Zagon 4taktnega motorja v nasprotno smer ali je možno?

Vse v zvezi z offroadom
Furman
Prispevkov: 24
Pridružen: So Maj 11, 2013 5:52 pm
Kraj: Kot

Zagon 4taktnega motorja v nasprotno smer ali je možno?

OdgovorNapisal/-a Furman » Ne Maj 26, 2013 5:51 pm

Zanima me ali je možno običajni štiritaktni bencinski motor vžgati v nasprotni smeri. No da tega ne dovoli starter vem, a če bi ga hotel namerno vžgati kontra je to možno ali bi se kaj v motorju polomilo? Možakar blizu Lukovice je delal pred leti neke ROSBIL športne avtomobile z motorjem od Golfa ali od 101ke in ju dal zadaj. Sedaj se ne spomnil kako je prepričal zadevo da je delala v bistvu v rikverc :oops:

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1422
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Ne Maj 26, 2013 7:14 pm

Ne razumem, zakaj bi se moral vrteti motor v "rikverc", če je nameščen zadaj? :shock:
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)


www.Adventure-Overland.si

Uporabniški avatar
ferrarist
Moderator
Prispevkov: 1488
Pridružen: To Jun 10, 2003 8:49 pm
Kraj: okolica ajdovščine

OdgovorNapisal/-a ferrarist » Ne Maj 26, 2013 8:18 pm

Ne, že zaradi vžiga, timinga itd...se pa yugo 45 in fičo motorji vrtijo v obratno smer kot "klasika" ;)
Tko al tko pa nevem zakaj bi se mogu vrtet kontra, če ga od spredaj pomakneš nazaj, se vse isto vrti, edino če bi ga obrnu naokrog...
Lp

TRCO1
Prispevkov: 784
Pridružen: Sr Apr 15, 2009 12:16 pm
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a TRCO1 » Ne Maj 26, 2013 9:37 pm

obrneš dif ....
AVTOVLEKA 051 800 777 I have the body of a God. But it sucks cause it´s Buddha AVTOVLEKA 051 800 777

Furman
Prispevkov: 24
Pridružen: So Maj 11, 2013 5:52 pm
Kraj: Kot

OdgovorNapisal/-a Furman » Po Maj 27, 2013 11:41 pm

Recimo, da imaš avto, ki ima 4x4 a kadar ima 2x4 delajo prva kolesa. Za na teren in v hrib to ni najbolj ugodno. Zato me je zanimalo, če bi vse skupaj obrnil okoli ali bi lahko...
No očitno ne moreš.. dvotaktni motorji se z lahkoto vrtijo levo ali desno, pa sem misli, da bi tu tudi šlo.

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4375
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » To Maj 28, 2013 9:03 am

Če me spomin ne vara, bi se zadevo dalo izvesti. Zlasti pri kakšnih nenavitih motorjih, ki imajo verjetno odmično gred z enakim dvigom in spustom. Ne vem niti za oljno črpalko, če bo črpala olje. In predvžig je seveda treba ponastaviti v obratno smer.
V čem pa je razlika med motorjem fičkota in yugiča 45? A nista enaka in le okoli obrnjena?
A roke v ogenj ne dam!
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
compadre
Prispevkov: 3175
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 12:19 pm
Kraj: 45.895913, 15.654165

OdgovorNapisal/-a compadre » To Maj 28, 2013 9:16 am

Oljna črpalka bi definitivno delala. Črpala bi namreč zrak v karter!
In ne, jugec in fića se nista kontra vrtela. Kontra se pa je vrtel fiat 850 special, oni stari jajček.
And on the 8th day God created Land Rover

mahvan
Prispevkov: 151
Pridružen: To Nov 30, 2010 1:06 am
Kraj: Prlekija

OdgovorNapisal/-a mahvan » To Maj 28, 2013 1:07 pm

Meni je hčerka vžgala starega terranota v rikverc. Avto je bil v drugi parkiran rahlo z prednjim koncem navzgor, in ko je začel gibat nazaj se je vstrašila pohodila bremzo in se zaradi prekratkih nog odrinila iz sklopke. Vžgal je kot mina ob pol obrata koles in kar precej trokiral, če bi obrnil vžig bi vrjetno dosegel normalno delovanje ampak tega nisem prakticiral saj bi črpalka olja delala v obratni smeri. Sumim tudi da v mojem primeru španar verige ni namenjen obratnemu delovanju.

Uporabniški avatar
ferrarist
Moderator
Prispevkov: 1488
Pridružen: To Jun 10, 2003 8:49 pm
Kraj: okolica ajdovščine

OdgovorNapisal/-a ferrarist » To Maj 28, 2013 11:03 pm

miran napisal/-a:Če me spomin ne vara, bi se zadevo dalo izvesti. Zlasti pri kakšnih nenavitih motorjih, ki imajo verjetno odmično gred z enakim dvigom in spustom. Ne vem niti za oljno črpalko, če bo črpala olje. In predvžig je seveda treba ponastaviti v obratno smer.
V čem pa je razlika med motorjem fičkota in yugiča 45? A nista enaka in le okoli obrnjena?
A roke v ogenj ne dam!
Miran

Meni je prišlo na uho da se je dalo v zastavine kombije in fičote zmontirat yugo 45 motor, močnejših pa ne, ker naj bi se vrteli obratno oz. pravilno...nisem pa tega še sprobal, tako da mogoče lahko to potrdi ali ovrže nekdo ki je s temi avti bolj v stiku...
Lp

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Sr Maj 29, 2013 7:25 am

To se je dalo brez problema, 900AK je pa itak imel že tovarniško jugecov motor. Iz fiata pa ne, čeprav je ravnotako pasal not, ker se je vrtel v nasprotno stran in je bilo treba dat komplet z menjalnikom iz fiata.
Sem jih naredil kar nekaj takih. Bodisi z jugecovim motorjem bodisi iz fiat 850SC.
Vse to je šlo tudi v bolhco.


Furman napisal/-a:Recimo, da imaš avto, ki ima 4x4 a kadar ima 2x4 delajo prva kolesa. Za na teren in v hrib to ni najbolj ugodno. Zato me je zanimalo, če bi vse skupaj obrnil okoli ali bi lahko...
.


Trikrat sem prebral, pa mi še vedno ni jasno :shock: :shock:
Ne razumem niti vidim smisla :buta_z_glavo_ob_zid: :buta_z_glavo_ob_zid: :buta_z_glavo_ob_zid: čak, grem še enkrat prebrat :pije_kavo_in_bere_casopis:

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Sr Maj 29, 2013 8:13 am

Furman napisal/-a:Recimo, da imaš avto, ki ima 4x4 a kadar ima 2x4 delajo prva kolesa. Za na teren in v hrib to ni najbolj ugodno. Zato me je zanimalo, če bi vse skupaj obrnil okoli ali bi lahko...
No očitno ne moreš.. dvotaktni motorji se z lahkoto vrtijo levo ali desno, pa sem misli, da bi tu tudi šlo.


Kolikor te razumem, bi obrnil podvozje, da bi bil motor pri takem avtu zadaj in bi imel potem zadnji pogon, ter priklopljiv sprednji, da bi v klanec lažje plezal.

Recimo podobno zadevo delajo s starim subarujevim motorjem iz leone-ta in v menjalniku obrnejo dif (prednji dif je v menjalniku in uporablja isto olje kot menjalnik), ter to tlačijo v stare karavele, ki imajo pogon na zadnja kolesa.
Pred EUR sem bil SIT!

Furman
Prispevkov: 24
Pridružen: So Maj 11, 2013 5:52 pm
Kraj: Kot

OdgovorNapisal/-a Furman » Sr Maj 29, 2013 10:11 am

Ja vidim, da tud če bi se lotil tega bi bil velik strokoven pa še finančni zalogaj in se ne splača. A mogoče kdo ve, če bi se dalo dokaj poceni vsaj razmerje v menjalniku spremenit, tako da bi bil avto močnejši in seveda počasnejši. Ali je tud to prekomplicirano in predrago.
Gre se pa za Subaru Justy 4WD. Avtek je prava kozica. Žal ima 13colska kolesa in je dokaj nizek za na tren. Pa še kakih terenskih gum ne najdem 13colskih. Če mu dam višja koesa pa mu vzamem še tisto malo moči.
Tukaj je en filmček kako spleza v hrib po mokrem, naj si bo trava ali pa peščena grapa.
Posnetki so zaradi premočnega sonca in odboja armature na šipo malce slabši a več kot zgovorni
Sprehod po travniku, med rožcami v hrib.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... iPM13xsJ2k

Še na vrh kamnoloma in nazaj..
http://www.youtube.com/watch?v=onB-bvezfgQ

http://www.youtube.com/watch?v=8pdhWeQj-JE

robinzon
Prispevkov: 1323
Pridružen: Ne Jun 07, 2009 4:05 pm
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a robinzon » Sr Maj 29, 2013 10:35 am

Kako boš rešil problem drgnjenja pnevmatik v blatnike in koloteke?
A si ne bi kupil terenca, če se rad voziš po brezpotju?
Subarujček tako ali tako ne bo dolgo zdržal tegale.....
Z tistim posnetkom ko se voziš po travniku se pa rajši ne hvali okol! Pri meni si že dobil velik minus!

Uporabniški avatar
fonza
Prispevkov: 504
Pridružen: Ne Dec 18, 2005 6:48 pm
Kraj: N 46.08662;E 015.04915

OdgovorNapisal/-a fonza » Sr Maj 29, 2013 10:38 am

Po posnetkih ti gre avto kar v redu. Vprašanje zakaj bi za nekaj več terenskih sposobnosti takšen avtek sploh predeloval, glede na to, da se ti o mehaniki prov dosti ne sanja. Boljše, če je nujno huda potreba nabavi nekega starega terenca, se dobijo tudi za soliden denar. Za isti denar boš svojega predelal, pa je še vprašanje ali boš zadovoljen. Vsi avti so narejeni za svoj namen, inženirji v fabrikah že vedo :roll: . Nisem še nikjer slišal, da bi kdo hotel predelat terenca za hitrostne dirke. Če imaš pa znanje in čas, ter preveč denarja se pa ne pusti ovirat. :wink:
LP Franci
Wine,Women&LandRovers*Not necessarly in that order

Furman
Prispevkov: 24
Pridružen: So Maj 11, 2013 5:52 pm
Kraj: Kot

OdgovorNapisal/-a Furman » Sr Maj 29, 2013 10:53 am

robinzon napisal/-a:Kako boš rešil problem drgnjenja pnevmatik v blatnike in koloteke?
A si ne bi kupil terenca, če se rad voziš po brezpotju?
Subarujček tako ali tako ne bo dolgo zdržal tegale.....
Z tistim posnetkom ko se voziš po travniku se pa rajši ne hvali okol! Pri meni si že dobil velik minus!


No takole vožnja po tujih travnikih mi niti pod razno ne pride na misel. Tisto je bil samo test.
Terenec je razen Samurajčka prevelik.
Predelal ga bom le toliko, da bom z njim iz sadovnjaka vozil v jesen domov jabolka. Pa z njive krompir.. Skratka narediti hočem en poceni UTV. Vse te vožnje so bile pa samo za testiranje ali je tole sploh uporabno in JE pa še kako. Vsi so mi svetovali naj si nabavim enga Tomo Vinkovića, pa sem prepričan, da je tole bolj uporabno in 100x bolj varno sploh v hribih.
Nakup pravega UTV vozila za 8000 in več € je pa potrata denarja kolikor ga jaz rabim.

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Sr Maj 29, 2013 11:16 am

Za take stvari bi bil navaden subaru forester dovolj. Ima dovolj velik prtljažnik al pa kljuko pa s prikolico voziš sadje in zelenjavo. V tem avtu pa imaš že serijsko reduktor, tako da se po terenu z lahkoto vozi.

Na svojem foresterju sem fedre in amortizerje zamenjal (ker so bili stari in zmahani), pa je avto sedaj spet na original višini (21cm od tal), kar mislim da je za v vsak sadovnjak in za na njivo dovolj. Že na testni vožnji po poligonu na vrhniki se je dalo vse prevozit, brez da bi kje počohal po trebuhu. Je pa res, da je kak meter daljši od justy-ja.

Recimo tudi voda mu ni problem:
Slika

Pa plezanje po strminah tudi ne (iz slike se sicer ne vidi, vendar je tole najbolj strm del na poligonu vrhnika, pa ga avto odpelje brez problemov in brez da bi kje nasedel ali podrajsal s "trebuhom"):
Slika

Ni pa to terenec, ampak osebni avto z malo ojačanim podvozjem.
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
kingroad
Prispevkov: 182
Pridružen: Sr Sep 01, 2010 10:36 am
Kraj: VACCINIUM MYRTILLUS

OdgovorNapisal/-a kingroad » Sr Maj 29, 2013 2:11 pm

Tole nikakor ni najbolj strm del na poligonu na Vrhniki :wink:

Uporabniški avatar
ferrarist
Moderator
Prispevkov: 1488
Pridružen: To Jun 10, 2003 8:49 pm
Kraj: okolica ajdovščine

OdgovorNapisal/-a ferrarist » Sr Maj 29, 2013 2:28 pm

fonza napisal/-a:...Nisem še nikjer slišal, da bi kdo hotel predelat terenca za hitrostne dirke...

http://www.youtube.com/watch?v=kxRu2XxIM30
toyota "tacoma" :lol: :lol: :lol:

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Sr Maj 29, 2013 2:29 pm

A je še kak drug del, ki je bolj strm?

Tole je na tem delu, ko iz jame ven zapelješ v hrib (označeno z rdečo).
Slika
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
kingroad
Prispevkov: 182
Pridružen: Sr Sep 01, 2010 10:36 am
Kraj: VACCINIUM MYRTILLUS

OdgovorNapisal/-a kingroad » Sr Maj 29, 2013 3:44 pm

Bolj strm je že cca 5m v levo, res omembe vreden klanec pa je če bi se cca 50m peljal v rikverc.
Sva bila zadnjič z Roksujem na vašem srečanju Subarujev, samo da sva bila s Patroli :D

Slika

Uporabniški avatar
fonza
Prispevkov: 504
Pridružen: Ne Dec 18, 2005 6:48 pm
Kraj: N 46.08662;E 015.04915

OdgovorNapisal/-a fonza » Sr Maj 29, 2013 5:19 pm

ferrarist napisal/-a:
fonza napisal/-a:...Nisem še nikjer slišal, da bi kdo hotel predelat terenca za hitrostne dirke...

http://www.youtube.com/watch?v=kxRu2XxIM30
toyota "tacoma" :lol: :lol: :lol:


Ne me vlečt za jezik. Mislil sem na naš Forum in za možnost predelave pri nas. Če pa imaš odvečen denar 8) -pri nas :?: je pa vse samo stvar navdiha.....
LP Franci
Wine,Women&LandRovers*Not necessarly in that order

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Sr Maj 29, 2013 9:34 pm

fonza napisal/-a:
Ne me vlečt za jezik. Mislil sem na naš Forum in za možnost predelave pri nas.


Franci, bolj da jim ti poveš kot jaz :wink:
Ti boš to lepše povedal, meni teme kjer se iz kruha drek dela izvabijo nespodobne besede, katerih ni v slovarju knjižnega jezika.
Nikoli ne bom razumel kako nekomu pride na pamet ideja o premetavanu motorja sem pa tja, o vžigu v nasprotno smer in mu ne pade na pamet da bo potem imel 5 prestav nazaj in eno naprej zraven pa nivo dobiš skoraj zastonj in se pelješ kamor češ....skoraj. Definitivno pa dlje od motorja ki se suče v napačno stran ali justyjev, pand........in ostalih 4x4 osebnih prevoznih sredstev.

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Sr Maj 29, 2013 9:45 pm

kingroad napisal/-a:Bolj strm je že cca 5m v levo, res omembe vreden klanec pa je če bi se cca 50m peljal v rikverc.
Sva bila zadnjič z Roksujem na vašem srečanju Subarujev, samo da sva bila s Patroli :D

Slika


A to je tam, ko je en patrol na koncu probal gor zlest?

P.S. moram še en filmček prečkanja luže s patrolom dat na net (tisti v nasprotno stran).
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
kingroad
Prispevkov: 182
Pridružen: Sr Sep 01, 2010 10:36 am
Kraj: VACCINIUM MYRTILLUS

OdgovorNapisal/-a kingroad » Sr Maj 29, 2013 10:09 pm

Ja, tisto je bilo ko sem peljal Matica, samo je bilo že tako blatno da nisem prišel do vrha. Preden pa smo šli v lužo je šlo dvakrat gor in dol brez problema 8)

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Če Maj 30, 2013 12:53 pm

Bomo na naslednjem pikniku sprobal. :D
Pred EUR sem bil SIT!


Vrni se na “Offroad - splošno”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 37 gostov