Nov predlog sprememb zakona o ohranjanju narave

Vse v zvezi z offroadom
Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Sr Jan 29, 2014 11:29 am

Korando napisal/-a:....

Torej če povzamem, z registriranimi motornimi vozili se lahko vozimo po vseh cestah, tudi gozdnih poteh brez omejitev.

Težava, ki jo vidim, je organizacija srečanj in tekmovanj, kjer bi se lahko uporabljalo vozila, ki niso registrirana. Nikjer ne piše, da je takšno srečanje ali tekmovanje sploh možno organizirati ter kdo lahko izda dovoljenje. To je prva točka, kar bi po moje morali zahtevati.

Iz tega sledi zahteva o določitvi območij, kjer bi bilo možno za njih dobiti dovoljenja ter kdo izda takšno dovoljenje.

Nadalje vidim kot problem uvajanje nekih tablic za neregistrirana motorna vozila. To zna bit pokop za offroad tekmovanja v slo na splošno. Zahtevati bi morali, da se na organiziranih srečanjih in tekmovanjih ter poligonih lahko uporabljajo neregistrirana motorna vozila.

Nadalje je potrebno zahtevati vse, kar je napisano za kolesarje.

24.d člen
(vožnja s kolesi v gozdnem prostoru)
(1) Ne glede na določbo prvega odstavka prejšnjega člena je v gozdnem prostoru dovoljeno voziti, ustaviti ter organizirati vožnje in tekmovanja s kolesi, vendar le na gozdnih cestah.
(2) V gozdnem prostoru je dovoljeno voziti in ustaviti s kolesi tudi na označenih gozdnih vlakah in drugih označenih poteh na območjih, določenih v prostorskem delu gozdnogospodarskega in lovskega upravljavskega načrta območja.
(3) Poti iz prejšnjega odstavka in pogoje njihove rabe sporazumno določijo in v skladu s predpisi o gozdnih prometnicah označijo lastniki, Zavod za gozdove Slovenije in lokalna skupnost.
(4) Izven gozdnega prostora je dovoljena vožnja, ustavitev ter organiziranje voženj in tekmovanj s kolesom tudi po nekategoriziranih cestah.


Pa verjetno še kaj...


Bravo! Še kaj?
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
jeep corporation
Prispevkov: 1310
Pridružen: Sr Nov 02, 2005 8:19 pm
Kraj: Skopo
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a jeep corporation » Sr Jan 29, 2014 1:50 pm

tudi jaz če bi bil lovski čuvaj, se s tem ne bi lih hvalil
E×E 4×4 (Offroad, Hot Rod, V8 engine)
+386 40 697 872; +386 40 798 615
www.4x4exe.net

Uporabniški avatar
roli12
Prispevkov: 44
Pridružen: Če Nov 10, 2011 9:22 am
Kraj: sevnica

OdgovorNapisal/-a roli12 » Sr Jan 29, 2014 6:39 pm

Če država zna samo napisat zakone kaj ne smemo, moramo od države zahtevat za območja, kjer se lahko prireja tekme, treninge in kar sodi zraven. Kot oskrbnik posameznega območja pa naj bo društvo ali zveza, s tem, da ma oskrbnik tudi proste roke pri organizaciji tekmovanj.

Uporabniški avatar
jeep corporation
Prispevkov: 1310
Pridružen: Sr Nov 02, 2005 8:19 pm
Kraj: Skopo
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a jeep corporation » Sr Jan 29, 2014 7:27 pm

to je to
E×E 4×4 (Offroad, Hot Rod, V8 engine)

+386 40 697 872; +386 40 798 615

www.4x4exe.net

Uporabniški avatar
gregor
Moderator
Prispevkov: 3299
Pridružen: Sr Maj 21, 2003 8:33 am
Kraj: Žalec
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a gregor » Če Jan 30, 2014 7:30 am

Ja,

Morda bi bilo dobro pripravit primere dobre prakse iz tujine,
kako je to drugje urejeno.
Tu mislim kakšni so pogoji za ureditev uradnega poligona,
pogoji za organizacijo tekme ali srečanja/piknika zaprtega tipa itd...

Do sedaj so "nasprotne" ekipe pripravile samo pavšalni povzetek kaj je v tujini prepovedano in izgleda kot da želja po vožnji s terenskimi vozili obstaja samo pri nas.

V bistvu bi se tudi naravovarstveniki, lovci ipd morali zavzemati, da bi bila na določenih predelih vožnja dovoljena, saj bi se s tem zmanjšala "divja" vožnja v naravi.


Kdo od primorcev bi lahko predstavil recimo "Citta’ di gradisca", jaz bom probal malo zbrat info kako je to v nemčiji urejeno, gorenjci ste verjetno v stiku z avstrijci....
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Če Jan 30, 2014 9:29 am

Gregor, vse to je že pripravljeno in imajo že dolgo časa na mizah. Že od prejšnjega predloga novele zakona, ki je padla oziroma smo uspeli le toliko, da smo začasno zaustavili predlog. (in si podaljšali muke)

Drugače pa dobro jutro vsem skupaj:
PrispevekObjavljeno: Pon Jun 09, 2008 12:13
http://www.nivaoffroadteam.com/forum/vi ... 19&start=0

BTW, kolesarji so imeli predvčerajšnjim in včeraj svojih 10 minut v oddaji Svet na kanalu A. Kolesarjem mislim, da bo uspelo, ker so se organizirali že davno tega, mi se pa lahko pod nosom obrišemo. Žal je to dejstvo.
Problem pravilno razumejo in so pripravljeni za rešitve in nek kompromis edino pri policiji in zavodu za gozdove. Vse ostalo je brezveze prepričevat, kot bi zidu govoril. Tako kot je Bizy lepo napisal: Jemljejo denar državi in državljanom. O tem sem pisal kaki dve leti nazaj na kakšen način to počnejo.
Govoril sem z poslanci, župani, policijo, upravnimi enotami, turističnimi društvi, celo na vožnjo smo šli pogledat kako to zgleda.............ja ja, vsi oni "razumejo" problem vendar nihče od njih ne bo dal glavo na tnalo in hodil v ogenj po kostanj...............če mu ni treba in nima nič od tega. Izpostavilo pa se je, da dejansko niti eden v resnici pojma nima o za kaj se sploh gre, tako kot zadnjič poslanka Majda ni vedela nič o energetskih izkaznicah, čeprav bo glasovala o njih, in bodo močno udarile državljane po žepu, in čeprav gre ponovno za lari fari in mešanje megle.
To je naša realnost..............
Zunaj so pa stvari urejene že od prej, današnja zakonodaja EU pa tega ne dopušča več. Lep primer je Tisovec. Ker je trasa na območju nature 2000 so jim hoteli preprečit izvedbo srečanja na katero vsako leto pride okoli 300-500 terencev. No ljudje so zablokirali regionalno cesto pod parolo Tisovec je bil prej tukaj kot EU! in zmagali.............za zdaj. Bomo videli kako bo letos........
Pri nas to ni možno, saj se niti med seboj ne moremo zmenit, terenci po svoje, motoristi po svoje, štirkolesniki po svoje, sankači po svoje, kolesarji po svoje...................birokrati pa tudi, po svoje.
Zgoraj sem povečal, da kdo ne spregleda datuma: 2008......zdaj smo 2014............pa smo še vedno na istem: vsak na svojem bregu. Kako je že rekel nekdo? Aja........ Divide et impera.

moja.malenkost
Prispevkov: 175
Pridružen: So Nov 08, 2008 7:54 am
Kraj: pesnica

OdgovorNapisal/-a moja.malenkost » Če Jan 30, 2014 9:42 am

zanimivo, a je komu poznano če so kaj aktivni pri zakonodaji tudi prodajalci tovrstnih vozil? npr SKI %SEA....

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Če Jan 30, 2014 10:00 am

Kar je meni znano edino prav Ski&sea, ostalo tema. Čeprav je zanimivo da je bilo v Sloveniji je lani prvič registriranih 5031 športnih terencev, kar je 6,3 odstotka več kot leta 2012. Torej prodaja raste, da bi pa kdo s prstom mignil, to pa ne. Tudi država pridno pobira dajatve za ta vozila. Torej, prodam ti vozilo in zaračunam davek, uporabljat ga pa ne smeš.
Medtem je pa na drgem bregu noro in obsedno stanje. Prednjačijo oni, ki bi radi terence celo iz mest izrinili. Tisti ki delijo rdeče kartone terencem po lajbahu..........seveda, on so prisesani na proračun in morajo ta sredstva nekako opravičit. najlažje je tako da pošlješ par študentov, da po ljubljani deli rdeče kartone voznikom terencev..............ljudje to vidijo, Tv hiše objavijo na dnevniku in to je to. Njihovi predlogi se seveda sprejemljivi, pa čeprav za lase privlečeni, medtem ko niti stroke nihče ne šmirgla, kaj šele nas. Ko pa pogledaš kakšna sredstva dobijo od MOP vsako leto te pa na rit vrže.........

Uporabniški avatar
roli12
Prispevkov: 44
Pridružen: Če Nov 10, 2011 9:22 am
Kraj: sevnica

OdgovorNapisal/-a roli12 » Če Jan 30, 2014 12:03 pm

Enako udarno bi se morala tudi zveza postaviti za nas. Res pa je, vsaka svar stane, tako je tudi v tem primeru. Pa vendar, da uspemo, moramo nastopati enotno in širši javnosti dati vedeti, da obstajajo ljubitelji terenske vožnje, ki jim je do narave enako kot vsem ostalim. In da nujno potrebujemo poligone za učenje, treninge in dirke. Kar se pa se našega onesneževanja tiče, ki ga naši nasprotniki tako radi postavljajo kot argument, bi jih bilo potrebno postaviti pred dejstvo, da majhen avto še ne pomeni majhnega onesneževanja, da ne omenjam, mestnih in nedeljcev v gozdovih v času gobarjenja in vikendov, ko mislijo, da so edini na svetu. Kar pa se tiče terencev v mestu, mislim, da pravi off rovdarji, ne uporabljamo terenca za vsakodnevni šoping. Predvsem to mislim na tiste, ki živijo v mestih. Mislim, da bi bilo to tudi prav, da se to pokaže in dopove širši javnosti.

Uporabniški avatar
jeep corporation
Prispevkov: 1310
Pridružen: Sr Nov 02, 2005 8:19 pm
Kraj: Skopo
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a jeep corporation » Če Jan 30, 2014 2:51 pm

verjetno če bi bil taprave volje in bi meni kdo stavil rdeč karton ker sem s terencem, mu bi ga zagatil v gobec
E×E 4×4 (Offroad, Hot Rod, V8 engine)

+386 40 697 872; +386 40 798 615

www.4x4exe.net

moja.malenkost
Prispevkov: 175
Pridružen: So Nov 08, 2008 7:54 am
Kraj: pesnica

OdgovorNapisal/-a moja.malenkost » Če Jan 30, 2014 5:32 pm

Združenje Terenskih Voznikov · To je všeč 1.528 osebam


..




Pozdravljeni ! Objavljamo odprto pismo katerega smo sestavili, prosim za ideje in pripombe, da zadevo zaključimo in jo pošljemo naprej.

Odprto pismo Združenja voznikov v naravnem okolju slovenski javnosti

V zadnjem času postaja problematika vožnje v naravnem okolju vedno bolj pereča tema v Slovenskih medijih. Iz tega razloga smo se odločili, da ustanovimo združenje in predstavimo tudi naš pogled na situacijo.

Vožnja v naravnem okolju ali enduro je športna disciplina, kjer voznik premaguje naravne ovire s svojim motornim kolesom.
Enduraši smo ljudje, ki uživamo v vožnji po terenu. To nam predstavlja sprostitev, rekreacijo in možnost uživanja v naravi. V povprečju je starost enduro voznikov v Evropi višja od 30 let in ne gre za “neizobraženo mularijo".

Sam šport kot tak je v tujini že dobro uveljavljen, priznan in v precejšnjem porastu. Ne moremo ga enačiti z motokrosom, ker mu ni podoben v skoraj nobenem elementu. Tudi motorji, ki se uporabljajo v enduru so registrirani in homologirani. Pri nas se na tem področju v zadnjih nekaj letih dogajajo pozitivni koraki. Slovensko pokalno prvenstvo cross country, kjer se tekmuje v 2 urnih vzdržljivostnih preizkušnjah, je letos štelo več kot 300 različnih tekmovalcev na 6 tekmah. To ga naredi za najbolj številen moto šport v Sloveniji. Vendar se zaradi komplikacij z dovoljenji, povezanih z organizacijo dirk, razvija zelo počasi in vedno večja težava je urediti dovoljenja za tekmovanja.

Težava, ki se je vsi zavedamo, je Slovenska zakonodaja na tem področju. Trenutno uredba o prepovedi vožnje z vozili v naravnem okolju prepoveduje kakršnokoli vožnjo v izven utrjenih poti, kar tudi iz našega vidika vidimo kot smiselno. Žal ta uredba onemogoča tudi kakršno koli odpiranje omejenih in urejenih območij, kjer bi bila vožnja dovoljena. Pravtako je nemogoče na omejenih območjih s strinjanjanjem lastnika, za krajši čas (recimo za konec tedna), dovoliti vožnjo. Kar bi omogočalo organizacijo tekem lokalnega in tudi regionalnega značaja ali organizirana druženja.
Urejena, nadzorovana območja, kjer je vožnja dovoljena in organizirana tekmovanja pa bi imela največji vpliv na vožnjo v naravnem okolju. S tem bi ljudje dobili možnost, da se s svojim hobijem ukvarjajo, ne da bi kršili zakon in prihajali v konflikte z drugimi obiskovalci narave. V tem trenutku, takšnih področij pri nas sploh ni. Hkrati ni načina za pridobitev dovoljenj za organizacijo tekmovanj in podobnih dogodkov. Dobro rešitev bi v tem primeru predstavljala tudi uporaba degradiranih območij kot so peskokopi, vojaški poligoni, prostor pod daljnovodi, zemljišča ob avtocestah, ipd. Nihče od nas si ne želi uničevati neokrnjene narave!

Na tem mestu, moramo izpostaviti tudi dejstvo, da imajo naše sosednje države, kot so Avstrija, Italija in Nemčija,... to problematiko rešeno. V zakonskih okvirih, je možno za omejen čas organizirati vožnje, tekmovanja, testiranja in podobno. Dejavnost je regulirana in nadzorovana. Hkrati to znatno pripomore k lokalni ekonomiji, ker pritegnejo tudi tekmovalce/voz. iz tujine. Kot najlepši primer tega lahko navedemo Redbull Hare Scramble v Eisenerzu v Avstriji, ki poteka na področju še aktivnega rudnika železa. Dogodek v 4 dneh pritegne 1800 tekmovalcev iz 38 narodov in petih kontinentov. Vse to si ogleda več kot 40000 gledalcev. Dogodek pokriva več kot 250 novinarjev. V letu 2013 so organizatorji naredili okrog 5.000.000 EUR dobička. Tudi če bi bi pri nas naredili dogodek v obsegu desetine tega v Avstriji, bi Sloveniji prinesel ogromno. Tudi Hrvaška ima to področje urejeno in vsakoletno organizirajo več mednarodnih tekem, kjer vsaka pritegne več kot 200 tekmovalcev.

Radi bi še enkrat poudarili, da si tudi sami želimo problematiko rešiti na način, ki bo sprejemljiv za vse. Smo za večstranki dialog, ki bi nam pomagal doseči kompromisno rešitev.

-Združenje terenskih voznikov Slovenije


to sem kopiral iz FB

Uporabniški avatar
5x4
Prispevkov: 989
Pridružen: Če Feb 09, 2006 12:18 am
Kraj: Slovenija

OdgovorNapisal/-a 5x4 » Pe Jan 31, 2014 3:08 pm

Jaz vidim rešitev v slovenski off road transferzali. Za konkretno izpeljavo projekta pa bi potreboval kompetentne in sposobne "sodelavce"/ podpornike/ somišljenike..., sposobne argumentirane komunikacije in ustrezno zainteresirano javnost.

Vprašanje, ki se mi pojavlja je kakšni so nameni "bodoče" zakonodaje oz. in predvsem zainteresirane javnosti, v katero hote ali nehote, sodim tudi sam.

Stališče, da se ohranjanje naravnega okolja vrednoti skozi denar se mi zdi zgrešeno. Žalosti me tako dojemanje "ljubiteljev narave", ki ga berem tukaj na forumu. Dejstvo je, da motorno vozilo pusti večji "odtis" v okolju kot pešec ali žival. Vožnja s terenskim vozilom lahko naredi v naravi veliko škode, lahko pa se sploh ne opazi, da se je npr. nekaj minut nazaj nekdo tam peljal; vse je odvisno od voznika in njegovega pristopa.

Osnovno vprašanje, ki bi ga zastavil lastnikom terencev je, zakaj si lastijo terensko vozilo. Če je večina takih kot sta npr. Medo in Veper (nič osebnega, vidva sta bila ravno pri roki), potem je prav, da je zakonodaja taka kot je. Če pa premoremo dovolj zdravega razuma in spoštovanja do našega okolja potem pa je prav, da stopimo skupaj in se potrudimo, da uredimo to področje, kar je po mojem (naivnem) mnenju možno. Se mi pa dozdeva, da se to dvoje nekako izključuje med sabo.

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Pe Jan 31, 2014 3:24 pm

Dve resni vprašanji:
1.
Ali bo ORZS dala svoje pripombe/pripombe na ta predlog zakona?
2.
Kdo pa smo mi, oziroma kot kdo pa naj mi damo pripombe/predloge? Kot neformalna (skregana) skupina ljubiteljev terenskih vozil? Kot civilna iniciativa voznikov 4x4 vozil?
Nikakor ne kot karkoli v zvezi z vožnjo v naravi.
Društvo tudi nismo!

Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
jeep corporation
Prispevkov: 1310
Pridružen: Sr Nov 02, 2005 8:19 pm
Kraj: Skopo
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a jeep corporation » Pe Jan 31, 2014 7:58 pm

terenec naredi veliko škode?? sam se niti ne spomnem kje sem nazadnje videl kakšno kolesnico v naravi, debatira se pa kod da se bi vozilo več vozil kot pa po avtocestah,
E×E 4×4 (Offroad, Hot Rod, V8 engine)

+386 40 697 872; +386 40 798 615

www.4x4exe.net

Uporabniški avatar
croco8
Prispevkov: 105
Pridružen: Če Nov 20, 2008 10:46 am
Kraj: Ozeljan

OdgovorNapisal/-a croco8 » Ne Feb 02, 2014 5:11 pm

A gremo v sredo 5.2.2014 v Grosuplje , da izmenjamo mnenja? Lepo bi bilo oblikovat en skupen predlog za našo oblast.
Lep pozdrav,

4x4 Lijak

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Po Feb 03, 2014 8:18 pm

Kolesarjem so se napori obrestovali. Dosegli so, da iz osnutka novele zakona o ohranjanju narave v celoti umaknejo kolesarstvo v naravi.

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Po Feb 03, 2014 8:46 pm

Za primerjavo kako je to urejeno v kulturnih državah:
https://maps.google.de/maps/ms?ie=UTF8& ... b0bcff5094

4x4 Offroad Park Gröbming Schladming-Dachstein Österreich
http://www.youtube.com/watch?v=A9Wjn0FV_v8
Nazadnje spremenil AŁIEN, dne Po Feb 03, 2014 8:48 pm, skupaj popravljeno 1 krat.

thunderteam
Prispevkov: 215
Pridružen: Ne Nov 09, 2008 10:11 am

OdgovorNapisal/-a thunderteam » Po Feb 03, 2014 8:47 pm

Moremo predstavit par srečanj kot imajo Italijani
Raduno di Gradisca
Italian baja - tekmovanje svetovno FIA
Baja sardegna
Campionati CIVF

Zanima me kako oni lahko organizirajo vožnjo po reki soči itd
Vsako leto pride v Gradisco Disonzo več kot 700 vozil in od tega imajo profit hoteli, vbistvu občina komplet.

P.S
Gre kdo iz Kopra na sestanek ?

Uporabniški avatar
greenhorn
Prispevkov: 98
Pridružen: Po Okt 22, 2012 9:17 am

OdgovorNapisal/-a greenhorn » To Feb 04, 2014 11:56 am

sreda 5.2.2014, 18.00, Grosuplje, Motel Kongo.

http://www.orzs.si/
https://www.facebook.com/zdruzenjeterenskihvoznikov

Uporabniški avatar
ferrarist
Moderator
Prispevkov: 1488
Pridružen: To Jun 10, 2003 8:49 pm
Kraj: okolica ajdovščine

OdgovorNapisal/-a ferrarist » To Feb 04, 2014 12:02 pm

Sandi, sem povabil s sabo tudi Aleša, ki ve veliko o predpisih v Italiji, upamo tudi na udeležbo predsednika GFI AA...upamo tudi na Christiana, ki bo predstavil stvari v Avstriji...

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Sr Feb 05, 2014 11:16 pm

No, sestanek je mimo. Silne množice udeležencev ni bilo, a to ima svojo veliko pozitivno plat: lahko smo kolikor toliko uskladili svoja mnenja. In se pod skupno kapo (ORZS!!!!) spravili terenski avtomobilisti, motokrosisti, moto enduraši, štirikolesniki in še skidujevci bodo zraven povabljeni.
Lepo!
Ablast bo dobila enotnega in upam tudi močnejšega sogovornika.
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

RangeRover
Prispevkov: 727
Pridružen: Pe Dec 30, 2005 8:12 pm

OdgovorNapisal/-a RangeRover » Če Feb 06, 2014 9:15 am

BRAVO!

moja.malenkost
Prispevkov: 175
Pridružen: So Nov 08, 2008 7:54 am
Kraj: pesnica

OdgovorNapisal/-a moja.malenkost » Če Feb 06, 2014 3:51 pm

2X BRAVO

bular
Prispevkov: 760
Pridružen: To Okt 26, 2010 1:26 pm
Kraj: bula

OdgovorNapisal/-a bular » Pe Feb 07, 2014 12:35 pm

:aplavz: upam pa, da se bo tudi kaj izboljšalo stanje tako glede off-parkov in splošne vožnje po terenu(da ne bo samo zaostrovanje :twisted:
nissan tractor 3.3sdt

Uporabniški avatar
ferrarist
Moderator
Prispevkov: 1488
Pridružen: To Jun 10, 2003 8:49 pm
Kraj: okolica ajdovščine

OdgovorNapisal/-a ferrarist » Pe Feb 07, 2014 4:54 pm

C/P iz fb strani:
Zapisnik iz sestanka Združenja Terenskih Voznikov

Združenje terenskih voznikov se je glede na dogajanje in aktivnosti na področju Osnutka Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o ohranjanju narave odločilo,da skliče informativni sestanek z člani oz.predstavniki, kateri so posredno povezani z omenjenim zakonom.
Dogovorilo smo se, da je Osnutek Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o ohranjanju narave nesprejemljiv in diskriminatoren do uporabnikov motornih vozil, kateri uporabljajo tudi naravno okolje za izvajanje rekreacijskih, športnih, predstavitvenih in ostalih dejavnosti. Opažamo, da v sami pripravi osnutka ni sodeloval noben predstavnik, kateri se s to panogo ukvarja. Zato menimo, da vam je bilo trenutno stanje napačno predstavljeno.
Združenje terenskih voznikov bo delovalo pod okriljem Offroad Zveze Slovenije (ORZS). Združenje terenskih voznikov zajema naslednje panožne skupine:
- Terenska vozila
- Enduro motorji
- Motocross motorje
- 4 kolesnike
- Motorne sani
Za nadaljna pogajanja o ureditvi razmer na omenjenem področju so bili določeni predstavniki panožnih skupin.
- Terenska vozila: Ivan Gregorič,Igor Ručman
- Enduro motorji: Aleš Koprivnikar,Lunar Stane, Jaka Seles
- Motocross motorji: Alojzij Fortuna
- 4 kolesniki: Boštjan Kremžar
- Motorne sani:
Združenje ugotavlja, da smo strogo proti osnutku Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o ohranjanju narave v členih, kateri opredeljujejo vožnjo v naravnem okolju(24.a člen,...). Združenje se zaveda problematike voženj v naravnem okolju, katero je potrebno urediti na način, kateri bo zadovoljil večino uporabnikov in državljanov Slovenije.
Združenje predlaga ureditev problematike na naslednji način:
- Zavod za gozdove naj kategorizira Slovenske gozdove in površine glede na njihovo uporabo in namen
- Kategorije naj bodo razvrščene po pomembnosti področij
- V najslabši kategoriji gozdov in površin bi morala biti vožnja z motornimi vozili dovoljena na način,da je vožnja možna po cestah, poteh, vlakah, itd z soglasjem lastnikov površin.
- Na ostalih površinah (višja kategorija), katere so ocenjena s strani Zavoda za gozdove so tudi možni razni organizirani dogodki, za katere pa upravna enota lahko izda posebno dovoljenje, katero lahko traja največ 2(dve) leti (enako velja v AUT).
- Občine in upravne enote bi se morale zavezati, da bi omenjena območja umestila v prostorski plan(OPN) ali označila kje so tovrstne dejavnosti mogoče.
- Na vseh manj pomembnih območjih naj bi se lahko izvajale naslednje dejavnosti kot so:
o Predstavitve
o Srečanja
o Tekmovanja
o Rekreacija
o Športne aktivnosti
S temi predlogi ugotavljamo, da bi se problematika drastično zmanjšala, kajti z višje kategoriziranih površin, bi se vozniki umaknili.
Radi bi poudarili, da večina sedanjih uporabnikov tovrstnih vozil v veliki večini niso uničevalci narave in si tudi sami želijo, da bi bila zadeva urejena pravično in konstruktivno. Skupaj menimo, da je najlažje vse prepovedati ampak z samo prepovedjo se zadeve ne rešujejo temveč se samo enostransko zaključujejo. Dejstvo je da se bo ob sami prepovedi vse še vedno nadaljevalo kajti vseh tovrstnih vozil je v Sloveniji preko 10.000.
Radi bi pa seveda tudi poudarili, da rešitev z raznimi manjšimi poligoni ne bo rešila težave katere smo vsi trenutno deležni. Edina možna rešitev so večje površine katere so slabše kvalitete ali degradirana območja.
Menimo, da je organizirana dejavnost oz. dejavnost katera deluje v nekih okvirih precej boljša kot sedaj, ko je zadeva popolnoma neorganizirana in se vsak uporabnik vozi kjerkoli.
Združenje ugotavlja in želi stopiti v kontakt in dialog z vsemi ostalimi uporabniki zelenih površin kot so planinci,lovci,naravovarstveniki in ostali, da se najde skupni jezik o problematiki.
Združenje poudarja, da je zadeva v sosednjih državah(ITA,AUT,D,...) urejena in da Država podpira vse vrste tovrstnih dogodkov, kajti smatrajo, da je to tudi dobro za turizem in prihodek gospodarstvu.


Vrni se na “Offroad - splošno”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 28 gostov