trd menjalnik
trd menjalnik
pri moji vitari imam zelo trd menjalnik
a manjka olja ali je kj druzga??
lp aljosa
a manjka olja ali je kj druzga??
lp aljosa
- OrangePower
- Prispevkov: 1111
- Pridružen: Sr Avg 30, 2006 2:16 pm
Menjalniki imajo nekje na vrhu odprtino, katera služi, da menjalnik diha.
Ponavadi je to čep, v katerega so navrtane luknjice.
Če si bil kdaj v vodi z vozilom, pomeni, da imaš v menjalniku olje pomešano z vodo.
Sedaj, ko so temperature pod ničlo, ti ta voda zmrzne in preprečuje vilčkam, sinhronom in ostalemu sistemu nemoteno delovanje.
Verjetno se malo lažje šalta, ko se menjalnik segreje.
V vsakem primeru, ti svetujem, da zamenjaš olje.
Lahko se samo kondenz nabere, pa bo nagajalo.
Če imaš možnost, ga snami in odpri pokrov. Verjetno se boš usedel, ko boš videl, kaj vse je notri.
V nasprotnem primeru, pa imaš dva čepa.
Spodnji je za izpust, drugi, ki je nekje na sredi po višini menjalnika, pa je za dolivanje olja.
Ko ti bodo padale črne kepe ven, se ne ustraši
Iztoči vse ven, natoči kurilno olje in se pojdi peljat kakšen kilometer.
Nato pa zopet spusti vse ven in natoči olje v menjalnik.
Če bi vsako jesen menjal olja, se ti to nebi dogajalo.
Cena olja napram okvaram je p...kin dim.
Ponavadi je to čep, v katerega so navrtane luknjice.
Če si bil kdaj v vodi z vozilom, pomeni, da imaš v menjalniku olje pomešano z vodo.
Sedaj, ko so temperature pod ničlo, ti ta voda zmrzne in preprečuje vilčkam, sinhronom in ostalemu sistemu nemoteno delovanje.
Verjetno se malo lažje šalta, ko se menjalnik segreje.
V vsakem primeru, ti svetujem, da zamenjaš olje.
Lahko se samo kondenz nabere, pa bo nagajalo.
Če imaš možnost, ga snami in odpri pokrov. Verjetno se boš usedel, ko boš videl, kaj vse je notri.
V nasprotnem primeru, pa imaš dva čepa.
Spodnji je za izpust, drugi, ki je nekje na sredi po višini menjalnika, pa je za dolivanje olja.
Ko ti bodo padale črne kepe ven, se ne ustraši
Iztoči vse ven, natoči kurilno olje in se pojdi peljat kakšen kilometer.
Nato pa zopet spusti vse ven in natoči olje v menjalnik.
Če bi vsako jesen menjal olja, se ti to nebi dogajalo.
Cena olja napram okvaram je p...kin dim.
NEMOGOČE NAREDIM TAKOJ, NA ČUDEŽE JE POTREBNO MALCE POČAKATI
primorska napisal/-a:Jaz imam pozimi v menjalniku Grand vitare olje za avtomatske manjalnike (ATF). S tem oljem se lažje menjuje ko je mrzlo.
Poleti pa olje SAE 80W90 , ker na Suzuki servisu trdijo, da je to primernejše za menjalnik.
ATF je odličen. Jeseni samo preveri, kakšen priteče ven iz menjalnika.
Če vidiš kakšne kepice, operi menjalnik in natoči novega.
Svinjarijo ti porine v sinhrone, potem je pa rock'n'roll.
Voda pa povzroča rjavenje vodil od vilic, ki ti premikajo sinhrone iz ene prestave na drugo.
Če imate preveč olja v menjalniku, je isto sranje, kot v motorju.
Ne dela oljne meglice, ampak zaliva. Posledica je, da se kadi , kot iz Trboveljskega dimnika in žre olje v motorju
V menjalniku pa se olje žge in ponavadi odleti sinhron ali pa delček zobnika, ki se potem nekje zatakne in gre vse v maloro.
Najprej se pa pozna na porabi.
NEMOGOČE NAREDIM TAKOJ, NA ČUDEŽE JE POTREBNO MALCE POČAKATI
stripi, kaj si mislil s tem:
Če imate preveč olja v menjalniku, je isto sranje, kot v motorju.
Ne dela oljne meglice, ampak zaliva. Posledica je, da se kadi , kot iz Trboveljskega dimnika in žre olje v motorju
V menjalniku pa se olje žge in ponavadi odleti sinhron ali pa delček zobnika, ki se potem nekje zatakne in gre vse v maloro
Oljna meglica v motorju????? V menjalniku se olje žge?
LP
Če imate preveč olja v menjalniku, je isto sranje, kot v motorju.
Ne dela oljne meglice, ampak zaliva. Posledica je, da se kadi , kot iz Trboveljskega dimnika in žre olje v motorju
V menjalniku pa se olje žge in ponavadi odleti sinhron ali pa delček zobnika, ki se potem nekje zatakne in gre vse v maloro
Oljna meglica v motorju????? V menjalniku se olje žge?
LP
Oljna meglica v motorju????? V menjalniku se olje žge?
Najprej menjalnik.
Čep za dolivanje je namensko v pravi višini, da ne natočiš preveč olja.
Zobniki med vrtenjem ustvajajo meglico medija, katera maže vse pomembne sklope.
Če so potopljeni zobniki, je isto kot pri hidravlični zobniški črpalki, katera se po določenem času začne pregrevati in potrebuješ prisilno hlajenje.
Menjalnik nima prisilnega hlajenja, ker ni predvideno gnetenje olja ampak odrivanje. Do gnetenja pride, kadar je preveč olja.
Posledično se olje prekomerno segreva, pregreva-ŽGE.
Odpri kakšen star menjalnik, pa boš vedel o čem govorim.
Tudi jaz sem prvič butasto pogledal
Motor
Meglica v motorju podmazuje ventile ležaje in odmično gred.
Zato pa imaš na palčki oznako min in max.
Če je premalo ne podmazuje, če je preveč, pa zaliva in ne dela meglice.
Iz tega razloga moraš ugasniti motor, kadar se prevrneš na bok, ker ti zalije ventile- dimna zavesa neizbežna.
Najprej menjalnik.
Čep za dolivanje je namensko v pravi višini, da ne natočiš preveč olja.
Zobniki med vrtenjem ustvajajo meglico medija, katera maže vse pomembne sklope.
Če so potopljeni zobniki, je isto kot pri hidravlični zobniški črpalki, katera se po določenem času začne pregrevati in potrebuješ prisilno hlajenje.
Menjalnik nima prisilnega hlajenja, ker ni predvideno gnetenje olja ampak odrivanje. Do gnetenja pride, kadar je preveč olja.
Posledično se olje prekomerno segreva, pregreva-ŽGE.
Odpri kakšen star menjalnik, pa boš vedel o čem govorim.
Tudi jaz sem prvič butasto pogledal
Motor
Meglica v motorju podmazuje ventile ležaje in odmično gred.
Zato pa imaš na palčki oznako min in max.
Če je premalo ne podmazuje, če je preveč, pa zaliva in ne dela meglice.
Iz tega razloga moraš ugasniti motor, kadar se prevrneš na bok, ker ti zalije ventile- dimna zavesa neizbežna.
NEMOGOČE NAREDIM TAKOJ, NA ČUDEŽE JE POTREBNO MALCE POČAKATI
Pri ladi pomaga, če daš reduktor v nulo in menjalnik v brzino ter pustiš laufati ta čas, ko led iz šipe strgaš.
Glede mašine, preveč olja je problem po mojem zato, ker glavna gred udarja v polju, menda to ni najbolj zdravo za gred, pa olje se baje peni.
Kje pa pride olje v cilinder, ko se zvrneš? Preko odduške v zajem zraka, ali pa mimo batnih obročkov.
Glede mašine, preveč olja je problem po mojem zato, ker glavna gred udarja v polju, menda to ni najbolj zdravo za gred, pa olje se baje peni.
Kje pa pride olje v cilinder, ko se zvrneš? Preko odduške v zajem zraka, ali pa mimo batnih obročkov.
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola
MEDO-1 jaz nimam problemov s previsokim nivojem motornega olja. Jaz dobro vem, da lahko naliješ olja tudi nekoliko čez maksimalno črtico in ne bo nič narobe. Važno je, da se motorna gred ne dotika gladine olja v karterju.Hotel sem samo, da STRIPI razloži njegovo teorijo o oljnih meglicah in žganju olja v menjalniku.
STRIPI, videl sem že odprt menjalnik in to precej umazan. Zobniki v menjalniku se vrtijo in pri zobniških pogonih se vedno pojavlja trenje med zobmi zobnikov. Iz tega sledi mehanska obraba zobnikov. Zelo majhni drobci kovine odpadajo z zobnikov in se mešajo z oljem, kar zelo umaže olje. Težji delci potonejo na dno menjalnika in se večinoma ujamejo na magnet, ki se nahaja na čepu za izpust olja.
Višina olja v menjalniku je omejena z odprtino za dolivanje olja. Normalno ne moremo ddoliti olja več kot je predvidela tovarna. Pa tudi če bi nalili več kot je predvideno, ostane nad oljem še vedno dovolj prostora za širjenje ob segrevanju. Torej olje se ne more žgati, ker ga je preveč v menjalniku.
In še motor: mehansko gnana črpalka črpa olje in ga potiska skozi filter po kanalih, izvrtinah in,... do vseh vrtljivih in gibljivih delov motorja. Tlak olja je direktno odvisen od števila vrtljajev. V prostem teku je najmanjši (zadošča za mazanje počasi vrtečih in gibajočih delov). Z večanjem vrtljajev, se tlak olja v napeljavi veča in dovaja več olja na gibajoče in vrteče dele (takrat je tudi večja potreba po mazanju).
Dokler črpalka lahko črpa olje iz karterja, je pretok olja v mazalnem sistemu dober. Če imamo v karterju več olja kot je predvidela tovarna, se tlak zaradi tega ne bo povečal.
Upam, da sem s tem pisanjem kakšnega nevedneža uspel podučiti kaj se v motorni mehaniki dogaja. V nasprotnem je bil to izgubljeni čas.
PS: Ali je kdo, ki ne ve, da se ležaj (na primer ležaj kolesa) ne sme nabasati z mastjo? Pravilno je, da je 1/3 masti, 1/3 zraka (prazen prostor), približno 1/3 pa zavzemajo kroglice. Če ga nabašete z mastjo se bo ležaj grel in mast se bo morala nekam umakniti. To seveda velja za ležaje, ki se hitro vrtijo. Ne pozabite, da se kolo avtomobila v peti prestavi vrti zelo hitro.
STRIPI, videl sem že odprt menjalnik in to precej umazan. Zobniki v menjalniku se vrtijo in pri zobniških pogonih se vedno pojavlja trenje med zobmi zobnikov. Iz tega sledi mehanska obraba zobnikov. Zelo majhni drobci kovine odpadajo z zobnikov in se mešajo z oljem, kar zelo umaže olje. Težji delci potonejo na dno menjalnika in se večinoma ujamejo na magnet, ki se nahaja na čepu za izpust olja.
Višina olja v menjalniku je omejena z odprtino za dolivanje olja. Normalno ne moremo ddoliti olja več kot je predvidela tovarna. Pa tudi če bi nalili več kot je predvideno, ostane nad oljem še vedno dovolj prostora za širjenje ob segrevanju. Torej olje se ne more žgati, ker ga je preveč v menjalniku.
In še motor: mehansko gnana črpalka črpa olje in ga potiska skozi filter po kanalih, izvrtinah in,... do vseh vrtljivih in gibljivih delov motorja. Tlak olja je direktno odvisen od števila vrtljajev. V prostem teku je najmanjši (zadošča za mazanje počasi vrtečih in gibajočih delov). Z večanjem vrtljajev, se tlak olja v napeljavi veča in dovaja več olja na gibajoče in vrteče dele (takrat je tudi večja potreba po mazanju).
Dokler črpalka lahko črpa olje iz karterja, je pretok olja v mazalnem sistemu dober. Če imamo v karterju več olja kot je predvidela tovarna, se tlak zaradi tega ne bo povečal.
Upam, da sem s tem pisanjem kakšnega nevedneža uspel podučiti kaj se v motorni mehaniki dogaja. V nasprotnem je bil to izgubljeni čas.
PS: Ali je kdo, ki ne ve, da se ležaj (na primer ležaj kolesa) ne sme nabasati z mastjo? Pravilno je, da je 1/3 masti, 1/3 zraka (prazen prostor), približno 1/3 pa zavzemajo kroglice. Če ga nabašete z mastjo se bo ležaj grel in mast se bo morala nekam umakniti. To seveda velja za ležaje, ki se hitro vrtijo. Ne pozabite, da se kolo avtomobila v peti prestavi vrti zelo hitro.
Bravo PRIMORSKA.
Očitno imam zmotno predstavo o mehaniki. pardon, motorznanstvu
Nisem avtomehanik.
Sedaj mi pa ne gre v glavo, kako se podmažejo ostali sklopi menjalnika,
ki so nad nivojem olja
in zakaj hudiča motor, ki dolgo časa stoji povzroča take probleme.
Celo življenje se učimo, tudi Gallileo Gallilei je skoraj končal na grmadi,
ko je oznanil, da je zemlja okrogla.
Očitno imam zmotno predstavo o mehaniki. pardon, motorznanstvu
Nisem avtomehanik.
Sedaj mi pa ne gre v glavo, kako se podmažejo ostali sklopi menjalnika,
ki so nad nivojem olja
in zakaj hudiča motor, ki dolgo časa stoji povzroča take probleme.
Celo življenje se učimo, tudi Gallileo Gallilei je skoraj končal na grmadi,
ko je oznanil, da je zemlja okrogla.
NEMOGOČE NAREDIM TAKOJ, NA ČUDEŽE JE POTREBNO MALCE POČAKATI
Stripi tudi jaz nisem avtomehanik. Svoje jeklene konjičke sem vedno popravljal sam in iz tega sem se nekaj naučil. Jasno je, da vsega ne obvladam. V tem forumu sem napisal kar nekaj prispevkov in sem prepričan, da se je vedno našel kdo, ki mu je napisano koristilo.
Ne pišem brezveznih prispevkov in ne gre se mi za to, da bom imel čim večje število prispevkov.
LP
Ne pišem brezveznih prispevkov in ne gre se mi za to, da bom imel čim večje število prispevkov.
LP
Hudiča, saj forum je da si izmenjamo svoja znanja in mnenja.
Vsi si moramo biti enotni, da smo včasih leni glede mazanja katerikoli komponent. No , šele zdej sm vidu kaj sm napisu
V glavnem menjalnik je mazan s pomočno oljne megle. Tudi, če ne bi imeli kontrolnega vijaka moramo razumet do kje mora segat olje in to je, da mora biti spodnja piramida (ali večina zobnikov spodne piramide) cca 1cm potoplena v olju. In ne več! To je dovolj, da olje "poštrofa" vse vitalne dele. Pri motociklističnih agregatih je prvi zobnik prenosa iz glavne gredi največji, le ta služi kot ene vrste vstrajnik(saj ti agregati nimajo vstrajnika) in je dovolj, da je le ta v olju. Več ni priporočljivo zaradi penjenja olja, Semering obročkov in trenja! Ja, olje predstavlja zelo velik upor.
Kot je napisal Gregor zelo pomaga segrevanje menjalniškega prostora. Ker je aluminij dober toplotni prevodnik se olje v menjalniku kar hitro "dogreje" v prostem teku, ampak vsi vemo da za lepo pretikanje rabimo vsaj še cca 15 km.
No , zdaj pa nagradno vprašanje. Kaj v mrzlih dneh segreva olje v diferencjalu? Pomislimo malo kaj se zgodi z oljem SAE 90w pri 0 stopinj? Ma saj to je puding!!!
Kaj bo hudiča to mazalo. Tu pa po moje potrebujemo samo km preden se segreje oz. pridobi viskozno stanje.
Glede motorja pa mislim tako:
Vsi vitalni deli motorja so prisilno mazani in edina megla, ki se v motornem prostoru ustvarja je dim; olja seveda. Karter je "oljni zalogovnik" in količina olja je važna v tej meri, da črpalka lahko olje sesa. Seveda ga ne more biti preveč, ker bi motorna gred v njega udarjala, olje bi se penilo in spet bi trpeli Semering obročki Tu se moramo pa zavedat, da nastopi kvaliteta olja. Fantje, mineralna olja se smodijo že pri 180 stopinjah To je pri terencih dve minuti full power za se izkopat, pri tem pa hladilnik nima nobenega dotoka zraka razen iz bogega ventilatorja
Motorno olje ima eno od nalog tudi hlajenje. Nekateri agregati ( Na primer BMW M50) imajo oljno hlajenje batov. Princip je zelo preprost. Za tiste, ki ne vejo je ojnica ob ojničnem vratu, na obeh straneh, prevrtana skoti ojnično sedlo in skozi ojnični ležaj. Ko je bat v spodnji mrtvi točki je ta luknja poravnana z luknjo prisilnega mazanja v motorni gredi in ko se le te izenačijo nastopi efekt injekcije oz. špric olja pod bat. (moram priznat, da nisem meril razlike v premerih izvrtin,a a sem skoraj preprčan da so)
Slaba stran tega hlajenja je obezna uporaba oljnega hladilnika in sint olja.
Zdej pa ne, da bomo vsi luknje vrtal, ker tako enostavno lih ni. Tu je verjetno razlika v premeru lukenj tako da nastopi kapilarni efekt. To naj bi bilo bolj v znanje
Vsi si moramo biti enotni, da smo včasih leni glede mazanja katerikoli komponent. No , šele zdej sm vidu kaj sm napisu
V glavnem menjalnik je mazan s pomočno oljne megle. Tudi, če ne bi imeli kontrolnega vijaka moramo razumet do kje mora segat olje in to je, da mora biti spodnja piramida (ali večina zobnikov spodne piramide) cca 1cm potoplena v olju. In ne več! To je dovolj, da olje "poštrofa" vse vitalne dele. Pri motociklističnih agregatih je prvi zobnik prenosa iz glavne gredi največji, le ta služi kot ene vrste vstrajnik(saj ti agregati nimajo vstrajnika) in je dovolj, da je le ta v olju. Več ni priporočljivo zaradi penjenja olja, Semering obročkov in trenja! Ja, olje predstavlja zelo velik upor.
Kot je napisal Gregor zelo pomaga segrevanje menjalniškega prostora. Ker je aluminij dober toplotni prevodnik se olje v menjalniku kar hitro "dogreje" v prostem teku, ampak vsi vemo da za lepo pretikanje rabimo vsaj še cca 15 km.
No , zdaj pa nagradno vprašanje. Kaj v mrzlih dneh segreva olje v diferencjalu? Pomislimo malo kaj se zgodi z oljem SAE 90w pri 0 stopinj? Ma saj to je puding!!!
Kaj bo hudiča to mazalo. Tu pa po moje potrebujemo samo km preden se segreje oz. pridobi viskozno stanje.
Glede motorja pa mislim tako:
Vsi vitalni deli motorja so prisilno mazani in edina megla, ki se v motornem prostoru ustvarja je dim; olja seveda. Karter je "oljni zalogovnik" in količina olja je važna v tej meri, da črpalka lahko olje sesa. Seveda ga ne more biti preveč, ker bi motorna gred v njega udarjala, olje bi se penilo in spet bi trpeli Semering obročki Tu se moramo pa zavedat, da nastopi kvaliteta olja. Fantje, mineralna olja se smodijo že pri 180 stopinjah To je pri terencih dve minuti full power za se izkopat, pri tem pa hladilnik nima nobenega dotoka zraka razen iz bogega ventilatorja
Motorno olje ima eno od nalog tudi hlajenje. Nekateri agregati ( Na primer BMW M50) imajo oljno hlajenje batov. Princip je zelo preprost. Za tiste, ki ne vejo je ojnica ob ojničnem vratu, na obeh straneh, prevrtana skoti ojnično sedlo in skozi ojnični ležaj. Ko je bat v spodnji mrtvi točki je ta luknja poravnana z luknjo prisilnega mazanja v motorni gredi in ko se le te izenačijo nastopi efekt injekcije oz. špric olja pod bat. (moram priznat, da nisem meril razlike v premerih izvrtin,a a sem skoraj preprčan da so)
Slaba stran tega hlajenja je obezna uporaba oljnega hladilnika in sint olja.
Zdej pa ne, da bomo vsi luknje vrtal, ker tako enostavno lih ni. Tu je verjetno razlika v premeru lukenj tako da nastopi kapilarni efekt. To naj bi bilo bolj v znanje
primorska napisal/-a:Stripi tudi jaz nisem avtomehanik. Svoje jeklene konjičke sem vedno popravljal sam in iz tega sem se nekaj naučil. Jasno je, da vsega ne obvladam. V tem forumu sem napisal kar nekaj prispevkov in sem prepričan, da se je vedno našel kdo, ki mu je napisano koristilo.
Ne pišem brezveznih prispevkov in ne gre se mi za to, da bom imel čim večje število prispevkov.
LP
2primorska
Tvoje prispevke z užitkom prebiram, ker znaš razložiti še tako težko razumljivo zadevo.
Jaz tega talenta nimam. Zahvaljujem se uporabniku Benfl, ker je dovolj strokovno ponazoril oljno meglico.
Namerno ti nisem hotel takoj odgovoriti, ker vsak svojega konja hvali.
Če misliš, da se preveč oglašam, lahko tudi to omejim, ampak mislim, da nas tudi zajebancija druži.
A nismo že tako preveč papeška država, naj grem v cerkev tercjalke gledat
Včasih so znanje prenašali z roda na rod z ustnim izročilom, mi imamo forum.
Meni ga je moj oče kar nekaj dal, koliko ga bom jaz svojemu sinu je pa vprašanje.
Delim ga z vami.
Nimam želje po prepiru, ti časi so minili.
Glede masti v ležajih- kolesni ležaji se vrtijo od 3000-5000rpm/min
Pri terencih seveda, drugje še več.
OT vprašanje- s čim boš mazal ležaje specialnih brusilnih strojev, ki se vrtijo od 20.000-120.000rpm/min.
Ne poskušajte odgovoriti, je brez veze.
NEMOGOČE NAREDIM TAKOJ, NA ČUDEŽE JE POTREBNO MALCE POČAKATI
Benfl, odgovor na nagradno vprašanje:
V mrzlih dneh ( in tudi v toplih) segrevajo diferencial mehanske izgube. Dovedena energija v diferencial je večja od oddane energije. Razlika so mehanske izgube in te ogrevajo diferencial.
Mast v ležaju (na kolesu) zagotavlja mazanje čeprav je mast precej trda. Zakaj potem olje pa čeprav nas spominja na "puding" ne more mazati zobnikov in ležaje v diferencialu. Saj ima vendar precej boljšo viskoznost kot mast.
Kakšna je nagrada za nagradno vprašanje?
V mrzlih dneh ( in tudi v toplih) segrevajo diferencial mehanske izgube. Dovedena energija v diferencial je večja od oddane energije. Razlika so mehanske izgube in te ogrevajo diferencial.
Mast v ležaju (na kolesu) zagotavlja mazanje čeprav je mast precej trda. Zakaj potem olje pa čeprav nas spominja na "puding" ne more mazati zobnikov in ležaje v diferencialu. Saj ima vendar precej boljšo viskoznost kot mast.
Kakšna je nagrada za nagradno vprašanje?
Še nekaj bom dodal: razmišljanje o prispevku, v katerem se je Benfl razpisal.
Naj ne izpade pikolovsko, obenem pa naj bo izziv še ostalim bralcem foruma.
Mazanje menjalnika: skupina zobnikov na eni gredi je delno potopljena v olje in z vrtenjem prenaša olje na zobnike na drugi gredi. To je direkten prenos z zobnika na zobnik ter s škropljenjem z vrtečih zobnikov. Meglica se tu ne more pojaviti. To je mazalni učinek s škropljenjem.
Motoristični agregat: če je prvi zobnik prenosa na glavni gredi največji, potem bi se sklopka vrtela precej hitreje kot glavna gred motorja, kolikor vem, se vrti počasneje. Na drugem koncu motorne gredi se nahja električni generator. Njegov rotor s svojo maso služi kot vztrajnik.
Ohišje menjalnika je Al in pomaga pri prenosu toplote z ohišja motorja na menjalnik oziroma na olje. Ima pa tudi nasproten učinek - olje se skozi aluminjasto ohišje hitreje ohlaja.
Da se terenc v dveh minutah na maksimalni moči segreje do 180 C?
Prej bi v njem vrelo kot v ekomom loncu! Pri maksimalni moči motorja se tudi ventilator maksimalno vrti in takrat je pretok zraka skozi hladilnik večji kot pri počani vožnji.
Kdo je podobnega mnenja?
Lep in uspešen konec tedna vsem forumašem
Naj ne izpade pikolovsko, obenem pa naj bo izziv še ostalim bralcem foruma.
Mazanje menjalnika: skupina zobnikov na eni gredi je delno potopljena v olje in z vrtenjem prenaša olje na zobnike na drugi gredi. To je direkten prenos z zobnika na zobnik ter s škropljenjem z vrtečih zobnikov. Meglica se tu ne more pojaviti. To je mazalni učinek s škropljenjem.
Motoristični agregat: če je prvi zobnik prenosa na glavni gredi največji, potem bi se sklopka vrtela precej hitreje kot glavna gred motorja, kolikor vem, se vrti počasneje. Na drugem koncu motorne gredi se nahja električni generator. Njegov rotor s svojo maso služi kot vztrajnik.
Ohišje menjalnika je Al in pomaga pri prenosu toplote z ohišja motorja na menjalnik oziroma na olje. Ima pa tudi nasproten učinek - olje se skozi aluminjasto ohišje hitreje ohlaja.
Da se terenc v dveh minutah na maksimalni moči segreje do 180 C?
Prej bi v njem vrelo kot v ekomom loncu! Pri maksimalni moči motorja se tudi ventilator maksimalno vrti in takrat je pretok zraka skozi hladilnik večji kot pri počani vožnji.
Kdo je podobnega mnenja?
Lep in uspešen konec tedna vsem forumašem
Nazadnje spremenil primorska, dne Pe Jan 07, 2011 10:25 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Nagrada je six pack Uniona; pravzaprav polovica, ker ga bova popila skupaj
Sicer pa sem glede difa hotel samo opozoriti, da če nam indikator temerature hladilne tekočine kaže normalno stanje to še ne pomeni, da so vsa olja optimalno segreta in vsi sklopi pripravljeni na polno obremenitev.
Glede menjalnika je prav izraz načina mazanja"oljna kopel" in tu je prisotno škropljenje,kar bi lahko smatrali tudi kot megla.
No, ti pravim, da bova spila vsak pol six packa
Glede motorističnega agregata pa tako. Pri vsakem motorju (vsakem) je sklopka montirana na gred z najnižjim navorom in to je direktno na motorno gred. To pomeni, da se vsaka sklopka vrti nič več in nič manj od motorne gredi. Prva stopnja prenosa katera služi nižanju števila vrtljajev in dvigovanju navora je tako za sklopko. Moje razmišljanje je temeljilo na ta prenos oz. ta zobnik, ki je največji in služi kot ene vrste vstrajnik. S tem sem hotel le obrazložiti koliko olja je potrebno v določenem menjalniku, da se ustvarja prava oljna kopel.
Popolnoma pa drži, da se vsak motor z notranjim zgorevanjem lahko segreje na 180 C. Pri tem še posebno mislim na olje. To pa še ne pomeni, da je nevarnost, da olje zavre ampak da mineralna olja pri tej temeraturi razpadajo. To, da se nam hladilni medij segreje na 110 C in še ne bo zavrel, ni nič čudnega, ker je v hladilnem sistemu rahel nadtlak in zato se vrelišče dvigne. Prav zaradi tega ne smemo odpirati hladilnega pokrova, ker bi s tem sprostili nadtlak in voda bi v trenutku zavrela. Da pa lahko temperatura prehaja mora biti hladilni medij nekaj hladnejši od ostalega motorja in za to skrbi hladilnik, ki to odvečno temp odvaja. Še enkrat poudarjam, da če je notranjost motorja segreta do 180 C to ne pomeni, da ima tako temperaturo tudi hladilni medij.
Kar se tiče ventilatorja pa tako. Tisti ventilator, ko je motor pod polno obremenitvijo in vozilo stoji na mestu NE POMAGA NIČ. Vsi ki smo kdaj "peštali" gas vemo, da je temp največja p.... Pa smo metali termostate ven, pa stalni vklop vetilatorjev,...
Poglejte kakšne ventilatorje uporabljajo za dyno teste, ko je vozilo na mestu
http://www.youtube.com/watch?v=eCZDodUAn8Y
kako to uporabljajo
http://www.youtube.com/watch?v=82mHmFH38AI
in kaj pomeni pri polni obremenitvi
http://www.youtube.com/watch?v=5hqiA38lbKI
Imam pa eno vprašanje. Tako Stripi kot Primorka pravita, da v mrzlih dneh v menjalnik dajata ATF. Meni se to zdi zelo čudno. ATF ( Automatic Transmission Fluid) sploh ne vem kakšne mazalne sposobnosti ima oz. ali njehove mazalne sposobnosti zadostujeno (so primerne) za mazanje ročnih menjalnikov. Sam se za tako menjavo nebi odločil in se raje držim kar je Gregor napisal. Če bi že želel menjat hipoidno olje z oljem nižje viskoznosti bi se prej odločil za navadno motorno olje gradacije 50w do 60w.
Na, pa sem se spet razpisal Boljš, da zaprem in odprem enga Uniona
Sicer pa sem glede difa hotel samo opozoriti, da če nam indikator temerature hladilne tekočine kaže normalno stanje to še ne pomeni, da so vsa olja optimalno segreta in vsi sklopi pripravljeni na polno obremenitev.
Glede menjalnika je prav izraz načina mazanja"oljna kopel" in tu je prisotno škropljenje,kar bi lahko smatrali tudi kot megla.
No, ti pravim, da bova spila vsak pol six packa
Glede motorističnega agregata pa tako. Pri vsakem motorju (vsakem) je sklopka montirana na gred z najnižjim navorom in to je direktno na motorno gred. To pomeni, da se vsaka sklopka vrti nič več in nič manj od motorne gredi. Prva stopnja prenosa katera služi nižanju števila vrtljajev in dvigovanju navora je tako za sklopko. Moje razmišljanje je temeljilo na ta prenos oz. ta zobnik, ki je največji in služi kot ene vrste vstrajnik. S tem sem hotel le obrazložiti koliko olja je potrebno v določenem menjalniku, da se ustvarja prava oljna kopel.
Popolnoma pa drži, da se vsak motor z notranjim zgorevanjem lahko segreje na 180 C. Pri tem še posebno mislim na olje. To pa še ne pomeni, da je nevarnost, da olje zavre ampak da mineralna olja pri tej temeraturi razpadajo. To, da se nam hladilni medij segreje na 110 C in še ne bo zavrel, ni nič čudnega, ker je v hladilnem sistemu rahel nadtlak in zato se vrelišče dvigne. Prav zaradi tega ne smemo odpirati hladilnega pokrova, ker bi s tem sprostili nadtlak in voda bi v trenutku zavrela. Da pa lahko temperatura prehaja mora biti hladilni medij nekaj hladnejši od ostalega motorja in za to skrbi hladilnik, ki to odvečno temp odvaja. Še enkrat poudarjam, da če je notranjost motorja segreta do 180 C to ne pomeni, da ima tako temperaturo tudi hladilni medij.
Kar se tiče ventilatorja pa tako. Tisti ventilator, ko je motor pod polno obremenitvijo in vozilo stoji na mestu NE POMAGA NIČ. Vsi ki smo kdaj "peštali" gas vemo, da je temp največja p.... Pa smo metali termostate ven, pa stalni vklop vetilatorjev,...
Poglejte kakšne ventilatorje uporabljajo za dyno teste, ko je vozilo na mestu
http://www.youtube.com/watch?v=eCZDodUAn8Y
kako to uporabljajo
http://www.youtube.com/watch?v=82mHmFH38AI
in kaj pomeni pri polni obremenitvi
http://www.youtube.com/watch?v=5hqiA38lbKI
Imam pa eno vprašanje. Tako Stripi kot Primorka pravita, da v mrzlih dneh v menjalnik dajata ATF. Meni se to zdi zelo čudno. ATF ( Automatic Transmission Fluid) sploh ne vem kakšne mazalne sposobnosti ima oz. ali njehove mazalne sposobnosti zadostujeno (so primerne) za mazanje ročnih menjalnikov. Sam se za tako menjavo nebi odločil in se raje držim kar je Gregor napisal. Če bi že želel menjat hipoidno olje z oljem nižje viskoznosti bi se prej odločil za navadno motorno olje gradacije 50w do 60w.
Na, pa sem se spet razpisal Boljš, da zaprem in odprem enga Uniona
Bi nadaljeval z naslovom teme
na 4rnr 3.0td se mi je pojavil trda ročica menjalnika.
Ko je motor ugasnjen, dela menjalnik mehko in BP, ko motor laufa, pa je zelo težko poriniti v katerokoli prestavo, sicer pa je ročica še vedno mehka. Samo v prestavo gre težko potisniti.
Do sedaj sem že preluftal in zamenjal dot4 potisno olje, tam težav ni bilo.
Malo pojačal vzvod, ki potiska hidravliko v glavnem cilindru, za več pritiska.
Možnosti od cenejše k dražji:
-zglob ročice menjhalnika - malo verjetno
-glavni potisni cilinder
-gnani potisni cilinder
-oba...
-sklopka
-menjalnik
-vse..
Ker pa nebi rad menjal vse po spisku in ugotavljal napake sproti, kar nanese €€€.
Pri iskanju rešitve po tujih forumih, sem zasledil, da ta težava nekaterim nastane, tudi ko so že zamenjali sklopko in obnovili hidravlični sistem za potisk vzvoda sklopke.
V menjalniku je GL5 fuchs sint olje, predpisane gradacije.
Ko sem ga 3 leta nazaj pred daljšo relacijo preventivno menjal, je uporabnik pred mano notri nalil ATF.
Po menjavi takrat nisem opazil nekih sprememb, razen da za par 10 km ni bilo več teh prizvokov, potem p so se spet pojavili.
http://www.youtube.com/watch?v=ErfEhIq851Q
Avto bi raje poštimal sam, seveda, kar se tiče perifernih enot..če je problem v sklopki ali menjalniku, potem pa veselo na delo do domačega mojstra.
Sicer sklopka verjetno že gre proti koncu, ker če avto stoji teden ali več, je speljevanje malo grobo, potem pa se unese.
Če dam v katerokoli prestavo pri ugasnjenem motorju in ga nato prižgem, z stisnjeno sklopko seveda, ni nobenega vlečenja. Zgleda da pedalka dobro odvaja. Mogoče pa ravno toliko premalo, da je prehod v prestavo otežen.
na 4rnr 3.0td se mi je pojavil trda ročica menjalnika.
Ko je motor ugasnjen, dela menjalnik mehko in BP, ko motor laufa, pa je zelo težko poriniti v katerokoli prestavo, sicer pa je ročica še vedno mehka. Samo v prestavo gre težko potisniti.
Do sedaj sem že preluftal in zamenjal dot4 potisno olje, tam težav ni bilo.
Malo pojačal vzvod, ki potiska hidravliko v glavnem cilindru, za več pritiska.
Možnosti od cenejše k dražji:
-zglob ročice menjhalnika - malo verjetno
-glavni potisni cilinder
-gnani potisni cilinder
-oba...
-sklopka
-menjalnik
-vse..
Ker pa nebi rad menjal vse po spisku in ugotavljal napake sproti, kar nanese €€€.
Pri iskanju rešitve po tujih forumih, sem zasledil, da ta težava nekaterim nastane, tudi ko so že zamenjali sklopko in obnovili hidravlični sistem za potisk vzvoda sklopke.
V menjalniku je GL5 fuchs sint olje, predpisane gradacije.
Ko sem ga 3 leta nazaj pred daljšo relacijo preventivno menjal, je uporabnik pred mano notri nalil ATF.
Po menjavi takrat nisem opazil nekih sprememb, razen da za par 10 km ni bilo več teh prizvokov, potem p so se spet pojavili.
http://www.youtube.com/watch?v=ErfEhIq851Q
Avto bi raje poštimal sam, seveda, kar se tiče perifernih enot..če je problem v sklopki ali menjalniku, potem pa veselo na delo do domačega mojstra.
Sicer sklopka verjetno že gre proti koncu, ker če avto stoji teden ali več, je speljevanje malo grobo, potem pa se unese.
Če dam v katerokoli prestavo pri ugasnjenem motorju in ga nato prižgem, z stisnjeno sklopko seveda, ni nobenega vlečenja. Zgleda da pedalka dobro odvaja. Mogoče pa ravno toliko premalo, da je prehod v prestavo otežen.
denisWR: Po opisu je lih toliko , da sklopka ne odvaja dovolj.
Glede mazanja in oljne kopeli....
Sicer je tema malo stara ampak mi že takrat ni dalo mira ampak sem potem nekako pozabil ....
Ojnice v motorju tolčejo po olju (v "normalnem" motorju). Pri osebnih avtih je karter lih tolikoda pokrije ojnice in glavno gred. Torej bi po taki logiki moral bit karter mnogo globji, da bi se gladina olja še umaknila ojnicam. Ojnica (in glavna gred) ob vsakem obratu "vdari" v olje in ob nasljednjem pol obrata "vrže" olje spodaj v cilider pod bat. S tem se zagotovi mazanje bata v cilindru.Zakaj potem pravi tunerji polirajo ojnice in glavno gred? Ravno zarad tega, da je upor ob udarcu z oljem manjši...
http://www.youtube.com/watch?v=24AbjTx5 ... re=related
Ker pa so motorji različne izvedbe in so za terence recimo narjeni malo drugače kot za osebna vozila, imajo terenci posebej zbiralnik olja. Ki je sicer del karterja. Pri tej izvedbe pa ojnice in glavna gred res letijo v "zraku" in so mazani samo prisilno preko pumpe. Olje pa se zbira v posebni posodi pod ojnicami. Razlog je enostaven....Če bi olje bilo zbrano v celem področju karterja bi ob nagibih (ki jih pri terencih ni malo) olje steklo na eno stran in pumpa bi zagrabla na suho....Tako pa je olje zbrano v posebnem zbiralniku kateri ima (neodvisno od nagiba) vedno dovolj olja.
V menjalniku je mazanje s "špricanjem" spodnji zobniki "brožajo" po olju in mečejo okrog po menjalniku.Če kdo ne verjame lahko pride do men in mu na jeepu snamem zgornji pokrov (del prestavne ročice) , odkrije se super pogled v menjalnik.....ob zagonu in malo povišanimi vrtljaji olje šprica do stropa v kabini....
V reduktorju pa ima kot zanimivost črpalko katera iz najnižje točke črpa olje v samo sredico ležajev in planetnega dela reduktorja....
Glede mazanja in oljne kopeli....
Sicer je tema malo stara ampak mi že takrat ni dalo mira ampak sem potem nekako pozabil ....
Ojnice v motorju tolčejo po olju (v "normalnem" motorju). Pri osebnih avtih je karter lih tolikoda pokrije ojnice in glavno gred. Torej bi po taki logiki moral bit karter mnogo globji, da bi se gladina olja še umaknila ojnicam. Ojnica (in glavna gred) ob vsakem obratu "vdari" v olje in ob nasljednjem pol obrata "vrže" olje spodaj v cilider pod bat. S tem se zagotovi mazanje bata v cilindru.Zakaj potem pravi tunerji polirajo ojnice in glavno gred? Ravno zarad tega, da je upor ob udarcu z oljem manjši...
http://www.youtube.com/watch?v=24AbjTx5 ... re=related
Ker pa so motorji različne izvedbe in so za terence recimo narjeni malo drugače kot za osebna vozila, imajo terenci posebej zbiralnik olja. Ki je sicer del karterja. Pri tej izvedbe pa ojnice in glavna gred res letijo v "zraku" in so mazani samo prisilno preko pumpe. Olje pa se zbira v posebni posodi pod ojnicami. Razlog je enostaven....Če bi olje bilo zbrano v celem področju karterja bi ob nagibih (ki jih pri terencih ni malo) olje steklo na eno stran in pumpa bi zagrabla na suho....Tako pa je olje zbrano v posebnem zbiralniku kateri ima (neodvisno od nagiba) vedno dovolj olja.
V menjalniku je mazanje s "špricanjem" spodnji zobniki "brožajo" po olju in mečejo okrog po menjalniku.Če kdo ne verjame lahko pride do men in mu na jeepu snamem zgornji pokrov (del prestavne ročice) , odkrije se super pogled v menjalnik.....ob zagonu in malo povišanimi vrtljaji olje šprica do stropa v kabini....
V reduktorju pa ima kot zanimivost črpalko katera iz najnižje točke črpa olje v samo sredico ležajev in planetnega dela reduktorja....
denisWR napisal/-a:Če dam v katerokoli prestavo pri ugasnjenem motorju in ga nato prižgem, z stisnjeno sklopko seveda, ni nobenega vlečenja. Zgleda da pedalka dobro odvaja. Mogoče pa ravno toliko premalo, da je prehod v prestavo otežen.
Imel sem podoben primer pri jeep-u
kriva je bila sklopka. Odletel je en omejevalec vzmeti ki se je zatikal med lamelo in potisno ploščo , zato sklopka ni delala,....
Posledica tega je bilo izredno oteženo prestavljanje in vlečenje motorja tudi pri stisnjeni stopalki sklopke.
Potisna plošča pa se ne odmakne toliko da bi takšen kos padel ven.
Lahko da se ti le odlomil del lamele ali pa je kak kovinski kos vmes kot je bilo pri meni.
V najboljšem primeru pa je lahko tudi cilinder sklopke ( če bi bil slab bi točil, in bi olja zmanjkovalo) ali pa zrak v sistemu
Ker pa praviš da je sklopka verjetno slaba...
Svetujem menjalnik stran od motorja in veselo na delo
Vrni se na “Avtomobili in oprema”
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 64 gostov