Avto elektrika
Ni težava v inverterju. Inverter je lahko prižgan kar nekaj dni (če je normalne kvalitete in aku vsaj povprečno dober), saj za svoje delovanje ne troši skoraj nič, težava je v potrošnji tistega, kar priklopiš na inverter.
Malo računanja v tem primeru niti slučajno ne škodi:
P = I x U ali pa I = P / U ali pa U = P / I
Kjer je P moč v Wattih, I je tok v Amperih in U je napetost v Voltih.
Če imaš recimo moč ("potrošnjo") hladilnika 500 W na 220 V to pomeni tok cca 2,3 A. Torej v 12 urah cca 30 A. Ker je treba biti v realnem življenju pri zaupanju v kapaciteto akumulatorja malo previden, bi takole na prst rekel, da ti v 12 urah zadeva izprazne en solidno napolnjen 45Ah akumulator.
In tudi če imaš aku velik recimo 100 Ah, prav prepričan v vžiganje avta zjutraj jaz ne bi bil. Za tako uporabo je treba imeti dva akuja, ki med stanjem avta ne smeta biti povezana, tako, da se tisti, ki vžiga motor, ne izprazne zaradi kamperskih zadev.
Miran
PS: lahko pa za dobrih 100 EUR kupiš en mali 220V agregatek in ga laufaš med stanjem
Malo računanja v tem primeru niti slučajno ne škodi:
P = I x U ali pa I = P / U ali pa U = P / I
Kjer je P moč v Wattih, I je tok v Amperih in U je napetost v Voltih.
Če imaš recimo moč ("potrošnjo") hladilnika 500 W na 220 V to pomeni tok cca 2,3 A. Torej v 12 urah cca 30 A. Ker je treba biti v realnem življenju pri zaupanju v kapaciteto akumulatorja malo previden, bi takole na prst rekel, da ti v 12 urah zadeva izprazne en solidno napolnjen 45Ah akumulator.
In tudi če imaš aku velik recimo 100 Ah, prav prepričan v vžiganje avta zjutraj jaz ne bi bil. Za tako uporabo je treba imeti dva akuja, ki med stanjem avta ne smeta biti povezana, tako, da se tisti, ki vžiga motor, ne izprazne zaradi kamperskih zadev.
Miran
PS: lahko pa za dobrih 100 EUR kupiš en mali 220V agregatek in ga laufaš med stanjem
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
Miran ena mala napakica...
2,3A pri 220V, ker pa akumulator dela na 12V iz njega vleče 41,7A za enako moč (500W).
Se pa napaka nekje izniči pri priporočilu glede akumulatorja, če upoštevaš da hladilnik ne dela nonstop ampak samo dohlajuje, ko se temperatura dvigne nad izbrano. Če bi kompresor delal non-stop, bi 45Ah akumulator ravno zadostoval za eno uro obratovanja (recimo da je akumulator Ok in izgube na invertorju niso prevelike).
2,3A pri 220V, ker pa akumulator dela na 12V iz njega vleče 41,7A za enako moč (500W).
Se pa napaka nekje izniči pri priporočilu glede akumulatorja, če upoštevaš da hladilnik ne dela nonstop ampak samo dohlajuje, ko se temperatura dvigne nad izbrano. Če bi kompresor delal non-stop, bi 45Ah akumulator ravno zadostoval za eno uro obratovanja (recimo da je akumulator Ok in izgube na invertorju niso prevelike).
Se pravi,da inverter bi zdržal.Meni kuri po navodilih seveda 68w če bi laufal non stop bi to bilo nekje slabe dve uri.Je pa res da samo dohlaja in laufa par minut na uro.Čez noč sem probal in zjutraj je avtu normalno vžgal.Je pa res da bi bilo bolje da bi imel 2 akumulatorja vendar ta trenutek to ni izvedljivo.Upam da če bo avto ugasnjen samo čez noč da bo šlo je pa res,da je to malo rizično.Hvala za info.Če ma kdo še kakšno dobro idejo ali predlog sem ga vedno vesel. David
Pozdravljeni
Imam naslednji problem in sicer rad bi vezal ventilator hladilnika preko stikala za vklop in izklop v kabini.
Hladilnik motorja ima senzor temperature vgrajen v samem ohišju pri določeni temperaturi le ta vklopi ventilator. Rad bi pa imel še stikalo v kabini z možnostjo vklopa/izklopa ventilatorja. Tukaj nastane problem, ker nevem kako naj vežem to preko releja (4 ali 5 polni rele). A ima kdo kake izkušnje s tako vezavo?
hvala
Imam naslednji problem in sicer rad bi vezal ventilator hladilnika preko stikala za vklop in izklop v kabini.
Hladilnik motorja ima senzor temperature vgrajen v samem ohišju pri določeni temperaturi le ta vklopi ventilator. Rad bi pa imel še stikalo v kabini z možnostjo vklopa/izklopa ventilatorja. Tukaj nastane problem, ker nevem kako naj vežem to preko releja (4 ali 5 polni rele). A ima kdo kake izkušnje s tako vezavo?
hvala
Načeloma je vseeno ali je 4 ali 5 pinski rele.
Iz + pola na aku greš na varovalko (20-25A), nato pa na rele in nato na ventilator.
V bistvu narediš vzporedno vezavo že obstoječemu termo stikalu.
Za proženje releja, pa je najbolje najti kontakt +, da ti avtomatsko izklopi rele, ko ugasneš vozilo, da nebi pozabil vklopljenega vent., saj bi ti kaj kmalu izpraznil akumulator.
Iz + pola na aku greš na varovalko (20-25A), nato pa na rele in nato na ventilator.
V bistvu narediš vzporedno vezavo že obstoječemu termo stikalu.
Za proženje releja, pa je najbolje najti kontakt +, da ti avtomatsko izklopi rele, ko ugasneš vozilo, da nebi pozabil vklopljenega vent., saj bi ti kaj kmalu izpraznil akumulator.
Jaz imam na Rimlnu vezano kar direktno iz kontakta preko stikala in kontrolne lučke na "izhod" iz senzorja temperature. Potem že avto vklopi svoj rele, saj preko senzorja ne gredo veliki tokovi.
Vendar pri meni ne gre za samostojno gnan ventilator ampak za elektromagnetno sklopko, ki vklopi ventilator le pri delujočem motorju.
LP Miran
Vendar pri meni ne gre za samostojno gnan ventilator ampak za elektromagnetno sklopko, ki vklopi ventilator le pri delujočem motorju.
LP Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
daemon napisal/-a:Pozdravljeni
Imam naslednji problem in sicer rad bi vezal ventilator hladilnika preko stikala za vklop in izklop v kabini.
Hladilnik motorja ima senzor temperature vgrajen v samem ohišju pri določeni temperaturi le ta vklopi ventilator. Rad bi pa imel še stikalo v kabini z možnostjo vklopa/izklopa ventilatorja. Tukaj nastane problem, ker nevem kako naj vežem to preko releja (4 ali 5 polni rele). A ima kdo kake izkušnje s tako vezavo?
hvala
No da ne boš imel problemov
Na releju imaš kontakte po številkah 30, 85, 86, 87, 87 (lahko pa tudi 87a)
kontakt 30 glavni + ( v tvojem primeru bi vezal + ko je kontakt)
kontakt 85 -
kontakt 86 + komanda (iz stikala na hladilniku)
kontakt 87 na porabnik (na ventilator)
Če je na stikalu hladilnika - poveži pa tako:
kontakt 85 - iz stikala hladilnika
kontakt 86 + iz kontakta ali baterije
kontakta 87 sta enaka in jih rabiš če priključiš naprimer luči. Na enega vežeš desno stran na drugega pa levo.
kontakt 87a na njem je napetost ko je rele izklopljen, ko rele vklopi izgubi napetost kontakt 87a in dobi napetost 87 zato malo pazi med tema dvema vrstama relejev.
Upam da sem kaj pomagal.
LP Andrej
- Dr.Patrol
- Prispevkov: 1422
- Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
- Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
- Kontakt:
Gumaguma, ti pa nauš doug tle
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)
www.Adventure-Overland.si
www.Adventure-Overland.si
- Dr.Patrol
- Prispevkov: 1422
- Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
- Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
- Kontakt:
Ve kdo, kako preveriti delovanje releja? če mi lahko opiše, ker nisem ravno štromar.
Pri vezavi kompresorja sem obupal, ker ne dela, čeprav je samo plug&play. Do releja je štrom, na stikalu za vklop pa ga ni. Gre se za ARB kompresor in inštalacijo.
Hvala.
Pri vezavi kompresorja sem obupal, ker ne dela, čeprav je samo plug&play. Do releja je štrom, na stikalu za vklop pa ga ni. Gre se za ARB kompresor in inštalacijo.
Hvala.
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)
www.Adventure-Overland.si
www.Adventure-Overland.si
- Dr.Patrol
- Prispevkov: 1422
- Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
- Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
- Kontakt:
Hvala, sem probal kar na bateriji in z multimetrom to izvest in rele dela. Torej je težava nekje drugje... vse 4 žice, ki pridejo za stikalo so brez toka...bo treba enga eletričarja da reši to, ker očitno tudi če je enostvno, je zame prezakomplicirano...
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)
www.Adventure-Overland.si
www.Adventure-Overland.si
- Dr.Patrol
- Prispevkov: 1422
- Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
- Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
- Kontakt:
Kot sem reku...če ne poznaš eletrike... en plus pride tudi na stikalo....sej ne more delat Jst sem se pa spraševal zakaj so žice viška. Uglavnem, kompresor šiba 100 na uro
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)
www.Adventure-Overland.si
www.Adventure-Overland.si
Re: Avto elektrika
Naslov je pravi - tako kar nadaljujem to temo.
Imamo na forumu kakšnega strokovnjaka za avto elektriko oz. lahko koga priporočite?
Kaj potrebujem (morda celo ne vsega, bo svetoval tudi stručko):
- Menjavo akumulatorjev (70AH, 77AH) za zmogljivejše, če je to le možno.
- Vgradnjo dodatnega 120AH leidure (LION?) akumulatorjav potniško kabino
- vgradnjo ustrezne elektronike ločeno polnjenje preko alternatorja,
- sončne celice
- razvod kablov, preklopov in priklopov (v kabini, v zadek).
Avto: Toyota Hilux DC 2011
Trenutna aku: 28800YZZZH, 2880YZZHD
Imamo na forumu kakšnega strokovnjaka za avto elektriko oz. lahko koga priporočite?
Kaj potrebujem (morda celo ne vsega, bo svetoval tudi stručko):
- Menjavo akumulatorjev (70AH, 77AH) za zmogljivejše, če je to le možno.
- Vgradnjo dodatnega 120AH leidure (LION?) akumulatorjav potniško kabino
- vgradnjo ustrezne elektronike ločeno polnjenje preko alternatorja,
- sončne celice
- razvod kablov, preklopov in priklopov (v kabini, v zadek).
Avto: Toyota Hilux DC 2011
Trenutna aku: 28800YZZZH, 2880YZZHD
- Dr.Patrol
- Prispevkov: 1422
- Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
- Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
- Kontakt:
Re: Avto elektrika
V Kamniku imaš Adventure Truck Slovenija, ki se ukvarjajo s tovrstnimi predelavami. Priporočam. Edin zasedeni so precej, ampak velja preverit!
https://www.adventuretruck.si/
https://www.adventuretruck.si/
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)
www.Adventure-Overland.si
www.Adventure-Overland.si
Re: Avto elektrika
Eno vprašanje za strokovnjake.
Najprej malo daljši uvod. Kamp prikolico sem peljal na servis, ker sem sumil, da zavore ne delajo dobro. Ko sem prikolico prevzel, sem jo samo odvlekel domov (25 km razdalje in okoli 800 metrov višinske razlike) po zmerno do pretežno ovinkasti cesti. Nato smo jo pa napakirali in se odpravili na počitnice. Ko smo prišli na avtocesto, se je pa začelo: 140 konjski 2,5 litrski turbo dizl ni zmogel potegnit prikolico hitreje od 75 km/h. Zavijem na prvo počivališče, ustavim in ugotovim, da so platišča kamp-prikolice izredno vroča. Čestitke serviserju...
Avto je torej bil ugasnjen in je stal eno uro. V kamp prikolici pa je bil vklopljen absorbcijski hladilnik, ki je vezan kar na zagonski akumulator - za med vožnjo ni problema, ko pa se ustavimo, pa preklopim na plin (no, tokrat sem pozabil oz. nisem mislil, da mi bo vzelo toliko časa...). Ko sem torej po eni uri poskusil zagnat motor, je bil akumulator prazen.
Zdaj pa vprašanje: ali absorbcijski hladilnik res toliko vleče, da v eni uri sprazni 105 Ah akumulator ali pa se akumulator počasi poslavlja in je bolje, da kar poiščem novega, preden me pusti na cedilu nekje sredi ničesar?
Najprej malo daljši uvod. Kamp prikolico sem peljal na servis, ker sem sumil, da zavore ne delajo dobro. Ko sem prikolico prevzel, sem jo samo odvlekel domov (25 km razdalje in okoli 800 metrov višinske razlike) po zmerno do pretežno ovinkasti cesti. Nato smo jo pa napakirali in se odpravili na počitnice. Ko smo prišli na avtocesto, se je pa začelo: 140 konjski 2,5 litrski turbo dizl ni zmogel potegnit prikolico hitreje od 75 km/h. Zavijem na prvo počivališče, ustavim in ugotovim, da so platišča kamp-prikolice izredno vroča. Čestitke serviserju...
Avto je torej bil ugasnjen in je stal eno uro. V kamp prikolici pa je bil vklopljen absorbcijski hladilnik, ki je vezan kar na zagonski akumulator - za med vožnjo ni problema, ko pa se ustavimo, pa preklopim na plin (no, tokrat sem pozabil oz. nisem mislil, da mi bo vzelo toliko časa...). Ko sem torej po eni uri poskusil zagnat motor, je bil akumulator prazen.
Zdaj pa vprašanje: ali absorbcijski hladilnik res toliko vleče, da v eni uri sprazni 105 Ah akumulator ali pa se akumulator počasi poslavlja in je bolje, da kar poiščem novega, preden me pusti na cedilu nekje sredi ničesar?
Re: Avto elektrika
1. Steraj mehanika v qrac.
2. Življensko dobo akumulatorja se da izmeriti. Dejansko ti precej natančno pove v kakšnem stanju je. Pelji k enmu kateri ima napravo, dej mu za 6pack pa naj izmeri.
Kater hladilnik imaš in koliko elektrike kuri. To se da precej enostavno izračunat. Bi pa rekel, da ga v eni uri nemore spraznit. Sploh pa ne tako velikega..
2. Življensko dobo akumulatorja se da izmeriti. Dejansko ti precej natančno pove v kakšnem stanju je. Pelji k enmu kateri ima napravo, dej mu za 6pack pa naj izmeri.
Kater hladilnik imaš in koliko elektrike kuri. To se da precej enostavno izračunat. Bi pa rekel, da ga v eni uri nemore spraznit. Sploh pa ne tako velikega..
Don Felipe > Google :D
Re: Avto elektrika
Če predpostavimo, da je bil aku poln, in da bi ga v eni uri spraznil na pol(toliko naj bi ga menda smel izpraznit, brez posledic za aku), bi ti tekel tok 50A. Tega pa mislim da ti kabli na prikolico nebi zdržali.
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola
Vrni se na “Avtomobili in oprema”
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 69 gostov