Mamut cruiser - 4x4 van - 4x4 avtodom
Mamut cruiser - 4x4 van - 4x4 avtodom
PROJEKT izdelave 4x4 avtodoma oz. MAMUT Cruiserja …
Vsa štorija s 4x4 vanom se je začela, ker naša družina rada potuje po svetu. Najbolj uživamo v puščavah in tam, kjer ni prevelike gneče. Da lahko do takšnih krajev pridemo potrebujemo zmogljivo in zanesljivo 4x4 vozilo.
Do sedaj smo naokrog potovali z različnimi vozili: Nissan Patrol, Toyota 4 runner, Toyota HZJ75, Toyota LC120, Toyota LC80. Ker nas je 5, so vsi avti sčasoma postali pretesni, oz. z leti in kilometri pridejo želje po več udobja, več prostora med potovanji.
Dolgo sva bila z Blanko prepričana, da bo naslednje vozilo Unimog oz. kakšna verzija 4x4 ali 6x6 kamiona. Vendar sva vseskozi dvomila v kamion zaradi potovalne hitrosti (80 km/h preko Sibirije ni preveč mamljiva ponudba), hrupa v notranjosti, dodatnih komplikacij pri prehodih meja, velikih dimenzij za vožnjo po mestih, porabe goriva, …
ideja
osnova Mamut cruiserja
donator tehnike
končni izdelek
Več o kompletni zgodbi ... pa najdete tukaj ...
http://www.mamut4x4.com/?vsebina=159&parent=37
lp
Mamut
Vsa štorija s 4x4 vanom se je začela, ker naša družina rada potuje po svetu. Najbolj uživamo v puščavah in tam, kjer ni prevelike gneče. Da lahko do takšnih krajev pridemo potrebujemo zmogljivo in zanesljivo 4x4 vozilo.
Do sedaj smo naokrog potovali z različnimi vozili: Nissan Patrol, Toyota 4 runner, Toyota HZJ75, Toyota LC120, Toyota LC80. Ker nas je 5, so vsi avti sčasoma postali pretesni, oz. z leti in kilometri pridejo želje po več udobja, več prostora med potovanji.
Dolgo sva bila z Blanko prepričana, da bo naslednje vozilo Unimog oz. kakšna verzija 4x4 ali 6x6 kamiona. Vendar sva vseskozi dvomila v kamion zaradi potovalne hitrosti (80 km/h preko Sibirije ni preveč mamljiva ponudba), hrupa v notranjosti, dodatnih komplikacij pri prehodih meja, velikih dimenzij za vožnjo po mestih, porabe goriva, …
ideja
osnova Mamut cruiserja
donator tehnike
končni izdelek
Več o kompletni zgodbi ... pa najdete tukaj ...
http://www.mamut4x4.com/?vsebina=159&parent=37
lp
Mamut
www.mamut4x4.com ... največji izbor 4x4 opreme v Sloveniji.
homologacija
Vsaka čast, ampak a ga boš spravil čez homologacijo!!!!????
lp Janez
lp Janez
-
- Prispevkov: 175
- Pridružen: So Nov 08, 2008 7:54 am
- Kraj: pesnica
Če ne bi bilo v Sloveniji toliko omejitev bi bil ta projekt verjetno že zdavnaj zaključen.
Menjava motorja, sploh če se gre za ekvivalenten a manjši motor ne predstavlja večjih birokratskih ovir.
Poraba ... jo pa rajši natančno še nisem meril ... oz. še nisem imel junaštva naliti 250l bencina in potem merit koliko porabi.
Je pa ta motor že v prejšnji karoseriji, ki je bistveno manjša, kar se tiče zračnega upora pil ca. 16-17 litrov brez težav. Da pa bi bila sedaj z večjimi gumami in večjo karoserijo si ne upam predstavljat.
Recimo, da pije 20 litrov.
Zato gre avto definitivno na plin.
Mimogrede ... ima kdo kaj izkušenj ali ve za koga, da bi jih imel ... z novimi plinskimi sistemi, kateri ne vbrizgujejo več plina v plinski fazi ampak v tekoči ... liquid gas injection?
lp
Mamut
Menjava motorja, sploh če se gre za ekvivalenten a manjši motor ne predstavlja večjih birokratskih ovir.
Poraba ... jo pa rajši natančno še nisem meril ... oz. še nisem imel junaštva naliti 250l bencina in potem merit koliko porabi.
Je pa ta motor že v prejšnji karoseriji, ki je bistveno manjša, kar se tiče zračnega upora pil ca. 16-17 litrov brez težav. Da pa bi bila sedaj z večjimi gumami in večjo karoserijo si ne upam predstavljat.
Recimo, da pije 20 litrov.
Zato gre avto definitivno na plin.
Mimogrede ... ima kdo kaj izkušenj ali ve za koga, da bi jih imel ... z novimi plinskimi sistemi, kateri ne vbrizgujejo več plina v plinski fazi ampak v tekoči ... liquid gas injection?
lp
Mamut
www.mamut4x4.com ... največji izbor 4x4 opreme v Sloveniji.
- OrangePower
- Prispevkov: 1111
- Pridružen: Sr Avg 30, 2006 2:16 pm
- marolt 4x4
- Prispevkov: 2883
- Pridružen: Sr Avg 06, 2003 8:16 am
- Kraj: Mozirje
- Kontakt:
4x4 kombija imam še enega Ford E250 in še enega 4x2, ki pa bo najbrž tudi še postal 4x4.
Tisti kateri je 4x4 ima 7.5v8 motor in temu tudi predelava na plin ne pomaga k dostojnim stroškom ... ta bo samo za "ob nedeljah".
Porabo pa ima 30+ litrov.
Na Boltez&Marolt bom zagotovo prišel, tudi s tem avtom, samo vozit imam pa namen z drugim ... ta projekt bomo še predstavili, če bo kaj za pokazat ... je pa v smislu "low budget" hard avto.
Compadre hvala, dej pošlji mi cifro na ps al pa sms.
Drugače Avtoplincenter iz Ljubljane ... pravijo da gre "tekoča faza" lahko tudi na ta motor ... samo cena je res huda 2600 eur.
lp
Mamut
lp
Mamut
Tisti kateri je 4x4 ima 7.5v8 motor in temu tudi predelava na plin ne pomaga k dostojnim stroškom ... ta bo samo za "ob nedeljah".
Porabo pa ima 30+ litrov.
Na Boltez&Marolt bom zagotovo prišel, tudi s tem avtom, samo vozit imam pa namen z drugim ... ta projekt bomo še predstavili, če bo kaj za pokazat ... je pa v smislu "low budget" hard avto.
Compadre hvala, dej pošlji mi cifro na ps al pa sms.
Drugače Avtoplincenter iz Ljubljane ... pravijo da gre "tekoča faza" lahko tudi na ta motor ... samo cena je res huda 2600 eur.
lp
Mamut
lp
Mamut
Nazadnje spremenil mamut, dne Po Jan 30, 2012 9:58 am, skupaj popravljeno 1 krat.
www.mamut4x4.com ... največji izbor 4x4 opreme v Sloveniji.
Notri je 4.7v8 od LC100, prav tako tudi menjalnik, reduktor in vsa tehnika.
Karoserija, šasija, notranjost, armatura, pečke, sedeži, ... je E150 ... ne gre drugače.
4.2TD bi bil prešvoh ... pa v8 dušo bi izginila ... to pa tudi ne gre.
Mi grejo kocine pokonc, ko vidim kakšnega američana predelanega na mercedez 220D. Predvsem Willyse lahko vidiš v takšni predelavi ... potem ti pa pripiše še "original olditmer".
lp
Mamut
Karoserija, šasija, notranjost, armatura, pečke, sedeži, ... je E150 ... ne gre drugače.
4.2TD bi bil prešvoh ... pa v8 dušo bi izginila ... to pa tudi ne gre.
Mi grejo kocine pokonc, ko vidim kakšnega američana predelanega na mercedez 220D. Predvsem Willyse lahko vidiš v takšni predelavi ... potem ti pa pripiše še "original olditmer".
lp
Mamut
www.mamut4x4.com ... največji izbor 4x4 opreme v Sloveniji.
Aja Miran ...
...Sibirija .... če bo moje zdravje OK in če bo vse ostalo OK ... letos poleti jo prečkamo 2x na poti v Mongolijo in nazaj.
Drugače pa Sibirija ... 1000či kilometrov brez in xxl brenceljni (tud tisoči) ... če bi se dalo bi jo kar preskočil.
Še prej pa verjetno kakšen 14 dnevni test v bližnjem peskovniku ali kje ob jadranu .... skratka kakšnih 10k km bi rad še naštancal predno se zapodimo proti Rusiji.
lp
Mamut
...Sibirija .... če bo moje zdravje OK in če bo vse ostalo OK ... letos poleti jo prečkamo 2x na poti v Mongolijo in nazaj.
Drugače pa Sibirija ... 1000či kilometrov brez in xxl brenceljni (tud tisoči) ... če bi se dalo bi jo kar preskočil.
Še prej pa verjetno kakšen 14 dnevni test v bližnjem peskovniku ali kje ob jadranu .... skratka kakšnih 10k km bi rad še naštancal predno se zapodimo proti Rusiji.
lp
Mamut
www.mamut4x4.com ... največji izbor 4x4 opreme v Sloveniji.
mamut napisal/-a:Mi grejo kocine pokonc, ko vidim kakšnega američana predelanega na mercedez 220D. Predvsem Willyse lahko vidiš v takšni predelavi ... potem ti pa pripiše še "original olditmer".
Podpis pod tole. Res žalost kaj nekateri delajo
Za bivalnik, pa res najvišje ocene. Super projekt v celoti
za plin "flaše" je prostor za zadnjo axo, kjer je bila nekoč rezervna guma, dokler ni šel že bivši lastnik na "valjarje". Računam, da bomo tja vgradili 2 bojlerja s ca. 150-180 l plina.
tekoča faza pa mi je zanimiva iz vidika, ker jo reklamirajo kot "enaka" poraba kot bencin ... se pravi 1:1.
avtonomija plina mora biti definitivno za 500-700 km na polnjenje ... toliko jih naštancam v kosu v enem dnevu ... ko stvar zlaufa.
lp
Mamut
tekoča faza pa mi je zanimiva iz vidika, ker jo reklamirajo kot "enaka" poraba kot bencin ... se pravi 1:1.
avtonomija plina mora biti definitivno za 500-700 km na polnjenje ... toliko jih naštancam v kosu v enem dnevu ... ko stvar zlaufa.
lp
Mamut
www.mamut4x4.com ... največji izbor 4x4 opreme v Sloveniji.
Reklama 1:1 je nateg. Potrebno je preračunati energijo bencina in plina na Kg oz. liter. Potem pa moraš "zlivati" enako količino energije v motor, pa naj bo to v kg ali litrih. MJ nadomesti MJ. Vendar kakorkoli 1:1 ne bo, ne v tekoči ne v plinasti fazi.
Nekoliko bi pridobil v primeru turbo motorja, saj ti ekspanzija plina v kolektorju deluje kot neke vrste "interkuler" (hladi zrak) tako lahko spraviš neko malenkost več zraka v cilindre. Pribitek - ni omembe vreden.
Zadeva je po mojih info precej dražja, ker je potrebna črpalka v rezervarju plina, ki pa ni prav poceni. 2 rezervarja 2 črpalki €€€!, poleg tega je problem, ker se mora odvečni plin nujno vračati v rezervar (krožni sistem), da se plin spet ohladi. V primeru, da se pa že začenjajo tvorit mehurčki pred injektorji, si lahko predstavljaš enakomernost vbrizga v posamezen cilinder.
Primerljiva poraba, bi lahko bila realno(brez reklame), samo v primeru, da bi motor prilagodil na pogoje, ki ustrezajo plinu (visokooktansko gorivo). To je večje kompresijisko razmerje in povečan predvžig. Ampak potem je pričakovati velike težave pri delovanju na bencin, sploh pa pri kakšnem manj kvalitetnejšem v kakšnih xy krajih.
Lp,
Nekoliko bi pridobil v primeru turbo motorja, saj ti ekspanzija plina v kolektorju deluje kot neke vrste "interkuler" (hladi zrak) tako lahko spraviš neko malenkost več zraka v cilindre. Pribitek - ni omembe vreden.
Zadeva je po mojih info precej dražja, ker je potrebna črpalka v rezervarju plina, ki pa ni prav poceni. 2 rezervarja 2 črpalki €€€!, poleg tega je problem, ker se mora odvečni plin nujno vračati v rezervar (krožni sistem), da se plin spet ohladi. V primeru, da se pa že začenjajo tvorit mehurčki pred injektorji, si lahko predstavljaš enakomernost vbrizga v posamezen cilinder.
Primerljiva poraba, bi lahko bila realno(brez reklame), samo v primeru, da bi motor prilagodil na pogoje, ki ustrezajo plinu (visokooktansko gorivo). To je večje kompresijisko razmerje in povečan predvžig. Ampak potem je pričakovati velike težave pri delovanju na bencin, sploh pa pri kakšnem manj kvalitetnejšem v kakšnih xy krajih.
Lp,
Kolikor je meni poznan avtoplin, na toyotin motor, ki ima itak elektronski vbrizg pride v poštev samo tekoča faza. Plinska faza pride v poštev samo na starih avtomobilih s fergazerji. Sej, tekoča faza je pri obeh sistemih speljana do uparjevalnika. Nato gre pri fergazercu na eno šobo pred frgazerjem in pri elektronskem vbrizgu na vsak injektor/valj. Ker je injektor nadzorovan preko računalnika je vbrizg kontroliran in posledično vsak vbrizg plina na valj optimiziran. Zato je poraba plina pri fergazercih tudi do 40% večja kot pri novejših sistemih ki dovajajo plin preko injektorjev. Sej podobno kot stari motorji ki so trošili več bencina kot pa kasnejše generacije istih motorjev nadgrajene z elektronskim vbrizgom.
Itak pride plin iz jeklenke do uparjevalnika v tekoči fazi, vparjalnik plin vplini in pošlje do inkejtorjev, ki jih krmili plinski računalnik, ki je povezan z motornim računalnikom. Poraba plina je pri takoimenovani tekoči fazi 10-15 % več litrov kot pri vožnji na bencin. Lahko celo 1:1 če ti mehankar pač tako nastavi, samo potem pričakuj malo manj konjev. Za 1:1 moč motorja pa je potrebna nastavitev, da porabi 10-15% plina več kot bencina, odvisno je tudi od motorja. Meni je na Explorerju nastavljal režime n-krat dokler ni bilo tako kot treba. Pač je prvič vgrajeval na tak motor in predhodnih nastavitev proizvajalca plina za ta avto ni bilo. Zajebavala je ena od dveh lambd ki je na 1:1 mešanci vsake toliko časa zaznala prerevno mešanico in posledično check engine lučko. Ko smo pravilno povečali/nastavili vbrizg količine plina, težav ni bilo.
Da bi imela inštalacija avtoplin-a povratni tok v rezervar pa prvič slišim. Nima smisla, injektor vbrizgava količino plina glede na režim vožnje in izkoristi vbrizgan plin do konca.
Menim pa, da se predelava splača kljub temu da je 10-15% večja poraba plina. Kolega je za osmaka plačal mislim da 1800€ v Celju z 70l rezervarjem. Ne vem od kje vam cene 2500+. Pri današnjih cenah bencina mu ML žre dobrih 7l preračunano na strošek bencina. Ugodno!
Itak pride plin iz jeklenke do uparjevalnika v tekoči fazi, vparjalnik plin vplini in pošlje do inkejtorjev, ki jih krmili plinski računalnik, ki je povezan z motornim računalnikom. Poraba plina je pri takoimenovani tekoči fazi 10-15 % več litrov kot pri vožnji na bencin. Lahko celo 1:1 če ti mehankar pač tako nastavi, samo potem pričakuj malo manj konjev. Za 1:1 moč motorja pa je potrebna nastavitev, da porabi 10-15% plina več kot bencina, odvisno je tudi od motorja. Meni je na Explorerju nastavljal režime n-krat dokler ni bilo tako kot treba. Pač je prvič vgrajeval na tak motor in predhodnih nastavitev proizvajalca plina za ta avto ni bilo. Zajebavala je ena od dveh lambd ki je na 1:1 mešanci vsake toliko časa zaznala prerevno mešanico in posledično check engine lučko. Ko smo pravilno povečali/nastavili vbrizg količine plina, težav ni bilo.
Da bi imela inštalacija avtoplin-a povratni tok v rezervar pa prvič slišim. Nima smisla, injektor vbrizgava količino plina glede na režim vožnje in izkoristi vbrizgan plin do konca.
Menim pa, da se predelava splača kljub temu da je 10-15% večja poraba plina. Kolega je za osmaka plačal mislim da 1800€ v Celju z 70l rezervarjem. Ne vem od kje vam cene 2500+. Pri današnjih cenah bencina mu ML žre dobrih 7l preračunano na strošek bencina. Ugodno!
Nazadnje spremenil Dimen, dne Po Jan 30, 2012 4:37 pm, skupaj popravljeno 2 krat.
Dimen napisal/-a:Kolikor je meni poznan avtoplin, na toyotin motor, ki ima itak elektronski vbrizg pride v poštev samo tekoča faza. Plinska faza pride v poštev samo na starih avtomobilih s fergazerji.
Ali si mogoče pomešal sekvenčni sistem in tekočo fazo?
Dimen napisal/-a:Itak pride plin iz jeklenke do uparjevalnika v tekoči fazi, vparjalnik plin vplini in pošlje do inkejtorjev, ki jih krmili plinski računalnik, ki je povezan z motornim računalnikom. Poraba plina je pri takoimenovani tekoči fazi je 10-15 % več litrov kot pri vožnji na bencin. Lahko celo 1:1 če ti mehankar pač tako nastavi, samo potem pričakuj malo manj konjev. Za 1:1 moč motorja pa je potrebna nastavitev, da porabi 10-15% plina več kot bencina, odvisno je tudi od motorja. Meni je na Explorerju nastavljal režime n-krat dokler ni bilo tako kot treba. Pač je prvič vgrajeval na tak motor in predhodnih nastavitev proizvajalca plina za ta avto ni bilo.
Se strinajm.
Dimen napisal/-a:Da bi imela inštalacija avtoplin-a povratni tok v rezervar pa prvič slišim. Nima smisla, injektor vbrizgava količino plina glede na režim vožnje in izkoristi vbrizgan plin do konca.
Težava je ker je plin v tekoči fazi če je pod določenim tlakom ali pod temperaturo, kjer bi se uparjeval, kar je v tem primeru konkreten minus. ko gre plin iz rezervarja se pričenja uparjevati, ne kot v uparjalniku, a dovolj, da se pričnejo tvoriti posamezni zračni mehurčki v dovodu, da ne govorimo če je plin dlje časa v dovou. Zato je ključnega pomena, da se pred injektorji nahaja vedno "svež" plin, da je kolikor toliko zmanjšana možnost mehurčkov. Ja kot je pri bencincih in dizlih je pri tekoči fazi zato dvojni vod. Črpalka v rezervoarju požene plin do injektorjev, za katerimi je "regulator tlaka" za katerim se višek plina šiba nazaj v rezervar na "hlajenje".
vir: http://www.icomitalia.it/lang1/imp_jtg.html
V kolikor pa se pojavi majhen zračni mehurček pred injektorjem in pride do vbrizga pa lahko sklepaš da je v danem primeru vbrizgan v cilinder majhen mehurček zraka in še ?? plina. Ravno zaradi gotovosti enakomernega vbrizga mora bit tekoča faza plina pred injektorji homogena brez zračnih mehurčkov. Tu pa je nekoliko večji problem kot pri bencinu ali dizlu. Pri plinasti fazi je to nekoliko lažje, pa še tu se gostota plina zelo, zelo spreminja! ... Upam da sem razumljiv...
Dimen napisal/-a:Menim pa, da se predelava splača kljub temu da je 10-15% večja poraba plina. Kolega je za osmaka plačal mislim da 1800€ v Celju z 70l rezervarjem. Ne vem od kje vam cene 2500+.
Glede računice je najbolje, da si jo naredi vsak sam. Cene montaž tekoče faze pa po pravici povedano ne vem, in je nisem omenjal, vem pa, da je črpalka v plinskem rezervarju veliko bolj komplicirana kot napr. bencinska , pa že bencinske, so nekatere prekleto drage. Če se prav spomnem je (je bila pred 2-3 leti) samo cena rezervarja in črpalke za tekočo fazo, večja ali pa tam tam, kot cel sekvenčni sistem.
No poanta vsega je bila, da poraba v nobenem primeru ni 1:1
lp,
p.s: po moje nima smisla, da s tem plinom smetimo to temo.
Meni tale debata ni smetenje, hvala za vse informacje, malo izveš tukaj, malo tam ... in na koncu upam, da jih bo dovolj za primerno odločitev.
Definitivno je za laika na plinskem področju kar težko. Informacije s strani proizvjalca/prodajalca so eno (ni nujno slabo) a drugo so tudi informacije od ljudi, kateri predstavijo še kakšen drugi vidik.
Hvala za vse pohvale in hvala za vse okrog plina.
lp
Mamut
Definitivno je za laika na plinskem področju kar težko. Informacije s strani proizvjalca/prodajalca so eno (ni nujno slabo) a drugo so tudi informacije od ljudi, kateri predstavijo še kakšen drugi vidik.
Hvala za vse pohvale in hvala za vse okrog plina.
lp
Mamut
www.mamut4x4.com ... največji izbor 4x4 opreme v Sloveniji.
Aja cena 2600 z ddv pa je ponudba Avtoplincentra iz Ljubljane za ICOM JTG sistem za V8 motor.
Približno ekvavilenten sistem za vbrizg plinske faze ima ceno za enak motor ca. 1800 eur.
Ali na trgu v Sloveniji ali tujini obstaja tudi kakšen drug proizvajalec/prodajalec primerljivega sistema Icomu JTG?
Približno ekvavilenten sistem za vbrizg plinske faze ima ceno za enak motor ca. 1800 eur.
Ali na trgu v Sloveniji ali tujini obstaja tudi kakšen drug proizvajalec/prodajalec primerljivega sistema Icomu JTG?
www.mamut4x4.com ... največji izbor 4x4 opreme v Sloveniji.
Vrni se na “Avtomobili in oprema”
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 119 gostov