Toyota hilux in vožnja pozimi

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
NN
Prispevkov: 90
Pridružen: Ne Jul 31, 2011 2:50 pm
Kontakt:

Toyota hilux in vožnja pozimi

OdgovorNapisal/-a NN » Pe Okt 12, 2012 7:51 pm

pozdravljeni,

letos poleti sm si kupil toyoto hilux (2007 l.), zanima me kako je z vožnjo pozimi ko je sneg in poledeneli cesti, že zdaj ga na morki cesti v kakšnem ovinku hitro odnese zadaj, nesmem pretiravat z gasom.
Nisem še pa vozil z vsem vžganim prednjim pogonom po cesti. Pa me mal nasplošno zanima koliko je tista priporočena hitrost, ko se vozi z 4x4 in kdaj je priporočeno vžgat vse štiri, tudi takrat ko je zmrznjena cesta, saj je večkrat pozimi poledica v zgodnjih jutranjih urah zjutraj?

Uporabniški avatar
lisko
Prispevkov: 1645
Pridružen: Ne Jul 01, 2007 11:55 am

OdgovorNapisal/-a lisko » Pe Okt 12, 2012 8:37 pm

Previdnost je mati modrosti....

Kolk pa se hilux razlikuje od mojega traktorja? 1042kg na prednji osi in 597kg na zadnji pa stalen zadnji pogon....

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Pe Okt 12, 2012 9:20 pm

Z zimskimi gumami in obtežitvijo zadaj je zoprno, brez tega pa precej samomorilsko.
Imaš srečo, da imaš Hiluxarco, nekateri drugi kamijončini imajo še več konjev ...
LodnašajočP Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
zacki
Prispevkov: 298
Pridružen: To Dec 07, 2010 7:55 am
Kraj: ljubno

OdgovorNapisal/-a zacki » Pe Okt 12, 2012 9:28 pm

a je to tvoj prvi terenec ??

4x4 pozimi je čist vredu če se voziš z takšnim pick-upom v hrib ali pa po ravnini...
Navzdol pa je žalost in odnaša iz ovinkov prednji konec če nisi vešč avta
toyota je zadaj zelo lahka in zaradi listnatih vzmeti še malo poskakuje ko je prazna, zadaj imaš mislim da serijsko delno samodejno zaporo difa ( lsd) ki malenkost pomaga ko zadek poplesuje okrog ovinkov
vsekakor pa previdno preden se ne navadiš, ker ko dve toni težek avto odnese gre to precej dlje od cestnega robnika :wink:
The Diesels are nice, if you do your homework.
If not, they will turn into a neverending nightmare

NN
Prispevkov: 90
Pridružen: Ne Jul 31, 2011 2:50 pm
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a NN » So Okt 13, 2012 7:50 am

Ja, to je moj prvi terenec na zadnji pogon. Zanima me tudi koliko je tista priporočena hitrost vožnje z 4x4 ker se vozim tudi po avtocesti in ko je poledica predvidevam da moram vklopiti 4x4, skratka nimam izkušen z vožnjo terenca pozimi

Uporabniški avatar
zacki
Prispevkov: 298
Pridružen: To Dec 07, 2010 7:55 am
Kraj: ljubno

OdgovorNapisal/-a zacki » So Okt 13, 2012 9:05 am

Ker je to tvoj prvi terenec na zadnji pogon , se boš prvo moral zadnjega pogona privaditi. največja razlika je pri vožnji skozi ovinke ...
Obnaša se podobno kot kakšen stari mercedes ali pa BMW ,.. motor spredaj pogon zadaj . teža nekje 70% spredaj 30% zadaj

Hiluxa pa jaz pozimi po avtocesti nisem nikoli vozil z vklopljenim 4x4
The Diesels are nice, if you do your homework.

If not, they will turn into a neverending nightmare

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » So Okt 13, 2012 9:06 am

Dokler so vozne razmere in hitrost na AC kolikor toliko normalne, pogona 4x4 ni za uporabljati. Tudi v navodilih verjetno ne priporočajo hitre vožnje z vklopljenim 4x4 pogonom.
MarkoV mi je nekoč posredoval povezavo na filmček na Jutjubu, kjer je neko Navaro na 4pasovnici pri prečkanju snežne brozge med dvema pasovoma zaradi odnešenega zadka zavrtelo naravnost v tovornjak, ki je pripeljal nasproti. Navaro je razsulo na prafaktorje. Je bil pa filmček hitro kot (pre)krut umaknjen.
Nauk: prazen kason, toga enostavna zadnja prema, preveč noge na pedalu plina, premočan motor :arrow: nevarne situacije so zagotovljene.
In sprijazni se: nabavil si kamijon, vozi ga kot kamijon in vse bo v redu. Priklopljiv 4x4 je le za izredne razmere.
LP Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

fireblade065
Prispevkov: 2
Pridružen: Sr Okt 03, 2012 12:10 am

OdgovorNapisal/-a fireblade065 » So Okt 13, 2012 11:03 am

Miran, se strinjam z tabo, v normalnih pogojih 4x4 pogon ni za uporabljati.

Sam vozim Pajerota 2.8 TD Wagon pri katerim lahko po navodilu proizvajalca 4x4 pogon in zaporo sredinskega difa vklapljaš do hitrosti do 100 km/h, samo moje izkušnje sedaj so pač takšne da ti vklopljen 4x4 prej lahko kakšno zakuha kota pa reši. Bolj pametno je po moje počasneje in pa samo z zadnjim pogonom, ker to pač ni 4x4 v kakšni sportivi al pa rally avtu.

Je pa res, da smo se pred 20 leti ko sem bil še v drugi službi veliko vozili tudi z terenci od Defenderja, Patrola do Mercedesa G. Ponavadi Defender ni prišel do kakšnega terena ker je prej blo treba it v garažo in na kakšen servis, Patrol je bil tko tko, po suhem in blatu dobr v snegu katastrofa, G-ji pa... hmmm, takratki bencinarji na terenu malo prešibki 2.3 bencin, po cestah smo tudi kakšne dirke mel celo pri mokri in spolzki cesti z vklopljenim 4x4 in noreli do 160 km/h (sedaj šele vem kakšne neumnosti so to bile in še dobro, da nikol ni nič bilo narobe) 300 GD ta dolgi pa tank s katerim smo prišli praktično povsod. Seveda pa so to moje izkušnje in velikokrat se je izkazalo, da je pač avto zmogljiv samo toliko kot njegov voznik.
LP Pero

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » So Okt 13, 2012 12:28 pm

fireblade065 napisal/-a:...
da je pač avto zmogljiv samo toliko kot njegov voznik.
....


S tole ugotovitvijo se pa absolutno strinjam.
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

tadejp81
Prispevkov: 5
Pridružen: Ne Maj 16, 2010 10:46 pm

OdgovorNapisal/-a tadejp81 » So Okt 13, 2012 1:56 pm

Miran, nevem, mogoče si mislisl na tale film, kjer navaro zavrti na snežni brozgi in jo raztrešči v nasproti vozeč tovornjak. http://www.youtube.com/watch?v=L37sTWetERo

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » So Okt 13, 2012 2:07 pm

Tega, tega!
Vidiš, kako lepo zame skrbijo prijatelji, da me takoj po nakupu takega avtomobila izključno dobronamerno opozorijo na nevarnosti, ki mi grozijo pri vožnji z le zadnjim pogonom.
Bi si pa moral ta posnetek dobro ogledati (in se nad vzroki globoko zamisliti) vsak voznik kamijončina in še kakšnega avta z le zadnjim pogonom.
Miran

Ne vidim dobro, a je voznik tik pred zanašanjem res za trenutek (16. sekunda) zavrl??
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

NN
Prispevkov: 90
Pridružen: Ne Jul 31, 2011 2:50 pm
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a NN » So Okt 13, 2012 3:05 pm

Hvala za nasvete. Kaj pa ko je zjutraj zasnežena cesta, ko še ne splužijo. Naj vžgem 4x4 in se pelje recimo 60km/h, saj veste da je pozimi vedno problem po zasneženih cestah, sploh v jutranjih urah, če ga celo noč sipa.

fireblade065
Prispevkov: 2
Pridružen: Sr Okt 03, 2012 12:10 am

OdgovorNapisal/-a fireblade065 » So Okt 13, 2012 7:46 pm

Uf, tole je pa kr grozno za videt, se je Navara raztreščla kt da bi bla sam iz plastike.

NN, kdaj boš vklapljal 4x4 je odvisn tudi od tega kakšne maš gume... s kakšnimi lizikami ti tut 4x4 ne pomaga.

NN
Prispevkov: 90
Pridružen: Ne Jul 31, 2011 2:50 pm
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a NN » Ne Okt 14, 2012 3:08 pm

Gume mam še zelo dobre gor. Zdej približn vem da tam do ene 70km/h bom največ vozu z 4x4.

Uporabniški avatar
jereb
Prispevkov: 641
Pridružen: Pe Okt 10, 2003 11:11 pm
Kraj: Logatec

OdgovorNapisal/-a jereb » Ne Okt 14, 2012 9:53 pm

Če bo sneg na cesti, se lahko voziš do 60 km/h na 4x4 brez problemov, večji problem se je ustavit! Ko začne ta velka kišta letet po svoje ti ne pomaga, ne 4X4, ne dobre gume, ne tvoje izkušnje.Preverjeno, na srečo brez posledic (les; tok-tok). Zavedat se moraš, da je avto zelo velik in ti zelo hitro zmanjka prostora na cesti in ob njej.

Sicer mi pa ni jasno kaj je tip, ki je razbil Navaro na prafaktorje, počel.
Po moje je tiščal gas do konca in se ni umirl tudi, ko je avto začelo zanašati.
Navara ima res na snežnih ali mokrih podlagah zelo nestabilen zadek, saj pri 1800 obratih dobiva že skoraj polni navor,tako, da moraš skozi malo misliti na desno nogo kaj počne, ampak se avto tudi zelo hitro umiri, če odvzameš gas, ali celo stisneš sklopko.
Je pa zadeva zelo zajebana za voznike kateri niso nikoli vozili avtomobilov z zadnjim pogonom. Takim pa predlagam, da gredo ob prvem snegu na kakšen velik prazen parking in se malo poigrate z speljevanjem, z rahlo namotanim volanom. Zelo hitro boste občutili kaj vam dela zadek, nasploh ob malo bolj energičnem speljevanju.
In, ko bo začelo odnašati zadek avtomobile,takoj spusti gas in stisni sklopko, volan obračaj v nasprotni smeri vožnje in ne tikaj zavor dokler se avto ne umiri.
LP by Jereb

SustaMi
Prispevkov: 27
Pridružen: Pe Jul 27, 2012 7:47 am
Kraj: Ljubljansko barje

OdgovorNapisal/-a SustaMi » Po Okt 15, 2012 12:33 pm

Prevec strasite cloveka. Prebere naj si navodila proizvajalca in se jih drzi, ne pa da mu govorite: "vec kot 60 se ne vozi s 4x4, ....."

Ce se ne pociti varno, naj vklopi 4x4, simple as that

tracar
Prispevkov: 227
Pridružen: To Dec 20, 2011 12:54 pm

OdgovorNapisal/-a tracar » Po Okt 15, 2012 4:57 pm

Pozdravljen, hitrost in vklopljen 4X4 nimata nikakršne povezave. Vsaj omejitvene ne. V navodilih sicer piše, da je priporočljiva hitrost z vklopljenim pogonom na vsa štiri kolesa 120 km/h, vendar ga lahko priganjaš kolikor pač pick up gre. Seveda se ta priporočila razlikujejo od znamke do znamke, v mojem primeru govorim za Nissana pick up. Če pa si imel v mislih pogon na vsa štiri plus vklopljen reduktor potem pa je ta hitrost tam nekje okoli 50 km/h. Pa še to, lahko si reli voznik pa v zimskih razmerah in zadnjim pogonom, naj si bodi led, sneg ali brozga, ne boš pick upa uspel dolgo časa loviti po cesti. Nikoli in še takrat ne. Ko se ne počutiš več varno ti kar vključi pogon na vse štiri.

NN
Prispevkov: 90
Pridružen: Ne Jul 31, 2011 2:50 pm
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a NN » Po Okt 15, 2012 7:47 pm

Hvala lepa za nasvete, bom previden. Sm oa že imel izkušnjo, ko mi je na morkri cesti v krožnem rižišču premaknilo zadni konc za skor 1 meter, sm prehiter pripeljal.

Vito_
Prispevkov: 997
Pridružen: Po Feb 21, 2005 12:14 pm

OdgovorNapisal/-a Vito_ » Po Okt 15, 2012 10:15 pm

Ne vem nič o tvojem avtu, a ti svetujem investicijo v tečaj varne vožnje v centru Vransko. Ugotoviš, kaj avto počne ... brez skrbi, da se ti (ali avtu) kaj zgodi. Lahko tudi odpelješ isti del z in brez 4x4 pa vidiš razliko v kontroliranih pogojih.

Uporabniški avatar
jereb
Prispevkov: 641
Pridružen: Pe Okt 10, 2003 11:11 pm
Kraj: Logatec

OdgovorNapisal/-a jereb » Po Okt 15, 2012 10:24 pm

SustaMi napisal/-a:Prevec strasite cloveka. Prebere naj si navodila proizvajalca in se jih drzi, ne pa da mu govorite: "vec kot 60 se ne vozi s 4x4, ....."

Ce se ne pociti varno, naj vklopi 4x4, simple as that

Saj mu nihče ni rekel, da se ne sme voziti več kot 60k/h s 4x4 pogonom zaradi same konstrukcije pogona. To mu svetujem čisto preprosto zaradi same varnosti. Kot sem napisal, po snegu voziti nad 60 km/h je preprosto neodgovorno, do sebe in drugih udeležencev na cesti.
Ta avto za divjat po snegu je manj nevaren z zadnjim pogonom kot na 4x4.
Avto samo zadnjim pogonom začne zelo hitro opletat in se ga, da tudi lepo lovit, če imaš seveda prostor( ne pozabite avto ima dobrih 5 metrov).Nimam pa izkušenj kaj počenja elektronika, ker je moja Navara nima.
Na 4x4 je pri normalni vožnji zelo stabilen, ko pa začnete malo pretiravt ga začne pa odnašat, in to gre ponavadi prvi konec po svoje (ponavadi sili iz ovinka), kar pa je veliko težje lovit kot zadnjega.
Ne mislim pa nobenega strašit, zato tudi vsakemu svetujem naj se gre ob prvem snegu igrat na kak parking in naj proba kako se avto obnaša, predvsem pa kako se ga ustavi. Ni problem hitro vozit, problem se je hitro in varno ustavit.
LP by Jereb

Uporabniški avatar
5x4
Prispevkov: 989
Pridružen: Če Feb 09, 2006 12:18 am
Kraj: Slovenija

OdgovorNapisal/-a 5x4 » To Okt 16, 2012 8:52 am

problem, ki ga jereb omenja nastane zaradi priklopljivega 4x4 pogona. to pomeni, da se pojavlja siljenje sprednjega dela avta iz zacrtane smeri, kar je posledica pomanjkanja sredinskega diferenciala. obcutek res ni prijeten in lovljenje smeri zahteva nizko hitrost in veliko prakse. gre predvsem za ostre ovinke. na AC ali odprti cesti to prakticno ni ocitno...

kdaj kaj vklapljat in izklapljat pa sam nastudiraj... :oops:

NN
Prispevkov: 90
Pridružen: Ne Jul 31, 2011 2:50 pm
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a NN » Pe Okt 19, 2012 4:46 pm

Bom kar tuaj vprašal, ko je govora o hiluxu, nekaj me zanima. Ko js ugasnem avto in 5x pritisnem na zavoro postane trda(sploh pritisnat ne moreš) in bremze popustijo, ko pa ga užgem pa je spet normalno.
Je to normalno ali je kej narobe?
Pa še eno vprašanje imam glede menjave zavornih ploščič na sprednih dveh gumah, kako menjati, če mi lahko kdo pove mal na hiter

Riot88
Prispevkov: 181
Pridružen: To Feb 21, 2012 5:24 pm
Kraj: Lj

OdgovorNapisal/-a Riot88 » Pe Okt 19, 2012 5:30 pm

Prvo je normalno, zavore so servo ojačane.
Če sprašuješ kako se zamenja ploščice, potem se sam ne igrat.pelji mehaniku.Z zavorami se ni za zaj****!
Maknite ruke s mog volana,maknite dupe sa mog sica,ja putujem bez GPSa,
GPSa sa nebesa......:veselo_za_volanom:

NN
Prispevkov: 90
Pridružen: Ne Jul 31, 2011 2:50 pm
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a NN » Pe Okt 19, 2012 7:42 pm

Aha ok, sm že mislu da je kej narobe.
Glede ploščic pa mi je nekdo razlagu da samo 2 vijaka odviješ na strani in se menja, pa ko je glih priložnost sm še tu vprašu če je temu tako,.

madmax
Prispevkov: 294
Pridružen: Sr Jan 14, 2009 11:14 pm

OdgovorNapisal/-a madmax » Po Nov 05, 2012 10:56 pm

NN napisal/-a:Aha ok, sm že mislu da je kej narobe.
Glede ploščic pa mi je nekdo razlagu da samo 2 vijaka odviješ na strani in se menja, pa ko je glih priložnost sm še tu vprašu če je temu tako,.


Ja, ja, samo dva vijaka odšraufaš ... to ti je sigurno kakšen zelo brinten razlagau :roll: :twisted:

Če nisi mehanik ga lepo odpelji k strokovnjaku pa je, ne se sam igrat z zavorami :ne_ne_ne:


Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 59 gostov