Vitlanje

Vse v zvezi z offroadom
luka32
Prispevkov: 200
Pridružen: To Nov 16, 2010 2:49 pm
Kraj: Litija

OdgovorNapisal/-a luka32 » To Jan 31, 2012 6:37 pm

mamut napisal/-a:Jah ... če bi prej povedu, da je za avtovleko ... bi bilo tolk hitrej in lažje.
Najenostavneje je namontirat master switch nekam poleg vitla ali na rob kesona/kabine ... tako, da je varno dosegljiv če gre kaj narobe.

Pri avtovleki pa gredo sicer redko ampak so se že zgodile lahko narobe sledeče stvari:

- zaradi nepravilne uporabe ali korozije zablokirajo releji vitla v delujočem stanju ... v skrajnem slučaju lahko potegne tudi avto v kabino, konec kesona. (pa ne zdaj po kitajcih tolčt, ker se je to v 15h letih zgodilo tudi dvakrat na Warnih za 1500 eur)
- zaradi igranja sopotnika, potnika, ... med vožnjo z daljincem lahko naložen avto tudi kam zdrsne ... se je tudi že zgodilo ... (sm mislu, da imaš daljinca od garažnih vrat), ker večina avtovlek uporablja vitel kot sistem pritrditve vozila na keson. Pravilna je pritrditev z pritrdilnimi trakovi naprej in nazaj, ter odklop vitla od vozila med vožnjo.
- samosprožitev vitla zaradi vode v centrali daljinca ali na kontaktih relejev, npr. sredi deževne noči, ...
- ...

in z odklapljanjem master switcha se je takšnih težav možno ogniti.


In ravno zaradi teh razlogov bi montiral nekaj takega. Skrbi me še nekaj (mogoče čisto za brezveze), da bi se mi nekje na podnu, kjer je napeljan kabel prenucala izolacija in bi začelo švasat. Kabel sem sicer ovil z eno tako plastiko za ovijanje in dodatno ga dal še v cev namenjeno za zaščito kablov, ampak še vedno me muči tisti "če" :) Sploh si me zdaj ustrašil s tistim zapikanjem relejev, ker tudi pomislil nisem nato.


Drugače pa jaz avto privežem najmanj na treh mestih, obe strani spredaj in ena zadaj. Pri dobro privezanem avtu, se pelješ 300% bolje, ker ti naloženi avto amortizira z kamionom. Če je avto slabo privezan, vsako luknjo na cesti čutiš dvakrat.

Uporabniški avatar
Rafter
Upravnik
Prispevkov: 2028
Pridružen: To Feb 17, 2004 3:03 pm
Kraj: Southern District of Maribor
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Rafter » Če Feb 02, 2012 1:26 am

mamut napisal/-a:...nekaj časa je Warn dajal takšen dodatni rele poleg svojih vitlov, a so to kasneje opustili.
Igor, a imaš kaj tega še "na lagerju"?
The whole life sponsored by محمد بن راشد المكتوم

Uporabniški avatar
mamut
Prispevkov: 1378
Pridružen: Sr Jun 11, 2003 12:52 am
Kraj: Mengeš - CRUISERLAND :)
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a mamut » Če Feb 02, 2012 8:52 am

Rafter napisal/-a:
mamut napisal/-a:...nekaj časa je Warn dajal takšen dodatni rele poleg svojih vitlov, a so to kasneje opustili.
Igor, a imaš kaj tega še "na lagerju"?


en set mislim, da še nekje imam ... smo to stane ca. 80 eur.
te cenejš pride, če pri nas vzameš samo en "ta močan" rele in eno stikalo za v kabino ... pa vsega skupaj ni za 35 eur.

lp
Mamut
www.mamut4x4.com ... največji izbor 4x4 opreme v Sloveniji.

luka32
Prispevkov: 200
Pridružen: To Nov 16, 2010 2:49 pm
Kraj: Litija

OdgovorNapisal/-a luka32 » Če Feb 02, 2012 6:17 pm

To bi tudi jaz nabavu. Če sem prav povzel, je to rešitev za moje probleme?

lp

luka32
Prispevkov: 200
Pridružen: To Nov 16, 2010 2:49 pm
Kraj: Litija

OdgovorNapisal/-a luka32 » To Mar 27, 2012 8:21 am

Imam en problem. Tam kjer pride na vitel pritrjen konec zajle, se mi je utrgal tisti kabel čevelj. Kako naj to rešim? Mislil sem kar prišvasat nek nosilec na konec zajle, vendar nevem, kako bi to kaj držalo.

Prosim predlogi :)

Uporabniški avatar
compadre
Prispevkov: 3175
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 12:19 pm
Kraj: 45.895913, 15.654165

OdgovorNapisal/-a compadre » To Mar 27, 2012 8:27 am

z švasanjem oslabniš zajlo, z hartlotanjem glih tako.
Vzameš kos cevke, ki ima isti premer znotraj, kot zajla, jo na koncu stisneš in prevrtaš, natakneš na zajlo in stisneš; če nimaš klešče za čevlje stiskat, pa z majzlom stisneš (na tri al 4 zareze)

nekje imam slike, ko sem jaz to reševal, a jih trenutno ne najdem....
And on the 8th day God created Land Rover

Uporabniški avatar
mamut
Prispevkov: 1378
Pridružen: Sr Jun 11, 2003 12:52 am
Kraj: Mengeš - CRUISERLAND :)
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a mamut » To Mar 27, 2012 8:28 am

1. nov kabel čevelj ... jaki tok dimenzij ...35mm2 ali dimenzijo večji
2. po domače privariš zajlo na boben ... če pa boš rabil zajlo menjat pa pač odfleksaš zadev stran in s polirno ploščo zgladiš zadevo nazaj ... preverjeno tudi to deluje ...
www.mamut4x4.com ... največji izbor 4x4 opreme v Sloveniji.

luka32
Prispevkov: 200
Pridružen: To Nov 16, 2010 2:49 pm
Kraj: Litija

OdgovorNapisal/-a luka32 » To Mar 27, 2012 11:55 am

Ja sej neki tacga bo treba nardit. Ker itak nima neke obremenitve ta spoj, bolj je pomebno zategovanje zajle na boben. Jaz sem naredil to napako da sem preveč odvil in je šel.

Uporabniški avatar
saks
Prispevkov: 195
Pridružen: To Jan 18, 2011 1:36 pm
Kraj: Vipavska dolina

OdgovorNapisal/-a saks » To Mar 27, 2012 12:09 pm

mamut napisal/-a:1. nov kabel čevelj ... jaki tok dimenzij ...35mm2 ali dimenzijo večji
2. po domače privariš zajlo na boben ... če pa boš rabil zajlo menjat pa pač odfleksaš zadev stran in s polirno ploščo zgladiš zadevo nazaj ... preverjeno tudi to deluje ...


Kako se pa "strokovno" pritrdi sintetično vrv na boben vitla :?:

Uporabniški avatar
Civava
Prispevkov: 273
Pridružen: So Okt 01, 2011 7:55 pm
Kraj: Škofja loka

OdgovorNapisal/-a Civava » To Mar 27, 2012 2:25 pm


Uporabniški avatar
Sven
Prispevkov: 1092
Pridružen: To Maj 17, 2005 11:30 pm
Kraj: wajdušna
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Sven » To Mar 27, 2012 9:43 pm

saks napisal/-a:Kako se pa "strokovno" pritrdi sintetično vrv na boben vitla :?:


Če maš na bobnu vijak za kabel čevelj, lahko daš na konec vrvi stisnit, al pa sam stisneš kabel čevelj (če maš klešče ali hidravlično prešo), na vrvi z "majzelno" kot pravi compadre ne bo šlo) in potem kabelj čevelj priviješ na boben.
Če pa maš v bobnu luknjo, pa samo konec vrvi oviješ z "izolir trakom", da se ne razplete, pa da postane bolj trd-kompakten, porineš skoz luknjo, pa stišneš. Če ti je konec vrvi predebel za luknjo, porežeš nekaj vlaken, da se vrv stanjša in jo oviješ z izolirjem-tudi tam čez ko je porezana, da se ne podira naprej, tako da dobiš koničast konec in porineš skozi luknjo ter stisneš. Tisti del ko je vrv pritejena z enim ali drugim načinom itak ne sme nič nosit, to pomeni, da more bit vsaj 5 omotov vrvi/pletenice na bobnu.
LP
TUDI NA FB>>>KLIK

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Sr Mar 28, 2012 1:31 am

saks napisal/-a:Kako se pa "strokovno" pritrdi sintetično vrv na boben vitla :?:

Zavariš :lol:

Isto k zajlo....je že sven vse napisal. S tem da vrv lahko naviješ tudi brez vsega, en konec daš ležat po dolžini bobna in naviješ čez njega. Tega se z jekleno pletenico ne da delat. Tudi koj vozel lahko narediš v končni fazi...bo Miran razložil katerega in kateri se sam zategne oziroma zadrgne.
Pri vseh načinih je pa najbolj pomembno to kar je Sven napisal, pol bobna v zadnji vrsti mora vedno biti gor. Če ne ne pomaga nobena opcija pritrditve.
Najbolj fajn so vitli z prevrtanim bobnom, kar se tega tiče. Nobenih komplikacij, drži pa k pes ježa......
So pa tudi mojstri, ki dajo predolg vijak za pritrditev zajle in jim pol pregloda vitel na dva dela :lol:

Uporabniški avatar
Civava
Prispevkov: 273
Pridružen: So Okt 01, 2011 7:55 pm
Kraj: Škofja loka

OdgovorNapisal/-a Civava » Sr Mar 28, 2012 4:17 pm

So pa tudi mojstri, ki dajo predolg vijak za pritrditev zajle in jim pol pregloda vitel na dva dela Laughing


Super za ceno enga maš dva :D

luka32
Prispevkov: 200
Pridružen: To Nov 16, 2010 2:49 pm
Kraj: Litija

OdgovorNapisal/-a luka32 » Če Jun 28, 2012 3:25 pm

Živjo,

po mailu sem dobil neko reklamo za tale vitel http://www.ebay.co.uk/itm/Auto-Lift-Uk- ... RTM1094670

Zdaj me zanima če je komu znana firma, ker zgleda popolnoma isti kot vsi kitajci, ki jih prodajajo pri nas, edino občutno cenejši je. Ukvarjam se z avtovleko in imam sedaj ewx9500, ki je pomoje že bolj bogi, in bi kupil tega, starega pa imel za rezervo.

Tukaj na ebayu pride okrog 320e, pri nas okoli 500e :?

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Pe Jun 29, 2012 2:21 pm

Tole je videt isto kot imaš sedaj le mal močnejši je..............
Teško boš kaj profitiral pri tej ceni, za par ojrov razlike je boljše kupiti in imeti garancijo doma.

Uporabniški avatar
mamut
Prispevkov: 1378
Pridružen: Sr Jun 11, 2003 12:52 am
Kraj: Mengeš - CRUISERLAND :)
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a mamut » Pe Jun 29, 2012 3:28 pm

Fantje sej se da vedno kakšen forumski popust dobit ... ali pa imamo kakšne akcijske ponudbe.
Samo vprašat je potrebno :wink:
Za enak denar z dobrim popustom se da tudi pri nas dobit vitel ... brez garancije pač (stvar dogovora z kupcem)... oz. s polno garancijo na nekaj evrov več.

Tile e-bay prodajalci pa se vsako leto pojavijo in izginejo v letu, dveh, treh, ... vmes prodajo en kup robe ... nudijo "kompletno" garancijo ... samo kaj boš z njimi, če jih nimaš kje najti, ko jih rabiš.
www.mamut4x4.com ... največji izbor 4x4 opreme v Sloveniji.

Xroad
Prispevkov: 20
Pridružen: To Mar 20, 2012 6:20 pm
Kraj: Ljubljana-Kum

Vitel

OdgovorNapisal/-a Xroad » Po Avg 13, 2012 3:57 pm

Moje izkušnje z vitli:

Vitel iz kitajske zna biti dober, če je trgovec naročil v resni tovarni. Ponaredkov warna je veliko in ni rečeno, da ne bo delal. Je pa nekaj stvari, ki jih je potrebno upoštevati pri poceni vitlih: po vsaki uporabi v vodi, ga je potrebno odpreti in zliti, ja zliti, vodo ven, ker niso vodotesni! Ležaji so bolj ko ne suhi, brez masti in za resno delo jih je potrebno kaj hitro zamenjati. Mast v menjalniku ni vredna, da si mažem ... nič z njo. Zamnjat nujno in dodati kak teflon pasto poleg. Pa po vsaki uporabi zajlo očistit in ponovno lepo navit. Pa bo tudi kitajček delal.
Sem ravno obnovil dva taka, tako da vem kaj je notri. Ker uporabljajo navaden pleh, ki drži krtačke na ekektromotorju, le te zarjavijo, primejo krtačko, ta zašteka in zaiskri pa lahko skuriš še rotor. Ali pa crkne takrat, ko ga najbolj rabiš.
Zato blato/vodo majstri, če kupujete poceni vitle jih vsaj vzdržujte.
Lep pozdrav
Bojan

luka32
Prispevkov: 200
Pridružen: To Nov 16, 2010 2:49 pm
Kraj: Litija

OdgovorNapisal/-a luka32 » Ne Apr 14, 2013 6:04 pm

Mene pa zanima če obstaja kakšna rešitev proti navijanju zajle na eno stran. Namreč, vedno se ne da privezat točno naravnost in če je pod kotom začne zajlo navijat in potem drgne po ohišju in se zapleta.

Uporabniški avatar
mamut
Prispevkov: 1378
Pridružen: Sr Jun 11, 2003 12:52 am
Kraj: Mengeš - CRUISERLAND :)
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a mamut » Po Apr 15, 2013 8:39 am

Če s ene motim imaš vitel na avtovleki?

Rešitev je:
1. skrajšat zajlo na pol ... ne rabiš 25m za nalaganje avtov na dvorišču.
Drugi del pa shraniš kot podaljšek zajle za primere, ko je potrebno avto potegnit iz dlje. S tem pridobiš več prostora na bobni in bistveno kasneje rata omot zajle predebel na eni strani.

2. predelat avtovleko na drsni vitel. Dva U profila na keson avtovleke. Nosilec vitla na 4 ležaje oz koleščka in imaš premični vitel.
Najbolj profi in najboljša rešitev za avtovleke.

3. bolj za silo ... višek zajle že pred začetkom vleke navij na kontra stran bobna vitla, da imaš delovno stran povsem prosto.

lp
www.mamut4x4.com ... največji izbor 4x4 opreme v Sloveniji.

luka32
Prispevkov: 200
Pridružen: To Nov 16, 2010 2:49 pm
Kraj: Litija

OdgovorNapisal/-a luka32 » To Apr 16, 2013 9:51 am

To mi je vse jasno, tudi skrajšal sem že, sicer samo za 5m, ampak se že to pozna.

Bolj me zanima za off road, ker jaz naprimer vidim, kdaj bo začel motat, pri terencih pa je vitel ponavadi skrit, in opaziš ko je že prepozno.

Uporabniški avatar
mamut
Prispevkov: 1378
Pridružen: Sr Jun 11, 2003 12:52 am
Kraj: Mengeš - CRUISERLAND :)
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a mamut » To Apr 16, 2013 10:06 am

Na terencih se na enostaven in poceni način tega ne da urediti.
Razen z vgradnjo vitla globje v vozilo (no to že ni več enostaven način)
Je potrebno spremljat navijanje zajle, pravočasno prekinit vleko, če zmanjka prostora, previt zajlo na drugo stran in potem nadaljevati.

Pri kamijonih, kjer je več prostora pod odbijačem se vodenje navijanja zajle da izvesti, a precej podraži investicijo.

Vitel zmontiran na tak način, da se ne vidi bobna niti malo je vreden zelo malo. Dober pregled nad bobnom je zelo pomemben in prepreči marsikatero poškodbo. Velikokrat odloča med uspešnim in neuspenim reševanjem vozila.
:arrow: Močno odsvetujemo montažo vitla na način, da ni možnosti pregleda nad bobonom vitla.


Skratka ... lahko tudi nagradno vprašanje ... odkupimo patent ... kako narediti enostaven, cenovno ugoden, zanesljiv način vodenja zajle/vrvi po bobnu vitla? Ideje na plan ... iziv za vse kavčoffroaderje :wink:
www.mamut4x4.com ... največji izbor 4x4 opreme v Sloveniji.

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » To Apr 16, 2013 10:59 am

Jaz sem naredil valjček (tak kot je na vodilu) na zadnj strani vitla kateri je z močnimi vzmetmi pritiskal na pletenico in ji ni dovoljevala preskoka. Težava ni bila v celoti odpravljena, ker je slabo grčasto pletenico teško krotiti. Bolo je veliko boljše, vendar pri ekstremnih bočnih vitlanjih ne pomaga veliko, ker je sila prevelika. Pol je pa sintetika postala cenovno dostopna in sem to opustil. Je pa zelo poceni za izdelat in zelo majhno tako da ni problem zmontirat kamorkoli.
Po težavah z warnom 8274, ki nima distančnikov na bobnu in pletenica celo preskoči iz bobna in se zadrgne okoli vitla sem pa na zadnji strani namontiral alu cev 25 mm, nanjo priklopil piskača za vzvratno vožnjo tako da je vsakič, ko je bilo nekje pletenice preveč na enem mestu z piskanjem opozoril voznika in kopilota, da je nekaj narobe. Pletenica pa nikoli več ni izskočila iz bobna, ker ni mogla.

Pametnega vodila, ki bi 100% opravljal svoje delo pa še nisem videl čeprav sem videl marsikaj. Večina je kaj kmalu dala dol svoje umetnine, ker so si nakopali še dodatne težave.
Zajla je hudič, sploh stara in grčasta...........sploh ker ponavadi nihče niti ne namaže, kaj šele da bi si vzel čas in po uporabi lepo povil pletenico na boben in jo tako prisilil, da ima vsaj malo spomina.

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1422
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » To Apr 16, 2013 11:53 am

pa še jst pristavim svoj lonček....v živo še nisem videl od blizu vrvi namesto zajle in se sprašujem, kako je pa tukaj pri navitju? Ker meni se je pri zalji že zgodilo, da sem imel probleme z odvitjem, je pa res, da ima zajla že nekaj za sabo(en konc čez drugega in se je še zategnilo)...
Slaba stran vrvi je samo prehodi čez kakšne kamnje ali še kaj?
Zakaj uvodnica namesto valčkov, če uporabljamo vrv?

Hvala za odgovore :wink:
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)


www.Adventure-Overland.si

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1422
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » So Maj 04, 2013 12:11 pm

Dodajam še eno uprašanje, čeprav ni odgovorov :lol:
Nekatere sintetične vrvi imajo zadnjih nekaj metrov zaščitenih, zarati termo delovanja bobna. Koliko se dejansko zgreje boben? Je možna poškodba vrvi, ki nimajo te zaščite? Obstaja kakšen trik, z katerim preprečimo prenos toplote?
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)


www.Adventure-Overland.si

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Ne Maj 05, 2013 7:17 am

Popaj napisal/-a:pa še jst pristavim svoj lonček....v živo še nisem videl od blizu vrvi namesto zajle in se sprašujem, kako je pa tukaj pri navitju? Ker meni se je pri zalji že zgodilo, da sem imel probleme z odvitjem, je pa res, da ima zajla že nekaj za sabo(en konc čez drugega in se je še zategnilo)...




Isto se dogaja tudi pri vrvi. Če gre čes bo ravnotako zadrgnilo kot zajlo.

Popaj napisal/-a:Zakaj uvodnica namesto valčkov, če uporabljamo vrv?



Lahko uporavljamo tako eno kot drugo. Le da moramo pri uvodnici za vrv uporabljati alu ali jekleno uvodnico za zajlo pa lito.

Popaj napisal/-a:Dodajam še eno uprašanje, čeprav ni odgovorov


Firbec :lol:

Popaj napisal/-a:Nekatere sintetične vrvi imajo zadnjih nekaj metrov zaščitenih, zarati termo delovanja bobna. Koliko se dejansko zgreje boben? Je možna poškodba vrvi, ki nimajo te zaščite? Obstaja kakšen trik, z katerim preprečimo prenos toplote?


Boben se lahko zelo segreje, odvisno od rabe. Vrvi niso namenjene za vitle, ki imajo zavoro v bobnu.
Obstaja trik............da se ne vitlaš. Pol se boben ziher ne bo segrel. :wink:

Popaj napisal/-a:Slaba stran vrvi je samo prehodi čez kakšne kamnje ali še kaj?


Slaba stran vrvi je predvsem visoka cena...............za vse ostalo je boljša od zajle.
Je pa še ena slaba stran pri vrvi, predvsem tistih slabše kakovosti. Odpornost na UV.


Vrni se na “Offroad - splošno”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 33 gostov