Vitlanje
Re: Vitlanje
rozakid napisal/-a:Mene pa zanima, zakaj na tekmah uporablja večina vrvi, ne pa zajle? Je to zaradi varnosti ali je kaki drugi razlog. Hvala.
na kerih tekmah?
v slo velika večina uporablja zajle
Re: Vitlanje
rozakid napisal/-a:Mene pa zanima, zakaj na tekmah uporablja večina vrvi, ne pa zajle? Je to zaradi varnosti ali je kaki drugi razlog. Hvala.
V Sloveniji večina zajle. Vrv ima eno čudovito lastnost, ki jo sovozniki ljubijo, in sicer, da je veliko lažja od zajle in če morajo z njo v velik klanec, po drsečem terenu je nepredstavljivo lažje z vrvjo, kot pa z zajlo. To mi je eden izmed poznanih razlogov zakaj vrv, več bodo verjetno povedali maherji sami. Kot vsaka stvar stvar ima vrv + in -. Minus je gotovo manjša odpornost na abrazijo kot zajla.
LP
TUDI NA FB>>>KLIK
ne samo da jo lažje vlečeš v klanec, lažje jo tudi pospraviš. Poviješ jo lahko tudi če jo vržeš na kup, če pa nomaš časa jo pa enostavno celo vržeš skozi okno v avto, za zlaganje ne rabiš rokavic itd....... Zakaj ni tako pogosta pri nas jaz vidim razlog predvsem v ceni. Za ceno vrvi dobiš že kitajca z zajlo vred.
- Gašperček 413
- Prispevkov: 234
- Pridružen: Ne Mar 19, 2006 1:32 am
- Kraj: bled
Vitel ročni
Pozdravljeni !
Že parkrat me vitel rešil , da nisem rabil traktorja, kupil sem ga od Mirana, super zadeva rabim cca 5 x na leto, seveda pa ni za tekme.Dovolj močan, tudi če je avto pogreznjen v blatu, sam nekaj telovadbe rabš, pa poj pijačo !
[img][img]http://www.shrani.si/t/37/AC/1wqCTiDr/p1812101027.jpg[/img][/img]
Že parkrat me vitel rešil , da nisem rabil traktorja, kupil sem ga od Mirana, super zadeva rabim cca 5 x na leto, seveda pa ni za tekme.Dovolj močan, tudi če je avto pogreznjen v blatu, sam nekaj telovadbe rabš, pa poj pijačo !
[img][img]http://www.shrani.si/t/37/AC/1wqCTiDr/p1812101027.jpg[/img][/img]
pri nas ga lahko v živo vidiš, na zalogi imamo tri različno velike/močne modele.
dobra lastnost je to, da je prenosen in "na ročni pogon" ... slaba pa, da je težak in neroden za prenašat.
vendar, ko obstaneš na takšen način kot na zgornjih slikah je "priceless"
dobra lastnost je to, da je prenosen in "na ročni pogon" ... slaba pa, da je težak in neroden za prenašat.
vendar, ko obstaneš na takšen način kot na zgornjih slikah je "priceless"
www.mamut4x4.com ... največji izbor 4x4 opreme v Sloveniji.
Vredno pregleda:
http://www.pirate4x4.com/tech/billavist ... index.html
http://www.pirate4x4.com/tech/billavist ... index.html
ca. 500A ... z varovalko boš bolj teško kaj rešil ... težave so lahko že bistveno pod 500A ... master switch je boljša rešitev.
www.mamut4x4.com ... največji izbor 4x4 opreme v Sloveniji.
master switch lahko tudi prevrtaš in napelješ drobno zajlo še v kabino ... pa imaš še izklop v kabini po sistemu rallje avtov.
drugače pa povsem zadošča master switch blizu akuja ... seveda ni enako kot izklop iz kabine ... a dosti več časa tudi ne vzame za izklop v sili.
lahko pa se namontira še dodatni glavni rele, katerega prožiš iz kabine ... malce dražje ... bolj udobno ... a tudi nepotrebno, ker vsaka dodatna stvar hkrati tudi ovira napajnje vitla ... nekaj časa je Warn dajal takšen dodatni rele poleg svojih vitlov, a so to kasneje opustili.
lp
Mamut
drugače pa povsem zadošča master switch blizu akuja ... seveda ni enako kot izklop iz kabine ... a dosti več časa tudi ne vzame za izklop v sili.
lahko pa se namontira še dodatni glavni rele, katerega prožiš iz kabine ... malce dražje ... bolj udobno ... a tudi nepotrebno, ker vsaka dodatna stvar hkrati tudi ovira napajnje vitla ... nekaj časa je Warn dajal takšen dodatni rele poleg svojih vitlov, a so to kasneje opustili.
lp
Mamut
www.mamut4x4.com ... največji izbor 4x4 opreme v Sloveniji.
Zakaj pa potem kompliciraš, za to pa res ne rabiš dodatnih varnostnih elementov. V tem primeru nima kaj bit narobe tudi če je vitel stalno priklopljen.
Glavno stikalo pa lahko montiraš tudi zraven vitla, ni nujno, da je zraven baterije v motornem prostoru.
Ali pa opcija kot jo je mamut opisal, dodatni rele katerega upravljaš iz kabine.
Sicer tudi pri terencih ni ravno dobro imeti stikalo v kabini. Zaradi povečane dolžine kablov. Nekateri to tako podaljšajo da presek in izolacija originalnih kablov, sploh pri niskocenovnih vitlih, ne zadostujejo več za varno uporabo. Pa še to se dogaja da šalabajzerji kabel porinejo skozi minimalno luknjo v pločevini, brez dodatne izolacije, kar v bistvu naredi zadevo še bolj nevarno kot brez stikala.
Karkoli je šlo narobe, je šlo zaradi nestokovne šalabajserske montaže. Tega sem videl že precej. Jermenica je preglodala kabel, veternica je ujela in navila kabel kabel je stisnilo pri karambolu, itd....
Stikalo se pri "normalnih" avtomobilih montira predvsem iz dveh razlogov: da onemogočimo uporabo tretjim osebam (predvsem otroci) in da pri morebitnem karambolu ne zagori, ko stisnemo ali presekamo + kabel.
Drugače ni neke potrebe za dodatnimi elementi. Če vitel rabimo zelo redko, lahko kar + odklopimo z baterije.
Na tekmovalnih vozilih je drugače, tam odklapljamo kompletno elektriko in ne samo winč. Razlogov, zakaj, ne rabim opisovat.
Daljinec nima nikakršne veze z elementi, kot so varovalke in močnostno stikalo.
Glavno stikalo pa lahko montiraš tudi zraven vitla, ni nujno, da je zraven baterije v motornem prostoru.
Ali pa opcija kot jo je mamut opisal, dodatni rele katerega upravljaš iz kabine.
Sicer tudi pri terencih ni ravno dobro imeti stikalo v kabini. Zaradi povečane dolžine kablov. Nekateri to tako podaljšajo da presek in izolacija originalnih kablov, sploh pri niskocenovnih vitlih, ne zadostujejo več za varno uporabo. Pa še to se dogaja da šalabajzerji kabel porinejo skozi minimalno luknjo v pločevini, brez dodatne izolacije, kar v bistvu naredi zadevo še bolj nevarno kot brez stikala.
Karkoli je šlo narobe, je šlo zaradi nestokovne šalabajserske montaže. Tega sem videl že precej. Jermenica je preglodala kabel, veternica je ujela in navila kabel kabel je stisnilo pri karambolu, itd....
Stikalo se pri "normalnih" avtomobilih montira predvsem iz dveh razlogov: da onemogočimo uporabo tretjim osebam (predvsem otroci) in da pri morebitnem karambolu ne zagori, ko stisnemo ali presekamo + kabel.
Drugače ni neke potrebe za dodatnimi elementi. Če vitel rabimo zelo redko, lahko kar + odklopimo z baterije.
Na tekmovalnih vozilih je drugače, tam odklapljamo kompletno elektriko in ne samo winč. Razlogov, zakaj, ne rabim opisovat.
nil napisal/-a:Najboljše bo da si nabaviš daljinca..
Daljinec nima nikakršne veze z elementi, kot so varovalke in močnostno stikalo.
Jah ... če bi prej povedu, da je za avtovleko ... bi bilo tolk hitrej in lažje.
Najenostavneje je namontirat master switch nekam poleg vitla ali na rob kesona/kabine ... tako, da je varno dosegljiv če gre kaj narobe.
Pri avtovleki pa gredo sicer redko ampak so se že zgodile lahko narobe sledeče stvari:
- zaradi nepravilne uporabe ali korozije zablokirajo releji vitla v delujočem stanju ... v skrajnem slučaju lahko potegne tudi avto v kabino, konec kesona. (pa ne zdaj po kitajcih tolčt, ker se je to v 15h letih zgodilo tudi dvakrat na Warnih za 1500 eur)
- zaradi igranja sopotnika, potnika, ... med vožnjo z daljincem lahko naložen avto tudi kam zdrsne ... se je tudi že zgodilo ... (sm mislu, da imaš daljinca od garažnih vrat), ker večina avtovlek uporablja vitel kot sistem pritrditve vozila na keson. Pravilna je pritrditev z pritrdilnimi trakovi naprej in nazaj, ter odklop vitla od vozila med vožnjo.
- samosprožitev vitla zaradi vode v centrali daljinca ali na kontaktih relejev, npr. sredi deževne noči, ...
- ...
in z odklapljanjem master switcha se je takšnih težav možno ogniti.
Najenostavneje je namontirat master switch nekam poleg vitla ali na rob kesona/kabine ... tako, da je varno dosegljiv če gre kaj narobe.
Pri avtovleki pa gredo sicer redko ampak so se že zgodile lahko narobe sledeče stvari:
- zaradi nepravilne uporabe ali korozije zablokirajo releji vitla v delujočem stanju ... v skrajnem slučaju lahko potegne tudi avto v kabino, konec kesona. (pa ne zdaj po kitajcih tolčt, ker se je to v 15h letih zgodilo tudi dvakrat na Warnih za 1500 eur)
- zaradi igranja sopotnika, potnika, ... med vožnjo z daljincem lahko naložen avto tudi kam zdrsne ... se je tudi že zgodilo ... (sm mislu, da imaš daljinca od garažnih vrat), ker večina avtovlek uporablja vitel kot sistem pritrditve vozila na keson. Pravilna je pritrditev z pritrdilnimi trakovi naprej in nazaj, ter odklop vitla od vozila med vožnjo.
- samosprožitev vitla zaradi vode v centrali daljinca ali na kontaktih relejev, npr. sredi deževne noči, ...
- ...
in z odklapljanjem master switcha se je takšnih težav možno ogniti.
www.mamut4x4.com ... največji izbor 4x4 opreme v Sloveniji.
No, nimam skoraj nobenih izkušenj z uporabo vitla, a tisto malo kar sem ga rabil, sem ga skoraj polomil. Kaj se je zgodilo:
Namestim (nabavil sem skoraj novega) zame nov vitel, potegnem ven mogoče 2 do 3 m zajle in vklopim navijanje. Brez bremena, kar tako, da vidim, kako deluje. Pa se je zapekel rele in ni odklopil, pa čeprav sem na ročni komandi spustil stikalo. Še sreča, da je bila hauba odprta in da sem tik ob akumulatorju na dovodna kabla (+ in -) od vitla namestil kabelsko spojko, tako da sem, tik preden je začel vitel kavelj navijati, le uspel prekiniti tok.
Zato toplo priporočam - po mojem bi morala taka rešitev biti obvezna iz varnostnega vidika - namestitev releja ali hitro odklopnega stikala na + kablu od vitla. Na hitro dosegljivem mestu seveda. Možnost, da bosta dva releja naenkrat zapekla je le precej manjša.
Miran
Namestim (nabavil sem skoraj novega) zame nov vitel, potegnem ven mogoče 2 do 3 m zajle in vklopim navijanje. Brez bremena, kar tako, da vidim, kako deluje. Pa se je zapekel rele in ni odklopil, pa čeprav sem na ročni komandi spustil stikalo. Še sreča, da je bila hauba odprta in da sem tik ob akumulatorju na dovodna kabla (+ in -) od vitla namestil kabelsko spojko, tako da sem, tik preden je začel vitel kavelj navijati, le uspel prekiniti tok.
Zato toplo priporočam - po mojem bi morala taka rešitev biti obvezna iz varnostnega vidika - namestitev releja ali hitro odklopnega stikala na + kablu od vitla. Na hitro dosegljivem mestu seveda. Možnost, da bosta dva releja naenkrat zapekla je le precej manjša.
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
Vrni se na “Offroad - splošno”
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 24 gostov