregor
Poznavalci,
a se da naredit patrola kaj bolj udobnega za po slabih cestah?
Zaenkrat je na original podvozju, ampak kolikor sem bral nemški forum, je z OME še bolj "traktorski".
Smo bili naloženi in še kolesa na priklopu, pa je po slabi cesti še vedno fejst rukalo. Že na AC na mostovih rukne. Kot da bi se v tovornjaku peljal.
Po terenu, slabem makadamu z luknjami pa se moram peljat ali čisto počasi ali pa na polno.
Niva z ironman fedri in bilstein B6 amortizerji je veliko bolj udobna.

Objavljeno: So Sep 19, 2015 4:34 pm
Napisal/-a Dr.Patrol
Jebi ga, mislim, da je kriva zasnova podvozja. Jst tudi nimam nobenih luftov, nove zadnje amortizerje(Tough Dog - nastavljivi po trdoti), pa vseeno kdaj pa kdaj strese cel avto, ko zapelješ čez štukec mosta na AC recimo. Preverjeno pa je krajši model, slabši na asfaltiranih cestah in boljši v terenu in obratno
(kar se udobja tiče). Zna bit malo moteče na momente, če imaš pod sabo cesto, kakršno smo se furali po Kpratih...luknast makedam..., ampak si se prisiljen sprijazniti :P

Objavljeno: So Sep 19, 2015 9:00 pm
Napisal/-a jereb
Tudi pri Navari se isto dogaja. Ko strese in če imaš naprimer levo roko samo naslonjeno na levi krak volana, dobesedno potegneš volan za seboj. Ena takih točk je na Ljubljanski obvoznici med izvozom Bežigrad in Šiška smer primorska. Se mi je že parkrat zgodilo tako da sem zmeraj pozoren na tisti del in držim volan tako kot je treba :wink:

Objavljeno: So Jan 23, 2016 11:15 am
Napisal/-a gregor
Še vedno laufa bp. Zaenkrat samo vozim, nič ne šraufam. Še radia in zvočnikov ni časa zmontirat.

Na podvozje se bom očitno moral navadit. Sicer ko primerjam z Nivo, ugotavljam, da je pa niva premehka na terenu.

Imam sicer na sumu, da so zadnji amortizerji slabi, ker ruka ravno po luknjasti cesti, makadamu, kadar je naložen oz s prikolico.
Imam še dva zadnja rabljena Bilsteina B6, moram probat zamenjat, če bo kaj boljše.



Ena poletna iz morja:
Slika


Dobil je malo večje zimske gume:
285/75R16
Slika


Drugače pa zadnje čase skoraj več s prikolico, kot brez. :-)

Zima bo
Slika



Zimski izlet v Split.
Slika


Slika

gradbeni material. prikolica+tovor ca 3800kg :oops:
Slika

Slika


Za občasno vleko prikolice torej več kot izpolnjuje pričakovanja.
V klance bi mu prišel prav kakšen konj več, ampak s tem se obremenjujejo za mano vozeči, ne jaz. :twisted:

Objavljeno: So Jan 23, 2016 8:19 pm
Napisal/-a Dr.Patrol
Sej bo bolje ko bo notri 4.2... :lol: btw...kako napreduje mašina?

Objavljeno: So Jan 23, 2016 10:46 pm
Napisal/-a gregor
Sem si namislil nekajletni projekt, ki bo pobral večino denarja in ves čas, tak da ni na vidiku kakih sprememb, kvečejmu mehanska pumpa.

Objavljeno: Ne Jan 24, 2016 11:08 am
Napisal/-a Dr.Patrol
A je hiška na sporedu? Glede na materjal ki ga vlačiš k sebi :D

Objavljeno: Ne Jan 24, 2016 1:18 pm
Napisal/-a gregor
Aha.