GC-registracija kot tovorno vozilo
GC-registracija kot tovorno vozilo
A je mogoče že kdo od vas poizkušal registrirati Grand Cherokee kot tovorno vozilo?
LP
LP
http://www.nivaoffroadteam.com/forum/vi ... 4c3e853a71
http://avto.finance.si/8333744/Ali-se-m ... -v-tovorno
http://avto.finance.si/8333744/Ali-se-m ... -v-tovorno
Kdor dela, greši, reče petelin in zleze z race
Lp Andrej
Lp Andrej
Ob tem naj še omenimo, da je vaša izbira avtomobilov zdaj manjša, kot je bila do leta 2008. Takrat je bil namreč sprejet nov pravilnik o prekategorizaciji vozil iz M1 v N1, ki zahteva določeno minimalno prostornino tovornega prostora; s tem so delno izločili luksuzne terence in enoprostorce.
Od leta 2008 je mogoče predelati in uveljavljati prihranke le za vozila, ki imajo že tovarniško homologacijo za tovorna vozila; to so denimo potniške različice dostavnikov, kot so citroën berlingo, renault kangoo, mercedes-benz vito, citan in viano, volkswagen transporter, caddy, crafter in multivan, ter celo nekatere različice van, fiesta van, corsa van in podobno.
Je tvoj avto med njimi?[/b]
Od leta 2008 je mogoče predelati in uveljavljati prihranke le za vozila, ki imajo že tovarniško homologacijo za tovorna vozila; to so denimo potniške različice dostavnikov, kot so citroën berlingo, renault kangoo, mercedes-benz vito, citan in viano, volkswagen transporter, caddy, crafter in multivan, ter celo nekatere različice van, fiesta van, corsa van in podobno.
Je tvoj avto med njimi?[/b]
-
- Prispevkov: 39
- Pridružen: Sr Feb 16, 2011 10:26 pm
- Kraj: dolina ljubavi
- OrangePower
- Prispevkov: 1111
- Pridružen: Sr Avg 30, 2006 2:16 pm
Zasledil sem pri parih avtomobilih (Pathfinder, Disco...) da imajo zadnja stekla zamenjana z nečim drugim in avtomobile registrirane kot dostavno vozilo. Pri enem celo piše da je cestna taksa v tem primeru 80€.
Mogoče ne bi bilo slabo vprašat kar prodajalca takšnega avtomobila, kako je to rešil...
Vem tudi da je včasih Marolt vozil enega belega Granda z podobno zgodbo, samo od takrat se je zakonodaja zamenjala že 5x...
Mogoče ne bi bilo slabo vprašat kar prodajalca takšnega avtomobila, kako je to rešil...
Vem tudi da je včasih Marolt vozil enega belega Granda z podobno zgodbo, samo od takrat se je zakonodaja zamenjala že 5x...
- OrangePower
- Prispevkov: 1111
- Pridružen: Sr Avg 30, 2006 2:16 pm
Jaz sem nekaj bral predpise in bolj slabo kaže. Lažje bi bilo, če bi tovarna že proizvajala neko tovorno različico.
Ampak se bom še pozanimal. Ker mi je ratalo letos že homologirat nekaj nemogočega, ni vrag da še čirota spravim med kamione
Sem ravno poslal vprašanje zelo strokovno podkovanemu in razumnemu človeku na homologacijah. Sporočim ko dobim odgovor.
Ampak se bom še pozanimal. Ker mi je ratalo letos že homologirat nekaj nemogočega, ni vrag da še čirota spravim med kamione
Sem ravno poslal vprašanje zelo strokovno podkovanemu in razumnemu človeku na homologacijah. Sporočim ko dobim odgovor.
- OrangePower
- Prispevkov: 1111
- Pridružen: Sr Avg 30, 2006 2:16 pm
jereb napisal/-a:Samo ne tega na glas povedat, ker če ti bo uspelo bom jezen ko hudič, ker sem ga prodal.
Jaz sem se pozanimal pri enih dveh ki predelujete kanguje in ostala osebna vozila sta rekla, da ni šans.
Kaj je bil pa vzrok?
Edino ta MIranova me skrbi, ne najdem pa kje je to omenjeno v zakonu
- če avto prej kot osebni v homologacijskem kartončku ni bil kategorija AF - večnamensko vozilo, predelava ni možna.
Sem dobil od mozakarja pravilnik. Po hitrem branju lahko recem da zadeva odpade.
Nekako bi se slo,ce bi ze proizvajalec imel tovorno verzijo. V tem primeru bi s par manjsimi dodelavami prisel cez.
V nasem primeru je pa tako,da morajo biti stranska stekla nadomescena s plocevino v barvi avta,ki se je ne da odstranit ne da bi poskodoval karoserijo. Enaka namestitev velja za pod prtljaznika in pregrado,morajo bit privarjene na karoserijo. Pregradna mreza mora opravit preizkus obremenitve ali racunsko dokazati da zdrzi. So se pogoji glede nosilnosti in razmerja mase potnikov in tovora. Se najvecja ovira je pa to da mora it v prtljaznik tovor dolzine 1250mm in visine 950mm...to gre samo ce ga predelas v cabrio
Tako da bomo ocitno se naprej odpiral denarnice Jaz ga recimo zavarovam za celo leto,cestnino pa placam samo za pol leta in grem potem podaljsat se za pol leta.
Nekako bi se slo,ce bi ze proizvajalec imel tovorno verzijo. V tem primeru bi s par manjsimi dodelavami prisel cez.
V nasem primeru je pa tako,da morajo biti stranska stekla nadomescena s plocevino v barvi avta,ki se je ne da odstranit ne da bi poskodoval karoserijo. Enaka namestitev velja za pod prtljaznika in pregrado,morajo bit privarjene na karoserijo. Pregradna mreza mora opravit preizkus obremenitve ali racunsko dokazati da zdrzi. So se pogoji glede nosilnosti in razmerja mase potnikov in tovora. Se najvecja ovira je pa to da mora it v prtljaznik tovor dolzine 1250mm in visine 950mm...to gre samo ce ga predelas v cabrio
Tako da bomo ocitno se naprej odpiral denarnice Jaz ga recimo zavarovam za celo leto,cestnino pa placam samo za pol leta in grem potem podaljsat se za pol leta.
- OrangePower
- Prispevkov: 1111
- Pridružen: Sr Avg 30, 2006 2:16 pm
BRRR je mrzlo zunaj. Sem šel merit v granda koliko mu manjka
Na kakšen način pa potem prodajajo predelavo novih Octavij v tovorno vozilo.
V njo tudi ne gre tak tovor pa se jih da naročiti, predelavo računajo pa malo pod 1000€. Madona, da jih bom vprašal na kakšen način gre tole.
Tovorne verzije iz tovarne pa tudi nisem še videl....
Kar se mreže tiče ni tak problem. Je lahko vijačena samo na tak način da je ni potem mogoče enostavno odstraniti.
Še en citat iz miranovega posta.
PREDELAVA IZ OSEBNEGA V TOVORNO VOZILO
Zahteve za predelavo so opredeljene s Pravilnikom o napravah in opremi vozil
v cestnem prometu (Ur.l. RS št. 45/04)
Predelava vozil
13.d člen
Pri predelavi vozil kategorije M1 v vozila kategorije N1,
je poleg homologacijskih predpisov treba upoštevati še naslednje
zahteve:
- vozilo mora imeti vrata na zadnji steni;
- vozilo mora imeti samo eno vrsto sedežev, izjemoma
ima lahko pri predelavi iz večnamenskega vozila dve vrsti
sedežev;
- v prostoru, namenjenemu prevozu tovora, okenske
odprtine ne smejo biti zasteklene, temveč nepremično zaprte
(varjene ali lepljene s poliuretanskimi lepili) s pločevino, ki
mora biti lakirana v barvi vozila; okenske odprtine na zadnjih
vratih so lahko zasteklene;
- tovorni prostor mora biti od potniškega ločen s pregrado
(pločevina ali kovinska mreža) po celi višini; pregrada
mora biti trdno povezana s karoserijo (varjeno ali kovičeno);
- če so v tovornem delu pritrdišča za sedeže in varnostne
pasove, morajo biti ta pritrdišča zavarjena ali obdelana
tako, da jih ni mogoče ponovno uporabiti;
- tla tovornega prostora morajo biti ravna; talna konstrukcija
mora biti trdno povezana z vozilom (varjena, lepljena
s poliuretanskim lepilom ali kovičena); vdolbine za noge
pri odstranjenih sedežih morajo biti izravnane in zaprte od
strani;
- če je tovorni prostor krajši od 1,5 m, morajo biti bočna
vrata blokirana;
- vozilo mora biti opremljeno z zvočnim opozorilnim
signalom pri vzvratni vožnji.<.
V nadaljevanju Vam posredujem še priporočila za pregradno steno, ki ločuje
tovorni prostor od potniškega.
Stena mora zapirati celotno površino odprtine karoserije in mora biti
varjene konstrukcije. Po obodu mora imeti okvir iz ustreznih jeklenih
profilov (v zgornjem delu npr. ovalni jekleni profil 15x30x1,5 mm*, v
spodnjem delu ravno tako ovalni ali pravokotni profil 15x30x1,5 mm*, ki sta
nameščena tako, da leži os prereza z večjim vztrajnostnim momentom v ravnini
stene; pri tovornih vozilih z večjim tovornim prostorom oz. večjo
nosilnostjo (NDM ? 2800 kg) pa mora biti profil dimenzije vsaj 30x30x2,5
mm*), prav tako morajo biti ojačitve iz jeklenih profilov tudi znotraj
okvirja v horizontalni in vertikalni smeri, tako da zagotavljajo ustrezno
trdnost in togost stene. Okvir stene mora biti zaprt z jekleno profilirano
pločevino debeline vsaj 1 mm (1,5 mm pri tovornih vozilih z večjim tovornim
prostorom oz. večjo nosilnostjo) in sicer najmanj do višine naslona sedežne
klopi v spodnjem delu, v zgornjem delu lahko tudi z jekleno varjeno mrežo
(premer žice 3,5 mm, raster 25x25 mm*).
Stena mora biti pritrjena na karoserijo z vijaki M8 kvalitete 8.8, ki se po
privitju posebej blokirajo, tako da jih ni mogoče enostavno odviti z orodjem
in spoja razstaviti brez porušitve (npr. izdelovalca WÜRTH). Število
pritrdilnih mest mora biti ustrezno (pri manjših tovornih vozilih najmanj
dve spodaj na podu, dve v višini zgornjega roba naslona sedežne klopi in dve
na zgornjem delu) in izbrano na mestih na karoseriji, ki so trdnostno
primerna (stebrički, profilirana pločevina na bočnih stenah in stropu,
predvidena pritrdilna mesta za pritrditev tovora na podu), po možnosti tam,
kjer je že uvarjena jeklena ploščica z vrezanim navojem, sicer je potrebno
uporabiti ustrezne navojne vložke. Nosilci do pritrdilnih mest morajo biti
iz jeklene pločevine (debeline npr. 3,5 mm) in ustrezno oblikovani, da
zagotavljajo prenos sile do pritrdišča.
V postopku je potrebno predložiti tehnično dokumentacijo (risbe,
specifikacije in izračune) iz katere je razvidna konstrukcija pregradne
stene in njena pritrditev na karoserijo ter tehnični opis.
Poleg tega pa mora biti nosilnost za tovor večja od nosilnosti za potnike:
NDM-(m+Nx68) > Nx68
m - masa praznega vozila z voznikom (75kg)
N - število sedežev brez voznika
NDM - največja dovoljena masa vozila
Če predpostavimo, da bo masa vozila po predelavi približno enaka masi vozila
pred predelavo (1760 kg), je pr 5 sedežih
2260-(1760+4x68)=2260-2032=228 < 268 kg ---> vozilo ima lahko po predelavi
zgolj 4 sedeže, torej je potrebno sredinski sedež na zadnji klopi blokirati
(odstrani se varnostni pas, izdela se fiksno vgrajeni oblazinjeni naslon za
roke)
Najde kdo tole v kakšnih čitabah zakona?
Da vidimo od kje se tele info jemlje...
Na kakšen način pa potem prodajajo predelavo novih Octavij v tovorno vozilo.
V njo tudi ne gre tak tovor pa se jih da naročiti, predelavo računajo pa malo pod 1000€. Madona, da jih bom vprašal na kakšen način gre tole.
Tovorne verzije iz tovarne pa tudi nisem še videl....
Kar se mreže tiče ni tak problem. Je lahko vijačena samo na tak način da je ni potem mogoče enostavno odstraniti.
Še en citat iz miranovega posta.
PREDELAVA IZ OSEBNEGA V TOVORNO VOZILO
Zahteve za predelavo so opredeljene s Pravilnikom o napravah in opremi vozil
v cestnem prometu (Ur.l. RS št. 45/04)
Predelava vozil
13.d člen
Pri predelavi vozil kategorije M1 v vozila kategorije N1,
je poleg homologacijskih predpisov treba upoštevati še naslednje
zahteve:
- vozilo mora imeti vrata na zadnji steni;
- vozilo mora imeti samo eno vrsto sedežev, izjemoma
ima lahko pri predelavi iz večnamenskega vozila dve vrsti
sedežev;
- v prostoru, namenjenemu prevozu tovora, okenske
odprtine ne smejo biti zasteklene, temveč nepremično zaprte
(varjene ali lepljene s poliuretanskimi lepili) s pločevino, ki
mora biti lakirana v barvi vozila; okenske odprtine na zadnjih
vratih so lahko zasteklene;
- tovorni prostor mora biti od potniškega ločen s pregrado
(pločevina ali kovinska mreža) po celi višini; pregrada
mora biti trdno povezana s karoserijo (varjeno ali kovičeno);
- če so v tovornem delu pritrdišča za sedeže in varnostne
pasove, morajo biti ta pritrdišča zavarjena ali obdelana
tako, da jih ni mogoče ponovno uporabiti;
- tla tovornega prostora morajo biti ravna; talna konstrukcija
mora biti trdno povezana z vozilom (varjena, lepljena
s poliuretanskim lepilom ali kovičena); vdolbine za noge
pri odstranjenih sedežih morajo biti izravnane in zaprte od
strani;
- če je tovorni prostor krajši od 1,5 m, morajo biti bočna
vrata blokirana;
- vozilo mora biti opremljeno z zvočnim opozorilnim
signalom pri vzvratni vožnji.<.
V nadaljevanju Vam posredujem še priporočila za pregradno steno, ki ločuje
tovorni prostor od potniškega.
Stena mora zapirati celotno površino odprtine karoserije in mora biti
varjene konstrukcije. Po obodu mora imeti okvir iz ustreznih jeklenih
profilov (v zgornjem delu npr. ovalni jekleni profil 15x30x1,5 mm*, v
spodnjem delu ravno tako ovalni ali pravokotni profil 15x30x1,5 mm*, ki sta
nameščena tako, da leži os prereza z večjim vztrajnostnim momentom v ravnini
stene; pri tovornih vozilih z večjim tovornim prostorom oz. večjo
nosilnostjo (NDM ? 2800 kg) pa mora biti profil dimenzije vsaj 30x30x2,5
mm*), prav tako morajo biti ojačitve iz jeklenih profilov tudi znotraj
okvirja v horizontalni in vertikalni smeri, tako da zagotavljajo ustrezno
trdnost in togost stene. Okvir stene mora biti zaprt z jekleno profilirano
pločevino debeline vsaj 1 mm (1,5 mm pri tovornih vozilih z večjim tovornim
prostorom oz. večjo nosilnostjo) in sicer najmanj do višine naslona sedežne
klopi v spodnjem delu, v zgornjem delu lahko tudi z jekleno varjeno mrežo
(premer žice 3,5 mm, raster 25x25 mm*).
Stena mora biti pritrjena na karoserijo z vijaki M8 kvalitete 8.8, ki se po
privitju posebej blokirajo, tako da jih ni mogoče enostavno odviti z orodjem
in spoja razstaviti brez porušitve (npr. izdelovalca WÜRTH). Število
pritrdilnih mest mora biti ustrezno (pri manjših tovornih vozilih najmanj
dve spodaj na podu, dve v višini zgornjega roba naslona sedežne klopi in dve
na zgornjem delu) in izbrano na mestih na karoseriji, ki so trdnostno
primerna (stebrički, profilirana pločevina na bočnih stenah in stropu,
predvidena pritrdilna mesta za pritrditev tovora na podu), po možnosti tam,
kjer je že uvarjena jeklena ploščica z vrezanim navojem, sicer je potrebno
uporabiti ustrezne navojne vložke. Nosilci do pritrdilnih mest morajo biti
iz jeklene pločevine (debeline npr. 3,5 mm) in ustrezno oblikovani, da
zagotavljajo prenos sile do pritrdišča.
V postopku je potrebno predložiti tehnično dokumentacijo (risbe,
specifikacije in izračune) iz katere je razvidna konstrukcija pregradne
stene in njena pritrditev na karoserijo ter tehnični opis.
Poleg tega pa mora biti nosilnost za tovor večja od nosilnosti za potnike:
NDM-(m+Nx68) > Nx68
m - masa praznega vozila z voznikom (75kg)
N - število sedežev brez voznika
NDM - največja dovoljena masa vozila
Če predpostavimo, da bo masa vozila po predelavi približno enaka masi vozila
pred predelavo (1760 kg), je pr 5 sedežih
2260-(1760+4x68)=2260-2032=228 < 268 kg ---> vozilo ima lahko po predelavi
zgolj 4 sedeže, torej je potrebno sredinski sedež na zadnji klopi blokirati
(odstrani se varnostni pas, izdela se fiksno vgrajeni oblazinjeni naslon za
roke)
Najde kdo tole v kakšnih čitabah zakona?
Da vidimo od kje se tele info jemlje...
- OrangePower
- Prispevkov: 1111
- Pridružen: Sr Avg 30, 2006 2:16 pm
Še tole malo preberi(te):
http://www.dc.gov.si/fileadmin/dc.gov.s ... _vozil.pdf
Tam okoli 9., 10., ... strani
No, za še večje veselje:
cca 5700 ccm
cca 395 konjev
cca 260 EUR/leto obveznega zavarovanja in
cca 127 EUR/leto cestnine
TO je tovorno vozilo!
in 220 EUR/leto vinjeta
Pa vesele praznike!
Miran
http://www.dc.gov.si/fileadmin/dc.gov.s ... _vozil.pdf
Tam okoli 9., 10., ... strani
No, za še večje veselje:
cca 5700 ccm
cca 395 konjev
cca 260 EUR/leto obveznega zavarovanja in
cca 127 EUR/leto cestnine
TO je tovorno vozilo!
in 220 EUR/leto vinjeta
Pa vesele praznike!
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
OrangePower napisal/-a:jereb napisal/-a:Samo ne tega na glas povedat, ker če ti bo uspelo bom jezen ko hudič, ker sem ga prodal.
Jaz sem se pozanimal pri enih dveh ki predelujete kanguje in ostala osebna vozila sta rekla, da ni šans.
Kaj je bil pa vzrok?
Edino ta MIranova me skrbi, ne najdem pa kje je to omenjeno v zakonu
- če avto prej kot osebni v homologacijskem kartončku ni bil kategorija AF - večnamensko vozilo, predelava ni možna.
Povedali so mi podobno kot je razložil SVrider. Tako, da sem obupal.
LP by Jereb
Kako mu ga je ratalo homologirat
http://www.avto.net/_AVTO/oglas.asp?ID= ... ow=1&avto=
http://www.avto.net/_AVTO/oglas.asp?ID= ... ow=1&avto=
Vrni se na “Avtomobili in oprema”
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 189 gostov