Patrol GR Y60, zapora diferenciala
Patrol GR Y60, zapora diferenciala
Pozdravljeni,
sem nov na forumu in ne več tako nov med lastniki terencev, imam pa eno vprašanje glede zapore diferenciala na mojem Patrolu GR Y60 1991.
Pred nekaj dnevi sem zapeljal malo iz ceste pri obračanju. Ob asfaltu je bil fini šoder, nato manjši jarek (30cm) in nato nasip v višini nekje 1-1.5m. Ko sem zapeljal vzvratno na cesto in nato zavil v levo, sem zapeljal na ta nasip tako, da sta bili spredaj levo in zadaj desno kolesi v zraku. Imel sem vklopljen samo zadnji pogon saj nisem pričakoval da bo se avtomobil ustavil točno tako.
Zanima pa me, ali nebi mogle obe zadnji kolesi vleči enako? Sem preklopil v 4x4 pa se je še vedno vrtelo samo zadnje desno kolo. No, za nameček imam še obrabljen en obroček pri original avtomatskih vklopnikih tako da sprenji pogon trenutno ne dela. Kolikor mi je znano pa bi morali obe zadnji kolesi vleči ali ne?
Vem da je to verjetno začetniška napaka da sem tako obtičal tako da me ne obsojat naj se najprej naučim vozit
Slike:
Mimogrede, koliko bi še ga lahko dodatno nagnil da ne bi padel? Po vaših izkušnjah, je pa nekaj cm dvignjen.
Hvala za odgovore
Edit:
Mašina je pa 2.8TD
sem nov na forumu in ne več tako nov med lastniki terencev, imam pa eno vprašanje glede zapore diferenciala na mojem Patrolu GR Y60 1991.
Pred nekaj dnevi sem zapeljal malo iz ceste pri obračanju. Ob asfaltu je bil fini šoder, nato manjši jarek (30cm) in nato nasip v višini nekje 1-1.5m. Ko sem zapeljal vzvratno na cesto in nato zavil v levo, sem zapeljal na ta nasip tako, da sta bili spredaj levo in zadaj desno kolesi v zraku. Imel sem vklopljen samo zadnji pogon saj nisem pričakoval da bo se avtomobil ustavil točno tako.
Zanima pa me, ali nebi mogle obe zadnji kolesi vleči enako? Sem preklopil v 4x4 pa se je še vedno vrtelo samo zadnje desno kolo. No, za nameček imam še obrabljen en obroček pri original avtomatskih vklopnikih tako da sprenji pogon trenutno ne dela. Kolikor mi je znano pa bi morali obe zadnji kolesi vleči ali ne?
Vem da je to verjetno začetniška napaka da sem tako obtičal tako da me ne obsojat naj se najprej naučim vozit
Slike:
Mimogrede, koliko bi še ga lahko dodatno nagnil da ne bi padel? Po vaših izkušnjah, je pa nekaj cm dvignjen.
Hvala za odgovore
Edit:
Mašina je pa 2.8TD
- NOMIS ČILVAP
- Prispevkov: 257
- Pridružen: Pe Nov 23, 2012 10:30 am
- Kraj: DOLENSKA
ZAPORA
MOGOČE TVOJ AVTO NIMA ZAPORE ZADNJEGA DIFERENCIALA! OZEROMA JE TA LE DELNA SE PRAVI JE TO ODVISNO TUDI OD SILE S KATERO JE OBREMENJENO KOLO SE PRAVI ČE NIMAŠ 100% ŠPERE(ZAPORE DIFERENCIALA) JE VSA TEŽA NA ENEM KOLESU IN LE TA ZARADI PREOBREMENJENOSTI NE SPELJE, DRUGI KOLO SEVEDA VRTI V PRAZNO! PRI POPOLNI ZAPORI PA SE OBA KOLESA VRTITA ENAKO NE GLEDE NA OBREMENITEV POSAMEZNEGA KOLESA! KAR PA SE ČUTI PRI ZAVIJANJU ( NAPRIMER PRI ZAVIJANJU V DESNO NAREDI ZADNJI DESNI KOLO MANJŠI KROG KOT ZADNJI LEVI! ISTO VELJA ZA SPREDAJ) NA TERENU SE TEGA SKORAJ NE ČUTI KER AVTO SPODKOPUJE VRTI KOPLJE! GLEDE NAGIBA PA TAKO: KOT 90° JE PRAVI KOT SE PRAVI ČE DAMO TO NAPOL DOBIMO 45°! PRI 45° IMAMO 50% MOZNOSTI DA OSTANEMO NA KOLESIH 50% PA DA SMO NA STREHI ALI BOKU! SEVEDA SO TUKAJ ŠE DRUGI DEJAVNIKI KATERI VPLIVAJO NA PADEC AVTA OKOLI! NAPRIMER KAKO IMAMO OBRNJEN VOLAN... TAKO DA PRIPOROČAM NAGIB SAMO DO 40° V KOLIKOR NOČEŠ IMETI AVTA NA STREHI! PA LEP POZDRAV TER SREČNO VOŽNJO ŠE NAPREJ!
GR Y60 ima 100% zaporo zadnjega diferencijala. Vklopiš jo z tipko, desno od radija. Vklopiš jo le na mehkejših podlagah terena in vedno ko jo vklopiš mora avto mirovat.
Ko je špera vključena ti gori oranžna lučka na armaturi. Če ne gori špera ne deluje in poiščeš napako.
Špera nima nobene veze z ročko na reduktorju, kjer vklopiš prvi pogon.
Ko je špera vključena ti gori oranžna lučka na armaturi. Če ne gori špera ne deluje in poiščeš napako.
Špera nima nobene veze z ročko na reduktorju, kjer vklopiš prvi pogon.
Nazadnje spremenil robinzon, dne Pe Maj 10, 2013 11:58 am, skupaj popravljeno 1 krat.
Berem tuje forume in nikjer ne zasledim če so imeli ti modeli serijsko zaporo diffa.
link
Sem pa že večkrat čutil da je zaprt diff na asfaltu med zimo, ko sem pripeljal iz senga na asfalt in se je avto tudi zapeljal nazaj v ovinku če sem stisnil sklopko in spustil zavoro ko sem se ustavil, tako da zapora zadnjega differenciala sigurno je. Verjetno bi moral za zaklep pritisniti zavoro, da dobi nekaj "oprijema" kolo? Ali se mora tudi drugo kolo (v mojem primeru levo, katero je bilo obremenjeno) tudi zavrteti da se zapora "zaskoči"?
Glede stopinj in tega mi je jasno, vendar je za vsako vozilo različen kot, ko je težišče izven kolesa ki je na tleh, zato me je zanimalo približno do kolko še je varno nagibati vozilo. Se mi zdi da je pri teh 30% že bil kar velik naklon
edit:
@robinzon, si odgovoril med tem ko sem pisal. Že letim poiskat in testirat tisto tipko
link
Sem pa že večkrat čutil da je zaprt diff na asfaltu med zimo, ko sem pripeljal iz senga na asfalt in se je avto tudi zapeljal nazaj v ovinku če sem stisnil sklopko in spustil zavoro ko sem se ustavil, tako da zapora zadnjega differenciala sigurno je. Verjetno bi moral za zaklep pritisniti zavoro, da dobi nekaj "oprijema" kolo? Ali se mora tudi drugo kolo (v mojem primeru levo, katero je bilo obremenjeno) tudi zavrteti da se zapora "zaskoči"?
Glede stopinj in tega mi je jasno, vendar je za vsako vozilo različen kot, ko je težišče izven kolesa ki je na tleh, zato me je zanimalo približno do kolko še je varno nagibati vozilo. Se mi zdi da je pri teh 30% že bil kar velik naklon
edit:
@robinzon, si odgovoril med tem ko sem pisal. Že letim poiskat in testirat tisto tipko
jani napisal/-a:Prvo kot prvo po slikah sodeč tvoj avto nikakor ni GR Y 60, ampak kvečjemu TR kateri pa v originalu nima zadnje mehanske 100% zapore kot jo ima naprimer GR...
Vsaj en dober opazovalec
Res je TR.
TRji so imel delno zaporo diferencijala, ki pa se z leti obrabi in verjetno ne deluje več.
Gr ima vzmeti in ne baleštre in nima vgrajeno tako instrumentacijo za nagib. To ima Tr. Tr ima delno zaporo, avtomatsko za zadnji dif, mislim da je nekje okrog 50% (naj me mehaniki popravijo, čeprav tudi oni o tem malo vejo..vsaj večina). Tudi ta problem, ki ti je nastal je rešljiv, samo kar po navadi dela špera mora v tvojem primeru tvoja glava..predvideti moraš situacijo in temu primerno voziti..izogibi ali več ali manj gasu
...to bo vse prišlo z časom...špera tudi ni vse, je za nek slučaj sile!
Klikni po modelu imaš pa tudi forum za kaj vprašat :
http://www.patrol-gr.net/pages.php?pageid=510
...to bo vse prišlo z časom...špera tudi ni vse, je za nek slučaj sile!
Klikni po modelu imaš pa tudi forum za kaj vprašat :
http://www.patrol-gr.net/pages.php?pageid=510
prihodnost pripada tistim, ki verjamejo v lepoto svojih sanj
Zoran, to spletno stran sem že gledal ker si jo že večkrat promoviral pa mi nikakor ne potegne ta jezik
Bom pa vseeno poizkusil z googlovo pomočjo to prevest. Sploh tisto me je pritegnilo, DIY za zaprtje EGRja.
Drugače pa sem v tem primeru imel malo preveč hitrosti in ko se je ustvilo je v bankini takoj bila 10cm luknja hehe. Potem sem upal da bo šlo z vitlo toliko naprej da bom lahko zavil dol pa ni šlo nikakor. Sem potem zavil v desno da bi šel nazaj pa spet nič. No in tako je bilo kolo pol metra od zemlje!
Bomo pa drugič z polnim gasom, verjetno bom zapeljal vsaj na grivo če že nazaj na cesto ne.
Bom pa vseeno poizkusil z googlovo pomočjo to prevest. Sploh tisto me je pritegnilo, DIY za zaprtje EGRja.
Drugače pa sem v tem primeru imel malo preveč hitrosti in ko se je ustvilo je v bankini takoj bila 10cm luknja hehe. Potem sem upal da bo šlo z vitlo toliko naprej da bom lahko zavil dol pa ni šlo nikakor. Sem potem zavil v desno da bi šel nazaj pa spet nič. No in tako je bilo kolo pol metra od zemlje!
Bomo pa drugič z polnim gasom, verjetno bom zapeljal vsaj na grivo če že nazaj na cesto ne.
- Dr.Patrol
- Prispevkov: 1422
- Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
- Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
- Kontakt:
Enako dobro bi bilo, da bi poštimal prednje uklopnike, pa imel dejansko 4x4
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)
www.Adventure-Overland.si
www.Adventure-Overland.si
Glede bočnega nagiba... V eni reviji sem bral en test od teranota, pa so napisali da je tovarniško dovoljen bočni nagib 48 stopinj. Najbolj zanimivo pa je to, da ta omejitev ni zaradi tega ker bi se avto prevrnil če bi se nagnil bolj, ampak zaradi tega ker se pod večjim kotom mašina slabo podmazuje in lahko poškoduješ motor. Glede na to da je patrol še bolj širok od teranota, bi rekel da se še težje prevrne.
Je pa zelo odvisno tudi od vožnje. če pelješ malo hitreje po bočno nagnjenem terenu pa zapelješ na kak kamen, je lahko kr hitro nevarno. Če pa greš čisto počasi pa po mojem mnenju patrola ne boš kar tako na bok ali na streho obrnil.
Na tem filmčku se lepo vidi kje je težišče patrola: http://www.youtube.com/watch?v=mO0JCWENfxo
Meni se zdi da je to več kot 45 stopinj.
Je pa zelo odvisno tudi od vožnje. če pelješ malo hitreje po bočno nagnjenem terenu pa zapelješ na kak kamen, je lahko kr hitro nevarno. Če pa greš čisto počasi pa po mojem mnenju patrola ne boš kar tako na bok ali na streho obrnil.
Na tem filmčku se lepo vidi kje je težišče patrola: http://www.youtube.com/watch?v=mO0JCWENfxo
Meni se zdi da je to več kot 45 stopinj.
Vrni se na “Offroad - splošno”
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 97 gostov