Avto elektrika

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
nil
Prispevkov: 92
Pridružen: Ne Sep 05, 2010 3:59 pm

OdgovorNapisal/-a nil » To Apr 17, 2012 6:45 pm

Je že zrihtano tako da je vse O.K.Vseeno hvala za info.

nil
Prispevkov: 92
Pridružen: Ne Sep 05, 2010 3:59 pm

OdgovorNapisal/-a nil » Po Jul 09, 2012 8:20 pm

Sedaj me pa še nekaj zanima.Koliko dolgo dolgo je lahko inverter prižgan recimo da poganja hladilnik,ali je recimo en teden ali več seveda po sistemu čez dan voziš, avto laufa čez noč stojiš, parkiraš.Ker jaz bi ga rabil recimo za eno štirinajst dnevno potepanje.

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4117
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Po Jul 09, 2012 9:02 pm

Ni težava v inverterju. Inverter je lahko prižgan kar nekaj dni (če je normalne kvalitete in aku vsaj povprečno dober), saj za svoje delovanje ne troši skoraj nič, težava je v potrošnji tistega, kar priklopiš na inverter.
Malo računanja v tem primeru niti slučajno ne škodi:

P = I x U ali pa I = P / U ali pa U = P / I

Kjer je P moč v Wattih, I je tok v Amperih in U je napetost v Voltih.

Če imaš recimo moč ("potrošnjo") hladilnika 500 W na 220 V to pomeni tok cca 2,3 A. Torej v 12 urah cca 30 A. Ker je treba biti v realnem življenju pri zaupanju v kapaciteto akumulatorja malo previden, bi takole na prst rekel, da ti v 12 urah zadeva izprazne en solidno napolnjen 45Ah akumulator.

In tudi če imaš aku velik recimo 100 Ah, prav prepričan v vžiganje avta zjutraj jaz ne bi bil. Za tako uporabo je treba imeti dva akuja, ki med stanjem avta ne smeta biti povezana, tako, da se tisti, ki vžiga motor, ne izprazne zaradi kamperskih zadev.

Miran

PS: lahko pa za dobrih 100 EUR kupiš en mali 220V agregatek in ga laufaš med stanjem :lol:
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

pubec
Prispevkov: 101
Pridružen: Sr Jan 23, 2008 12:55 pm

OdgovorNapisal/-a pubec » To Jul 10, 2012 11:47 am

Miran ena mala napakica...
2,3A pri 220V, ker pa akumulator dela na 12V iz njega vleče 41,7A za enako moč (500W).

Se pa napaka nekje izniči pri priporočilu glede akumulatorja, če upoštevaš da hladilnik ne dela nonstop ampak samo dohlajuje, ko se temperatura dvigne nad izbrano. Če bi kompresor delal non-stop, bi 45Ah akumulator ravno zadostoval za eno uro obratovanja (recimo da je akumulator Ok in izgube na invertorju niso prevelike).

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4117
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » To Jul 10, 2012 2:09 pm

Se že posipam s pepelom....
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

nil
Prispevkov: 92
Pridružen: Ne Sep 05, 2010 3:59 pm

OdgovorNapisal/-a nil » To Jul 10, 2012 6:16 pm

Se pravi,da inverter bi zdržal.Meni kuri po navodilih seveda 68w če bi laufal non stop bi to bilo nekje slabe dve uri.Je pa res da samo dohlaja in laufa par minut na uro.Čez noč sem probal in zjutraj je avtu normalno vžgal.Je pa res da bi bilo bolje da bi imel 2 akumulatorja vendar ta trenutek to ni izvedljivo.Upam da če bo avto ugasnjen samo čez noč da bo šlo je pa res,da je to malo rizično.Hvala za info.Če ma kdo še kakšno dobro idejo ali predlog sem ga vedno vesel. David

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4117
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » To Jul 10, 2012 10:24 pm

Zanesljivo dobra predloga:
1. Parkiraj na klancu!
2. In ne pretiravaj z verglanjem avta s praznim akumulatorjem - lahko "skuriš" kakšen računalnik, ki je zelo občutljiv na prenizko napetost.
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

nil
Prispevkov: 92
Pridružen: Ne Sep 05, 2010 3:59 pm

OdgovorNapisal/-a nil » Sr Jul 11, 2012 5:24 pm

O.K Hvala za predlog bom upošteval.L.P David

daemon
Prispevkov: 67
Pridružen: To Okt 26, 2010 11:16 am
Kraj: brkini

OdgovorNapisal/-a daemon » Po Sep 10, 2012 3:42 pm

Pozdravljeni

Imam naslednji problem in sicer rad bi vezal ventilator hladilnika preko stikala za vklop in izklop v kabini.

Hladilnik motorja ima senzor temperature vgrajen v samem ohišju pri določeni temperaturi le ta vklopi ventilator. Rad bi pa imel še stikalo v kabini z možnostjo vklopa/izklopa ventilatorja. Tukaj nastane problem, ker nevem kako naj vežem to preko releja (4 ali 5 polni rele). A ima kdo kake izkušnje s tako vezavo?

hvala

IzzyD
Prispevkov: 34
Pridružen: Po Feb 06, 2012 9:54 am
Kraj: Dolenjska

OdgovorNapisal/-a IzzyD » Po Sep 10, 2012 6:32 pm

Načeloma je vseeno ali je 4 ali 5 pinski rele.
Iz + pola na aku greš na varovalko (20-25A), nato pa na rele in nato na ventilator.
V bistvu narediš vzporedno vezavo že obstoječemu termo stikalu.

Za proženje releja, pa je najbolje najti kontakt +, da ti avtomatsko izklopi rele, ko ugasneš vozilo, da nebi pozabil vklopljenega vent., saj bi ti kaj kmalu izpraznil akumulator.

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4117
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Po Sep 10, 2012 8:10 pm

Jaz imam na Rimlnu vezano kar direktno iz kontakta preko stikala in kontrolne lučke na "izhod" iz senzorja temperature. Potem že avto vklopi svoj rele, saj preko senzorja ne gredo veliki tokovi.
Vendar pri meni ne gre za samostojno gnan ventilator ampak za elektromagnetno sklopko, ki vklopi ventilator le pri delujočem motorju.
LP Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Andrej P
Prispevkov: 112
Pridružen: Sr Mar 02, 2005 11:25 pm
Kraj: sežana

OdgovorNapisal/-a Andrej P » So Dec 29, 2012 1:14 pm

daemon napisal/-a:Pozdravljeni

Imam naslednji problem in sicer rad bi vezal ventilator hladilnika preko stikala za vklop in izklop v kabini.

Hladilnik motorja ima senzor temperature vgrajen v samem ohišju pri določeni temperaturi le ta vklopi ventilator. Rad bi pa imel še stikalo v kabini z možnostjo vklopa/izklopa ventilatorja. Tukaj nastane problem, ker nevem kako naj vežem to preko releja (4 ali 5 polni rele). A ima kdo kake izkušnje s tako vezavo?

hvala


No da ne boš imel problemov
Na releju imaš kontakte po številkah 30, 85, 86, 87, 87 (lahko pa tudi 87a)
kontakt 30 glavni + ( v tvojem primeru bi vezal + ko je kontakt)
kontakt 85 -
kontakt 86 + komanda (iz stikala na hladilniku)
kontakt 87 na porabnik (na ventilator)

Če je na stikalu hladilnika - poveži pa tako:
kontakt 85 - iz stikala hladilnika
kontakt 86 + iz kontakta ali baterije

kontakta 87 sta enaka in jih rabiš če priključiš naprimer luči. Na enega vežeš desno stran na drugega pa levo.

kontakt 87a na njem je napetost ko je rele izklopljen, ko rele vklopi izgubi napetost kontakt 87a in dobi napetost 87 zato malo pazi med tema dvema vrstama relejev.

Upam da sem kaj pomagal.
LP Andrej

daemon
Prispevkov: 67
Pridružen: To Okt 26, 2010 11:16 am
Kraj: brkini

OdgovorNapisal/-a daemon » So Dec 29, 2012 2:14 pm

Ventilator je že priklopljen in deluje super.

hvala vsem za vašo pomoč.

Srečno pa zdravo 2013 vam želim.

lp

gumaguma
Prispevkov: 5
Pridružen: So Feb 01, 2014 9:56 am
Kraj: vič

anketa

OdgovorNapisal/-a gumaguma » So Feb 15, 2014 6:37 pm

kateri športni avti so vam bolj všeč?

--- SPAM ----

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1072
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » So Feb 15, 2014 8:08 pm

Gumaguma, ti pa nauš doug tle :lol:
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)


www.Adventure-Overland.si
Slika

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1072
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Ne Jun 29, 2014 12:54 pm

Ve kdo, kako preveriti delovanje releja? če mi lahko opiše, ker nisem ravno štromar.
Pri vezavi kompresorja sem obupal, ker ne dela, čeprav je samo plug&play. Do releja je štrom, na stikalu za vklop pa ga ni. Gre se za ARB kompresor in inštalacijo.

Hvala.
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)





www.Adventure-Overland.si

Slika

galu
Prispevkov: 23
Pridružen: To Nov 22, 2011 9:54 pm

OdgovorNapisal/-a galu » Ne Jun 29, 2014 2:24 pm

Takšna je vezava releja.Ko vklopiš stikalo dobiš + na rele, kateri naredi kontakt med priključkom 30 na katerem je že + ter 87 kateri gre na porabnika.

Slika

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1072
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Ne Jun 29, 2014 4:03 pm

Hvala, sem probal kar na bateriji in z multimetrom to izvest in rele dela. Torej je težava nekje drugje... vse 4 žice, ki pridejo za stikalo so brez toka...bo treba enga eletričarja da reši to, ker očitno tudi če je enostvno, je zame prezakomplicirano... :roll:
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)





www.Adventure-Overland.si

Slika

bular
Prispevkov: 757
Pridružen: To Okt 26, 2010 1:26 pm
Kraj: bula

OdgovorNapisal/-a bular » Pe Avg 15, 2014 9:02 pm

načeloma rabiš na stikalu samo dve živci: ena gre na navitje releja, druga je pa lahko + ali masa (odvisno od vezave releja) :roll:
nissan tractor 3.3sdt

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1072
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Pe Avg 15, 2014 11:05 pm

Kot sem reku...če ne poznaš eletrike... :lol: en plus pride tudi na stikalo....sej ne more delat :D Jst sem se pa spraševal zakaj so žice viška. Uglavnem, kompresor šiba 100 na uro :wink:
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)





www.Adventure-Overland.si

Slika


Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gosta